CO2 transport bull.

Sabi
HUNT 04.07.2023 kl 13:03 27372

Ventes nyheter fra denne.
Redigert 04.07.2023 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Rassen
12.01.2024 kl 10:37 4487

Ekstraordinær generalforsamling
(",)Aksjel
17.01.2024 kl 09:20 4121

Oppgang på 16,45% så langt i dag og handelen stoppet opp, er det børspause nå??
Slettet bruker
27.01.2024 kl 17:57 3953

For å fortsette den positive trenden så bør Hunter Group slutte dagen over 2.61 på Mandag
El Tigergutt
05.02.2024 kl 19:38 3603

Ser det ulmer litt i Hunter Group ref. Artikkel her i Finansavisen.
Ser sjølv som ein mindre aksjeeier så kan det fort bli stygt om alle aksjene som stor karane har kjøpt til rabatt blir pøst ut før vi mindre får kjøpt i rep emisjon. Då blir kursen solgt ned kraftig.
Det er nok veldig mange som har våre med i siste emisjon som selger så snart aksjene er på konto. Blir den solgt ned til sei 1.50 så kan det jo være dei kansellerer rep emisjonen. Då kan folk kjøpe aksjer på børsen til samme kurs.
Er ikkje inni regler, men synest det er merkelig at ikkje alle får aksjer fra emisjon og rep samtidig…
Redigert 05.02.2024 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2024 kl 20:16 3610

Jeg har aldri opplevd at emisjon og rep. er Samtidlig ?
Hvis man har tro på Hunt så er det bare å vente til den går under Emi kurs.
Og hvis den ikke går under så er det 19 Feb som gjelder.
Selv solgte jeg ut en pott tidligere for å dekke meg inn igjen i Rep emisjonen.
Blir lavere GAV uansett.
er ikke værre enn det:)
Redigert 05.02.2024 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
El Tigergutt
06.02.2024 kl 00:52 3525

Ja aksjene som kommer fra siste emisjonen va vel sagt skulle komme rundt 12-13 februar. Det er vel litt over 80 mill nye aksjer. Treng vel ikkje vera rakett forsker for å skjønner kor denne kursen går.
Solgte sjølv unna litt på høg 2.40 for å kunne kjøpe i rep. Emisjonen. Evt på børsen om den går under rep emisjon
Slettet bruker
08.02.2024 kl 14:39 3331

Tror ikke Hunt går ned til Emi. kurs jeg.
Jeg ser at Røkke er ute og bestiller VLCC og Fredriksen bestiller nybygg og Astrup (styreleder i Hunter Group)satser mye egne penger i Hunter Group.
Denne buketten har teft og er vant med å tjene penger.

https://www.tradewindsnews.com/tankers/middle-east-tonnage-squeeze-drives-vlcc-rate-hike-with-promise-of-more-to-come/2-1-1595335
Slettet bruker
09.02.2024 kl 21:21 3160

VLCC tikker opp:)
El Tigergutt
10.02.2024 kl 12:41 3060

Ja den bør det. Veddemålet dei siste 14 dagene har våre minus. Så må få VLCC ratene videre oppover ja
Slettet bruker
10.02.2024 kl 23:11 2985

Kan være at Hunter group ikke har gått i minus, husk vi er i TD3C , dvs. en annen spot chart.
Ser frem til 29 Februar der er Desember med i regnskapet.
Etter emisjonen og Rep. Emi nu så kan det godt tenkes at det kommer en tredje VLCC inn i avtalen.
Vi får se :)
29.02.2024 - Quarterly Report - Q4
El Tigergutt
11.02.2024 kl 01:23 2968

Dei har vel ref. Presentasjoner ein eco premium på 15250 usd så ein kan legge på spot raten.
Første VLCC e vel på 52500 usd om eg husker rett i farten.
Så Hunter bør ha rett over 37000 usd på spot for å gå ca i null.
Alt over er + og der vi vil dei skal vera.
Slettet bruker
12.02.2024 kl 10:24 2760

Hvor lavt tror man denne skal etter at alle de nye aksjene er utstedt i markedet? Mtp de to emisjonene. Emisjonskurs på 1,75kr. Kan vel fort falle til 1,85kr når det kommer minst 70 mill nye aksjer? Kan vel bli enda flere nye aksjer også etter reparasjonsemisjonen?

Tanker om dette? Gjerne gi en grundig forklaring på dette med emisjonene.

Blir forhåpentligvis meget bra etter det.

Slettet bruker
12.02.2024 kl 19:02 2665

Skal prøve.
Men først, Jeg ser at Fredriksen som er den som er den med størst teft i Tankmarkedet nylig har bestilt 18 nye råoljetankere med levering i 2026 og 2027.
Og han økte flåten i Frontline med 24 VLCC ifra Euronav, Fredriksen er vel den som kan tank best, så jeg henger meg på.
Det går også rykter om at Røkke har bestilt 2 VLCC er i Sør Korea, og han kan også faget sitt.
Astrup styreleder i Hunt har også gått inn med en god slump penger.

Og det er også verd å merke seg, De 2 VLCC ene. Hunt har gått inn i kontrakt med er på 3 år, altså 2024-2025 og 2026.
I 2024 og 2025 kommer det nesten ikke nybygg av VLCC er, først i 2026 begynner det og komme nye VLCC er og det er først i 2027 at nybygde VLCC slår skikkelig inn i markedet.
I årsskiftet 2026-2027 går avtalene til Hunter Group ut.


Emisjonene:
Hensikten med Emisjonene er vel å ha risikokapital og vise til og at Hunt kan dekke opp kapital til å dekke opp eventuelle tap til de de har leid skipene av.
Det som er interresant er at første emisjon var på NOK 21.5 million.
Og jeg tolker det som at det var nok til å gå inn i en avtale om innleie av en VLCC.

Så kan vi gå inn i den andre Emisjonen som er på ca. 124 million, som da er ca 5 ganger mere og + Rep. Emi som jeg ikke vet hvor mye det blir.
Her har Hunt da sikret seg en arb. kapital som kan være mye høyere enn hva som kreves som garantisum for å leie 2 VLCC er.
Kanskje kommer det en 3dje VLCC down the line?
Jeg tolker det som om Hunter for tiden er på offensiven. Det kommer flere nyhetsmeldinger ifra Hunter Group.


Det kan godt tenkes vi går ned til Emikurs, det er trolig en del kortsiktige som vil ta gevinst, selv om gevinsten ser ut til og krympe for hver børsdag for tiden.
Kursen kortsiktig er umulig og spå, og ikke har jeg tenkt det heller.


Summa summarum:
Akkurat nu er Hunt ett bet. på ratene i VLCC. Og hva eventuelt Astrup og co kommer med.
Selv mener jeg det gjelder å være langsiktig her, gjerne stå i det i 2-3 år.

PS. Dette er ikke en anbefaling. bare hvordan jeg tenker og satser på.
Redigert 12.02.2024 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2024 kl 19:26 2717

Og nu spratt spotten opp til 45000$ og da er det bare å gjøre regnestykket.
ks1977
13.02.2024 kl 17:32 2590

Har du gjort et regnestykke i så måte? Tror ikke det er noen som har plukket opp utfordringen min fra i fjor på å faktisk regne på dette, men den første VLCCen ble jo leid inn til 52,5k pr dag - hvilket betyr at HUNT vil tape (lommerusk)penger selv om de klarer å kopiere det svært så hyggelige året 2020...

Potensialet er der; som jeg også skrev i fjor så hadde FRO en inntjening på 74,5k for VLCCene sine i 2008, og jeg ser det ikke som videre umulig at vi ser en reprise av 2008 i løpet av de neste årene (skal jeg tippe så vil jeg heller si at vi ser 75k i snitt et av de neste årene, i hvert fall for ECO scrubber, enn at vi ikke gjør det)
heller mer sannsynlig).

Skjønt, er det noen her inne som vet hvordan HUNT vil gjøre det med slike rater? Jeg har ikke forsøkt å regne på det, siden risikosiden er for stor for min smak, men skal man være investert i HUNT så bør man ha en formening om hvor høyt ratene må før det er bedre å være i HUNT enn konkurrentene? Jeg aner ikke om vi snakker 65k, 75k eller 120k (skjønt emisjoner og rep-emi gjør vel bildet ullent nå)
Slettet bruker
13.02.2024 kl 18:16 2577

I og med at du, som du har skrevet over lengre tid så er risikoen for stor for deg, noe du gjentar til det kjedsommelig.
Så får du regne selv eller bare gå ut ifra at risikoen er for stor.
Slettet bruker
13.02.2024 kl 20:15 2543

Hjelpe deg litt.
Nu er spoten ref. tradewind 48600 + 15250 pga. Scrub.= 63850 $
- 52500$ = 11350$. Nu står $ i 10.68 så ganger vi det med 11350$ = 121218 NOK

Da er regnestykket. på en VLCC så tjener Hunter group ca 121218 kr dagen.
hvis den holder seg så tjener Hunter Group 44 mill NOK i året.
Og da vi har 2 VLCC i Mars og da dobles det selvsagt til 88 mill NOK i året. Den andre har forøvrig kontrakt på 51000 så den er marginalt gunstigere.
Og det er her det blir interessant. For hver 10000$ (HVIS) og jeg fremhever, HVIS ratene går opp 10000$. så dobles inntjeningen og HVIS ratene går opp 20000$
så triples inntjeningen og videre..........
Hunter Group har i dag markedsverdi i dag på 245 millioner.
Så er det jo bare å følge med på VLCC ratene fremover, egentlig en veldig enkel matte dette.
Hunter group har ingen driftsutgifter, bare Administrative.


Og så har vi denne som virker å være for godt til å være sant, la oss kalle det (den hvite svanen)
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlcc-rates-rally-as-market-jumps-by-more-than-one-third-on-back-of-atlantic-strength/2-1-1597843

Hvis den hvite svanen stemmer så tjener Hunter Group over sin egen markedsverdi pr. år.
Redigert 13.02.2024 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
ks1977
14.02.2024 kl 16:54 2410

Artig at du oppfordrer folk til å regne på det, nekter å regne på det selv, og harselerer med mine grove tall i så måte. Er ikke nettet herlig?

Ellers så kan jeg jo gjenta det svært så enkle regnestykket: Dersom HUNT klarer å matche det svært så gode året 2020, så vil de fortsatt TAPE penger...
Som om ikke det er nok så har HUNT en 3-års FRIST for å tjene penger på de innleide båtene - en resesjon og din investering i HUNT er "dømt" til å tape penger. I snitt har vi vel en resesjon hvert 7. år, så ikke videre neglisjerbar risiko for det. Man skal være temmelig blåst for å ikke se at HUNT er høyrisiko.

Vil fortsatt oppfordre deg til å regne på caset; er HUNT high risk/high reward så kan det jo være interessant for mange, men dersom det er high risk/low reward så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å være her. Det eneste vi vet er at HUNT er high risk.

Edit: Litt stygt å si at du nekter å regne på det selv siden du i påfølgende post hostet opp noen tall, men jeg fikk ingen respons på dette i fjor...
Redigert 14.02.2024 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
14.02.2024 kl 17:22 2415

Angående regnestykket så er det vel ikke videre konservativt å benytte rate i Q1 som representativt for hele året, men utfallsrommet for hva gjennomsnittsraten for 2024-2026 blir er jo temmelig i det blå med ekstremt stort utfallsrom. I følge desemberpresentasjonen til HUNT så er consensus for 2024-2026 på nesten 70k i snitt. Det vil jo være svært hyggelig (og ikke umulig - det er ikke for ingenting at jeg fortsatt er investert i tank selv om det ikke lenger er i HUNT).

Litt overrasket over at HUNT ikke har en ECO-scrubber fordel høyere enn 15-17k (HUNT opererer med 17,25k i presentasjonen sin, men dette vil jo variere sterkt med bunkersprisen), men det skjedde jo mye rundt 2016 så stor forskjell på hvor ECO skipene fra den perioden er. Tar vi consensus på 70k, legger til 17k og trekker fra 52k så sitter dere da igjen med 35k i fortjeneste (pr dag, pr skip, i $). Legger vi til grunn dagens børsverdi - og to skip - så betyr det ca full inntjening av børsverdien hvert år. At HUNT er ekstremt gearet har jeg luftet som en mistanke her inne tidligere, uten at noen ville ta ballen da.

Litt kaotisk ifht emisjonene - du har vel ikke oversikt over antall aksjer HUNT har tenkt å ende opp med? Og om alt vil gå med til drift/sikkerhet for de to skipene?
Slettet bruker
14.02.2024 kl 17:50 5451

For det første tusen takk for ett godt svar, det setter jeg pris på:)
Emisjonene er jeg enig i, de forstyrrer kursen til Hunter for tiden.
Her skal jo også jeg være med på rep. emi.
Jeg er også inne i FRO og oppdatering om hvordan det går i tank der er verdifull.
Jeg bruker rate Q1 for å sette det i perspektiv og det er det jeg har, ingen kan vite resten av året.
Jeg ser også frem til å se hva HG fikk i Desember for det første skipet. det gir en pekepinn på realiteten.
Ja HUNT er ekstremt giret.
drift/sikkerhet: godt spørsmål, som jeg har oppfattet det så er alt dekket inn av utleier ? det er verd å finne ut av.
Oversikt over antall aksjer får vi vel ikke før Rep. Emi er utført.
Men vi vet markedsverdien i dag er den 242 mill.
Og skulle du vurdere å kjøpe de inn med en liten post i HG så tror jeg nok det er i disse tider det er best.
Gjerne vente, om lager FRO en Dobbel topp, eller fortsetter over 250.
Arti å følge med på er det:)
Redigert 14.02.2024 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
El Tigergutt
14.02.2024 kl 18:33 5454

Det er vel rundt 114 mill aksjer i selskapet etter emisjonene. Så kommer aksjene fra rep.emisjonene på toppen. Trur det er 6.66 mill. (1.50 kr emisjonen) Og 14.2 mill. (1.75 kr emisjonen).
Dette er high risk/high reward. Men klart sorte svaner kan øydlegge.
Slettet bruker
14.02.2024 kl 20:17 5482

Og nu er spotten på 55000 ifølge TradeWinds.
https://www.tradewindsnews.com

Vil bare legge til at Hunter Group, etter emisjon + rep. har mye arb. kapital til gode utover garantisumm til de 2 VLCCene.
Og jeg vil tro den kapitalen også vil bli brukt på videre ekspansjon.
Vi har vel en konsentrasjon av de beste hodene i HUNT m/forbindelser, i shippingverdenen.
Glem ikke CO2 lagring på skip også.
Redigert 14.02.2024 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
ks1977
15.02.2024 kl 18:36 5358

hmm Så knappe 135 millioner aksjer og nær 280MNOK i market cap (gitt at kursen er flat)? Det er jo ikke store forskjellen fra i dag, så hvis consensus slår til (det eneste vi vet der at det IKKE vil gjøre det, men om de bommer stort - og i hvilken retning - er uvisst) så blir det jo veldig hyggelig for HUNT.

På den andre siden; 2021 var jo ikke videre kjekk for de fleste i tank, hvor ratene var negative store deler av året - for de som ikke hadde ECO og/eller scrubber da. Husker ikke om ratene klarte å karre seg over på plussida for året i snitt. Klasker vi til med et slikt år igjen (vet ikke om det er sannsynlig, ei heller i et scenario for en kraftig resesjon - det må vel være en temmelig worst case. Var vel tidenes verste rater, noensinne, husker jeg rett) så vil HUNT plutselig tape 25k pr dag pr skip (etter ECO scrubber og litt slingringsmonn) - og da ryker 2/3 av market cap på ett år. Verst er det dersom oljeprisen kollapser samtidig som at markedet forsvinner, da vil jo ECO-fordel skrumpe kraftig inn (eller så blir det bare enda verre for de eldste skipene).

Gitt at oljeprisen holder seg (vel, egentlig bunkerprisen og spread) så er det ikke offensivt å se for seg realiserte rater på 50k (les: spot 25-30k for året som snitt)? Sier vi et katastrofeår som 2021, et recoveryår med 50k [rart å omtale det som recovery - tilbake i 2020 så var jo 50k hyggelig. Og vi siklet jo etter 100k (?)-seilasen som røk] og et godt år iht consensus (på ca 70k+ECO&scrubber) så er HUNT i break-even selv med det ene katastrofeåret. Ikke tjent noen penger over de tre årene, men ei heller tapt noen penger (bortsett fra tidsverdien av penger da).

Ser ut som at jeg egentlig bør bruke litt av helga til å se hvor krysningspunktet mellom HUNT og andre er ifht inntjening, og få et bedre bilde av både risk og reward. Det er for høy risk for min smak til å gå hardt inn, men jeg har en liten andel av portefølgen min til å leke meg med - og det virker som at HUNT har en veldig asymmetrisk risk/reward hvor oppsiden er langt større enn nedsiden (og så er jeg - fortsatt - superbull på ECO scrubber VLCCer)
ks1977
15.02.2024 kl 18:43 5371

Det var arbeidskapitalen jeg egentlig fisket etter ifht emisjon.

Vet ikke hva de må ha av garantisum, men med 50k pr dag pr skip så snakker vi 3MUSD pr måned. Vet ikke hva de har av avtaler ifht betaling? (etter fullført seilas + betalingstid, eller fortløpende)

Regner med at HUNT må legge ut for bunkers og ikke får det tilbake før etter endt seilas? I presentasjonen så har HUNT drøye 20k i bunkerskostnader pr dag pr skip, så 1,2MUSD pr måned hvis de må legge ut for det også.

Med to skip så har de vel da veldig mange måneder arbeidskapital, så med mindre de har tenkt å bruke mye på CO2-lagringsprosjekt, og/eller har krav om å sette til side en veldig stor andel av de totale leiekostnadene for de neste tre årene, så har de vel mye penger å leke seg med ifht å evt. leie inn flere skip (les: enda mer gearing dersom de gjør det)
Slettet bruker
15.02.2024 kl 20:04 5389

VLCC spot I kveld 57100
Jeg kan ikke svare deg på spørsmålene dine.
Forhåpentligvis vil mye av dem bli besvart når Hunt legger frem regnskap den 29. Februar, da vil forhåpentligvis mye av det komme frem.
Hunter hadde den første kontrakten på VLCC i Full Desember mnd.
Ser frem til å analysere den Q4 rapporten.

I de ratene vi har nå selv om Hunter er i Emisjon og og Rep. Emi. modus så tror jeg det bare er ett tids spørsmål til kursen går opp.
I dag ligger kursen på + 2kr tror den blir historie snart og vender opp.


I nyhetene ser jeg at i dag har Tor Olav Trøim også bestilt seg 2 stk VLCC med levering i 2026.
Jeg ser også, det er i 2024 og 2025 nesten ikke leveringer av nye VLCC er.
Med den giringen Hunter har nu og hvis de treffer markedet i de neste 2 årene ?


Ser også at det er innsidekjøp gjort i dag i HUNT
I den første kontrakten HUNT gjorde så var det ifra til Østen - midtøsten.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlcc-rates-hit-multi-month-highs-as-middle-east-and-us-gulf-drive-rebound/2-1-1599265
Redigert 15.02.2024 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2024 kl 20:44 5367

Hentet og sitert ifra Oilprice.

In the short term, OPEC sees oil demand growth of 4.7 million bpd over the two years 2023 and 2024 combined, with other analysts such as ESAI at over 4 million bpd too, and Rystad and Argus close to this level. Even the IEA sees growth of 3.4 million bpd over the 2023-24 period, the official noted.

“Given these growth trends, it is a challenge to see peak oil demand by the end of the decade, a mere six years away,” OPEC’s secretary general said.
El Tigergutt
15.02.2024 kl 22:37 5302

Eg er ikkje så enormt eksponert sjølv i Hunter då risken er stor. Eit par hundre tusen aksjer er alt.
Eg kan plotte litt snacks inni xl arket i morgon å sjå litt mtp eit års snitt.
Kan prøve med usd 25000 (inkludert scrubber fee) som worst case og usd 75000 (inkludert scrubber fee) som best case å sjå kva det gjev pr. År
Vekta med sjølv litt ned nå når kursen va høg 2.4
Tenker å hente dette tilbake i rep. Emisjonene til 1.50 og 1.75.
Slettet bruker
16.02.2024 kl 09:09 5210

Noen som kan forklare dagens oppgang? Kommer typ 80 mill nye aksjer snart, så dette må da være en kort glede?
El Tigergutt
16.02.2024 kl 09:48 5174

Då har eg gjort nokre enkle reknestykker. Brukt dollar kurs 10.4
Berre rekna på VLCC 1
Best case usd 80000 årlig snitt (65000 + eco premium)
Worst case usd 25000 årlig snitt (10000+ eco premium)
Eco premium =15000 usd
Best case
+ 288 600 kr. pr dag
x 30 dager = 8 658 000 kr. pr. mnd
x 12 mnd. = 103 896 000 kr. pr. år
Worst case
- 283 400 kr. Pr dag
x 30 dager = - 8 502 000 kr. Pr. mnd
x 12 mnd. = - 102 024 000 kr. pr. år
Worst case er rekna ut fra 2021 som var eit dårlig år for VLCC markedet og spot rater.
Det meste peiker i motsatt retning og at vi skal få eit stramt marked med for lite båter.
Men dette får folk sjølv sjå på og vurdere før ein investerer.
Eg har tatt nokre lodd då eg liker å ha litt av porteføljen med high risk/high reward.
ks1977
16.02.2024 kl 17:49 5112

Greit å få presisert at dette er pr VLCC ja.

For et worst case scenario så tenker jeg at 2021 er et greit utgangspunkt, men vil påpeke (igjen?) at vi ble berget at høy oljepris og dermed hyggelig premium for ECO (og scrubber). Det er ikke akkurat utenkelig at oljeprisen kollapser dersom vi treffer et worst case scenario, og da vil man ikke få samme støtputa som det vi fikk i 2021, men jeg tenker at 2021 i seg selv var så ekstremt (ratemessig) at det forhåpentligvis ikke er sannsynlig at man vil se et verre år (for ECO scrubbere) enn 2021. Det som er ekkelt her er at dette scenarioet, med to skip, gir et tap på praktisk talt hele dagens market cap - på ett år.

For best case så er vel 80k fornuftig, men vil påpeke at du da er "nede" på konsensus :o Reell best case er sånn sett kanskje enda høyere (hvilket høres litt spinnvilt ut, men FRO klasket jo til med nesten 75k i snitt for sine VLCCer i 2008). Tilsvarende hyggelig her er at dette scenarioet, med to skip, gir en fortjeneste lik praktisk talt hele dagens market cap - på ett år.

Nå skal jeg ikke nevne navn (det sømmer seg ikke, og de som kjenner igjen nicket mitt vet fort uansett hvilket selskap det er snakk om), men jeg tok en grov sammenligning mellom HUNT og et annet tankselskap for å se krysningspunktet for hvilke rater som må til for at HUNT er stedet å være (ifht gevinst i % av market cap). Som sagt grov sammenligning, og i hui og hast og dermed litt ekstra usikre tall, men jeg kom frem til ca 60k (inkl ECO scrubber, så ca 45k for de "offisielle" ratene). Basert på (gårs)dagens aksjekurser vel å merke. Antall skip (for HUNT) endrer ikke dette krysningspunktet (av nevneverdig art), men gearingen blir jo bedre/verre for hvert skip.
Slettet bruker
16.02.2024 kl 20:20 5091

VLCC spot I kveld 74800$
https://www.tradewindsnews.com/casualties/new-missile-attack-against-tanker-reported-in-the-red-sea/2-1-1600005

Mulig Best case regnestykket kan flyttes opp noe ?
El Tigergutt
16.02.2024 kl 21:42 5059

Med i dag ref. poten daily så er avg. 2024 rate nå oppe på usd 42000.
Slettet bruker
19.02.2024 kl 09:58 4869

113 mill av 135 mill aksjer i markedet nå. Ratene m/ scrubber nærmer seg 90.000 dollar? Kan ikke se for meg at denne skal mer ned.

Hvor vanskelig vil det være å ordne en tilsvarende deal på 1-2 skip til, nå som TD3C er opp 30%?

Satser på at vi ser 3kr snart!
Slettet bruker
20.02.2024 kl 20:14 4681

VLCC 74600 $ raten holder seg oppe, dvs.
Hunter Group tjener daglig nu ca. 400000 NOK. i Mars kommer enda en VLCC. da har vi 2.
Hunter Group har nu en Markedsverdi på 256,41 mill.

Fortsetter denne raten og x 2 VLCC så tjener de inn 292. mill i året.
Altså godt over markedsverdien pr. år.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/houthi-attacks-drive-vlcc-rally-ahead-of-schedule-now-owners-need-opec-to-deliver/2-1-1600879
Redigert 20.02.2024 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2024 kl 22:10 4626

Hvor mye er tillegget for scrub? 10.000 dollar? 12.500 dollar?

Satser på at Hunter får leid inn 1 skip til. Skal ikke se bort ifra at ratene kan gå enda høyere også. Tilbud / etterspørsel ser meget bra ut for 2024 og 2025.
Slettet bruker
20.02.2024 kl 22:15 4631

Tegnet meg i dag m/ overtegning.
Betale 6 Mars , så får vi se hvor lenge Emi. og Rep. Emi. kan holde den nede.:)?
Ser frem til Q4 der vil mye komme frem på spørsmålet ditt Oil Investor.
El Tigergutt
20.02.2024 kl 22:29 5348

Ut fra tidligere info (presentasjon) fra Hunter Group så har dei nevnt usd 15.250 som premium (scrub fee).
Slettet bruker
20.02.2024 kl 23:41 5285

Hunter Group har ledig kapital etter Rep. Emi nå.
Spennende å se hva de gjør med den etter 6 Mars.
Slettet bruker
22.02.2024 kl 14:11 5073

Satser på at de får på et skip til på kontrakt ila mars!
ks1977
23.02.2024 kl 21:56 4864

Ser ut som at noen har glemt å holdt forumet oppdatert med ratefallet de siste dagene, så da får jeg trå til slik at vi er konsekvent og oppgir rate uansett om de går opp eller ned: 46100$ iflg Poten&Partners nå.

Og nå er vi på vei ut av høysesongen...

Personlig så ser jeg ingen verdi i å fokusere på raten fra dag til dag. Spekulasjon på hva raten vil være for et helt år kan jo ha en verdi for et selskap som HUNT, men når vi er i en så ekstremt volatil bransje som råoljefrakt så gir det ingen verdi i å se på et øyeblikksbilde for hva raten er (med mindre man forankrer det på historiske tall og viser at det fra historiske data gjerne betyr at gjennomsnittsratene for året da vil være xx, hvordan ratene er i et historisk perspektiv eller lignende) - det gjelder også for lavsesongrater som vi nå snart skal inn i (blir jo spennende å se hva de blir - vil HUNT komme seg gjennom lavsesongen med marginale tap, vil lavsesongen "svikte" slik at HUNT klarer et lite pluss, eller skal HUNT blø i lavsesongen?)
LV-Invest
25.02.2024 kl 21:40 4637

Hei, kan du definere lavsesong? F.eks. tidsperiode, og gjerne årsak til lavsesong. F. eks. I USA går vi mot høysesong, når det gjelder drivstoff forbruk(kjøre sesong der starter mai og varer til ut i september. Olje til industriell forbruk (f.eks. til plastproduksjon) kan jeg ikke helt se at det skal være noen tydelig høy- eller lavsesong. Drivstoff til skipsfart bør og ikke ha noen tydelig lavsesong. I fall vil jeg påstå vi er på vei mot høysesong i våre nordområder, ellers i verden bør det ikke være noen definert sesong.
Redigert 25.02.2024 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Skimmy
26.02.2024 kl 11:40 4460

Eier ingen, har chartret 2.
LV-Invest
26.02.2024 kl 18:43 4370

3 er chartret.
Skimmy
26.02.2024 kl 20:45 4307

What? Siden når?
Slettet bruker
26.02.2024 kl 22:12 4239

LV-Invest skrev 3 er chartret.
Hva er kilden din på dette LV-Invest?
LV-Invest
27.02.2024 kl 04:19 4164

Les børsmeldinger fra selskapet.
Slettet bruker
27.02.2024 kl 08:04 4065

Dette finnes det ingen sannhet i. Du er nødt til å lese børsmeldinger på nytt. Kun to skip som er chartret.