DOF Group ASA

Osvaldsen
DOFG 12.06.2023 kl 13:51 116305

Da nærmer det seg notering for DOF Group ASA:

09.06.23:
https://newsweb.oslobors.no/message/592925

12.06.23:
https://newsweb.oslobors.no/message/592988

13.06.23:
https://newsweb.oslobors.no/message/593066


Virker ikke som kreditorene er giret på å selge så mye aksjer, verdsettelse på ca 4,5mrd/NOK. 28kr pr aksje i IPO.
Blir spennende fremover, regner med det blir trøkk fra start i DOF Group ASA.

Hva tenker dere tidligere aksjonærer som heller ville bli nullet ut, blir det inngang i DOF Group ASA?

Osvaldsen
Redigert 13.06.2023 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
18.02.2025 kl 23:11 6201

DOFG: TILDELT KONTRAKTER FOR TO SUBSEA-KONSTRUKSJONSPROSJEKTER

Oslo (Infront TDN Direkt): DOF Group kunngjør to kontrakter for to subsea-konstruksjonsprosjekter for to internasjonale oljeselskaper i Mexicogolfen, ifølge en melding tirsdag.

"Skandi Implementer", som nylig forlot Mexico etter kontraktsterminering som følge av betalingsmislighold fra en kunde, vil bli benyttet på prosjektene. Den samlede forventede varigheten for prosjektene er omtrent to måneder.

Fartøyet vil fullføre integreringen av kartleggingstjenester og to av DOFs ROV-er i slutten av februar før prosjektmobiliseringen starter.


jadden
20.02.2025 kl 11:07 5892

Petrobras melder om tung utbygging av det nye storfunnet i Buzios feltet, produksjonsmålet er 2 mill fat per 2030. DofG er godt posisjonert i Brasil, her kan vanke mye oppdrag fremover:

Is Petrobras’ New Discovery Reviving Brazil’s Pre-Salt Oil Boom?
By Alex Kimani - Feb 18, 2025, 7:00 PM CST
Petrobras has discovered a new oil accumulation in the Búzios field in Brazil’s pre-salt Santos Basin.
The Búzios field is estimated to have recoverable oil reserves of about 11.3 billion barrels of oil equivalent.
According to Petrobras, the new production systems to be installed over the next few years will boost the field's capacity to around 2 million barrels of oil per day by 2030.

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Is-Petrobras-New-Discovery-Reviving-Brazils-Pre-Salt-Oil-Boom.html
jadden
24.02.2025 kl 07:30 5567

Lovende fra DofG, her fra E24:

Dof legger frem resultatene for fjerde kvartal mandag morgen.

Kvartalsrapporten viser et resultat før skatt på 79 millioner dollar, ned fra 205 millioner dollar i fjerde kvartal året før, som følge av den finansielle posten urealisert valutatap.
Driftsresultatet (ebitda) landet på 136 millioner dollar i kvartalet, opp fra 96 millioner dollar i tilsvarende periode året før.
Inntektene var på 410 millioner dollar, opp fra 296 millioner dollar i samme kvartal i 2023.
Basert på såkalt «management reporting» var ebitda på 152 millioner dollar, opp fra 115 millioner dollar i fjerde kvartal året før.
Dof venter at ebitda for 2025 er ventet på bli på mellom 720 til 800 millioner dollar.
Varsler utbytte

Dof melder at refinansieringen av rederiet er i rute til å fullføres i første kvartal i år, noe som gjør det mulig å begynne å betale ut utbytter til aksjonærene.

Den første utbyttebetalingen skal gjøres i andre kvartal, på 0,3 dollar per aksje, melder Dof.

Styret vil i tillegg be årets generalforsamling om tillatelse til å starte et program for tilbakekjøp av aksjer.

Offshorerederiene seiler i medvind for tiden, med høy utnyttelse av flåten og økt inntjening.
canarias
24.02.2025 kl 10:32 5277

Glimrende resultater og gode fremtidsutsikter.
Bra det blir både tilbakekjøp og start på dividende utbetaling.
hifidude
24.02.2025 kl 18:53 5075

Ble ikke stående jubel fra OSE, hadde forventet en litt friskere dag. Dette ser jo veldig lovende ut.
Cutter
25.02.2025 kl 10:41 4706

Ser ikke ut som markedet er enig idag. Nyheter / rykter på gang ang kontrakter de ikke får? Det har jo vært snakk om større kontrakt i Brasil som har nær forestående avgjørelse.
Black Peter
28.02.2025 kl 19:20 4361

Nå nærmer vi oss starten på en lang periode med positiv newsflow. Etter å ha skuffet litt vedrørende implementeringen av DOF Denmark, ser vi nå hvor raskt de snur dette rundt og inn i DOF sin strømlinjeformede modell. Det vil snart også være veldig lite tonnasje ledig, med det resultat at både utnyttelse og ordrebok vil være tilnærmet full frem mot 2030.

Jeg har sett litt på tallene med Pareto`s estimater som utgangspunkt, og regnet videre frem ut 2027 i første omgang, for å se på utbytte-kapasiteten på litt lengre sikt. En må huske på at de fleste analysene er relative, og ikke hensyntar veldig mye av det som er i ferd med å skje i DOF, det er jo forså vidt forståelig, da estimering er vanskelig midt i en slik restruktureringsprosess, og følgelig vil ikke analysehus mene så mye før caset er lettere å regne hjem. Unntaket er kanskje Clarkson(tror jeg), som antydet vesentlig høyere utbytter fra årsskiftet. Det var snakk om 35kr i 2026, og noe ekstra i Q4 2024 hvis jeg husker riktig.

Det siste selskapet har uttalt, er at NIBD/EBITDA skal ligge mellom 1,5 og 2. Jeg har videre holdt utbytte på 0,3 USD fast ut året 2024 i første omgang, de må få fart på de danske båtene før utbytte kan øke noe særlig, så jeg tenker at i Q4 vet de mer og kan øke utbytte da. De kan også fint ligge litt over 2 midlertidig, da de vil få veldig god visibilitet mot sommeren.

Når Pareto regner på NIBD/EBITDA, bruker de snitt for siste 4 kvartaler for å beregne hhv netto rentebærende gjeld samt EBITDA. Dette er jo fair i 2025, mens Marsk-båtene skal inn i modellen og inntjening de neste par kvartalene er litt usikre. Derfor ligger NIBD/EBITDA nå fortsatt godt over 2. Men i desember vet vi og ledelsen mye mer om K-strøm frem mot 2030, og den er mye høyere. EBITDA ligger nå rett over 500, men vil stige til 750+ for året i desember, men runrate er enda høyere, og mye tonnasje skal inn på høyere rater fra 2026 – dette betyr at ledelsen i Q4, VET!, at inntektene vil stige voldsomt videre. Jeg er da sikker på at de vil beregne NIBD/EBITDA basert på situasjonen i nåtid, og med fremtidige inntekter i bakhodet. Altså, de vil dele ut så mye utbytte som mulig, og så raskt som mulig, og da gir det ingen mening å bruke trailing average på NIBD/EBITDA.

Fra 2026, og ved å holde gjelden konstant opp mot en NIBD/EBITDA 1,8-1,9 justert for EBITDA på rundt 900 MUSD i 2026 og 950 MUSD i 2027, kan vi faktisk betale utbytte på 1USD aksjen i hvert kvartal f.o.m. Q1 2026. Ja!, du leste riktig – 1 dollar aksjen hvert eneste kvartal. (De har bl.a. mye fremførbart underskudd - 6,4milliarder nok pr 1/1/24, samt lite capex).

USD har nå lagt seg på 11,25NOK, det er sikkert bare så det blir lettere for meg å regne på dette 😊

På 4 kvartaler får du da 45kr i utbytte (og en direkteavkastning på 50%!), ikke verst når aksjen koster under 90kr? Går sikkert ned neste uke også, litt turbulent klima i statene..

(Jeg har ikke tatt høyde for det, men forventer at de selger minst 2-3 AHTS`er samt den kabellegge-ren, Maersk Connector til pris kanskje 120 MUSD+. Virker også som de ønsker å selge High-end båter hvis pris er god, så det vil jo komme i tillegg ev. Dette vil de måke ut som utbytte i 2025 for å off-sette CAPEX på først og fremst newbuild 90 MUSD. Ellers gjør det alt riktig og aksjonærvennlig slik jeg ser det.)

Hadde mer på hjertet, men må lage litt mat, en riktig god helg ønskes til alle på forumet.



Redigert 28.02.2025 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
desirata
01.03.2025 kl 04:03 4183

Black Peter, takk for meget bra innlegg.

Jeg håper ting skjer som du beskriver. However jeg vil heller litt kaldt vann i begeret. Nevne ting som muleg kan dra litt ned:

Som du nevner Maersk sammenslåingen tar litt tid og krever endel offhire.

Petrobras har siste uka foreslått en god del innsparings tiltak. Dette er negativt for AHTS tenderen som DOF holder på med og har holdt på med siden auksjon 16.12.24. Dof er totalt avhengig av Petrobras framover, det vet selvsagt begge parter.

Det kan se ut som andre deler av offshore markedet har peaket. Rig, seismikk, PSV, AHTS o.a. supply. Ikke forvent at Subsea vil vokse inn i himmelen heller.

Talla du nevner er på grunnlag av high utilization som DOF har vært flinke til, men de er da avhengig av et fortsatt tight market. Dersom oil majors ser en utflating her, vil de ikke tegne så lange kontrakter, men inngå kortere binding.
Black Peter
01.03.2025 kl 18:14 3910

Hei Desirata,

Takk for gode innspill. Tar gjerne litt kaldt vann for en balansert diskusjon.

For å starte litt overordnet, så utgjør Norskan + DOF Rederi incl. Iceman ca. 20% av EBITDA og kommer nok ikke til å bli veldig mye høyere. Jeg har funnet avtaler for de fleste båtene, og PSV er i all hovedsak på langtidskontrakt og/eller med opsjon med Conoco Phillips. Jeg har ikke funnet noe på Mongstad (2008) og Kvitsøy(2012), så kan være de er aktuell for PSV tender. For DOF sine AHTS er nesten alt opptatt i lang lang tid, 2028-2029. Alt av PLSV er booket 2029+ ish og for CSV er det ikke veldig mye ledig frem til 2027-2028.

Ser vi på den danske flåten, er kostpris på flåten konsentrert rundt 11 av 22 båter, som er Cable layer, 5 CSV samt 5 nyere AHTS =1040MUSD. De andre 11 er priset til 279 MUSD. Connector kommer til å bli solgt(tror jeg), Implementer (2018) fikk Veldig raskt arbeid etter kansellering, Installer er innleid fra Maersk fra før ut 2027+. De nye som skal på ny kontrakt har kjempepotensiale, og selv en miks av 2-3 års avtaler eller prosjekt vil gi veldig god visibilitet og mulighet for høy prising av DOF.

For de eldste båtene fra Maersk er dette mye mindre rulett enn folk tror! Det er kun disse eldre AHTS som må forsøkes sysselsatt eller selges. Under Webcast for Q4, ble det sagt "Petrobras has a budget". DOF og Petrobras har et godt og langt samarbeid, jeg er sikker på at de vil bli enige på AHTS tender og den er på 4 år, kanskje må de gi litt på rater men whatever. Dette er litt starten på puslespillet i å få ny og ledig tonnasje i arbeid samt berolige markedet. Så kan det godt hende at de selger noen flere båter, men de har sendt 4 båter ned til Brasil med ROV`s og det koster 8-9musd pr. båt(veldig rask payback), så ganske sikker på at dette løsner. OG DE(ledelsen) VIRKER VELDIG CONFIDENT!

Alt av high-end er det høy etterspørsel etter, men jeg er enig med deg i at vi kanskje er på Peak angående rater. Det er ingen som tør å bestille noe nytt som koster 300-400musd og har 3-4 års byggetid, så dette kommer til å holde bra minst til 2028-2029. Det er også mye spennende som skjer i Brasil, ikke bare Petrobras der. Ellers har det vært en del nybygg bestilt for PSV, så helt jævlig kan det ikke være, men her er jeg ærlig og sier at PSV har jeg ikke god overblikk på. AHTS er ganske bra eks. Norsjøen.

Når det gjelder utvikling i EBITDA fremover, så er det først og fremst gjennom synergier og mer prosjektarbeid at jeg forventer vekst. Det er lav inntjening på de danske båtene, så det vil hjelpe regnestykket med å gå opp for 2025/2026.

Blir sikkert spennende dette og ikke uten skjær i sjøen 😊

Redigert 01.03.2025 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Løkkøye
02.03.2025 kl 15:34 3601

De store feltutbyggingene som pågår først og fremst i Sør-Amerika vil holde fartøyer opptatt i flere år framover.
I Podkast med styreformann Sven Harald Øygard kom han inn på nye muligheter for DOF i etterkant av de aktuelle feltutbyggingene:
Vedlikehold, inspeksjon, tilpasninger og modifikasjoner på disse feltene vil være arbeidsoppgaver for flåten.

Utbygging av vindkraft til havs er spådd å skyte fart f.o.m. 2030.
Bør være gode muligheter for et sterkt marked og solide utbytter fra selskapet i årevis framover.
Oransjemannen og konsekvensene av hans politiske spill seiler opp som største faremomenter.

Utdrag av analyse fra Clarkson fra april i fjor:
"Det er behov for å erstatte rundt 200 PSV- og AHTS-fartøy innen slutten av tiåret for å holde tilbudet flatt. For tiden er ordrebøkene under to prosent av flåten, med neste tilgjengelige levering sent i 2026 hvis den bestilles i dag. Knappheten på nybyggleveranser de siste åtte årene, kombinert med et mulig erstatningsbehov for flåten, vil støtte den pågående oppgangen og vår forventning om økt utnyttelse og dagrater for alle oljeservicefartøy fremover", skriver meglerhuset
DividendYield
02.03.2025 kl 19:14 3460

Hvordan ser ordreboken for nybygg ut i dag? Det har vel vært noe bestilling etter subsea, men kanskje ikke faretruende mye?
Løkkøye
03.03.2025 kl 09:18 3130

Tja, si det, hvem kan ha oversikten over antall nybygg som er bestilt?
Styreformannen nevnte 8 stk i Podkasten tidlig høst i fjor.
Så bestilte Fredriksen et par nybygg i januar og det samme gjorde Ugland Rederi.
Ut over det har jeg ingen oversikt, men jeg vil tro at vi er langt unna antallet i analysen til Clarkson.
Black Peter
03.03.2025 kl 09:34 3103

Dette er fra Pareto 21/2:

EIOF/REACH – Another subsea newbuild order, this time Reach takes a
ticket
• Eidesvik and Agalas ordered its second subsea newbuild at the Sefine
Shipyard in Turkey – a relatively small vessel (150t crane) which will be
equipped with ROVs to target the IRM market
• Delivery is ‘spring 2027’. We expect the yard price to be slightly above the EUR
81.5m for the previous order (early 2026 delivery). Given the spec, this price
seems quite high versus yard prices for similar units in China
• Ownership will be 1/3 Reach, and 2/3 to a JV split between Eidesvik and Agalas
– so effectively 1/3 each
• We understand the commercial terms are similar to the first newbuild, with a
5Y TC rate to Reach Subsea covering fixed cost for the vessel owning company
(opex and debt service), plus a profit split depending on performance in
Reach’s projects. Depending on assumptions we estimate the TC rate to be
USD ~35,000-40,000. This appears low in our view, with similar vessel Energy
Savanah fixed a few weeks ago at EUR 69,000/day (2+1 yr) – noting the profit
split provides upside for the newbuild
• The vessel will enter into the Reach Subsea fleet in 2027 and become one of
its base assets. Several of its existing charters are rolling off in 2027, with
Reach thus improving its negotiation position ahead of renewal
• A bit surprising to see another vessel investment from Reach, which has been
very vocal about committing capital to its USV. It thus reads to us that Reach
has been pushing for the order to happen
• As the first order, 70% non-recourse debt from Sparebank 1 Nord-Norge,
Sparebank 1 SMN and Eksfin, thus leaving a NOK ~300m equity investment
(100m each). EIOF say this will be from cash at hand, as do Reach. We also
note the Wilhelmsen warrants of NOK ~150m to be exercised (by 25 March)
also provides more investment capacity
• This takes the firm orderbook to 21 vessels ordered this cycle (excl. field
support, possible MPSVs with crane and AHTS conversions). Including 7
legacy vessels in varying degree of completion, the orderbook counts 28 units
against a total fleet of ~300 (depending on spec). Of small-medium units we
count 20 orders the this cycle versus a fleet of ~200-225 units (or just
below 9%)

Det har stort sett vært mindre PSV som er bestilt nylig. Ingen som tør å bestille noe særlig og spesielt ikke større fartøy, uten å samtidig ha en motpart med en langtidskontrakt i hånden. DOF sitt nybygg var 15+15 år og den går rett inn i utbyttemaskinen i 2027. Jeg forventer derfor at de avhender noe av dagens flåte for å offsette kapitalbindingen. Selv lånefinansiert hovedsakelig, reduseres utbytte kapasitet gjennom høyere NIBD.
Gull i pungen
04.03.2025 kl 08:54 2922

DOFG: FEARNLEY OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 142 (131), GJENTAR KJØP

Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities oppjusterer kursmålet på DOF Group til 142 kroner, fra 131 kroner, og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.

Det fremgår av en analyse fra meglerhuset tirsdag.

Meglerhuset oppjusterer sitt ebitda-estimat for DOF Subsea med 3 prosent for 2025, mens for DOF Denmark nedjusterer meglerhuset sitt ebitda-estimat med 18 prosent for 2025.

"DOFG ligger an til å starte kvartalsvise utbytter på 0,3 dollar per aksje etter den pågående refinansieringen, tilsvarende 15 prosent årlig yield. Vi forventer at dette økes til 0,35 dollar pr aksje i 2026, tilsvarende 18 prosent yield", heter det i oppdateringen.

Aksjen handles til attraktive multipler med en EV/EBITDA for 2025-26 på 4,0-3,0 ganger (justert for utbytte) og 0,66 ganger P/NAV ved utgangen av 2025, ifølge meglerhuset.

Redigert 04.03.2025 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Black Peter
06.03.2025 kl 16:20 2674

Fra Pareto i dag:

DOF – Circulating smaller subsea vessels for sale
• According to market chatter, DOF is circulating four smaller subsea vessels for
sale
• We understand the company has been considering a sale for some time, but
has now approached the market more publicly
• Asking price is rumored to be USD 170-195m in total. This is above our GAV
of USD 105m (charter free) and implied value of USD ~88m
• The vessels are Geoholm (2006-built / LOA 86m / IRM with Petrobras / asking
price 40-50m), Skandi Achiever (2008 / LOA 106m / short term market in
Brazil / asking price 70-75m), Skandi Carla (2001 / LOA 84m / IRM with
Petrobras / asking price 30-35m) and Skandi Patagonia (2000 / LOA 84m /
TotalEnergies in Argentina until YE’25 / asking price 30-35m)
• The three vessels in Brazil are all on contract, but under DOF Subsea project
for PIDF (survey and inspection) with Petrobras which is not tied to specific
vessels. DOF can thus replace them in case of a sale – so a charter free
transaction is a possbility
• Meanwhile, Skandi Patagonia is on contract with TotalEnergies at least until
YE’25. Rate here is somewhat below market until then (USD ~5-6m EBITDA),
with SPS also due in October (according to IHS)
• At least two of these vessels have been bid in the recent Petrobras RSV tender
at attractive rates, but these could also be swapped with similar specced units
• The vessels represent ~2.7% of total company GAV. The direct uplift from a
sale at the low end of the asking price range would correspond to NOK 3 per
share versus our valuation. The asking price is obviously up for negotiation with
a potential buyer though
• The rumors are in line with DOF’s previous communication that it could sell
non-core assets. This also rhymes with rumors that the smaller AHTS (from
Maersk) are also being marketed for sale
• In sum positive to see the company act on the apparent discrepancy between
2nd hand and equity market pricing
Blue Cow Group
06.03.2025 kl 19:08 2565

"Asking price is rumored to be USD 170-195m in total. This is above our GAV
of USD 105m (charter free) and implied value of USD ~88m"

Oh la la! Nesten 70-90% over GAV, de mener det samme som NAV da eller misforstår jeg her?
Trugeteige69
07.03.2025 kl 13:02 2301

GAV = Gross asset value
Black Peter
07.03.2025 kl 13:04 2294

Jeg leser det slik, at 88(implied value) er ca. markedspris x 0,8. Både jeg og Pareto har tidligere beregnet NAV til 165kr aksjen, hvis alt blir solgt i markedet.
Salg av assets fremprovoserer riktigere prising, akkurat som utbytter.

Jeg visste ikke at de kunne bytte båter på løpende kontrakter. Dette er jo veldig interessant, og en fin måte å raskere mobilisere de danske båtene på samt få opp dekning 8-15%, eller de kan lettere selge 4 av 8 båter og rokkere litt(enn 4 av 4), eller som en hegde hvis de ikke får tilslag på PSV-tender(hypotetisk).




Redigert 07.03.2025 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Black Peter
07.03.2025 kl 13:53 2236

Er det noen her, som er stødig på hvordan selskapet beregner "reversal of impairment", er det noen faste regler som ligger til grunn for beregning? Jeg ser de skriver opp verdier til tider og dette har jo påvirkning på NIBD og videre utbytte. Jeg vet ikke helt hvordan en skal forutse endringer her fremover i de neste kvartalene
mellomulv
07.03.2025 kl 14:07 2218

Båtene verdsettes hvert kvartal. Er endringen stor nok over tid så reverseres nedskrivinger/impairment.
desirata
08.03.2025 kl 04:43 1972

Celina Middelfart kjøpte halv million DOF aksjer sist uke, for ca. Kr. 40m. Ho er fra før stor aksjonær i Sea1. Har drete seg ut på rig aksjer siste åra, men har vist teft i andre.
hifidude
10.03.2025 kl 15:04 1423

Dårlig "kjendis-effekt"
Blue Cow Group
11.03.2025 kl 10:04 1183

Nå nærmer vi oss 78.50,- fra sist nedtur, hvor mye grådigere tør man å bli før man kjøper igjen?
Black Peter
12.03.2025 kl 10:48 937

Dobbel bunn er en veldig sterk formasjon, gir rekyl til nesten 140kr. Den er oversolgt nå på SMA-signaler.. Markedet deler ikke mitt positive syn og tror helt klart på emi, basert på kursen.

Fra Pareto i dag:

Stellar price in rumored subsea vessel sale
According to market chatter, the medium sized subsea vessel Siem Day (2013 / LOA 121m / 250t crane) owned by SOSI (Elliot /
Siem) is very close to a sale to Boskalis. The price is just above USD 110m, with delivery presumably after its current charter to
DeepOcean (YE’25). This is close to historical cost of the 2013-built vessel, and at a premium to what newbuilds are being ordered
at (USD 90-100m’s in China). The price is significantly above current equity market valuation, with an implied value of similar vessels
of USD ~50-60m, also showing transactions can be done at accretive levels. Positive read across for DOFG, SOFF, SEA1, AMSC.
Redigert 12.03.2025 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
12.03.2025 kl 11:09 905

Dofg er klar til å øke utbyttene, derfor forventes det en emisjon? Har jo snart ordrebok lik markedsverdi, emi tror nok ingen på.
Black Peter
12.03.2025 kl 12:08 822

Nei og er helt enig med deg der. Men ser du kurs 80kr så er det jo kriseprising :)

Hvis vi går tilbake til sensommeren 2024, så er det noen som i etterkant har vært misfornøyd med kursutviklingen. Men egentlig var jo den store spenningen da, knyttet til refinansiering ventet i slutten av 2025 med påfølgende utbytte 2025/2026. Nå er situasjonen at refinans blir børsmeldt neste uke mest sannsynlig, samtidig med utbytte allerede fra Q2. Dette på tross av midlertidige hickups i forbindelse med DOF Denmark. AHTS/PSV har kanskje peaket, men så jævlig er det faen ikke!

Redigert 12.03.2025 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
12.03.2025 kl 12:51 748

Men lav kurs tilsier jo ikke tom kasse, å vase om emi nå er bare useriøst.
Gull i pungen
I dag kl 09:40 342

17.03.2025 06:57:43
BØRS: OVERSIKT OVER AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER

Oslo (Infront TDN Direkt): Aksjonærendringer blant utvalgte investorer på Oslo Børs.

Endringene i aksjonærlistene med data hentet fra Infront og Euronext VPS vises i hovedsak tre dager etter at hendelsen har oppstått, såkalt T+2 dager. Endringene kan stamme fra ordinært kjøp eller salg, men også fra andre typer transaksjoner eller hendelser.

Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent

DOFG MIDELFART CAPITAL AS Ny 595.236 0,2
Redigert i dag kl 09:41 Du må logge inn for å svare
desirata
I dag kl 11:16 243

Årsrapporten fra Kistefos lover bra for DOF også:

«Markedet for offshore olje og gass forventes å vokse, særlig gjennom subsea tiebacks, hvor mindre felt kobles til eksisterende infrastruktur», skrives det. Det ventes også at markedet for flytende produksjonsskip i Brasil «er på vei inn i en vekstfase med flere planlagte installasjoner, noe som vil bidra til økt etterspørsel etter offshorefartøy».

«AHTS-markedet ser også positivt ut, med forventninger om økende aktivitet i Nordsjøen, Brasil, Vest-Afrika, Canada og Australia, samt en ventet økning i antall semi-rigger på norsk sokkel i 2025, noe som kan gi høyere rater og bedre utnyttelse for store AHTS-fartøy», tilføyes det.