$$$PGS$$$ đ¶âđ«ïž
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
05.07.2023 kl 13:40
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Glad for at jeg Ăžkte med noen T siste uke đđąđąđšđšđŠ
đŠ
Ut av det blĂ„âŠâŠ bĂŠr det Nordover med Peggy đ„° Den som har aksjer fĂ„r se đąđąđšđšđŠ
đŠ
đ€
VantageVolante
24.06.2023 kl 17:10
5516
I omrÄdet 400-500 mill NOK tror jeg, men ta det med en stor klype. Er en forholdsvis stor jobb pÄ flerfoldige mÄneder ihvertfall.
mingus7777
24.06.2023 kl 17:17
5483
Det er bare dumme folk som er all in i en aksje.
Ergo er jeg dum.
Sikkert dÄrlige gener.
Kom akkurat fra en fin dag pÄ sjÞen, men var en del bÞlger da.
Tror jeg skal se BÞlgen om igjen i kveld, bare for Ä fÄ en rÞd trÄd i livet mitt.
SĂ„ blire vel no fler bĂžljĂŠr som kommer susane etterhvert!
đđ
Ergo er jeg dum.
Sikkert dÄrlige gener.
Kom akkurat fra en fin dag pÄ sjÞen, men var en del bÞlger da.
Tror jeg skal se BÞlgen om igjen i kveld, bare for Ä fÄ en rÞd trÄd i livet mitt.
SĂ„ blire vel no fler bĂžljĂŠr som kommer susane etterhvert!
đđ
Redigert 24.06.2023 kl 17:17
Du mÄ logge inn for Ä svare
observer009
24.06.2023 kl 17:31
5462
hele 40 millioner PGS-aksjer mÄ dekkes inn kan fÄ shorterne til Ä kjenne pÄ uro og panikk nÄr mandagen kommer. Denne nyheten kan fÞre til en bÞlge av kjÞp fra shorterne som forsÞker Ä sikre seg aksjer for Ä dekke inn sine posisjoner. Det blir hard kamp om tilgjengelige aksjer. Spenn deg fast!
Redigert 24.06.2023 kl 17:31
«Vi er alle til forveksling lik folk» đ
«All in klubbens» idiotiske medlemmer đđ
Redigert 24.06.2023 kl 17:38
VantageVolante
24.06.2023 kl 17:37
5467
Det kan ta helt av utover uka ja. Men i dette papiret tar jeg intet for gitt, men fÞler at handlene denne uken og sÊrlig pÄ fredag kan komme usannsynlig heldig ut.
Det er slett ikke sÄ lenge siden vi sist sÄ oppgang fra dette nivÄet til over 13, og det gikk ganske sÄ fort.
Det er slett ikke sÄ lenge siden vi sist sÄ oppgang fra dette nivÄet til over 13, og det gikk ganske sÄ fort.
(Var det ikke en som hadde en omkalfatrende nyhet pĂ„ lur til mandag?đžđđČđđŠ)
Redigert 24.06.2023 kl 17:54
Bulleys
24.06.2023 kl 18:43
5249
Det var vel du det som hadde en nyhet Ă„ komme med pĂ„ mandag ettersom du ikke kunne kunngjĂžre det helt enda lurer pĂ„ hva det kan vĂŠređ€đ
â Jeg kommer til Ă„ bli veldig overrasket hvis ikke oljeprisen stiger veldig, sier Svelland.
unikum
24.06.2023 kl 21:06
4835
40 mill aksjer som synlig ja, rimelig sikker at den kan dobles enkelt med usynlig som er under 0,5%. Hadde aldri klart denne nedgangen med kun 40 mill til disposisjon. 100 mill minimum eller 3 gangen av synlig. Mange selskaper som er i sving, disse har ogsÄ datterselskaper under seg som brukes enormt. Her gjelder det bare Ä holde ut Ä kjÞpe om det er mer cash Ä hente noen steder. HuslÄn(rammelÄn what ever!!
Restplassno
24.06.2023 kl 21:12
4801
Restplassno skrev Gjelder det utsagnet fortsatt?
Selv om Wagner-sjefen snudde kolonnen sent lÞrdag, tror ikke Chen det er grunn til Ä tro at reaksjonen pÄ dagens dramatikk kan avlyses.
â Det er fortsatt usikkert, sier han sent lĂžrdag.
VantageVolante
24.06.2023 kl 22:54
4395
Ramform Victory i jobb!!!!
Legger ut streamere as we speak. MC jobb, pre-funded.
Penger inn m.a.o
Da er jaggu skuta i arbeid, etter flere Ă„rs venting.
Legger ut streamere as we speak. MC jobb, pre-funded.
Penger inn m.a.o
Da er jaggu skuta i arbeid, etter flere Ă„rs venting.
geo01
24.06.2023 kl 23:48
4262
Legger ut utstyr og fra kald til varm q1 res som sÄ vidt ble negativt.
Ord koster ingenting,men den er pÄ vei,smÄpenger tenker vel de fleste.
Q1 var langt bedre enn ordlyden i aviser og her.
Q1 la tilrette flere programmer for q2 ogsÄ.
Men Dnb er gull positive til Tgs i samme periode og de har mange mindre bein og stÄ pÄ drift.
Bare Shearwater og Pgs kjenner 3D og 4D markedet og prising.
Dnb vet alt og mere til med en ny ung analytiker som har tatt blÄkopi fra han forrige.
Ord koster ingenting,men den er pÄ vei,smÄpenger tenker vel de fleste.
Q1 var langt bedre enn ordlyden i aviser og her.
Q1 la tilrette flere programmer for q2 ogsÄ.
Men Dnb er gull positive til Tgs i samme periode og de har mange mindre bein og stÄ pÄ drift.
Bare Shearwater og Pgs kjenner 3D og 4D markedet og prising.
Dnb vet alt og mere til med en ny ung analytiker som har tatt blÄkopi fra han forrige.
Victory nordsjĂžjobb..atlas Brasil. đ
Rekenroll
25.06.2023 kl 01:59
3994
Victory skal til Brasil for Ä gjÞre 4D kontraktsjobben for Petrobras, de har imidlertid mye godt forhÄndsfinansierte Multiklient undersÞkelser pÄ norsk sokkel og Victory bidrar noe pÄ disse prosjektene fÞr den drar over der.
oppturen
25.06.2023 kl 06:33
3834
Fornuftig Ă„ ta fullskala test fĂžr overfart.
Kontrakten i Brasil var bedre enn markedet nÄr den ble vunnet, nÄ er det trolig like gode inntekter i NordsjÞen.
Beste hadde vÊrt Ä fÄ med mest mulig av sesongen i Nord fÞr overfart.
Kontrakten i Brasil var bedre enn markedet nÄr den ble vunnet, nÄ er det trolig like gode inntekter i NordsjÞen.
Beste hadde vÊrt Ä fÄ med mest mulig av sesongen i Nord fÞr overfart.
VantageVolante
25.06.2023 kl 08:08
3720
HÄper Victory blir her ut sommeren ja. Det gir nemlig en bÄt til (Victory) garantert arbeid i Brasil hele neste vinter, hvilket er positivt da vintersesongen er litt mindre aktiv en sommersesongen.
CapitaL
25.06.2023 kl 08:32
3634
Det er fortsatt et faktum at DNB traff blink med sitt kursmÄl pÄ fem kroner.. og nÄ forventer de et svakere Q2 enn tidligere forventet, bl.a pga dÄrlig vÊr og terminering av kontrakt.
Det er ikke vanskelig Ä tenke seg videre kursretning om det serveres et dÄrlig Q2...
Det er ikke vanskelig Ä tenke seg videre kursretning om det serveres et dÄrlig Q2...
GrĂžntgress
25.06.2023 kl 08:52
3548
Hei .......
Vi adresserte kontantstrÞm og forventet likviditet pÄ plansje 15 og 16 i Q1 presentasjonen.
Jeg har hatt dialog med Steffen Evjen i DNB som dekker PGS og gitt tilbakemelding der vi mener det er behov for Ă„ presisere informasjon.
Han er klar over det jeg har kommunisert. Hovedsaklig relatert til «GAP» analysen under der han gjÞr noen forenklinger som underbygger synet hans pÄ PGS, men han opplyser imidlertid om fakta i teksten under boksen, som vi kommuniserte i Q1 presentasjonen plansje 16.
HovedÄrsaken til at han kommer med den konklusjonen han presenterer i analysen i dag er estimatene hans som er lave, og han har faktisk lavere estiamter i Är enn det vi rapporterte i fjor. Vi gjÞr det vi kan for Ä gi analytikerne best mulig forutsetninger til Ä modellere PGS. Analytikerne mÄ imidlertid lage sine egne estimater.
Mvh BĂ„rd
Legger ut denne mailen fra BÄrd engang til. Det jeg leser mellom linjene er at PGS tjener mye mer enn det Dnb forventer. Som BÄrd skriver, Evjen i Dnb gjÞr noen forenklinger som underbygger hans syn pÄ PGS. Og legger spesielt merke til disse ordene "HovedÄrsaken til at han kommer med den konklusjonen han presenterer i analysen i dag er estimatene hans som er lave, og han har faktisk lavere estiamter i Är enn det vi rapporterte i fjor. Vi gjÞr det vi kan for Ä gi analytikerne best mulig forutsetninger til Ä modellere PGS. Analytikerne mÄ imidlertid lage sine egne estimater." AltsÄ er estimatene alt for lave fra Dnb kan man lese mellom linjene. Se ikke bort fra at det spruter penger inn i kassa til PGS!
Vi adresserte kontantstrÞm og forventet likviditet pÄ plansje 15 og 16 i Q1 presentasjonen.
Jeg har hatt dialog med Steffen Evjen i DNB som dekker PGS og gitt tilbakemelding der vi mener det er behov for Ă„ presisere informasjon.
Han er klar over det jeg har kommunisert. Hovedsaklig relatert til «GAP» analysen under der han gjÞr noen forenklinger som underbygger synet hans pÄ PGS, men han opplyser imidlertid om fakta i teksten under boksen, som vi kommuniserte i Q1 presentasjonen plansje 16.
HovedÄrsaken til at han kommer med den konklusjonen han presenterer i analysen i dag er estimatene hans som er lave, og han har faktisk lavere estiamter i Är enn det vi rapporterte i fjor. Vi gjÞr det vi kan for Ä gi analytikerne best mulig forutsetninger til Ä modellere PGS. Analytikerne mÄ imidlertid lage sine egne estimater.
Mvh BĂ„rd
Legger ut denne mailen fra BÄrd engang til. Det jeg leser mellom linjene er at PGS tjener mye mer enn det Dnb forventer. Som BÄrd skriver, Evjen i Dnb gjÞr noen forenklinger som underbygger hans syn pÄ PGS. Og legger spesielt merke til disse ordene "HovedÄrsaken til at han kommer med den konklusjonen han presenterer i analysen i dag er estimatene hans som er lave, og han har faktisk lavere estiamter i Är enn det vi rapporterte i fjor. Vi gjÞr det vi kan for Ä gi analytikerne best mulig forutsetninger til Ä modellere PGS. Analytikerne mÄ imidlertid lage sine egne estimater." AltsÄ er estimatene alt for lave fra Dnb kan man lese mellom linjene. Se ikke bort fra at det spruter penger inn i kassa til PGS!
VantageVolante
25.06.2023 kl 09:12
3467
Det er vel ikke sÄ vanskelig Ä tenke seg kursretningen om det ikke serveres et dÄrlig Q2 heller.......nÄr vi har kommet ned pÄ det nivÄet her.
Ledelsen i DNB skal vel ha skryt for Ä ha ofret seg gjennom i tiÄr ha orket ligge med politikere, og slik rett nok endt opp med en emmen smak i munnen ved Ä kaste prinsipper og selvrespekt over borde nÄr de for personlige fordeler velger velge gifte seg, vÊre fadder til barna av og forlover til de ledende i de to partiene som veksler pÄ Ä holde makten i Norge. Men slikt blir det fete bonuser av nÄr den tvilsomme organisasjonen deres fÄtt lov til Ä bli Norges stÞrste, og bla fÄtt styre politikerne til en boligpolitikk som borger for hÞyest mulig forgjeldethet, og lure de ut pÄ dyre grÞnne kredittkrevende eventyr, som elektrifisering av sokkelen, batterifabrikker eller teslasubsidier. Kronesvekkelse og inflasjon mÄ havne i annen rekke for vennenes profittjag.
Men noen regler mÄ faktisk gjelde for dnb ogsÄ, de kan feks ikke alltid gjemme seg bak §killeveggsprinsippet uten Ä forvente Ä bli hengt ut i media og slik mÄtte kaste noen ben til den med rette rasende befolkningen ved at noen kameraterister mÄ ta sin hatt og gÄ.
DNBs opptreden i en rekke aksjer - praksisen med Ä sverte med lÞgn for Ä knuse aksjen man samtidig pÄ andre siden av skilleveggen storhamstrer - mÄ av de kyndigste her inne sammenfattes og sendes, ikke til deres lakeier i "finanstilsynet", - men til VG. SÄ blir vi kanskje kvitt uvesenet for en tid
Men noen regler mÄ faktisk gjelde for dnb ogsÄ, de kan feks ikke alltid gjemme seg bak §killeveggsprinsippet uten Ä forvente Ä bli hengt ut i media og slik mÄtte kaste noen ben til den med rette rasende befolkningen ved at noen kameraterister mÄ ta sin hatt og gÄ.
DNBs opptreden i en rekke aksjer - praksisen med Ä sverte med lÞgn for Ä knuse aksjen man samtidig pÄ andre siden av skilleveggen storhamstrer - mÄ av de kyndigste her inne sammenfattes og sendes, ikke til deres lakeier i "finanstilsynet", - men til VG. SÄ blir vi kanskje kvitt uvesenet for en tid
Redigert 25.06.2023 kl 09:42
NÄ blir du lite populÊr her, men du treffer godt pÄ denne kommentaren! Det kommer dÄrligere tall i Q2 og kursen smeller videre ned.
BIFFogBĂRNĂ skrev Mandag blir en fin kjĂžpedag!
Vent noen uker sÄ treffer du mye bedre, skal mye ned!
VantageVolante
25.06.2023 kl 09:52
3208
Hvordan vet du det? De tallene er innsideinfo, vennligst forklar.
" Det kommer dÄrligere tall i Q2 "
DĂ„rligere enn hva?
" Det kommer dÄrligere tall i Q2 "
DĂ„rligere enn hva?
oppturen
25.06.2023 kl 09:54
3228
Alt du vet, Ä sette tall pÄ hva som er dÄrlig blir vel verre?
DnB har jo prÞvd seg med forventet cash beholdning pÄ $111 mill ved utgangen av Q2, vi fÄr se da.
Jobben som ble kanselert i Trinedad hadde oppstart tidlig i Juli, pÄvirker ikke Q2 i det heletatt. Nigeria jobben som ble fullfÞrt hadde hÞy rate nettopp pÄ grunn av at det er lang transporttid Ä komme dit. Titan kjÞrte nok inn ca $35 mill i inntekter i Q2 og da var 1 mnd steaming inkludert. Tenker Titan snart kommer i jobb igjen etter litt proviantering og bunkring pÄ Las Palmas.
Q2 isolert sett trenger ca late sales pÄ $40 mill for Ä komme cash positive ( men her ligger «lag» pÄ ca 2 mnd)
DnB har jo prÞvd seg med forventet cash beholdning pÄ $111 mill ved utgangen av Q2, vi fÄr se da.
Jobben som ble kanselert i Trinedad hadde oppstart tidlig i Juli, pÄvirker ikke Q2 i det heletatt. Nigeria jobben som ble fullfÞrt hadde hÞy rate nettopp pÄ grunn av at det er lang transporttid Ä komme dit. Titan kjÞrte nok inn ca $35 mill i inntekter i Q2 og da var 1 mnd steaming inkludert. Tenker Titan snart kommer i jobb igjen etter litt proviantering og bunkring pÄ Las Palmas.
Q2 isolert sett trenger ca late sales pÄ $40 mill for Ä komme cash positive ( men her ligger «lag» pÄ ca 2 mnd)
Redigert 25.06.2023 kl 10:02
đđđ»đąđąđšđšđŠ
đŠ
SÄ fÄr vi bare hÄpe at toppsjef Kjerstin Braathens ektemann Henning Braarhen i Carat eller andre hÞyere oppe i dnb ser hva slags omdÞmmeskandale dette er i ferd med Ä bli, og setter analytikeren over pÄ andre oppgaver ...
Hvor mange kunder mistet de pÄ vÄr forrige aksjon?
FĂžrsteside i VG smerter nok uansett mer ...
FĂžrsteside i VG smerter nok uansett mer ...
La PGS i fred, sÄ fÄr dere styre pÄ i mÞrket ogsÄ ...
GrĂžntgress
I dag kl 08:52705
Hei .......
Mvh BĂ„rd
I dag kl 08:52705
Hei .......
Mvh BĂ„rd
"Det jeg leser mellom linjene er at PGS tjener mye mer enn det Dnb forventer."
Max-Investor
25.06.2023 kl 11:26
4325
Kontur skrev Tomsy, short nick. Ser frem til inndekningen deres.
Tomsy mener tydeligvis at Dnb ogsÄ bommet pÄ kursmÄlet sitt da, selv om han/de har heiet Dnb tidligere.
1,5 av 5 stjerner.
6,088 out of 8,466 analysts (ble hvertfall ikke sisteplass da)
Average Return
-5.30%
https://www.tipranks.com/experts/analysts/steffen-evjen
6,088 out of 8,466 analysts (ble hvertfall ikke sisteplass da)
Average Return
-5.30%
https://www.tipranks.com/experts/analysts/steffen-evjen
Bankers1
25.06.2023 kl 11:47
4248
Om noen vil vÊre med Ä diskuter shipping i bredere termer (alt som flyter og utfÞrer oppdrag pÄ sjÞen) er dere velkomme til denne discord serveren - https://discord.gg/cHNWbsub
GrĂžntgress
25.06.2023 kl 11:50
4317
BÄrd skriver at de prÞvde Ä presisere til Evjen det som var virkelighet, men DnB analytikeren valgte Ä se bort fra det og lage sin egen konklusjon og analyse. Noe han selvsagt kan gjÞre, men det mÄ da vÊre grenser.
Dette var ikke ordrett, men slik man kan tolke det BĂ„rd Stenberg skriver. Noe frustrert og hoderistende over denne Evjen og det han har klart Ă„ fomle til selv antageligvis.
Dette var ikke ordrett, men slik man kan tolke det BĂ„rd Stenberg skriver. Noe frustrert og hoderistende over denne Evjen og det han har klart Ă„ fomle til selv antageligvis.
Redigert 25.06.2023 kl 11:51
1,5 stjerners "eksperten".
"Kom unger. I dag spiser vi hos Rottebu. Han fÄr 1,5 stjerner
og er nr 6,088 av 8,466 i testen. Mmmđ"
"Kom unger. I dag spiser vi hos Rottebu. Han fÄr 1,5 stjerner
og er nr 6,088 av 8,466 i testen. Mmmđ"
Er Brasil jobben utsatt?