Archer - er bunnen nådd?

Tollar
ARCHER 19.06.2023 kl 10:02 303706

I dag har vi vært nede på 0,85 tallet...:(

Når en aksje er på 0, et eller annet tallet, øker faren for store utslag og som småaksjonær må man ha penger og tålmodighet til å tåle betydelige prosentuelle endringer på kort tid.

Jeg tenker og håper at aksjen nærmer seg en bunn og at vi i hvert fall kan se 1 tallet om ikke lenge. Da kan dette bli et spennende case for den som har gått inn på dagens nivåer. Inntil så skjer, gjelder det å holde ut med ørefallene som etter hvert kan bli betydelige i prosent med kursen som nå regjerer på dette verdipapiret.

Lykke til og måtte bunnen være nådd?

Redigert 19.06.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I går kl 17:35 252

Bra innleggm Brokerboy. Det skal du ha; du står imot forandring!
Brokerman
I går kl 16:24 322

Vil tro at Skindlo er storfornøyd, ny dag der aksjonærene gruppevoldtas. Liker det slik han og regner med at fluffegjengen er klar til dyst.
Pæder
I går kl 15:15 384

Det er bare å legge ut på forumet på en grei måte, hva du skriver er opp til hver enkelt å vurdere.
Brokerman
I går kl 14:35 454

Nå kan jeg ikke huske å ha sett at du har reagert på løgn og backtrading fra den største løgnhalsen sett siden Bernie Madoff.....
Redigert i går kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Pæder
I går kl 14:29 472

Du har jo ikke et innlegg uten å kaste dritt rundt deg om alle. Fokus på selskapet er det jeg bryr meg om her inne.
AmatørK
I går kl 14:21 490

Ingenting med deg er nå rederlig. Du anklager alle for løgn og masse annet vas, uten og engang argumentere for det på noe som helst saklig vis.
Du bidrar med absolutt ingenting her inne, jeg leser alle innlegg i det mål om å lære noe nytt. Her inne diskuterer vi selskapet Archer, her har jeg fortsatt til gode å se deg skrive noe som helst av substans.

Enig med Pæder, vanskelig å si seg annet enn enig.

Ellers, siste nytt jeg har fra Vaca Muerta, der Archer potensielt kan ha en veldig stor oppside. Ny pipeline meldes å stå klar i 2026, over $3 milliarder har den kostet. Vil frakte 180 000 fat om dagen fra Vaca Muerta. Fint at det kommer mer og mer infrastruktur som muligjør mer eksport. Større produksjon krever mer drilling, når feltene produserer mer kreves det også mer arbeid og drilling for å holde platå.

https://jpt.spe.org/chevron-shell-finalize-argentinas-vaca-muerta-sur-pipeline-partnership
Redigert i går kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Brokerman
I går kl 14:10 514

Jeg har ingen respekt for folk som lyver eller er rett ut full av faen. I de kategoriene finner du parasittene og Skindlo med venner. Hvorfor i all verden skal man vise slike respekt, når de opptrer slik de gjør? Opptre redelig, så vil de møtes med respekt, slik man bør/skal.
SjonkelRolf
I går kl 13:51 555

He he.
Du skulle lest trådene etter voldtekten 6/3-23
Flere tråder ble slettet etter at skribentene løp løpsk her inne.
Innleggene nå er peanøts .
Over 2 år siden og kursen er lavere nå enn da.
Pæder
I går kl 13:43 576

Jeg fatter ikke at det gåran å holde seg for god til å kommentere på denne måten. Parasitter og ledelse fra helvete. Håper du ikke snakker sånn til alle. Alle dine innlegg på forumet er helt motbydelig. Faktaene ligger i kursen helt frivelig og kjøpe og selge. Noen burde lært deg normal folkeskikk.
Brokerman
I går kl 13:27 600

Hva er parasittenes unnskyldning??
De har jo alltid en grunn, men nå vet de vel at de er avslørt som noen løgnfulle fluffer av Skindlo, intet annet.

Ledelsen og selskapet fra helvete skuffer aldri!
Anywhere
I går kl 11:50 675

Hvis noenlunde konservative Sparebank1 skal få rett...

Sitat:

Archer would distribute USD5.5m in dividends in Q2/25. This corresponds to NOK0.7 per share.

If Archer max out its dividend vs what is allowed in the loan agreement they could on our estimates pay NOK2.7 per share for 2025 and NOK4.2 per share for
2026.

Sitat slutt, så er det mye rart som må skje om kursen blir stående på 24 kroner. Jeg har ikke tatt inn over meg at det er mulig med såpass aggressivitet på utbytte at 4,2 blir mulig allerede i 2026, og tror 2,7 er litt for høyt i 2025, men om så, så har man da løpende 20% yield. Tror ikke det vil gås forbi i stillhet av markedet...
Brokerman
I går kl 11:03 734

Du har som alltid helt rett og det er hinsides at parasittene ikke snart tar fakta innover seg.
Det eneste de evner er å fluffe Skindlo og lyve om bakctrading. Hurra for dem.
Noe er riv ruskende galt.
Noe det har det vært siden Skindlo løy aksjonærene i ansiktet, for deretter å kjøre en av de mest grisete emisjonene på Oslo Børs.
Redigert i går kl 11:04 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
I går kl 10:44 764

Langsiktige aksjonærer blir normalt belønnet når selskapet viser til bedring i drift.
Dette gjelder vist ikke i Archer.
Her er det helt normalt å tømme pungen ved minste bevegelse opp.
Dette uansett om bevegelsen kommer fra den laveste bunn.
Anywhere
I går kl 10:24 798

Sandwitch-operasjonen fra computerne ligger nå et par titalls øre lenger ned med kjøp 23,7 og salg 24,2-isch. Deres standard 50-ørings-spread.
Volum er borte, normal er da enkleste vei ned inntil kjøpere tar tak. Så mine ekstra-trades fra fredag er da selvsagt ikke ute. De vil se minst 25:)
Ingen impulser fra markedet i dag, så da trader Archer som markedet forøvrig.

Imens synes Brokerboy fortsatt at en aksje han mener ikke er interessant er viktig å frekventere med sin likelydende setning som vi nå kjenner så godt:) Snålt fokus...
Brokerman
I går kl 09:49 848

Merkelig stille på parasittene, er jo alltid en ny unnskyldning på gang, når selskapet fra helvete stuper videre. Er betryggende at ledelsen hamster vilt på disse nivåene, de vet å vise at de tror på eget rottereir. Fy faen for et svineri!!
Redigert i går kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Anywhere
21.03.2025 kl 23:42 1226

På grensen til å komme inn under paraplyen av jordens 7 underverker🙂
SjonkelRolf
21.03.2025 kl 20:58 1271

Jeg finner det smått utrolig at Archer fortsatt subber bunnen.
Anywhere
21.03.2025 kl 15:26 1404

Har forøvrig vurdert siste dagers bevegelser i aksjen, og tok tradingposter i går igjen på 24,5-tallet, samt har tatt inn også i dag på 24,30.
Volumet er trukket vesentlig tilbake siste par dager, og normalt skal aksjen konsolidere som vi tildels ser.

Går ut av disse på 3-5% bevegelse opp dersom ikke det blir vesentlig volum inn med påfølgende bevegelse.
Brokerman
21.03.2025 kl 14:18 1517

Anywhere skrev Innlegget er slettet
Anbefales. Backtrader som i tillegg er fette dum, det er godt å slippe.

Anywhere
I dag kl 13:32
41
Innlegget er skjult
Brokerman
21.03.2025 kl 11:41 1637

Parasittene leter vel etter ny unnskyldninger for fadesen som utspiller seg. Godt at ledelsen handler tunget av egen lommer, ja det skulle tatt seg ut!
Anywhere
20.03.2025 kl 16:04 1867

Da har man ikke fått noe særlig volum ut av Archer i dag heller, man må flushe 25-nivået mot slutt om man skal få hamstret en passe andel.
Skjer vel neppe i dag...
Anywhere
20.03.2025 kl 12:44 1982

SjonkelRolf skrev Svineriet fortsetter
Fikk siste kjøp for dagen på 24,55 ser jeg da den en halvtime senere ble sluppet til 24,47...så da kan noen bare kjøpe den opp til 25,5 igjen😊
Anywhere
20.03.2025 kl 12:20 2023

Det krysses i Archer poster under åpne kjøp. Har hatt et av mine dagskjøp liggende på 24,55 hele dagen. Den står fortsatt ukjøpt selv om det er omsatt aksjer på 24,50 for en god halvtime siden. Her må man være på rette laget....
Anywhere
20.03.2025 kl 09:13 2164

Vanskelig å ikke trives med Archer disse dager:)
Berettiget tilbakeflyt mot høyere omsetningskurser, men lite tvil om at aksjen har ekstremt mye å flytte seg langsiktig.
Vi bør ha den tilbake til nivået 27-28 snarest, og med forventning om utbytteoppstart etter påske, så formoder jeg at det er få selgere fremover og at vi ser aksjen bevege seg mot det som er av motstand like over 32. Over der er det fri flyt mot Komiskes kursmål 100:)

Litt aggressiv handel fra start som flytter aksjen opp nesten 3%. Det er nok av kjøpere som kan trekke aksjen vesentlig opp til stede i markedet, men forventer vel at tradingmessig trekker man kjøpene sine litt tilbake etter start for å forsøke å få tilflyt av selgere...
Forsøker å legge noen kjøp rundt 24.6 og se om de går inn for en kort trade.
Redigert 20.03.2025 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
Anywhere
19.03.2025 kl 16:20 1261

Kommet noe mer volum siste timen i dag med påfølgende kursreaksjon opp. Mulig man skal beholde evnt trade tatt lavt et stykke lenger:)
Komiske, du er hårete i dine kursmål om du impliserer 100 kroner på Archer-kurs. Over tid med kursutvikling og 7-8 år med utbytter, så kan jeg være enig:)
Komiske
19.03.2025 kl 15:19 1343

Aksjen på kistebunnen blir ikke solgt:-)
Selger ikke ikke 1kr for 25øre....
SjonkelRolf
19.03.2025 kl 09:45 1499

Solgte du dine, dine barns, din mors eller gamle oldemor sine aksjer i Archer?
Anywhere
18.03.2025 kl 16:34 1743

Godt at Sparebank 1 er relativt enig. De tar riktignok noe feil på 2025, det blir ikke fullt så høyt som deres maksimering.
4,2 kr i utbytte for 2026 bør tilsi kurser godt over 40 kroner...så har man plutselig en dag et salg av Argentina-virksomheten som tryller frem ekstraordinære 15 kroner i utbytte:)
Redigert 18.03.2025 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
New Power
18.03.2025 kl 16:19 1772

Fra Sparebank 1:

Archer would distribute USD5.5m in dividends in Q2/25. This corresponds to NOK0.7 per share.

If Archer max out its dividend vs what is allowed in the loan agreement they could on our estimates pay NOK2.7 per share for 2025 and NOK4.2 per share for
2026.
Anywhere
18.03.2025 kl 15:39 1822

Pr år, ja.
Nå kan det se ut som Archer legger opp til et løp omkring 2,5 kroner pr år forutsatt kvartalsvis som de indikerer i Q2. Men samtidig sier selskapet at de regner med at dette er raskt stigende...
Husk at bare EBITDA-økning i 2025 vil kunne ligge en plass mellom 2,5 og 3 kroner pr aksje....Forsvarer dagens kurs i seg selv.....
Redigert 18.03.2025 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Anywhere
18.03.2025 kl 12:59 1953

Brokerboy har vel dratt for å gjenoppstå ved en senere anledning. Kommer nok igjen om aksjen går i 32 og trekker tilbake en krone eller 2...Slike holder ut omtrent til aksjen bunner, så er de ferdig med å gulpe...

Slik er livet, og livet med Archer er veldig greit avkastningsmessig de siste dager. Det som er spennende for min del på sikt er hvor høy direkteavkastning selskapet kan klare på kurs 24. Porteføljen fikk særlig godt påfyll mellom 21,5 og 22 og det blir en avveiing mellom å ta ut som trade eller sitte long og høste. Mulig at Archer på sikt kan glid oppover til mellom 4 og 5 kroner pr aksje i utbytter, og da er det begrenset hva man kan håpe på mer enn det på årlig avkastning ved alternativ investering eller trading.
Redigert 18.03.2025 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Komiske
18.03.2025 kl 10:53 2055

Man blir aldri fattig av å ta gevinst:-)
Husk at aksjene jeg kjøpte tidlig i forrige uke var med på å begrense fallet, så om noe burde du takket meg:-)

Ved å selge her så har jeg i tillegg noe krutt å kjøpe for om den skulle få en ny gjennomgang, men tror ikke det. På GF som avholdes i april vil de godkjenne utbytte, og da tror jeg 20 tallet er en saga blott.
SjonkelRolf
18.03.2025 kl 10:00 2112

Du får gjøre som du pleier å gjøre.
Rottene er vel her så lenge det finnes åtsel.
Eller?
Komiske
18.03.2025 kl 09:53 2133

Når aksjen tikker opp, på lavt volum, så er det ingen som kritiserer selskapet, eiere etc.
Må man selge den ned før dere rotter kommer frem....:-)
New Power
17.03.2025 kl 12:22 2426

Frå kvartalsrapport: Drilling and well services provider Archer announces cash distribution to shareholders of $5.5 million in Q2 2025.

Blir det utbetaling i løpet av Q2 eller ved Q2 rapportering?
Anywhere
17.03.2025 kl 09:52 2565

Jeg undres over at aksjen står uten omsetning over de normale skranker etter nesten en times handel. Og ingen bevegelse ned av av endog små poster på selgersiden for et forsøk på noe matching?? Joda, det er omsatt noe bakenfor de synlige skrankene, det vet jeg.
Veldig stille i dørene her. Kan man frykte at det skal forsøkes et bud opp til negativt flertall på kanskje 32-isch kroner??
AmatørK
17.03.2025 kl 09:17 2663

Spennende start!

Ser Shelf rykker til i samme prosentvis stigning nå. Gøy dag dette ble!
Anywhere
17.03.2025 kl 09:14 2681

Som sagt; der kom auksjonen.
Kan også opplyse at det ser ut som DNB kjøper over desk. La selv ut en liten salgspost på 23,5 for test. Den gikk rett ut av VPS uten synlighet i ordrebildet eller endring på omsetningsverdi!!

Det kan være at DNB har en ordre som skal fylles, og mandat et stykke opp i kurs om de må...Legger jeg ut en mindre ordre kapper DNB sitt sitt ordresystem pt ca 25% av størrelsen. For ordens skyld; jeg er ikke dedikert selger enda av trade fra 21 og 22-tallet, men har lagt noen mindre salg lenger opp. Må bare sjekke litt hva som rører seg...

Det føles som om noe er på gang, kanskje i en konsoliderende retning...Aksjen ble holdt i en klype mellom 27 og 28 og var en nesten sikker dagstrade i det rommet i et par måneder før den ble nedtradet solid under det generelle markedsfallet. Nå er det allerede retur til ATH-nivå på OSEBX og Archer stopper omsetning med ekstrem spread, og foreløpig selger ingen nedover....Aksjen kan like gjerne omsettes på 28 kroner igjen i morgen som at vi ser 23-tallet mer...
Redigert 17.03.2025 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Anywhere
17.03.2025 kl 09:05 2706

Spread ved start i dag er en smule hinsides;
Kjøper på rundt 5000 aksjer ved 23,30. Beste selgere ligger nesten 2 kroner over...
Robotene har lagt sine sedvanlige spread-poster like bak og foran beste selger/kjøper.
Så, nå er det nesten slik at om man forsøker 1 aksje på beste selger så smeller aksjen rett i auksjon:)
Anywhere
14.03.2025 kl 16:41 3078

En slags sedvanlig dag i Archer, bortsett fra at volumet i dag ble sterkt redusert fra de siste dagene (ukene).
En solid dose relativt til dagen tatt i sluttauksjon der den i dag måtte avslutte på høyeste nivå for dagen for å få til nesten en fjerdedel av dagens omsetning.
Med såpass lite selgere gjennom dagen, så er frågan om aksjen nå er ferdighandlet her nede og større aktører snart bare setter seg godt til rette og venter på noe godt:)

God helg!
Anywhere
14.03.2025 kl 12:47 3187

Håpet og troen er vel strengt tatt det som bærer de fleste investeringer. Det er jo skrevet at "tro er full visshet om det som håpes, og overbevisning om ting som ikke kan sees..." For dem som kjøper Archer på 21 og 22 kroner kan man nok finne mye av dette når man setter kursmål på 45:)

Uanz kan vi vel kanskje konstatere enn så lenge at av det som er kjøpt en krone lavere enn 23, så er det ikke mange som har noe særlig man ønsker tradet ut. Aksjen er heller ikke så voldsomt tradervennlig om dagen, så endog jeg kikker stort sett bare litt langsiktig innom VPS om dagen...
SjonkelRolf
14.03.2025 kl 12:31 3209

Er nok mange som betrakter veien som ikke farbar dessverre.
Håpet er det eneste, og det blir kanskje litt tynt for mange.
Anywhere
14.03.2025 kl 12:12 3226

Lite nytt, gitt.
Veimeldingen sier relativt klar sikt og få fartøy på selgersiden. Vanskelig å sikre seg noe aksjer på nedsiden av 24 kroner om man skal stole på kun markedsselgere. Kjøpertrafikken relativt moderat, ingen rushtendenser og preget av et snev av tålmodighet. Det synes ut som lite aggressiv kjøring og bare tidvis må trafikkdirigenter inn for sikring av ferdselen. Usikkert om helgetrafikken setter inn, eller allerede i stor grad er gjort, men mulig det klogger seg litt mellom 16 og 16:30. Dette for å få flyttet over en del trafikkmasse på siste reis - fra en oppsamlet flåte - til en smull og større havn - der trafikantene kan stå trygt parkert en periode fremover.