Archer - er bunnen nådd?

Tollar
ARCHER 19.06.2023 kl 10:02 201962

I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(

Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.

Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.

Lykke til og måtte bunnen være nådd?

Redigert 19.06.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
New Power
I går kl 10:06 1297

45 uten Argentina, 59 med Argentina. Pr i dag vil jeg anta at vi får svært lite betalt for Argentina satsingen (om noe i dei hele), men det kan endre seg. Selge den delen om en får ok betalt? Ja takk......
Anywhere
I går kl 10:23 1249

Laser, DNB sier vel 45 uten og 59 med Argentina om man gjør en sum-of-the-parts analyse. Argentinadelen er en liten wildcard her som analysehusene i utgangspunktet holder til nullbidrag, men som kan komme overraskende på i balansen fremover. Jeg vil nok tenke at dersom de største aksjonærer ser at man får en bra kapitalisering av Argentina, så skal det ut som ekstraordinært utbytte. Da gitt at selskapet er refiansiert på gode betingelser, der man har sustainable gjeldsgrad fremover. Det kan i beste fall gi bidrag opp mot dagens kurs i ekstraordinært utbytte. Time will show!
Anywhere
I går kl 12:04 1125

Da er aksjen i posisjon rundt brudd-sted fra oversiden, og frågan er om man får fisket aksjer på 24,7-24,8-nivå....
SjonkelRolf
I går kl 12:35 1069

Helt sikkert noen som selger til deg.
Jeg lar aksjene stå. Som vanlig!
Anywhere
I går kl 15:10 928

Det har nok ikke vært det så langt i dag etter det jeg kan se...
Men slik sett; for dem som ikke er inne er det ikke store forskjellen på å forsøke å avvente litt test av brudd enn å bare ta de man nå kan få rundt 25,1.
Det er en stadig større sannsynlighet for at institusjonelle aktører som tør å sitte på litt aksjer innen delvis oljeservice, vil starte å plukke long-poster i Archer. Mulig de helst vil ha refi til en trygg gjelds-status bekreftet før inntreden. De kan ventelig skje innen et halvt års tid, men da rykker fort kursen umiddelbart til handel på et høyere nivå uansett...Oss små kan ta del med grei poststørrelse her nede fra emisjonskursen tilsvarende 1 krone (25 kroner i dagens kurs).
Deep Value
I dag kl 09:07 681

Greit at det blir en olje og gassvennlig administrasjon i USA. Spesielt for Archer som nettopp har kjøpt et "US GoM fishing tools company" !!
Anywhere
I dag kl 10:05 609

Det er nok greit. Samtidig får man også håpe at Trump skjønner at man ikke kan isolere USA ved tollsatser til å leve av å klippe hverandres hår...Tollbarrierer og handelskrig er det sjelden oljeprodusenter og leverandører lever bedre av....

I tillegg får man på siden av dette håpe og be om at Argentina får grei kontroll på inflatoriske og disharmoniske elementer i økonomien slik at man oppnår og kan vedlikeholde konkurransegrunnlag for operatører og service-aktører. Potensialet er stort der, og ditto potensialet for en solid aktivering av dette som asset i Archer-balansen. Jeg kommer til å drømme om at Archer i ikke altfor fjern fremtid får refinansiert med god galanse på gjeld/egenkapital, samt at Argentina går i salg med dagens kurs som ekstraordinært utbytte pr aksje....Dette ser selvsagt Fredriksen som en mulighet....
SjonkelRolf
I dag kl 10:21 581

Ingen innsidekjøp i eller i etterkant av emisjon må jo bety at det kommer noe News snart.
Evnt at de ser at dette går til helvete.
Nå sitter alle lastet med buttons
Anywhere
I dag kl 10:40 533

Archer har for meg nå snudd til en aksje som er av den typen at "de økonomiske kreftene" vil vinne til slutt. Det er på omtrent ingenmåte tatt bort nedsiderisiko i prisiningen, men den er da vitterlig saftig justert siste tid. Det er heller ikke tatt ut noe som helst av oppsiderisiko i prisingen, så der er det veldig mye å gå på.

At markedet er lunefullt og kan være sen på avtrekkeren, samt at aksjer kan manipuleres og herjes med mye lenger enn man klar likviditet til er kjent. Likevel føles Archer nå mer som en aksje man kan akkumulere så lenge den er uforståelig billig, og man vil bli honorert når oppdriften bare ikke er mulig å holde tilbake.

Jeg er, som så mange andre, glad i gevinster som kommer på kort sikt, men erkjenner jo at de store gevinstene har kommet via tålmodighet i aksjer man har fått godfølelsen for. Archer er jo nå en slik for meg. Likefullt er det artig å handle mer om den svinger uforståelig lavt.
Følger man tekniske mønster, så vil jeg nå si at aksjen er kjøp på poster som slenges i segment 24,6-24,8 for dem som vil være kortsiktige og trade:) Jeg er jo litt der også....

Forsøker å gjøre litt som jeg sier, så det ble just noen tusen nye aksjer på 24,5-tallet da det plutselig ble dumpet.
Kan ikke utelukke at de går ut en krone høyere:)
Redigert i dag kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I dag kl 12:12 436

Sin vane tro så vil Archer fortsatt ikke følge mine tekniske vurderinger helt som jeg ønsker, selv om det ikke har vært helt bort i natta.
Jeg lar mistanke om strekking av test av støtte fra oversiden komme tiltalte aksje tilgode og fikk landet litt ekstra trade på 24,20 også. Nå er det stopp for min del !!
Anywhere
I dag kl 14:29 320

Det virker nesten som det forsøkes stop-loss-utløsning i aksjen, eller så er det ekstrem kurspleie for å fritte ut flere aksjer lavest mulig for aksjen sett nesen nordover for godt...
Uanz, var ikke optimalt med inngang på snitt 24,3 igjen, og nå synes jeg støtten strekkes solid over hva man kan forvente. Ser ikke helt disse motivene som evnt ligger bak å evnt selge aksjen på 23-tallet igjen...

Det var i alle fall ikke mange timene man brydde seg så mye om dette:

BUY and NOK45 target price reiterated. We have included WFR in our estimates, albeit partly offset by the delayed startup of a modular rig in 2025e. The benefits of the WFR deal mentioned above should ultimately help to narrow the discount to the underlying value in Archer, in our view. Our target price is based on a SOTP excluding Argentina, while our SOTP including Argentina is NOK59/share.
Redigert i dag kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Komiske
I dag kl 14:36 307

Kjøp på svakhet og selg på styrke pleier ikke å være feil, og nå har man det fundamentale i bunn også. Tror ikke man går skoene av seg på disse nivåene, så får vel ta trykke på F1
Anywhere
I dag kl 15:50 226

Kan fort være en god dag for kjøp, ja. Fortoner seg seg som at det skiftes hender på aksjer etter avtalte matchinger, og at volumet utover dette er ganske så lavt sammenlignet med gode oppgangstider. Man får ta med seg black-week-tilbudene og satse på at de gir fra seg en god julepresang🙂
SjonkelRolf
I dag kl 17:33 127

Noen kalte det gamechanger.
Jeg kaller det Archer.
Buen spennes!
SjonkelRolf
I dag kl 18:42 54

Om jeg har forstått det rett, har de største eierne lånt ut aksjer i forbindelse med transje1 av emisjonen.
Hemen har lånt ut alle sine.
Paratus har lånt ut i overkant av 4%.
Hvorfor har de lånt ut mere enn nødvendig tro?
Og hvorfor klarer ikke selskapet å oppdatere sine aksjonærlister?