HRGI: ATL/M.cap 125,9 mill - ca. 260 mill. i kontanter
Lisens for co2 lagring/Polaris i Barentshavet. Kapasitet 100 mill. tonn. Operatør/partnerskap PGNiG/ORLEN LoI 5. september 23.
Markedsverdi 142 mill. og 268 mill. kontant. Selskapet vil få ytterligere 482 mill. fra Enova dersom Barents Blue prosjektet realiseres. Årlig produksjon på 1 mill tonn ren nh3. Antall aksjer 22 325 980.
Co2 lagring i Nordsjøen:
https://horisontenergi.no/projects/errai/
Nylig tildelt kraft og et steg nærmere realisering av ammoniakk produksjon i Hammerfest samt 482 mill. i støtte fra Enova.
Pågående forhandling med Fertiberia om partnerskap i Barents Blue prosjektet. Avtale ble landet 25. aug. 23. Fertiberia eies av Triton Partners. https://www.triton-partners.com/portfolio/fertiberia/
Lisens for co2 lagring/Polaris i Barentshavet. Kapasitet 100 mill. tonn.
Største eier: E.on som før øvrig betalte 370 mill. for 25,56% av aksjene i selskapet - dvs. kr 65 pr. aksje.
The E.ON Group is one of Europe's largest operators of energy networks and energy infrastructure and a provider of innovative customer solutions for approx. 48 million customers. Thus, we are decisively driving forward the energy transition in Europe and are committed to sustainability, climate protection, and the future of our planet.
https://www.eon.com/en.html
NB! All handel med aksjer innebærer risiko. Gjør selvstendig undersøkelser og husk at skribenter her inne og andre steder ofte har en agenda. Min agenda er å selge det glade budskap. Husk at du i ytterste konsekvens kan du tape alt eller gjøre en meget hyggelig investering. Det vil tiden vise..
Markedsverdi 142 mill. og 268 mill. kontant. Selskapet vil få ytterligere 482 mill. fra Enova dersom Barents Blue prosjektet realiseres. Årlig produksjon på 1 mill tonn ren nh3. Antall aksjer 22 325 980.
Co2 lagring i Nordsjøen:
https://horisontenergi.no/projects/errai/
Nylig tildelt kraft og et steg nærmere realisering av ammoniakk produksjon i Hammerfest samt 482 mill. i støtte fra Enova.
Pågående forhandling med Fertiberia om partnerskap i Barents Blue prosjektet. Avtale ble landet 25. aug. 23. Fertiberia eies av Triton Partners. https://www.triton-partners.com/portfolio/fertiberia/
Lisens for co2 lagring/Polaris i Barentshavet. Kapasitet 100 mill. tonn.
Største eier: E.on som før øvrig betalte 370 mill. for 25,56% av aksjene i selskapet - dvs. kr 65 pr. aksje.
The E.ON Group is one of Europe's largest operators of energy networks and energy infrastructure and a provider of innovative customer solutions for approx. 48 million customers. Thus, we are decisively driving forward the energy transition in Europe and are committed to sustainability, climate protection, and the future of our planet.
https://www.eon.com/en.html
NB! All handel med aksjer innebærer risiko. Gjør selvstendig undersøkelser og husk at skribenter her inne og andre steder ofte har en agenda. Min agenda er å selge det glade budskap. Husk at du i ytterste konsekvens kan du tape alt eller gjøre en meget hyggelig investering. Det vil tiden vise..
Redigert 15.09.2023 kl 09:45
Du må logge inn for å svare
Taycon
25.08.2023 kl 16:50
1988
God helg tilbake og noen avsluttende refleksjoner - muligens både realistiske og u.
- E.on bør vurdere kjøp av 25%. Engasjere meglerhus til å støvsuge "minibørsen"
- Hrgi v/styre (evt. etter ekstraordinær GF) bør vurdere å kjøpe tilbake 25%.
- Fertiberia/Triton partners bør vurdere å kjøpe 25%.
- Selskap med interesse for co2 business: Hub, Polaris eller tilgang til E.on` kunder, bør kjøpe 25%
Grunnen til at jeg messer om 25% er historien med Saga og co. som tilsvarer ca 25%.
E.on og ledelse selger ikke, men det gjør tilsynelatende en del av de mindre aktørene som er inne i Hrgi og de "styrer" selskapets M. Cap. ser det ut til. Alle eller deler av disse aksjene bør samles på en eller flere aktører med litt HORISONT, visjoner og interesse for co2/ammoniakk.
- E.on bør vurdere kjøp av 25%. Engasjere meglerhus til å støvsuge "minibørsen"
- Hrgi v/styre (evt. etter ekstraordinær GF) bør vurdere å kjøpe tilbake 25%.
- Fertiberia/Triton partners bør vurdere å kjøpe 25%.
- Selskap med interesse for co2 business: Hub, Polaris eller tilgang til E.on` kunder, bør kjøpe 25%
Grunnen til at jeg messer om 25% er historien med Saga og co. som tilsvarer ca 25%.
E.on og ledelse selger ikke, men det gjør tilsynelatende en del av de mindre aktørene som er inne i Hrgi og de "styrer" selskapets M. Cap. ser det ut til. Alle eller deler av disse aksjene bør samles på en eller flere aktører med litt HORISONT, visjoner og interesse for co2/ammoniakk.
Redigert 25.08.2023 kl 17:02
Taycon
25.08.2023 kl 18:08
1958
Side jeg er mer en snitt interessert i Hrgi, skal jeg fortsette kvelden med div. mer eller mindre seriøse innlegg. Til nye som kan være av interessert eller andre. Hrgi er ikke et typisk «grønt» selskap. Ledelsen består hovedsakelig av folk med lang fartstid fra oljenæringen. Produksjon av nh3 er ikke særlig grønt pr. i dag. Det vet Triton, Fertiberia og alle andre. De må omstille og fjerne co2. Hvis ikke blir de som Kodak - de så ikke poenget med å digitalisere. Kostnader. Noen her inne tror at du kan smelle opp et anlegg som produsere 1 mill. tonn nh3 årlig for noen hundre mill. Det samme gjelder både onshore og offshore lagring. Kostnadene er høye, men også inntektene. Således ligner Hrgi på selskap i oljebransjen. Hva koster det å lagre CO2 eller hva kommer det til å koste versus pris pr. fat olje. Hva slags inntekter genererer 1 mill. tonn nh3? Hrgi har Europas største energiselskap med 50’ kunder som største eier og har akkurat landet avtale med nh3 gigant. Minibørsen svarer med å sende selskapet 10% ned. Det er fortsatt like komisk.
Redigert 25.08.2023 kl 19:26
Taycon
25.08.2023 kl 18:54
1935
Min agenda: Spre det glade budskap. Har en såkalt long posisjon. Eneste motivasjon for salg på kort sikt, vil være et bud man ikke kan si nei til. Angående hausing: Alle aksjer kan gå i 0 og alt kan tapes. Har ikke investert i Hrgi for å sponse 40 - 50 lyse hoder for at de skal bruke dagen på å legge kabal, men intet som tilsier at så er. Det er også risiko forbundet med hvordan andre aksjonærer opptrer - mer eller mindre rasjonelt. Det er selvfølgelig også en risiko for at man gjør en vanvittig god investering. Det siste er mitt bet - enkelt og greit. Fallet i Hrgi har også tiltrukket seg menge kjente og ukjente tradere, som kan bruke alle triksene i boka. Noen kan finne på å skrive varmt om selskapet på eget nettsted, for så å ta exit så snart følgerne har hamstret. Når f.eks krise emisjon, massiv utvanning osv. brukes så har ofte skribenten en egen agenda. Greit å vite.
Redigert 25.08.2023 kl 19:10
Taycon
25.08.2023 kl 19:07
1939
Så for en tid tilbake en for meg ny variant. Kjøps post på 400’ relativt kort bak nivået vedkommende handlet på og ingen enkeltaktør ville på det tidspunktet kunne solgt tilsvarende (ledelse og e.on ikke «medregnet») Kursen gikk rett opp og pumpingen vellykket. Hvorvidt dumpingen rett etter var noe særlig butikk vites ikke.
Ermo
25.08.2023 kl 19:08
1938
5.8 virker som en god inngang men synker den lavere Taycon. Hva tenker du?
Hvor ligger støtte
Hvor ligger støtte
Redigert 25.08.2023 kl 19:12
Taycon
25.08.2023 kl 19:11
1931
Håper ikke det. I så fall vet du at den du kjøper av taper penger. Jeg hadde vært mer enn happy med en slik inngang😊
Ermo
25.08.2023 kl 19:24
1947
Anerkjenner when i trouble, double teorien. Den står.
Men, when not in trouble, når gå inn 😉
Men, when not in trouble, når gå inn 😉
Ermo
25.08.2023 kl 19:25
1948
Neida, skal ikke plage deg mer med denne type spørsmål. Takker for svar, god helg
Taycon
25.08.2023 kl 19:30
1964
Bare hyggelig. Jeg tror vi subber alle bunners mor, men vi får se. Handlet litt i dag også. Mener jo de med inngang på dette nivået er heldige. Men er jo temmelig inhabil. God helg.
Redigert 25.08.2023 kl 19:34
Ermo
25.08.2023 kl 19:39
1953
Appropo inhabil, vurderer du TA eller kjører du kun fundamental tilnærming?
Taycon
25.08.2023 kl 21:06
1911
Mer gpp: En forutsetning for at verdien av Hrgi skal korrigeres/gå opp, noe de fleste aksjonærer ønsker, er like enkel som banal. Flere eiere av verdipapiret, må anerkjenne/mene/analysere eller regne seg fram til at verdipapiret er verd 7-8-12 eller 20 for den saks skyld. Støy må blokkeres ut. Selger siden vil da tørke ut og kursen går opp. Hva en enkelt/mindre aktører som f.eks Fredly (som har/hadde 300’ og den største) gjør og hans vurdering har ikke noe å si i forhold til selskapet verdi . Heller ikke en gjeng som (evt) har trodd på likvidasjon/utdeling av kontanter, men psykologien i at «verdien» skal ned er farlig. Ikke fordi noen få betyr noe, men hvis «massene» beveger seg samtidig kan det bli heftig. Massene i Hrgi sammenheng er ca. 6 mill. aksjer som er fordelt på mange små - handlet fra over 30 til høy 5. Dersom majoriteten forstår/anerkjenner/er trygge på at de har anskaffet seg verdipapir med høyere verdi enn kurs, eller hvis e.on eller andre større aktører med HORISONT starter å støvsuge - vil det bli bra tenker jeg.
Redigert 25.08.2023 kl 22:02
Taycon
25.08.2023 kl 21:23
1902
Den største fordelen med den skakkjørte kursen er økt sannsynlighet oppkjøp av hele eller 25%
Taycon
25.08.2023 kl 23:12
1860
Absolutt avsluttende oppsummering. Hrgi har 267 mill. i kontanter og selskapet har kommuniser at cash burn skal ned. Fertiberia dekker sin andel av løpende kostnader for BB. Strøm er tildelt noe mange kanskje har glemt og avtale med F er landet. Bak F står Triton Partners. De har kommunisert hvorfor de kjøpte F og hva de vil med eierskapet. Triton er sterke. BB vil bli sponset med 482 mill. CO2 delen av Hrgi er spennende, både Polaris, men også HUB/Kinsarvik og samarbeid m/andre CO2 aktører. 50’ e.on kunder og CO2 er grunnen til at e.on eier 25% av Hrgi. Andre CO2 aktører/lisenshavere i Norge får muligens øynene opp for verdien av disse kundene og deres behov for lagring. Co2’s verdikjede og ren nh3 er spennende, nødvendig og etterspurt. Det betyr verdiskaping. Hva koster en mill. tonn ren nh3 eller hva er prisen for å lagre 100 mill tonn co2 eller mellomlagre x tonn i hub osv. https://www.triton-partners.com/portfolio/
Redigert 25.08.2023 kl 23:18
Taycon
25.08.2023 kl 23:42
1852
Beklager. Glemte dette og for evt nye interesserte: Bli kjent med største eier og for øvrig Europas største energiselskap - 72.000 ansatte: https://www.eon.com/en/about-us.html
Redigert 25.08.2023 kl 23:48
Taycon
26.08.2023 kl 00:02
1883
Hrgi spiller ball med de store ute i Europa og 400/500’ aksjer sender kursen ned 10% den dagen forlovelse med F blir annonsert. Dagen etter forblir den der med hele 50’ aksjer omsatt. Det er fortsatt like komisk og hvis e.on vil øke til 50% så er tiden mer enn moden for det.
Redigert 26.08.2023 kl 00:03
Taycon
26.08.2023 kl 07:06
1839
Having Fertiberia and energy major E.ON as partners in clean ammonia and CCS respectively marks important milestones for Horisont Energi and means that we are well positioned to accelerate the transition to carbon neutrality”, says Haukelidsæter Eidesen.
Taycon
26.08.2023 kl 07:15
1829
Maturing the Gismarvik CO2 terminal project for potential 20-25 million tonnes of annual capacity, including third-party storage - Started the development of a portfolio of carbon storage licenses with the goal of taking equity positions in storages which can be connected to the Gismarvik CO2 terminal
Taycon
26.08.2023 kl 07:27
1820
Identify and influence further support schemes targeted for blue ammonia and hydrogen to anchor the project
Taycon
26.08.2023 kl 07:32
1830
Ser ikke bort i fra at e.on/Fertiberia/Hrgi kan bli både hørt og sett i EU og få tilgang på sponsing i euro.
Taycon
26.08.2023 kl 07:50
1844
På tide at større aktører våkner og får med seg hva Hrgi har oppnådd så langt og hva de planlegger fremover. Når 2 europeiske giganter er på banen og nada skrives i finans pressen og aksjen handles for knappenåler og glansbilder, kan man lure. Hvor er de «lange» pengene, eller de som leter etter morgendagens industri eller neste enhjørning?
Taycon
26.08.2023 kl 08:01
1867
Nærmeste vi kommer er Kristian Falnes (hyggelig mann forresten) og Bjørn Simonsen. Kristian representerer kanskje ikke de lange pengene, men har alle forvaltere av kapital gått inn i dyp depresjon eller er det rett og slett inkompetanse og uvitenhet som dominere. 2 europeiske giganter satser, da bør det ringe noen bjeller hos div. forvaltere, investorer og andre spillere.
Redigert 26.08.2023 kl 08:04
Taycon
26.08.2023 kl 08:18
1862
Hvis de sliter med å se, så kan jeg godt forklare. Sett dere inn i hva Hrgi så langt har levert og hva de sier de skal levere framover. En gjeng med drømmere fra Sandnes ville ikke klart å lande avtale/få inn 370 mill. fra e.on hvis det var en gjeng drømmere. Ei heller fått 482.000.000 gratis penger fra fellesskapet. De ville absolutt ikke klart å lande noe som helst med Fertiberia osv. Den eneste «feilen» de har gjort, er å ta imot pengene til Spetalen m/venner. Det er for såvidt ikke et problem for Hrgi, men hovedårsaken til status kurs og lav m.cap. At ikke større aktører ser dette og at penger ligger på gaten - er for meg en gåte.
Redigert 26.08.2023 kl 09:38
Taycon
26.08.2023 kl 08:25
1869
Men siden denne bloggen leses av hele finans Norge, vil nok Hrgi bli tema i alle meglerhus og hos den tunge kapitalen på morgenmøte mandag. En eller annen vil se at de kan ta kontroll over 1/4 av Hrgi til en meget gunstig pris og gjøre store penger hvis tids HORISONTEN er lenger enn 3 dager.
Redigert 26.08.2023 kl 08:26
Taycon
26.08.2023 kl 09:01
1857
Finans eliten og andre mer eller mindre kvalifiserte forvaltere kan jo besøke siden nedenfor å lese hva Triton Parners skriver om sitt eierskap i Fertiberia eller lese seg opp på hva de drøye 70.000 ansatte i e.on driver med. https://www.triton-partners.com/portfolio/
PerUlv Den ene
26.08.2023 kl 09:22
1856
Tja...
Uten nevneverdig kunnskap utover hva Taycon har ervervet oss uvitende må jeg bare innrømme at jeg finner caset "tildeles" spennende. Tildeles fordi det er svært få andre som gjør det. Dette viser seg i likviditeten i aksjen som nærmes er på et totalt lavmål. Men...
Så er det jo også sånn at når en aksje bunner ut etter "total grusing" har de fleste, nærmest alle, som vil ut solgt. Etter det kommer "vakumtiden" hvor en ørkenvandring finner sted uten de helt store kursutslagene. Men...
Etter de syv vonde kommer ofte de syv gode. En analytikker følger aksjen med "Sterkt kjøp" (Kilde Infront). I slike case er tålmodighet et must. Om og når volumet kommer vites ikke. Men... Om og når det kommer kan oppgangen bli brutal. Husk at det nå finnes få selgere...
Uansett...Ønsker Taycon og andre lykke til.. Har tatt et lite bet men vurderer fortløpende å øke noe mer.
Uten nevneverdig kunnskap utover hva Taycon har ervervet oss uvitende må jeg bare innrømme at jeg finner caset "tildeles" spennende. Tildeles fordi det er svært få andre som gjør det. Dette viser seg i likviditeten i aksjen som nærmes er på et totalt lavmål. Men...
Så er det jo også sånn at når en aksje bunner ut etter "total grusing" har de fleste, nærmest alle, som vil ut solgt. Etter det kommer "vakumtiden" hvor en ørkenvandring finner sted uten de helt store kursutslagene. Men...
Etter de syv vonde kommer ofte de syv gode. En analytikker følger aksjen med "Sterkt kjøp" (Kilde Infront). I slike case er tålmodighet et must. Om og når volumet kommer vites ikke. Men... Om og når det kommer kan oppgangen bli brutal. Husk at det nå finnes få selgere...
Uansett...Ønsker Taycon og andre lykke til.. Har tatt et lite bet men vurderer fortløpende å øke noe mer.
Taycon
26.08.2023 kl 10:33
1827
Takk og alltid interessant å lese innleggene dine.
Fortsett med det og lykke til.
Fortsett med det og lykke til.
tuja
26.08.2023 kl 11:10
1809
"Sterkt kjøp" høres meget bra ut. Pr i dag er vel selskapet tilnærmet konkurspriset. Hvorfor er for meg totalt uforståelig. Og nå er også partnerskapet med Fertiberia bekreftet. Om du har en link til analysen, hadde jeg satt pris på om du legger den ut. Eventuet target som analytikeren har foreløpig.
Fortsatt god helg.
Fortsatt god helg.
Taycon
26.08.2023 kl 11:52
1798
brutusBear
26.08.2023 kl 12:49
1772
Kan noen forklare hva som har skjedd på veien fra 120 kroner til dagens 6 kroner? Skjønner at Spetalen og Equinor(?) er ute, og at det har påvirket prisen. Vil de noensinne få nok strøm til å produsere noe, eller er det kun CO2 lagring de satser på?
Vurderer inngang, men usikker på om dette caset er helt derisket ennå.
Vurderer inngang, men usikker på om dette caset er helt derisket ennå.
Taycon
26.08.2023 kl 14:30
1742
Kan forsøke, men mulig andre vil supplere. Strøm er avklart/tildelt for første fase, dvs. anlegg som årlig produserer 1 mill. tonn Nh3 (fase 2 er en fremtidig mulighet, men ikke pri nå) Produksjon av nh3 er høyre ben og lagring av CO2 (og verdikjede CO2) er selskapets venstre ben. CO2 fra nh3 skal lagres i Polaris, men også tilstrekkelig kapasitet for 3. parts lagring. Venstre ben befinner seg i Gismarvik og Hammerfest. Høyre kun i Hammerfest. De jobber med å plassere venstre i Nordsjøen. Nyttig å lese hele q2 https://horisontenergi.no/wp-content/uploads/2023/08/Q2-ferdig-.pdf
Redigert 26.08.2023 kl 22:44
Taycon
26.08.2023 kl 15:20
1728
Kanskje ikke det du spurte om, så prøver dette: Spetalen/State/Saga og (delvis) KLP har dumpet ca. 5,5 mill. aksjer hovedsakelig pga Spetalens exit fra «grønt» søl og endret investerings strategi for Saga (Spetalen) Markedet (småsparere og tradere) har ikke kunnet ta imot og opprettholdt verdi. Derfor etterlyses flere litt større aktører med ambisjoner og mer langsiktig eierskap enn tradere og en del små. Før Eqnr exit, ble aksjen omsatt, men lavt volum bortsett fra økning på gode og dårlige nyheter. Da e.on gikk inn på kr. 65 og handlet 25% tok den av. Før min tid - helgivis. Hvis ikke hadde mitt snitt vært drøyt. Blir mye gjentagelser nå. Beklager.
Redigert 26.08.2023 kl 15:27
Taycon
26.08.2023 kl 22:52
1633
Blir spennende å se hva Hrgi får ut av dette og hva andre kan få ut av Hrgi/e.on: Started the development of a portfolio of carbon storage licenses with the goal of taking equity positions in storages which can be connected to the GismarvikCO2 terminal
Redigert 26.08.2023 kl 22:55
Taycon
26.08.2023 kl 23:01
1652
Mulig noen av disse kan navnene dukker opp etterhvert: De to letetillatelsene som er tilbudt ligger i sørlige del av Nordsjøen. Den østlige tillatelsen tilbys til en gruppe bestående av Aker BP ASA og OMV (Norge) AS. Den nordvestlige tillatelsen tilbys til en gruppe bestående av Wintershall Dea Norge AS og Altera Infrastructure Group gjennom sitt datterselskap Stella Maris CCS AS.
Taycon
26.08.2023 kl 23:12
1685
Hrgi og Neptune søkte sammen om lisens, men nådde ikke frem og stor skuffelse. Ser nå noe interessant fra 18. august i år og som er nytt for meg: Denne letetillatelsen etter lagringsforskriften ligger i Nordsjøen øst for Sleipner Øst-feltet og tilbys til Sval Energi AS, Storegga Norge AS og Neptune Energy Norge AS. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/tildeling-av-letetillatelse-etter-lagringsforskriften/id2991460/
Redigert 26.08.2023 kl 23:18
Taycon
26.08.2023 kl 23:32
1669
Noe jeg har gått glipp av? Mener noen stilte spørsmål på slutten av q2 pres. om hvorfor hrgi ikke søkte (igjen) sammen med Neptune. Fikk ikke med meg svaret fra ceo. Når Neptune er en av aktørene som nå nylig fikk tildeling, tenker jeg at gamle venner kobler opp igjen. Noen her inne som kan gjengi hva ceo svarte?
Taycon
26.08.2023 kl 23:41
1662
Horisont Energi and Neptune Energy will apply for the announced license to operate a CO2 storage in the North Sea
2. November 2022 https://horisontenergi.no/news/horisont-energi-and-neptune-energy-will-apply-for-the-announced-license-to-operate-a-co2-storage-in-the-north-sea/
2. November 2022 https://horisontenergi.no/news/horisont-energi-and-neptune-energy-will-apply-for-the-announced-license-to-operate-a-co2-storage-in-the-north-sea/
Redigert 26.08.2023 kl 23:44