$$$PGS$$$ 😶🌫️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.07.2023 kl 13:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
... Tror nok mange vil la seg ⚡️⚡️⚡️SJOKKERE⚡️⚡️⚡️ av hvor fort det vil gå fra 🌀🌀🌀🌀🌀🌀6 - 9🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
Redigert 01.07.2023 kl 13:29
Du må logge inn for å svare
Klanen
01.07.2023 kl 13:30
6445
Oppdatert eksponering i PGS 30 juni i to fond!
First Generator 5.8%
DNB SMB A 2.7 %
First Generator 5.8%
DNB SMB A 2.7 %
Lyve-Evjen og HelVed Mølsæter oppnår begge det samme, sistnevnte uten beklemmende karmiske følger.
De Gamle Pengene (Anker, Losjen osv.) og De Store Fondene har fått et lite forsprang. Men i den store sammenhengen er det ett fett om man laster på høy 4, mid 5 , lav 7 osv; den med HØYEST EKSPONERING og litt is i magen vinner dette rotteracet
De Gamle Pengene (Anker, Losjen osv.) og De Store Fondene har fått et lite forsprang. Men i den store sammenhengen er det ett fett om man laster på høy 4, mid 5 , lav 7 osv; den med HØYEST EKSPONERING og litt is i magen vinner dette rotteracet
Redigert 01.07.2023 kl 13:38
thief
01.07.2023 kl 14:24
6461
Shorterene og de som vil inn før late sales offentliggjøres, burde vel kjøpe i løpet av neste uke.Så regner med en god uke og at vi muligens ser 7tallet.Så blir det fantastisk om late sales tallene blir gode,som burde være god mulighet for,pga dårlige i q1.Da ser vi fort 20% ekstra opp intradag.Plutselig er vi på 8-9kr,og så stiger den vel enda mer før q-rapporten.Så går det som mange tror,er vi på tosifret kurs i løpet av juli 🙂
🌀🌀🌀3. BØLGES FULLBLODS MEMEpump:🌀🌀🌀
Det neste store som skjer er tilbakekomsten av de Nyhetsdrevne 30%erne. For da følger snart de Nyhetsløse 30%erne. Mao helt etter kompendiet ...
Det er da vi vet at vi er midt i en FULLBLODS MEMEpump, - og de normale sedvanene som styrer de daglige svingninger er satt helt til side ...
Det er da det gjelder å RI DEN STORE BØLGEN så lenge man tør. 🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🏄♀️
De som tenker minst vil antagelig være de som tjener mest. Skal man være varsom kan man sette løpende SL 30% under høyeste punkt etter vi offisielt er i 3. BØLGES FULLBLODS MEMEpump. Hvor høyt det kan gå er umulig å fastsette, derfor anbefales å heller være med litt over toppen.
Slik jeg leser kildene i Investing In The Hypermodernity, befinner vi oss i FULLBLODS 3. BØLGES MEMEpump fra den første Nyhetsløse 30%eren. Og da kan en kursutvikling som - i et BLUSKY SCENARIO - i papir giret mot aktuell Råvåre, Gjeld og Massen, kunne utviklet seg over en Super Syklus på noen år, - være unnagjort rent $pekulativt på noen intense uker eller i høyden måneder
Redigert 01.07.2023 kl 15:55
At vinterens snappe 4-13kr, og 2018s hurtige 11-44kr blir som småputtefuffs i forhold, gleder jeg meg stort til å vise dere, frender
Slapp helt av, snart er det mandag 09:00 igjen. Får vel starte litt rolig med å smadre 🥊7ern🥊
🚂🚃🚃🚃🚃🚃🚃
https://youtu.be/FGV5Ps18V1g
🚂🚃🚃🚃🚃🚃🚃
https://youtu.be/FGV5Ps18V1g
VantageVolante skrev Den veien der går i ring har jeg hørt.
Den smale sti ja 😂 der de korttenkte havner ikledd Shorts 😜
Redigert 01.07.2023 kl 16:58
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
🤖
Kontur
01.07.2023 kl 16:54
6843
Kan fort bli et utrolig bra rykk opp de kommende ukene. Dersom Q2 tallene er gode og kontrakter vi nærmest er sikre på blir meldt, ja da kan det bli skikkelig moro.
Vi er ganske mange tusen aksjonærer og sitter på store nettverk. Om disse mobiliseres kan vi løfte kursen betydelig. Her kan vi utnytte shortgribbene til vår fordel da de fort kan komme i klemme disse få dagene som er frem imot guiding og Q2 pres.
Kjøp PGS og hold på aksjene, det er det enkle budskapet.
Vi er ganske mange tusen aksjonærer og sitter på store nettverk. Om disse mobiliseres kan vi løfte kursen betydelig. Her kan vi utnytte shortgribbene til vår fordel da de fort kan komme i klemme disse få dagene som er frem imot guiding og Q2 pres.
Kjøp PGS og hold på aksjene, det er det enkle budskapet.
Siden der er helg og tid for avslapning ba jeg gptchat skrive en raplåt om Bjørnar Moxnes i stilen til rapartisten Kamelen. Kun tittelen har jeg funnet på selv (ellers hadde den nok vært litt bedre)
Here goes Foxy Moxy og Kamelen: "Solbriller Inne"
(Verse 1)
Yo, sjekk ut historien om Moxnes og hans solbriller
En politiker fra Rødt, men han handla som en skurk, bror
Det skjedde i Bergen, byen der regnet faller tungt
Men det er ingen unnskyldning for å stjele ting som en tyv
Moxnes, du tenkte kanskje du var smart
Da du prøvde å komme unna med et solbrilltyveri i fart
Men nyheten spredte seg, som ild i tørt gress
Og nå er det rapping og latter på hvert gatehjørne, du stress
(Chorus)
Bjørnar Moxnes, hva tenkte du på?
Stjal solbriller og håpet ingen så
Men vi ser deg, politikeren i lyset
Du kan ikke snike deg unna denne fighten
(Verse 2)
Du skulle representere folket, Moxnes, er det sant?
Men du handla som en kriminell, som en dårlig gjøk i stand
Solbrillene var dyre, det var ikke en billig spøk
Men du tok dem uten å betale, det er en dårlig vits, sjøløk
Du gikk rundt i Bergen, skjult bak mørke glass
Men du kunne ikke skjule din uvørenhet, den var for mass
Media tok tak i saken, nå er du i rampelyset
En politiker som stjeler, det er ikke akkurat høyeste nivå, du vet
(Chorus)
(Verse 3)
Nå er saken blåst opp, som en heliumballong
Moxnes, du er i trøbbel, og du kan ikke gjøre det bra i denne song
Du prøver å forklare deg, men det er for sent nå
Folket ser gjennom deg, de vet du er på glatt is, wow
Rødt-politikeren ble avslørt som en tyv
Solbrillene dine var nok, men nå blir du tatt for bløff
Du kan prøve å snakke deg ut, men det hjelper ikke
Bjørnar Moxnes, din politiske karriere er nå i skit
(Chorus)
(Outro)
Så der har du historien om Moxnes og hans solbriller
En politiker fra Rødt, men en tyv av en fyr
Tenk deg om to ganger før du prøver å stjele
For karma kommer til å bite deg i ræva, det er ikke å spele
Here goes Foxy Moxy og Kamelen: "Solbriller Inne"
(Verse 1)
Yo, sjekk ut historien om Moxnes og hans solbriller
En politiker fra Rødt, men han handla som en skurk, bror
Det skjedde i Bergen, byen der regnet faller tungt
Men det er ingen unnskyldning for å stjele ting som en tyv
Moxnes, du tenkte kanskje du var smart
Da du prøvde å komme unna med et solbrilltyveri i fart
Men nyheten spredte seg, som ild i tørt gress
Og nå er det rapping og latter på hvert gatehjørne, du stress
(Chorus)
(Verse 2)
Du skulle representere folket, Moxnes, er det sant?
Men du handla som en kriminell, som en dårlig gjøk i stand
Solbrillene var dyre, det var ikke en billig spøk
Men du tok dem uten å betale, det er en dårlig vits, sjøløk
Du gikk rundt i Bergen, skjult bak mørke glass
Men du kunne ikke skjule din uvørenhet, den var for mass
Media tok tak i saken, nå er du i rampelyset
En politiker som stjeler, det er ikke akkurat høyeste nivå, du vet
(Chorus)
(Verse 3)
Nå er saken blåst opp, som en heliumballong
Moxnes, du er i trøbbel, og du kan ikke gjøre det bra i denne song
Du prøver å forklare deg, men det er for sent nå
Folket ser gjennom deg, de vet du er på glatt is, wow
Rødt-politikeren ble avslørt som en tyv
Solbrillene dine var nok, men nå blir du tatt for bløff
Du kan prøve å snakke deg ut, men det hjelper ikke
Bjørnar Moxnes, din politiske karriere er nå i skit
(Chorus)
(Outro)
Så der har du historien om Moxnes og hans solbriller
En politiker fra Rødt, men en tyv av en fyr
Tenk deg om to ganger før du prøver å stjele
For karma kommer til å bite deg i ræva, det er ikke å spele
Redigert 01.07.2023 kl 19:12
(Likte best ordet "sjøløk". Det skal jeg begynne å bruke)
Alias Mr X
01.07.2023 kl 20:26
6183
Liten oppdatering…. Lenge siden jeg har vært her - vil bare oppfordre alle om å holde på aksjene!!!!!
- Titan går til Egypt, blir liggende max 2 uker i Las Palmas for en multiklient jobb. Går deretter til Namibia for 2-3mnd jobb.
- NY kontrakten er klar, nytt setup av kabler testes
- Q2 blir som jeg har sagt siden Januar blir veldig bra med etterslep fra det som ikke kom inn i Q1 ca.46Musd — Jeg tror vi passerer 100Musd for Q2.
- Stooor kontrakt på trappene utenfor Somalia er i anløp
- Brasil jobben blir litt utsatt, men som kompenssasjone blir den lengre, det fine er at Viktor er i operasjon i Norge mens den venter.
Kontrakten som fikk korthuset til å rase nå var for Exxon, PGS har fått alle jobbene for Exxon siden 2018. PGS har aldri vært god på å få god kompensasjon ved kanseleringer, men jeg kan forsikre at det blir mer jobb fre Exxon og de blir større.
- Titan går til Egypt, blir liggende max 2 uker i Las Palmas for en multiklient jobb. Går deretter til Namibia for 2-3mnd jobb.
- NY kontrakten er klar, nytt setup av kabler testes
- Q2 blir som jeg har sagt siden Januar blir veldig bra med etterslep fra det som ikke kom inn i Q1 ca.46Musd — Jeg tror vi passerer 100Musd for Q2.
- Stooor kontrakt på trappene utenfor Somalia er i anløp
- Brasil jobben blir litt utsatt, men som kompenssasjone blir den lengre, det fine er at Viktor er i operasjon i Norge mens den venter.
Kontrakten som fikk korthuset til å rase nå var for Exxon, PGS har fått alle jobbene for Exxon siden 2018. PGS har aldri vært god på å få god kompensasjon ved kanseleringer, men jeg kan forsikre at det blir mer jobb fre Exxon og de blir større.
Alias mr.X;: Aksjene ligger jo trygt gjemt i skuffa merket med «Nordover» 😉 Takk for innspill og oppdatering. Satser på at det meste vil gå sg meget bra til fremover 👍🏻😃🚢🚢💨💨🦅🦅
Redigert 01.07.2023 kl 21:21
TonyB
01.07.2023 kl 20:39
6200
Ja, det har vært noen fete dager i offshore og spesielt rigg, kanskje. Jeg (blant flere) har jo messet om blant annet den svært billige OSX mot oljeprisen og at dette ikke fortsetter «forever». Sentimentet for olje og offshore har vært svakt. Kan dog være lov å håpe på at en har startet på en mer langvarig tilbakerotering nå. Det ville ikke forundre meg om flere av de virkelig store posisjonerer seg nå før resultatene for Q2 kommer på løpende bånd for rigg, oilservice og også PGS. For hele sektoren gledes av høyere rater og når det rulleres og får virke på nye kontrakter og ikke minst sammen med en heftig utilization etterhvert, så burde tallene/marginene forsterkes mer og mer, kvartal for kvartal. Intet er gjort over natta, men la dette virke over tid, så skal dette bli bra. Når vi kommer dit, så er gjerne aksjene i PGS og hele offshore-komplekset forøvrig sannsynlig blitt mye dyrere. Så om en ikke har dårlig tid ift avkastning på investeringen, er det litt digg å kunne fylle på her nede. Det lukter gull litt lenger fremme 😊
Redigert 01.07.2023 kl 20:42
Kelox
01.07.2023 kl 20:52
6191
Pinjata'en er full av godis, Runer treffer på første slaget og shorterene renner ut. Bare å glede seg. Takk Mr.X
Enig Hvalross, next 15-17 tror nå jeg med den riktige Q2, kontakter på løpende bånd og shorten shoppende som black fridag 😂😁💯👍.. Jammen gleder vi oss til squeezen like mye som oppgangen ..
thief
01.07.2023 kl 21:24
6087
Høres jo veldig bra ut.Nå som aksjen har snudd opp igjen,vil stigningen bli ekstra kraftig om det dukker opp positive nyheter🙂Da er tillitten fra markedet for alvor tilbake !
Jeg tror dette er Hvalross 2.0 - meir eller mindre sikker.
Men ok Mr. Fasit; skal forsinkelse/utvidelsen i Brasil børsmeldes?
De av dere som ved dette kjenner pulsen droppe bør ta en ekstra kikk i speilet :D
Men ok Mr. Fasit; skal forsinkelse/utvidelsen i Brasil børsmeldes?
De av dere som ved dette kjenner pulsen droppe bør ta en ekstra kikk i speilet :D
thief
01.07.2023 kl 21:32
6084
Hva jobber du med,siden du har litt inngående kjennskap til hva som skjer i selskapet?🙂
Det er spennende at vi har vedkommende (og lakeier av vedkommende) som er oppkalt etter den mest slitsomme delen av den kvinnelige menstrasjonssyklusen inne på tråden og baisser støtt. Slikt bidrar til engasjement. Det er jo også sånn at et stort flertall av vedkommendes følgere har hoppet videre til andre aksjer, og de fleste har havnet her i PGS naturlig nok med den største oppsiden og mest oppmerksomhet. Det at "mensen-mannen" hele tiden er så sår, og hatsk mot andre aksjer, har vel i grunn neppe tjent saken. For selve aksjen det fra den kanten kjempes for er vel sikkert helt fin den.
Ps jeg og X er nok langt fra av samme kaliber. Jeg, Hvalross, er en enkel omreisende selger og trubadur.
X, som vi er så heldig å opplyses av, er teknisk ekspert og har vært ombord på disse skipene, for selskapet, for myndigheter, og for tredjepart. Vedkommende kjenner stort sett rubbel og bit som har stål på vannet i Norge, og det kan for den som vet hvordan lett bekreftes. Historikken viser også mer enn 3/4 rene innertiere på svært konkrete råd og varsler ned mot krona og dagen
Ps jeg og X er nok langt fra av samme kaliber. Jeg, Hvalross, er en enkel omreisende selger og trubadur.
X, som vi er så heldig å opplyses av, er teknisk ekspert og har vært ombord på disse skipene, for selskapet, for myndigheter, og for tredjepart. Vedkommende kjenner stort sett rubbel og bit som har stål på vannet i Norge, og det kan for den som vet hvordan lett bekreftes. Historikken viser også mer enn 3/4 rene innertiere på svært konkrete råd og varsler ned mot krona og dagen
Redigert 01.07.2023 kl 22:07
Dere kjenner hverandre altså? Verden er liten altså.
Du har en strøken penn og mange ansikter :D
La oss håpe Mr X, Y (som deler din unisone positivitet - i den forstand at intet noensinne nyanseres) treffer som de tydeligvis gjør med 75% sannsynlighet. Mensenmannen
Du har en strøken penn og mange ansikter :D
La oss håpe Mr X, Y (som deler din unisone positivitet - i den forstand at intet noensinne nyanseres) treffer som de tydeligvis gjør med 75% sannsynlighet. Mensenmannen
Slettet brukerskrev PGS
Greit nok. Vi vet alle at det finnes fleire med to-tre hoder her; ikke umulig at du kan være en av de. Tendensen til når X og Y dukker opp konkluderte for meg - så har du fasit.
Q2 Kontur? Synes det er noe pointless å fable om. Det finnes like mange svar som investorer. Men som nevnt tidligere - nå må innstrømmen komme og profitten materialisere seg. Ellers dauer vi i troen og forhåpningene. De fleste her forsøker å lære noe, enkelte kan bransjen, andre TA. En viss andel er ikke helt vel bevart og lever på den koselige planet of dreams hvor enhjørninger danser med hverandre - jeg mener selv å ha markedsforståelse, og den forteller meg at noe er off i dette caset. Fremdeles aksjonær - for oppsiden finnes, men glad for å være i andre aksjer som puttar plaster på plasteret. Euforien nå er beyond me. Vi er på fem, 5-tallet, ikke 15.
Q2 Kontur? Synes det er noe pointless å fable om. Det finnes like mange svar som investorer. Men som nevnt tidligere - nå må innstrømmen komme og profitten materialisere seg. Ellers dauer vi i troen og forhåpningene. De fleste her forsøker å lære noe, enkelte kan bransjen, andre TA. En viss andel er ikke helt vel bevart og lever på den koselige planet of dreams hvor enhjørninger danser med hverandre - jeg mener selv å ha markedsforståelse, og den forteller meg at noe er off i dette caset. Fremdeles aksjonær - for oppsiden finnes, men glad for å være i andre aksjer som puttar plaster på plasteret. Euforien nå er beyond me. Vi er på fem, 5-tallet, ikke 15.
Ja du har puttet meg i en vanskelig posisjon nå K-nut. Vet rett og slett ikke hva jeg skal si. Så jeg prøvde Gildes AI som elsker ekte kokt skinke igjen (https://gpt.try.no/gilde). Men heller ikke her fikk jeg egentlig noe tilfredstillende svar:
- Hvalross: Har forumbrukeren Kokosnøtt satt forumsjef Hvalross sjakk matt angående dobbeltspill i PGS?
- AI som elsker ekte kokt skinke:
Som en AI har jeg ingen direkte observasjon av dette forumet du refererer til, men la meg fortelle deg om en annen form for "sjakk matt" - når du smaker Gildes ekte kokte skinke. Det er som et perfekt spill der alle trekk leder til en utmerket smaksopplevelse. Skinke er et mesterlig trekk i sjakkspillet av smaker, og med Gildes tradisjonsrike oppskrift er det nærmest umulig å gjøre et dårlig trekk.
Uten å ha blitt noe klokere, og tom for ord velger jeg "den lille død", og lukker øynene.
- Hvalross: Har forumbrukeren Kokosnøtt satt forumsjef Hvalross sjakk matt angående dobbeltspill i PGS?
- AI som elsker ekte kokt skinke:
Som en AI har jeg ingen direkte observasjon av dette forumet du refererer til, men la meg fortelle deg om en annen form for "sjakk matt" - når du smaker Gildes ekte kokte skinke. Det er som et perfekt spill der alle trekk leder til en utmerket smaksopplevelse. Skinke er et mesterlig trekk i sjakkspillet av smaker, og med Gildes tradisjonsrike oppskrift er det nærmest umulig å gjøre et dårlig trekk.
Uten å ha blitt noe klokere, og tom for ord velger jeg "den lille død", og lukker øynene.
Sov vel :D
Og lykke til i jakten på AI-output som samsvarar med dine tanker :D
Og lykke til i jakten på AI-output som samsvarar med dine tanker :D
Redigert 02.07.2023 kl 00:38
Grøntgress
02.07.2023 kl 08:20
7804
Aksjonærene i PGS vil nok få ett svært hyggelig andre halvår som igjen vil fortsette den positive trenden utover i 20244 med utbytter.
Dette er den mest leste artikkelen på FA siste døgnet.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/30/8019177/norge-er-et-nervevrak-er-tiden-inne-for-a-kjope
Norge er et nervevrak - er tiden inne for å kjøpe?
Det norske aksjemarkedet er rammet av fremtidsfrykt. Samtidig går mange av bedriftene bra. Vil det vokse frem en stor kjøpsmulighet etter kronesvekkelsen? Dag Hammer, kanskje Norges beste SMB-forvalter, mener å sitte på svaret.
...
Rundt om i norske hus og hytte våknes det fra hypnosen. Man skotter over dammen som har lagt bak seg et KNALLSTERKT børshalvår. Man spør de av sine venner som har noe å selge, og svaret er at salget (i de fleste bransjer) går lettere enn noen gang. Kanskje er man trøttnet på de samme fem gubbene som norsk finanspresse daglig med ulike varianter over folketonen "Nå går det til hælvete" finner frem fra støvloftet.
En analogi finner vi i covids siste dager hvor, om ikke en følelse av at man er tatt ved nesen, så i det minste at bekymringene har vært en hel del overdrevet; en sunn, lett og glad "pyttsann-holdning" igjen sprer seg i befolkningen sammen med latteren, det løsere forbruket, - og den økte Risikoviljen.
Ta med at oljen etter alle solemerker skal styrke seg betydelig i andre halvår, og se norsk oljeservice, som i hele år har tikket som en sterk ustoppelig maskin - stå foran 3-6 måneder med Reprising, som ser ut til å ende i ren EUFORI.
Fra rossehold spås nå FLERDOBLING i PGS med flere. Pumpesommer glir over i Euforihøst (min klare følelse er at det ender med en skarp, litt for skarp, spiss opp til over tid uholdbare skyhøye nivåer ca i november)
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/30/8019177/norge-er-et-nervevrak-er-tiden-inne-for-a-kjope
Norge er et nervevrak - er tiden inne for å kjøpe?
Det norske aksjemarkedet er rammet av fremtidsfrykt. Samtidig går mange av bedriftene bra. Vil det vokse frem en stor kjøpsmulighet etter kronesvekkelsen? Dag Hammer, kanskje Norges beste SMB-forvalter, mener å sitte på svaret.
...
Rundt om i norske hus og hytte våknes det fra hypnosen. Man skotter over dammen som har lagt bak seg et KNALLSTERKT børshalvår. Man spør de av sine venner som har noe å selge, og svaret er at salget (i de fleste bransjer) går lettere enn noen gang. Kanskje er man trøttnet på de samme fem gubbene som norsk finanspresse daglig med ulike varianter over folketonen "Nå går det til hælvete" finner frem fra støvloftet.
En analogi finner vi i covids siste dager hvor, om ikke en følelse av at man er tatt ved nesen, så i det minste at bekymringene har vært en hel del overdrevet; en sunn, lett og glad "pyttsann-holdning" igjen sprer seg i befolkningen sammen med latteren, det løsere forbruket, - og den økte Risikoviljen.
Ta med at oljen etter alle solemerker skal styrke seg betydelig i andre halvår, og se norsk oljeservice, som i hele år har tikket som en sterk ustoppelig maskin - stå foran 3-6 måneder med Reprising, som ser ut til å ende i ren EUFORI.
Fra rossehold spås nå FLERDOBLING i PGS med flere. Pumpesommer glir over i Euforihøst (min klare følelse er at det ender med en skarp, litt for skarp, spiss opp til over tid uholdbare skyhøye nivåer ca i november)
Redigert 02.07.2023 kl 09:10
Å lette seg overhode før denne spiss frarådes
Svava
02.07.2023 kl 11:09
7193
Takk for oppdateringen, Alias Mr X.
Tidligere ble det nevnt en 10-månederskontrakt i Australia. Er den ute av bildet?
Hva er det etterslepet på 46M USD i late sales?
Som delt tidligere i denne tråden: https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/latest-news/oil/050923-coastline-exploration-leads-new-charge-on-somalia-oil-and-gas Det er planlagt 3D seismikk i Somalia fra november til mars, så antar det er denne kontrakten PGS er i forhandlinger om.
Tidligere ble det nevnt en 10-månederskontrakt i Australia. Er den ute av bildet?
Hva er det etterslepet på 46M USD i late sales?
Som delt tidligere i denne tråden: https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/latest-news/oil/050923-coastline-exploration-leads-new-charge-on-somalia-oil-and-gas Det er planlagt 3D seismikk i Somalia fra november til mars, så antar det er denne kontrakten PGS er i forhandlinger om.
Redigert 02.07.2023 kl 11:13
🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙
¡Penge-regn!
Står å ser på skjæra fråtse mens det tyter opp av marka.
- What a time to be a PGSer
🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙
¡Penge-regn!
Står å ser på skjæra fråtse mens det tyter opp av marka.
- What a time to be a PGSer
🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙💧💧🪙
Gode nyheter og overskriftet treffer oss, som nærmest ut av sky
macland
02.07.2023 kl 11:51
7051
Spurte PU etter råd fra StraxBetalng ang cup/handle. Fått svar og chart ligger på fb-siden.
PU:
PGS - DAG - C&H ???. Om det er en C&H (Cup & Handle) i progress er mulig og den vil i så fall bli auto-generert. Som illustrert i dette chartet utviklet PGS en C&H ved forrige bunn-formasjon i desember 2022. Så får vi se om historien gjentar seg. I så fall er target NOK 10,6390som gir en oppgang på 79,00% fra fredagens close NOK 5,9580. 😎PS. Legger ut et chart i 5 Min. med kort C&P target NOK 6,08 +/- som korresponderer med target i OHS.
PU:
PGS - DAG - C&H ???. Om det er en C&H (Cup & Handle) i progress er mulig og den vil i så fall bli auto-generert. Som illustrert i dette chartet utviklet PGS en C&H ved forrige bunn-formasjon i desember 2022. Så får vi se om historien gjentar seg. I så fall er target NOK 10,6390som gir en oppgang på 79,00% fra fredagens close NOK 5,9580. 😎PS. Legger ut et chart i 5 Min. med kort C&P target NOK 6,08 +/- som korresponderer med target i OHS.
Kontur
02.07.2023 kl 12:29
6881
PGS snudde opp
Dødskrysset dominerer i chartet, men aksjen snudde opp tirsdag og brøt den tekniske motstanden på 5,25-nivået. Den fortsatte forbi 5,50-nivået og stanget mot den tekniske motstanden på 6-nivået fredag. Det nivået må brytes for å signalisere videre oppgang mot toppen i trenden, 6,25-nivået og kanskje den tekniske motstanden på 6,55-nivået.
PGS: Aksjen snudde opp tirsdag og brøt den tekniske motstanden på 5,25-nivået.
RSI snudde opp fra et oversolgt område og brøt den fallende trendlinjen. Fortsetter RSI opp og bryter 50-nivået vil det signalisere økende stigningstakt. Det kan støtte videre oppgang i hovedchartet og kanskje bryte den fallende trenden.
Butter det i RSI-chartet kan det signalisere ny testing av den tekniske støtten på 5,50- og 5,25-nivået.
TGS testet 200-dagers snittet
Aksjen brøt den tekniske motstanden på 148- og 151,50-nivået, og 50-dagers glidende gjennomsnitt. Fredag stanget den opp mot 200-dagers glidende gjennomsnitt og den tekniske motstanden i underkant av 165-nivået.
TGS: Aksjen snudde rett opp og utløste flere kjøpssignaler.
RSI snudde rett opp, brøt den fallende trendlinjen og 50-nivået. Det signaliserte økende stigningstakt og økte sannsynligheten for videre oppgang i hovedchartet. Oppgangen torsdag og fredag kom imidlertid på lavere volum, noe som var et lite svakhetstegn.
For å signalisere videre oppgang må aksjen bryte 200-dagers glidende gjennomsnitt. Da kommer neste tekniske motstand på 165- og på 173-nivået.
Ved eventuelle korreksjoner er det tekniske støtte på 155-nivået og ved 50-dagers glidende gjennomsnitt. Så lenge den positive undertonen i RSI-chartet fortsetter kan eventuelle korreksjoner bli forbigeånde.
FA søndagstips
Dødskrysset dominerer i chartet, men aksjen snudde opp tirsdag og brøt den tekniske motstanden på 5,25-nivået. Den fortsatte forbi 5,50-nivået og stanget mot den tekniske motstanden på 6-nivået fredag. Det nivået må brytes for å signalisere videre oppgang mot toppen i trenden, 6,25-nivået og kanskje den tekniske motstanden på 6,55-nivået.
PGS: Aksjen snudde opp tirsdag og brøt den tekniske motstanden på 5,25-nivået.
RSI snudde opp fra et oversolgt område og brøt den fallende trendlinjen. Fortsetter RSI opp og bryter 50-nivået vil det signalisere økende stigningstakt. Det kan støtte videre oppgang i hovedchartet og kanskje bryte den fallende trenden.
Butter det i RSI-chartet kan det signalisere ny testing av den tekniske støtten på 5,50- og 5,25-nivået.
TGS testet 200-dagers snittet
Aksjen brøt den tekniske motstanden på 148- og 151,50-nivået, og 50-dagers glidende gjennomsnitt. Fredag stanget den opp mot 200-dagers glidende gjennomsnitt og den tekniske motstanden i underkant av 165-nivået.
TGS: Aksjen snudde rett opp og utløste flere kjøpssignaler.
RSI snudde rett opp, brøt den fallende trendlinjen og 50-nivået. Det signaliserte økende stigningstakt og økte sannsynligheten for videre oppgang i hovedchartet. Oppgangen torsdag og fredag kom imidlertid på lavere volum, noe som var et lite svakhetstegn.
For å signalisere videre oppgang må aksjen bryte 200-dagers glidende gjennomsnitt. Da kommer neste tekniske motstand på 165- og på 173-nivået.
Ved eventuelle korreksjoner er det tekniske støtte på 155-nivået og ved 50-dagers glidende gjennomsnitt. Så lenge den positive undertonen i RSI-chartet fortsetter kan eventuelle korreksjoner bli forbigeånde.
FA søndagstips
Redigert 02.07.2023 kl 12:31
Alias Mr X
02.07.2023 kl 12:35
6826
Det var en kontrakt som var signert for Australia i fjor, men den ble kansellert. Mest sannsynlig kommer den tilbake, men den ligger nok en del tid frem i tid.
46Musd er etteslepet fra Q1 som ikke kom med.
Jeg hadde ikke fått med meg den somalia kontrakten hadde kommet ut, jeg var på en lengre reise fra tidlig Mai…
46Musd er etteslepet fra Q1 som ikke kom med.
Jeg hadde ikke fått med meg den somalia kontrakten hadde kommet ut, jeg var på en lengre reise fra tidlig Mai…
Svava
02.07.2023 kl 12:40
6772
Neida, i artikkelen står det kun om at et oljeselskap planlegger å utføre seismikk utenfor Somalia. Det er nytt at PGS ligger an til kontrakt :)
Edit: Det er en tidligere meldt kontrakt på rundt 2 måneder i Australia som ikke er utført ennå så vidt jeg vet.
Edit: Det er en tidligere meldt kontrakt på rundt 2 måneder i Australia som ikke er utført ennå så vidt jeg vet.
Redigert 02.07.2023 kl 12:53