Oppkjøpskandidat nr. 1 ?

Trond.heim
REACH 28.06.2023 kl 10:59 868

En skal ikke tro på rykter, men.
Det snakkes om konsolidering i offshorenæringen generelt og i selskap posisjonert for havvindsatsing spesielt.

Som del av dette har som kjent Wilhelmsen blitt største aksjonær i Reach, omtrent samme størrelse som North.

Remotesatsingen gjør at Reach ligger langt fremme både knyttet til kompetanse og kostnadsreduksjon.

Det forventes at havvindsatsing blir den nye boost i offshorenæringen, en kan risikere fartøy og kompetansemangel de neste år.

Reach har så lav verdi ( aksjekurs ca. 4.-) at « faren for oppkjøp « er overhengende.

Fearnley analysen i dag peker på en mer realistisk verdi 50% opp ( kursmål 6.-)

Det første jeg regner med vil skje et et bud på alle aksjene i North og deretter et samarbeid med oppkjøper og Wilhelmsen.

Reach alene er for små, men samtidig så verdifulle at sansynligheten for å bli slukt kan være overhengende så lenge kursen er nede på 4 tallet.

Redigert 28.06.2023 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
28.06.2023 kl 13:53 788

Jeg tror også det er en god sjanse for at reach blir kjøpt opp.
Kompetansen er unik og det er først og fremst den som må prissettes da mange av skipene er innleid.
North er nok veldig komfortable med investeringen nå.
Reach betaler utbytte som dekker alle kostnader i North, og et bud må derfor være GODT for å friste.
Jæims Bånn
28.06.2023 kl 13:53 787

Jeg tror også det er en god sjanse for at reach blir kjøpt opp.
Kompetansen er unik og det er først og fremst den som må prissettes da mange av skipene er innleid.
North er nok veldig komfortable med investeringen nå.
Reach betaler utbytte som dekker alle kostnader i North, og et bud må derfor være GODT for å friste.