KJØNNSKVOTERING - HVA MED MENN SOM DEFINERER SEG SOM KVINNER?

aklm
19.06.2023 kl 10:47 1277

Blir kvinneandelen i styrene oppfylt hvis styret består av minst 40 % menn og 40 % menn som definer seg som kvinner? Dette blir interessant.
Team
19.06.2023 kl 12:39 1225

Det burde vel også bestå av 40% Hen. Blir ikke lett å følge opp dette:-)
aklm
19.06.2023 kl 13:22 1185

Ser ut til at regjeringen diskriminerer hen.
True
19.06.2023 kl 18:35 1110

Haha, godt poeng! Håper flere menn tar initiativ til å identifisere seg som en kvinne, bare for å få bukt med denne galskapen og demonstrere det hykleriet venstresiden driver med.

Viktig at vi på den fornuftige og rasjonelle høyresiden bruker dette imot dem koste hva det koste vil. Identifiser deg som kvinne og bli kvotert inn i styret. Hey, det er de som skaper disse reglene, vi trenger bare å følge dem. Burde ikke være noe problem :-)

velkjent
19.06.2023 kl 19:01 1079

Tror du hefter deg med et ikke-problem.
Derimot er det sikkert grunn til å tro at investorene vil skygge unna norske selskap og flytte aksjeinvesteringene over i utenlandske bedrifter. Jeg har allerede gjort det for nærmere 70% av verdien og vil i større grad enn før følge med på styresammensetningene fremover. Det finnes sikkert mange dyktige kvinner, men prinsippet må være at eierne bestemmer hvem som skal lede selskapet. Om politikerne nasjonaliserer, kan de jo bestemme selv, men hittil har ikke dette skjedd.
True
19.06.2023 kl 21:49 1004

Helt enig.
elnomi
19.06.2023 kl 21:52 992

Hvor mange kjønn finnes det? Og kan en selv definere hvilket kjønn en vil være?
Næringsminister Jan Christian Vestre vil lovfeste kjønnsbalanse i styrer, men hva er en kvinne? Mener Vestre biologiske kjønn eller kan mannsdominerte styrer omgå den potensielle loven ved å bytte juridisk kjønn?
Hellboy
19.06.2023 kl 22:01 968

Mulig det er et ikke-problem. Men en del av de samme folkene fronter jo selvbestemte kjønn. Så om ikke annet er det morsomt å tulle litt med de potensielle konsekvensene.

DN tror jeg det var hadde jo en artikkel for noe tid tilbake om en funksjonsfrisk mannlig banksjef som identifiserte seg som en funksjonshemmed kvinne med behov for rullestol.

Han/hun har begynt å leve som en kvinne i rullestol selv om behovet for rullestolen ikke eksisterer. Hvor vil han/hun havne i dette? På kvinnekvota eller mannekvota? Og ifm den kommende kvota med funksjonshemninger oppstår samme spørsmål.

Jeg skulle ønske at vi kunne komme dit at et menneske er et menneske uansett kjønn, hudfarge, funksjonshemninger, legning eller annet som jeg sikkert har glemt.... Kvotering bør ikke forekomme av noe slag. Ei heller diskriminering. Men løsningen på diskriminering er virkelig ikke kvotering. Og enkelte ganger (typ se på gjennomsnittsalderen på styremedlemmene, særlig de mannlige) så er det faktisk bare tid som skal til. Styreverv har ofte sammenheng med når man tok høyere utdannelse og har fått erfaring. Så om noen år er det menn som må kvoteres inn iom at det p.t. er flest kvinner som tar høyere utdanning
True
19.06.2023 kl 22:04 966

Det hadde garantert vært et problem i USA. Der har de allerede nok av problemer med dette kjønnsidentitets tullet. Helt utrolig at vi diskuterer "hva en kvinne er" i 2023 og har plutselig hundrevis av andre kjønn... Glad jeg bor i Norge enn så lenge.

Og ja, kvotering er så klart kun for tapere.
Redigert 19.06.2023 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Hellboy
19.06.2023 kl 22:13 943

Innimellom er hele greia litt uvirkelig. Jeg har overhodet ikke problemer med legninger eller annet. Men det er noe man ikke kan forandre på utfra ren, skjær biologi.

Dette har man lært om på skolen. 2 x-kromosomer = kvinne. 1x og 1y = mann.

Så kan man endre på kroppen så mye man vil, elske den man vil og både kle seg og se ut som den man vil. Null stress for meg i alle fall. Men skulle ønske vi kunne slutte med tull som kvotering og diskusjoner om å innføre et tredje kjønn i pass og sånt. Alt hadde løst seg om alle var tolerante.
Hellboy
19.06.2023 kl 22:17 927

Men. På den andre siden så er vel dette noe av det mindre dumme/skadelige Vestre har gjort i sin tid som minister. Selv om det kanskje er det letteste å flåsete med.
*JBJB
19.06.2023 kl 22:17 925

Hei folkens:))

Og..."helt tilfeldig" har næringsministerens møbelbedrift Vestre AS 42% kvinner i styret, folkens - derfor ble det ikke 45% kvinner i styrerommene, men akkurat 40% - say no more...ZnageZz...

https://www.regnskapstall.no/roller-og-eiere-av-vestre-as

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
20.06.2023 kl 00:06 856

På tide med flere kvinner i styrene. Slipsmennene trenger utfordring.
Mr Jinx
20.06.2023 kl 00:15 846

Kvotering er naivitet satt i system!