$$$PGS$$$ 😶🌫️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.07.2023 kl 13:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet brukerskrev Og så er det bare å skifte ved sceneskifte 👏👏👏
Ja, hvordan går det i dag? Som sagt mange ganger tidligere skal videre ned!
tennis
26.06.2023 kl 10:25
5157
Takk. Jeg klarer helt fint selv å vurdere hvor jeg skal sette mine penger;)
Slettet brukerskrev 4 test til 13 tallet var bra. Men det stopper neppe der ...
🎹Tangenterer vi med nød og nepe🥕, eller er det hele kålrota🤯 som skal bli kukt🍌?
Man kan jo faen bli syk av tvivel på når det starter. Men det kommer til å gå fort🐆 og det kommer til å gå høyt🦒
Man kan jo faen bli syk av tvivel på når det starter. Men det kommer til å gå fort🐆 og det kommer til å gå høyt🦒
Skjer ikke en dritt på leeeeeeeenge!
Flott, no problemas👌
citius
26.06.2023 kl 10:47
4909
Hvor folk putter pengene er avhengig av hvilken analyse man har gjort, evnt hvem man stoler på som lager analyser
og selvfølgelig på selskapene sine Q-rapporter den senere tid, samt bransjen de er i.
I denne bransjen som PGS er i, går det godt og utsiktene er meget gode i mange år
hvor godt evnt PGS gjør det, avhenger av ledelsen og de andre ansatte om de leverer på forventninger og håndterer sin posisjon i et oppadgående marked
Jeg stoler på meg selv og de vurderingene som bransjen og aktørene utøver nå
Kan man noe om olje/gass og fornybar/havvind, så vet man hva som foregår
Syklusen er sterk og selskapene har indikert via markedet og Q-rapporter at de øker ganske kraftig sine investeringer
Mange her på tråden som gir et godt uttrykk for at de ikke skjønner noe av denne bransjen, det er greit
Jeg har satset på at syklusen blir som predikert og at PGS blir en av dem som kommer godt ut av dette de neste 3-5 årene
som betyr at aksjekursen skal bli 2-sifret og kanskje med et 2-tall først, dersom man ser inn i 2025
mingus7777 skrev Ja, når mener du det skjer noe da Tomsy?
oppgangen kommer på høsten, men ikke forvent noen av de tallene som Hvalross kommer med.
Hoasis
26.06.2023 kl 10:58
4796
Hvalross må jo være største klovnen på forumet, superoptimistisk helt fra 13 ned til 4 kr, og det DNB kommer med er jo bare søppel tross alt, hvem traff best?
Vill ikke kalle noen klovn, men noe mer tilnærming av virkeligheten hadde jo ikke vært så dumt.
Sweetspot
26.06.2023 kl 11:09
4640
I et volatilt marked treffer hvem som helst. Bare si en kurs og hold på det evig, så gauler du etter hvert..
Se så flink jeg var, har sagt det hele tiden at kursen skulle dit..Spot on
Nå traff DnB, snart treffer vi longers! Kursmål 15+ :)
Se så flink jeg var, har sagt det hele tiden at kursen skulle dit..Spot on
Nå traff DnB, snart treffer vi longers! Kursmål 15+ :)
oppturen
26.06.2023 kl 11:10
4691
DnB har ikke truffet på en dritt bortsett fra en manipulert kurs.
PGS går så det griner med store inntekter, markedet tar feil, tallene fremover vil vise det tydelig.
PGS går så det griner med store inntekter, markedet tar feil, tallene fremover vil vise det tydelig.
Og hvordan så de 3.5 kronene til det kriminelle rottehuset du får betalt for å fremsnakke ut når kursen sto i 13? ...
Minner om at DNB har økt kursmålet 1000% siste år. Likevel bygger det på nedsnakkende løgner og er lavest i klassen. Må de øke kursmålet 1000% til?
Forstår godt den forrige analytikeren Masdal som rømte skuta mens han enda hadde en liten skvett av integritet igjen
Minner om at DNB har økt kursmålet 1000% siste år. Likevel bygger det på nedsnakkende løgner og er lavest i klassen. Må de øke kursmålet 1000% til?
Forstår godt den forrige analytikeren Masdal som rømte skuta mens han enda hadde en liten skvett av integritet igjen
Redigert 26.06.2023 kl 11:23
Du må logge inn for å svare
danmark1
26.06.2023 kl 11:11
4692
Shorterne har vundet på den korte bane, men Hvalross får ret på den lange (1-3 måneder). Køb og behold.
Korde, pistol, never? Ta gjerne med venner
Max-Investor
26.06.2023 kl 11:18
4673
Slettet brukerskrev Ja, hvordan går det i dag? Som sagt mange ganger tidligere skal videre ned!
Hvorfor skrike ut hver dag at aksjen skal ned ned ned når du sitter med 190 000 aksjer som du sier. Du virker jo veldig sikker, så hvorfor da ikke selge. Du er ikke lett å forstå. Personlig tror jeg ikke at du har en eneste aksje. Dine aller første innlegg som startet i februar/mars startet med å være negativ.
Redigert 26.06.2023 kl 11:19
Bennyfyfasan
26.06.2023 kl 11:18
4685
Vi kan snakke om hvem som fikk rett eller ikke, men at en så stor aktør skal ut rett inn i sommeren har gjort sitt på kursbildet. Det er ikke rart at shorterne da kaster seg på, samtidig som det skrives om kollaps i alle retninger på FA og DNB.
Kortsiktig ser det drit ut, men ingenting har endret seg for min del på mellom og lang sikt.
Kortsiktig ser det drit ut, men ingenting har endret seg for min del på mellom og lang sikt.
skulle bare mangle at dnb traff, de styrer jo kursen selv
SoLong
26.06.2023 kl 11:30
4505
DNB har vel vært negative til shipping og offshore lenge. Det avsluttet Navigator fondet sitt på bunn i 2020, rett før det begynte å ta av, og så brant de vel seg på Polarcus?
Her tror jeg du overvurderer DNB og undervurderer markedet.
Grøntgress
26.06.2023 kl 11:53
4209
Snart ferdig å dvele på Q1 tallene som egentlig var ganske bra, sett bort fra ett svakt late sales salg. Oppturen starter nå i juli med revenue update 11/7 og halvårsrapport 20/7. Overbevist om at kursen bare vil fortsette å øke kvartal for kvartal i tiden fremover. Økte rater og etterslep av late sales.
Londonmannen
26.06.2023 kl 11:54
4184
Godt! Grattis! Men det er det tydeligvis ikke alle som gjør og som må ha en syndebukk når de går på trynet her i livet. Men slik blir den oppvoksende slekt som aldri har måtte ta ansvar for noe. Selv i skolen tar foreldrene den håpefulle sitt parti og kritiserer lærer og skoleledelse når det viser seg at den håpefulle ikke har fått utlevert Einstein sin hjernekapasitet, slik foreldrene har vært overbevist om siden dette menneskebarnet ble mottatt av underbetalte jordmødre.
Ja, med denne typen bortskjemte og skjermede mennesker som aktører på OSE skal vi få mye moro i årene som kommer. Bare å glede seg!
Ja, med denne typen bortskjemte og skjermede mennesker som aktører på OSE skal vi få mye moro i årene som kommer. Bare å glede seg!
tennis
26.06.2023 kl 12:06
4031
Er nok endel fra curling-generasjonen som har gjort investeringer basert på «kunnskap» hentet fra forum, og følgelig fått seg en kald-dusj på børs siste tiden.
Obxserver
26.06.2023 kl 12:13
3951
Når nærmer det seg:).
Q2 2022.
-Contract seismic 62.8
-MultiClient pre-funding 96.5
-MultiClient late sales 108.2
-Imaging 6.1
Consensus Q2 2023 DNB:
-Contract seismic 69 (Er det mulig når PGS sier at kontraktsratene er økt med minst 30% y/y)
-MultiClient pre-funding 57 (De opererer med 117%, mens PGS sier med klartekst 130%)
-MultiClient late sales 60 (Mitt estimat er mellom 60-80 (kanskje +30 til med transfer fees hvis den kommer inn)
-Imaging 6
Ser at dårlig vær er grunnen, men har nok ikke diskontert for at Victory har hjulpet til de siste ukene for både Hyperion og Atlas.
Q2 2022.
-Contract seismic 62.8
-MultiClient pre-funding 96.5
-MultiClient late sales 108.2
-Imaging 6.1
Consensus Q2 2023 DNB:
-Contract seismic 69 (Er det mulig når PGS sier at kontraktsratene er økt med minst 30% y/y)
-MultiClient pre-funding 57 (De opererer med 117%, mens PGS sier med klartekst 130%)
-MultiClient late sales 60 (Mitt estimat er mellom 60-80 (kanskje +30 til med transfer fees hvis den kommer inn)
-Imaging 6
Ser at dårlig vær er grunnen, men har nok ikke diskontert for at Victory har hjulpet til de siste ukene for både Hyperion og Atlas.
Travis-Bickle
26.06.2023 kl 12:20
3865
Nå begynner Consensus kjøret.....
Vi får se om DnB "will put the money where their mouth is" ........
Contract seismic 62.8 ville vel ha krevd en PW....?
Vi får se om DnB "will put the money where their mouth is" ........
Contract seismic 62.8 ville vel ha krevd en PW....?
Geiren
26.06.2023 kl 12:35
3702
$69 og $57 mill for kontrakt og prefunding er veldig lavt. Det bør ligge på en total rundt $165 mill som er 30% over.
weed
26.06.2023 kl 12:36
3700
Merkelig at aksjen fra helvete ikke klarer å karre seg i pluss når olja er opp 2 dollar siden fredag og rsi ligger på 24
rischioso
26.06.2023 kl 12:45
3560
Ja-ja, folkens - da er jeg tilbake etter et mini cruise til Kiel - mer sliten enn da jeg reiste - noe som betyr at jeg har fått valuta for pengene - sies det ...;)
I mellomtiden har det skjedd en del - faktisk en hel del hvor ringvirkningene ikke helt har slått ut i blomst - i riktig ennå....
Disse urolighetene og ikke minst usikkerheten slike hendelser skaper i et av verdens største oljeproduserende land vil trigge oljeprisen og det av flere grunner:
(1) Usikkerhet om og rundt krigføringen i Ukraina - om dette er begynnelsen på slutten
og ikke minst
(2) Russlands ødeleggelse av eget oljeraffineri for å sikre at ikke Wagner gruppen tok kontroll
https://www.nrk.no/nyheter/russisk-fly-angrep-oljeraffineri-de-selv-eier-i-ukraina-1.15903986
Dette til sammen er å forvente at markedet priser inn en ubalanse i tilbud vs etterspørsel fremover hvor det også er å forvente mer uroligheter med usikkerhet om hvorvidt Putin stå for fall - alternativt at Wagner gruppen/Wagner sjefen blir utslettet - helt eller delvis - det siste er nok mest sannsynlig.
Videre så er vi knappe 10 hele børsdager unna Q2's nøkkeltall slipp hvor mitt bet er at det vil overraske positivt gitt den senere tids annulleringer av forventninger, den ekstremt lave verdsettingen (4,6milliarder) og ikke minst at LS mest sannsynlig vil komme inn langt sterkere enn markedet forventer grunnet etterslepet av LS fra Q1 på rundt 46musd.
Hvis så - så vil emi rykter forsvinne som dugg for solen og caset vil kunne reprises med 50 - 100% i løpet av kort tid og ikke minst så vil vi få oppleve tidenes shortsqueeze - så StayTune ...;)
I mellomtiden har det skjedd en del - faktisk en hel del hvor ringvirkningene ikke helt har slått ut i blomst - i riktig ennå....
Disse urolighetene og ikke minst usikkerheten slike hendelser skaper i et av verdens største oljeproduserende land vil trigge oljeprisen og det av flere grunner:
(1) Usikkerhet om og rundt krigføringen i Ukraina - om dette er begynnelsen på slutten
og ikke minst
(2) Russlands ødeleggelse av eget oljeraffineri for å sikre at ikke Wagner gruppen tok kontroll
https://www.nrk.no/nyheter/russisk-fly-angrep-oljeraffineri-de-selv-eier-i-ukraina-1.15903986
Dette til sammen er å forvente at markedet priser inn en ubalanse i tilbud vs etterspørsel fremover hvor det også er å forvente mer uroligheter med usikkerhet om hvorvidt Putin stå for fall - alternativt at Wagner gruppen/Wagner sjefen blir utslettet - helt eller delvis - det siste er nok mest sannsynlig.
Videre så er vi knappe 10 hele børsdager unna Q2's nøkkeltall slipp hvor mitt bet er at det vil overraske positivt gitt den senere tids annulleringer av forventninger, den ekstremt lave verdsettingen (4,6milliarder) og ikke minst at LS mest sannsynlig vil komme inn langt sterkere enn markedet forventer grunnet etterslepet av LS fra Q1 på rundt 46musd.
Hvis så - så vil emi rykter forsvinne som dugg for solen og caset vil kunne reprises med 50 - 100% i løpet av kort tid og ikke minst så vil vi få oppleve tidenes shortsqueeze - så StayTune ...;)
Redigert 26.06.2023 kl 12:47
citius
26.06.2023 kl 13:08
3301
OPEC i dag
OPEC’s secretary general added that underinvestment in the oil industry will only challenge the viability of current energy systems and lead to an “energy chaos.”
rischioso
26.06.2023 kl 13:24
3133
Ja, denne spådommen av oktober 2022 fra JP Morgan stå fortsatt og er blitt sterkere ettersom tiden er gått og spesielt etter den siste ukes hendelser:
Oil could skyrocket to $150 a barrel next year (2023), and underinvestment could mean tight supply for the next decade, JPMorgan energy strategist warns ...
https://markets.businessinsider.com/news/commodities/oil-prices-rise-high-150-barrel-opec-underinvestment-tight-supply-2022-10#:~:text=Oil%20prices%20could%20skyrocket%20to%20%24150%20a%20barrel,barrel%20next%20year%20in%20event%20of%20a%20recession.
og denne fra GoldMan Sachs
2023 Commodity Outlook - An underinvested supercycle
A year when underinvestment bites
https://www.goldmansachs.com/intelligence/pages/gs-research/2023-commodity-outlook-an-underinvested-supercycle/report.pdf
Oil could skyrocket to $150 a barrel next year (2023), and underinvestment could mean tight supply for the next decade, JPMorgan energy strategist warns ...
https://markets.businessinsider.com/news/commodities/oil-prices-rise-high-150-barrel-opec-underinvestment-tight-supply-2022-10#:~:text=Oil%20prices%20could%20skyrocket%20to%20%24150%20a%20barrel,barrel%20next%20year%20in%20event%20of%20a%20recession.
og denne fra GoldMan Sachs
2023 Commodity Outlook - An underinvested supercycle
A year when underinvestment bites
https://www.goldmansachs.com/intelligence/pages/gs-research/2023-commodity-outlook-an-underinvested-supercycle/report.pdf
Redigert 26.06.2023 kl 13:29
Russland har eksportert Mer olje enn vanlig siste året. De som tror det vil vedvare over tid får plassere pengene sine annerledes
Bmwx1
26.06.2023 kl 13:50
2844
Det er ikke så rart. De fleste med kjennskap til oljeservice og PGS vet at aksjen skal ned på 3 tallet. Hvorfor da kjøpe på 5??
Har du kommet hjem fra SFO, ta deg et glass melk.
Redigert 26.06.2023 kl 13:54
Trua hos investorer er fundamentalt fraværende. Det gir en potensiell oppside obv
Men her er det dødt.. har ingenting med matematisk balletak å gjøre (no offense Per). Økt geopolitisk uro og dermed oljepris sammen med kontrakt resulterar i lav omsetning og vaking omring 0-punktet. Kjøperne strømmer heller ikke til på 4,9 -utrolig nok, eller skuffende nok. Er nok avventende holdning til 11/7 forståelig nok.
Men her er det dødt.. har ingenting med matematisk balletak å gjøre (no offense Per). Økt geopolitisk uro og dermed oljepris sammen med kontrakt resulterar i lav omsetning og vaking omring 0-punktet. Kjøperne strømmer heller ikke til på 4,9 -utrolig nok, eller skuffende nok. Er nok avventende holdning til 11/7 forståelig nok.
Slettet brukerskrev https://images.app.goo.gl/4tYBsV1ShCvPo2Gg6
nyhet fra extrainvestor.com i dag:
« Reserve Dallas viste nullvekst i aktivitet i Q2 for olje- og gassselskap i området. Målingen ga det svakeste resultatet siden oljepriscrashet i 2020. Produksjon fra shaleforekomster trenger normalt stadig økende boring bare for å holde tritt med tidligere produksjon. Antall aktive oljeborende rigger på land i USA har nå falt i 8 uker på rad. Produksjonen vokser imidlertid fortsatt ettersom den reflekterer boreavgjørelser tatt en del måneder tidligere, mao indikerer nåværende aktivitet at den økningen kan stoppe opp»
…. D må letes …. ☺️
« Reserve Dallas viste nullvekst i aktivitet i Q2 for olje- og gassselskap i området. Målingen ga det svakeste resultatet siden oljepriscrashet i 2020. Produksjon fra shaleforekomster trenger normalt stadig økende boring bare for å holde tritt med tidligere produksjon. Antall aktive oljeborende rigger på land i USA har nå falt i 8 uker på rad. Produksjonen vokser imidlertid fortsatt ettersom den reflekterer boreavgjørelser tatt en del måneder tidligere, mao indikerer nåværende aktivitet at den økningen kan stoppe opp»
…. D må letes …. ☺️
Redigert 26.06.2023 kl 14:13
Når vi leser i hovedmanifestet til Investing in the Hypermodernity-gjengen, ser vi at det viktigste for å sette i gang FULLBLODS MEMEpump er overmettet gjødslet mark - les tilbakeholdt Kursexplosjon. Til sist trengs ikke rare tennsatsen ...
3 tiltagende krappe bølger hvorav den siste blir MONSTRØS! Jepp, belive in the POWER of FULLBLODS MEMEpump!
🌊🌊🌊
🌊🌊🌊
hogan
26.06.2023 kl 14:36
3738
Helt normalt at det ikke er kjøpere da de fleste kjøper dyrt og selger billig, intet nytt under solen, oljeprisen tar av utover høsten, da blir det fart på leting
Restplassno
26.06.2023 kl 14:38
3716
https://www.finansavisen.no/energi/2023/06/26/8017976/john-olaisen-spar-spar-utbytter-i-2024?internal_source=sistenytt
Superbull på pgs, han her i alle fall
Superbull på pgs, han her i alle fall
PerUlv Den ene
26.06.2023 kl 14:39
3705
Hehe...
Slapp helt av...
Kalles "stille før stormen". Et "matematisk balletak" må etter hvert gi slipp. En hale har alltid en ende. Elliot Wave sin 5`te kan hende....
Slapp helt av...
Kalles "stille før stormen". Et "matematisk balletak" må etter hvert gi slipp. En hale har alltid en ende. Elliot Wave sin 5`te kan hende....
rischioso
26.06.2023 kl 14:41
3728
Det som er tingen er at det er svært få indikatorer som kan forutse økt interesse og en eventuell shortsqueeze, men det som er viktig å få med seg at dette er tredje dagen med test av støtten rundt 5 blank og den virker å holde igjen noe som er en god indikasjon på at det vil snu her.
Topper vi det med kunnskapen om at Q2 nøkkeltall blir sluppet om knappe 10 hele børsdager hvor muligheten fult og helt er tilstede for at LS kommer inn over konsensus pga etterslepet fra Q1 og at den feilskapte EMI frykten forsvinner og legges død - da er det duket for en umiddelbar og brutal reprising som de fleste bare hører om og aldri får være en del av - nå har man den muligheten - du oxo ...;)
Topper vi det med kunnskapen om at Q2 nøkkeltall blir sluppet om knappe 10 hele børsdager hvor muligheten fult og helt er tilstede for at LS kommer inn over konsensus pga etterslepet fra Q1 og at den feilskapte EMI frykten forsvinner og legges død - da er det duket for en umiddelbar og brutal reprising som de fleste bare hører om og aldri får være en del av - nå har man den muligheten - du oxo ...;)
citius
26.06.2023 kl 14:48
3679
om PGS
– Jeg tror de er bra finansiert. Jeg tror faktisk de kommer til å betale utbytte i 2024.
– Den fremstår veldig billig. Det er veldig gode kjøp på de kursene vi ser nå. Jeg venter at det blir bedre tall nå i andre kvartal, og at det derfra jevnt og trutt kommer til å bli en bedring de nærmeste par årene, følger Olaisen opp.
– Jeg tror de er bra finansiert. Jeg tror faktisk de kommer til å betale utbytte i 2024.
– Den fremstår veldig billig. Det er veldig gode kjøp på de kursene vi ser nå. Jeg venter at det blir bedre tall nå i andre kvartal, og at det derfra jevnt og trutt kommer til å bli en bedring de nærmeste par årene, følger Olaisen opp.
Redigert 26.06.2023 kl 14:49