Archer - er bunnen nådd?

Tollar
ARCHER 19.06.2023 kl 10:02 218108

I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(

Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.

Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.

Lykke til og måtte bunnen være nådd?

Redigert 19.06.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I går kl 15:01 1315

Ticomania, enig i at ROI har ikke vært mye å skryte av om man ikke har vært en del aktiv i papiret, men langsiktig her, nei det har vært forgjeves.
Men heller ikke Skindlo kaster penger for galleriet, vil jeg tro. Han kjøpte en grei dose rundt 28-29 for ikke allverdens tid siden. Ren lokkemat må man ikke tro det er??

Etter siste emisjon er det ingen deltakere som har hatt noe å skryte av på verdiutvikling. Ørlite for dem som lånte av Paratus og solgte på 24-25 før de fikk egne aksjer...Men det kunne vi alle gjøre i markedet...

Nå er det slik at det ligger et salgsfokus i aksjen. Man oppnår foreløpig ikke volum som selger, og dersom vi skal ha ut fortsatt en del av de 10 mill aksjene fra forventede amerikanere, så er det tiden som må brukes en stund til. Jeg vil ikke utelukke at aksjen må tippes under 20 nok en gang for å få inn kjøpsvolumer igjen. Og på en måte så satser jeg litt på at det skjer i tiden frem til nyttår, og vil da trolig gripe muligheten for å doble posisjonen i Archer på de nivåene. Jeg gjør det foreløpig ikke selv om jeg mener aksjen er særs lavt priset på det jeg forventer er relativt kortsiktig utvikling for selskapet og mulighetene for aksjonærene. Jeg har en behagelig posisjon om den snur på 21, men under 20 blir det nok snev av grådighet som opptrer, og det skal man jo være litt forsiktig med:)

Men foreløpig tror også jeg man må vente ut salgspresset før selskapet rigges ubønnhørlig for noe annet. Finansielt er det meste lagt til rette uansett, men aksjemarkedet kan gjespe utrolig lenge...Jeg tror ikke gjespen blir lenger enn høyst ut mars-25...
Redigert i går kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Tingebri
I går kl 15:45 1261

Topp 20 listen er nå oppdatert. Kistefos og Svelland sine aksjer er gjemt bak en av disse bankene

https://archerwell.com/investor-relations/shareholder-information/20-largest-shareholders/
SjonkelRolf
I går kl 15:52 1245

Astrup inne med en god slump.
Hva skal alle disse pengefolkene med aksjer i Archer?
Kloppo
I går kl 17:28 1157

Astrup er virkelig en som treffer med sine investeringer. Og er Astrup inne, er det grunn til å følge ekstra godt med.
SjonkelRolf
I går kl 20:28 1027

Hvor får du 10 mill aksjer fra?
Ville isåfall vært over 10% av selskapet
Anywhere
I går kl 21:09 983

Sorry, skal vel være aksjer for 10 mill USD, det bør bli en plass rundt 4,8 mill aksjer til emisjonspris...
Redigert i går kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Tingebri
I går kl 21:11 971

WFR eieren fikk betalt i cash, ikke med aksjer
SjonkelRolf
I går kl 21:15 966

Tja, tror de fikk aksjer også.
Ikke bare å skjønne alle disse lange meldingene på finansenglish
Tingebri
I går kl 21:18 955

The net proceeds from the Private Placement, together with existing cash on the balance sheet, will be used to finance the Transaction. Due to strong demand, the transaction was upsized from the initial USD 40 million as the Company elected to use its option to settle the last USD 10 million, that were initially planned to be issued as consideration shares, in cash. The transaction was significantly oversubscribed at the new deal size.
SjonkelRolf
I går kl 21:40 917

Oppklarende . Takker.
Det gir mening da de hentet mere cash enn opprinnelig.
Da tar altså nestorene her inne feil iforhold til nedsalg fra the americans.
Hold på aksjene!
Anywhere
I går kl 22:37 858

God tro fra erindringen var ikke helt riktig, nei. Så er det heller ikke mye volumer eller økende sådane om dagen, så her er det nok bare business as usual i Archer. Ingen som selger gevinster om dagen i alle fall, men godt mulig at noen ønsker aksjen lavt for volumlastinger fortsatt...
SjonkelRolf
I går kl 22:48 847

Er vel ikke tilfeldig at det blir sådd slike korn her inne……..
Komiske
I dag kl 08:52 669

Du har helt rett, oppgjøret var "all cash". Jeg feiltolket, dessverre.
jonjørn
I dag kl 10:12 571

Down down deeper and down

En ting er sikkert. Anywhere har backtraded en kjempe profit fra de imagined "trades" 😂😂
Mammon
I dag kl 10:16 564

Dæven manipulert ned igjen 🤮
Hva snakker du om ingen har klart å tjene pæng her uten Shortpakket 😆
Anywhere
I dag kl 13:10 456

Jonjørn, jeg har front-tradet, og stort sett annonsert landet for kjøp her.
Og ja, jeg ligger nå ca 10% ned all over fra mitt langsiktige snitt i Archer, et snitt som er drevet ned betydelig via tradingposter de siste årene.
Jeg lever behagelig nå med et snitt rundt 23, men har også sagt at om aksjen trekker seg ned en ny dukkert under 20, så vil min portefølje i Archer øke med ca 50% - og det kan bli både kortsiktig og lengre sits, alt etter tidsaspektet på bevegelser.
Akkurat nå er det ikke så mye som virker å hindre at aksjen kan sette en dobbel bunn på 19,80, så da ligger mine kjøp på stop-loss-forventning under 20...
SjonkelRolf
I dag kl 13:26 436

De som forutså jævelemi på 1kr, samt har traded Archer har vel klart seg greit.
Resten må spise havregrøt
jonjørn
I dag kl 13:42 404

Det vil si ingen bortsett fra Freddy og hans venner 👎
Ticomania
I dag kl 13:43 400

Denne skrytelisten til Skindlo er direkte provoserende, når man vet hvordan aksjonærene har opplevd det han er ansvarlig for. Skape ROI?? At han ikke nevner de med et ord eller ser til at det en gang for alle blir slutt på ørkenvandringen, er skuffende, dog ikke overraskende.
AmatørK
I dag kl 13:55 371

Forrige emisjon var stygg, i den sammenheng at jeg opplevde at Skindlo til stadighet skrøt av Archer både på Nordnet intervjuer og investorkonferanser. Her var det bra med cash flow og ting så lovende ut. Det er ikke slik ord man bruker om det skal kjøres emisjon på 1kr når kursen stod i 5kr like før. Tenker jeg da.

Men nå da? Selskapet har kjøpt noen gode selskaper som bidrar med bra marginer og samtidig sikrer bedre leverage i forhold til gjeld. Blir det refinansiering til enn bedre rente, burde resultatene bli veldig synlig fremover, samtidig som rentekostnader går ned.

En ny emisjon i forbindelse med refinansiering nå, ville virket absurd og som et ran. Tenker jeg da. Er det noen som kalkulerer inn risiko for en større utvanning i forbindelse med refinansiering neste år?

Jeg satser på at det ikke blir det. Og ser kjøp nå under 25kr som gode kjøp.
jonjørn
I dag kl 14:24 329

Klart kommer det ny griseemisjon. Målet her er å få mest mulig aksjer byttet dra småfisk til storefisk til lavest mulig pris

Aksjen er ned 99% på 10 år. Hvor mye har Freddy betalt for sin andel av Archer?

Skindlo gjøre som han er betalt for å gjøre

Ran heter det på Norsk. Burde vært ulovlig

De betale mer I rente nå enn før griseemisjon. Tjener ikke penger på bunnlije p.g.a rente

Redigert i dag kl 14:27 Du må logge inn for å svare
AmatørK
I dag kl 15:12 283

Ja du virker ganske sikker på at det går den veien. Jeg er ikke like sikker, selv om det alltids er en risiko for at gribbene klarer å overkjøre.

Ser jo som sagt muligheten for at selskapet står mye bedre stilt og at en vanlig refinansiering til bedre rente er mulig her. Selskapet har også økt aktivitet og inntjening som ville komme fra WFR også starter de opp en kontrakt med OKEA nå i slutten av Q4 som jeg antar vil gi et lite bidrag utover i 2025 i tillegg.

Var bare interessant å høre om noen har argumenter for og i mot. Slik jeg ser det, ved å titte på tallene, så skal det være mulig å klare seg bra fremover uten noen emisjon.
Anywhere
I dag kl 15:24 262

Jonjørn og Ticomania ser mest ut som galle-spredere, uten at det er noe begrunnelse for hvorfor alt skal tryne videre.

Har dere sjekket gjeldsgrad nå kontra f.eks før WFR og før emisjonen på 1 krone?
Har dere sjekket kontantstrømsnivåer fremover?
Har dere sjekket forventet rentenivå fremover?
Har dere sjekket hvordan Archer nå kan rigge gjelden sin med bankfinansiering og ditto kostmuligheter og besparelse på det?
Har dere vurdert hvorfor både minst et meglerhus og Archer selv snakker om en betydelig utbyttegrad som vil kunne bli mulig allerede fra 2025?
Hva må skje med gjelds-sammensetningen og covenants om ubytte skal bli mulig??

Jeg kan ikke heller se helt at Archer er annet en meget attraktivt priset på disse nivåene, og har jo lastet behørig, men avventer at Jonjørns og Ticomanias klager skal gi meg mulighet for et skudd med basukaen like under 20.

Enn så lenge regner jeg med at det stort sett er roboter som omsetter seg mellom med sine 2000-poster daglig på kjøper/selger-siden, men straks det skjer noe så skal man trolig se at det er lite til salgs under 25...
Redigert i dag kl 15:40 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
I dag kl 15:51 212

Senest igår trodde du det var the americans som solgte.
Archers historie er grenseløs. Og du har søren meg vært med en stund.
Må være lov å være kritisk til både det ene og det andre.
Hva blir så den nye renta?
Mammon
I dag kl 15:54 204

folk som sprer fake news for å skape frykt?

sikkert noen som ble lurt av mafian idag :(
Ticomania
I dag kl 15:54 204

Han evner aldri å se seg selv i noe som helst, men å slenge rundt seg alskens tøv, der er han ubestridt. Takk for at det er andre som også gjennomskuer tusseladder som han.
Anywhere
I dag kl 16:00 181

Det trodde jeg, og det kan selvsagt vært yankees som pleier kursen i Archer også for det jeg vet, men da mer som et tradingobjekt fra hus som bevisst driver med denslag i tildels lite likvide aksjer.
Jeg har vært seriøst med i Archer de ca siste 8 årene og har hatt to særs seriøse oppturer med en del aksjer i bl. a2016 og også i pandemien da jeg fikk handle en god del såvidt nedpå datidens 1-tallet før den gikk friskt over 100%. Mye kjøp og salg underveis. Trade har vært bra, longsitd har vært bææd. Ingen tvil.
Men det lyset som jeg har trodd på i enden av tunnelen, har på sett og vist kommet i det fundamentale nå for selskapet, dog ikke i det finansielle børsbildet.

Jeg går for at det blir noen gode år etter 7-8 og mer dårlige:)

Selv om Ticomania er en slik type som finner feil hos alle andre, har personangrep som hobby og skylder på andre når egne investeringer slår feil, så håper jeg på sett og vis at han har litt aksjer nå i Archer og får blir med på en (velfortjent - for de fleste andre i alle fall) opptur snart.
Redigert i dag kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I dag kl 16:24 141

Forøvrig en småfeit sluttauksjon med 250 tusen aksjer på kjøp/salg 22,50...

Over 300k aksjer gikk, her må noen ha matchet konti....3x normal dagsomsetning i sluttauksjon er litt oppsiktsvekkende...
Redigert i dag kl 16:28 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
I dag kl 16:32 117

Er vel slik det gjøres når kursen skal holdes i sjakk