ARGEO - INVITERER ARGEO 12.02.24 kl 1300 se link
avlyst og ny dato er 12.februar.
Trond kunne ikke pga reiseplaner som kræsjer. Det er vel mye aktivitet i Argeo om dagen. Jeg tror det er mye aktivitet i andre selskaper som har med Argeo å gjøre og ,-))
https://www.facebook.com/events/1610225909714942
Vi har gleden av å ha med oss Trond Crantz, CEO hos Argeo. Hvis du har noen spørsmål, er du velkommen til å besøke Investorweb-profilen vår på Investorweb.no. Der kan du sende inn dine spørsmål i Q&A-delen.
Trond kunne ikke pga reiseplaner som kræsjer. Det er vel mye aktivitet i Argeo om dagen. Jeg tror det er mye aktivitet i andre selskaper som har med Argeo å gjøre og ,-))
https://www.facebook.com/events/1610225909714942
Vi har gleden av å ha med oss Trond Crantz, CEO hos Argeo. Hvis du har noen spørsmål, er du velkommen til å besøke Investorweb-profilen vår på Investorweb.no. Der kan du sende inn dine spørsmål i Q&A-delen.
Redigert 31.01.2024 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
moneymachine
15.10.2023 kl 15:56
3412
Nok en sånn som snakker ned andre selskaper, da han er låst i tilsvarende selskaper 😂😂
moneymachine
15.10.2023 kl 15:54
3366
Utviklingsselskap skal ikke levere plussresultat de første årene. Nå er de første årene gått, og ting materialiserer seg. De har 2 store kontrakter på gang, en mot olje og gass, som vil tall-/tidsbekreftes en av de første dagene, og en mot grønt som vil børsmeldes i november. Ting er faktisk så materialisert i Argeo, at de nå får lånefinansiert strategiske investeringer. Det får man ikke uten videre. Selskapet har utviklet patenter, som gjør de unike og verdensledende i sitt felt. Det gjør de attraktive, så attraktive at verdens største tar aksjer i selskapet som delbetaling for fartøyet de kjøpte av de.
Omnislash
15.10.2023 kl 15:26
3396
Du svarer ikke på det jeg refererte til. Ja, det er mye kunstig - men som jeg skriver avslutningsvis - det kunstige kan være reelt, bare ikke i sanntid.
verbatim
15.10.2023 kl 14:55
3451
Hvor mange selskaper som driver med nybrottsarbeid har levert pluss de første årene? Selskapet vil levere pluss iløpet av neste år eller året etterpå..
Så Argeo er ikke ett selskap du har lest deg opp på...det er notert!
Så Argeo er ikke ett selskap du har lest deg opp på...det er notert!
unikum
15.10.2023 kl 14:46
3280
Skal lese litt mer i talla deres men har de levert pluss noen gang ?
Ja Nodl er i spill, skyhøy risiko men også skyhøy oppside om verdier kommer tilbake til firmaet.
Vi får se men ett lite lodd er lov å ta men velger nok ikke det loddet i Agero. Er nok for tungt inne i Tgs/Pgs for det.
Ja Nodl er i spill, skyhøy risiko men også skyhøy oppside om verdier kommer tilbake til firmaet.
Vi får se men ett lite lodd er lov å ta men velger nok ikke det loddet i Agero. Er nok for tungt inne i Tgs/Pgs for det.
verbatim
15.10.2023 kl 14:03
3303
Det er vel nok av selskaper som har levd på emisjoner og drømmer og som har vært prisa himmelhøyt. Argeo tjener iallefall nok og vel så det de neste årene til å forsvare kurser høyt over dagens kurs.
NODL er jo ett selskap som kun er for bingospillere idag..
NODL er jo ett selskap som kun er for bingospillere idag..
Redigert 15.10.2023 kl 14:06
De har allerede overbevist, teknologien er verdt milliarder og Argeo blir snart kjøpt er min spådom. Tror du eksempelvis (blant utallige) Google eller Facebook tjente masse penger før store finansielle interesser begynte å interessere seg for de?
Redigert 15.10.2023 kl 14:20
unikum
15.10.2023 kl 13:43
3259
Omnislash skrev Da referer jeg bare til eget innlegg igår.
He he å ja og det skal du prøve å overbevise potensiale investorer å tro på ? Tror Argeo må levere først, deretter bør kurs komme. De over 200 % oppgang er i mitt hode kunstige. Avtale med sherwater er interessant og hadde det vært unikt så hadde Argeo blitt spist levende. Prisen p.d.d er kun på håp og forventninger
unikum
15.10.2023 kl 12:12
3368
. Åsen kan du da forsvare kurs i Argeo ?
Verdien i selskapet gjenspeiler ikke dagen kurs. Forskjellige måter å tolke aksje markedet på her inne tydeligvis..
Verdien i selskapet gjenspeiler ikke dagen kurs. Forskjellige måter å tolke aksje markedet på her inne tydeligvis..
Lynmann
15.10.2023 kl 11:43
3424
Direkte frå PGS som toppkommentator til ekspert på Argeo. Tapte du trua på Pgs?
Omnislash
15.10.2023 kl 03:18
3739
Nei, hovedsakelig er de ikke basert på forventninger nei. Equinor eller Yara sine kurser er hovedsakelig basert på selskapenes økonomiske "nivå", og ikke forventninger.
rikdom
14.10.2023 kl 18:27
4159
Alle aksjekurser er basert på forventninger enten de er positive elle negative.
Omnislash
14.10.2023 kl 14:46
4437
Det er fordi en betydelig andel (ikke all) av oppgangen pdd. er basert på forventninger og ikke reell kvantifisert fakta. Da kan du godt kalle det kunstig akkurat nå, men forventningene er ikke hentet ut av lufta. Hvis den reelle kvantifiserte faktaene som kommer står i stil med det kunstige, vil det kunstige bli reelt. Med andre ord: Det kunstige kan være det reelle, bare ikke i sanntid.
Redigert 14.10.2023 kl 14:47
PoLfareren
14.10.2023 kl 12:56
4595
Folk må være OBS på den klassiske pump/dump, slik jeg synes å se konturen av her. Likte ikke dette jeg så i slutten av forrige uke. Litt kunstig...
rikdom
14.10.2023 kl 12:55
4559
Jeg har selv tro på at Shearwater ønsker å overta Argeo. Men hvorfor er du sikker på at kursen vil være tosifret neste uke.
Sitter selv med tosifret antall aksjer i Shearwater og foreløpig 60 470 aksjer i Argeo og vil fortsette å kjøpe. Fikk full tillit til Argeo etter Shearwater sin inntreden i selskapet.
Sitter selv med tosifret antall aksjer i Shearwater og foreløpig 60 470 aksjer i Argeo og vil fortsette å kjøpe. Fikk full tillit til Argeo etter Shearwater sin inntreden i selskapet.
Redigert 14.10.2023 kl 16:57
Kontur
14.10.2023 kl 12:43
4529
Det fundamentale bildet i hele segmentet. Jeg tror her er flere interessenter til å sluke hele selskapet. De som sitter som hovedaksjonærer har tradisjon for å bygge verdier fort.
Teknologien som selskapet besitter er svært ettertraktet.
Her vil det skje ting raskt. Kursen vil fly
Teknologien som selskapet besitter er svært ettertraktet.
Her vil det skje ting raskt. Kursen vil fly
rikdom
14.10.2023 kl 12:36
4463
Hva gjør deg så sikker på tosifret aksjekurs neste uke?
Redigert 14.10.2023 kl 12:36
Kontur
14.10.2023 kl 12:25
4467
Kursen blir tosifret allerede ifra neste uke. Sharewater strekker seg langt for å få denne teknologien. Sjansen for mottak av bud på alle aksjene er stor. Pris: 18 nok?
rikdom
14.10.2023 kl 10:14
4580
Shearwater fikk USD 6 mill + 20,1 mill aksjer i Argeo som oppgjør for skipet.
Redigert 14.10.2023 kl 10:49
Bullen
13.10.2023 kl 22:04
4925
Shearwater er villige til å ta betalt for båten delvis i aksjer + ombyggingen av båten. Vær sikker på at Shearwater har gjort hjemmeleksen.
kaedureddfor
13.10.2023 kl 19:44
5093
Det kan vel meget godt vere dei har 500% avkastning og. Gevinstsikring er nobrainer :-)
Billyjojimbob
13.10.2023 kl 17:11
5345
Slettet brukerskrev God Helg :) Dette er og blir en go reise å være med på.
Veldig fin for de som liker swing👍🌞🇧🇻
God Helg :)
Dette er og blir en go reise å være med på.
Dette er og blir en go reise å være med på.
Newbe75
13.10.2023 kl 17:04
5286
Da kan du nok legge til et 1 tall før 7 tallet... Jaja, uansett så har vi et par vanvittige uker bak oss, at den korrigerte litt i dag er vel ikke annet en å forvente, men synes allikevel den viser styrke, tenker de som solgte seg nedover på kursen i dag er folk som ikke helt vet hva de hadde kjøpt. God helg med-redere, for det er vel det vi er nå etterhvert. Kjenner jeg gleder meg til neste uke.
loket
13.10.2023 kl 16:32
5306
Du har rett newbe, båten ble kjøpt for den kontrakten og da er det rimlig å tro den er temmelig sikker også, lurer på om ikke Shearwater kan være innvolvert i denne også? Men det er ren spekulasjon fra min side.
verbatim
13.10.2023 kl 16:29
5299
Hvis de får den til 1.2 milliarder så er det baibai 7-tallet ett par dager.
Newbe75
13.10.2023 kl 16:19
5337
Beklager, men jeg får litt fnatt når folk legger ut i øst og vest uten å vite om det de skriver er sant eller ikke, og det skaper bare masse unødvendige bekymringer. Det du skriver her er ikke helt sant... De hadde tendere for 850 mio, 250 av disse er omgjort til backlog, siden ultimo Q2. 800 står fortsatt ute som tender, vi vet at vi får avklaring på den største av dem om litt, dette er en jobb mot Olje og gass, jobb 2 er renewable som vi håper det kommer en avklaring på i November. Så skal de tendre inn en kontrakt til om ikke så lenge som er på 1200 mio. Mitt bet er at det er for den siste de har kjøpt den nye båten... Dette er faktasjekket informasjon.
Kontur
13.10.2023 kl 16:09
5374
Tror avtalen vil overraske positivt
Argeo har i tillegg ute tilbud for mer enn 1,2 mrd nok.
Kjøp Argeo her er det store penger å tjene
Argeo har i tillegg ute tilbud for mer enn 1,2 mrd nok.
Kjøp Argeo her er det store penger å tjene
Omnislash
13.10.2023 kl 15:57
5392
Det vil såklart avhenge av kontraktens innhold. Du må huske på at denne kontrakten allerede er varslet, og fremsnakket som noe stort. Gode investeringer gjøres før kunngjøring - derav kursøkning basert på forventninger i dette tilfellet.
Det hele vil bero på om kontrakten står til forventningene. Hvis forventningene overgår kontrakten, vil den falle. Hvis kontrakten overgår forventninger, vil den øke. Her er det verdt å merke at man fort kan få en dobbeleffekt begge veier. Hvis en kontrakt overgår forventninger skaper det også tillit til selskapet, som også vil påvirke kursoppgangen ytterligere. Aksjonærer vil forstå at når Argeo melder, så leverer de og vil derfor gi litt ekstra gass i investeringene i selskapet for å sikre at de sitter inne på et så lavt nivå som mulig før neste runde. Dersom de hausset i forkant og den skuffer, vil man få tilsvarende lite tillit og kursen vil gå ytterligere ned.
Så her kan alt skje - men det hele vil bero på detaljene i kontrakten, som har blitt hausset opp allerede. Det er idioti å hausse en kontrakt hvis en ikke har tro på at den leverer på, eller over forventninger. Spennende tider - jeg har tro på en kjempekontrakt all den tid de har hausset så mye. Dersom kontrakten skuffer vet CEO at hele hans, og selskapets troverdighet står på spill, og det er ikke bra nytt.
Selv sitter jeg gladelig og venter på kunngjøringen 😎
Det hele vil bero på om kontrakten står til forventningene. Hvis forventningene overgår kontrakten, vil den falle. Hvis kontrakten overgår forventninger, vil den øke. Her er det verdt å merke at man fort kan få en dobbeleffekt begge veier. Hvis en kontrakt overgår forventninger skaper det også tillit til selskapet, som også vil påvirke kursoppgangen ytterligere. Aksjonærer vil forstå at når Argeo melder, så leverer de og vil derfor gi litt ekstra gass i investeringene i selskapet for å sikre at de sitter inne på et så lavt nivå som mulig før neste runde. Dersom de hausset i forkant og den skuffer, vil man få tilsvarende lite tillit og kursen vil gå ytterligere ned.
Så her kan alt skje - men det hele vil bero på detaljene i kontrakten, som har blitt hausset opp allerede. Det er idioti å hausse en kontrakt hvis en ikke har tro på at den leverer på, eller over forventninger. Spennende tider - jeg har tro på en kjempekontrakt all den tid de har hausset så mye. Dersom kontrakten skuffer vet CEO at hele hans, og selskapets troverdighet står på spill, og det er ikke bra nytt.
Selv sitter jeg gladelig og venter på kunngjøringen 😎
Redigert 13.10.2023 kl 16:01
Bullen
13.10.2023 kl 15:51
5360
Tror nok at ordrene renner inn nå etter hvert. Shearwater og Kistefoss er de største aksjonærene. Der virker som om de har en helt unik teknologi for å lese havbunnen og det som er under.
snoken
13.10.2023 kl 15:44
3213
Det er vel ikke noen dato på når avtalen skal offentligjøres,sa vel at det gjensto flere detaljer...
Inov-8
13.10.2023 kl 15:35
3243
moneymachine skrev Eksplodert i prosenter, men ikke i verdi.
Viss det skulle ligge en kontraksmelding mandags morgen før børsen åpner så vil eg anta at denne aksjen vil gjøre et kvantesprang eller?? Hva tenker dere som har litt mer peiling enn meg?
Bullen
13.10.2023 kl 14:40
3394
Som du sier er det sikkert fornuftig å sitte. Realiteten er oftest noe annet. Børsen er jo et sted for gamblere. Se bare på SAS. Den skal jo strykes og har null verdi. Likevel er omsetningen i dag 14 mill . Noen tar gevinst i Argeo, hva er galt med det?
Tidspunktet med å ta gevinst er jo opp til hver enkelt.
Tidspunktet med å ta gevinst er jo opp til hver enkelt.
moneymachine
13.10.2023 kl 14:22
3442
Ja, lurt på en fredag når sjefen har sagt at detaljer omkring kontrakten kommer om 1 uke kanskje litt mer. Denne kontrakt ble meldt 2. oktober, så kan du jo selv tenke om det er lurt å selge nå. Når tror du Pareto tar dekning av aksjen?
Bullen
13.10.2023 kl 14:10
3485
Aksjen har jo eksplodert opp. Da vil det alltid komme en mot reaksjon. Helt naturlig å ta gevinst. Har ingenting å gjøre med det fundamentale.
Fredag er også en grei dag å ta gevinsten
Fredag er også en grei dag å ta gevinsten