CO2 transport bull.

Sabi
HUNT 04.07.2023 kl 13:03 26249

Ventes nyheter fra denne.
Redigert 04.07.2023 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2024 kl 10:44 3210

Viktig at Hunter får på1-2 skip til på charter ila mars/mai - før ratene går til værs. Blir vanskelig å få aktører til å leie ut skip til 50.000 dollar da.
ks1977
06.03.2024 kl 18:45 3130

De sesongmessige variasjonene tilsier at ratene skal kraftig ned fremover nå som vi går over i lavsesong (Q2 og Q3), men man vet jo aldri - etter en jevn nedadgående trend på ratene de siste dagene/ukene så "eksploderte" ratene i går og i dag.

Om det er et blaff eller en ny trend skal jeg ikke spå, men dersom man har satt seg godt inn i caset om HUNT - og er komfortabel med risikoen - så er det ikke så nøye, det er verre dersom folk hiver seg inn nå når ratene er/har vært gode for så å få panikk når ratene går ned igjen; med mindre vi går inn i en dyp global resesjon så skal ratene opp igjen til vinteren (mye av vesten er visst inne i en svak teknisk resesjon nå, men børsene synes ikke å bry seg - og det er ikke sikkert at det er fornuftig å bry seg om det denne gangen?)
Slettet bruker
11.03.2024 kl 16:05 2933

Ikke alltid man kan eller vil skrive her:)
https://www.youtube.com/watch?v=ORGqyIXLMzs

Verd å høre på.
Redigert 11.03.2024 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
ks1977
11.03.2024 kl 17:32 2861

Nei, men hvis man skal skrive om høye rater hver dag når ratene er gode, så bør man følge opp når ratene også går ned/er "lave" - hvis ikke så snakker vi om haussing og ikke informasjon. I så måte interessant å se at VLCCene fikk en boost her forleden, selv om de nå er tilbake "nede" på 47,5k. Skjønt det er verken smart eller sunt å fokusere på ratene dag for dag, spesielt ikke når vi nå går inn i lavsesongen (en lavsesong som kanskje skiller seg ut - til det positive - denne gang?)

Christopher har mye spennende han, kan også anbefale intervjuet hans med Lars Barstad forrige uke https://www.youtube.com/watch?v=v-vu8Z5sUaE
Problemet med HUNT er at du (vel, selskapet) er avhengig av timingen på supersyklusen - bommer de så kan det være tre bortkastede år (men konkurrentene seiler inn greie penger og kanskje også får en hyggelig kursoppgang som man går glipp av). Er de uheldige med både timing og marked så kan de gå konkurs, men treffer de og vi får supersyklusen som vi har ventet på så vil HUNT knøvle konkurrentene i inntjening sett opp mot markedsverdi.
Slettet bruker
13.03.2024 kl 17:27 2662

https://www.tradewindsnews.com/tankers/hunter-has-firepower-to-add-vlccs-as-charter-gamble-paying-off/2-1-1611674

Noen som har mulighet til å dele innlegget fra TradeWinds, som omhandler Hunter Group? (abonnementsartikkel)
Redigert 13.03.2024 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2024 kl 17:49 2640

Vet ikke om jeg har lov til å legge ut så mye.

This implied a realised eco ship and scrubber premium of about $10,000 per day

Og de poengterer at det er mulighet i likviditeten til Hunt og Chartre en tredje VLCC hvis muligheten byr seg
og at jo flere skip jo mindre cost.

The investment bank calculates general and administrative costs of $1,500 per day


Hentet ifra TradeWinds.
Redigert 13.03.2024 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2024 kl 18:13 2607

Med risiko for å bli arrestert på å følge med på dag til dag.
Så tjener de ca. 6000$ i dag - 1500 i cost = 4500 $
45000 NOK 30 dager i mnd = 135000 for 1 skip.

Ikke mye men i + ,
Jeg vet ikke når det andre skipet kommer inn, er det noen som vet så hadde det vært fint å høre:)

Spot I kveld 48700.
Redigert 13.03.2024 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2024 kl 19:03 2561

Det som er fint med Hunter Group og VLCC er at det er veldig transparent.
Og så får CO2 skip være jokeren.
https://www.huntergroup.no/investments/hunter-carbon-carriers
El Tigergutt
18.03.2024 kl 19:45 2235

Då ser det ut som skip nr.2 va klart også.

https://newsweb.oslobors.no/message/613759
Capslock
19.03.2024 kl 08:17 2127

Snakk om bortkastede ressurser for luft.....
Skimmy
06.05.2024 kl 12:49 1386

Hvordan ligger vi an her nå, taper eller tjener vi penger på dagens rater?
ks1977
06.05.2024 kl 19:11 1309

HUNT har sagt at gjennomsnittlig fordel med ECO scrubber siden januar 2020 har vært drøye 15k og ligger vel på ca 54k i CBE (når vi tar med litt G&A og snacks), dvs at ca 39k for å gå i null.

De "offisielle" ratene for VLCC har hatt en fin oppgang de siste dagene og ligger nå på 44,3k (ref lenke under). Usikker på om det er den ruta HUNT får inntekten sin etter, men det er nå i hvert fall non-scrubber modern mener jeg å tro. Gjennomsnittet så langt i år på 42,7k. Det som er mer interessant er at vi nå er inne i lavsesong (skjønt Q3 er som regel verre enn Q2, men såpass hyggelige rater i Q2 er jo... ja, hyggelige)

Fortsatt high risk - high reward her; fullt mulig at HUNT taper all egenkapital (ender de offisielle ratene på 30k i gjennomsnitt de tre årene så er det gjort, evt høyere dersom oljeprisen går ned), men også fullt mulig å ta en x5 (snitt på de offisielle ratene med 105k med to skip, eller 80k hvis de utvider til tre skip, evt lavere rater dersom oljeprisen gåropp) så er det gjort

https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/May%206%2c%202024.pdf?utm_campaign=Poten%20Daily%20Briefing&utm_medium=email&_hsenc=p2ANqtz-9kWdz7-oelRbY2P-eq4VZiBG0fNo019zNea6ROw239Y0fGzpGLy6ZLZ2rk2VqK58FjWarylMjEvS9ZoWgSKjJ4UwRFYg&_hsmi=305821368&utm_content=305821368&utm_source=hs_email
Skimmy
06.05.2024 kl 20:05 1272

Takk!
Har styret meldt hva de tenker å gjøre med evt overskudd? Betale det ut, eller ta nye bet?
ks1977
06.05.2024 kl 21:36 1229

Ikke meg bekjent, men jeg har ikke fulgt for tett på i så måte - skal ikke våge meg utpå å spå om de vil dele ut utbytte (eller beholde til senere prosjekter) og i så fall når og hvor mye (har heller ikke den store oversikten over hvor mye de nå har på konto, men de bør jo sette av en del slik at de kan seile gjennom hardt vær dersom ratene kollapser for et år eller så).

Ellers så er det nevnt (kun muntlig?) at de gjerne skulle chartret inn en tredje båt (hvis raten de må ut med er interessant) - og kanskje til og med en fjerde (en tredje båt har de nok til med dagens egenkapital har det blitt sagt). Hvis så slår til så blir jo selskapet enda mer gearet (både på opp- og nedsiden).