Archer - er bunnen nådd?
I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Redigert 19.06.2023 kl 10:06
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
19.11.2024 kl 14:03
1232
Ja for oss.
Men vi skal ikke tjene på denne aksjen.
Synes ikke du det var rart med 1kr sist?
90øre nå?
Men vi skal ikke tjene på denne aksjen.
Synes ikke du det var rart med 1kr sist?
90øre nå?
AmatørK
19.11.2024 kl 14:12
1215
Har vært tøft som aksjonær her med emisjon på 1kr og ørkenvandring. Nå går jo skuta ganske bra og med siste oppkjøpet vil dem jo øke inntjening betraktelig. WFR vil øke inntjening med ca $45 millioner i året og de har en EBITDA margin på ca 30%, dette vil gjøre store ting med rapporteringen og regnskapet for Archer fremover.
Jeg tror det blir refi uten emisjon og at de vil samtidig med bedre inntjening får lavere finanskostnader etter refinansiering.
Blir bra fremover tenker jeg da. Forsiktig optimist.
Jeg tror det blir refi uten emisjon og at de vil samtidig med bedre inntjening får lavere finanskostnader etter refinansiering.
Blir bra fremover tenker jeg da. Forsiktig optimist.
SjonkelRolf
19.11.2024 kl 14:19
1193
De sitter vel med 13-14 % rente på gjelda. Hvertfall deler av den.
Hvorfor gi fra seg dette?
Kan kompenseres med hva?
Aksjer er hvertfall en ting.
Paratus konverterte ca 150 mill i gjeld til 200+mill aksjer ved 1kr emisjonen.
Det ble utstedt over 200 mill aksjer til de nye obligasjonseiere .
Som sign on fee.
En refi kommer neppe gratis for oss klovner……
Hvorfor gi fra seg dette?
Kan kompenseres med hva?
Aksjer er hvertfall en ting.
Paratus konverterte ca 150 mill i gjeld til 200+mill aksjer ved 1kr emisjonen.
Det ble utstedt over 200 mill aksjer til de nye obligasjonseiere .
Som sign on fee.
En refi kommer neppe gratis for oss klovner……
Redigert 19.11.2024 kl 14:38
Anywhere
19.11.2024 kl 15:08
1142
Hvorfor tenker du refi i forbindelse med refinansiering, Sjonkel?
Man har ikke behov for mer egenkapital i forbindelse med refinansiering, som jeg regner med i størst grad vil skje ved løpende innløsning av gjeld basert på obligasjonenes forfall. Tidlig innløsning vil evnt skje til premium på hovedstol gitt gjenstående rentedurasjon.
Det primære fremover blir at finansieringen vil skje via bank til langt lavere rente og med sterke lettelser i styringsbetingelser over kapitalen.
Man har ikke behov for mer egenkapital i forbindelse med refinansiering, som jeg regner med i størst grad vil skje ved løpende innløsning av gjeld basert på obligasjonenes forfall. Tidlig innløsning vil evnt skje til premium på hovedstol gitt gjenstående rentedurasjon.
Det primære fremover blir at finansieringen vil skje via bank til langt lavere rente og med sterke lettelser i styringsbetingelser over kapitalen.
SjonkelRolf
19.11.2024 kl 15:19
1124
Det er det som er saken her.
Det har alltid sett bra ut for oss clowns.
Du har ennå sittet lengre i Archer enn meg selv.
Hva er status siden 2018 og bedringen for Archer begynte.
Mine 100000 er blitt til 13500. Tar man hensyn til inflasjon og kronekurs ser det mildest talt for jævlig ut.
Har hatt flere muligheter selvsagt.
Kommer sikkert flere.
Det har alltid sett bra ut for oss clowns.
Du har ennå sittet lengre i Archer enn meg selv.
Hva er status siden 2018 og bedringen for Archer begynte.
Mine 100000 er blitt til 13500. Tar man hensyn til inflasjon og kronekurs ser det mildest talt for jævlig ut.
Har hatt flere muligheter selvsagt.
Kommer sikkert flere.
Redigert 19.11.2024 kl 16:07
Tingebri
19.11.2024 kl 16:11
1062
Ticomania
19.11.2024 kl 16:18
1056
Bra oppsummert det der og lov å slå seg litt på brystet. Synes er det merkelig at det ikke er større interesse og kursoppgang.
Anywhere
20.11.2024 kl 09:04
812
Oppsummeringen til Skindlo forteller om et selskap i solid god fart for tiden, og nå også ganske så solid brunnfinansiert med god cashflow.
Man ser av handelen ved start i f.eks dag også at selger og kjøper ikke helt er på bølgelengde da det ligger spread mellom beste på begge sider på 6-7%.
Selgersiden med sine 2000-poster blir nok spredd nedover om ikke lenge (pleier rigge seg det første kvarteret) av maskinene som leder dette spillet foreløpig. Man ser samme 2000-poster på kjøpersiden, så dette er det god kontroll på. Sitter ikke med muligheten, men hadde jo vært litt gøy å rensket selgersiden oppover med et par millioner og sett hva som etterhvert skjedde;)
Jeg anbefaler fortsatt long med plukk av trades på svakhet og ditto salg av trades på rally.
Man ser av handelen ved start i f.eks dag også at selger og kjøper ikke helt er på bølgelengde da det ligger spread mellom beste på begge sider på 6-7%.
Selgersiden med sine 2000-poster blir nok spredd nedover om ikke lenge (pleier rigge seg det første kvarteret) av maskinene som leder dette spillet foreløpig. Man ser samme 2000-poster på kjøpersiden, så dette er det god kontroll på. Sitter ikke med muligheten, men hadde jo vært litt gøy å rensket selgersiden oppover med et par millioner og sett hva som etterhvert skjedde;)
Jeg anbefaler fortsatt long med plukk av trades på svakhet og ditto salg av trades på rally.
Redigert 20.11.2024 kl 09:14
AmatørK
20.11.2024 kl 09:13
788
Lavt volum fra start. Føler meg spesiell som står for mesteparten av aksjer omsatt i dag, haha. Tok noen ekstra aksjer på åpning i dag. Tenker det er god inngang for litt flere aksjer her frem mot Q4.
Har egentlig et håp om at selskapet snart skal lande en ny P&A kontrakt og at forventningene generelt vil stige mot Q4, som vil skape litt kjøpspress.
Har egentlig et håp om at selskapet snart skal lande en ny P&A kontrakt og at forventningene generelt vil stige mot Q4, som vil skape litt kjøpspress.
Anywhere
20.11.2024 kl 09:18
778
Satser på ca 1 mindre rally i kvartalet i alle fall og vurderer range 20-25 som ganske trygg for handel lavt, salg høyt i range inntil videre, men er åpen for at man uten for mye forutgående betenkningstid også kan se aksjen fort trekke opp mot nivå 28-29, så man kan gå glipp av en del ved å være for tidlig på salg - dog har det ikke skjedd så mange ganger;)
Ticomania
I går kl 09:03
531
Man kan spørre seg hvorfor en ekstrem vilje til alltid å ville ha kurs ned. Dette sett i sammenheng med hva som leveres og kursmål fra de som visstnok skal vite best. Noe er veldig merkelig.
Mammon
I går kl 09:23
498
SjonkelRolf skrev Stabil kurs i Archer. Handel før åpning igjen. Får vi lavere kurs?
r d mafian som herjer i Archer om dagen?
lukter manipulasjon lang vei
lukter manipulasjon lang vei
Komiske
I går kl 10:49
369
WFR ble vel kjøpt med både cash og aksjer i Archer?
Trodde dere at alle de tidligere eierne ville bli sittende long i Archer? De fikk 41.5MUSD i cash og for 10MUSD i archer aksjer.
Så om alle selger, så er det 4mill aksjer som skal plasseres på nye hender, det kan ta tid:-)
Trodde dere at alle de tidligere eierne ville bli sittende long i Archer? De fikk 41.5MUSD i cash og for 10MUSD i archer aksjer.
Så om alle selger, så er det 4mill aksjer som skal plasseres på nye hender, det kan ta tid:-)
AmatørK
I går kl 10:54
356
Kjøpet av WFR var et røverkjøp på papiret. De betalte USD 40 millioner (rettet emisjon) + USD 10 millioner i aksjer. Innvanende.
USD 45 millioner i omsetning årlig i WFR, med EBITDA margin på 30%. Hvor ifølge børsmelding er et kontantbidrag på 90% av EBITDA.
Så å betale så lite for et årlig EBITDA bidrag på USD 13.5 millioner er meget bra. Hvor mesteparten vil komme som cash.
Legg på potensielt vekstmuligheter.
USD 45 millioner i omsetning årlig i WFR, med EBITDA margin på 30%. Hvor ifølge børsmelding er et kontantbidrag på 90% av EBITDA.
Så å betale så lite for et årlig EBITDA bidrag på USD 13.5 millioner er meget bra. Hvor mesteparten vil komme som cash.
Legg på potensielt vekstmuligheter.
Redigert i går kl 10:54
SjonkelRolf
I går kl 11:01
328
Du var snar ute å kalte dette en gamechanger.
Hils til gutta på kontoret!
Hils til gutta på kontoret!
Komiske
I går kl 11:04
320
Røverkjøp eller ei, de tidligere eierne (ukjent for meg hvem de er) vil nok vurdere å komme seg i cash.
Sett at ett selskap i utlandet hadde kjøpt Archer for 40kr aksjen, så hadde vi fått tilsvarende 10kr i det oppkjøpende selskapet.
Tror de fleste av oss ville solgt seg ut fra det oppkjøpende selskapet, og heller investert disse i et selskap som vi kjenner.
Sett at ett selskap i utlandet hadde kjøpt Archer for 40kr aksjen, så hadde vi fått tilsvarende 10kr i det oppkjøpende selskapet.
Tror de fleste av oss ville solgt seg ut fra det oppkjøpende selskapet, og heller investert disse i et selskap som vi kjenner.
Komiske
I går kl 11:07
317
Det er det også. Selskapet er har mindre risk, noe mindre oppside, men det nytter ikke når opp mot 4mill aksjer skal ut døra. Selskapet er billig på disse nivåene, men da som følge av ubalnse mellom kjøpere og selgere, ikke basert på FCF.
omans
I går kl 12:54
207
Det er mangel på momentum, litt bortglemt og ikke fokus på potensialet. Lite populær og ikke noe trading favoritt.
Det kan endre seg de neste kvartalene, dersom ledelsen klarer få frem interessen igjennom å levere på det de skal.
Det kan endre seg de neste kvartalene, dersom ledelsen klarer få frem interessen igjennom å levere på det de skal.