Energiprisen wagner putin

CLCO
24.06.2023 kl 15:45 3053

Hmmm, skremmende utvikling i et ustabilt regime.
Vil tro oljeprisen eskalerer opp på mandag hvis dette utvikler seg videre slik som nå.
Kjøpte loads of Cfd i olje og ttf gass fredag, desverre kjøpte jeg cfd i Akersolutions,Yara og copper også. Uansett det er og blir lite viktig, skremmende utvikling i Russland i dag
Newbe75
24.06.2023 kl 18:41 2895

Hva er det som er så skremmende med dette da? Om det går vegen er det kanskje begynnelsen på slutten av krigen i Ukraina. Jeg registrerer at bla Polen mobiliserer... Tenker man da at siden Wagner evt angriper Moskva så er første tanken til Russerene; Nå tar vi Polen..... Blir helt matt av den hausingen som foregår.
Redigert 24.06.2023 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
Lynmann
24.06.2023 kl 18:44 2885

10 prosent større sjanse for fred gir optimisme for alle råvarer til gjenoppbyggjing av Ukraina. Kvar forventar du mest makrostøy måndag?
Kva tenkjer Clco om eksempelvis tank?
Redigert 24.06.2023 kl 18:46 Du må logge inn for å svare
Realisten2
24.06.2023 kl 18:57 2833

Dersom eventuell ustabilitet fører til leveringsproblemer fra Russland til Asia så kan det mulig få en betydning for oljeprisen. Uansett så tenker jeg at usikkerhet vil råde mest de kommende dager, men dersom optimismen rundt avsluttning av krigen øker, så kommer der nok en oppgang innen flere segment.
Jeg holder en knapp på reiseliv de neste ukene (gjennom USA/Europa sommeren) så tenker jeg Industri blir bra pga oppbygging (om krigen går mot slutten (tenker Yara, Elkem ol). Mest tro har jeg på Yara så fort usikkerheten avtar.
Newbe75
24.06.2023 kl 19:03 2811

Oljeprisen gjør vel fort et hopp på Mandag. Mange olje service aksjer steg tett opp mot 30% uken etter Russerene gikk inn i Ukraina.
Redigert 24.06.2023 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
CLCO
24.06.2023 kl 19:53 2718

Nattens og søndagens utvikling vil avgjøre mye, men hvis fortsatt uavklart situasjon mandag morgen så vil jeg tro oljeprisen øker 10% kortsiktig, det blir uansett utfall et skikkelig skudd for baugen for putler og videre agresjon fra han med sine hjernedøde generaler.
Siste fra wagner: Fokuset blir skiftet fra fremrykking mot Moskva til forsvar, noe som vil gjøre situasjonen som er i dag enda mer kaotisk med borgerkrig for å utslette 25 000 wagner soldater/ kriminelle
Redigert 24.06.2023 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
suspekt
24.06.2023 kl 23:26 2447

Ting snur fort nå om dagen, Ingen gitt å spå utfallet av dagens hendelser, men det svekker putin utvilsomt. Skummel utvikling. Ingen tar til vettet, da kan det bli ragnarokk til slutt.
Ved
25.06.2023 kl 07:16 2261

Ser ut til at den nå tidligere Wagner sjefen har roet seg og dratt på sommerferie til Hviterussland
.
omans
25.06.2023 kl 08:58 2128

En vet at rottene ikke utgjør fremtidens Russland/Belarus. Bare synd at ikke hele gjengen er 10 år eldre, så ville det snart blitt naturlig avgang.
Redigert 25.06.2023 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Restplassno
25.06.2023 kl 09:37 2066

Noen som tør å gjette oljepris mandag?
CLCO
25.06.2023 kl 09:59 2020

Tipper 83$ fatet
danmark1
25.06.2023 kl 10:28 1942

Shorterne får en hård uge. Aktierne og olieprisen stiger, uanset hvor meget shorterne prøver at kæmpe imod.
Nottet
25.06.2023 kl 10:32 1922

Ved skrev 72$
Tror ikke Shortgjengen har mistet kontrollen. 71$.
Tm3P
25.06.2023 kl 11:50 1792

Muligens en liten vekker angående risikoen som eksisterer i verdens (nest?) største eksportør av energi.
Slettet bruker
25.06.2023 kl 11:51 1784

https://www.finansavisen.no/makro/2023/06/24/8017795/harald-magnus-andreassen-om-wagner-aksjonen-aksjer-og-renter-vil-stige
Andreassen kan drømme videre: Wagner fikk vite 10. juni at Putin ville forby private hær fra 1.7. Sant nok at hele aksjonen viser svakhetene i Putin sin hær, men samtidig er Wagner nå nøytralisert. Dette forlenger krigen fordi Wagner er ute, og kompenseres med enda flere kriminelle hentet fra russiske fengsler. Putin blir ikke fjernet, og det er vel heller ikke ønskelig at krigsforbrytere fra Wagner får kontroll over kjernevåpen …
Putin er svekket, men ikke i en grad som åpner opp for andre løsninger.
Så: jeg ser ikke noe i disse begivenheter som skal drive aksjekurser/ oljeprisen opp. Fokus er inflasjon og rentebaner.
Redigert 25.06.2023 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
wielkikrol
25.06.2023 kl 11:59 1759

https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/25/8017830/oljeanalytiker-i-seb-bjarne-schieldrop-venter-ikke-pa-store-utslag-i-oljeprisen,

kan like gjerne være 40/60 dollar innen rekkevidde.. det man har blitt servert siden i fjor høst har vel ikke stemt helt.
velkjent
25.06.2023 kl 12:28 1714

Nei, men spåmenn, som Andreassen og Schieldrop, lider nok ingen nød uansett, så lenge FA og andre betaler for tøvet..
Redigert 25.06.2023 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
25.06.2023 kl 13:30 1633

https://www.dagbladet.no/
Har dere sett det fotoet med Putin og noen nøkkelpersoner på denne linken ?
DB har ikke laget egen link til bildet typisk nok.
For meg ser det ut til å være en viss tilbøyelighet til indre mytteri.

Dette i går kan på mange ulike måter ha vært en teaterforestilling og test.
Det er mye mulig slik at lojaliteten omkring Putin kan være veldig betenkelig.

Er "spesialoperasjonen" i ferd med å komme i bakgrunnen ? Er det nå mer
interne stridigheter i Russland som vil bli mer fremtredende ?

Jeg værer fare for at det kan oppstå forræderier omkring Putin. Det virker som
noe holder på å skje her.

Og noen kan ha innsett at "spesialoperasjonen" ikke nytter. At Russland ikke
vil klare å erobre Ukraina. Kanskje heller ikke omtrent ingenting av Ukraina.

Jeg sa det fra første stund at dette ville ikke nytte for Russland. God intensjon
om å demilitarisere og denazifisere, samt holde Ukraina utenfor Nato. Men
overmakten ble for stor. Dog burde alle se at Ukraina i Nato vil være unødvendig
provoserende. Verdenssamfunnet burde se saken litt fra Russlands side også.

Hvorfor skal Ukraina behøve å bli med i Nato ? Her går vesten for langt. Alt tåler
ikke dagslys her bare så det er sagt. Dvs. mht. bakenforliggende private agendaer
på vestlig side.

Norge burde ikke bruke masse midler på denne galskapen. Det er så ugildt så ugildt
alt sammen. Og frykt for Russland er bare tull. Russerne ville bare hindre Ukraina i
Nato. Russerne vil ikke ha Nato-baser tett innpå seg. Dette er meget forståelig.

Det er mulig "krigen" slutter om ikke så lenge. Vesten burde gi garanti for at Ukraina
ikke blir Nato-medlem før eventuelt tidligst om x antall år. Ukraina i EU burde over-
flødiggjøre noe Natomedlemskap for Ukraina. Ukraina vil da som EU-land ha beskyttelse.

Jeg tror egentlig Ukraina, Moldova (inkl. Transnistra), Belarus og Russland vest for ural,
inngår i den europeiske "familie" etterhvert. Befolkningene i disse områdene ser hvordan
nabolandene som Romania, Bulgaria, Polen og de baltiske stater har fått det. De vil ha det
på samme måten selv. Kfr. folkeopprøret i Belarus med over 200.000 i gatene i Minsk.
Når Ukraina kommer inn i den europeiske familie, så vil Moldova og Belarus også. Og da
kommer vestre del av Russland med Kaliningrad etter.
velkjent
25.06.2023 kl 15:09 1493

Det logiske for Russland burde heller være å bli med i NATO,, men for at dette skal skje må Putin og nomenklaturet rundt ham erstattes av demokratiske krefter, som motarbeider det historiske og nasjonalistiske om Russlands storhet fra tsartiden.
Alternativet er at Kina overtar kontrollen.
-sannheten-
25.06.2023 kl 17:01 1353

Nato ble jo opprettet som en forsvarsallianse mot Sovjetunionen.
Den vestre delen av Russland ligger så langt bort fra Kina, at den hører mer naturlig
i sammen med Europa. Hva som vil skje med den tynt befolkede østre delen av Russland
fremstår kanskje mer uklart ? Og her fins jo Mongolia som et slags eksempel.
Om Russland går inn i Nato, hvem skal Nato forsvare seg mot da ? Kina ?
Kina får uansett ikke noen kontroll over det vestre Russland. Og her bor kanskje 80 %
eller mer av den russiske befolkningen. Er f.eks. et evt. større Kazakstan noe av en
løsning ? El. andre sentralasiatiske republikker som utvider seg ? Evt. at Russland
strekker seg mye lenger øst enn Ural ? Evt. at deler av Russland i øst deler seg opp
i flere nye republikker ?
-sannheten-
25.06.2023 kl 19:01 1223

Dmitrij Medvedev utelukket ikke at det væpnede opprøret støttes av utenlandske eksperter.

Nestlederen for den russiske føderasjonens sikkerhetsråd mener at handlingene til arrangørene av det militære opprøret samsvarer med ordningen med et iscenesatt kupp.

Politikeren anser det som «ganske sannsynlig» at opprøret er organisert med støtte fra utenlandske spesialister og eks-tjenestemenn fra eliteenhetene til RF Forsvaret.

Han bemerker at kuppet forsøkte å ta makten i Russland var godt planlagt.


Читайте больше на https://military.pravda.ru/news/1850448-peskov_otvetil_chto_ne_znaet/
____________________________________________________________
Wagner-gruppen skal angivelig være stiftet 1. mai 2014 i St. Petersburg.
Det har en logo med to sverd og en femkantet stjerne.

Navnet skal være hentet fra komponisten Richard Wagner. (Hitlers favorittkomponist).