Archer - er bunnen nÄdd?

Tollar
ARCHER 19.06.2023 kl 10:02 228708

I dag har vi vÊrt nede pÄ 0,85 tallet...:(

NÄr en aksje er pÄ 0, et eller annet tallet, Þker faren for store utslag og som smÄaksjonÊr mÄ man ha penger og tÄlmodighet til Ä tÄle betydelige prosentuelle endringer pÄ kort tid.

Jeg tenker og hÄper at aksjen nÊrmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gÄtt inn pÄ dagens nivÄer. Inntil sÄ skjer, gjelder det Ä holde ut med Þrefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nÄ regjerer pÄ dette verdipapiret.

Lykke til og mÄtte bunnen vÊre nÄdd?

Redigert 19.06.2023 kl 10:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ticomania
14.11.2024 kl 08:20 1492

Du klarer Ă„ klippe og lime, imponerende. Noen egne tanker evner du ikke Ă„ komme med. Hjelpes.
Rakettrally
13.11.2024 kl 20:14 1641

SÄnn kursmessig sÄ er det pÄ stedet hvil, selv om fremtidsutsiktene ser svÊrt lysende ut.
Anywhere
13.11.2024 kl 19:27 1683

NĂ„ er GF gjort unna, formell balanse er justert saftig, nĂ„ kan bankene besĂžkes😊
Ticomania
13.11.2024 kl 16:00 1728

Du fremstÄr som komiske Ali, maken til vrÞvl du lirer av deg. Kappen etter vinden og den snur hele tiden med deg. Hjelpes.
Anywhere
13.11.2024 kl 15:59 1732

Archer er pÄ vei der de har varslet siste Ärene, og vesentlige saker skjer nok pÄ balansen det neste halvÄret.
Men gitt lite styrende impulser generelt sÄ glir aksjekurs parallelt med en ganske sÄ oljetrett ose stadig nedover.
For tiden er det kun Kongsberg Gruppen som holder OSE oppe....
SjonkelRolf
12.11.2024 kl 16:48 1935

Store ord og fleskefett sitter ikke fast i halsen!
Noen tanker om hvor Archer er pÄ vei?
Ticomania
12.11.2024 kl 16:29 1951

Har ogsÄ registrert at det synses vilt, med fine ord og vendinger. Dessverre er det som presenteres helt uten substans. Noen er flinke med ord og fremstÄr overbevisende, men da blir ekstra tÄpelig nÄr fakta slÄr tullet i fillebiter.
SjonkelRolf
12.11.2024 kl 11:25 2064

Neida.
HÄper pÄ en ny repemisjon ilÞpet av uka.
KjĂžp av virksomhet i sammenheng med emisjon var jo som kjent en gamechanger for Archer.
Anywhere
11.11.2024 kl 16:52 2244

Kanskje du mÄ finne noe litt annet enn Archer i tillegg som motivasjon for Ä logge pÄ??
SjonkelRolf
11.11.2024 kl 16:19 2272

Fulgte med pÄ Äpning idag. 172 aksjer fordelt pÄ 12 transaksjoner.
Logget stille og rolig av skiten.
Anywhere
11.11.2024 kl 14:39 2345

Det er vel hÞyst trolig noen med de siste emisjons-aksjer som drister seg til Ä legge post med verdi over 1,5 mill kroner, en normal dagsomsetning i Archer, pÄ salg til 24. Med slik visning er det selvsakt ikke et Þnske om Ä selge, men skal forsÞke Ä hente sÄ mye aksjer man klarer under 24, sÄ lenge man tillates det.
Jeg aner at det er akkumuleringsinteresse hos risikotradere, og at det tar litt tid enda fĂžr aksjen berettiget lĂžftes.

Selskapet vil selvsagt kunne forskuttere det en smule ved ferdig emisjonsgodkjenning i GF, og derav ny balanse som er grunnlaget for bank-forhandlinger pÄ sterkt redusert kredittkost.
Redigert 11.11.2024 kl 15:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
SjonkelRolf
08.11.2024 kl 16:58 2682

Hvorfor tror du de venter til vÄrparten?
Alt er jo klart.
NĂ„ er det jo bare lureri og fanteri
Anywhere
08.11.2024 kl 15:45 2742

FÞles mest nÄ som jeg har satt meg godt til rette i solveggen i forhold til Archer og venter pÄ den dagen da det kapitalieres pÄ Argentina-fokuset og meldes at man regner med utdeling av ekstraordinÊr dividende pÄ 22 kroner aksjen:) Skjer nok neppe fÞr etter refinansiering utpÄ vÄrparten da man fÄr etablert frihet pÄ kapital-anvendelsen.
Redigert 08.11.2024 kl 15:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Anywhere
07.11.2024 kl 14:06 2979

Siden volumet har kommet ned og aksjen ikke ser ut til Ä vÊre sÄ ivrig pÄ Ä bli med pÄ smÄ nedsalg, sÄ kan man driste seg til nok en gang Ä ta feil ved Ä tenke at investorer igjen snart trekker oppover i aksjen og vi ser mer substansiell og varig oppgang finne sted.
Anywhere
07.11.2024 kl 10:29 3099

Det er vel slik at Hemen lÄnte aksjer til alle som deltok i emisjon gjennom den sÄkalte transje 1. Det betyr at disse aktÞrene fikk omsetningsbare aksjer fra dag 1. Aksjen tradet til nesten 26 kroner pÄ ganske hÞyt volum mandag. Aksjene som deltakere i transje1 fÄr tildelt er betalt 4. novemer og aksjene gÄr til VPS deretter.
Jeg vil regne med (deltok ikke i emisjon) at alle tillÄnte aksjer leveres tilbake straks nye aksjer er pÄ VPS. Enten leveres de som stÄr pÄ VPS, eller sÄ mÄ man ta aksjene som skulle til den enkeltes VPS dersom de har solgt de lÄnte. Det er jo en slags sikker short for dem som solgte over 22,50.

Man kan for sÄ vidt heller ikke utelukke at det er noen aktÞrer som har fÄtt Þynene pÄ plass for Archer-utsiktene og som lÄner aksjer over noe mer tid for Ä ha i et arsenal for Ä forsÞke Ä styret aksjen litt til Ä fÄ med seg noe mer aksjer for kommende tider.

Mulig det dukket opp noe volum kortsiktig av disse tradene, selv om jeg strengt tatt tror at vi ser de aktuelle deltakere ha en minst mellomlangsiktig horisont der man vil se noen av puslespillbrikkene i et Þkonomisk sterkt Archer komme pÄ plass innen de este 6-9 mÄneder.
Redigert 07.11.2024 kl 10:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
SjonkelRolf
06.11.2024 kl 18:42 3327

Om jeg har forstÄtt det rett, har de stÞrste eierne lÄnt ut aksjer i forbindelse med transje1 av emisjonen.
Hemen har lÄnt ut alle sine.
Paratus har lÄnt ut i overkant av 4%.
Hvorfor har de lÄnt ut mere enn nÞdvendig tro?
Og hvorfor klarer ikke selskapet Ă„ oppdatere sine aksjonĂŠrlister?
SjonkelRolf
06.11.2024 kl 17:33 3369

Noen kalte det gamechanger.
Jeg kaller det Archer.
Buen spennes!
Anywhere
06.11.2024 kl 15:50 3454

Kan fort vĂŠre en god dag for kjĂžp, ja. Fortoner seg seg som at det skiftes hender pĂ„ aksjer etter avtalte matchinger, og at volumet utover dette er ganske sĂ„ lavt sammenlignet med gode oppgangstider. Man fĂ„r ta med seg black-week-tilbudene og satse pĂ„ at de gir fra seg en god julepresang🙂
Komiske
06.11.2024 kl 14:36 3526

KjÞp pÄ svakhet og selg pÄ styrke pleier ikke Ä vÊre feil, og nÄ har man det fundamentale i bunn ogsÄ. Tror ikke man gÄr skoene av seg pÄ disse nivÄene, sÄ fÄr vel ta trykke pÄ F1
Anywhere
06.11.2024 kl 14:29 3506

Det virker nesten som det forsÞkes stop-loss-utlÞsning i aksjen, eller sÄ er det ekstrem kurspleie for Ä fritte ut flere aksjer lavest mulig for aksjen sett nesen nordover for godt...
Uanz, var ikke optimalt med inngang pÄ snitt 24,3 igjen, og nÄ synes jeg stÞtten strekkes solid over hva man kan forvente. Ser ikke helt disse motivene som evnt ligger bak Ä evnt selge aksjen pÄ 23-tallet igjen...

Det var i alle fall ikke mange timene man brydde seg sÄ mye om dette:

BUY and NOK45 target price reiterated. We have included WFR in our estimates, albeit partly offset by the delayed startup of a modular rig in 2025e. The benefits of the WFR deal mentioned above should ultimately help to narrow the discount to the underlying value in Archer, in our view. Our target price is based on a SOTP excluding Argentina, while our SOTP including Argentina is NOK59/share.
Redigert 06.11.2024 kl 14:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Anywhere
06.11.2024 kl 12:12 3541

Sin vane tro sÄ vil Archer fortsatt ikke fÞlge mine tekniske vurderinger helt som jeg Þnsker, selv om det ikke har vÊrt helt bort i natta.
Jeg lar mistanke om strekking av test av stÞtte fra oversiden komme tiltalte aksje tilgode og fikk landet litt ekstra trade pÄ 24,20 ogsÄ. NÄ er det stopp for min del !!
Anywhere
06.11.2024 kl 10:40 3632

Archer har for meg nÄ snudd til en aksje som er av den typen at "de Þkonomiske kreftene" vil vinne til slutt. Det er pÄ omtrent ingenmÄte tatt bort nedsiderisiko i prisiningen, men den er da vitterlig saftig justert siste tid. Det er heller ikke tatt ut noe som helst av oppsiderisiko i prisingen, sÄ der er det veldig mye Ä gÄ pÄ.

At markedet er lunefullt og kan vÊre sen pÄ avtrekkeren, samt at aksjer kan manipuleres og herjes med mye lenger enn man har likviditet til er kjent. Likevel fÞles Archer nÄ mer som en aksje man kan akkumulere sÄ lenge den er uforstÄelig billig, og man vil bli honorert nÄr oppdriften bare ikke er mulig Ä holde tilbake.

Jeg er, som sÄ mange andre, glad i gevinster som kommer pÄ kort sikt, men erkjenner jo at de store gevinstene har kommet via tÄlmodighet i aksjer man har fÄtt godfÞlelsen for. Archer er jo nÄ en slik for meg. Likefullt er det artig Ä handle mer om den svinger uforstÄelig lavt.
FÞlger man tekniske mÞnster, sÄ vil jeg nÄ si at aksjen er kjÞp pÄ poster som slenges i segment 24,6-24,8 for dem som vil vÊre kortsiktige og trade:) Jeg er jo litt der ogsÄ....

ForsÞker Ä gjÞre litt som jeg sier, sÄ det ble just noen tusen nye aksjer pÄ 24,5-tallet da det plutselig ble dumpet.
Kan ikke utelukke at de gÄr ut en krone hÞyere:)
Redigert 06.11.2024 kl 23:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
SjonkelRolf
06.11.2024 kl 10:21 3648

Ingen innsidekjÞp i eller i etterkant av emisjon mÄ jo bety at det kommer noe News snart.
Evnt at de ser at dette gÄr til helvete.
NĂ„ sitter alle lastet med buttons
Anywhere
06.11.2024 kl 10:05 3628

Det er nok greit. Samtidig fÄr man ogsÄ hÄpe at Trump skjÞnner at man ikke kan isolere USA ved tollsatser til Ä leve av Ä klippe hverandres hÄr...Tollbarrierer og handelskrig er det sjelden oljeprodusenter og leverandÞrer lever bedre av....

I tillegg fÄr man pÄ siden av dette hÄpe og be om at Argentina fÄr grei kontroll pÄ inflatoriske og disharmoniske elementer i Þkonomien slik at man oppnÄr og kan vedlikeholde konkurransegrunnlag for operatÞrer og service-aktÞrer. Potensialet er stort der, og ditto potensialet for en solid aktivering av dette som asset i Archer-balansen. Jeg kommer til Ä drÞmme om at Archer i ikke altfor fjern fremtid fÄr refinansiert med god galanse pÄ gjeld/egenkapital, samt at Argentina gÄr i salg med dagens kurs som ekstraordinÊrt utbytte pr aksje....Dette ser selvsagt Fredriksen som en mulighet....
Deep Value
06.11.2024 kl 09:07 3687

Greit at det blir en olje og gassvennlig administrasjon i USA. Spesielt for Archer som nettopp har kjĂžpt et "US GoM fishing tools company" !!
Anywhere
05.11.2024 kl 15:10 3922

Det har nok ikke vÊrt det sÄ langt i dag etter det jeg kan se...
Men slik sett; for dem som ikke er inne er det ikke store forskjellen pÄ Ä forsÞke Ä avvente litt test av brudd enn Ä bare ta de man nÄ kan fÄ rundt 25,1.
Det er en stadig stÞrre sannsynlighet for at institusjonelle aktÞrer som tÞr Ä sitte pÄ litt aksjer innen delvis oljeservice, vil starte Ä plukke long-poster i Archer. Mulig de helst vil ha refi til en trygg gjelds-status bekreftet fÞr inntreden. De kan ventelig skje innen et halvt Ärs tid, men da rykker fort kursen umiddelbart til handel pÄ et hÞyere nivÄ uansett...Oss smÄ kan ta del med grei poststÞrrelse her nede fra emisjonskursen tilsvarende 1 krone (25 kroner i dagens kurs).
SjonkelRolf
05.11.2024 kl 12:35 4041

Helt sikkert noen som selger til deg.
Jeg lar aksjene stÄ. Som vanlig!
Anywhere
05.11.2024 kl 12:04 4057

Da er aksjen i posisjon rundt brudd-sted fra oversiden, og frÄgan er om man fÄr fisket aksjer pÄ 24,7-24,8-nivÄ....
Anywhere
05.11.2024 kl 10:23 4168

Laser, DNB sier vel 45 uten og 59 med Argentina om man gjÞr en sum-of-the-parts analyse. Argentinadelen er en liten wildcard her som analysehusene i utgangspunktet holder til nullbidrag, men som kan komme overraskende pÄ i balansen fremover. Jeg vil nok tenke at dersom de stÞrste aksjonÊrer ser at man fÄr en bra kapitalisering av Argentina, sÄ skal det ut som ekstraordinÊrt utbytte. Da gitt at selskapet er refiansiert pÄ gode betingelser, der man har sustainable gjeldsgrad fremover. Det kan i beste fall gi bidrag opp mot dagens kurs i ekstraordinÊrt utbytte. Time will show!
New Power
05.11.2024 kl 10:06 4198

45 uten Argentina, 59 med Argentina. Pr i dag vil jeg anta at vi fÄr svÊrt lite betalt for Argentina satsingen (om noe i dei hele), men det kan endre seg. Selge den delen om en fÄr ok betalt? Ja takk......
laser
05.11.2024 kl 09:39 2434

Merker meg at DnB Markets sier kjÞp og kurs kr 49, men legger sÄ til at det er eksklusiv Argentinavirksomheten, og regner man med den sÄ er kursen kr 54.
Anywhere
05.11.2024 kl 08:18 2588

Rent aksjeteknisk regner jeg strengt tatt med at det var tabbe Ä slippe deler av traden igjen i gÄr pÄ 25. For sÄ vidt tabbe nok allerede i gÄr da den sluttet 25,5. Aksjen har brutt over motstand rundt 24,6-24,8 pÄ solid volum, har ikke motstand fÞr oppunder 29, sÄ 32. Beste jeg kan hÄpe er kanskje retest av 24,8 fÞr den snur brÄtt og ventelig stiger ganske raskt 3 kroner herfra.

Den som lever fĂ„r se, men fĂ„r ogsĂ„ hĂžyst sannsylig hĂžste pen gevinst😉
Redigert 05.11.2024 kl 08:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Deep Value
05.11.2024 kl 07:37 2671

Det er ogsÄ relativt sjelden at et selskap som dobler EBITDA pÄ 3-4 Är ikke blir belÞnnet med kursoppgang!
De fleste skjÞnner nÄ at Archer fÄr refinansiert og at nye betingelser vil gi en FCF pÄ ca. 30 %, men selskapet er fremdeles upopulÊrt. Flere smarte investorer (Sneve, Kistefos, Svelland) har kommet inn. Snart FOMO pÄ menigheten?

Anywhere
04.11.2024 kl 16:24 3067

Sjelden vi har sett 100k pÄ kjÞp i sluttauksjon, pÄ dagens best.
Anywhere
04.11.2024 kl 16:23 3061

DNB har nok en tanke om at Argentina selges og deles ut til aksjonĂŠrene, og ja, det kan fort vĂŠre et realistisk scenario at man, inkludert utbytte har en implisitt avkastning pĂ„ 200% fra der vi er i dag om 2 Ă„r. Et godt hakk mer lukurativt enn vi har vĂŠrt vandt med kan man fort anta er mulig😉
Anywhere
04.11.2024 kl 15:08 3174

Min trade er gÄtt ut. Plukket den pÄ 23,7 fredag igjen, og ut da den passerte 25 ved start. Autohandel, sÄ jeg fikk sms. Har omgjort den traden til kjÞp i Scana, sÄ fÄr man se om det var dumt....fÞler vel mest at Archer vil gnikke seg over 25 mot neste motstand denne gang....men solgt er solgt. NÄ er det langsiktigheten som pleies 3-4 kroner opp i alle fall pÄ resten av trade-pott i Archer, dernest sitt den stÞrste posten og venter pÄ utbytter. Trader som fÞr med ca 30 av portefÞljen til stadighet...
Redigert 04.11.2024 kl 15:08 Du mÄ logge inn for Ä svare