Hva vil DMFen ha å si?

JosefK
AZT 29.06.2023 kl 14:19 2724


Zat iz ze queztion…

For en dag! Jeg gliser fra øre til øre 🤓

DMF 1) er første gang for AZT. Men nå er den sendt.

Først og fremst må man definere målet. 400 mUSD er det mest kvalifiserte gjetningen av størrelsen på markedet for endonucleaser. Det markedet domineres av Benzonase, produsert av Merck KGgA. Denerase fra C-lecta er også en betydelig aktør. SAN fra AZT blir tredje med DMF. Det finnes en skog av andre også men vi konsentrerer oss her om de som sikter mot GMP standard.

SAN omsatte i fjor for ca 68 mNOK, hvilket tilsvarer mindre enn 2% av totalmarkedet. Hvis dere blar tilbake til Q4 webcasten, så sa Dirk Haneiser en del om viktigheten av DMF. Bl a sa han at «ok, så du har en endonuklease med unike egenskaper? Uten DMF er vi ikke interessert».

Hvis man da ser litt rundt på det og sier at 10% av markedet finner det interessant å satse på SAN, så ser vi på en potensiell omsetning på 400 mNOK.

Personlig tror jeg SAN kan ta mye mer. Det er nemlig et mye bedre produkt enn både Benzonase og denerase. 2)

Det blir hyperspennende å følge med. Og har man negler igjen, så er det bare å tygge i seg 🤓



1) https://newsweb.oslobors.no/message/594388

2) https://aiche.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/btpr.3342
xjack
29.06.2023 kl 15:28 2646

LaBull påpeker i sin twitring også at selskapet entrer en ny fase, i og med at denne svært viktige milepælen medfører at AZTs viktigste produkt nå kan brukes i kliniske studier på mennesker og vdere i produksjonen av legemidler. - Kan bli fres i sakene fremover nå!
JosefK
29.06.2023 kl 16:12 2570


Han har helt rett I det. Jeg er mest spent på om det går mer enn to kvartaler før man ser virkningen av det.
xjack
29.06.2023 kl 18:33 2414

Man kan vel ikke se bort fra at eksisterende kunder allerede sitter på preparater/patenter/biologiske produkter som er klar for IND-søknad? Når det nå foreligger DMF på SAN, vil banen ligge klar for FDA til å gi tillatelser til å gå videre med tester?
I alle høve, vi kan vente, vi, på at SAN finner et "ready market".
JosefK
29.06.2023 kl 21:15 2291


Det er det jeg ser for meg. Reaksjonen I fjor da Det ble kjent at de går for DMF var momentant med +80 kunder. Men vi får se.
Fünke
03.07.2023 kl 15:29 1813

Markedet har vanskelig for å prise inn noe som helst for tiden. For så vidt er det greit. Vi er lykkelig uvitende, både vi som er inne og de som er ute, om hvor dette ender. Som vanlig er det bare å smøre seg med tålmodighet. Når(om) regnskapene begynner å vise til en positiv trend får vi helt sikkert en reprising. Selvfølgelig positivt om det begynner å gjøre seg gjeldene allerede i Q2, men jeg har mer troa på en "fasit" fra høsten og utover. Jeg stiller meg helt og holdent bak første post. Stjernene er i ferd med å komme i riktig posisjon.
JosefK
04.07.2023 kl 23:37 1538


Jeg fikk en merkelig pop-up om brukerkonto her i dag. Den var tydelig ikke interessert i at jeg skulle logge på med min eksisterende historikk, så er det overhengende fare for at jeg dropper finansavisens forum helt og holdent.

Hvis så skjer, vil jeg benytte anledningen til å si takk for meg. 15 år med FF er kanskje nok.

Hvorfor i allverden FF skal endre på noe som fungerer forstår jeg ikke. Det hadde holdt å fjerne de irriterende kinksene som eksisterer. Innlogging har ikke vært en av dem.



Dr_Eval
05.07.2023 kl 00:19 1492

Kanskje du bare kan spørre de om de kan ordne det? Det er vel det minste en kan forvente? Hos meg kom det bare opp en successmelding om at alt det gamle har blitt overført til det nye og at jeg ikke trengte å foreta meg noe. Jeg håper det ordner seg for deg.
rufus01
05.07.2023 kl 06:38 1422

Jeg har ikke mottatt noe lignende fra FA. Uansett håper at dette ordner seg JosefK, og du fortsetter på forumet. Vi trenger din kunnskap her!
BIF78
05.07.2023 kl 07:48 1373

Helt enig med Rufus. Du kommer med meget relevant viden, så bliv gerne. Selvom du måske skal skifte ID.
Frozen
05.07.2023 kl 08:14 1335

Enig med ovennevnte. Selv om jeg, og mange fler med meg, ikke er så veldig aktive med egne innlegg på forumet - så er vi mange som leser dine gode innlegg med stor interesse, JosefK.

Dagene blir ikke de samme uten JosefK (evt under nytt navn) sine løpende avsløringer av nye kunder som aktivt benytter AZT-produkter i sin utvikling (og etterhvert i sin produksjon)...
dahl
05.07.2023 kl 09:29 1253

Støttes på det sterkeste.
Vil bli ett stort savn om du blir borte
Egor1
05.07.2023 kl 10:09 1203

Håper du blir her !! Om du flytter et annet sted, vær vennlig å fortell oss følgere hvor du tenker å fortsette 🙂
Egor1
05.07.2023 kl 10:10 1201

Håper du blir her !! Om du flytter et annet sted, vær vennlig å fortell oss følgere hvor du tenker å fortsette 🙂
JosefK
06.07.2023 kl 20:24 944


Slapp av. Det er vanskelig å bli kvitt meg. Men blir det mer krøll med innlogging, så er det ikke sikkert jeg orker å fikse det. For verdien av forum har sunket dramatisk det siste året. Det betyr ikke at jeg dumper AZT, noe jeg antakelig aldri får helt til 🤗

On topic: De driver en kampanje for San for øyeblikket. Og er det noe jeg virkelig ønsker meg så er det «I ❤️ NaCl» sticker 😂

https://arcticzymes.com/ilovesalt/?trk=organization_guest_main-feed-card_feed-article-content

Jeg tror jeg trenger et par sånne 🥰