🔥⚓️🔥 HAFNIA - BULL / SHIPPING 🔥⚓️🔥
Tank er i vinden. Gode rater, høye kursmål, endrede seilingsruter, ingen flåtevekst i årene som kommer, høye utbytter, økende aksjonærmasse og gode fremtidsutsikter.
Alle meglerhusene har kjøpsanbefaling på HAFNIA, med stor oppside i kursmålene som varierer mellom 74 NOK - 104 NOK. Siste Q1-utbytte: ca. 3.4 kr.
⚓️ Q1 Quarterly Report 2023: https://investor.hafniabw.com/events-and-presentations/default.aspx
⚓️ Kursmål fra 03.07.2023, ABG: 104 NOK - Kjøp
⚓️ Kursmål fra 09.06.2023, Arctic: 97 NOK - Kjøp
⚓️ Kursmål fra 22.05. 2023, Fearnley 90 NOK - Kjøp.
⚓️ Hafnia i Paretoporteføljen i Juli 23 & August 23
⚓️ Kursmål fra 08.08.2023, Pareto: 80 NOK - Kjøp
Pareto spår nærmer 20 NOK i div. for 2024 - 08.08.2024
Nyheter rundt caset, produkt/kjemikalie og markedet er velkommen! Winter is coming! Ticker: Hafni👍
Alle meglerhusene har kjøpsanbefaling på HAFNIA, med stor oppside i kursmålene som varierer mellom 74 NOK - 104 NOK. Siste Q1-utbytte: ca. 3.4 kr.
⚓️ Q1 Quarterly Report 2023: https://investor.hafniabw.com/events-and-presentations/default.aspx
⚓️ Kursmål fra 03.07.2023, ABG: 104 NOK - Kjøp
⚓️ Kursmål fra 09.06.2023, Arctic: 97 NOK - Kjøp
⚓️ Kursmål fra 22.05. 2023, Fearnley 90 NOK - Kjøp.
⚓️ Hafnia i Paretoporteføljen i Juli 23 & August 23
⚓️ Kursmål fra 08.08.2023, Pareto: 80 NOK - Kjøp
Pareto spår nærmer 20 NOK i div. for 2024 - 08.08.2024
Nyheter rundt caset, produkt/kjemikalie og markedet er velkommen! Winter is coming! Ticker: Hafni👍
Redigert 08.08.2023 kl 12:16
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Bullhorn
01.07.2023 kl 16:00
17284
Sjekk: Q1 Quarterly Report 2023 - på tide og våkne opp?
https://investor.hafniabw.com/events-and-presentations/default.aspx
https://investor.hafniabw.com/events-and-presentations/default.aspx
Redigert 01.07.2023 kl 16:06
Du må logge inn for å svare
Hellboy
01.07.2023 kl 16:07
17291
Første, siste og eneste innlegget mitt på denne tråden. Du skriver:
"På tide og diskutere litt rundt caset og markedet. Har ein nyheter innen produkt/kjemikalie og tank, sleng dei inn. 👍"
Det er alt tråder som diskuterer Hafnia.
Hvorfor du skal lage en ny basert på det jeg vil kalle en tåpelig overskrift vet jeg ikke. Men jeg holder meg til de som alt har en god diskusjon. Så kan du evt bli med der, eller se på navlen din og behovet for å lage en egen tråd i ditt navn.
"På tide og diskutere litt rundt caset og markedet. Har ein nyheter innen produkt/kjemikalie og tank, sleng dei inn. 👍"
Det er alt tråder som diskuterer Hafnia.
Hvorfor du skal lage en ny basert på det jeg vil kalle en tåpelig overskrift vet jeg ikke. Men jeg holder meg til de som alt har en god diskusjon. Så kan du evt bli med der, eller se på navlen din og behovet for å lage en egen tråd i ditt navn.
Bullhorn
01.07.2023 kl 16:09
17234
Få nybygg i årene som kommer. Kan raskt føre til en ny supersyklus:
https://www.dn.no/shipping/tor-olav-troim-er-positiv-til-tank-for-forste-gang-pa-over-15-ar/2-1-1472084
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tankers-will-have-to-last-longer-after-fleet-underinvestment-hafnia-says/2-1-1454766
https://www.dn.no/shipping/tor-olav-troim-er-positiv-til-tank-for-forste-gang-pa-over-15-ar/2-1-1472084
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tankers-will-have-to-last-longer-after-fleet-underinvestment-hafnia-says/2-1-1454766
Redigert 01.07.2023 kl 16:09
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
01.07.2023 kl 16:13
17221
Opp til deg om du ønsker å følge denne tråden eller ikkje. Men du er også velkommen til å birdra.
Anbefaler alle og sjekke Poten & Partners 1Y TC- rater for MR, LR1 & LR2 tankerer.
Fra i går:
LR2 - 50.000 USD
LR1 - 38.500 USD
MR - 29.000 USD.
Altså skyhøyt over break-even for alle skipstypene.
Anbefaler alle og sjekke Poten & Partners 1Y TC- rater for MR, LR1 & LR2 tankerer.
Fra i går:
LR2 - 50.000 USD
LR1 - 38.500 USD
MR - 29.000 USD.
Altså skyhøyt over break-even for alle skipstypene.
Redigert 01.07.2023 kl 18:48
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
01.07.2023 kl 16:25
17183
Skyggeflåten som er større en noensinne. Viktig å forså bakgrunn for dagens marked. Fra i dag:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-07-01/russia-s-scrapheap-worthy-fleet-of-oil-tankers-gets-an-infusion-of-newer-ships?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialflow-organic&utm_content=middleeast&sref=f2E6A62x
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-07-01/russia-s-scrapheap-worthy-fleet-of-oil-tankers-gets-an-infusion-of-newer-ships?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialflow-organic&utm_content=middleeast&sref=f2E6A62x
Bullhorn
02.07.2023 kl 08:59
16820
Fredag:
🇺🇸 STNG/ Scorpio Tankers: + 7.1%
🇺🇸 TNK/ Teekay Tankers: + 4.1%
🇺🇸 STNG/ Scorpio Tankers: + 7.1%
🇺🇸 TNK/ Teekay Tankers: + 4.1%
Redigert 02.07.2023 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
03.07.2023 kl 08:49
16162
Pareto: Juli - 2023.
Kjører dobbel eksponering av tank, HAFNIA og FRO.
https://www.paretosec.no/visning/fem-nye-aksjer-i-paretoportefoeljen-foer-resultatsesongen
Kjører dobbel eksponering av tank, HAFNIA og FRO.
https://www.paretosec.no/visning/fem-nye-aksjer-i-paretoportefoeljen-foer-resultatsesongen
Bullhorn
03.07.2023 kl 09:27
16046
Litt av en start på veka!🔥 Kanskje oppgangen mot konsensus hos meglerstanden på ca. 95 NOK er begynt? Laveste kursmål er satt på 77 NOK, høyeste 108 NOK. Så her er det potensielt solid oppside.
Bullhorn
03.07.2023 kl 14:40
15700
ABG med nytt kursmål i Hafnia 104 NOK Kjøp (108) - altså omtrent ein dobbling av dagens kurs!
Bullhorn
03.07.2023 kl 15:42
15587
Bullhorn
04.07.2023 kl 08:29
14998
Reuters: “Indian refiners' crude oil throughput rose nearly 6% m/m in May, to 5.37 million barrels per day.”
Bullhorn
04.07.2023 kl 14:55
14682
Russland skal kutte produksjon, men utfører det motsatte - noko som tar opp mange tankskip på de syv hav. Det er langt fra Østersjøen til Østen. Så må prod/kjem også finne handelsmønster, så tonn/mil øker..
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/04/8019966/russland-presser-ut-mer-olje-sjoveien
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/04/8019966/russland-presser-ut-mer-olje-sjoveien
Hellboy
04.07.2023 kl 15:03
14657
Altså. Jeg lovet å aldri svare på denne tråden mer.
Men, det her er litt for dumt. Vet du hva du har investert i? Du er velkommen til å diskutere på de eksisterende Hafnia-trådene hvor det ikke bare er du som snakker med deg selv. Men om du vil snakke med deg selv uten svar, så be my guess. Men linkene dine er jo til råolje. Du vet forskjellen, håper jeg (?) Hafnia er overhodet ikke med på frakten fra østersjøen til Østen. Og tjener heller ikke på den.
Hafnia tjener på mye annet. Men en som ikke aner hva han snakker om, som sannsynligvis for eget selvbilde må ha en penisforlenger i form av egen tråd med dårlig informasjon overrasker meg.
Men, det her er litt for dumt. Vet du hva du har investert i? Du er velkommen til å diskutere på de eksisterende Hafnia-trådene hvor det ikke bare er du som snakker med deg selv. Men om du vil snakke med deg selv uten svar, så be my guess. Men linkene dine er jo til råolje. Du vet forskjellen, håper jeg (?) Hafnia er overhodet ikke med på frakten fra østersjøen til Østen. Og tjener heller ikke på den.
Hafnia tjener på mye annet. Men en som ikke aner hva han snakker om, som sannsynligvis for eget selvbilde må ha en penisforlenger i form av egen tråd med dårlig informasjon overrasker meg.
Bullhorn
04.07.2023 kl 19:01
14471
Siste rater:
TC 1Y Ecco Vessel
LR2: 50.000 USD/d
LR1: 35.500 USD/d
MR: 29.000 USD/d
Handy: 25.500 USD/d
Altså, svært gode rater sett i eit historisk perspektiv. MR (42-60) ratene ligger ca. 15.000 USD/d over 10-års snitt for segmentet. Snitt for 2023 ligger litt høyere, like over 31.000 USD/d.
TC 1Y Ecco Vessel
LR2: 50.000 USD/d
LR1: 35.500 USD/d
MR: 29.000 USD/d
Handy: 25.500 USD/d
Altså, svært gode rater sett i eit historisk perspektiv. MR (42-60) ratene ligger ca. 15.000 USD/d over 10-års snitt for segmentet. Snitt for 2023 ligger litt høyere, like over 31.000 USD/d.
Redigert 04.07.2023 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
04.07.2023 kl 22:15
14239
Kjære Hellboy,
Du trenger ikkje lese tråden, men du "sniker" deg innom ser eg. Den andre tråden er det ingen liv i dessverre, så kanskje du kan rote litt i reiret der. Men ser du helst holder deg i stortank (rekner med du som selverklært geni, ser sammenhengen mellom lengre seilingsruter for stortank VLCC/Afra/Pan og produkt/kjemikalie - eller, kanskje ikkje). Uansett, det enkleste er vel å holde seg til sitt og ikkje lage kvalme rundt - på slike forumet kan det raskt slå tilbake.
Men men, over 3000 har vore innom og lest de siste dagene - så nokon finner tydeligvis informasjonen av interesse.
"Men en som ikke aner hva han snakker om" - njaaa, du kan leve i den troen du.
I mellomtiden kan me glede oss over:
ARA (Amsterdam-Rotterdam-Antwerp) to W.Africa - Eco LR2 1y T/C rate USD 52,750/day, up 4.5k/day last week.
og
f.eks
MR2 51k 5y secondhand price Jul/22 - Jul/23 + 20% - altså skipsverdiene for nevnte skipstype er økt med 20% siste året! Tilsvarende for MR2 10y/15y er +33% & + 39%.
God kveld til alle! PS. skal vurdere og slette tråden og egen person.
Du trenger ikkje lese tråden, men du "sniker" deg innom ser eg. Den andre tråden er det ingen liv i dessverre, så kanskje du kan rote litt i reiret der. Men ser du helst holder deg i stortank (rekner med du som selverklært geni, ser sammenhengen mellom lengre seilingsruter for stortank VLCC/Afra/Pan og produkt/kjemikalie - eller, kanskje ikkje). Uansett, det enkleste er vel å holde seg til sitt og ikkje lage kvalme rundt - på slike forumet kan det raskt slå tilbake.
Men men, over 3000 har vore innom og lest de siste dagene - så nokon finner tydeligvis informasjonen av interesse.
"Men en som ikke aner hva han snakker om" - njaaa, du kan leve i den troen du.
I mellomtiden kan me glede oss over:
ARA (Amsterdam-Rotterdam-Antwerp) to W.Africa - Eco LR2 1y T/C rate USD 52,750/day, up 4.5k/day last week.
og
f.eks
MR2 51k 5y secondhand price Jul/22 - Jul/23 + 20% - altså skipsverdiene for nevnte skipstype er økt med 20% siste året! Tilsvarende for MR2 10y/15y er +33% & + 39%.
God kveld til alle! PS. skal vurdere og slette tråden og egen person.
Redigert 04.07.2023 kl 22:21
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
07.07.2023 kl 10:17
13697
Pareto daily:
Hafnia - Consensus P/E 1Y FWD 3,5x. Bloomberg melder også om sterkt økende behov for diesel i Europa om dagen.
Hafnia - Consensus P/E 1Y FWD 3,5x. Bloomberg melder også om sterkt økende behov for diesel i Europa om dagen.
Bullhorn
11.07.2023 kl 10:01
13314
DNB ser oppsidepotensial i de fleste shippingaksjer om dagen. For Hafnia ser fortsatt meglerhuset 61% oppside målt opp mot dagens verdi og target ligger på 85 NOK. Spot ratene for LR1-LR2-MR-Handy har kommet ned den siste tiden (juli er normalt den svakeste måneden), men 1Y TC holder seg meget godt.
Redigert 11.07.2023 kl 10:02
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
12.07.2023 kl 11:29
12918
Litt generell informasjon, som framstår som meget gunstige for Hafnia.
MR-tank rater fra Clarkson:
Snitt 2023: 26.996 USD/dag
Snitt siste veka: 17.592 USD/dag
Snitt veka før: 21.989 USD/dag
Snitt 1990-2022: 14.228 USD/dag
Alle rater: non eco w/out scrubber
MR-tank rater fra Clarkson:
Snitt 2023: 26.996 USD/dag
Snitt siste veka: 17.592 USD/dag
Snitt veka før: 21.989 USD/dag
Snitt 1990-2022: 14.228 USD/dag
Alle rater: non eco w/out scrubber
Redigert 12.07.2023 kl 11:30
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.07.2023 kl 12:54
12415
Stor omsetning i HAFNIA om dagen
Omsatt 1.815.000 aksjer i går.
Hittil i dag : 3.186.000, Mest omsatt etter Equinor
Omsatt 1.815.000 aksjer i går.
Hittil i dag : 3.186.000, Mest omsatt etter Equinor
ibyx
28.07.2023 kl 13:14
12888
What???
Det ville blitt ca 160MNOK omsatt. Bare tull. Like under 10MNOK omsatt hittil! :-)
Med en slik omsetning ville aksjen enten krasjet fordi det ville implisert en seriøst dårlig PW eller den vill gått rett til værs fordi noen bare måtte posisjonere seg pga gode utsikter...
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S1348/HAFNI/HAFNIALIMITED
Det ville blitt ca 160MNOK omsatt. Bare tull. Like under 10MNOK omsatt hittil! :-)
Med en slik omsetning ville aksjen enten krasjet fordi det ville implisert en seriøst dårlig PW eller den vill gått rett til værs fordi noen bare måtte posisjonere seg pga gode utsikter...
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S1348/HAFNI/HAFNIALIMITED
kodenavn
28.07.2023 kl 14:04
12845
Ja, det er nok riktig at det er feil.
Må være en feil WebTrader
ST OMSATT
Symbol Siste ± % Omsatt
EQNR 304,050 -1,38% 447m
HAFNI 52,100 -0,48% 167m
Må være en feil WebTrader
ST OMSATT
Symbol Siste ± % Omsatt
EQNR 304,050 -1,38% 447m
HAFNI 52,100 -0,48% 167m
ibyx
28.07.2023 kl 14:54
12783
Vi får glede oss over at den som forutsett blir billigere nå igjen. LR1? Har ikke Hagfnia litt av det? :-)
https://twitter.com/christankerfund/status/1684898794117455872
https://twitter.com/christankerfund/status/1684898794117455872
ibyx
28.07.2023 kl 15:09
12774
Noe rart er det...
Omsetningen via Marketwatch er også som du først hevdet! Ca. 3.3M nå
https://www.marketwatch.com/investing/stock/hafni?countrycode=no&mod=search_symbol
Og her!
https://live.euronext.com/en/product/equities/BMG4233B1090-XOSL
Men ikke her!
https://www.dn.no/investor/aksje/S1348/HAFNI/HAFNIA%20LIMITED
Tyder kanskje på at store poster har gått ex-børs på et vis?
Det er jo absolutt interessant! :-)
Omsetningen via Marketwatch er også som du først hevdet! Ca. 3.3M nå
https://www.marketwatch.com/investing/stock/hafni?countrycode=no&mod=search_symbol
Og her!
https://live.euronext.com/en/product/equities/BMG4233B1090-XOSL
Men ikke her!
https://www.dn.no/investor/aksje/S1348/HAFNI/HAFNIA%20LIMITED
Tyder kanskje på at store poster har gått ex-børs på et vis?
Det er jo absolutt interessant! :-)
Bullhorn
30.07.2023 kl 09:56
12167
J Mintzmyer (shipping ekspert m/ 30.000 følgerer) melder på Twitter at han har ståltro på tank og at eit potensielt «mega rally» er forestående de neste månedene.
Bullhorn
31.07.2023 kl 09:26
12122
Masse bullish nyheter på morningen innen tank, fra bl.a Pareto & Kepler! 🔥🔥🔥
NOELLE
31.07.2023 kl 09:46
12047
Det er Hafni og Okeanis som blir de store vinnerene på OSE neste 6 mnd. Begge vil gå over 50% opp. Lett.
Bullhorn
31.07.2023 kl 09:56
11977
Det kan skje, men ein må evne å sitte i ro med aksjene og utvise tolmodighet. Men dette kan bli bra. Ser også at det rammler inn med nyheter ang. rekordforbruk av olje på verdensbasis i Juli.
Redigert 31.07.2023 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
Rui
31.07.2023 kl 10:13
11897
Caset Hafnia: Produkttank markedet.
Laveste ordrebok på nybygg i årene fremover, med negativ flåtevekst.
Det er ikke mulig å få bestilt nybygg i dag før mot slutten av 2025, eller 2026 da verftene er opptatte med helt andre skipstyper, som for eksempel containerskip.
Forventninger om rekordhøyt forbruk i verden, langer seilings avstander, store utbytter og en stadig større andel av netto overskudd utbetalt til aksjonærene.
Alt dette vil bidra til en svært hyggelig reise for aksjonærene de neste årene.
IHT CEO skov i Hafnia vil det reelt sett være en negativ flåtevekst de nærmeste årene.
Åpning av nye raffinerier i Midtøsten og Asia vil bidra til ytterligere forlenget seilings avstand, som igjen er positivt for ratene. Allerede ved fremleggelse av Q2 i august vil selskapet utbetale 70% av netto overskudd i stedet for 60% som i Q1.
NOELLE
31.07.2023 kl 10:45
11731
Mye av det samme kan sies ifht til Crude, og her seiler OET frem som en av de aller mest attraktive etter mitt syn.
Rui
31.07.2023 kl 13:09
11374
Utbyttet er ikke enkelt å fastslå, men vi vet at 65% av flåten var dekket inn for for Q2 2023 til USD 34,378 pr dag. Dette var pr.15 mai. Ellers vet vi at Q1 resulterte i USD 36,312 pr dag med utbetaling av ca. kr 3,40 pr aksje. Rate reduksjonen i inndekket flåte(65%) utgjør 5%.
I tillegg har ratene vært en del lavere i Q2 en i Q1. Dollarkursen er også nå en del lavere en ved utbetaling for Q1.
Gjelden ble i Q1 redusert fra 37,2% til 31,4%, noe som resulterte i 60% utbetaling av netto overskudd. I Q2 vil gjelds byrden komme under 30% og bringer utbetalings andelen av netto overskudd opp i 70%.
Det vil representere et sted mellom 40 og 50 øre i mer utbetaling pr aksje.
Et usikkerhetsmoment er salget av 4 skip tidlig i 2023. Hvordan Hafnia tenker å bokføre gevinsten her kan også bidra til økt utbetaling eller ytterligere redusert gjeld.
Tror vi ender på rundt 3 kr pr aksje uten å ta høyde for gevinst av skips salg. Med skips salg bokført i Q2 kan det bli mer.
I tillegg har ratene vært en del lavere i Q2 en i Q1. Dollarkursen er også nå en del lavere en ved utbetaling for Q1.
Gjelden ble i Q1 redusert fra 37,2% til 31,4%, noe som resulterte i 60% utbetaling av netto overskudd. I Q2 vil gjelds byrden komme under 30% og bringer utbetalings andelen av netto overskudd opp i 70%.
Det vil representere et sted mellom 40 og 50 øre i mer utbetaling pr aksje.
Et usikkerhetsmoment er salget av 4 skip tidlig i 2023. Hvordan Hafnia tenker å bokføre gevinsten her kan også bidra til økt utbetaling eller ytterligere redusert gjeld.
Tror vi ender på rundt 3 kr pr aksje uten å ta høyde for gevinst av skips salg. Med skips salg bokført i Q2 kan det bli mer.
Bullhorn
31.07.2023 kl 13:56
11239
Mange gode tanker. Utbytte på omtrentlig tre kroner tiltredes. Men, alle bør huske på at (iflg. meglerhusene) er det utover høsten og vinteren oppsiden sannsynligvis vil komme tilsyne. Clean ratene har også fått seg ein kraftig oppsving den siste veka. Nei, er jo sommar - på tide og trekke seg tilbake for dagen. Logger av på +5,70%. 🔥
Redigert 31.07.2023 kl 13:57
Du må logge inn for å svare
Rui
31.07.2023 kl 14:33
11116
Maduro skrev Gått en blokk utenom børsen
Bare for å avklare: Fredag kl. 12.07 registrerte DNB i sin aksje portal en avtalt omsetning på 3 000 000 millioner aksjer til kurs av 52.25.
Bullhorn
01.08.2023 kl 08:44
10354
Pareto beholder både Hafnia og Frontline i porteføljen for August 2023. Meglerhuset spår ein sterk vintersesong.
ibyx
01.08.2023 kl 12:12
10004
LR1 og futter kuperer litt av gårsdagens oppgang?
https://twitter.com/ed_fin/status/1686270746681634816
https://twitter.com/ed_fin/status/1686270746681634816
Bullhorn
01.08.2023 kl 14:02
9798
Når Hafnia i går klatret 5%, er det naturlig med ein liten «korreksjon» til tider. Men Torm er opp ca. 3% i dag, så plutselig kommer det eit nytt rykk i Hafnia også. Men samme kan det være, skal holde - høste utbytte - akkumulere nye aksjer etter planen. Alle nyheter er Bull på tank og Hafnia, så blir ein spennande høst og vinter. Baltic Clean Tanker Index har på nytt gjort eit lite hopp og har steget 9 dager på rad.
Redigert 01.08.2023 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
02.08.2023 kl 14:55
9343
STNG har levert nye tall. Som forventet for det meste, men eit massivt tilbakekjøp av aksjer er nok litt overraskende. Ca. 20 dager til Hafnia skal i vinden. Enjoy.
https://www.scorpiotankers.com/wp-content/uploads/2023/08/STNG-Q2-23-Earnings-Presentation_vf.pdf
https://www.scorpiotankers.com/wp-content/uploads/2023/08/STNG-Q2-23-Earnings-Presentation_vf.pdf
Redigert 02.08.2023 kl 14:55
Du må logge inn for å svare
Bullhorn
02.08.2023 kl 18:16
9002
Har brukt litt tid på Scorpio sine tall. Ser veldig bra ut. Wall Street er kraftig ned, Scorpio er kraftig opp etter framleggelse. Neste ut er Hafnia. BCTI er opp for 11 dagen på rad. Sjøreisen er begynt, kursen er satt nordover med full ahead. På tide for kapteinen og trekke seg tilbake på lugaren. 🔥
-
«
- 1
- 2 »