$$$PGS$$$ 😶🌫️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.07.2023 kl 13:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Platinum365
23.06.2023 kl 15:43
3899
«Faktisk» som i «utrolig nok»/«forstå det den som kan» leser jeg
VantageVolante
23.06.2023 kl 16:04
3621
Det er Goldman Sachs som pøser ut aksjer ser det ut til om listene er riktig.
De skal nok ut, og har solgt vannvittig mye denne uka.
De skal nok ut, og har solgt vannvittig mye denne uka.
weed
23.06.2023 kl 16:08
3588
Olja har steget en $ siste halvtimen men kun negativ effekt på kursen Noen skal ut åkkesom
Grøntgress
23.06.2023 kl 16:10
3625
Platinum365 skrev «Faktisk» som i «utrolig nok»/«forstå det den som kan» leser jeg
Denne Dnb analytikeren har til de grader dummet seg ut slik jeg ser det.
Svipp
23.06.2023 kl 16:13
3607
Regner med at det er ironisk ment. Det er åpenbart kursmanipulasjon, slik jeg vurderer det. Trolig ikke mer shorting, men kjøp og salg hvor shortere har til hensikt og få ned kurs samtidig som de tjener penger på amatører med frykt… funker nok hver gang i «folkeaksjene». Så får vi se hvor lenge/ langt de tør å strekke strikken. Plutselig havner de i en skvis og det er de selvsagt klar over. Så har de i og for seg fått god hjelp av nyttige idio… i DnB som sikkert soler seg i glansen av de kom ned til kursmål (så traff de 1 av 10, meget dårligere enn en gjennomsnittlig ku)
Blue Cow Group
23.06.2023 kl 16:16
3596
weed skrev 4-tallet nå
Tok ca 20 sekunder fra jeg tenkte "oh, 5.032, så billig" og kjøpte til vi var på 4,990... Slår aldri feil, med 1 gang jeg kjøper for mine småsummer går kursen til helvette.. samma dritten i QEC idag, der tok det under 60sek..
Merkelig konklusjon kursen tatt i betraktning.
weed
23.06.2023 kl 16:20
3600
Både den som som sier 5 og 13 har jo fått rett. It's fucking all over the place. Tenk på et tall og du får rett med pgs
Antall kunder i Nordnet som eier PGS 13.685 og økende. Hvilke småsparere er det du sikter til som sitter på flere millioner aksjer? Regner du Halvorsen og MH som småsparer?
En virkelighetsorientering er på sin plass for flere her på tråden.
En virkelighetsorientering er på sin plass for flere her på tråden.
Zolly
23.06.2023 kl 16:30
3389
Som vanlig mange teorier om mafiabørs, urent spill, osv. Fakta er at markedet ikke har utviklet seg slik man trodde for bare 6 mnd siden. Risikoen for emisjon har økt pga kansellering samt dårligere markedsutsikter og lavere oljepris. Resesjonsfaren øker. PGS beveger seg på en knivsegg med milliarder i gjeld til mindre gunstige vilkår.
unikum
23.06.2023 kl 16:32
3366
Ja da tok jeg ikke feil. Opp i går 20 øre og 2 % og ned i dag 49 øre og nesten 9 % på absolutt ingen ting. Vi vil se at shortten økte ytterligere igår/dag.
rischioso
23.06.2023 kl 16:34
3319
Økende sier du - fra når da?
Mener å huske at antall Nordnet investorer som var investert i PGS var rundt 14500 for bare kort tid siden og hvis så - så underbygger det jo den giftige coctailen med hundrevis av småsparere som blir fintet ut og dermed forsterker nedgangen - men for all del, viktig at ikke alle er investert før det snur og at mange potensielle kjøpere også sitter på gjerdet og som vil sloss med shorterrne om aksjenefor når det for alvor snur slik at squeezen blir både lengre og mer brutal for det kommer lite hjelp fra oss andre som har kjøpt oss tomme på veien ned - mao, aldri er noe så galt at det ikke er godt for noe ...;)
Mener å huske at antall Nordnet investorer som var investert i PGS var rundt 14500 for bare kort tid siden og hvis så - så underbygger det jo den giftige coctailen med hundrevis av småsparere som blir fintet ut og dermed forsterker nedgangen - men for all del, viktig at ikke alle er investert før det snur og at mange potensielle kjøpere også sitter på gjerdet og som vil sloss med shorterrne om aksjenefor når det for alvor snur slik at squeezen blir både lengre og mer brutal for det kommer lite hjelp fra oss andre som har kjøpt oss tomme på veien ned - mao, aldri er noe så galt at det ikke er godt for noe ...;)
Redigert 23.06.2023 kl 16:35
Du må logge inn for å svare
Svipp
23.06.2023 kl 16:36
3298
Slettet brukerskrev Merkelig konklusjon kursen tatt i betraktning.
Du kan si at han traff på kursmålet her, men det betyr jo ikke st faktagrunnlaget og konklusjonen i analysen er god. I kahoot! Hadde DnB kursmål på nok 16,5 kursen lå godt over 23 nok. Så kom de frem til at kursmålet skulle være 28 nok uten at det forelå noe nye data eller informasjon forøvrig. Dette gjorde de ca 14 dager før fremleggelse av kvartalstall. Da mener jeg at de ikke har noe begrep.., 16,5 til 28 med de samme dataene. De kunne jo ventet til det slipp av informasjon. Men skal man tjene penger på omsetning så gjør nok de det de kan for å gjøre akkurat det. Suppe huer!!
weed skrev 4-tallet nå
Kommer til uka, akkurat som nevnt nå i flere mnd. Når q2 kommer så kursen halvert fra dagens nivå.
Piloten
23.06.2023 kl 16:43
3276
Spåkula: På mandag får vi washout ned til 4.60ish. Ned skal vi jo, så godt kjenner vi aksjen etterhvert. Dette spår jeg blir bunnen med stor B. Så henter aksjen seg inn og closer rundt 4.88 som er touch på trendlinja fra bunnene i slutten av mars og starten på mai og intradagsbunn fra des i fjor.
Max-Investor
23.06.2023 kl 16:48
3195
CITADEL ADVISORS LLC 7 856 540 0,86% 22.06.2023
CAPITAL FUND MANAGEMENT 8 111 620 0,89% 22.06.2023
PDT PARTNERS, LLC 4 852 222 0,53% 21.06.2023
MARSHALL WACE LLP 14 362 058 1,57% 19.06.2023
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 5 589 340 0,61% 12.06.2023
SUM 40 771 780 4,46%
Citadel og Capital reduserte i går.
CAPITAL FUND MANAGEMENT 8 111 620 0,89% 22.06.2023
PDT PARTNERS, LLC 4 852 222 0,53% 21.06.2023
MARSHALL WACE LLP 14 362 058 1,57% 19.06.2023
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 5 589 340 0,61% 12.06.2023
SUM 40 771 780 4,46%
Citadel og Capital reduserte i går.
Skal mye mer ned gitt! Halveres fra dagens nivå når q2 kommer.
Tigerberget
23.06.2023 kl 16:49
3259
Selvsagt ikke.
Småsparere er de som ikke tør mer og kaster kortene i redsel over hva de store holder på med.
Småsparere er de som ikke tør mer og kaster kortene i redsel over hva de store holder på med.
Piloten
23.06.2023 kl 16:52
3231
Tomsy...når du kakker i hodet ditt..kommer det en tom og hul lyd da...?
Vi får se hvem som får rett! Har truffet rimelig greit til nå og når krise tallene kommer q2 så blir det fart i sakene
Tigerberget
23.06.2023 kl 16:58
4400
Selvsagt ikke.
Du mener markedsverdien på selskapet er mye mindre verd enn biblioteket…? Og båtene ja.. de er sikkert ikke verd en dritt..
Kan repetere litt fra Avisene i fjor:
« Styret i PGS avslår konkurrentens bud på 5,4 milliarder kroner for seismikkdata og mener det er for lavt.
Du mener markedsverdien på selskapet er mye mindre verd enn biblioteket…? Og båtene ja.. de er sikkert ikke verd en dritt..
Kan repetere litt fra Avisene i fjor:
« Styret i PGS avslår konkurrentens bud på 5,4 milliarder kroner for seismikkdata og mener det er for lavt.
unikum
23.06.2023 kl 16:58
4408
Jeg er innenfor den kategorien der, riktignok med en del hundrevis tusen aksjer nå men jeg selger IKKE. Kjøper og mandag må jeg vurdere å putte inn en 500 000 kr til !
oivindl
23.06.2023 kl 17:11
4278
"underbygger det jo den giftige coctailen med hundrevis av småsparere som blir fintet ut og dermed forsterker nedgangen"
Og denne giftige cocktailen rører jo du i så snart det passer deg.
Og denne giftige cocktailen rører jo du i så snart det passer deg.
Restplassno
23.06.2023 kl 17:12
4265
De kan ikke handle nå nærmere tallslipp tror jeg. For mye innside vel?
oivindl
23.06.2023 kl 17:36
4054
"det er de hundrevis av oss småsparere som til stadighet lemper ut så snart kursen møter litt motstand og dermed gjør nedgangen selvforsterkende"
Når ble private investorer som lever av børs, å betrakte som småsparere?
Når ble private investorer som lever av børs, å betrakte som småsparere?
1-10 mil er vel småsparere, og ikke proffesjonelle, med foretak registrert.
Djevelsk med penger dokker har 😇 ja ja jeg er småsparer men øker sakte og sikkert jeg også. Vi er jo i samme båt. Blir ikke mangemillionær her som noen her inne. Men millionær har jeg tro på underveis i ho Peggy som nu e herja med opp og ned i mente 😅 Det er nok storhaier i Peggys urene farvann, enn så lenge 😌 Mine aksjer selges ikke her nede. Bare øke 👍🏻🚢🚢💨💨🦅🦅 Go Helg😃
Redigert 23.06.2023 kl 17:50
Piloten
23.06.2023 kl 17:49
3949
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Agreed. Og med en RSI på 24.74 - ikke vært så lav på 3 år...coronafallet når verden skulle gå til helvete.... - så mangler det ikke på brennstoff!
Herregud for en tragedie du er.
Du har snakket om emisjonsfare, ørkenvandring, manglende bevis på sterke rater 12 mnd inn i såkalt super syklus, toppet med makro.
Du beviser igjen hvilken amatør av en fjott du er.
Gått inn på Investtech sitt støttenivå som ikke holdt 1 sekund 6,1kr.
Trodde du skulle tjene noen kjappe kroner der. Nå sitter du fastlåst og snur alle mot argumentene for kursoppgang til det motsatte.
Tror du folk lytter til deg? Eneste du blottlegger er din inkompetanse. Skal derimot gi deg du fører pennen veldig godt!
Lykke til med innhenting. Denne går rett til 3kr feiler Q2 og mulig nedom 2.
Shortskvisen gir ikke mer enn maks en oppgang til rundt 7,5kr fra dette nivået. Ikke mye å juble over for de som har kjøpt på 6,8kr og oppover. Ikke så dum du tror proffe aktører mister helt kontrollen i en aksje som Pgs. Nøye kalkulert dette.
Mener også å huske du belærte oss med at short institusjoner ikke var amatører som plasserte pengene sine for gøy. Når de flokket seg betydde det bråk! Det har du rett i
Fjott!
Du har snakket om emisjonsfare, ørkenvandring, manglende bevis på sterke rater 12 mnd inn i såkalt super syklus, toppet med makro.
Du beviser igjen hvilken amatør av en fjott du er.
Gått inn på Investtech sitt støttenivå som ikke holdt 1 sekund 6,1kr.
Trodde du skulle tjene noen kjappe kroner der. Nå sitter du fastlåst og snur alle mot argumentene for kursoppgang til det motsatte.
Tror du folk lytter til deg? Eneste du blottlegger er din inkompetanse. Skal derimot gi deg du fører pennen veldig godt!
Lykke til med innhenting. Denne går rett til 3kr feiler Q2 og mulig nedom 2.
Shortskvisen gir ikke mer enn maks en oppgang til rundt 7,5kr fra dette nivået. Ikke mye å juble over for de som har kjøpt på 6,8kr og oppover. Ikke så dum du tror proffe aktører mister helt kontrollen i en aksje som Pgs. Nøye kalkulert dette.
Mener også å huske du belærte oss med at short institusjoner ikke var amatører som plasserte pengene sine for gøy. Når de flokket seg betydde det bråk! Det har du rett i
Fjott!
Redigert 23.06.2023 kl 17:59
Piloten
23.06.2023 kl 18:01
3879
Topptur1...nytt nick hvor første kommentar = dommedagskommentar om ytterligere 60% fall. Troverdig...😅
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Ingenting som går til himmels i juli! Denne komme ned på tidligere nivåer rundt 3 tallet garantert!
Du har tydeligvis ikke vært med så lenge. Denne kommer ned på nivåer som tidligere rundt 3.- supersyklus kan dere bare glemme!
16:30 lå svaret her. Rike vennen til hvalross presenterte. Nå er det vekk
Du jeg solgte på 12kr og har vært inn og ut her og argumentert for nedgang siden 9 tallet. Normalone og oppturen har belært meg hver forbanna gang med 2 sider lange innlegg og best om bevis på at man kan regne. Om alt oppturen kan er å trykke på kalkulator så har han litt og lære om børs. Dette fallet var åpenlyst. Jeg sa nylig at kursen ville gå til 5 og skulle ikke nevne lavere for da hadde dere trodd jeg var galen. Normalone skrev en 5 sider stil til meg da hvor tallene skulle bevise dette.
Presenterer seg som proffer og tror aksjemarkedet er ene Og alene fiktive tall man bruker fra tidligere Q rapporter.
Litt beruset så beklager dårlig formulering. Er jonsok.
Om du tror kursen holder 5 tallet ved dårlige tall tar du grundig feil.
Skulle tro en del av dere har investert for første gang…. Vent litt kanskje det er første gang. Da er folkeaksjer like dumt som fly aksjer. Utenom nå kan NAS anbefales
Presenterer seg som proffer og tror aksjemarkedet er ene Og alene fiktive tall man bruker fra tidligere Q rapporter.
Litt beruset så beklager dårlig formulering. Er jonsok.
Om du tror kursen holder 5 tallet ved dårlige tall tar du grundig feil.
Skulle tro en del av dere har investert for første gang…. Vent litt kanskje det er første gang. Da er folkeaksjer like dumt som fly aksjer. Utenom nå kan NAS anbefales
Redigert 23.06.2023 kl 18:43
Platinum365
23.06.2023 kl 18:46
3581
Hvalross! Feite selunge! Hvem vil kjøpe oss stakkarslige småsparere? Exxon?