$$$PGS$$$ 😶‍🌫️

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.07.2023 kl 13:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 21.06.2023 kl 15:29 333517

😶‍🌫️
Redigert 05.07.2023 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2023 kl 13:39 6516

Nå skal Pumpesommer bli til Euforihøst. For et avkastningsår 2023 blir, og all snacksen ligger forut!
Restplassno
02.07.2023 kl 14:17 6322

Er mr x insider siden han har info som ikke er børsmeldt ennå?
Piloten
02.07.2023 kl 15:33 5993

Kjenner på gikta at det ufortjente fallet fra 7 til 5 blir korrigert svært raskt. Og at Rune & Co står parat til å smelle av ei godmelding eller tre.
Tigerberget
02.07.2023 kl 16:24 5732

Tviler, men han kjenner nok en del folk..0
Slettet bruker
02.07.2023 kl 16:39 5642

Vi går inn i en tid hvor det blir nesten umulig å ikke tjene penger på norsk børs, det handler mest om å være mest mulig eksponert.

Likevel er det selvsagt alltid sånn at noen få vil få en stor meravkastning. Registrerer at Norges Beste Fondsforvalter i fjor fortsetter å vekte seg opp i PGS. Anker og de "Virkelig Gamle Pengene" er allerede godt inne, i likhet med de Aller Største Amerikanske Fondene. Selv Lyve-Evjen i dnb øker godt inn på øvre halvdel av topp 10

Men at Eliten igjen har fått et lite forsprang, betyr ikke at vi små ikke lett kan fly forbi de i prosentvis avkastning med en skarpere risikoprofil, hvor vi tidligere (før det midlertidige og snart forbigåtte krakket) har sett mange vanlige mennesker stått fram på PGS Investor med bevis på 5-6-7-8-9 hundre og over 1000% avanse i PGS. Disse hundretalls heldiggriser kan fort bli flere tusen nyrike i den neste EPISKE 3. BØLGES MEMEpumpen!

Gledens halvår blir det jamnt, men er du av de som stikker av gårde med Hovedpremien?

Velg rett

https://www.facebook.com/groups/classicartmemes/permalink/624995716408746/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Redigert 02.07.2023 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Piloten
02.07.2023 kl 17:40 5351

Skyggenes dal og dekke inn gap på 3,80 og det som verre er? Eller endeløs vandring i 4-5 sjiktet? Eller en opptur som det vil gå gjetord om på Oslo børs i årevis? Place your bets
citius
02.07.2023 kl 18:09 5173

Det mest naturlige som skjer denne uken, er at aksjen tetter gapet opp mot ca 7,25
kombinasjon med flere investorer som vil inn igjen, samt inndekning av short før resultater

Uka etter MÅ selskapet levere greie resultater,
samtidig må guidingen være god for 2. halvår

Ser i grunnen absolutt ingen punkter som fører til at de ikke leverer på begge de to viktige parametrene

Slettet bruker
02.07.2023 kl 18:18 5122

Ekstra kroner på plass til imorgen.
All in med bittelitte granne persille;)
thief
02.07.2023 kl 18:39 4991

Ja,veldig mye som peker i retning av en stor oppgang nå.Etter "tulleanalysen" til DNB,som flere utrolig nok gikk på,har aksjen snudd.Flere meglerhus har kommet med nye kursmål,som viser en dobling fra dagens nivå og oljen går mot et bra andre halvår.Aksjen burde fortsette oppgangen på forventning om gode late sales og q2 resultat,drevet av shortinndekning.Og leveres det som guidet,er monsteroppgangen reddet.Da kommer shortskvis deluxe🙂Kan bli en veldig hyggelig juli måned og fremover.
10PS
02.07.2023 kl 18:47 4931

Fra FA :
Dette kan signalisere børsoppgang
Hydro korrigerte opp, Questerre punkterte trenden, PGS snudde opp og TGS utløste kjøpssignaler. De amerikanske indeksene steg, Freyr eksploderte og Apple dundret opp. Hva nå?
rischioso
02.07.2023 kl 19:22 4732

Jo flere ganger du poster det samme innlegget jo mer usikker blir jeg på hvor sikker du egentlig er ...;)
Newbe75
02.07.2023 kl 19:28 4680

Med all respekt, men jeg tror du skal være forsiktig med å investere med bakgrunn i de diverse forumene her på FA, her foregå bare mer eller mindre kvalifisert gjetting, men 90% er bare ønske tenkere.
Whatnext
02.07.2023 kl 19:49 4566

Hei Alias Mr X.
Du virker å ha god innsikt i PGS og hva som rører seg i det seismiske markedet.
Vet du hva et source vessel (som PGS Apollo nå opererer som) omtrentlig genererer av inntekt?
Takk for delingen du gjør.
Mvh.
VantageVolante
02.07.2023 kl 20:03 4618

Du etterspurte info fra X her om dagen, og nå i helgen kom det.

Bra greier, ikke sant?
Alias Mr X
02.07.2023 kl 20:08 4575

Noen hemmeligheter må de få lov til å ha:-) det er mange ting som spiller inn for den type jobber.
rischioso
02.07.2023 kl 20:10 4561

Jeg etterlyste ikke - jeg formidlet hva han tidligere hadde sagt og fant frem innlegg han tidligere hadde skrevet fordi det var andre som etterlyste kilden.

Joda, ikke noe å klage på der ...;)
Tigerberget
02.07.2023 kl 20:28 4412

Hvis du ser ett eller to kvartaler frem i tid så er det vel egentlig ikke noen tvil… 🤑💵💵💰
rischioso
02.07.2023 kl 20:46 4262

Kortsiktig og rent teknisk så blir det nok en test av motstanden rundt 6,1 og det vil nok skje veldig snart og senest i i løpet av uken som kommer. Bryter den opp og igjennom så må det flere sluttkurser til på oversiden før den er å anse som etablert på oversiden hvor 6,1 da og igjen er blitt en støtte, men bryter den opp for så og falle tilbake før den får etablert seg så er det å anse som et falskt brudd og kursen vil da fortsette å vandre i det lavere trading intervallet under motstanden på 6,1.

Det som er litt spesielt denne gangen er at kursen ikke bare møter den gode gamle veletablerte motstanden (6,1), men også motstand innenfor den fallende trendkanalen hvor trendtaket krysser den etablerte motstanden og dermed får vi i realiteten en dobbel motstand så man skal ikke bli overrasket om kursen ikke klarer å byte opp og gjennom på første forsøk, men at det vil måtte flere forsøk til noe som da vil føre til at kursen vil falle tilbake for å konsolidere mellom hvert forsøk. Dette kjenner jo også shorterne til og vi bør derfor anta at de vil ha et ønske om å skape kurspress ved å lempe ut rundt det nivået ....

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100068&tck=PGS&product=2

Mao, klarer kursen verken å bryte opp eller etablere seg på oversiden så vil kursen fortsette å vandre i trading intervallet 5-6,1 en stund til - ikke mer komplisert enn som så og i løpet av uken har vi fasit - spennende er det og spennende blir det...;)
Redigert 02.07.2023 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.07.2023 kl 21:03 4114

Ser veldig bra ut. Blir spennende 2-3 uker dette med guiding og Q pres. Med gode tall og managment i form så skal vi mye opp. Da vil siste rest av usikkerhet være tatt bort og sceneskifte kan man si etter mange magre år.
Slettet bruker
02.07.2023 kl 21:14 4050

Dette er ikke en teknisk analyse- meget svakt.
Skulle tro skvisen var mer aktuell nå enn nede på 5 kr, hva har endret seg?
Kursen var etablert etter 2 runder over 5kr skrev du gjentatte ganger. Sjekk historikken din. Du surrer fælt.
Tungvint og trille ører. Du er neppe noe stor trader som tjener store peng :)
rischioso
02.07.2023 kl 21:22 4064

Vel, nå er jo støttenivåer noe av det mest grunnleggende og ikke minst viktig innenfor teknisk analyse og en forenkling av benevnelser slik at de fleste kan forstå gjør jo ikke analysen mindre verdt.
Nå det kommer til historikken så er jeg en av få som har fått flest treff ikke bare hele veien ned fra 13+ til 4,89 men også tidligere og om det jeg skriver går i mot det du ønsker så blir det jo ikke mindre riktig av den grunn.

Uansett, delingen var kun for de som kunne ha interesse av det - for andre er det jo bare å scrolle forbi ...;)
Restplassno
02.07.2023 kl 21:31 3942

Tror du marshall wace skvises når kursen ligger 6-7% over snittet hans? Richioso gjør en nøytral teknisk analyse og det er vel det du ikke liker.
thief
02.07.2023 kl 21:51 3722

Ja,nå som han har solgt,begynner han med litt nøytrale innlegg.Så blir det mer desperat negative,før han har kjøpt igjen.Og da er det bare positive igjen 😂😂Ikke akkurat tiden å selge nå.Hvis bare Pgs leverer ok/som guidet,ser man flere kroner opp.Og sjansen for det er vel større,enn at Pgs leverer dårlig. Spesielt etter dårlige late sales tall for q1,da burde q2 bli bra.
Restplassno
02.07.2023 kl 21:56 3675

Det er nok økonomisk sett langt mer bærekraftig å selge litt på motstandsnivåer, enn å sittr belånt til pipa og all in i en slik volatil, uforutsigbar aksje. Jeg solgte ca 20% selv fredag på 5.95. Da hadde jeg ca 20% gevinst. Det gjør det lettere å sitte gjennom ulendt terreng og være med til topps senere. Men det er opp til hver og en selvfølgelig. Jeg tror også at vi kan nå 10-12 kr raskt med god q2. Og har fortsatt en ubehagelig stor andel i denne aksjen. Så ikke slakt meg 😊
Redigert 02.07.2023 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
deadcatbt
02.07.2023 kl 22:17 3428

Jeg er inne.

Blir shelf nr 2 dette 👍
geo01
02.07.2023 kl 22:23 3346

Om markedet ikke gidder og reprise Pgs er ikke noe og gjøre med.
Om de leverer på sikt skal alle ha PGS,og reprisingen er bare utsatt pga et dårligere kvartal enn medianen som har meget høye ambisjoner for Pgs men aksekurs setter de lavt analytisk.
I et Dnb perspektiv med kursmål 5 pga en mini emisjon og et gjeldsforfall q1-24 har det ingenting med prising av selskapet og gjøre da de vil tjene enorme summer i år og i 10 år fremover med en lav gjeld mot de enorme kreftene skipene vil høste i meget lang tid fremover,fokuset er feilslått av analytikere.
1 av skipene som er nytt koster sikkert minst 300-350 mill usd i dag,nto gjelden til Pgs er ikke langt unna.
Pgs skal ikke prises PE 2-4 en normalprising på drift er 8-12.
Verdiene av alle skip i drift er netto nedbetalt .
Det erh insides feilprising av alt Pgs driver med og et sterkt økende marked paralelt med CCO og Havind som er i enorm vekst fremover blir det en kamp om 3D seismikk kontrakter.
Markedet er ustabilt mener jeg og har svakheter på flere områder,og en baktanke Dnb deler gjeldsfrykt som er den beste noen gang da Pgs er i water i q1.
Syssling av inntekter og verdier og kortsiktige analyser og korte penger er problemet enn så lenge,Pgs burde stå langt høyere i dagens marked og gjelds situasjon.

Slettet bruker
02.07.2023 kl 22:23 3380

Blir knall dette.

Rig, Val og us oilservice fosset på fredag, morgendagen blir vel å flyte frem som curlingstenen.

Ps gode utdypninger til caset har dukket opp siste time på PGS Investor. Tenker da på det grundige innlegget til Hashim, inkl utdypninger i kommentarfeltet.

Happy PGS week til dere som er inne, og dere som kommer til å bli med utover i uka.
🌊
Redigert 02.07.2023 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2023 kl 22:30 4829

"Pgs skal ikke prises PE 2-4 en normalprising på drift er 8-12"

Mens mange grønne selskap nyter PE 60+. Det er derfor man etter endels syn bør gjøre det mulig å investere UTELUKKENDE i PGS grønne divisjon, for en annen type investor, dvs Grønne Fond og andre som syns det er greit å betale det som utenifra kan synes som en ganske grov overpris pgs deres utelukkende grønne policy, og litt for mye penger i forhold til investeringsalternativer
Redigert 02.07.2023 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2023 kl 22:47 4678

Du traff ikke oppe på 13. Du bommet fra 7,41kr. Og hver krone til den snudde ned. Samme som du bommet på 6,1kr nå og for hver 10 øring den falt ned til 4,9x. Var aldri i 4,89 intra denne gang.
Hele poenget mitt med å svare deg her.
Det du presentere ikke en teknisk analyse. Du forsøker fremstille det som det. Et forvridd utdrag som vanlig av Investtech og andre enkle steder.
Du har enda ikke svart på fredagens spm fra en annen her inne angående ta og det han så og hvorfor du ser det du ser;) utenom og svare han blærete - uten noe svar med fornuft ..;) Litt som ellers….;)
Kosa deg!
Ingen biter på det som skal skje til uken fra din side lenger
Slettet bruker
02.07.2023 kl 23:08 4530

Alle er PGS positive!✅
Stor kapitalen er såvidt begynt å entre lokalet! Det er duket for fest og høye glass🥂💥
Pgs toget er begynt å rulle og kjører fra perrong 5 imorgen
🚂🚃🚃🚃🚃🚃lesset med 💵💵💵Farten økes for hvert stopp🚀Den som står utenfor kan få trøstepremie i form av klovnenese modent som et 🍎

Tikk takk…;)
Redigert 02.07.2023 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
geo01
02.07.2023 kl 23:18 4469

Normalprising er fundementalt i sammenliknbart marked som er mellom 10-20 da verdier er normale,avkastingsregler.
Pe 40-60 er ikke der Pgs er enda eller om CCs og Havind og bunnmineraler representerer ekstreme verdier i fremtid.
Akkutat nå representerer syklisk Pgs sterk inntjening med miniemisjon eller ikke,fokuset er et fokus vekk fra det som skjer positivt inntjening med nedbetalte skip som er langt høyere verdi enn aksjekurs
tull og fjernt fra virkelighet regjerer det tar tid før markedet våkner,bjørner i hi.
Ønsker ikke høyere aksjekurs men utbytter 50% av inntjeningen de vil levere,resten er pr dd ikke så nøye.
Skitt fiske til alle som vil betale 37% skatt,
Det beste er og være kjeltring,0 skatt.
Staten vet det at 0 % skatt er ulovlig og bruker 10% av fortjenesten til og fange kjeltringer,derfor betaler jeg skatt med glede,det burde de rike pampene som flykter landet gjøre også da de har mye mere penger enn meg,de får aldri nok uansett.
Men jeg mener alle burde betale lik skatt uansett,og ha lik pensjon uansett,hvorfor?
Alle er avhengige av hverandre.
Bor du i sveits og får utbytte fra Pgs betaler du 0-10% skatt.
I tilegg slipper du formueskatt.
Jeg skjønner at kjeltringene rømmer landet.Men skjønner Støre og veddom det?

Hvem gidder og vøre Norsk aksjonæt med og ta sjanser på alt når skatten er så høy?

Veddom og Støre vet alt.
Redigert 03.07.2023 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
unikum
02.07.2023 kl 23:49 4283

Sorry ris men dette var kopi av forrige gang vi var der for noen mnd siden. Kan du ikke bare si at du har solgt pga teknisk motstand som du mener. Ja forrige gang så dro den seg lett over 6,2 , falt tilbake 2-3 ganger og mines jeg ikke helt feil så gikk du glipp av rimelig mange kroner. En stor forskjell nå er Q 2 og fremlegges snart samt short sittet med synlig 4,5 % + x 2,5 usynlig som må nå snart handles inn. Trade nå er den største idioti man kan gjøre.
unikum
03.07.2023 kl 00:01 4206

Og nå var vi vel alle enige om å ikke hjelpe de lovløse så da kan du igjen holde deg unna tastaturet!
rischioso
03.07.2023 kl 00:01 4198

Hele poenget er at du behøver ikke å svare meg for du farer bare med tull og ufinheter så fort noen skriver noe du ikke er enig i noe som sikkert er trigget av din egen usikkerhet.
Scroll heller over slik input om fakta gjør deg nervøs og la andre som har interesse for kortsiktig utvikling og som er åpne for at ingenting går rett opp, men svinger - la disse få en mulighet til å kunne forstå hva som kan være i vente og hvorfor ...;)
Platinum365
03.07.2023 kl 00:09 4156

Happy trading
rischioso
03.07.2023 kl 00:10 4160

Det blir gjerne litt kopi når det tekniske bildet gjentar seg. Gamle etablerte støtter og motstander vil vi jo hilse hver gang kursen prøver å passere den ene eler andre veien. Jeg viser til dette som er fakta i motsetning til deg som påstår ting du ikke ha greie på - i.e. om andre er inne eller ute, hvor mye de har tjent og tapt - det er det jo bare den enkelte selv som vet....

Jeg deler nå ikke hva jeg tror, men hva jeg ser og legger ved dokumentasjon så får den enkelte muligheten til selv å avgjøre hva man skal gjøre og det klarer vi vel å få til uten at vi skal behøve å være ufine mot hverandre - i alle fall burde vi greie det ...;)

Platinum365
03.07.2023 kl 00:10 4142

Platinum365 skrev Happy trading
Umulig å trade aksjen med mer enn 1 mill spør du meg, men på 20-30k går det sikkert fint.
rischioso
03.07.2023 kl 00:14 4145

Det som kan virke umulig for noen er som oftest mulig for andre ...;)
Kontur
03.07.2023 kl 00:16 4135

Trenger ikke overanalyserer og pakke tro inn i dill dall selv om en hopper inn og ut alt etter som.
Slettet bruker
03.07.2023 kl 00:17 4139

Henger ikke sammen med det som du har skrevet for et par poster siden disse svingningene dine…;)
Shortskvis, LS osv osv osv.
Det er heller ingen teknisk analyse - så ingen kan basere sine avgjørelser på den. Kan ikke kaste ut noen tall uten substans… noen indikatorer til å bygge opp støtte/motstand? Macd - hva ser du på ? Rsi hva sier den nå? Var det ikke oversolgt? Med mine ufine briller er den det enda. Fib? Stochastic. Kom igjen ris belær oss. Hvor får du motstanden Og støtten fra? Som alltids er plagiat av Investtech.
Hvordan er shorten under mindre press forholdte forrige uke?

Skrev ikke jeg før du selv visste det at du skulle selge i forrige uke?
Du er en vits av en åpen bok - vitsebok🤡
Fiktivt liv på internet som stor trader…;)
Slettet bruker
03.07.2023 kl 00:20 4110

Du har hausset i en måned fra 5-5,8 om de solide resultatene som er i vente - nå er du ute i spekulasjon på TA fra investtech? :D

Lykke til da - håpar det blir tight på stasjonen. Alltid kjekt når wannabe smarties løper etter samtidig som de fremdeles smilar lurt og tviholdar på godfølelsen samt avgjørelsen. Du er en premium kandidat for kategorien.
Slettet bruker
03.07.2023 kl 00:22 4107

Er Investtech sin info ikke din. Stor forskjell.
Litt av en stor trader…;) MED peiling🤡
Slettet bruker
03.07.2023 kl 00:23 4128

Ikke den ting du ikke får til …;)
Men ikke vær ufin det er sårende på Internett
Just saying…;)
rischioso
03.07.2023 kl 00:28 4097

Først må du lese hva jeg skriver så må du sjekke det opp i mot dokumentasjonen jeg legger ved. Det er den som snakker - ikke jeg, jeg er kun budbringeren.

Dobbel motstand på 6,1 pga skjæringspunktet mellom den etablerte motstanden på 6,1 og taket i den fallende trendkanalen. Dette er ikke noe jeg har tatt ut i fra mitt eget hode, men er en realitet som kan sjekkes her:

Alt det andre visvaset lar jeg være å svare på ...;)
Redigert 03.07.2023 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2023 kl 00:34 4066

Takk!
Da skal du ikke plages med TA mer…;)
Du har sagt for lite - samtidig for mye…

Lykke til ;)
jaroas50
03.07.2023 kl 00:36 4095

Ikke bry dere om hva Ris gjør, hvor mye han trader, taper og vinner og gud faen vet hva. Skjønner ikke hvilken rolle det spiller. Bry dere om dere selv!
rischioso
03.07.2023 kl 00:41 4114

Takk i like måte, men husk jeg kan aldri plages av TA - jeg lever av TA.
Koselig at vi ønsker hverandre det beste - det er slik det skal være når man deler, men da må man være ærlig og det er det jo ikke alle som klarer så godt noen av oss tar seg tid til å både forklare og dokumentere og ikke bare slenger ut en masse visvass ...;)