ARGEO - INVITERER ARGEO 12.02.24 kl 1300 se link
avlyst og ny dato er 12.februar.
Trond kunne ikke pga reiseplaner som kræsjer. Det er vel mye aktivitet i Argeo om dagen. Jeg tror det er mye aktivitet i andre selskaper som har med Argeo å gjøre og ,-))
https://www.facebook.com/events/1610225909714942
Vi har gleden av å ha med oss Trond Crantz, CEO hos Argeo. Hvis du har noen spørsmål, er du velkommen til å besøke Investorweb-profilen vår på Investorweb.no. Der kan du sende inn dine spørsmål i Q&A-delen.
Trond kunne ikke pga reiseplaner som kræsjer. Det er vel mye aktivitet i Argeo om dagen. Jeg tror det er mye aktivitet i andre selskaper som har med Argeo å gjøre og ,-))
https://www.facebook.com/events/1610225909714942
Vi har gleden av å ha med oss Trond Crantz, CEO hos Argeo. Hvis du har noen spørsmål, er du velkommen til å besøke Investorweb-profilen vår på Investorweb.no. Der kan du sende inn dine spørsmål i Q&A-delen.
Redigert 31.01.2024 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
SAUDIKING
11.10.2023 kl 19:13
2919
Argeo eier eget tek selskap som driver utvikling av denne nå teknologien de er alene om.
Å få en oilmajor på kroken sier ikke så rent lite, samtidig er dette en banebrytende kontrakt i størrelse for Argeo, den største noensinne👍
Dette kan bli vilt👍
Å få en oilmajor på kroken sier ikke så rent lite, samtidig er dette en banebrytende kontrakt i størrelse for Argeo, den største noensinne👍
Dette kan bli vilt👍
Omnislash
11.10.2023 kl 18:19
3049
Ok. Hvilken tidshorisont ser du for deg? Jeg er veldig spent på hvilket selskap de har inngått avtale med, hvilke rammebetingelser den avtalen vil ha og eksakt hvilken tjeneste de skal utføre. Hvis de har kommet først i en kø som blant andre TGS/PGS står i, så sier ikke det rent lite! Det er i såfall ikke pga erfaring eller generell seismisk kompetanse. Må være ene og alene pga deres teknologi, og i såfall er det intet annet enn banebrytende. Det vil si at de kan levere bedre data til en lavere pris.
Jeg synes jeg kan spore en nær forsnakkelse av CEO i intervjuet med Finansavisen. Mot slutten når han snakker om oppgraderingen i Bergen sier han "et prosjekt på størrelse med O..." før han henter seg inn og bytter ord. Klarer ikke å tolke noe ut av det - mulig det ikke var noe der heller..
Jeg synes jeg kan spore en nær forsnakkelse av CEO i intervjuet med Finansavisen. Mot slutten når han snakker om oppgraderingen i Bergen sier han "et prosjekt på størrelse med O..." før han henter seg inn og bytter ord. Klarer ikke å tolke noe ut av det - mulig det ikke var noe der heller..
Newbe75
11.10.2023 kl 18:16
3065
Jeg har vært her siden i vår og føler jeg har satt meg godt inn i caset, synes det du skriver er veldig bra og riktig👏👍så fremt CEO det som kommer fra selskapet stemmer kommer dette til å bli en av de heftigste oppturene på Børs på veldig lang tid🤑🤑🤑
Krelva
11.10.2023 kl 18:01
3093
Fornuftige ord fra sistnevnte taler.Ha en strålende kveld og lykke til på ferden til oss alle sammen Fattig eller Rik
verbatim
11.10.2023 kl 18:01
3090
Aner ikke. Disse folka bryr seg ikke om aksjekurser, men om verdier i selskapet.
Teknologien Argeo sitter på er de alene om i verden og er flere hestehoder foran konkurrenten. De har brukt 2 år på å prøve og feile. Selvsagt støter man på problemer underveis som må løses og det har de nå klart som han sier i intervjuet. Det er ikke uten grunn de får napp hos ett av verdens største oljeselskap. Og hvorfor skulle en slik gigant velge Argeo over de mer etablerte? Kan det være at de dataene de får servert er bedre enn konkurrentens data?
Det vil være forumskribenter som ikke skal selge før den når ett visst mål også plutselig er de ute av aksjen lenge før eget kursmål og ønsker alle sammen lykke til videre og 2 dager senere er de inne igjen med div kursmål. Disse er nok ute igjen lenge før de når de selvpålagte målene. Du kan høre med disse folka om hva de tenker om de neste 2-3 månedene istede
For min del...Jeg selger ikke. De har både 4 og flere båter før jeg vurdere min posisjon. Om Argeo får lov å være eget selskap såpass lenge, vel og merke.
Argeo har såvidt startet reisen
Profit will follow...
Teknologien Argeo sitter på er de alene om i verden og er flere hestehoder foran konkurrenten. De har brukt 2 år på å prøve og feile. Selvsagt støter man på problemer underveis som må løses og det har de nå klart som han sier i intervjuet. Det er ikke uten grunn de får napp hos ett av verdens største oljeselskap. Og hvorfor skulle en slik gigant velge Argeo over de mer etablerte? Kan det være at de dataene de får servert er bedre enn konkurrentens data?
Det vil være forumskribenter som ikke skal selge før den når ett visst mål også plutselig er de ute av aksjen lenge før eget kursmål og ønsker alle sammen lykke til videre og 2 dager senere er de inne igjen med div kursmål. Disse er nok ute igjen lenge før de når de selvpålagte målene. Du kan høre med disse folka om hva de tenker om de neste 2-3 månedene istede
For min del...Jeg selger ikke. De har både 4 og flere båter før jeg vurdere min posisjon. Om Argeo får lov å være eget selskap såpass lenge, vel og merke.
Argeo har såvidt startet reisen
Profit will follow...
Her tror jeg ikke på kursmål, mere på Markedsverdi og fremtidige inntekter som vil utvikle seg fortløpende.
Så lenge CEO holder det han sier. og beholder tilliten i markedet vil vi få uante gevinster. Jeg går ut den dagen CEO Trond Crantz ikke holder hva han sier.
Nu har jeg full tillit.
Og racet som vil komme i hav mineralleting snart.
Nei her er det bare å sitte i ro og la markedet bestemme:)
Så lenge CEO holder det han sier. og beholder tilliten i markedet vil vi få uante gevinster. Jeg går ut den dagen CEO Trond Crantz ikke holder hva han sier.
Nu har jeg full tillit.
Og racet som vil komme i hav mineralleting snart.
Nei her er det bare å sitte i ro og la markedet bestemme:)
SAUDIKING
11.10.2023 kl 17:51
3057
Hvis det er videokonferanse imorra klokka 12 med Pareto, vil jeg estimere at det er kontrakten med en ikke navngitt oilmajor som de skal prate seg igjennom, ellers blir det jo bare reprise på intervjuet med FA for noen dager siden.
Igjen closa vi på HOD, tatt det i betraktning er jeg glad jeg bare er inne rett og slett, tenker det er større tjangs for kontrakt imorra enn ikke.
Men nok en gang et par nydelige dager med Argeo😎
Igjen closa vi på HOD, tatt det i betraktning er jeg glad jeg bare er inne rett og slett, tenker det er større tjangs for kontrakt imorra enn ikke.
Men nok en gang et par nydelige dager med Argeo😎
Redigert 11.10.2023 kl 17:53
Kontur
11.10.2023 kl 17:40
3079
18 sies det.
Kjenner ikke caset godt nok til å gå i dybden men det jeg har fått vite sålangt er oppløftende.
Kjenner ikke caset godt nok til å gå i dybden men det jeg har fått vite sålangt er oppløftende.
Omnislash
11.10.2023 kl 17:20
3159
Hva mener du (de?) er realistiske forventninger til kurstopp de neste 2-3 mnd?
Redigert 11.10.2023 kl 17:20
verbatim
11.10.2023 kl 16:37
3239
de som hvisket meg i øret ett år før Altinex ble oppkjøpt på 22 kroner kjenner dem. Og de kan markedet!! Men det spiller ingen rolle her hvem som vet hva. Alle kan si at de kjenner noen som kjenner noen. Jeg driter i om kursen raser 2 kroner imorgen. Denne har vært en traders drøm de siste par uker og vil være det i lang tid. Men hadde håpet den skulle holde seg under 3 kroner ett par måneder til..Den føyk avgårde litt tidligere enn beregnet. Men det er billig billig og billig på disse nivåene når man vet potensialet :-P
Men ikke hør på andre enn hva selskapet sier og de sier og gjør alt rett om dagen ;-)
Men ikke hør på andre enn hva selskapet sier og de sier og gjør alt rett om dagen ;-)
SAUDIKING
10.10.2023 kl 22:48
3669
Dont forget Shelf, klar doblingskandidat 10-12 mnd frem👍
Redigert 10.10.2023 kl 22:49
Har vært inne på Wikipedia og lest litt om historien til Altinex og det ser ut som aksjen kollapset i 2006 , og det var nok like etter det jeg kjøpte for 25 øre. Selskapet ble kjøpt av Noreco i Mai 2007 for 2,2 kr ( det står 22 kr, men skal nok være et komma tegn mellom 2 tallene)- bare for å korrigere det jeg skrev i forrige melding om Altinex. Det er jo lenge siden, så jeg har glemt detaljene..Står at det var Vollvik som var største aksjonær da aksjen kollapset, det husket jeg faktisk ikke...
Nel og Shelf drilling er jo andre eksempler på aksjer som har steget massivt på kort tid. Nel har vel vært på retur, men Shelf er vel fremdeles på vei oppover ser det ut som. Håper det gjelder for Argeo også!
Nel og Shelf drilling er jo andre eksempler på aksjer som har steget massivt på kort tid. Nel har vel vært på retur, men Shelf er vel fremdeles på vei oppover ser det ut som. Håper det gjelder for Argeo også!
Men nå er jeg jo med på Argeo, som jeg håper kan bli minst moro. Hadde bare flaks med Altinex at jeg kom inn på lav kurs, og blir i tilfelle bare flaks at jeg kom inn på lav kurs i Argeo hvis den blåser til himmels. Jeg tror faktisk det kan skje. Særlig etter at sjefen sa på økonominyhetene at han tror Argeo kommer til å fire til fem doble seg i løpet av kort tid. Det kan vel ikke bety annet enn at kontrakten han snakker om må være av den virkelig seriøse sorten
Takker så masse . det var moro med Altinex husker jeg, men det var før finanskrisen. som dessverre rappet mye av gevinsten min
Omnislash
10.10.2023 kl 20:44
3866
Interessant! Qec sin oppgang er jo surrealistisk. Gratulerer med Altinex forøvrig.
1 Februar til 1 Mai 2008 ( 3mnd) steg qec fra 2,2 kr til 26,40 kr. I 2005 kjøpte jeg Altinex oil for 25 øre og ble kjøpt ut på 2 kr da Noreco kjøpte opp Altinex oil et års tid senere, mener jeg å huske. Historien er stappfull av eksempler på ekstreme oppganger som setter den senere tid oppgang i Argeo helt i skyggen . Det er sikkert mange her som både husker og har vært med på spinnville oppganger. Jinhui shipping og Algeta er også gode eksemåpler som jeg kan komme på sånn i farten
loket
10.10.2023 kl 19:42
4015
Krelva skrev Ikke umulig med 10 kroner Fredag ,lykke til folkens
Ingen zelgere lenger, blir bra det
Omnislash
10.10.2023 kl 18:59
4080
Newbe75 skrev Og den kan lett gå 300 til
Igjen: har man eksempler på dette?
moneymachine
10.10.2023 kl 18:19
4162
Med positive megleranalyser og en god kontraktsoppdatering, så er mye mulig!
SAUDIKING
10.10.2023 kl 18:05
4190
Krelva skrev Ikke umulig med 10 kroner Fredag ,lykke til folkens
Er ikke umulig, men det har jeg ingen tro på.
Kan bli bra, lukter kontraktsinnhold imorra.
Men 51% opp i løpet av uka, vil ikke skje er min mening.
Men opp skal vi😀
Kan bli bra, lukter kontraktsinnhold imorra.
Men 51% opp i løpet av uka, vil ikke skje er min mening.
Men opp skal vi😀
Spekulant1
10.10.2023 kl 17:15
4360
Newbe75 skrev Og den kan lett gå 300 til
Er jo så lavt priset så her har vel rekylen bare startet. :) Er vel på ca 600 m i mcap nå.
Omnislash
10.10.2023 kl 16:14
4614
SAUDIKING skrev Jepp, closer vi over 6.5 = innhold kontrakt imorra😀 Vi får se👍
Mulig dagens rekyl demonstrerer forventningene til kontrakten. Dersom den kommer i morgen og kursen får seg et skikkelig løft som følge av annonsering, vil jo den totale oppgangen her i år være helt hinsides? Noen som har eksempler på liknende fra tidligere år? Oppgang på rundt 300% i løpet av 10 mnd.
Redigert 10.10.2023 kl 16:14
SAUDIKING
10.10.2023 kl 16:05
4653
moneymachine skrev Kontraktsoppdatering og analyser rett rundt hjørnet. Straks 7 kr.
Jepp, closer vi over 6.5 = innhold kontrakt imorra😀
Vi får se👍
Vi får se👍
moneymachine skrev Kontraktsoppdatering og analyser rett rundt hjørnet. Straks 7 kr.
Bryter den opp over 6.4 i dag så kommer nok 7 fort tenker jeg.
moneymachine
10.10.2023 kl 15:02
4775
Kontraktsoppdatering og analyser rett rundt hjørnet. Straks 7 kr.
Krelva
10.10.2023 kl 11:58
4950
Noen prøver holde den igjen ..men de lurer ikke meg.
Blir som når de tok strømmen min i gamle dager ,da ropte jeg til Elmannen ,,,du lurer ikke meg jeg har Reiseradio på batteri😀
Blir som når de tok strømmen min i gamle dager ,da ropte jeg til Elmannen ,,,du lurer ikke meg jeg har Reiseradio på batteri😀
Richter
10.10.2023 kl 09:22
2769
"ARGEO holdt mandag en presentasjon for noen utvalgte analytikere og meglere. Der kom det frem at ordrene renner inn".
https://www.nettavisen.no/okonomi/dette-skriver-avisene-om-bors-tirsdag-10-oktober/s/5-95-1382590
https://www.nettavisen.no/okonomi/dette-skriver-avisene-om-bors-tirsdag-10-oktober/s/5-95-1382590
Krelva
10.10.2023 kl 09:13
2804
Og jeg plukker litt nedfallsfrukt før raketten starter..Lykke til medeiere.
Newbe75
10.10.2023 kl 08:44
2860
Skjønner. Viktig presisering. Blir uansett spennede å se hva de mener.
Stockflow
10.10.2023 kl 08:29
2880
Det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver at det er utført en emisjon etter at SPB1 har kommet med kursmål 18, altså flere aksjer å fordele verdiene på, da kan vi ikke dra med oss det kursmålet videre... Men, nå har markedet forbedret seg og helt sikkert andre ting i selskapet også, så det er godt mulig 18 er like realistisk, hvis ikke høyere :-)
MProd
10.10.2023 kl 08:28
2872
Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om.
Redigert 10.10.2023 kl 08:29
kaedureddfor
10.10.2023 kl 07:13
2910
Selskapet verdsettes til 2xEMGS, som har eksistert i 2-3 tiår, uten anna suksess enn børsetableringen. Kvifor blir annerledes med Argeo? Enn så lenge betydelig underskudd.