$$$PGS$$$ 😶🌫️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.07.2023 kl 13:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
rischioso
22.06.2023 kl 11:35
4028
Vi kan vel være enige om at jo lavere kursen har kommet jo mindre omsetning er det blitt noe som isolert sett indikerer lavere salgsvilje.
Drar vi den ennå lengre så er det fargen som bestemmer salgsviljen/kjøpsviljen - røde dager betyr overvekt av selgere og grønne dager betyr overvekt av kjøpere. Mao, en påstand om at det nå pøses ut når kursen veksler mellom å ligge rett under og rett over gårsdagens sluttkurs blir jo da feil - men det var kanskje også meningen ...;)
Drar vi den ennå lengre så er det fargen som bestemmer salgsviljen/kjøpsviljen - røde dager betyr overvekt av selgere og grønne dager betyr overvekt av kjøpere. Mao, en påstand om at det nå pøses ut når kursen veksler mellom å ligge rett under og rett over gårsdagens sluttkurs blir jo da feil - men det var kanskje også meningen ...;)
Kontur
22.06.2023 kl 11:46
3920
jaroas50 skrev Endelig i minus igjen, på tide. :)
Du, BMX, Koko kan hilse short at de nå har short med tid for å dekke seg inn.
Skal lite til nå før PGS kommer. Dette er sålangt idiotiet har greid å presse kursen ned. Når kjøperne hiver seg på, Rune begynner å sende ut nyheter i forkant av Q2 (som vanlig) og en av shorterne begynner inndekninge, ja da skal vi se på rakettopptur
Hvem tør sitte utenfor nå
Skal lite til nå før PGS kommer. Dette er sålangt idiotiet har greid å presse kursen ned. Når kjøperne hiver seg på, Rune begynner å sende ut nyheter i forkant av Q2 (som vanlig) og en av shorterne begynner inndekninge, ja da skal vi se på rakettopptur
Hvem tør sitte utenfor nå
Redigert 22.06.2023 kl 12:01
Du må logge inn for å svare
PW er profit warning, altså en advarsel til markedet om at inntjeningen avviker fra konsensus eller guiding. (Noe du delvis er inne på). PW er selvsagt aldri forhåndsvarslet og datert i finanskalenderen.
Nøkkeltallene før fullverdig Q-tall omtales som revenue update er ligger i finanskalenderen og har absolutt ingenting med PW å gjøre. Hvor tar du det fra?
Nøkkeltallene før fullverdig Q-tall omtales som revenue update er ligger i finanskalenderen og har absolutt ingenting med PW å gjøre. Hvor tar du det fra?
Redigert 22.06.2023 kl 12:11
rischioso
22.06.2023 kl 12:22
3618
My bad - Jeg korrigerte jo dette her - helt og fullt og ikke bare delvis slik du påstår:
https://www.finansavisen.no/forum/post/5451039/
Eller er du ute etter å kverulere videre? ...;)
https://www.finansavisen.no/forum/post/5451039/
Eller er du ute etter å kverulere videre? ...;)
Redigert 22.06.2023 kl 12:24
Kverulere? Dette er ikke en diskusjon. Jeg skriver det som er riktig, i motsetning til deg. Ditt innlegg er misvisende og feilaktig.
Redigert 22.06.2023 kl 12:40
rischioso
22.06.2023 kl 12:50
4074
Uff - ja, PW tall som ble rettet til nøkkeltall er for deg misvisende - det skal det jo få lov til å være, men når innlegget er lest over 1200 ganger og det er kun du som har misforstått så kan jeg leve med det ...;)
VantageVolante
22.06.2023 kl 12:50
4088
Bælrød Oslo Børs, og olja ned.
Allikevel er PGS flat, tidvis grønn.
Det flater gjerne ut etter lang tids nedgang, og den utflatingen kan man håpe på skjer nu.
Er jaggu ei stønn sia PGS ikke går ned, når BÅDE olja OG Oslo Børs går ned.
Det snakkes om og "time" bunner og topper. Forbasket vanskelig. Men i mitt hode ser jeg ihvertfall signaler om at bunnen er nådd.
-Logisk egentlig, at Short ikke ser potensialet på denne lave kursen, og vi vet at MH Capital er ferdig solgt. Det var ikke småtterier han lempet ut.
Min private jungeltelegraf hylte nettopp at vi nå ser en lysere tid imøte, og det skal foressten ikke mye til.
Har trua nå.
Allikevel er PGS flat, tidvis grønn.
Det flater gjerne ut etter lang tids nedgang, og den utflatingen kan man håpe på skjer nu.
Er jaggu ei stønn sia PGS ikke går ned, når BÅDE olja OG Oslo Børs går ned.
Det snakkes om og "time" bunner og topper. Forbasket vanskelig. Men i mitt hode ser jeg ihvertfall signaler om at bunnen er nådd.
-Logisk egentlig, at Short ikke ser potensialet på denne lave kursen, og vi vet at MH Capital er ferdig solgt. Det var ikke småtterier han lempet ut.
Min private jungeltelegraf hylte nettopp at vi nå ser en lysere tid imøte, og det skal foressten ikke mye til.
Har trua nå.
oppturen
22.06.2023 kl 12:53
4056
Fullfinansiert og fast rente neste 4 år !
Inntekter i $$$$$ !
PGS kommer til å bli shorternes mareritt 😅
Inntekter i $$$$$ !
PGS kommer til å bli shorternes mareritt 😅
rischioso
22.06.2023 kl 12:53
4046
Ja - man kan vanskelig være uenig i den observasjonen om at det virker å bunne ut her - vel, Permafrost vil kanskje ha 1 innvending eller 3, men majoriteten er nok enig ...;)
rischioso
22.06.2023 kl 12:57
4011
.... som så mange ganger før og spesielt for:
(1) Marshall Wace Llp lost -77.95 million
(2) Capital Fund Management lost -75.55 million
og mer tap vil det nok bli ...;)
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Pgs&land=norway
(1) Marshall Wace Llp lost -77.95 million
(2) Capital Fund Management lost -75.55 million
og mer tap vil det nok bli ...;)
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Pgs&land=norway
Hvorfor vet vi at MH Capital er ferdig solgt?
Har han ikke flere aksjer igjen?
På den siste oversikten den 19.06 hadde MH Capital over 10 mill aksjer igjen.
Har han ikke flere aksjer igjen?
På den siste oversikten den 19.06 hadde MH Capital over 10 mill aksjer igjen.
Redigert 22.06.2023 kl 13:13
Det er noen som sier shalom, og det er noen som sier shalam. Bare sørg for å være inne når kursen sier bam bam 🔫🔫
Jeg er enig jeg, men har ikke hørt om bælrød før, bare bælfeit.
rischioso
22.06.2023 kl 13:10
3895
Ja, vi burde vurdere å ta en Shabbat alle mann så hadde freden senket seg her på tråden, men vi kan godt vente til kursen er 2 sifret for det behøver jo ikke å være lenge til ...;)
rischioso
22.06.2023 kl 13:14
3879
Slettet brukerskrev Jeg er enig jeg, men har ikke hørt om bælrød før, bare bælfeit.
Flott at du enig, men litt kjedelig at jeg igjen skulle få rett angående mulige innvending(er) - men så får jeg jo som regel rett da så ikke helt uventa ...;)
VantageVolante
22.06.2023 kl 13:17
3864
Beklager, der var jeg for rask.
Ser det nå. Men det vi ihvertfall kan være enige om, er at han ikke har solgt noe mer de siste dagene. Det er da noe det også.
Ser det nå. Men det vi ihvertfall kan være enige om, er at han ikke har solgt noe mer de siste dagene. Det er da noe det også.
Prøver å følge med så godt som mulig men dette hadde jeg ikke fått med meg, slik at fint at vi fikk en oppklaring👍
rischioso
22.06.2023 kl 13:21
3810
Du har det med å være litt (Porsche) rask, men her på tråden så henger tilgivelsen løsere enn mye annet - i alle fall hos de fleste og det sier det meste om at PGS trådene er en god plass å være ...;)
Redigert 22.06.2023 kl 13:23
VantageVolante
22.06.2023 kl 13:51
3613
Bånn pinne all over her.
Du har "sett" den sa du? Få høre.........
Du har "sett" den sa du? Få høre.........
Hørt om kidden som mista en hundrelapp og trakk oppgitt på skuldrene. Men så fant han en tier på gaten og hylte av glede.
De fleste av dere er på tilsvarende økonomiske nivå. Sweetspot og Hvalross er troe kopiar.
De fleste av dere er på tilsvarende økonomiske nivå. Sweetspot og Hvalross er troe kopiar.
Og den 10ern setter vi på gjennomlyste GriseFlax 😁
Slettet brukerskrev Og den 10ern setter vi på gjennomlyste GriseFlax 😁
Hvis det finnes mennesker som kan stupe fra 60 meter, skulle det være rart om det ikke fantes én som kunne velge vinnerloddet utfra vekten ...
Når sist omsatt er 5,40 og det ligger salgsordrar på 5,38 5,36 5,34 etc så kallar jeg det å pøse ut aksjer. Slik har det stort vært de siste 7 kronene ned.
Sweetspot
22.06.2023 kl 14:11
3470
Trakk på skuldrene på oppgangen fra 6-13 også ;)
Kjedelig meningsløs nedtur fra 13. Men med de lange brillene som er på så spiller ikke 7-8 kroner så mye når vi straks ser helt andre summer.. (2023-2024)
Kjedelig meningsløs nedtur fra 13. Men med de lange brillene som er på så spiller ikke 7-8 kroner så mye når vi straks ser helt andre summer.. (2023-2024)
1N00b1
22.06.2023 kl 14:14
3528
Noen som vet hvordan man kan se at short blir hentet inn igjen? Er det kun de rapportene med et par dagers delay som viser endringene? Kan man feks, se på "siste handler" om det er short som kjøpes tilbake eller vanlig handel?
snart passert 5,5 nå ;)
snart passert 5,5 nå ;)
BIFFogBÆRNÉ
22.06.2023 kl 14:23
3439
Helt villt å kunne handle i pgs butikken på 5 tallet.
Historien gjentar seg. Dette blir gøy
Historien gjentar seg. Dette blir gøy
Bør man sikre noe på 16 og 18, - eller måker den bare på denne gangen tro?
Slettet brukerskrev Bør man sikre noe på 16 og 18, - eller måker den bare på denne gangen tro?
sikrere litt fra 20kr..
Men så mye som skjer i kulisene og uten fokus, dels pga "krig", dels pgs grønn bioble sprakk ...
Når de klarer og kvele nok av befolkningen, så starter en ny epoke, som varer noen år.
Peggy vil kunne passere 30kr om 15 mnd, menn da må nok folk ha nådd konkursen først, eneste regjeringen bryr seg om. Usikker på om de klarer det tilstrekkelig gjennom vinteren, men man kan håpe. Seigt for folk og skvises sakte, bedre med en stjernesmell og move on lizzom
Men så mye som skjer i kulisene og uten fokus, dels pga "krig", dels pgs grønn bioble sprakk ...
Når de klarer og kvele nok av befolkningen, så starter en ny epoke, som varer noen år.
Peggy vil kunne passere 30kr om 15 mnd, menn da må nok folk ha nådd konkursen først, eneste regjeringen bryr seg om. Usikker på om de klarer det tilstrekkelig gjennom vinteren, men man kan håpe. Seigt for folk og skvises sakte, bedre med en stjernesmell og move on lizzom
Fullastet og festen kan bare starte 👍🏻💨💨🚢😂🦅🦅
Rock Solid
Om du holder ut 15 mnd så kan du komme med din mannsjåvenistiske mobbing, tipper de små nøttene dine har fryst fast i bleia innen den tid ❤️
observer009
22.06.2023 kl 15:09
3091
PGS kan ikke falle ytterligere på grunn av fundamentale forhold. Den er allerede ekstremt underpriset, og markedsverdien utgjør bare halvparten av bib....
15.22 21.06 fikk jeg signalet fra min rike kunde. Klokken 15.29 samme dag var tråden opprettet. Sement
Redigert 22.06.2023 kl 15:11
En mannsjåvenist i bleie der asså :D
E-pisk og Lær-dom for de Grå-digste?