Archer - er bunnen nådd?
I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Redigert 19.06.2023 kl 10:06
Du må logge inn for å svare
exbroker
30.10.2024 kl 21:38
3207
Pareto har meldt at prisen blir 22,465 kl 18:27:
Price will be NOK 22.465 per share (at market) and the transaction will be upsized with USD 10 million (take-out of the WFR Share Consideration) in order to accommodate for appropriate allocations (new total transaction size USD 50 million). Books will close at 19:00 CET. Please reconfirm all orders
Price will be NOK 22.465 per share (at market) and the transaction will be upsized with USD 10 million (take-out of the WFR Share Consideration) in order to accommodate for appropriate allocations (new total transaction size USD 50 million). Books will close at 19:00 CET. Please reconfirm all orders
Anywhere
30.10.2024 kl 21:39
3222
Ser i emisjonsskriv at det endog kan bli en rep. emi tilsvarende eierandel for dem som ikke klarer å få bli med i transje-1 basert på sin eierandel, og det vil jeg tro er ganske mange...da et stort antall aksjonærer ikke engang har eierpost i Archer med på 100k EUR. Dersom man hadde aksjer for 100kEUR så ville prorata i denne emisjonen være en verdi på omkring 400k NOK. Og det er 1/3 av minstetegning. Men holder kursen seg over dagens emisjonskurs ( som ligger an til ca 22,5...), så kan det for en gangs skyld bli en artig rep-emi....
exbroker
30.10.2024 kl 21:52
3173
Tolker til at det blir totalt ca 89 mill aksjer totalt etter dette. Kjøpet blir EK-finansiert og "gamle Archer" allerede de-leverager ned mot et gjeldsnivå der de kan betale utbytte iht covenants og refi uti 2025, og den meldte cash flow to equity fra oppkjøpet på 15-20 mUSD tilsvare ca 1,8 til 2,5 NOK per aksje. Dermed kan mesteparten da gis som utbytte. Virker veldig lovende, spesielt i kombinasjon med den ellers knallsterke Q3 rapporten.
Redigert 30.10.2024 kl 21:54
Tingebri
31.10.2024 kl 06:12
2942
Dette skriver Erik Hagerup i Heimdal Høyrente:
Som långiver til Archer gjennom Heimdal Høyrente reduseres kreittrisikoen som følge av denne transaksjonen. For aksjonærene vil jeg påstå at utvanningsrisikoen nærmest er eliminert nå og selskapet vil kunne gjennomføre en full refi av utestående gjeld, noe jeg tror finner sted etter mars senest mai 2025 basert callstrukturen. Lånekostnadene vil reduseres med over 10mUSD etter en refi. Lavere belåning = lavere rente. Tipper de får en låneavtale som gir selskapet fleksibilitet til vekst, utbytter og mer m&a. Tvangstrøyen blir borte. Well done Archer👏
Som långiver til Archer gjennom Heimdal Høyrente reduseres kreittrisikoen som følge av denne transaksjonen. For aksjonærene vil jeg påstå at utvanningsrisikoen nærmest er eliminert nå og selskapet vil kunne gjennomføre en full refi av utestående gjeld, noe jeg tror finner sted etter mars senest mai 2025 basert callstrukturen. Lånekostnadene vil reduseres med over 10mUSD etter en refi. Lavere belåning = lavere rente. Tipper de får en låneavtale som gir selskapet fleksibilitet til vekst, utbytter og mer m&a. Tvangstrøyen blir borte. Well done Archer👏
SjonkelRolf
31.10.2024 kl 07:49
2887
Ny dag, nye muligheter.
Magefølelsen tilsier en helt ok Archer dag
Magefølelsen tilsier en helt ok Archer dag
Anywhere
31.10.2024 kl 07:54
2873
Dette er en meget solid finansiell engineering, og vi kan ikke annet enn å anerkjenne at det blir en voldsom nedtaking av risiko. Det faktum blir synlig i kursen allerede i dag.
Man hentet inn mer enn tenkt i emi, og kunne dratt inn mye, mye mer. Selskapet bekrefter at det ikke blir en rep.emi for dem som ikke deltok i går da emikurs har vært handlet en del tid i markedet. Dessuten var det mange av eksisterende aksjonærer som deltok går, og var prioritert.
Selv om rep.emi nok ville blitt en god deal for resterende aksjonærer, ønsker ikke selskapet den ekstra kosten, og trenger heller ikke pengene. Aksjonærene er da også tjent i fremtiden med å ikke øke aksjeantallet mer.
Fugl Phoenix på gang, og det blir spennede å se hvordan markedet tar imot dette. Husk at aksjer fra transje 1 er omsetningsbare allerede i dag da de er lånt inn fra Hemen.
Går kursen 30% så kan vi nok se en frisk omsetning og mye av disse komme ut. Samtidig vil investorer nå med mye større sikkerhet kunne se en ROI som på kurs 22 ligger an til å bli temmelig solid. Vi snakker kanskje om refi innen bare 6 måneder, og selskapet vil sette opp utbytte-strategi på basis av dette, altså kan utbytte-fokus komme allerede ved GF neste sommer...Det er relativt kort diskonteringstid for markedet😉
Man hentet inn mer enn tenkt i emi, og kunne dratt inn mye, mye mer. Selskapet bekrefter at det ikke blir en rep.emi for dem som ikke deltok i går da emikurs har vært handlet en del tid i markedet. Dessuten var det mange av eksisterende aksjonærer som deltok går, og var prioritert.
Selv om rep.emi nok ville blitt en god deal for resterende aksjonærer, ønsker ikke selskapet den ekstra kosten, og trenger heller ikke pengene. Aksjonærene er da også tjent i fremtiden med å ikke øke aksjeantallet mer.
Fugl Phoenix på gang, og det blir spennede å se hvordan markedet tar imot dette. Husk at aksjer fra transje 1 er omsetningsbare allerede i dag da de er lånt inn fra Hemen.
Går kursen 30% så kan vi nok se en frisk omsetning og mye av disse komme ut. Samtidig vil investorer nå med mye større sikkerhet kunne se en ROI som på kurs 22 ligger an til å bli temmelig solid. Vi snakker kanskje om refi innen bare 6 måneder, og selskapet vil sette opp utbytte-strategi på basis av dette, altså kan utbytte-fokus komme allerede ved GF neste sommer...Det er relativt kort diskonteringstid for markedet😉
Redigert 31.10.2024 kl 07:55
SjonkelRolf
31.10.2024 kl 08:08
2845
Liker ikke at de avlyser rep emi.
På den andre siden skyldes vel det at kursen vil stige . Skjelden gratis penger dukker opp lengere.
På den andre siden skyldes vel det at kursen vil stige . Skjelden gratis penger dukker opp lengere.
Komiske
31.10.2024 kl 08:18
2817
Fremover vil vi kunne se et skifte i investorgrupperingen, ettersom selskapet går over i en ny fase med lavere risiko. Aksjekursen er fortsatt lav sammenlignet med snittkursen de siste 24 månedene, noe som gjør at få vil være villige til å selge før kursen nærmer seg NOK 30 (tidligere 1,2). Dette innebærer at kjøperne som ønsker å investere i et «nytt Archer», vil møte begrenset salgspress inntil kursen når NOK 30. Interessant nok hentet Archer nesten like mye kapital som hele børsverdien var i november 2019 (56 MUSD) på 2 timer:-)
Billyjojimbob
31.10.2024 kl 08:24
2805
Anywhere
31.10.2024 kl 09:06
2675
Skulle nesten tro at noen som ikke har fått det de ønsker forsøker febrilsk å holde kursen nede ved start i dag.
Selskapets fremtid slik det nå ligger, må snarlig diskonteres i aksjen, og det har på ingen måte skjedd.
Selskapets fremtid slik det nå ligger, må snarlig diskonteres i aksjen, og det har på ingen måte skjedd.
laser
31.10.2024 kl 09:22
2636
Noen som vet utvanningsprosenten ved emisjonen for oss som ikke kommer med?
Redigert 31.10.2024 kl 09:22
Ratta
31.10.2024 kl 09:30
2614
Tror heller det kjøres litt aksjer på salg nå i stedet for rep-emisjon. Da har man bedre ryggdekning fordi den ble droppet
Komiske
31.10.2024 kl 09:40
2594
Jeg er bare fornøyd med det, var redd jeg måtte springe etter kursen i dag, men nå fikk jeg det jeg ville ha på snitt 22,5
Anywhere
31.10.2024 kl 10:00
2549
Nå man snakker om utvanning pga antall aksjer, så må man i samme åndedrag se på tilført verdi ved de ekstra aksjene. Grunnlaget for emisjonen er kjøp av selskap som yielder svært så bra, såpass at det vanner inn. Klarer man å opprettholde dette, evnt synergisk videreutvikle det, så er det vinn-vinn så det holder.
Når muligheten er som vi ser den nå, så er det lite tvil; det er bare å kjøpe aksjer man kan få på 22-tallet.
Når muligheten er som vi ser den nå, så er det lite tvil; det er bare å kjøpe aksjer man kan få på 22-tallet.
Anywhere
31.10.2024 kl 10:17
2528
Da leder jeg Komiske, nå har jeg fått hentet inn ekstra til min langsiktige posisjon på 22,30:)
Dette trodde jeg skulle være klin umulig. Det virker som litt markedspleie, nå under sterkt overtegnet emisjonskurs, så her nede kan jeg ikke se at aksjen kan holdes veldig lenge.
Dette trodde jeg skulle være klin umulig. Det virker som litt markedspleie, nå under sterkt overtegnet emisjonskurs, så her nede kan jeg ikke se at aksjen kan holdes veldig lenge.
exbroker
31.10.2024 kl 10:32
2491
Ja, herlig å få påfyll her nede. Flere som har regnet på utbyttepotensialet? Burde snarlig bli mulig med 1-2 kr pr år og deretter potensielt kraftig økende.
Tingebri
31.10.2024 kl 10:38
2468
Rentekostnadene (etter refi) vil trolig reduseres med over 10 mill USD pr år, bare det vil utgøre ca kr 1,2 pr aksje
Bullen
31.10.2024 kl 11:06
2383
Tror nok at analytikerne regner nå på caset igjen før de anbefaler sine kunder å kjøpe. Etter det går de nok ut med en kjøps anbefaling.
På den andre siden har jo de fleste analytikere et kursmål på over 40
På den andre siden har jo de fleste analytikere et kursmål på over 40
Komiske
31.10.2024 kl 11:13
2473
Da både Pareto og DnB bidrog med emisjonen i går så kommer det ikke noe derifra før om 14 dager.
Jeg mener det ikke er så mye å regne på, annet enn at selskapet kommer til å fly raskere enn hva man antok. Når man gjør et oppkjøp med å hente inn EK så vil gjeldsgraden falle, og risk likeså. Man priser en aksje basert på fremtidig inntjening basert på risk (som er betraktelig redusert).
For skeptikere så har de fortsatt et argument, og det er at Archer må walk the talk, mao de må vise til en direkteavkastning til investorene. Utrfa dem selv så skjer dette tidlig i 2025. Diner is served!!!
Jeg mener det ikke er så mye å regne på, annet enn at selskapet kommer til å fly raskere enn hva man antok. Når man gjør et oppkjøp med å hente inn EK så vil gjeldsgraden falle, og risk likeså. Man priser en aksje basert på fremtidig inntjening basert på risk (som er betraktelig redusert).
For skeptikere så har de fortsatt et argument, og det er at Archer må walk the talk, mao de må vise til en direkteavkastning til investorene. Utrfa dem selv så skjer dette tidlig i 2025. Diner is served!!!
YL
31.10.2024 kl 11:14
2526
Kjøpte det jeg måtte for å opprettholde eierandel. Så får man se etterhvert om det skal kjøpes mer.
SjonkelRolf
31.10.2024 kl 11:28
2814
Med q3 resultat i minne kan man spørre seg hvorfor denne emien kommer så nært all time low.
Berikelse på andres bekostning.
De dypeste lommene skal ha mest.
Om vi får et løft vil bare tiden vise.
Berikelse på andres bekostning.
De dypeste lommene skal ha mest.
Om vi får et løft vil bare tiden vise.
Anywhere
31.10.2024 kl 11:51
2759
Enig, Komiske, ikke helt lett å forstå.
Det synes nesten som markedet har fått 12 år i fleisen med kursmotvind i aksjen, og nesten ikke tør gamble/tro på at dette endres til det bedre.
Men etter gårsdagens operasjon, den sterke kontantstrømmen, utsikter til sterkt redusert gjeldskostnad, også ved at gjeld stadig reduseres, så er Archer i dagens marked den aksjen jeg ser absolutt lavest risk med. Slik status nå blir på gjeld vs egenkapital, så er man der at banker ikke vil kreve nevneverdige bånd på inntektene, og Archer vil kunne havne i den situasjonen som Fredriksen-systemet digger: Mest mulig av cashflow skal ut i utbytter! Det kan fort bli en del kroner pr aksje....
Det synes nesten som markedet har fått 12 år i fleisen med kursmotvind i aksjen, og nesten ikke tør gamble/tro på at dette endres til det bedre.
Men etter gårsdagens operasjon, den sterke kontantstrømmen, utsikter til sterkt redusert gjeldskostnad, også ved at gjeld stadig reduseres, så er Archer i dagens marked den aksjen jeg ser absolutt lavest risk med. Slik status nå blir på gjeld vs egenkapital, så er man der at banker ikke vil kreve nevneverdige bånd på inntektene, og Archer vil kunne havne i den situasjonen som Fredriksen-systemet digger: Mest mulig av cashflow skal ut i utbytter! Det kan fort bli en del kroner pr aksje....
Anywhere
31.10.2024 kl 12:10
2855
Snakker vi omtrent bare marked making i aksjen nå, og snarlig frislipp oppover i kurs??
Det ligger ikke akkurat noe særlig volumer å snakke om på selgersiden oppover....Tilsynelatende stort sett maskinordre/autoordre...
Det ligger ikke akkurat noe særlig volumer å snakke om på selgersiden oppover....Tilsynelatende stort sett maskinordre/autoordre...
SjonkelRolf
31.10.2024 kl 12:40
2934
Det er nå hentet i overkant av 1,5 milliarder siste 1,5 år.
Noen som tør gjette børsverdi i Archer?
Ja den vil stige til 2 milliarder på dagens kurs, men hva hjelper det.
Noen som tør gjette børsverdi i Archer?
Ja den vil stige til 2 milliarder på dagens kurs, men hva hjelper det.
Redigert 31.10.2024 kl 12:49
SjonkelRolf
31.10.2024 kl 14:50
2901
Kistefoss tildelt noe over 1 mill aksjer.
Flagger over 5%, for så å flagge ned når transje 2 er klar.
Står som kjent ikke på aksjonærlista.
Flagger over 5%, for så å flagge ned når transje 2 er klar.
Står som kjent ikke på aksjonærlista.
SjonkelRolf
31.10.2024 kl 16:11
2845
Neppe over i Archer. Men kjærkommen oppgang hilses velkommen.
Grattis med godt kjøp idag
Grattis med godt kjøp idag