Archer - er bunnen nådd?

Tollar
ARCHER 19.06.2023 kl 10:02 132863

I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(

Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.

Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.

Lykke til og måtte bunnen være nådd?


Redigert 19.06.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
omans
21.08.2024 kl 16:32 2224

Det hjalp ikke kursmessig med spleis, 95 øre gammal kurs nå. De får prøve igjen ved q3 fremleggelsen.
joerha
22.08.2024 kl 09:44 2013

Hvor har Archer sine lån? Hvis snarlige rentekutt i USA/Eurosonen
YL
22.08.2024 kl 09:51 1995

Svaret på trådens heading er vel fremdeles; nei, kursen virker vel bunnløs ?
Anywhere
22.08.2024 kl 10:14 1957

Joerha, Archer har stort sett obligasjoner som følger interbank-rente for currency med påslag, så fallende rente i markedet gir fallende renter for Archer.

Og jeg både håper og tror at svaret på tråden er "Ja, for ørtende gang!"
Redigert 22.08.2024 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Anywhere
23.08.2024 kl 10:50 1732

Virker ikke som en evnt selger i Archer har mer aksjer igjen, og jeg aner at det har vært, og kanskje er, krefter som fortsatt forsøker å holde aksjen nede for billig lasting.
Det har ligget en litt større kjøperpost på 24, og det ser ut som reell kjøper, som heller ikke trekker seg om det slenges aksjer.
Mulig man forsøker å skvise aksjen noe lenger, men den har etter min mening nå solid risk/reward i forhold til long-posisjon.

God helg med den fokusen!
Gjeter
23.08.2024 kl 12:00 1669

Fant det interessant at Heimdal høyrente sin nest største posisjon er Archer obligasjon. For meg viser det tiltro til fremtiden
Anywhere
27.08.2024 kl 15:51 1367

Archer selges godt ned på 23-tallet og vi er da på gamle 95 øre.
Noen gidder ikke henge med lenger og letter sine aksjer på dager med lav omsetning. Da blir det stadig billigere akjer å få tak i.
Jeg kan ikke annet enn å tro at dette er ganske gratis trade..

Tingebri
27.08.2024 kl 17:12 1296

Skindlo sa for snart et år siden at de hadde gitt anbud på 2-3 større P&A kontrakter. Lite har vi sett til disse kontraktene etter det. Er det noen som vet om disse er tildelt noen eller om vi kan forvente noen snarlig avklaring på dette?
SjonkelRolf
27.08.2024 kl 19:03 1208

Snart tilbake til kebabnivå…..
Skindlo kjøp på over 28kr.
Han kjøpte vel også på 87øre (22kr) om jeg ikke husker feil.
Samma det, akkurat nå er Archer ræva.
Anywhere
27.08.2024 kl 19:06 1201

Er på en måte slik da at CEO har tro på det han driver med. Fredriksen har for så vidt også troen, men markedet forstår visst ikke dette helt enda...
Redigert 27.08.2024 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Tingebri
27.08.2024 kl 20:07 1146

For min del så venter jeg på store nye kontrakter (P&A) eller andre internationale kontrakter. Det er jo internationalt de skal vokse mest nå. Fra Argentina kan det også komme svært positive nyheter. Det er med andre ord flere potensielle kortsiktige triggere som kan komme i Archer. Nå som kursen er såpass lav, så skal det ikke store nyheter til for å løfte kursen mye.
SjonkelRolf
27.08.2024 kl 20:19 1126

Archer har en egen evne til å tape eller gå i null samme faen hvor mye de har i inntjening.
Plutselig snur det!
Anywhere
28.08.2024 kl 14:28 895

Jeg venter også på litt positive nyheter omkring Archer og kontraktsfokus i nær fremtid.
Ellers bør man merke seg at all drift siden emisjonen i fjor enda ikke har blitt avspeilet i aksjekurs. Aksjen har hatt en liten opptur i perioden fra den tid til i dag, men har nå falt tilbake til godt under emisjon.

Jeg kan ikke se at dette reflekterer status i Archer overhodet, og vil holde det for svært sannsynlig at aksjen styres mot disse nivåene for å få tatt til seg billige aksjer ved snuoperasjon. Hvor langt ned man klarer å presse aksjen er ikke godt å si, men jeg går for at det ikke er så mye mer enn her:)
Redigert 28.08.2024 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I går kl 09:33 708

Det er linet opp med handelsrobot som fokuserer 750-stk aksjerposter for å forsøke å ha litt kontroll i aksjen.
De blir en smule forvirret fra start når noen plutselig snapper noen få aksjer 4-5%, men slik jeg tolker det hele skal det fortsatt foregå press i aksjen...

Sikkert ikke helt idiotisk å ligge med kjøpsposter rundt 23,5, men allverdens volum blir det kanskje ikke..
AmatørK
I går kl 09:42 684

Aldri så liten kontrakt også nå. Sikkert småtteri, men er jo et nytt steg inn i noe grønt. Hyggelig med børsmelding om noe nytt, ikke bare opsjonsforlengelser.
Anywhere
I går kl 09:43 681

Og da dukket første kontrakt etter sommeren opp:)

Denne gang utenfor kjernekompetansen, og da innenfor wind-segmentet der Archer er i ferd med å danne seg kompetanse i en økende grad av diversifisert renewable fokus i selskapet. Husk at Archer har et bra engineeringsmiljø!


Archer Wind, Archer’s floating offshore wind solutions provider, is pleased to announce the award of its first contract by TotalEnergies for delivery of the floating wind foundation for the Culzean Wind Pilot.

The Culzean Wind Pilot will be connected to the Culzean platform, an offshore oil and gas facility 230 kilometres off the East coast of Scotland and will provide renewable electricity to supplement the existing power generation from gas turbines.

Installation of the project will take place in late 2025 and Archer Wind is already progressing with detailed engineering and engaging key fabrication and assembly subcontractors to ensure timely execution of the project.

Wolfgang Wandl, CEO of Archer Wind commented:

"We are honoured to collaborate with TotalEnergies on this pilot project and combine our project execution expertise with Ocergy's next generation floating foundation design. We are set to advance the standards in the floating wind industry and reduce the levelized cost of energy with one of the most promising floater designs in the market.

This contract underscores Archer’s development of renewable energy services with our customers and highlights the company's capacity in floating offshore wind solutions.”

For more information, please visit www.archerwell.com

or contact:

Dag Skindlo, Chief Executive Officer | Mobile: +47 982 26 624 | Email: dag.skindlo@archerwell.com

Espen Joranger, Chief Financial Officer | Mobile: +47 982 06 812 | Email:espen.joranger@archerwell.com
Redigert i går kl 09:52 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
I går kl 09:53 654

Nytt bidrag til skuldertrekk. no
Anywhere
I går kl 10:25 600

Mammon, trolig greit å fylle på når det regisseres et usikkerhetsbilde i aksjen slik vi ser i disse dager.
23-23,5 blir økning for meg nå:)
Mammon
I går kl 10:26 599

gav 25kr godkjent? hehe

mafian som leker her...
SjonkelRolf
I går kl 13:49 468

Selskapet skrev i siste rapport at de hadde gode marginer på dette arbeidet. ( Wind)
‘Markedet’ , eller skal vi kalle de manipulørene er ikke enig.
Selvsagt ikke uventet i så måte.
Her skal det fuckes.
Anywhere
I går kl 14:38 407

Sjonkel. regner med at de har bortimot en standard reimbursible standard-rate for alle disipliner på dette, og altså en grei markup for de fleste som involveres.

Markedet tok til å bli enig umiddelbart rundt dagens nyhet med at dette er et godt nytt fotfeste, men manipulatørene er store nok til å outperforme markedet, og sørget for at aksjen holdt seg edruelig lavt. Markedet for Archers tilfelle er jo foreløpig noe begrenset....Det vil nok endre seg!

Jeg tipper jeg en dag i ikke altfor fjern fremtid vil konkludere med at jeg var i for overkant redd da jeg ikke handlet mer på nivåer under 24...
Disse dager bør være blandt de siste det er mulig med såpass lave priser. Når man ser at gjelden trekkes ned med rundt 5 pr aksje pr år fremover, så sier det litt om hvordan utviklingen i prising bør være...Gjelden er allerede godt ned fra emisjonstidspunkt, men vi får aksjer godt under emisjonspris som tilsvarer 25 kroner/aksje.
Redigert i går kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I går kl 16:22 327

Hvis man skal tro at det ikke er noe manipulativt som foregår i aksjen, så hadde det kanskje vært smart å ikke vise nesten 100.000 aksjer på salg i starten av auksjonen....
Anywhere
I dag kl 16:17 82

Så håper jeg flere har fått lastet opp med aksjer på 23-tallet de siste dager, og ønsker en god helg:)
Ble altså røsket en post på 80K aksjer over 24, som selger kanskje ikke helt hadde tenkt seg;)
Redigert i dag kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Mammon
I dag kl 16:21 74

mafian går tom for mani-aksjer?

får se hvor lenge de klarer å holde på ala scana