$$$PGS$$$ 🦦٩(•̤̀ᵕ•̤́๑)Raf$ern Taf$ern
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.07.2023 kl 10:32
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
RFS
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Redigert 17.07.2023 kl 22:19
Du må logge inn for å svare
PG$ Ultima forandret alt✨️
Geiren
07.07.2023 kl 10:06
2687
Pgs bør som alle seriøse firma presentere guiding på omsetning og kontatoverskudd (når de presenterer Q2 tall) og de bør sende det samme ut som børsmelding.
Pgs policy per idag er kun å guide på kostnader, noe som etter min mening er helt idiot og åpner opp for ville spekulasjoner.
Ikke tilfeldig at Pgs er det selskapet på børsen hvor analytikerne har største sprik i inntjening og de får all hjelp de trenger fra Pgs ledelsen (Styret i PGS ser ut til å ha ferie mellom generalforsamlingene hvor de klokker inn årets arbeidstime)
Pgs policy per idag er kun å guide på kostnader, noe som etter min mening er helt idiot og åpner opp for ville spekulasjoner.
Ikke tilfeldig at Pgs er det selskapet på børsen hvor analytikerne har største sprik i inntjening og de får all hjelp de trenger fra Pgs ledelsen (Styret i PGS ser ut til å ha ferie mellom generalforsamlingene hvor de klokker inn årets arbeidstime)
Redigert 07.07.2023 kl 10:13
SoLong
07.07.2023 kl 10:07
2693
Slettet brukerskrev ✨️https://youtu.be/A21UKP6xVTE (ses vi i $kyen✈️😶🌫️🛸)
Tror noen er med Lucy in the sky allerede
Slettet brukerskrev PG$ Ultima forandret alt✨️
😶🌫️
Redigert 07.07.2023 kl 10:12
PHOinvestor
07.07.2023 kl 10:11
2607
noen her er flinke til å grave frem negative faktorer , kom igjen, jeg tenker å kjøpe litt mer i dag
Gjør som De Gamle Pengene, så har du og dine etterkommere Total Frihet til å realisere dere.
Olje og Gass er Verdens Viktigste Råvare.
In fact: oil IS the econony✨️
Med NATO i ryggen bygger vi ÉN Sterk Vestligeid $eismikk-aktør, og sikrer Fred og Velstand i vårt hjem
🌍https://youtu.be/4vcilV8hYwg🌐
Olje og Gass er Verdens Viktigste Råvare.
In fact: oil IS the econony✨️
Med NATO i ryggen bygger vi ÉN Sterk Vestligeid $eismikk-aktør, og sikrer Fred og Velstand i vårt hjem
🌍https://youtu.be/4vcilV8hYwg🌐
Redigert 07.07.2023 kl 10:19
Are you all ready North Atlantic Alliance Partners?!🌐
One, two, ...
One, two, ...
rischioso
07.07.2023 kl 10:23
2434
De har ikke guidet kvantitativt, men kvalitativt - altså:
(1) INGEN EMI
(2) Høyere Rater
(3) Høyere Flåteutnyttelse
* Så kan man jo begynne å regne med siste Q som utgangspunkt toppet med etterslep LS på 47musd eller rundt 500mnok ...;)
(1) INGEN EMI
(2) Høyere Rater
(3) Høyere Flåteutnyttelse
* Så kan man jo begynne å regne med siste Q som utgangspunkt toppet med etterslep LS på 47musd eller rundt 500mnok ...;)
rischioso
07.07.2023 kl 10:27
2381
Det blir ikke lett for guiding er preik og tall er tall, men det må vel være betryggende å vite at selskapet har sagt "ingen emi", mens DNB baserer sitt kursmål på nettopp emi ...;)
Redigert 07.07.2023 kl 10:28
PHOinvestor
07.07.2023 kl 10:28
2377
sitter med en følelse av att dette er siste dagen en før kjøpt på dette nivået
rischioso
07.07.2023 kl 10:29
2363
Ja, skal man sitte og vente på tall før man kjøper så kan man glemme å kjøpe her nede ...;)
Kontur
07.07.2023 kl 10:30
2350
Ja, har faktisk en dialog med de på det. Lov å gi råd også til en konsernledelse. Ved å være med tydelig på f.eks gjelden så ville mye av spenulasjonene vært fraværende.
Men du min gode kokosnøtt dersom du er så negativ til PGS og alt de står for nå for tiden hvorfor bruker du tid på dette her? Hva er interessen din i å spå PGS nord og ned og å så tvil og kverulere alt du kan. Nesten i samme kategori som BMWx1 som dropper inn x antall ganger om dagen og sier at PGS skal i 4321 0.
De fleste her har aksjer i PGS og prøver å følge selskapet og den gjennoppbyggingen de holder på med etter mange vanskelige år. De har klart seg, utrolig nok, vha eiere, emisjoner mm som har stilt opp. PGS sitter på en av verdens mest effektive seismikkfåter og nå er markedet det beste på lenge.
Kommer det store vendepunktet nå i Q2 eller må vi vente ett Q til er kanskje det største spørsmålet.
Men du min gode kokosnøtt dersom du er så negativ til PGS og alt de står for nå for tiden hvorfor bruker du tid på dette her? Hva er interessen din i å spå PGS nord og ned og å så tvil og kverulere alt du kan. Nesten i samme kategori som BMWx1 som dropper inn x antall ganger om dagen og sier at PGS skal i 4321 0.
De fleste her har aksjer i PGS og prøver å følge selskapet og den gjennoppbyggingen de holder på med etter mange vanskelige år. De har klart seg, utrolig nok, vha eiere, emisjoner mm som har stilt opp. PGS sitter på en av verdens mest effektive seismikkfåter og nå er markedet det beste på lenge.
Kommer det store vendepunktet nå i Q2 eller må vi vente ett Q til er kanskje det største spørsmålet.
Slettet brukerskrev PG$ er ikke for pyser, men opP-siden er extrem https://youtu.be/imG1MyMipi8
Så ta i!💪💪💪 For å bli sterkere må vi løfte mer enn vi klarer! Og da er det lett igjen neste gang✨️
HAS
07.07.2023 kl 10:30
2348
Tegningen begynner vel å bli nokså klar?
Shorten har skapt mye lidelse. Nå ser det ut til at de kjemper en håpløs kamp med ryggen mot veggen.
Kan ikke hjelpe for det, men ridderinstinktet utløser et snev av medlidenhet...:)
Shorten har skapt mye lidelse. Nå ser det ut til at de kjemper en håpløs kamp med ryggen mot veggen.
Kan ikke hjelpe for det, men ridderinstinktet utløser et snev av medlidenhet...:)
Ingen nåde for fiender, total 💖 for alle andre
PHOinvestor
07.07.2023 kl 10:36
2476
ja hvis q2 er positivt , , så gjelder det jo å kjøpe før denne legges frem, ellers blir det vanskelig å få med seg oppgangen.
Ved sammenligning med andre selskaper burde de nå ha mcap på 15 mld
Ved sammenligning med andre selskaper burde de nå ha mcap på 15 mld
rischioso
07.07.2023 kl 10:40
2438
Medlidenhet skal vi ikke ha for slike for vi er for dem ikke annet enn dumme penger og et samtaleemne på et hvert julebord hvor hånlatteren blandes med lukten av karamelliserte stjernegrisunger og 5 stjernes drikke betalt av en mengde småsparere som selv må stå i matkø utenfor Frelsesarmeen ...
De av oss som skjønner spillet og ikke lar oss finte ut bør heller bruke medlidenheten kreativt med å fortelle de som kanskje ikke forstår bedre til å bli nettopp bedre ...;)
De av oss som skjønner spillet og ikke lar oss finte ut bør heller bruke medlidenheten kreativt med å fortelle de som kanskje ikke forstår bedre til å bli nettopp bedre ...;)
Redigert 07.07.2023 kl 10:44
Grøntgress
07.07.2023 kl 10:42
2411
Kursen opp i 10 kr før uken er over. Høres mye ut, men er absolutt mulig. PGS vil mest sannsynlig gjøre ett byks på TGS tall mandag før selskapets egne tall slippes tirsdag. Dobbel byks og kursen kan nå 10 kr raskt. Nye analyser med økte kursmål etter dette og alt vi har sett siste 3 mnd er glemt. H2 ser lyst ut.
Redigert 07.07.2023 kl 10:44
Short SKAL forkulles♨️ helt uten snev av nåde.
Men vi klapper hunder, katter, og er god mot 👸
Men vi klapper hunder, katter, og er god mot 👸
Sweetspot skrev Grafen er mistenkelig lik som sist opptur.. 📈 Just sayin ;-)
Ja, men i følge MEME-teorien er TREDJE BØLGE STERKEST! (og vi vet hva som skal til for å kalle den FULLBLODS ... Én Nyhetsløs Storprosenter nå så ... skal nok 🍭🍬✨️ slippes ...
Sweetspot
07.07.2023 kl 10:53
2288
Olja blir tukla med som alt annet, men kommer sterkt tilbake. Vent og se :)
Etter vi offisielt er i FULLBLODS TREDJE BØLGES MEMEpump, skal instrumentet etter teorien uansett løsrives fra samtlig underliggende. Vi er nære nå ...
Redigert 07.07.2023 kl 10:58
Går veien dette. Bare shake inn den siste touchen✨️
citius
07.07.2023 kl 11:08
3393
Hvem eier, er viktig
siste oppdatering er 29.juni her
https://www.pgs.com/company/investor-relations/share-information/ownership-structure/
Interactive Brokers LLC USA toppet da listen
de neste er Goldman Sachs International, Morgan Stanley & Co LLC, HSBC Bank Plc
en annen luring på listen er Ulrichsen Kjell Christian med ca 20 millioner aksjer, via 2 selskap, Vicama
Vi får se på utviklingen neste uke, regner med kanonvolum ut den uka og Hurra-meg-rundt
F O M O
så kommer kursen til å bli 2-sifret igjen uka etter
siste oppdatering er 29.juni her
https://www.pgs.com/company/investor-relations/share-information/ownership-structure/
Interactive Brokers LLC USA toppet da listen
de neste er Goldman Sachs International, Morgan Stanley & Co LLC, HSBC Bank Plc
en annen luring på listen er Ulrichsen Kjell Christian med ca 20 millioner aksjer, via 2 selskap, Vicama
Vi får se på utviklingen neste uke, regner med kanonvolum ut den uka og Hurra-meg-rundt
F O M O
så kommer kursen til å bli 2-sifret igjen uka etter
Redigert 07.07.2023 kl 11:24
Grøntgress
07.07.2023 kl 11:09
3375
Ser TGS med fin stigningskurve i dag. Forventes gode tall på mandag som definitivt vil smitte over på PGS før tirsdagen.
Går TGS 12% på Late $ales Sjokket mandag, går vår girede ponny raskt det dobbelte ... dagen før sin egen store dag ...🌈🦄🤩🛸
Må jo kalle det som skjer i konkurent "Nyhetsløst?" MEMEteoretisk uklarhet for meg hvertfall.
Mandag kan meget vel være Den Store Triggeren✨️
Mandag kan meget vel være Den Store Triggeren✨️
Redigert 07.07.2023 kl 11:21
Går det opp noen lys? Får vi bekreftet en Nyhetsløs Storprosenter er vi offisielt i TREDJE BØLGES MEMEpump🌊🌊🌊
Da blir 11 til 44kr i 2018 og 4 til 13 i vinter for magre forretter å regne. At vi ikke KNUSER 44 er en teknisk umulighet! Og da begynner det bli moro✨️
Da blir 11 til 44kr i 2018 og 4 til 13 i vinter for magre forretter å regne. At vi ikke KNUSER 44 er en teknisk umulighet! Og da begynner det bli moro✨️
Kontur
07.07.2023 kl 11:51
3006
Det jobbes iherdig med å forsøke å presse kurs under 6,20. Her må alle tusen av oss mindre aksjonærer holde på aksjene. Ikke selg en eneste en, ikke legg inn salg. Skal noen ha mengder av aksjer må de by opp kursen. Gambler de og venter til neste uke kan muligheten for å få aksjer unser 10 NOK være gone.
Hold på PGS aksjene.
Hold på PGS aksjene.
Blue Cow Group
07.07.2023 kl 11:54
2995
Slettet brukerskrev 😶🌫️
Spør du meg så spør jeg deg.. ;)
Burde man sitte klar?
For min egen del kan gjerne superoppgangen vente til uka, sjøl om jeg er inneforstått med å gå glipp av mye ved å vente på tallslipp..
Ja når jeg først er her, hvordan går man fram hvis man vil kjøpe PGS for 100 000 kr på tirsdag? eller noen annen dag...? Legger man ut alt i 1 svær ordre sjøl, eller sitter man og kjøper opp poster som blir lagt ut for salg? Hvis kursen stiger hardt nytter det kanskje ikke med 1 svær kjøpsordre som blir løpt ifra? Har aldri vært i nærheten av å være i en sånn posisjon før, største enkelthandel jeg har gjort er såvidt 1/20del av det.
Tar gjerne imot tips på en ellers stille partytråd dag.
Burde man sitte klar?
For min egen del kan gjerne superoppgangen vente til uka, sjøl om jeg er inneforstått med å gå glipp av mye ved å vente på tallslipp..
Ja når jeg først er her, hvordan går man fram hvis man vil kjøpe PGS for 100 000 kr på tirsdag? eller noen annen dag...? Legger man ut alt i 1 svær ordre sjøl, eller sitter man og kjøper opp poster som blir lagt ut for salg? Hvis kursen stiger hardt nytter det kanskje ikke med 1 svær kjøpsordre som blir løpt ifra? Har aldri vært i nærheten av å være i en sånn posisjon før, største enkelthandel jeg har gjort er såvidt 1/20del av det.
Tar gjerne imot tips på en ellers stille partytråd dag.
Jeg ville ropt på Ris-Mei$ter for slike tekniske råd ...
Har en enklere strategi. Sitte pal for HELE KAKA🎂
Blue Cow Group
07.07.2023 kl 11:57
3014
Slettet brukerskrev F.eks
Go Ris-gadget Go!
evt
Go Go Rischioso Ranger!
evt
Go Go Rischioso Ranger!