Børsens beste over tid

TLO
OLT 03.07.2023 kl 14:50 19345

I forbindelse med Olav Thon sitt 100 års jubileum så sier mange aksjemeglere (tidligere) at OLT er en av de beste aksjene på børsen. Verdien er ikring 17 til 18 milliarder. Årlig overskudd før endringer som lån og eiendomsverdier er på ca 2.5 milliarder. Det er 7 gangen det. For disse meglerne er det viktig å være inne med en post aksjer. Aksjen er ikke spennende som at det blir oppkjøp mv. Dette kommer av at Olav Thon Gruppen sitter på så vidt stor andel av aksjene. Eneste mulighet er at Gruppen tar et oppkjøp av de frie aksjene. Da vil de som sitter til slutt får en stor gevinst. Gruppen vil nok foreta kjøp av egne aksjer og på den måten gjøre oppkjøp. Det er bare de som ikke vil selge i en slik setting som Gruppen over tid vil gjøre et oppkjøp av. Da blir det et rimelig oppkjøp der Gruppen eier alle aksjene.

Inflasjonen gjør også at leieinntektene vil øke og derav verdiene også vil øke. Lav ledighet har jo vært kjennetegnet for OLT. Slik tror jeg det også blir fremover. enkelte butikker utenfor sentrene ser jeg blir mer og mer borte/lagt ned.

Selv om teknisk analyse viser at aksjene bør selges tror jeg det kan være lurt å sitte på en post OLT aksjer fremover.
TLO
12.12.2024 kl 18:44 116

I det siste har det gått store poster flere ganger i senhøstes. I dag gikk en post på nesten 78 000 aksjer iht avtale. Noen store som kjøper seg opp og vil ha en stor aksjepost når Olav Thon gruppen gjør et oppkjøp og tar selskapet av børs? Spennede å se hva som skjer
Ulogisk
I dag kl 17:05 33

TLO:
Spennende å se hva som skjer fremover-Hva skjer med kursen tror du hvis selskapet tas av børs?Holder du på aksjene uansett fremover?