Archer - er bunnen nådd?
I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Redigert 19.06.2023 kl 10:06
Du må logge inn for å svare
Anywhere
07.02.2025 kl 08:46
4207
Det er oppnåelig med 1 kr.
Archer selv har indikert følgende som 2025-figurer:
-EBITDA growth between 15-25%
-Disciplined approach to capital expenditures at 3% - 4% of revenue
-Further reduction in our leverage ratio post debt refinance to 2.1x - 2.3x by year-end 2025
Dersom vi sier 20% EBITDA økning, så tilsvarer bare det rundt 27 mill USD i økning, eller ca 3 kroner aksjen på samme gjeldsbasis og kostbasis som nå.
Med gjeld bært av 9,5% rentes obligasjon, så er snakker vi faktisk 2 kroner aksjen i redusert kapitalkost fra og med ikraftsettelse av den nå ferdigtegnede gjelden.
Selskapet ser i prinsippet muligheter for reduksjon av gjeld på dagens drift, og det er også åpenbart slik drift og kapitalkost nå er, men gjeldsgraden er nå slik rigget at det ikke er et stort poeng. Og jeg antar at krav under obligasjonsfinansieringen, som nå går frem til 2030, ikke er at gjeld behøver reduseres utover dagens ratio.
Jeg føler at aksjen bør kunne styre ganske trygt mot 45 kroner dette året, samtidig som det kan være ekstraordinære saker som kan dukke opp, bl. a i Argentina:)
Archer selv har indikert følgende som 2025-figurer:
-EBITDA growth between 15-25%
-Disciplined approach to capital expenditures at 3% - 4% of revenue
-Further reduction in our leverage ratio post debt refinance to 2.1x - 2.3x by year-end 2025
Dersom vi sier 20% EBITDA økning, så tilsvarer bare det rundt 27 mill USD i økning, eller ca 3 kroner aksjen på samme gjeldsbasis og kostbasis som nå.
Med gjeld bært av 9,5% rentes obligasjon, så er snakker vi faktisk 2 kroner aksjen i redusert kapitalkost fra og med ikraftsettelse av den nå ferdigtegnede gjelden.
Selskapet ser i prinsippet muligheter for reduksjon av gjeld på dagens drift, og det er også åpenbart slik drift og kapitalkost nå er, men gjeldsgraden er nå slik rigget at det ikke er et stort poeng. Og jeg antar at krav under obligasjonsfinansieringen, som nå går frem til 2030, ikke er at gjeld behøver reduseres utover dagens ratio.
Jeg føler at aksjen bør kunne styre ganske trygt mot 45 kroner dette året, samtidig som det kan være ekstraordinære saker som kan dukke opp, bl. a i Argentina:)
Ratta
07.02.2025 kl 03:57
4407
Kan vi forvente 1kr i kvartalet i utbytte de nærmeste årene
Eps vil vel ligge over dette nivået, men kanskje det er ønske om flere oppkjøp eller ytterligere nedbetaling av gjeld
Eps vil vel ligge over dette nivået, men kanskje det er ønske om flere oppkjøp eller ytterligere nedbetaling av gjeld
Redigert 07.02.2025 kl 04:07
Anywhere
06.02.2025 kl 23:36
4489
AmatørK, jeg har nok tatt litt mindre i på besparelsen enn deg, men las oss si 2 kroner/aksje da når Fredriksen også har innfridd sine konvertibler...det er enten utbyttemulighet eller skal kunne diskonteres med 20 kroner i aksjen.
Nå virker det også som man har hast med å sette direkteavkastning ut i live, mulig det vil komme tallgrunnlag for denslags allerede ved q4 om et par-tre uker?
Det er visst bare å laste den man kan tåle på 27 og 28
Nå virker det også som man har hast med å sette direkteavkastning ut i live, mulig det vil komme tallgrunnlag for denslags allerede ved q4 om et par-tre uker?
Det er visst bare å laste den man kan tåle på 27 og 28
Tingebri
06.02.2025 kl 21:31
4689
Som vi sa i pressemeldingen ved starten av prosessen vil denne refinansieringen danne grunnlag for utbytter i 2025, sier Skindlo.
– Vi kommer tilbake med størrelse og tidspunkt for aksjonærprogrammet om ikke lenge, sier Skindlo.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/02/06/8240040/john-fredriksens-oljeserviceselskap-refinansierer-gjelden
– Vi kommer tilbake med størrelse og tidspunkt for aksjonærprogrammet om ikke lenge, sier Skindlo.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/02/06/8240040/john-fredriksens-oljeserviceselskap-refinansierer-gjelden
Tingebri
06.02.2025 kl 21:21
4604
Heimdal Høyrente har kjøpt seg inn i det nye obligasjonslånet til Archer. Lånet utgjør ca 10% av fondsporteføljen i Heimdal Høyrente. Heimdal Høyrente er et kvalitetsfond som har god tro på Archer. Som aksjonær er det betryggende at et slikt fond har vurdert Archer til å kunne utgjøre en så stor andel av fondskapitalen.
AmatørK
06.02.2025 kl 20:41
4700
Monkeymonkey skrev Hva var renter på lån som nå vil bli innfridd og hvor mye blur innfridd?
Alt blir innfridd og renten var ca 15%. Selskapet vil effektivt få +$20 mill ekstra på bunnlinjen årlig pga dette. Netto gevinst øker med 2.5kr aksjen, det er solid.
Redigert 06.02.2025 kl 20:43
Monkeymonkey
06.02.2025 kl 20:38
4656
Hva var renter på lån som nå vil bli innfridd og hvor mye blur innfridd?
drillbit
06.02.2025 kl 15:29
4861
Har vært i kontakt med tilrettelegger for obligasjonen, tegningen stenger nå kl 15:30 !
Anywhere
06.02.2025 kl 15:27
4802
Du kan nok få beskjed hos tilrettelegger om du forsøker å melde interesse for obligasjoner. Når lånet er landet på ferdig rente og størrelse, må du evnt komme med 425m USD til 8% rente, så kanskje alt ikke er lukket likevel;)
Knall nok med 9,5% og selskapet har trolig noe positivt i ermet på erverv-siden;)
Knall nok med 9,5% og selskapet har trolig noe positivt i ermet på erverv-siden;)
Redigert 06.02.2025 kl 15:35
AmatørK
06.02.2025 kl 15:19
4831
Hvor finner du den infoen? Knall nyhet. Sterk forbedring! Jeg har lenge antatt rundt 10%, men om det stemmer med under 10% er det rått.
drillbit
06.02.2025 kl 15:12
4765
Den nye obligasjonen landet på 9.50 % kupong og ble oppskalert til 425 MUSD, tyder på meget stor interesse !!
Nå er Archer meget godt finansiert, får kraftig reduserte rentekostnader og fremtiden ser meget lys ut !
Nå er Archer meget godt finansiert, får kraftig reduserte rentekostnader og fremtiden ser meget lys ut !
Anywhere
06.02.2025 kl 14:38
4795
SjonkelRolf skrev 300k aksjer byttet på 28kr. Alt er ved det vanlige i Archer
Poster som skifter VPS er vel ganske vanlig i de fleste selskaper på børs?? Ja, også i Archer.
Kanskje det er noe short som leveres tilbake? Evnt en ren flytting...
Det er vel nå slik at en langt lavere finanskost, og et helt annet nivå av gjeldsgrad, gjør at Archer markerer seg i en helt annen investment-grade - som igjen gjør den kjøpbar av mer institusjonelle aktører. Basert på forventet inntjening fremover og dagens allerede gode multipler, så må man regne med at disse dukker opp nedover veien, men det er slett ikke sikkert det er på denne siden av 35 eller 40 kroner. Jeg regner med at de stadige bedringer i Argentina (forventningsvis også etter Trumps inntreden) vil kunne være en rabbit in the hat som mange kan ta en risk for å få oppleve:)
Kanskje det er noe short som leveres tilbake? Evnt en ren flytting...
Det er vel nå slik at en langt lavere finanskost, og et helt annet nivå av gjeldsgrad, gjør at Archer markerer seg i en helt annen investment-grade - som igjen gjør den kjøpbar av mer institusjonelle aktører. Basert på forventet inntjening fremover og dagens allerede gode multipler, så må man regne med at disse dukker opp nedover veien, men det er slett ikke sikkert det er på denne siden av 35 eller 40 kroner. Jeg regner med at de stadige bedringer i Argentina (forventningsvis også etter Trumps inntreden) vil kunne være en rabbit in the hat som mange kan ta en risk for å få oppleve:)
Redigert 06.02.2025 kl 14:46
Anywhere
06.02.2025 kl 13:17
4860
Med evnt 9,5% så er man i den situasjon at finansiell kost for hele gruppen vil være sterkt redusert. Pr akse utgjør det fort rundt 1,5 kroner redusert kost pr år. Diskontert snakker vi da 12-15 kroner aksjen i diskontert implisitt aksjeverdi.
Selskapet tar jo steget vesentlig opp i gjeldsklassing og havner blandt de sikre high-yield-selskapene.
Å skaffe seg aksjer nå når markedet oppfatter litt av dette er ikke så lett. Selgere har forsvunnet, og jeg selger ikke mine traderkjøp på denne siden av 30, eller kanskje jeg bør si 40😉😊😊
Selskapet tar jo steget vesentlig opp i gjeldsklassing og havner blandt de sikre high-yield-selskapene.
Å skaffe seg aksjer nå når markedet oppfatter litt av dette er ikke så lett. Selgere har forsvunnet, og jeg selger ikke mine traderkjøp på denne siden av 30, eller kanskje jeg bør si 40😉😊😊
drillbit
06.02.2025 kl 13:05
4867
Bedre trøkk i aksjen nå, sannsynligvis fordi det er meget bra interesse for den nye obligasjonen og det kan se ut som prisingen kan bli noe lavere enn 9.75 % (muligens man lander på 9.5 %).
Pæder
06.02.2025 kl 10:24
5043
Det er tydelig noen av de selger seg ut. Alfi er ikke lenger på lista heller. Er det noen endringer som ser positiv ut.
Anywhere
05.02.2025 kl 17:30
5304
Heimdal ville nok hatt hele obligasjonen om de hadde kunnet innenfor sine retningslinjer.
Nå har de hatt noen gode år med Archer, og vil fortsatt kunne ha et greit bidrag til high-yield-fondet med rundt 9,75%. Det samme vil være tilfellet med f.eks Fondsfinans og Alfred Berg som jeg regner ønsker seg så mye som mulig her.
Nå har de hatt noen gode år med Archer, og vil fortsatt kunne ha et greit bidrag til high-yield-fondet med rundt 9,75%. Det samme vil være tilfellet med f.eks Fondsfinans og Alfred Berg som jeg regner ønsker seg så mye som mulig her.
drillbit
05.02.2025 kl 16:00
5391
Siste dag med investormøter i dag på den nye obligasjonen, ser ut til å ende på 9.75 %
AmatørK
05.02.2025 kl 09:43
5488
Spent på refinansiering. Heimdal har jo allerede Archer som "high conviction" satsning, så de inngår nok gledelig nytt lån med bedre vilkår.
SjonkelRolf
05.02.2025 kl 07:23
5632
Topp 20 eier nå 73,5% av selskapet.
De to største har ikke fått tilbake utlånte aksjer
De to største har ikke fått tilbake utlånte aksjer
omans
04.02.2025 kl 16:15
5808
Katta kom litt ut av sekken forleden, med det positive resultatvarselet. Så q4 er vel som tidligere guidet og blir nok ingen overraskelser. Det gjenstår derfor beviser om at 2025 blir så positivt som de guider. Denne burde derfor komme plutselig tilbake, selv om den falt litt tilbake i hengemyra. Den er ikke så baktung som før.... litt positivitet der fremme, som gjør den mer attraktiv utover året.
Anywhere
04.02.2025 kl 15:03
5586
Det er sånn med denne aksjen. Den kan ta litt fyr ut av ingenting.
Men når røyken har lagt seg kommer den som regel en del tilbake, så også denne gang.
Personlig står jeg med fortsatt kjøp på nedsig, litt for å øke i aksjen langsiktig etter en del annen realisering, og litt for å utnytte swing i aksjen.
Det er bare 3 uker-isch til mer konkret rapportering på Q4 og 2024 og da vil selskapet senest bekrefte hvordan finansieringsmodellen vil se ut fremover og kunne signalisere både størrelse og rammer for anvendelse av free cash flow.
Så...litt forventninger og deretter bekreftelser kan bli varig synlige i aksjekursen derfra.
Men når røyken har lagt seg kommer den som regel en del tilbake, så også denne gang.
Personlig står jeg med fortsatt kjøp på nedsig, litt for å øke i aksjen langsiktig etter en del annen realisering, og litt for å utnytte swing i aksjen.
Det er bare 3 uker-isch til mer konkret rapportering på Q4 og 2024 og da vil selskapet senest bekrefte hvordan finansieringsmodellen vil se ut fremover og kunne signalisere både størrelse og rammer for anvendelse av free cash flow.
Så...litt forventninger og deretter bekreftelser kan bli varig synlige i aksjekursen derfra.
Pæder
04.02.2025 kl 14:23
5574
Det er rolige tider i aksjen . Faller på lite volum, øker på bra omsetning. Alle sitter nok å venter til den tar fyr. Kommer nok til å gå litt før resultatet.
Anywhere
03.02.2025 kl 05:22
5894
Jeg hadde ikke forventet at Archer skulle kjøre refifokus allerede før januar var over, og preliminære bekreftelser med positivt varsel for resultat var da nødvendig å tildele markedet i og med at dette anvendes som grunnlagsmateriale for nye lån overfor obligasjonseiere.
Driften er særs bra, veldig mye riktig er gjort nå både finansielt og industrielt, og det må honoreres i verdsettelsen, er min tilnærming! Oppdriften industrielt er kort og godt for stor til å unngå det.
Driften er særs bra, veldig mye riktig er gjort nå både finansielt og industrielt, og det må honoreres i verdsettelsen, er min tilnærming! Oppdriften industrielt er kort og godt for stor til å unngå det.
laser
02.02.2025 kl 22:39
5929
Tenker de gikk ut nå med positiv PW for - med tall grunnlaget i hånden - å klare å ha noe klart mht refinansiering til resultatgjennomgangen ultimo februar.
Anywhere
02.02.2025 kl 20:55
5989
Archer er en snodig skrue, enig. Men nå går jeg for at oppdrift er mer trolig, gitt ventet vesentlig lavere kapitalkost, vesentlig ebitda-økning, og derav solid utbyttemuligheter. Kapasiteten på utbytte blir såpass at om aksjen holdes vesentlig nede, blir det likevel langt mer lukrativt å eie enn highyield-obligasjoner. Slik jeg vurderer de kommende tider.
SjonkelRolf
31.01.2025 kl 22:11
6246
Uten nyheter av den positive sorten er jeg redd du var for tidlig ute .
Archer er en snodig aksje.
Kjøper ikke mere her fremover.
Archer er en snodig aksje.
Kjøper ikke mere her fremover.
Anywhere
31.01.2025 kl 15:35
6332
I mellomtiden er det vel anledning nå for kjøp av retrace av oppgangen fra i går.
Kunne ikke dy meg og fikk just med meg 5000 ekstra her på lave 28. Trade ut like under 32 er satt på for den neste måneden!
Tar helg på det!
Kunne ikke dy meg og fikk just med meg 5000 ekstra her på lave 28. Trade ut like under 32 er satt på for den neste måneden!
Tar helg på det!
Anywhere
31.01.2025 kl 12:12
6395
Så lenge man kan forvente mellom 8 og 10% (selvsagt noe avhengig av interbankrenteutvikling), så er Archer-obligasjon høyaktuell for fond som Heimdal, Fondsfinans og Alfred Berg. Den pakken landes kjapt og er snarlig klar for omgjøring av finans-strukturen.
Redigert 31.01.2025 kl 15:32
AmatørK
31.01.2025 kl 12:11
3405
Ja, det vil utgjøre ca $20 millioner i året det, rett på bunnlinja.
drillbit
31.01.2025 kl 11:30
3451
Tilretteleggerne av den nye obligasjonen tror de kan få plassert den på 9.5-10 %, noe som vil gi store besparelser for selskapet.
Anywhere
31.01.2025 kl 10:20
3493
I går og i dag er det avklaringer med typiske obligasjonsfond og investorer som er potensielle for Archer. Jeg antar betingelser kan bli ganske greie og at interessen er upåklagelig, men er ikke i kontakt med noen i miljøet just nu. Andre som har noen følere? Regner med at både Heimdal, Fondsfinans og Alfred Berg i alle fall ønsker å delta, men det kan også være at interessen er såpass at fokus flyttes fra deres high yield til lavere risk...
God obligasjonsdeltakelse og gode betingelser for Archer vil nesten selvsagt kunne booste aksjen, så det kan svare seg å føle litt på stemningen😉🙂
God obligasjonsdeltakelse og gode betingelser for Archer vil nesten selvsagt kunne booste aksjen, så det kan svare seg å føle litt på stemningen😉🙂
omans
31.01.2025 kl 04:40
3709
Artig med litt fag teori diskusjon på aksjen der flere faller av og en er inne i språket for viderekommende ;) Ser det slo inn et kjøpssignal basert på bullish engfulging pattern confirmation. Artig en fikk kjøpt på bunnen denne gangen rundt 25.4, basert på 61.8 % retracement teori som i forkant antydet burde testes, alltid moro med lavest mulig pris på kjøp og høyest mulig pris ved salg, da er det fint med modeller som er testet ut før og har empirisk noe tyngde. Får ri de hvite hester på kort sikt mot 32 i første omgang, deretter ta steg for steg mot the double.
Redigert 31.01.2025 kl 04:44
Sia
30.01.2025 kl 20:04
3966
Fikses lett med litt backtrading, så blir kontoen velfylt. TA på chartet sier, bittelitt motstand mot brukket nese og rygg, men det positive er smilende, og et nytt tatt bakfra:-)
jonjørn
30.01.2025 kl 19:37
3984
Ja, dette blir litt av en høde og skuldre vet du. Reverse eagle shining horse face retractable nasty med silver lining finnabaci
Sia
30.01.2025 kl 18:59
4064
Ja, dette er solklar dobblingskandidat, etter ørkenvandring i 2 år snart. Må være dobbel hode, skulder, kne og tå nå. Ser en liten knekk i kne og tå formasjonen, men det fikser nok JF lett med en tegning:-)
Om 0 i renter, så er dette helt sykt bra på bunnlinjen, da de bare har ish 4 mrd nok med i lån.
Om 0 i renter, så er dette helt sykt bra på bunnlinjen, da de bare har ish 4 mrd nok med i lån.
SjonkelRolf
30.01.2025 kl 18:46
4094
Snart 2 år siden aksjen ble kjørt i dass.
Dagens kurs tilsvarer 1,15 kr.
Ikke rart noen her inne er på tur til å ta helt av.
Godt Archer år!!
Dagens kurs tilsvarer 1,15 kr.
Ikke rart noen her inne er på tur til å ta helt av.
Godt Archer år!!
Anywhere
30.01.2025 kl 14:53
4183
Jeg forlater trolig også trading-tilnærmingen i Archer, og forsøk er å sitte stille med det meste av porteføljen. Fra 25-tallet er dette doblingskandidat på rene multipler på direkteavkastningen som selskapet vil kunne oppnå allerede nå 2025 er over.
Jeg vil jo anta at det er såpass interesse fra obligasjonseiere for Archer at det ikke akkurat er problemer å matche finansieringen på 4 milliarder. Frågan er hvor langt ned på high-yield-scalaen man ender, evnt om man får plassert i mid-segmentet.. Pr i dag er de i high-high...
Hver halve prosent i lavere rente er fortsatt betydelig bunnlinje-endring...
Får man en melding om at obligasjonslånet er fulltegnet allerede før helgen er det rallysignal for aksje-eiere da det forteller lett tilgang til midler og ditto greie betingelser. Det gir igjen aksjeoppside og interesse fra institusjonelle igjen. Men mange av disse kommer nok ikke inn på eiersiden før vi er langt opp på 30-tallet, like under 40 og over 40.
Jeg vil jo anta at det er såpass interesse fra obligasjonseiere for Archer at det ikke akkurat er problemer å matche finansieringen på 4 milliarder. Frågan er hvor langt ned på high-yield-scalaen man ender, evnt om man får plassert i mid-segmentet.. Pr i dag er de i high-high...
Får man en melding om at obligasjonslånet er fulltegnet allerede før helgen er det rallysignal for aksje-eiere da det forteller lett tilgang til midler og ditto greie betingelser. Det gir igjen aksjeoppside og interesse fra institusjonelle igjen. Men mange av disse kommer nok ikke inn på eiersiden før vi er langt opp på 30-tallet, like under 40 og over 40.
Redigert 30.01.2025 kl 14:59
Anywhere
30.01.2025 kl 14:49
4116
Jeg forlater trolig også trading-tilnærmingen i Archer, og forsøk er å sitte stille med det meste av porteføljen. Fra 25-tallet er dette doblingskandidat på rene multipler på direkteavkastningen som selskapet vil kunne oppnå allerede nå 2025 er over.
omans
30.01.2025 kl 13:16
4135
Jeg liker å ha slike langsiktige akjser i kiste, og få fylt opp som her om dagen på 25.4 tallet. Men om en skal se på OHS i det større bildet du antyder er vel fortsatt mål 44 på den, men igjen langsiktig om 2-3 år osv er det stor oppside, hvem vet sikkert god doblingskandidat, også hvis utbytte policy får fotfeste og større aktører interesserer seg, ja.
Anywhere
30.01.2025 kl 12:54
4187
Jeg har strengt tatt OHS med 34 som fokus i første omgang, men det er årschart, og jeg unngår å regne ut fra de største utslagene, da det blir vel i overkant om man skal anvende det for trading-mål.
Jeg tok ut noe DNO igjen i dag morges på 12,85 og ble for sen å dra inn i Archer på sjansen som bød seg da den dumpet innom 27-tallet. Forventet egentlig at aksjen fikk en solid reaksjon opp fra den tidlige gevinstsikring på dagen. Det beste jeg kan håpe på nå er at den evnt reagerer et stykke ned på 28-tallet igjen for brudd-test (ligger med kjøp nå på 28,3), eller så må jeg være fornøyd med ekstralastingen jeg fikk gjort nedpå 26-tallet.
Nå kommer jo volumet også inn i dag i aksjen og skaper større troverdight for at bevegelsene er konsistente.
Husk nå snart på at fond vil nå snart få Archer på radaren ut fra både market cap, solid leverage-ratio, langsiktig vekstfokus og direkteutbytter. Skulle rentebildet trekke noe ned ellers i markedet de neste årene vil utbytte-attraktiviteten kunne drive kursen på Archer vesentlig opp.
Husk også en godt mulig engangs-ekstrem-effekt i direkteavkastning dersom man finner det gjenlig å avsondre Argentina-virksomheten:)
Jeg justerer mitt kursmål 5-6 kroner opp fra 44-45 til rundt 50 nå uavhengig av Argentina. Anser dette som sannsylig year end 2025.
Jeg tok ut noe DNO igjen i dag morges på 12,85 og ble for sen å dra inn i Archer på sjansen som bød seg da den dumpet innom 27-tallet. Forventet egentlig at aksjen fikk en solid reaksjon opp fra den tidlige gevinstsikring på dagen. Det beste jeg kan håpe på nå er at den evnt reagerer et stykke ned på 28-tallet igjen for brudd-test (ligger med kjøp nå på 28,3), eller så må jeg være fornøyd med ekstralastingen jeg fikk gjort nedpå 26-tallet.
Nå kommer jo volumet også inn i dag i aksjen og skaper større troverdight for at bevegelsene er konsistente.
Husk nå snart på at fond vil nå snart få Archer på radaren ut fra både market cap, solid leverage-ratio, langsiktig vekstfokus og direkteutbytter. Skulle rentebildet trekke noe ned ellers i markedet de neste årene vil utbytte-attraktiviteten kunne drive kursen på Archer vesentlig opp.
Husk også en godt mulig engangs-ekstrem-effekt i direkteavkastning dersom man finner det gjenlig å avsondre Argentina-virksomheten:)
Jeg justerer mitt kursmål 5-6 kroner opp fra 44-45 til rundt 50 nå uavhengig av Argentina. Anser dette som sannsylig year end 2025.
Redigert 30.01.2025 kl 12:58
omans
30.01.2025 kl 12:13
4245
Tror også på noe sånt kort sikt ihht TA, men først er det vel toppene fra ifjor underkant av 32 ihht vanlig TA motstand def, som må brytes. Men spennende å se om Bullowski teori kan inntreffe også.
Redigert 30.01.2025 kl 12:19
omans
30.01.2025 kl 11:27
4288
Ihht Inverted Scallop, og breakout av motstanden B (28.50) og høyden fra A (22.50) så signaliserer kjøpssignalet price target C (36.50)
Første omgang må en også se follow trough breakout av taket i Oblique Major Trend ved 28.83, men motstanden ved 28.3-28.5 ser jo ut å være brutt.
Første omgang må en også se follow trough breakout av taket i Oblique Major Trend ved 28.83, men motstanden ved 28.3-28.5 ser jo ut å være brutt.
AmatørK
30.01.2025 kl 09:15
4496
Ja, til dels enig altså. Jeg mener dog tilliten fikk seg en stor knekk med emisjonen som var på 1kr når kursen lå rundt 5kr. Selskapet hadde da guidet sterk vekst og fremsnakket caset veldig, så kom emisjonen..