Archer - er bunnen nådd?

Tollar
ARCHER 19.06.2023 kl 10:02 195422

I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(

Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.

Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.

Lykke til og måtte bunnen være nådd?

Redigert 19.06.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Tingebri
I dag kl 13:10 10

Angående utbytte, så står det på den ene sliden i presentasjonen i dag:

Cash contribution of USD 90-100 m forms foundation for divident capacity.

Det vil atlså komme solide utbytter fremover!
Tingebri
I dag kl 12:56 39

Du finner presentasjon fra Skindlo her:

https://events.q4inc.com/attendee/770656201

Stor interesse for emisjonen, den ble 2X overtegnet.

Blir spennede å se den nye topp 20 listen. Vi vet allerede at Sveaas/Kistefoss var med i emisjonen.
Anywhere
I dag kl 12:36 79

Da jinxer jeg meg selv med kjøp just gjennomført helt ned til mitt laveste som lå på 23,72.
For alt det tekniske er verdt, la det nå slå til med nytt forsøk på passering av 24,6-24,8-nivå.

BTW, hvor er det Skindlo har presentert saker i dag?

Jeg forventer uansett som det er nevnt at det vil svinge i archer-aksjen, men jeg kan ikke frita meg for å anse risk som betydelig redusert, og ingenting av den reduksjonen er priset tilbake i aksjen. Ei heller det faktum at vi høyst trolig vil se betydelig lavere finansieringskostnader om kort (i aksjemarkedet) tid, samt pågående økende inntjening og deleveraging.

Jeg har ikke kalkulert på de mulige utbyttenivåene vi kan se ut fra alle faktorer som slår inn om kanskje et halvt års tid, men det kan vi sikkert drodle litt over på tråden her, og vurdere bedre etter kvartalsrapporten er lagt frem i sin helhet.

Man kan jo selvsagt også regne med at dersom aksjen i for sterke klyv skulle gi seg i kast med 28-29, så ville nok en del transje-1-aksjer kunne komme ut i kjapp gevinstsikring av opptil 30% avkastning. Men overtegningen skyldes selvsagt at markedet så at prisingspotensialet av aksjen fremover er betydelig over dagens kurs.
Redigert i dag kl 12:52 Du må logge inn for å svare
AmatørK
I dag kl 11:58 162

Skindlo malte et særs positivt bilde, med lavere gjeldsgrad og utbyttekapasitet for 2025. Slik tolket jeg det! Siste oppkjøp posisjonerer dem for vekst i GoM og det var igrunn bare positivitet å spore.
SjonkelRolf
I dag kl 11:28 224

Hva skjedde på presentasjonen?
Kursutviklingen skulle tilsi at skindlo dreit i buksa…..
Anywhere
I dag kl 10:51 315

Billy, kanskje det er forsøket verdt å prøve å hente litt inn igjen?
Dersom vi teknisk antar at aksen stanget mot motstand 24,6-24,8 tidligere i dag, og nå konsoliderer, så er kjøp på 23,8-tallet kanskje ikke det dummeste hverken for dagen eller fremtiden?? Eller jinxer jeg nå, mon tro..?
Komiske
I dag kl 09:58 455

Enig med deg, men tok ut ekstraaksjene mine i dag. Kunne ikke la deg kjøpe aksjer billigere enn meg, så jeg tok inn ekstra da jeg mente at markedet tok helt feil da de sendte denne i rødt i går. Ble en grei trade, med lav risk
SjonkelRolf
I dag kl 09:36 512

Jeg forventer egentlig toppen av vinnerlista idag.
Men jevn stigning over tid et også bra.
De lover jo refinansiering og utbytte langt på vei.
Da er vel ikke gamle 1kroningen noe motstand.
Burde ihvertfall ikke være det!
Anywhere
I dag kl 09:30 539

Mer fornuftig reaksjon i aksjen i dag enn i går, og slik sett gunstig å kjøpe på det som fortonet seg som gavepakker.
Det var ren trade for meg i det som ble litt for stor Archer-post i portisen, som jeg må innrømme det ble sluppet litt ut av nå:)

Men ærlig talt forventer jeg at aksjen kan sikte mot nivåene 28-29 nå der det ligger mer motstand. Nivået like under 25, der vi nå ligger, bør denne gangen kunne tas ut.
Redigert i dag kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I går kl 21:50 790

Ser man at Argentina begynner å vise igjen i regnskapet, så kan positiv cashflow derfra bidra. Samtidig kan man også da kapitalisere på dette og muligens øke omfanget på annen virksomhet der man har større ROI.

Med forutsetning om økende tall på riktig side fra Argentina, vil en nesten kunne se gjelden nullet ut. Og da ha en svært stor økonomisk muskel. Meldinger som er lansert rundt oppkjøpet siste døgn virker svært fremoverlente. Jeg tror også vi skal se mer komme, og man må nesten forbauses over hvor confident det uttales både mhp refi og utbytte i samme åndedrag...

Så klar tale har vi ikke sett før....her blir det fortsettelse av saker og ting.
SjonkelRolf
I går kl 18:23 1001

Tror ikke planene til Archer innebærer salg av Argentina.
Men få gjerne flere rigger i drift👍
BIFFogBÆRNÉ
I går kl 18:03 1053

Solgte rubb og rake på ca 27kr. Orket ikke mer ørkenvandring. Kanskje ta noen lodd igjen nå.

Var dette et blaff. Eller skjer det ting nå?
Deep Value
I går kl 18:00 1068

Det blir FOMO i Archer fremover. Det kommer mer....

Anywhere
I går kl 17:30 1131

Sjonkel, hva om det dukker opp noe i Argentina....?
SjonkelRolf
I går kl 17:20 1160

Kan det komme noe mere?
Kan ikke se at skindlo eller noen andre innsidere har kjøpt.
Anywhere
I går kl 16:46 1245

Enig, det kan ikke være over med dette.
Archer er blitt en vesentlig tryggere langtidsinvestering over natten. Det blir nok etterhvert mulig for investorer med større verdibasering og krav til god balanse mellom gjeld og EK å gjøre langsiktige inntog i Archer igjen.

Archer tilhører en bransje der man for tiden får relativt dårlig betalt for omsetning og resultat, og der det etterhvert er direkteavkastningen som skaper prisingen. Det er heller ikke særlig fremtidsprising som er fremtredende. Mulig det skyldes at for mange lever i en tro på at alt som har med olje/gass-relstert skal avsluttes om 3 år....???

Archer lever ganske diversifisert mot den generelle energisektoren og man kan greit se for seg at selskapet har sterk fokus og tilstedeværelse selv innen olje og gass de neste 30 år.....

Vi får en mer komplett presentasjon på q-dag, og trolig da også oppdateringer fra meglerhus med nye fokus. Jeg kan fortsatt ikke skjønne at aksjen ikke vil dra ganske snarlig mot 28-29 kroner på det vi har vært vitne til siste døgn, samt den kontantstrømmen som nå pågår.
Redigert i går kl 21:18 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
I går kl 16:11 760

Neppe over i Archer. Men kjærkommen oppgang hilses velkommen.
Grattis med godt kjøp idag
SjonkelRolf
I går kl 14:50 936

Kistefoss tildelt noe over 1 mill aksjer.
Flagger over 5%, for så å flagge ned når transje 2 er klar.
Står som kjent ikke på aksjonærlista.
Mammon
I går kl 12:48 1115

skuffende utvikling

r d StoreUlv som prøver å riste ut løkene? :P
SjonkelRolf
I går kl 12:40 1134

Det er nå hentet i overkant av 1,5 milliarder siste 1,5 år.
Noen som tør gjette børsverdi i Archer?
Ja den vil stige til 2 milliarder på dagens kurs, men hva hjelper det.
Redigert i går kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I går kl 12:10 1214

SjonkelRolf skrev Transje 1b. Den var ny-)
Snakker vi omtrent bare marked making i aksjen nå, og snarlig frislipp oppover i kurs??
Det ligger ikke akkurat noe særlig volumer å snakke om på selgersiden oppover....Tilsynelatende stort sett maskinordre/autoordre...
SjonkelRolf
I går kl 11:59 1246

Transje 1b. Den var ny-)
Anywhere
I går kl 11:51 1268

Enig, Komiske, ikke helt lett å forstå.
Det synes nesten som markedet har fått 12 år i fleisen med kursmotvind i aksjen, og nesten ikke tør gamble/tro på at dette endres til det bedre.
Men etter gårsdagens operasjon, den sterke kontantstrømmen, utsikter til sterkt redusert gjeldskostnad, også ved at gjeld stadig reduseres, så er Archer i dagens marked den aksjen jeg ser absolutt lavest risk med. Slik status nå blir på gjeld vs egenkapital, så er man der at banker ikke vil kreve nevneverdige bånd på inntektene, og Archer vil kunne havne i den situasjonen som Fredriksen-systemet digger: Mest mulig av cashflow skal ut i utbytter! Det kan fort bli en del kroner pr aksje....
SjonkelRolf
I går kl 11:28 1343

Med q3 resultat i minne kan man spørre seg hvorfor denne emien kommer så nært all time low.
Berikelse på andres bekostning.
De dypeste lommene skal ha mest.
Om vi får et løft vil bare tiden vise.
YL
I går kl 11:14 1405

Kjøpte det jeg måtte for å opprettholde eierandel. Så får man se etterhvert om det skal kjøpes mer.
Komiske
I går kl 11:13 1410

Da både Pareto og DnB bidrog med emisjonen i går så kommer det ikke noe derifra før om 14 dager.
Jeg mener det ikke er så mye å regne på, annet enn at selskapet kommer til å fly raskere enn hva man antok. Når man gjør et oppkjøp med å hente inn EK så vil gjeldsgraden falle, og risk likeså. Man priser en aksje basert på fremtidig inntjening basert på risk (som er betraktelig redusert).
For skeptikere så har de fortsatt et argument, og det er at Archer må walk the talk, mao de må vise til en direkteavkastning til investorene. Utrfa dem selv så skjer dette tidlig i 2025. Diner is served!!!
Bullen
I går kl 11:06 1432

Tror nok at analytikerne regner nå på caset igjen før de anbefaler sine kunder å kjøpe. Etter det går de nok ut med en kjøps anbefaling.
På den andre siden har jo de fleste analytikere et kursmål på over 40
Komiske
I går kl 10:42 1521

Når det kom inn 10MUSD ekstra i går, så er det uforstålig:-)
Tingebri
I går kl 10:38 1539

Rentekostnadene (etter refi) vil trolig reduseres med over 10 mill USD pr år, bare det vil utgøre ca kr 1,2 pr aksje
exbroker
I går kl 10:32 1567

Ja, herlig å få påfyll her nede. Flere som har regnet på utbyttepotensialet? Burde snarlig bli mulig med 1-2 kr pr år og deretter potensielt kraftig økende.
Anywhere
I går kl 10:17 1602

Da leder jeg Komiske, nå har jeg fått hentet inn ekstra til min langsiktige posisjon på 22,30:)
Dette trodde jeg skulle være klin umulig. Det virker som litt markedspleie, nå under sterkt overtegnet emisjonskurs, så her nede kan jeg ikke se at aksjen kan holdes veldig lenge.
Anywhere
I går kl 10:00 1645

Nå man snakker om utvanning pga antall aksjer, så må man i samme åndedrag se på tilført verdi ved de ekstra aksjene. Grunnlaget for emisjonen er kjøp av selskap som yielder svært så bra, såpass at det vanner inn. Klarer man å opprettholde dette, evnt synergisk videreutvikle det, så er det vinn-vinn så det holder.
Når muligheten er som vi ser den nå, så er det lite tvil; det er bare å kjøpe aksjer man kan få på 22-tallet.
Komiske
I går kl 09:40 1719

Jeg er bare fornøyd med det, var redd jeg måtte springe etter kursen i dag, men nå fikk jeg det jeg ville ha på snitt 22,5