Archer - er bunnen nådd?
I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.
Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.
Lykke til og måtte bunnen være nådd?
Redigert 19.06.2023 kl 10:06
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
22.01.2025 kl 09:49
6006
Snart 2år siden tidenes rævkjøring av småaksjonærer.
Aksjen er nå opp knappe 10%.
Skindlo er fortsatt i minus på siste kjøp.
Makan til dopapir skal du lete lenge etter.
Selskapet som sådan leverer .
Aksjen er nå opp knappe 10%.
Skindlo er fortsatt i minus på siste kjøp.
Makan til dopapir skal du lete lenge etter.
Selskapet som sådan leverer .
Anywhere
22.01.2025 kl 09:59
6033
Men bra avkastning på de tradingperiodene vi har hatt da. Aksjen har hatt fine bevegelser opp og ned, og vært en trading-karakter, men det er nummeret før flere aktører må erkjenne at selskapet sklir opp i "investment grade"-familien, og ikke lenger bedømmes som en opsjon, men ut fra industrielle kvaliteter, omsetning og resultater.
Det skjer i vår!
Det skjer i vår!
Gjeter
22.01.2025 kl 14:41
6147
SjonkelRolf skrev Er visstnok solgt og tapet avskrevet
Hvor i alle dager finner du informasjon om salg av KLXE? De eier fortsatt
SjonkelRolf
22.01.2025 kl 15:46
6229
Ok. Mener å ha lest det i rapport fra sist høst.
Skal ikke være vanskeligere enn som så
Skal ikke være vanskeligere enn som så
Gjeter
22.01.2025 kl 20:09
6107
Flaut, beklager sjonkel det hadde jeg helt glemt. Takk for oppklaringen
Anywhere
24.01.2025 kl 13:30
5809
Det er litt tradingbevegelser enda i aksjen. I går gikk det litt aggresjon i kjøp rundt 27,5, i dag er det litt løssluppent salg ned mot 26,6 i alle fall.
La just et kjøp av 5k på 26,62, det ble solgt til i samme sekund som det ble lagt ut. Fikk det samme rundt 2,7 tidligere, så nå er jeg bunkret opp for de neste månedene med ekstra Archer-bagasje og stiller meg i forventningsfokus på hva selskapet klarer å få til for aksjonærene dette året!
Det som er meste spennende for meg nå blir hvor mye direkte-avkastning man kan få til, og om det kan bli et godt langsiktig fokus her de neste 4-5 årene.
La just et kjøp av 5k på 26,62, det ble solgt til i samme sekund som det ble lagt ut. Fikk det samme rundt 2,7 tidligere, så nå er jeg bunkret opp for de neste månedene med ekstra Archer-bagasje og stiller meg i forventningsfokus på hva selskapet klarer å få til for aksjonærene dette året!
Det som er meste spennende for meg nå blir hvor mye direkte-avkastning man kan få til, og om det kan bli et godt langsiktig fokus her de neste 4-5 årene.
omans
24.01.2025 kl 14:29
5831
Usikker på kort sikt, litt negativt inn i service segmentet, det bryter litt ned og skal vel retrace siste oppgangen et visst intervall. Ligger vel antakelig an til sig ned til 25.4-26.1 området.
Anywhere
24.01.2025 kl 14:59
5848
Tolker mer 26,25 som en lang horisontal støtte.
Jeg tenker fortsatt aksjen kan ha noe tid i området like udner 27-29 på trading, men at dette platået er OHS-oppfyllelse og gir springbrett til neste legg mot like i under 33 - som kan komme anytime.
Lykke til med lasting uansett for dem som klarer det. Det er en kjennsgjerning at en aksje ofte kan trekkes forbausende godt ned forut for en god bevegelse opp...
Jeg tenker fortsatt aksjen kan ha noe tid i området like udner 27-29 på trading, men at dette platået er OHS-oppfyllelse og gir springbrett til neste legg mot like i under 33 - som kan komme anytime.
Lykke til med lasting uansett for dem som klarer det. Det er en kjennsgjerning at en aksje ofte kan trekkes forbausende godt ned forut for en god bevegelse opp...
jonjørn
24.01.2025 kl 15:32
5849
Ja ja. Eneste jeg leser på disse Archer trådene er piss.
Aksjen er død og har vært død lenge. Backtrading og bullshit TA.
Golden Eagle, 50 dagers gjennimsnitt, retraction, konsolidering før videre oppgang.
Altfor mye gjeld, altfor høy rente, altfor grisk eier, altfor styrbart CEO. Punktum
Aksjen er død og har vært død lenge. Backtrading og bullshit TA.
Golden Eagle, 50 dagers gjennimsnitt, retraction, konsolidering før videre oppgang.
Altfor mye gjeld, altfor høy rente, altfor grisk eier, altfor styrbart CEO. Punktum
Anywhere
24.01.2025 kl 16:18
5830
Jonjørn, mulig du ikke har fulgt med.
Hvorfor mener du det nå er altfor mye gjeld?
Hva tror du skjer med renten ved refi utover våren?
Fredriksen er vel kanskje ikke mer grisk i Archer enn i de fleste andre selskaper han opptrer i?
Jeg konstaterer at aksjen fortsatt er trade-bar, og at jeg nok en gang er hakket for tidlig ute på kjøperen. Får heller lytte mer til Omans:) Men i dag er det i alle fall noe volum som man kan anvende for inngang om man vil.
Hvorfor mener du det nå er altfor mye gjeld?
Hva tror du skjer med renten ved refi utover våren?
Fredriksen er vel kanskje ikke mer grisk i Archer enn i de fleste andre selskaper han opptrer i?
Jeg konstaterer at aksjen fortsatt er trade-bar, og at jeg nok en gang er hakket for tidlig ute på kjøperen. Får heller lytte mer til Omans:) Men i dag er det i alle fall noe volum som man kan anvende for inngang om man vil.
Redigert 24.01.2025 kl 16:18
SjonkelRolf
24.01.2025 kl 21:12
5768
Nå pisses det fra oven.
Tallene fra Island skal vel inn i bøkene fra q4.
Hva med vertikal?
Gasellen skal vel også bidra med noe….
Tallene fra Island skal vel inn i bøkene fra q4.
Hva med vertikal?
Gasellen skal vel også bidra med noe….
SjonkelRolf
24.01.2025 kl 21:23
5769
Det fremførbare underskuddet må være enormt….
For 2 år siden kjøpte Archer et selskap med navn Ziebel.
Bare der var vel underskuddet på va 1 milliard nok
For 2 år siden kjøpte Archer et selskap med navn Ziebel.
Bare der var vel underskuddet på va 1 milliard nok
SjonkelRolf
25.01.2025 kl 01:10
5722
Ganske mange lesere her, men ingen som ytrer mening.
Tar en pause fra Archer.no.
Ganske sikker på at kursen kan gå begge veier.!
Har posisjonert meg for alle utfall og er komfortabel med det.
Oppsiden er der, men ser samtidig muligheter for at den kan minimeres. Rike folk blir rike av en grunn.
De er skruppelløse ….
Tar en pause fra Archer.no.
Ganske sikker på at kursen kan gå begge veier.!
Har posisjonert meg for alle utfall og er komfortabel med det.
Oppsiden er der, men ser samtidig muligheter for at den kan minimeres. Rike folk blir rike av en grunn.
De er skruppelløse ….
omans
25.01.2025 kl 07:48
5640
Du skriver kun piss også. Ingen her kan gjøre noe med aksjekursen, Alle vet at grunnen for ørkenvandring i bunnen handler om gjeld situasjon. Ved hvert kvartal får man ståa på dette. Mange som satt i aksjen da det brutale fallet ifm griseemisjonen til Fredriksen kom og fikk større papirtap, men etter deltakelse i emisjonen og evt ytterligere kjøp av aksjer på lave kurser kan snittet være ok, og de har guidet plan for gjeldsreduksjon. Hvis du ønsker inngående innsikt i selskapet så får du lese deg opp og ikke tru noen her gidder å fore deg med kunnskap, ved å bruke sin tid på det.
Redigert 25.01.2025 kl 07:49
laser
26.01.2025 kl 23:00
5326
Vanskelig å være faktabasert når det er no News fra selskapet. Det endrer seg i neste måned.
Vi venter på;
- kontrakter innen P&A
- refinansiering av obligasjonslån
- 2024 resultat
- 2025 guiding
Og nyheter om Argentina som muliggjør verdsettelse av operasjonen og avkastning fra operasjonen som kan benyttes andre steder.
For BBVA peker i sin economic outlook for Argentina fra desember på at landet ligger an til;
- å redusere inflasjonen til 35% i 2025 fra 120% i 2024 og enda høyere i 2023
- GDP beregnes å ha falt med 3.8% i 2024, for 2025 forventes GDP å stige med 5,5%
- Vekst i privat konsum og investeringer og kutt i offentlige kostnader er hovedårsaken
Gjenopprettes tilliten til Argentinsk økonomi og analytikerene får tiltro til caset, blir dette turn around for selskapet og selskapsverdiene.
Tenker vi i løpet av dette halvåret har bekreftelse på refinansieringen av obligasjonslånet - ref hvordan Paratus sikret finansiering av sitt utestående. Med tillit til Argentinacaset, så burde refinansieringen være ganske straight forward.
Vi venter på;
- kontrakter innen P&A
- refinansiering av obligasjonslån
- 2024 resultat
- 2025 guiding
Og nyheter om Argentina som muliggjør verdsettelse av operasjonen og avkastning fra operasjonen som kan benyttes andre steder.
For BBVA peker i sin economic outlook for Argentina fra desember på at landet ligger an til;
- å redusere inflasjonen til 35% i 2025 fra 120% i 2024 og enda høyere i 2023
- GDP beregnes å ha falt med 3.8% i 2024, for 2025 forventes GDP å stige med 5,5%
- Vekst i privat konsum og investeringer og kutt i offentlige kostnader er hovedårsaken
Gjenopprettes tilliten til Argentinsk økonomi og analytikerene får tiltro til caset, blir dette turn around for selskapet og selskapsverdiene.
Tenker vi i løpet av dette halvåret har bekreftelse på refinansieringen av obligasjonslånet - ref hvordan Paratus sikret finansiering av sitt utestående. Med tillit til Argentinacaset, så burde refinansieringen være ganske straight forward.
omans
27.01.2025 kl 11:20
5133
Bra reflektert, det kan bli spennende å se om 2025 blir året da det snur mer opp, også kursmessig. De har jo fra før av guidet en med en viss optimisme.
omans
28.01.2025 kl 11:20
4896
Ser nesten ut som børspause, men kjøper og selger finner ikke hverandre. Over 2 t siden omsatt, "Stille i dødens dal"
Anywhere
28.01.2025 kl 13:21
4807
Har vel aldri sett tidligere at det er omsatt for 29 tusen NOK de første 4,5 timer av dagen i Archer, i praksis 0.
Vil vel anta at flere har det som meg; man har fått tatt inn en del aksjer og er passe fornøyd med dosen, og er tredd til sides både for kjøp og salg for en stund.
Da blir det handelsmaskinene som av og til møter hverandre med noen titalls aksjer og som også danner spreaden i aksjen.
Just nu er praktisk handel stoppet. Stille før et eller annet...
Vil vel anta at flere har det som meg; man har fått tatt inn en del aksjer og er passe fornøyd med dosen, og er tredd til sides både for kjøp og salg for en stund.
Da blir det handelsmaskinene som av og til møter hverandre med noen titalls aksjer og som også danner spreaden i aksjen.
Just nu er praktisk handel stoppet. Stille før et eller annet...
omans
28.01.2025 kl 13:44
4788
Tok noen aksjer på 25.4 tallet for å få rundet opp antallet på en langsiktig beholdning som ligger i en "kiste". Neste happening er vel q4 rapporten om en mnd, men skulle det dukke opp noe nytt kontraktsmessig burde kursen stige opp igjen til 28-29 kroner straks igjen. Så lavt volum tilsier at salgsviljen er på bunn, men hender noen må ut da får man dårlig pris når det ikke er kjøpere.
Det er jo i tillegg ta støtte rundt 25.5 i første omgang.
Det er jo i tillegg ta støtte rundt 25.5 i første omgang.
Redigert 28.01.2025 kl 14:02
omans
28.01.2025 kl 19:53
4714
Omsetning tok seg opp utover dagen, med fin stigning mot sluttauksjon. Det ligger et kjøpssignal å lurer i sivet. Invertet scallop på gang.
Anywhere
29.01.2025 kl 10:12
4508
Noen fant grunn for å snappe over 40K aksjer rundt 26,50 i går. Litt hastverk foran positive opplysninger innen januar er slutt??
Det kan fort tenkes... :)
Det kan fort tenkes... :)
Anywhere
29.01.2025 kl 16:24
4399
Kommer inn litt samme type volum som i går i sluttauksjonen. Det synes som en litt størrelse holder tilbake for ikke å drive aksjen gjennom dagen, men forsøker å få ut det man kan klare lavest mulig her nede.
Fikk 40k aksjer ut i går, i dag går det...ca 26k aksjer..
Fikk 40k aksjer ut i går, i dag går det...ca 26k aksjer..
Redigert 29.01.2025 kl 16:26
omans
29.01.2025 kl 23:33
4238
Oppgangen ifm jule og nyttårsralliet burde signalisere at det kommer mer rally videre ned i gata. Ser rigget ut for dette.
Anywhere
30.01.2025 kl 07:36
4172
Bra status:
Highlights from the Q4 trading update:
-Revenue of $349 million, up 14% year-over-year
-Adjusted EBITDA of $40 million, 21% above the same period last year
-Full year 2024 EBITDA of $135 million, and pro forma full year EBITDA of $156 million, both in line with Archer’s guidance
-Proforma leverage ratio, at a historic low, of 2.3x year-end 2024
-The acquisition of WFR and the subsequent $50 million private placement continued Archer’s growth strategy and strengthened our balance sheet
Mener 2025 får 15-25% ebitda-vekst. Historisk sterkt!!
Fra dette kommer utbyttekapasitet:
Archer will separately announce today that the company will engage with fixed income investors to refinance its existing debt during 2025, building on the recent significant financial improvements. These improvements, combined with the equity financing of the recent WFR transaction, have substantially strengthened the groups credit metrics. Leverage ratio at year-end 2024 stands at 2.6x with a proforma leverage ratio of 2.3x. The company guides a reduction of its leverage ratio to around 2.1x-2.3x at year end 2025, creating a clear pathway toward regular and sustainable shareholder returns starting in 2025.
Så...Archer mener at shareholder returns (utbytter) starter i 2025🙂
Eller for å si det sånn; selskaper trenger ikke mange møter for å sikre en grei refinansiering!!
Highlights from the Q4 trading update:
-Revenue of $349 million, up 14% year-over-year
-Adjusted EBITDA of $40 million, 21% above the same period last year
-Full year 2024 EBITDA of $135 million, and pro forma full year EBITDA of $156 million, both in line with Archer’s guidance
-Proforma leverage ratio, at a historic low, of 2.3x year-end 2024
-The acquisition of WFR and the subsequent $50 million private placement continued Archer’s growth strategy and strengthened our balance sheet
Mener 2025 får 15-25% ebitda-vekst. Historisk sterkt!!
Fra dette kommer utbyttekapasitet:
Archer will separately announce today that the company will engage with fixed income investors to refinance its existing debt during 2025, building on the recent significant financial improvements. These improvements, combined with the equity financing of the recent WFR transaction, have substantially strengthened the groups credit metrics. Leverage ratio at year-end 2024 stands at 2.6x with a proforma leverage ratio of 2.3x. The company guides a reduction of its leverage ratio to around 2.1x-2.3x at year end 2025, creating a clear pathway toward regular and sustainable shareholder returns starting in 2025.
Så...Archer mener at shareholder returns (utbytter) starter i 2025🙂
Eller for å si det sånn; selskaper trenger ikke mange møter for å sikre en grei refinansiering!!
Redigert 30.01.2025 kl 07:55
AmatørK
30.01.2025 kl 08:30
4046
Nice!
Med mindre jeg har tolket dette feil. Fixed income investors, det er mest sannsynligvis obligasjonseiere som vil bli brukt her? Altså at Archer refinansierer all gjeld i ny obligasjon med forfall frem i tid, til en langt bedre rente enn de ca 15% de har i dag?
I tilfellet det skulle bli rundt 10%, så vil selskapet ha ca netto $20 mill ekstra året.
Med mindre jeg har tolket dette feil. Fixed income investors, det er mest sannsynligvis obligasjonseiere som vil bli brukt her? Altså at Archer refinansierer all gjeld i ny obligasjon med forfall frem i tid, til en langt bedre rente enn de ca 15% de har i dag?
I tilfellet det skulle bli rundt 10%, så vil selskapet ha ca netto $20 mill ekstra året.
omans
30.01.2025 kl 08:47
4001
Ja, dette går veien. Utbytte guidance er musikk i investor ører, og dermed også fundament for økt aksjekurs. Blir bra i slangens år.
Dagens vinner (?)
Dagens vinner (?)
Redigert 30.01.2025 kl 08:54
Anywhere
30.01.2025 kl 08:50
4062
Riktig, AmatørK, i tillegg til at selskapet får trekkfasiliteter fra DNB og Sparebank 1 på en milliard...
En kombi av redusert gjeld og lavere rente ser ut til å gi rundt 2,5 kroner pr aksje i besparelse. Det er omkring 10% utbytteyield bare derfra. Øket ebitda i 2025 fra 2024 ser ut til å gi omkring 3 kroner ekstra pr aksje (regner 20% ebitdaøkning). Så fra guidet økning i ebitda samt forventet besvart rente ser vi 5 kroner. Dette kan i prinsippet gå direkte ut da leverage er på høyden med det beste nå i markedet.
5 kroner i utbytte bør gi kurs 50 kroner end 2025....
En kombi av redusert gjeld og lavere rente ser ut til å gi rundt 2,5 kroner pr aksje i besparelse. Det er omkring 10% utbytteyield bare derfra. Øket ebitda i 2025 fra 2024 ser ut til å gi omkring 3 kroner ekstra pr aksje (regner 20% ebitdaøkning). Så fra guidet økning i ebitda samt forventet besvart rente ser vi 5 kroner. Dette kan i prinsippet gå direkte ut da leverage er på høyden med det beste nå i markedet.
5 kroner i utbytte bør gi kurs 50 kroner end 2025....
Redigert 30.01.2025 kl 08:58
AmatørK
30.01.2025 kl 09:03
4058
Dette blir bra! Tilliten er på vei tilbake i Archer. Nå har de levert 2024 som guidet og enda bedre enn det også! STERKT!
Anywhere
30.01.2025 kl 09:09
4133
Resultat og guidingmessig har Archer levert som de har sagt de siste 4-5 år...
Aksjen står nå foran breakout over motstand på høy 28. Da er neste 32,7 som kan skje raskt, som en fullendelse av en større OHS, som drodlet om de siste uker...
Aksjen står nå foran breakout over motstand på høy 28. Da er neste 32,7 som kan skje raskt, som en fullendelse av en større OHS, som drodlet om de siste uker...
AmatørK
30.01.2025 kl 09:15
4162
Ja, til dels enig altså. Jeg mener dog tilliten fikk seg en stor knekk med emisjonen som var på 1kr når kursen lå rundt 5kr. Selskapet hadde da guidet sterk vekst og fremsnakket caset veldig, så kom emisjonen..
omans
30.01.2025 kl 11:27
3955
Ihht Inverted Scallop, og breakout av motstanden B (28.50) og høyden fra A (22.50) så signaliserer kjøpssignalet price target C (36.50)
Første omgang må en også se follow trough breakout av taket i Oblique Major Trend ved 28.83, men motstanden ved 28.3-28.5 ser jo ut å være brutt.
Første omgang må en også se follow trough breakout av taket i Oblique Major Trend ved 28.83, men motstanden ved 28.3-28.5 ser jo ut å være brutt.
omans
30.01.2025 kl 12:13
3917
Tror også på noe sånt kort sikt ihht TA, men først er det vel toppene fra ifjor underkant av 32 ihht vanlig TA motstand def, som må brytes. Men spennende å se om Bullowski teori kan inntreffe også.
Redigert 30.01.2025 kl 12:19
Anywhere
30.01.2025 kl 12:54
3859
Jeg har strengt tatt OHS med 34 som fokus i første omgang, men det er årschart, og jeg unngår å regne ut fra de største utslagene, da det blir vel i overkant om man skal anvende det for trading-mål.
Jeg tok ut noe DNO igjen i dag morges på 12,85 og ble for sen å dra inn i Archer på sjansen som bød seg da den dumpet innom 27-tallet. Forventet egentlig at aksjen fikk en solid reaksjon opp fra den tidlige gevinstsikring på dagen. Det beste jeg kan håpe på nå er at den evnt reagerer et stykke ned på 28-tallet igjen for brudd-test (ligger med kjøp nå på 28,3), eller så må jeg være fornøyd med ekstralastingen jeg fikk gjort nedpå 26-tallet.
Nå kommer jo volumet også inn i dag i aksjen og skaper større troverdight for at bevegelsene er konsistente.
Husk nå snart på at fond vil nå snart få Archer på radaren ut fra både market cap, solid leverage-ratio, langsiktig vekstfokus og direkteutbytter. Skulle rentebildet trekke noe ned ellers i markedet de neste årene vil utbytte-attraktiviteten kunne drive kursen på Archer vesentlig opp.
Husk også en godt mulig engangs-ekstrem-effekt i direkteavkastning dersom man finner det gjenlig å avsondre Argentina-virksomheten:)
Jeg justerer mitt kursmål 5-6 kroner opp fra 44-45 til rundt 50 nå uavhengig av Argentina. Anser dette som sannsylig year end 2025.
Jeg tok ut noe DNO igjen i dag morges på 12,85 og ble for sen å dra inn i Archer på sjansen som bød seg da den dumpet innom 27-tallet. Forventet egentlig at aksjen fikk en solid reaksjon opp fra den tidlige gevinstsikring på dagen. Det beste jeg kan håpe på nå er at den evnt reagerer et stykke ned på 28-tallet igjen for brudd-test (ligger med kjøp nå på 28,3), eller så må jeg være fornøyd med ekstralastingen jeg fikk gjort nedpå 26-tallet.
Nå kommer jo volumet også inn i dag i aksjen og skaper større troverdight for at bevegelsene er konsistente.
Husk nå snart på at fond vil nå snart få Archer på radaren ut fra både market cap, solid leverage-ratio, langsiktig vekstfokus og direkteutbytter. Skulle rentebildet trekke noe ned ellers i markedet de neste årene vil utbytte-attraktiviteten kunne drive kursen på Archer vesentlig opp.
Husk også en godt mulig engangs-ekstrem-effekt i direkteavkastning dersom man finner det gjenlig å avsondre Argentina-virksomheten:)
Jeg justerer mitt kursmål 5-6 kroner opp fra 44-45 til rundt 50 nå uavhengig av Argentina. Anser dette som sannsylig year end 2025.
Redigert 30.01.2025 kl 12:58
omans
30.01.2025 kl 13:16
3808
Jeg liker å ha slike langsiktige akjser i kiste, og få fylt opp som her om dagen på 25.4 tallet. Men om en skal se på OHS i det større bildet du antyder er vel fortsatt mål 44 på den, men igjen langsiktig om 2-3 år osv er det stor oppside, hvem vet sikkert god doblingskandidat, også hvis utbytte policy får fotfeste og større aktører interesserer seg, ja.
Anywhere
30.01.2025 kl 14:49
3789
Jeg forlater trolig også trading-tilnærmingen i Archer, og forsøk er å sitte stille med det meste av porteføljen. Fra 25-tallet er dette doblingskandidat på rene multipler på direkteavkastningen som selskapet vil kunne oppnå allerede nå 2025 er over.
Jeg vil jo anta at det er såpass interesse fra obligasjonseiere for Archer at det ikke akkurat er problemer å matche finansieringen på 4 milliarder. Frågan er hvor langt ned på high-yield-scalaen man ender, evnt om man får plassert i mid-segmentet.. Pr i dag er de i high-high...
Hver halve prosent i lavere rente er fortsatt betydelig bunnlinje-endring...
Jeg vil jo anta at det er såpass interesse fra obligasjonseiere for Archer at det ikke akkurat er problemer å matche finansieringen på 4 milliarder. Frågan er hvor langt ned på high-yield-scalaen man ender, evnt om man får plassert i mid-segmentet.. Pr i dag er de i high-high...
Anywhere
30.01.2025 kl 14:53
3856
Jeg forlater trolig også trading-tilnærmingen i Archer, og forsøk er å sitte stille med det meste av porteføljen. Fra 25-tallet er dette doblingskandidat på rene multipler på direkteavkastningen som selskapet vil kunne oppnå allerede nå 2025 er over.
Får man en melding om at obligasjonslånet er fulltegnet allerede før helgen er det rallysignal for aksje-eiere da det forteller lett tilgang til midler og ditto greie betingelser. Det gir igjen aksjeoppside og interesse fra institusjonelle igjen. Men mange av disse kommer nok ikke inn på eiersiden før vi er langt opp på 30-tallet, like under 40 og over 40.
Får man en melding om at obligasjonslånet er fulltegnet allerede før helgen er det rallysignal for aksje-eiere da det forteller lett tilgang til midler og ditto greie betingelser. Det gir igjen aksjeoppside og interesse fra institusjonelle igjen. Men mange av disse kommer nok ikke inn på eiersiden før vi er langt opp på 30-tallet, like under 40 og over 40.
Redigert 30.01.2025 kl 14:59
SjonkelRolf
30.01.2025 kl 18:46
3769
Snart 2 år siden aksjen ble kjørt i dass.
Dagens kurs tilsvarer 1,15 kr.
Ikke rart noen her inne er på tur til å ta helt av.
Godt Archer år!!
Dagens kurs tilsvarer 1,15 kr.
Ikke rart noen her inne er på tur til å ta helt av.
Godt Archer år!!
Sia
30.01.2025 kl 18:59
3739
Ja, dette er solklar dobblingskandidat, etter ørkenvandring i 2 år snart. Må være dobbel hode, skulder, kne og tå nå. Ser en liten knekk i kne og tå formasjonen, men det fikser nok JF lett med en tegning:-)
Om 0 i renter, så er dette helt sykt bra på bunnlinjen, da de bare har ish 4 mrd nok med i lån.
Om 0 i renter, så er dette helt sykt bra på bunnlinjen, da de bare har ish 4 mrd nok med i lån.
jonjørn
30.01.2025 kl 19:37
3659
Ja, dette blir litt av en høde og skuldre vet du. Reverse eagle shining horse face retractable nasty med silver lining finnabaci
Sia
30.01.2025 kl 20:04
3642
Fikses lett med litt backtrading, så blir kontoen velfylt. TA på chartet sier, bittelitt motstand mot brukket nese og rygg, men det positive er smilende, og et nytt tatt bakfra:-)
omans
31.01.2025 kl 04:40
3385
Artig med litt fag teori diskusjon på aksjen der flere faller av og en er inne i språket for viderekommende ;) Ser det slo inn et kjøpssignal basert på bullish engfulging pattern confirmation. Artig en fikk kjøpt på bunnen denne gangen rundt 25.4, basert på 61.8 % retracement teori som i forkant antydet burde testes, alltid moro med lavest mulig pris på kjøp og høyest mulig pris ved salg, da er det fint med modeller som er testet ut før og har empirisk noe tyngde. Får ri de hvite hester på kort sikt mot 32 i første omgang, deretter ta steg for steg mot the double.
Redigert 31.01.2025 kl 04:44
Anywhere
31.01.2025 kl 10:20
3164
I går og i dag er det avklaringer med typiske obligasjonsfond og investorer som er potensielle for Archer. Jeg antar betingelser kan bli ganske greie og at interessen er upåklagelig, men er ikke i kontakt med noen i miljøet just nu. Andre som har noen følere? Regner med at både Heimdal, Fondsfinans og Alfred Berg i alle fall ønsker å delta, men det kan også være at interessen er såpass at fokus flyttes fra deres high yield til lavere risk...
God obligasjonsdeltakelse og gode betingelser for Archer vil nesten selvsagt kunne booste aksjen, så det kan svare seg å føle litt på stemningen😉🙂
God obligasjonsdeltakelse og gode betingelser for Archer vil nesten selvsagt kunne booste aksjen, så det kan svare seg å føle litt på stemningen😉🙂
drillbit
31.01.2025 kl 11:30
3122
Tilretteleggerne av den nye obligasjonen tror de kan få plassert den på 9.5-10 %, noe som vil gi store besparelser for selskapet.
AmatørK
31.01.2025 kl 12:11
3075
Ja, det vil utgjøre ca $20 millioner i året det, rett på bunnlinja.