$$$PGS$$$ 🦦٩(•̤̀ᵕ•̤́๑)Raf$ern Taf$ern
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.07.2023 kl 10:32
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
RFS
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Redigert 17.07.2023 kl 22:19
Du må logge inn for å svare
rischioso
06.07.2023 kl 14:59
2621
Den må du forklare?
Olja er for tiden helt nøytral, vandrer i intervallet 72-79 og befinner seg på et nivå som er mer enn høyt nok for at oljeselskapene tjener svært godt i tillegg at planlagt innvesteringer opprettholdes så olja - ja, den er med oss.
Markedet gå jo som vanlig opp og ned og er verken PGS eller Shorter relatert hvor vi nå går inn i feriemodus med mindre omsetning, mindre utslag og mindre spennende dager, men med tidvise nøkkeltall slipp fremover som vil skape både kortsiktige bevegelser og økt spenning hvor TGS er 1 hel børsdag unna og vi er 2 hele børsdager unna - TGS er for tiden i pluss og vi i minus - sånn går no dagan - verken mer eller mindre ...;)
Olja er for tiden helt nøytral, vandrer i intervallet 72-79 og befinner seg på et nivå som er mer enn høyt nok for at oljeselskapene tjener svært godt i tillegg at planlagt innvesteringer opprettholdes så olja - ja, den er med oss.
Markedet gå jo som vanlig opp og ned og er verken PGS eller Shorter relatert hvor vi nå går inn i feriemodus med mindre omsetning, mindre utslag og mindre spennende dager, men med tidvise nøkkeltall slipp fremover som vil skape både kortsiktige bevegelser og økt spenning hvor TGS er 1 hel børsdag unna og vi er 2 hele børsdager unna - TGS er for tiden i pluss og vi i minus - sånn går no dagan - verken mer eller mindre ...;)
ÆreVære
06.07.2023 kl 14:44
2797
Nå må folket roe seg. Med en gang short øker noen promille så hyles det i gangene. Dette er helt normalt da de kjøper og selger for å holde oss nede og på slutten av dagen så har det ikke gått så bra og de sitter med flere aksjer enn dagen før. De vil gå på en smell så det holder og grunnen er at de vil holde gjennom hele juli da de ikke kommer seg ut.
Artige
06.07.2023 kl 14:44
2794
Shorterne har markedet og olja med seg og kan få tidenes fest hvis PGS leverer under eller på forventningene. Dette ser dessverre ikke bra ut.
Bennyfyfasan
06.07.2023 kl 14:38
2890
Gud bedre....ferievolum. Ikke vanskelig å styre kursen på denne omsetninga.
Det er nok stille før stormen i neste uke, men spørsmålet er om det stormer for investorne (inkl meg) eller shorterne :-)
Det er nok stille før stormen i neste uke, men spørsmålet er om det stormer for investorne (inkl meg) eller shorterne :-)
Tigerberget
06.07.2023 kl 14:37
2889
Bmwx1 21.02.2023
kjøpte inn 2 mill aksjer i går på 9.8 ish.. Hilsen gutta boys fra Strømstangveien
kjøpte inn 2 mill aksjer i går på 9.8 ish.. Hilsen gutta boys fra Strømstangveien
elnomi
06.07.2023 kl 14:26
3014
Om meget kort tid starter tidenes elleville kursfest i PGS. Da hår det 10 ører og kroner opp før klokken stenger. Være med?
Thesistulling
06.07.2023 kl 14:23
3057
Ved å sno meg rundt, være sleip og jævlig, si akkurat de tingene dere vil høre, uten at dere i det hele tatt merker noe som helst.......
Skulle jeg klart å fått dere til å samarbeide.
Skulle jeg klart å fått dere til å samarbeide.
Bulleys
06.07.2023 kl 14:20
3102
Mens vi alle venter på pgs og olja skal slå i gjennom pluss utrolig lav omsetning i dag.Mulig folk har ferie karnsje vi åsså skulle gjort det😆🤔 men selv hvor mye vi hater tradere og short.Så må jeg få minne på.Hadde det ikke vært for disse og det bare hadde vært longere så hadde det aldri blitt gode kjøpsmuligheter det hadde eller ikke vært like mye krefter i sving både opp og ned turer så alt henger i sammen.og med det så tar jeg 3 uker ferie sees i august da er vi nok forhåpentligvis vis på god vei opp første stopp kr 10 så 13 så 15 så 25
Sweetspot
06.07.2023 kl 14:18
3132
Opec vil utvide kontrollen:
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/06/8020654/opec-vil-utvide?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/06/8020654/opec-vil-utvide?internal_source=sistenytt
rischioso
06.07.2023 kl 14:16
3169
Rekylen kommer når vi minst aner det for det er en realitet at flere shortere sitter med fingeren på kjøpsknappen klare til å ta noen jaffs, men er nok frustrert over at salgsordrene er både slanke, få og spredte så skal det monne så må de nok av med musebittet og på med haikjeften ...;)
«Ikke overraskende» og «som forventet» med fasit i hånd er pinlig. Det øvrige er svada.
VantageVolante
06.07.2023 kl 14:03
3308
Såså, hannkatter. Ro dere ned litt nå da, hvis ikke ender det med permafrost i risen, og det ekke særlig spenstig.
Vetta faaen hva short holder på med jeg, eller hvor mange og hvor mye.
Men la ihvertfall merke til at styggen på ryggen himself, Marshall.........har begynt å fryse litt -ref inndekning.
Så får vi se om de har dekket inn videre eller ei.
Om dere går tilbake til historikken fra slutten av 2017 til sommeren/høsten 2018 ser dere at ihverttfall Marshall var seig før de heiv kortene i august tror jeg det var. Etter massiv oppgang og massivt tap for dem.
Vi vil måtte leve med disse fremover, det er hva jeg tror.
Vetta faaen hva short holder på med jeg, eller hvor mange og hvor mye.
Men la ihvertfall merke til at styggen på ryggen himself, Marshall.........har begynt å fryse litt -ref inndekning.
Så får vi se om de har dekket inn videre eller ei.
Om dere går tilbake til historikken fra slutten av 2017 til sommeren/høsten 2018 ser dere at ihverttfall Marshall var seig før de heiv kortene i august tror jeg det var. Etter massiv oppgang og massivt tap for dem.
Vi vil måtte leve med disse fremover, det er hva jeg tror.
Lav omsetning for Pgs å være og det hyles og skrikes!
Det er knapt selgere og div short algoritmer som går seg varm. Mulig noen er slått av av kjedsomhet 😴😴😴
Det er knapt selgere og div short algoritmer som går seg varm. Mulig noen er slått av av kjedsomhet 😴😴😴
rischioso
06.07.2023 kl 13:43
3461
Slettet brukerskrev Dette er svada.
Gratulerer med utvidelsen av vokabularet med ordet Svada som da legges til i rekken:
Sprøyt
Visvas
Venter i spenning på flere - mao, du øker og shorterne reduserer - what can possible go wrong ...;)
Sprøyt
Visvas
Venter i spenning på flere - mao, du øker og shorterne reduserer - what can possible go wrong ...;)
Newbe75
06.07.2023 kl 13:37
3529
Slettet brukerskrev Forsvant de 500k, hvor ble de av?
Jeg kjøpte dem, var så irriterende
Dette er svada.
😜😂
Shortepakk ut av Menneskerettighetserklæringen nå!
Noe å være redd for er i hvertfall ikke desimalrytterne, som bruker millioner på å flytte kursen midlertidig et par øre. Pføy. Får hår i halsen bare av å tenke på dagen de skal tygges, spyttes ut og trampes på
Noe å være redd for er i hvertfall ikke desimalrytterne, som bruker millioner på å flytte kursen midlertidig et par øre. Pføy. Får hår i halsen bare av å tenke på dagen de skal tygges, spyttes ut og trampes på
Det medfører riktighet og da har du fått belyst «fakta».
Og disse små aktørene kan være naboen som kjører Toyota yaris- ikke at det er noe gale med, bilen går år etter år- og sier ikke noe om velstanden .
Men har neppe samme muskler som eks marshall. Og meglerhus kan dermed avbryte short om % tapet overstiger en grense lenger før eks marshall.
Det kan svi! Og det kan være besparende- en farlig side av bordet å sitte på.
Just dateing…;)
Og disse små aktørene kan være naboen som kjører Toyota yaris- ikke at det er noe gale med, bilen går år etter år- og sier ikke noe om velstanden .
Men har neppe samme muskler som eks marshall. Og meglerhus kan dermed avbryte short om % tapet overstiger en grense lenger før eks marshall.
Det kan svi! Og det kan være besparende- en farlig side av bordet å sitte på.
Just dateing…;)
Redigert 06.07.2023 kl 13:31
rischioso
06.07.2023 kl 13:29
3597
Dagens kursutvikling kom egentlig ikke helt overraskende for det var kun 2 muligheter for å finne reelle selgere. I går vandret kursen knappe 18 øre for å omsette 13m -14m aksjer og da sier det seg selv at det ble en del bytting.
Mao, for å finne reelle selgere så måtte kursen enten kjøres opp eller ned og på røde OSE dager så vil den enkleste veien være å følge tyngdekraften, men det mest interessante er ikke retningen for den byttes alt ettersom børsklimaet tillater det, det som er interessant er den økte aktiviteten som indikerer at shorterne virkelig har et ønske om å redusere i forkant av tallslippet nettopp fordi de er redde for at Q2 resultat vil være overveiende positivt - og det med god grunn så at at desperasjonen vil øke fremover både i morgen og på mandag er derfor å forvente med økende styrke av pump og dump hvor det vil bli vanskeligere og vanskeligere å få kursen ned jo nærmere tallslippet vi kommer så rekylen vil tvinge seg frem og vi nærmer oss - KUN knappe 2 hele børsdager igjen til nøkkeltall slippet ...;)
Mao, for å finne reelle selgere så måtte kursen enten kjøres opp eller ned og på røde OSE dager så vil den enkleste veien være å følge tyngdekraften, men det mest interessante er ikke retningen for den byttes alt ettersom børsklimaet tillater det, det som er interessant er den økte aktiviteten som indikerer at shorterne virkelig har et ønske om å redusere i forkant av tallslippet nettopp fordi de er redde for at Q2 resultat vil være overveiende positivt - og det med god grunn så at at desperasjonen vil øke fremover både i morgen og på mandag er derfor å forvente med økende styrke av pump og dump hvor det vil bli vanskeligere og vanskeligere å få kursen ned jo nærmere tallslippet vi kommer så rekylen vil tvinge seg frem og vi nærmer oss - KUN knappe 2 hele børsdager igjen til nøkkeltall slippet ...;)
Newbe75
06.07.2023 kl 13:27
3569
Skal visst ikke over 6.3 i dag....
Redigert 06.07.2023 kl 13:37
Grøntgress
06.07.2023 kl 13:15
3667
Skal vi se en opptur mot grønne tall nå de siste timene. Tipper det..
rischioso
06.07.2023 kl 13:12
3709
RE - Kunne også vært interessant om du kunne dokumentere dine påstander om skjult short.
* Vel, det er en tommelfinger regel at den usynlige shorten er minst like stor som den synlige noe de du kan spørre hvilket som helst meglerhus som driver med short til daglig om og som sikkert baserer dette på statistikker. Det som kunne vært interessant er om du kan motbevise påstanden for det er jo det du prøver på og således ligger ballen hos deg, men som kjent så ønsker jo ingen kverulanter å bevise noe som helst for da forsvinner jo kveruleringsgrunnlaget så det stopper nok her som det alltid gjør ...;)
* Vel, det er en tommelfinger regel at den usynlige shorten er minst like stor som den synlige noe de du kan spørre hvilket som helst meglerhus som driver med short til daglig om og som sikkert baserer dette på statistikker. Det som kunne vært interessant er om du kan motbevise påstanden for det er jo det du prøver på og således ligger ballen hos deg, men som kjent så ønsker jo ingen kverulanter å bevise noe som helst for da forsvinner jo kveruleringsgrunnlaget så det stopper nok her som det alltid gjør ...;)
Sweetspot
06.07.2023 kl 13:06
3795
Da foreslår jeg at festen kan begynne 🚀 Straks så skyter vel olja opp til 77.25isj og da får vi fart på sakene 🖖😎
rischioso
06.07.2023 kl 13:02
3823
Hva er dette for noe? Ikke blokkert, avkledd? Var det alt du kunne komme på og bidra med - egentlig ikke overraskende, men litt skuffende er det jo på dine vegne at det var alt liksom ...
Vel, jeg deler nå i alle fall litt mer av verdi enn å kun angripe andre med påstander om sprøyt og visvas når du ikke er enig og/eller ikke forstår og det er ikke sjelden for å si det mildt. - akkurat det ligger for øvrig åpent og på rad og rekke i tidligere tråder så ingen bestilling nødvendig ...;)
Heldigvis så er dere i ikke flertall, du og dna tvillingen og kverulanten oyvindl - men takhøyden her inne gir dere muligheten til å fylle tomrommet mellom innlegg som gir mening - det er da noe det oxo ...;)
Vel, jeg deler nå i alle fall litt mer av verdi enn å kun angripe andre med påstander om sprøyt og visvas når du ikke er enig og/eller ikke forstår og det er ikke sjelden for å si det mildt. - akkurat det ligger for øvrig åpent og på rad og rekke i tidligere tråder så ingen bestilling nødvendig ...;)
Heldigvis så er dere i ikke flertall, du og dna tvillingen og kverulanten oyvindl - men takhøyden her inne gir dere muligheten til å fylle tomrommet mellom innlegg som gir mening - det er da noe det oxo ...;)
Vi ler- ikke annet å gjøre.
De vinner kanskje slaget - men taper krigen!🪖👺⚔️
De vinner kanskje slaget - men taper krigen!🪖👺⚔️
macland
06.07.2023 kl 12:01
4436
Tja,hva nå?Nettopp kommet inn .Ser den har vært ned på 6,2 og ,ikke bra. 6,27 var mi grense,,så sikra noe.. Det må være lov. Shortere eller ikke,liker ikke det store bilde generellt. Ser muligheten for at ting surner mer og mulighet for 5,9 nedover ca om dette fortsetter. Da har jeg banna i kirka,men håper den kommer seg over "streken" og holder seg der. Ikke noe med fundamentale,men følger magen og chartet.Tatt feil før.
Redigert 06.07.2023 kl 12:02
Grøntgress
06.07.2023 kl 12:00
4425
Hva er hensikten med å svare disse nett trollene som elsker den oppmerksomheten dere gir dem. Dette er guttunger som antageligvis har lite å gjøre på fritiden.
PerUlv Den ene
06.07.2023 kl 11:53
4477
Tja....
Fra 26 juni til nåværende kurs 6,2860 har kursen steget 26,79%. Så med inngang på 4,98 veit jeg ikke om jeg står på hue eller ikke. Dette kalles oppgang og ikke nedgang. Blir vel "Tråbil" nå som du ikke kommer ut av shorten på 3,-, hehe
Fra 26 juni til nåværende kurs 6,2860 har kursen steget 26,79%. Så med inngang på 4,98 veit jeg ikke om jeg står på hue eller ikke. Dette kalles oppgang og ikke nedgang. Blir vel "Tråbil" nå som du ikke kommer ut av shorten på 3,-, hehe
Faller hver dag? Aksjen er opp 18% på en uke.
Bmwx1
06.07.2023 kl 11:42
4627
Hvorfor faller aksjen hver dag? Aksjen skulle jo til himmels og rakett og siste mann på perongen osv.. Å ja det manipuleres hehe ...
Fresh Prince
06.07.2023 kl 11:32
4787
Mulig den har blitt delt allerede, men den kom på mandag:
6 July - SB1M: PGS (Buy, TP NOK10): Swift goes on Tour
We estimate a contract value just below USD20m from this survey, which will add to our 2023-2024 estimates, as we had not included any more contribution from this vessel in our PGS estimates. This marks PGS second offshore wind site characterization contract.
---
Nå får vi se da, akkurat nå forventes det ganske dårlig resultater fra Q2, så hvis man klarer overraske noenlunde i riktig retning så ser vi nok et rally man ikke har sett siden 2020! Hvis andre analytikere også hadde 0 forventninger til Sanco Swift så kan det ha gitt bumpen man trengte for å komme back on track. Kan forsåvidt også komme melding når som helst at Ramform Titan har fått ny kontrakt av selskapet som kansellerte forleden, evt en solid finansiell kompensasjon:)
6 July - SB1M: PGS (Buy, TP NOK10): Swift goes on Tour
We estimate a contract value just below USD20m from this survey, which will add to our 2023-2024 estimates, as we had not included any more contribution from this vessel in our PGS estimates. This marks PGS second offshore wind site characterization contract.
---
Nå får vi se da, akkurat nå forventes det ganske dårlig resultater fra Q2, så hvis man klarer overraske noenlunde i riktig retning så ser vi nok et rally man ikke har sett siden 2020! Hvis andre analytikere også hadde 0 forventninger til Sanco Swift så kan det ha gitt bumpen man trengte for å komme back on track. Kan forsåvidt også komme melding når som helst at Ramform Titan har fått ny kontrakt av selskapet som kansellerte forleden, evt en solid finansiell kompensasjon:)
kroif
06.07.2023 kl 11:29
4799
PGS er slapp i strikken foreløpig idag, men jeg tror fortsatt vi skal prøve oss på kr 6,5 idag også, så får vi se om det lykkes.
Nok en dag nærmere tallslipp.
PGS kan jo reagere like mye på TGS sine tall som egne, har vi sett før.
Nok en dag nærmere tallslipp.
PGS kan jo reagere like mye på TGS sine tall som egne, har vi sett før.
Pinlig skue fra short bermen. Søle vekk så mye penger på desimaler. Pinlig,vi ler
"StraxBetaling
Men hvor mye faller den egentlig :D
Det manipuleres for alt det er verdt. Store sprik lages i spreaden og nedsalg av alt fra 45 til 1000 aksjer for å manipulere et større fall. Men nei du… de store transaksjonene gjøres oppover 🚀🚀🚀 Det er knapt selgere forrutenom øre trillere som må ha til posen med smågodt på lørdag🍭🍭🍭"
"StraxBetaling
Det manipuleres for alt det er verdt. Store sprik lages i spreaden og nedsalg av alt fra 45 til 1000 aksjer for å manipulere et større fall. Men nei du… de store transaksjonene gjøres oppover 🚀🚀🚀 Det er knapt selgere forrutenom øre trillere som må ha til posen med smågodt på lørdag🍭🍭🍭"
PSI- Investor
06.07.2023 kl 11:20
4893
Oljeprisen trekker over 77 ser jeg.
PGS- omsetningen står omtrent stille på liten nedgang.
Det er nok ikke mange andre enn shorterne som gidder å selge nå, mens kjøperne håper på at shorterne skal dumpe mer?
PGS- omsetningen står omtrent stille på liten nedgang.
Det er nok ikke mange andre enn shorterne som gidder å selge nå, mens kjøperne håper på at shorterne skal dumpe mer?
Harke tid å følge med i dag, men så på småputteomsetningen at det er neddag. Hittil hvertfall, før impuls (men jeg håper godsakene fra samarbeidspartnerne blir spart til vi får skikkelig betalt for det på mørkegrønn dag)
Redigert 06.07.2023 kl 11:14
Grøntgress
06.07.2023 kl 10:53
3313
Slettet brukerskrev Takker for det. Q2 for Tgs vet jeg men spørsmålet var om dato for oppdatering?
TGS legger frem 10. juli
Sweetspot
06.07.2023 kl 10:48
3401
Slettet brukerskrev Takker for det. Q2 for Tgs vet jeg men spørsmålet var om dato for oppdatering?
Finner ikke info om det, men antar det.
Takker for det.
Q2 for Tgs vet jeg men spørsmålet var om dato for oppdatering?
Q2 for Tgs vet jeg men spørsmålet var om dato for oppdatering?
Sweetspot
06.07.2023 kl 10:43
3455
Stille periode | PGS ASA går inn i den stille perioden
30 dager før kvartalsresultatfremleggelsen.
Investor- og analytikermøter skal ikke gjennomføres i de tre siste ukene forut for
resultatfremleggelser. Selskapet kan også velge å innføre stilleperioder i forbindelse med
andre selskapshendelser. I slike perioder vil det heller ikke bli gitt kommentarer til pressen
eller andre om konsernets resultater og fremtidsutsikter.
TGS Q2/ halvårsrapport 20.juli
30 dager før kvartalsresultatfremleggelsen.
Investor- og analytikermøter skal ikke gjennomføres i de tre siste ukene forut for
resultatfremleggelser. Selskapet kan også velge å innføre stilleperioder i forbindelse med
andre selskapshendelser. I slike perioder vil det heller ikke bli gitt kommentarer til pressen
eller andre om konsernets resultater og fremtidsutsikter.
TGS Q2/ halvårsrapport 20.juli
oppturen
06.07.2023 kl 10:41
3435
Eneste svaret du får med 2 strek under er omsetning for Q2.
I Q2 har Swift bedrevet pionerarbeid med ny teknologi, det økonomiske resultatet av den jobben er magert i Q2, men har resultert i en 6 måneders kontrakt med gode marginer. I tillegg ser dette segmentet ut til å etterspør enda flere kontrakter i nær fremtid og de kommende årene(det ryktes at Apollo også vil betjene dette segmentet) Hva sier historien om slik utvikling ?
I Q2 har Victory gjennomført siste finpuss på reaktivering og har ved inngangen til Q3 startet på betalt arbeid. Victory var vel skrevet i 0 i balansen og har gitt 0 i inntekter siste 3 år.
Fra Q3 vil Victory ha potensiale til å dra inn inntekter på over $350.000 for dag i flere år fremover. Hva sier historien om slike fugl fønix ?
Ifra Q2 har PGS endelig en gjelds betjeningsplan som går opp og er betjenbar. Hva sier historien om det ?
PGS kursen er angrepet av short som ikke har tro på kontantstrømmen som selskapet beviser i 22 resultatet og som selskapet guider vil fortsette (enda bedre) i 2023. Hva sier historien om kursutvikling når short tar feil ?
I Q2 har Swift bedrevet pionerarbeid med ny teknologi, det økonomiske resultatet av den jobben er magert i Q2, men har resultert i en 6 måneders kontrakt med gode marginer. I tillegg ser dette segmentet ut til å etterspør enda flere kontrakter i nær fremtid og de kommende årene(det ryktes at Apollo også vil betjene dette segmentet) Hva sier historien om slik utvikling ?
I Q2 har Victory gjennomført siste finpuss på reaktivering og har ved inngangen til Q3 startet på betalt arbeid. Victory var vel skrevet i 0 i balansen og har gitt 0 i inntekter siste 3 år.
Fra Q3 vil Victory ha potensiale til å dra inn inntekter på over $350.000 for dag i flere år fremover. Hva sier historien om slike fugl fønix ?
Ifra Q2 har PGS endelig en gjelds betjeningsplan som går opp og er betjenbar. Hva sier historien om det ?
PGS kursen er angrepet av short som ikke har tro på kontantstrømmen som selskapet beviser i 22 resultatet og som selskapet guider vil fortsette (enda bedre) i 2023. Hva sier historien om kursutvikling når short tar feil ?
Det manipuleres for alt det er verdt. Store sprik lages i spreaden og nedsalg av alt fra 45 til 1000 aksjer for å manipulere et større fall. Men nei du… de store transaksjonene gjøres oppover 🚀🚀🚀 Det er knapt selgere forrutenom øre trillere som må ha til posen med smågodt på lørdag🍭🍭🍭
Det manipuleres for alt det er verdt. Store sprik lages i spreaden og nedsalg av alt fra 45 til 1000 aksjer for å manipulere et større fall. Men nei du… de store transaksjonene gjøres oppover 🚀🚀🚀 Det er knapt selgere forrutenom øre trillere som må ha til posen med smågodt på lørdag🍭🍭🍭
Redigert 06.07.2023 kl 10:40
Har 2 spørsmål:
Hva er stille periode?
Pgs kommer med oppdatering den 11, og spørsmål nr.2 er om Tgs kommer med oppdatering en dag før altså den 10 slik som sist?
Hva er stille periode?
Pgs kommer med oppdatering den 11, og spørsmål nr.2 er om Tgs kommer med oppdatering en dag før altså den 10 slik som sist?
Grøntgress
06.07.2023 kl 10:32
3523
Har sendt mail til Bård Stenberg 2 ganger siste mnd, dette er ikke noe jeg har for vane å gjøre- bare for å poengtere det. Stenberg kan selvsagt ikke si noe som helst om kommende resultater, men det jeg leser mellom linjene anser jeg som at vi har noe positivt i vente. Snart vet vi svaret og jeg skal heller ikke stå på sidelinjen.
Bennyfyfasan
06.07.2023 kl 10:28
3617
Jeg har en magefølelse at LS først innfrir i Q3.Det har vært ett uryddig marked, og nedadgående oljepriser....men når det igjen hardner seg til tror jeg det løsner på alle fronter - inkl LS.
MEN
Tør jeg stå utenfor i neste uke? Nope ;-)
MEN
Tør jeg stå utenfor i neste uke? Nope ;-)