Archer - er bunnen nådd?
I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Redigert 19.06.2023 kl 10:06
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
I går kl 22:49
288
Det er mange mekanismer i dette spillet.
Den sterkeste har ennå ikke vist sine muskler….
Eller, han gjorde det for snart 2 år siden.
Jeg vedder på han gjør det igjen.
Den sterkeste har ennå ikke vist sine muskler….
Eller, han gjorde det for snart 2 år siden.
Jeg vedder på han gjør det igjen.
Anywhere
I går kl 22:42
301
Selg litt da, Sjonkel. Jeg tradet ut en liten slant på 28 igjen i dag, men det skjer stadig vekk, så det er ikke så virkningsfullt som om du gjør det😊
Ble ikke så mange øyenbryn som luftet seg da Huse gikk inn med noen slanter for nesten 2 mnd siden, så det er ikke så mye å bemerke når han slipper ut sine småskader heller....
Kanskje hans salg får aksjen til å gå😉
Ble ikke så mange øyenbryn som luftet seg da Huse gikk inn med noen slanter for nesten 2 mnd siden, så det er ikke så mye å bemerke når han slipper ut sine småskader heller....
Kanskje hans salg får aksjen til å gå😉
Redigert i går kl 22:53
SjonkelRolf
I går kl 20:28
425
Min umiddelbare tanke om 9,5% rente var at den kunne vært lavere.
Tgs kom ut med 8,5%.
Nå er en eller annen Huse ute av Archer.
De få gangene jeg har solgt aksjer i Archer har kursen gått opp.
Mulig det må til før vi får en ordentlig reprising av et nedpisset papir.
Tgs kom ut med 8,5%.
Nå er en eller annen Huse ute av Archer.
De få gangene jeg har solgt aksjer i Archer har kursen gått opp.
Mulig det må til før vi får en ordentlig reprising av et nedpisset papir.
Anywhere
I går kl 14:51
638
Det er nok dette kvartalet man skal plassere seg i aksjen. Fremover vil den finansielle lettelsen og øket manøvrerbarhet, samt økende resultatgrad, bidra til en vesentlig økende fri konantstrøm. Det er ikke manifestert i aksjen på denne siden av 40 kroner om man skal anvende et snev av normal kotyme-kalkulering på nåverdier.
Archer beholder fortsatt evnen til å vokse, og har også økende fri kapital både til organisk og strategisk oppkjøpsbasert vekst. Dog håper jeg man kan konsolidere selskapet litt og ikke gape over mer enn håndterlig.
Jeg mener det er vesentlig bedre med god kontroll, solid direkteavkastning og hyggelig prising etterhvert som akjsonærene kjenne seg betrygget på god styringsretning og styringsfart.
Jeg tror det vil kunne være mulig å høst 4.5-5 kroner pr år direkte i Archer innen en ganske overskuelig fremtid:)
Archer beholder fortsatt evnen til å vokse, og har også økende fri kapital både til organisk og strategisk oppkjøpsbasert vekst. Dog håper jeg man kan konsolidere selskapet litt og ikke gape over mer enn håndterlig.
Jeg mener det er vesentlig bedre med god kontroll, solid direkteavkastning og hyggelig prising etterhvert som akjsonærene kjenne seg betrygget på god styringsretning og styringsfart.
Jeg tror det vil kunne være mulig å høst 4.5-5 kroner pr år direkte i Archer innen en ganske overskuelig fremtid:)
drillbit
I går kl 13:14
757
Blir spennende å se hva selskapet konkret sier om utbytte fremover på Q4 presentasjonen på torsdag.
Er en aktør som er ute etter å kjøpe 500,000-1,000,000 aksjer utenom børs nå, ett av meglerhusene ringer rundt og sonderer med mulige selgere.
Er en aktør som er ute etter å kjøpe 500,000-1,000,000 aksjer utenom børs nå, ett av meglerhusene ringer rundt og sonderer med mulige selgere.
Brokerman
20.02.2025 kl 16:46
1066
Skindlo er en light versjon av Levens i Recsi. Forstår ikke hva ROI betyr og gir totalt faen i vanlig aksjonærer.
SjonkelRolf
20.02.2025 kl 16:37
1084
En uke til ny d-dag.
Får vi som fortjent?
Altså en haug med aksjer i hodet?
Og kurs under en krone.
Hvem vet i dette utter shit game!
Får vi som fortjent?
Altså en haug med aksjer i hodet?
Og kurs under en krone.
Hvem vet i dette utter shit game!
Brokerman
20.02.2025 kl 16:29
1102
Alt som vanlig, spillet fortsetter akkurat som før. Å påstå at dette er normal handel er så dumt at man bør beskyttes mot seg selv.
Anywhere
20.02.2025 kl 12:52
1254
Snakker vi tilbakelevering av aksjer, så er det kanskje interessant for de neste ukene:)
SjonkelRolf
20.02.2025 kl 08:12
1399
I går var omsetningen i papiret på over 30 millioner. 10 ganger og vel så det normal omsetning.
Kursen er paddeflat.
Normalt?
Ja i Archer
Kursen er paddeflat.
Normalt?
Ja i Archer
AmatørK
18.02.2025 kl 19:26
1753
Brokerman skrevInnlegget er slettet
Godt jeg ikke holdt pusten i hele dag, for dette var akkurat som jeg sa, alt annet enn et godt svar.
Anywhere
18.02.2025 kl 14:11
2017
Det som kanskje føles som suspekt for flere er at aksjekurs i kroner er godt og langt under det man så i tidligere tider.
Ja, selskapet gikk seg vill i kjøp og opptak av gjeld som ble vanskeligere og vanskeligere. Men de siste 6-7 år har selskapet evnet å styrke sin tilstedeværelse i markedet, og skape en sunn og svært kompetent partneropplevelse for kunder og leverandører. De har også vokst vesentlig.
Gjeld har vært en stor verkebyll som har kostet mye mer enn det har smakt. Dette ble også et godt slag på aksjekursen da emisjoner har måtet gjøres.
Gjeldsstruktur er nå vesentlig endret på samme tid som selskapet aldri har vært større og hatt større inntekter og resultat. Gjeldsgrad er etter fjorårets erverv også ekstremt attraktiv nå, og gir seg til syne i betingelsene når gjelden nå ble refinansiert. Aksjen prises fortsatt som samme risiko finnes for selskapet, men gjelden er nå såpass sunn at markedet sier at man må prise kostnaden for gjelden 30%+ lavere enn før. Altså har gjeldseiere erkjent grundig risikoendring.
Dette vil aksjeprisingen etterhvert få oppleve.
Over de siste tider er ikke Archer akkurat noe spesielt eksempel på kursutviklingen. Svært mange store aktører har en labrere eller minst like sideveis kursutvikling.
Min overbevisning er dog fremover at det vil endre seg positivt i forhold til Archer der utbytter og fortsatt økende resultater vil gi den oppdrift som naturlovene etterhvert krever.
Imens er det den glade trading som kan gjøres på svingningene. Intet galt i det!
Ja, selskapet gikk seg vill i kjøp og opptak av gjeld som ble vanskeligere og vanskeligere. Men de siste 6-7 år har selskapet evnet å styrke sin tilstedeværelse i markedet, og skape en sunn og svært kompetent partneropplevelse for kunder og leverandører. De har også vokst vesentlig.
Gjeld har vært en stor verkebyll som har kostet mye mer enn det har smakt. Dette ble også et godt slag på aksjekursen da emisjoner har måtet gjøres.
Gjeldsstruktur er nå vesentlig endret på samme tid som selskapet aldri har vært større og hatt større inntekter og resultat. Gjeldsgrad er etter fjorårets erverv også ekstremt attraktiv nå, og gir seg til syne i betingelsene når gjelden nå ble refinansiert. Aksjen prises fortsatt som samme risiko finnes for selskapet, men gjelden er nå såpass sunn at markedet sier at man må prise kostnaden for gjelden 30%+ lavere enn før. Altså har gjeldseiere erkjent grundig risikoendring.
Dette vil aksjeprisingen etterhvert få oppleve.
Over de siste tider er ikke Archer akkurat noe spesielt eksempel på kursutviklingen. Svært mange store aktører har en labrere eller minst like sideveis kursutvikling.
Min overbevisning er dog fremover at det vil endre seg positivt i forhold til Archer der utbytter og fortsatt økende resultater vil gi den oppdrift som naturlovene etterhvert krever.
Imens er det den glade trading som kan gjøres på svingningene. Intet galt i det!
Redigert 18.02.2025 kl 15:53
AmatørK
18.02.2025 kl 13:53
2060
Der er du i gang igjen. Hva i alle dager er det du mener foregår? At aksjen går opp og ned? Du må jo gjerne utdype og forklare litt, men jeg holder nok ikke pusten for et godt svar.
Brokerman
18.02.2025 kl 13:52
2068
hofa skrevInnlegget er slettet
Når man ikke evner å se at det som foregår/har foregått i lang tid er mildt sagt suspekt, da er man enten dum eller amatør. Sorry å si det.
Anywhere
18.02.2025 kl 13:39
2094
Brokerman skrevInnlegget er slettet
Man får vel bare kose seg med trading-range for tiden!?
Inn på 27,80-27, ut en krone høyere om ikke man ser at noe drar seg til.
Det blir noe ut av 4-5000 aksjer på de bevegelsene også - så sikkert også på dagens kjøp.
Inn på 27,80-27, ut en krone høyere om ikke man ser at noe drar seg til.
Det blir noe ut av 4-5000 aksjer på de bevegelsene også - så sikkert også på dagens kjøp.
SjonkelRolf
18.02.2025 kl 12:38
2164
Gikk en post utenom børs i går på 27,94.
Er vel den som lures ut nå, til stadig lavere kurser.
Alt som normalt her.
Er vel den som lures ut nå, til stadig lavere kurser.
Alt som normalt her.
Pæder
18.02.2025 kl 12:35
2169
Det er rolige dager her, vi humper oss videre nedover. Stort sett noen ører ned.😳
Pæder
16.02.2025 kl 18:33
2510
Hva kan vi vente oss til uka. Resultat nærmer seg. Vi har fått det meste. Kan komme noe i Argentina som er posetivt.
MIKE1
14.02.2025 kl 10:00
2845
Hyggelig for Archer å få reduserte finanskostnader.
Rente går fra 15,154% til en fast kupongrente på 9,5 %. differanse på 5,654%. Bør jo gi utslag på finanskostnadene det. Blir spennende å se Q2, selv om det er litt lenge til. Følger med på denne.
Rente går fra 15,154% til en fast kupongrente på 9,5 %. differanse på 5,654%. Bør jo gi utslag på finanskostnadene det. Blir spennende å se Q2, selv om det er litt lenge til. Følger med på denne.
SjonkelRolf
13.02.2025 kl 09:08
3072
De aller fleste meldinger fra selskapet blir møtt med skuldertrekk.
Skulle nesten tro meldingene gjelder et annet selskap.
Skulle nesten tro meldingene gjelder et annet selskap.
Anywhere
13.02.2025 kl 09:00
3093
Det kan noteres at utestående bond da blir innløst om 14 dager i Archer:
The outstanding bonds will be repaid at a price equal to the Make Whole Amount, with repayment scheduled for 27 February 2025. The Record date for the call option will be 25 February 2025.
The outstanding bonds will be repaid at a price equal to the Make Whole Amount, with repayment scheduled for 27 February 2025. The Record date for the call option will be 25 February 2025.
Anywhere
12.02.2025 kl 16:13
3299
Fikk ut trade på de nesten 5000 aksjene jeg fikk på 27,01 på mandag. Ble flyttet ned til 28 da jeg så det gikk jevnt på plukk der gjennom dagen.
Så får vi se om aksjen fortsetter å svinge en krone i dette området. Det er verdt å anvende trading-poster på, synes jeg, da jeg tross alt egentlig fortsatt er på generell akkumulering i aksjen...Dog har jeg mer enn stor nok post for min langsiktige tanke her nå, så da må man krydre litt underveis:)
Så får vi se om aksjen fortsetter å svinge en krone i dette området. Det er verdt å anvende trading-poster på, synes jeg, da jeg tross alt egentlig fortsatt er på generell akkumulering i aksjen...Dog har jeg mer enn stor nok post for min langsiktige tanke her nå, så da må man krydre litt underveis:)
Anywhere
12.02.2025 kl 13:15
3416
Kan det ligge en ordre som skal fylles opp til 28 kroner ute i dag (dersom de får nok)? Ser ut som det slukes alt som legges ut under 28 samt at det plukkes stadig av den skjulte ordren på 28...
Jeg er vel ikke fremmed for å se aksjen snart gå nytt legg opp mot 32-tallet. Teknisk er jeg og aksjen enige om det:)
Jeg er vel ikke fremmed for å se aksjen snart gå nytt legg opp mot 32-tallet. Teknisk er jeg og aksjen enige om det:)
Anywhere
11.02.2025 kl 15:26
3682
Etter at Nordnett gikk på en fadese har Archer-aksjen stått omtrent stille på omsetning, også i ordrebildet.
Får vel forvente at det kanskje snart dukker opp andre meglerhus om det viser seg at det er Nordnet som driver en del her.
Bruker selv bl.a Nordnet og har et tradingsalg stående på 28,28 som jeg ikke får gjort stort med....så kanskje jeg får håpe at kjøperne avventer litt:)
Får vel forvente at det kanskje snart dukker opp andre meglerhus om det viser seg at det er Nordnet som driver en del her.
Bruker selv bl.a Nordnet og har et tradingsalg stående på 28,28 som jeg ikke får gjort stort med....så kanskje jeg får håpe at kjøperne avventer litt:)
drillbit
11.02.2025 kl 09:23
3878
Overraskende at ingen av meglerhusene har kommet med oppdatert analyse/kursmål etter at refinansieringen nå er på plass. Kanskje de venter til Q4 tallene presenteres 27 februar (tallene ble jo riktignok guidet i forbindelse med innhentingen av den nye obligasjonen så det burde ikke komme noen overraskelser den 27 februar).
AmatørK
10.02.2025 kl 16:56
2144
Hva er du snakker om egentlig? Om du mener det er noe galt med handelen må du snakke med Finanstilsynet.
Brokerman
10.02.2025 kl 16:27
2194
Dette selskapet fremstår direkte useriøst ovenfor vanlig aksjonærer. Oppfører seg hinsides all fornuft og selskapet synes tydeligvis det er helt fint at det daglig er lek fra robotene.
Anywhere
10.02.2025 kl 15:25
2277
Vet ikke om det stemmer, men for meg virker det som at man pleier kursen til nivå 27-28. Mange, mange dager har vi sett at den trekkes ned ved start for sakte men sikkert å kjøpes oppover i løpet av dagen. Det er begrenset selgermasse og ditto volum, men dann og vann trekkes det poster litt over 28, og man kan få tak i litt under sluttauksjon også. Vi får se om mønsteret fortsetter.
Anywhere
10.02.2025 kl 11:17
2421
Refinansiering har solid effekt fremover.
At aksjen ikke foreløpig kjøpes opp er ikke greit å forstå, men samtidig gikk den for kort tid siden fra 23 til 27-isch, en ikke ubetydelig justering opp. Neste legg antar jeg kommer, men aner ikke når. Jeg vil ikke bli forbauset om den går veldig fort opp fra nivået 27-28 til fullendelse av en større OHS med target høy 32 ganske snart. Tiden er moden nok i alle fall!
At aksjen ikke foreløpig kjøpes opp er ikke greit å forstå, men samtidig gikk den for kort tid siden fra 23 til 27-isch, en ikke ubetydelig justering opp. Neste legg antar jeg kommer, men aner ikke når. Jeg vil ikke bli forbauset om den går veldig fort opp fra nivået 27-28 til fullendelse av en større OHS med target høy 32 ganske snart. Tiden er moden nok i alle fall!
Pæder
10.02.2025 kl 10:53
2475
Merkelig at refinansiering ikke skal ha noen effekt. Det går nok noen stopp låser i dag ser det ut til.
Brokerman
10.02.2025 kl 10:21
2538
Har fått tilnavnet "aksjen fra helvete" og den ser dessverre ut til å leve opp til dette fortsatt. Utrolig at selskapet ikke snart se seg lei av dette og gjør denne attraktiv for vanlig handel.
Anywhere
10.02.2025 kl 10:18
2541
Det er greit nok for meg, Pæder.
Har litt lastemuligheter og ditto fokus just nu, og satser på at det er meglermiljø som skal hjelpe inn litt investorer før det klarlegges mer hvordan kapitalforvaltningen vil kunne bli fremover i Archer. Regner med at det nevnes allerede ved Q4 om godt 2 uker. Utbytter ser ut til å bli en realitet allerede i 2025:)
Har fått plukket med meg 5000 stk på 27,01 igjen i dag. En typisk sving for Archer er å trekke ned slik som nå, for å justere seg oppover igjen utpå dagen.
Slik sett kan det være intradagstrade. Men det er ikke alltid det er så mye reelle salg ser det ut for. Foreløpig har selgere sluppet noen tusen til dagens laveste, og jeg bør vel takke for det!?
Har litt lastemuligheter og ditto fokus just nu, og satser på at det er meglermiljø som skal hjelpe inn litt investorer før det klarlegges mer hvordan kapitalforvaltningen vil kunne bli fremover i Archer. Regner med at det nevnes allerede ved Q4 om godt 2 uker. Utbytter ser ut til å bli en realitet allerede i 2025:)
Har fått plukket med meg 5000 stk på 27,01 igjen i dag. En typisk sving for Archer er å trekke ned slik som nå, for å justere seg oppover igjen utpå dagen.
Slik sett kan det være intradagstrade. Men det er ikke alltid det er så mye reelle salg ser det ut for. Foreløpig har selgere sluppet noen tusen til dagens laveste, og jeg bør vel takke for det!?
Redigert 10.02.2025 kl 10:28
Pæder
10.02.2025 kl 10:14
2554
Det tydelig vis noen som ikke vil den skal stige for fort. Noen presser den nedover i dag også.
Ratta
08.02.2025 kl 11:29
3143
De fleste med "kjøpekraft " kjente til dette i god tid i forveien.
Aksjen steg bra på torsdag
Aksjen steg bra på torsdag
Redigert 08.02.2025 kl 11:32
SjonkelRolf
08.02.2025 kl 03:10
3348
Jeg er inneforståttt med at Fredrik har tapt en anselig sum penger på Archer.
om han vil ha de tilbake? Mest sannsynlig.
Hofa snakket om fredriksems regnedrenge.
De opererer nok fremdeles her.
Vi er nå i en situasjon hvor det snakkes om utbytte.
Ja hvorfor ikke bare vente å se?
Aksjen kan gå til 100kr
om han vil ha de tilbake? Mest sannsynlig.
Hofa snakket om fredriksems regnedrenge.
De opererer nok fremdeles her.
Vi er nå i en situasjon hvor det snakkes om utbytte.
Ja hvorfor ikke bare vente å se?
Aksjen kan gå til 100kr
Brokerman
07.02.2025 kl 15:41
3640
SjonkelRolf skrev Ja det skal være sikkert som twist. Må være en sammensvergelse
Var jo den store posten som "gikk" på 28 i går, slike som man ofte ser i denne aksjen. Er noen som styrer denne og hver dag så dukker de 2000 postene opp. Håpløst at selskapet ikke snart får fjernet seg fra å være belemret med slikt.
Redigert 07.02.2025 kl 15:49
Brokerman
07.02.2025 kl 13:16
3781
Er jo svært forunderlig at den ikke reagerer positivt på dette......
Anywhere
07.02.2025 kl 10:40
3951
Bullen, lurer på om det er noen som foreløpig ønsker at aksjen holder seg litt på plass og logrer rundt konsolideringsnivået den ligger.
Jeg er dog åpen om at legg opp for fullendelse av stor OHS, target på høy 32, kan komme anytime, men også om flere uker...
Men klokheten av skade gjennom for mange år holder nok sin hånd over kursutviklingen enda en stund - forståelig nok. Utbytteprogram som markedet anerkjenner som opprettholdbart, vil drive kursen.
Jeg er dog åpen om at legg opp for fullendelse av stor OHS, target på høy 32, kan komme anytime, men også om flere uker...
Men klokheten av skade gjennom for mange år holder nok sin hånd over kursutviklingen enda en stund - forståelig nok. Utbytteprogram som markedet anerkjenner som opprettholdbart, vil drive kursen.