BULL CASE - KJØP PGS! Mål = 25 kroner
8 analyser forteller om at PGS nå er billig og bør kjøpes
Kursmålene ligger fra 10 til 15 kroner
SER man lengre frem i syklusen 2025, så kan aksjen gå videre til området 25
Supersyklus for å finne
olje/gass
mineraler på havets bunn
undersøkelser for havvindturbiner, både faste og flytere
og helt sikker andre gode formål på jorden, som består av 70% hav :-))
les mer
https://www.pgs.com/
Kursmålene ligger fra 10 til 15 kroner
SER man lengre frem i syklusen 2025, så kan aksjen gå videre til området 25
Supersyklus for å finne
olje/gass
mineraler på havets bunn
undersøkelser for havvindturbiner, både faste og flytere
og helt sikker andre gode formål på jorden, som består av 70% hav :-))
les mer
https://www.pgs.com/
Redigert 05.07.2023 kl 14:20
Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
18.09.2023 kl 16:54
7372
Da jeg solgte rett før børsslutt på 10,20 var magefølelsen at denne skulle videre opp og at det å selge instrumentelt på 10,20 nok ikke var det optimale.
Da må man likevel gjøre det.
For man lar seg lure av sin egen psyke, ref meldingen etter børsslutt:
PGS og TGS vil hente inn milliardbeløp
https://e24.no/boers-og-finans/i/WRKJWj/pgs-og-tgs-vil-hente-inn-milliardbeloep
Da må man likevel gjøre det.
For man lar seg lure av sin egen psyke, ref meldingen etter børsslutt:
PGS og TGS vil hente inn milliardbeløp
https://e24.no/boers-og-finans/i/WRKJWj/pgs-og-tgs-vil-hente-inn-milliardbeloep
Du sitter her og babler med deg selv ser jeg.
LItt baiss etter at du solgte slenger du også med. Du skal vel prøve å få kjøpt billig. Du nevner SELVFØLGELIG ikke at det er snakk om en emisjon på 5% av aksjene. Det er ikke mye.
Du kan også nevne hvor "dyktig" du var på å spå DNO kursen rett ned. Du bomma. Grovt. Selv om folk forklarte deg hvorfor. Men det hadde ikke noe å si.
Totalt ubrukelige innlegg. Som alltid. Fra din side.
LItt baiss etter at du solgte slenger du også med. Du skal vel prøve å få kjøpt billig. Du nevner SELVFØLGELIG ikke at det er snakk om en emisjon på 5% av aksjene. Det er ikke mye.
Du kan også nevne hvor "dyktig" du var på å spå DNO kursen rett ned. Du bomma. Grovt. Selv om folk forklarte deg hvorfor. Men det hadde ikke noe å si.
Totalt ubrukelige innlegg. Som alltid. Fra din side.
Her kan dere leste litt om hvordan denne skribenten opptrer:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/159492/view/5543355?legacy=0
Hen hausser når hen skal selge. Og baisser når hen skal kjøpe.
Ubrukelige innlegg. Forsøker kun å påvirke folk med mindre sterke nerver.
https://www.finansavisen.no/forum/thread/159492/view/5543355?legacy=0
Hen hausser når hen skal selge. Og baisser når hen skal kjøpe.
Ubrukelige innlegg. Forsøker kun å påvirke folk med mindre sterke nerver.
StephanDerrick
18.09.2023 kl 17:21
7166
I motsetning til deg er jeg 100% transparent mtp handlene mine, både kjøp og salg blir lagt ut i realtid, ikke backtrading som med så altfor mange.
Jeg evner heller ikke å kjøpe på bunn og selge på topp som svært mange av dere andre ekspertene her inne.
Det jeg likevel evner er å tjene penger, masse penger.
Jeg evner heller ikke å kjøpe på bunn og selge på topp som svært mange av dere andre ekspertene her inne.
Det jeg likevel evner er å tjene penger, masse penger.
StephanDerrick
18.09.2023 kl 17:25
7133
DNO har jeg holdt meg unna. Her er ikke risikoen med Kurdistan priset inn. Det finnes utallige andre aksjer som er mer spennende og mer riktig priset.
Du kan forøvrig trøste deg med at jeg pt ligger inne med rundt 65% pluss avkastning i PGS etter å ha gått inn i juni med en større post. Mye gevinst er allerede sikret.
Du kan forøvrig trøste deg med at jeg pt ligger inne med rundt 65% pluss avkastning i PGS etter å ha gått inn i juni med en større post. Mye gevinst er allerede sikret.
StephanDerrick
18.09.2023 kl 18:14
6864
I aksjemarkedet er det en fordel å være disiplinert. Sette seg lave kjøpskurser som man ønsker å kjøpe på og langt høyere salgskurser som man ønsker å selge på.
PGS i juni slo kraftig ned og nærmet seg også tidligere teknisk støtte fra januar for de av oss som også ser på den variabelen. Med det bakgrunnsbildet som er i olje/oljeservice så var min oppfatning at gjeldsproblematikken var hånterbar. At majoriteten av meglerhus også så det slik hjelper selvfølgelig også.
Da kan man kjøpe.
DNO har ikke tilfredsstillt mtp tilfredsstillende risikopremier. Den har da heller ikke gått mye siden jeg var innpå DNO tråden "din". Anbefalte salg en dag som kursen var 10-50-80. Den fallt raskt under 10 og har siden løftet seg opp igjen til 10,50-10,80, primært drevet av en solid økning i oljeprisen.
En slik "avkastning" ser jeg ingen grunn til å ta risikoen i, så lenge ingen aner hva som vil skje i Kurdistan og når vi får en avklaring. Kjøper heller DNO umiddelbart etter at vi eventuelt har fått en avklaring enn å ta risikoen nå. ( det tar som regel en del tid før en slik nyhet blir priset riktig inn). Da kan jeg lett plukke 5-20% med et risikobilde som er avklart.
Risikostyring er en viktig øvelse når man skal investere i aksjer. Bingo og russisk rulett overlater jeg til andre.
PGS i juni slo kraftig ned og nærmet seg også tidligere teknisk støtte fra januar for de av oss som også ser på den variabelen. Med det bakgrunnsbildet som er i olje/oljeservice så var min oppfatning at gjeldsproblematikken var hånterbar. At majoriteten av meglerhus også så det slik hjelper selvfølgelig også.
Da kan man kjøpe.
DNO har ikke tilfredsstillt mtp tilfredsstillende risikopremier. Den har da heller ikke gått mye siden jeg var innpå DNO tråden "din". Anbefalte salg en dag som kursen var 10-50-80. Den fallt raskt under 10 og har siden løftet seg opp igjen til 10,50-10,80, primært drevet av en solid økning i oljeprisen.
En slik "avkastning" ser jeg ingen grunn til å ta risikoen i, så lenge ingen aner hva som vil skje i Kurdistan og når vi får en avklaring. Kjøper heller DNO umiddelbart etter at vi eventuelt har fått en avklaring enn å ta risikoen nå. ( det tar som regel en del tid før en slik nyhet blir priset riktig inn). Da kan jeg lett plukke 5-20% med et risikobilde som er avklart.
Risikostyring er en viktig øvelse når man skal investere i aksjer. Bingo og russisk rulett overlater jeg til andre.
Redigert 18.09.2023 kl 18:53
Føre var
20.09.2023 kl 12:19
6277
Shortsen krymper den. Ned 0.5% den siste uka.
Er det i ferd med å dannes ett nytt mere solid gulv på 9,80,- ish, i nye litt mer solide pgstps?
Ikke sikkert vi skal ned under 9,60,- dette dreier seg vel mer om en fusjon enn den lille emisjonen som kom i kjølvannet. Både tps og pgs er vel tjent med en høyere kurs:)
Er det i ferd med å dannes ett nytt mere solid gulv på 9,80,- ish, i nye litt mer solide pgstps?
Ikke sikkert vi skal ned under 9,60,- dette dreier seg vel mer om en fusjon enn den lille emisjonen som kom i kjølvannet. Både tps og pgs er vel tjent med en høyere kurs:)
Redigert 20.09.2023 kl 12:47
StephanDerrick
21.09.2023 kl 20:37
5995
"Det totalt ubrukelige innlegget "som beskrev et salg på 10.20 nå på mandag, har da vist seg å være svært godt timet. Idag fikk man kjøpt pgs på 9.45 på det billigste.
Kjøps/salgsmetodikken som Jeg bruker ,anvendes forøvrig av proffer som Arne Fredly. Så hvem som er ubrukelige kan sikkert diskuteres. . . .
Kjøps/salgsmetodikken som Jeg bruker ,anvendes forøvrig av proffer som Arne Fredly. Så hvem som er ubrukelige kan sikkert diskuteres. . . .
StephanDerrick
25.09.2023 kl 10:38
5583
For de av dere som ikke følger PGS voldsomt tett og som undrer dere over hva som fører til svingningene i kursen så gjelder følgende:
Aksjonærene i PGS vil få 0,06829 aksjer i TGS pr. PGS-aksje.
Slik sett vil PGS i tiden fremover være en funksjon av TGS-kursen for en stor del.
Tar vi kursen på TGS nettopp på 144,1, så skal dette gi en teoretisk kurs på PGS på 9,84.
Grunnen til at den er lavere (9,30) er at det også prises inn en viss mulighet for at fusjonen havarer og et renteelement. ( den neddiskonterte effekten av rentetapet ved å sitte på PGS frem til fusjonen er et faktum).
Dette er hovedeffektene som gir PGS-kursen etter fusjonsnyheten forrige mandag.
( Går TGS til 200 som den toppet på tidligere i år, så vil PGS teoretisk sett gå til 13,66 som vel er nogenlunde i nærheten av hvor også PGS toppet her i vår.
Det som er svært positivt for begge er at der nå er et underliggende tilbudsunderskudd av olje globalt som er formidabelt og som gjør sitt til at svært mange meglerhus er svært bull mtp oljeprisforventningene sine:
https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/23/8038394/jpmorgan-spar-oljerush
Dette skal man dog selvfølgelig også balansere mot faren for resesjon som fremdeles er aktuelt,
Fusjonen i seg selv ser svært lovende ut, ikke minst mtp rentebesparelser/refinansieringsmulighetene for de dyre PGS-lånene og de store fremførbare underskuddene som PGS har og som et fusjonert TGS/PGS vil kunne nyte godt av)
Aksjonærene i PGS vil få 0,06829 aksjer i TGS pr. PGS-aksje.
Slik sett vil PGS i tiden fremover være en funksjon av TGS-kursen for en stor del.
Tar vi kursen på TGS nettopp på 144,1, så skal dette gi en teoretisk kurs på PGS på 9,84.
Grunnen til at den er lavere (9,30) er at det også prises inn en viss mulighet for at fusjonen havarer og et renteelement. ( den neddiskonterte effekten av rentetapet ved å sitte på PGS frem til fusjonen er et faktum).
Dette er hovedeffektene som gir PGS-kursen etter fusjonsnyheten forrige mandag.
( Går TGS til 200 som den toppet på tidligere i år, så vil PGS teoretisk sett gå til 13,66 som vel er nogenlunde i nærheten av hvor også PGS toppet her i vår.
Det som er svært positivt for begge er at der nå er et underliggende tilbudsunderskudd av olje globalt som er formidabelt og som gjør sitt til at svært mange meglerhus er svært bull mtp oljeprisforventningene sine:
https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/23/8038394/jpmorgan-spar-oljerush
Dette skal man dog selvfølgelig også balansere mot faren for resesjon som fremdeles er aktuelt,
Fusjonen i seg selv ser svært lovende ut, ikke minst mtp rentebesparelser/refinansieringsmulighetene for de dyre PGS-lånene og de store fremførbare underskuddene som PGS har og som et fusjonert TGS/PGS vil kunne nyte godt av)
Redigert 25.09.2023 kl 10:51
StephanDerrick
25.09.2023 kl 14:35
5392
Siden sist mandag: Alt godt nytt for TGS er også godt nytt for PGS
TGS har fått utvidet undersøkelse i USA
https://e24.no/bors/nyheter/a/293808?pinnedEntry=293808
TGS har fått utvidet undersøkelse i USA
https://e24.no/bors/nyheter/a/293808?pinnedEntry=293808
StephanDerrick
28.09.2023 kl 08:37
5146
SPAREBANK 1 MARKETS -- ØKER KURSMÅLET PÅ PGS IMPLISITT MED 2,40 DERSOM FUSJONEN GÅR IGJENNOM
TGS får i dag økt sitt kursmål av Sparebank 1 Markets fra 165 til 200.
Legg så til stigende oljepris.
Dette er også godt nytt for PGS da PGS-kursen nå i stor grad er en funksjon av TGS kursen.
Økningen i kursmålet for TGS gir implisitt en teoretisk økning i kursmålet for PGS på NOK 2,40 gitt at fusjonen går igjennom
TGS får i dag økt sitt kursmål av Sparebank 1 Markets fra 165 til 200.
Legg så til stigende oljepris.
Dette er også godt nytt for PGS da PGS-kursen nå i stor grad er en funksjon av TGS kursen.
Økningen i kursmålet for TGS gir implisitt en teoretisk økning i kursmålet for PGS på NOK 2,40 gitt at fusjonen går igjennom
Grøntgress
28.09.2023 kl 08:47
5043
Tror det kan ta lang tid før en fusjonering er på plass. Mange måneder, kanskje 1 år! Tenker da på alle de ulike landene som trenger godkjennelse fra konkuransemyndigheter.
citius
28.09.2023 kl 08:49
5042
TGS-PGS blir et fantastisk selskap
At noen har senket kursen er meget positivt for de som vil inn nå
MIN 60 kroner opp på TGS fra her vi står, gir en hyggelig oppside i PGS fra dagens lave kurs
StephanDerrick
28.09.2023 kl 08:55
4984
Ja, et sammenslått selskap TGS-PGS blir et fantastisk selskap.
Årlige synergier 50 mill dollar
Reduserte rentekostnader 20 millioner dollar ( dersom vi anslår at renten blir 3%-poeng lavere på PGS sin nettogjeld på 716 millioner dollar)
Fremførbare underskudd 200 millioner dollar.
Den bunnlinjen vil se slik ut : $$$$$$$$$$$$$$
Årlige synergier 50 mill dollar
Reduserte rentekostnader 20 millioner dollar ( dersom vi anslår at renten blir 3%-poeng lavere på PGS sin nettogjeld på 716 millioner dollar)
Fremførbare underskudd 200 millioner dollar.
Den bunnlinjen vil se slik ut : $$$$$$$$$$$$$$
Redigert 28.09.2023 kl 08:57
StephanDerrick
28.09.2023 kl 09:11
4902
TGS har vel selv sagt at dealen closes i H1-24.
Ja, de trenger godkjennelser fra en mengde konkurransemyndigheter, men fordelen er likevel at PGS og TGS ikke har veldig mye overlapp i enkeltregioner selv om de samlet sett etter fusjonen blir store globalt.
Ja, de trenger godkjennelser fra en mengde konkurransemyndigheter, men fordelen er likevel at PGS og TGS ikke har veldig mye overlapp i enkeltregioner selv om de samlet sett etter fusjonen blir store globalt.
Redigert 28.09.2023 kl 09:14
Londonmannen
28.09.2023 kl 09:15
4851
Det må du gjerne tro. Men nå er det ikke slik at ett land må bli ferdig med prosessen før nedte lan starter prosessen. Dette vil foregå inparallell og prosessen har trolig allerede startet. Så når vi kommer ut på nyåret 2024 er nok fusjonen gjennomført.
WillyWonka
28.09.2023 kl 10:05
4622
Når blir det kalt inn til ekstraordinær generalforsamling for avstemning av fusjonen?
Eller vil alt dette skje etter Q3 rapporten kanskje
Eller vil alt dette skje etter Q3 rapporten kanskje
oryx
21.03.2024 kl 15:42
3597
PGS sparker i fra. Noe er i gjære. PGS er på vei mot 10 - 12 kroner. Bare å kjøpe holde denne nå!
Kontur
21.03.2024 kl 16:52
3569
Gikk bra på slutten ja, her er nok noe større på gang. KT nærmer seg kanskje en beslutning.
PGS vil jo antagelig gå veldig mye når fusjonen går i boks, 50-60% minst bare for å komme opp på nivåene fra i fjor høst.
Lastet for min egen del opp ytterligere i dag. Har ståltro på PTGS
PGS vil jo antagelig gå veldig mye når fusjonen går i boks, 50-60% minst bare for å komme opp på nivåene fra i fjor høst.
Lastet for min egen del opp ytterligere i dag. Har ståltro på PTGS
Det vil nok gå veien dette….. har bare vært en tålmodighetsprøve og litt uventa nedturer innimellom. Men har ståltro på fin oppgang og et solid TGS Newco AS 👍
Kan dette være et tegn på at noen vet noe?
danmark1
22.03.2024 kl 09:31
3075
Godt en ½ mio. aktier til 7,50 til slut. I dag kunne være dagen, hvor vi nærmer os 8 kr. Mange kontrakter er i spil lige nu.
rischioso
14.05.2024 kl 10:10
1853
Etter at denne tråden ble etablert for under året siden så har både kursmål og kurs blitt barbert, men allikevel fortsetter menigheten å synge det samme refrenget som at ingenting er endret - det er i følge dem helt greit, men å komme med fakta input er ikke greit for det truer jo deres alternative virkelighet om 2 sifrede kurser.
Kursen er nå godt på vei til å etablere seg på 7 tallet - det er den triste virkeligheten uavhengig om man er enig eller ei...;)
Kursen er nå godt på vei til å etablere seg på 7 tallet - det er den triste virkeligheten uavhengig om man er enig eller ei...;)
unikum
14.05.2024 kl 10:23
1831
Hvorfor er du opptatt av hva menigheten mener og tror? Skal vi gi bort aksjene våres til deg og shortere? Og hvorfor poster du slikt uten en agenda men kun vil være den barmhjertige?
Og de trenger ikke å skrive at det er kun dette du ser...
Og de trenger ikke å skrive at det er kun dette du ser...
Redigert 14.05.2024 kl 10:24
rischioso
14.05.2024 kl 10:35
1808
Alle er tjent med å se den faktiske utviklingen og ikke bare støtte seg til menighetens sterke synspunkter som alle har feilet og gjennom det får et mer sannferdig grunnlag før man investerer. Vi er jo her for å hjelpe hverandre til å ta den beste beslutningen og da er det fakta som må være i fokus. Helt greit med tro, håp og kjærlighet, men ikke om den undergraver fakta og det er agendaen min for å bruke ditt uttrykk - faktisk ikke mer komplisert enn som så...;)
TonyB
14.05.2024 kl 10:54
1788
Bare en observasjon…
Etter det jeg kan se ble tråden opprettet 21.06.23. Da var sluttkurs PGS 5,40, så når du sier kurs er barbert siden dette tidspunktet ville jeg tatt en ny sjekk
Etter det jeg kan se ble tråden opprettet 21.06.23. Da var sluttkurs PGS 5,40, så når du sier kurs er barbert siden dette tidspunktet ville jeg tatt en ny sjekk
Redigert 14.05.2024 kl 10:55
oppturen
14.05.2024 kl 11:15
1749
Ser ut som sesongen i nordområde har startet veldig bra med produksjon over målsettingen. 😀👏
protagoras
14.05.2024 kl 11:29
1721
Nå synes jeg du kverulerer, risch.
Dra fra gamle tråder for å holde liv i polemikken...makan.
Dra fra gamle tråder for å holde liv i polemikken...makan.
rischioso
14.05.2024 kl 11:37
1700
Gamle tråder? Den lå som tråd nr 2 og siste innlegg var for knappe 7 uker siden så slettes ikke gammel...;)
toddB
14.05.2024 kl 12:09
1607
Velkommen hjem igjen fra din opptreden på Eurovision med sangen din for Irland,
det er åpenbart at du prøver å lurer folk for å redde deg selv ut av en knipe når du har gått short og pgs og tgs leverte over forventning i q1 og utsiktene fremover ligger høyere enn du/dere så for dere.
så det skal bli en glede å sitte med aksjene mine og se de dobble/tripple seg frem til høsten.
du er og blir patetisk så ta oppgulpet ditt og forsvinn herfra.
det er åpenbart at du prøver å lurer folk for å redde deg selv ut av en knipe når du har gått short og pgs og tgs leverte over forventning i q1 og utsiktene fremover ligger høyere enn du/dere så for dere.
så det skal bli en glede å sitte med aksjene mine og se de dobble/tripple seg frem til høsten.
du er og blir patetisk så ta oppgulpet ditt og forsvinn herfra.
unikum
14.05.2024 kl 12:10
1623
Du er jo bare latterlig, har ingen troverdighet lenger. Vil gå så langt å si at du er ferdig her. Din tid på forumet er over. Ingen som heller har nytte av dette du gulper opp og fremstår med en hjelpende hånd til oss som er i nøden og ikke forstår hva dette dreier seg om. Dessverre leit og faktisk så handler dette om penger og enkelte går nok over lik for å åpne agendaen sin.
oppturen
14.05.2024 kl 12:30
1604
Man velger selv om man vil bruke fora til å dele betraktninger/informasjon til å løfte hverandre eller om man velger å bruke fora til å prøve å manipulere/lure andre for egen vinning. Jeg har null forståelse og under null respekt for sistnevnte gruppe.
oivindl
14.05.2024 kl 12:36
1626
Eller som du også har skrevet:
"Det blir bra til slutt for de av oss som har lært oss å vente - for det finnes faktisk ikke noe mer nyttig enn akkurat det ...;)”
-rischioso
"Det blir bra til slutt for de av oss som har lært oss å vente - for det finnes faktisk ikke noe mer nyttig enn akkurat det ...;)”
-rischioso
rischioso
14.05.2024 kl 12:55
1583
Tydelig at jeg har touchet en nerve her siden det kommer slike voldsomme reaksjoner. Er man usikker på sin egen investering så går man desto hardere til verks om det kommer input som truer ens egen overbevisning - naturlig nok. Jeg er primært ikke ute etter å endre menighetens syn for de virker å sitte fastlåst i sin egen fornektelse. De som kan ha nytte av motforestillinger er de som ennå ikke har latt seg påvirke av all haussingen og derfor ennå ikke er helt sikre på om de skal investere eller ei. De vil ha nytte av at det kommer objektive og ikke minst kritiske syn på bordet slik at de står sterkere rustet til å ta en bedre investeringsbeslutning.
Menigheten mener at all haussingen som har feilet ikke har narret noen inn i aksjen, men mener hardnakket at alle andre meninger enn deres egne er det som manipulerer og narrer - vel, det også må de jo få lov til å mene selv om dette henger like mye på greip som all haussingen som har feilet.
Forumet er etablert for at alle meninger skal kunne deles og da skal alle også få lov til å dele. Menigheten har ingen rett til å frata andre retten til å ha sine egne meninger akkurat som andre må respektere at menigheten har sine fastlåste meninger - slik er det bare...;)
Menigheten mener at all haussingen som har feilet ikke har narret noen inn i aksjen, men mener hardnakket at alle andre meninger enn deres egne er det som manipulerer og narrer - vel, det også må de jo få lov til å mene selv om dette henger like mye på greip som all haussingen som har feilet.
Forumet er etablert for at alle meninger skal kunne deles og da skal alle også få lov til å dele. Menigheten har ingen rett til å frata andre retten til å ha sine egne meninger akkurat som andre må respektere at menigheten har sine fastlåste meninger - slik er det bare...;)
unikum
14.05.2024 kl 13:03
1599
Det eksisterer jo ingen haussing fra oss investorer, vi har god tro og vi ser jo det at kontrakter ramler inn mens kurs går feil vei. Ikke normale tilstander i aksjen derfor må tålmodighet til når kapital krefter er villig til å bruke mye penger. Over og ut !
Lafreri
14.05.2024 kl 13:08
1619
Det er ingen hausing fra investorene i Pgs på forumet. Mye rart skal man høre.