$$$PGS$$$ 🦦٩(•̤̀ᵕ•̤́๑)Raf$ern Taf$ern
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.07.2023 kl 10:32
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
RFS
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:
Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.
Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.
Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Redigert 17.07.2023 kl 22:19
Du må logge inn for å svare
elnomi
14.07.2023 kl 15:39
3762
Per Ulv varslet om denne aksjen
https://finance.yahoo.com/quote/NKLA?p=NKLA&.tsrc=fin-srch
Per Ulv har også varslet om PGS, bare nevner det.
https://finance.yahoo.com/quote/NKLA?p=NKLA&.tsrc=fin-srch
Per Ulv har også varslet om PGS, bare nevner det.
Guides nok videre nedover. Ingen overbevisende kvartal som hausses her hver gang!
Kaga
14.07.2023 kl 15:44
3771
Tigerberget skrev Shorten fortsatt på 35mill
Men ble økt i går (med 558k aksjer av Citadel, samt 211k aksjer økning på GSA)
citius
14.07.2023 kl 15:45
3754
Verdens største fond, Blackrock var med og kjørte PGS fra lavt til 12-13
15 juni hadde de denne posten BlackRock Institutional Trust Company antall 15 160 107 1.7 prosent
på nominee-konto nå?
oppkjøpsryktene var der, har jeg hørt
aksjen gikk for fort og for høyt, budet venter, nå er kursen nede igjen og alt kan skje
Lytter til Larry Fink akkurat nå, you have to be in the market
Jeg venter på M & A
15 juni hadde de denne posten BlackRock Institutional Trust Company antall 15 160 107 1.7 prosent
på nominee-konto nå?
oppkjøpsryktene var der, har jeg hørt
aksjen gikk for fort og for høyt, budet venter, nå er kursen nede igjen og alt kan skje
Lytter til Larry Fink akkurat nå, you have to be in the market
Jeg venter på M & A
Redigert 14.07.2023 kl 15:48
Slettet brukerskrev Guides nok videre nedover. Ingen overbevisende kvartal som hausses her hver gang!
Det var dybde i den ja, skriver for en venn eller ?
Redigert 14.07.2023 kl 15:55
Slettet brukerskrev Hør rundt. Rådet herifra blir ihvertfall å være FULLASTET før mandag
Hva begrunner du dette med? Q2 er jo innlysende dårlig som varslet tidligere.
Londonmannen
14.07.2023 kl 16:04
3596
Slettet brukerskrev Hva begrunner du dette med? Q2 er jo innlysende dårlig som varslet tidligere.
Q2 tallene vet vi ikke vil bidra til at muffene flyr i taket av begeistring. Det er ingen grunn til at kursen skal falle på at tall blir gjentatt for andre gang. Dette er kjent info i markedet og sågar historiske tall.
Det som kan gjøre noe med kursen er guidingen for det kommende halvåret/året.
Det som kan gjøre noe med kursen er guidingen for det kommende halvåret/året.
Det hender nok at du må be hunden de sitte to ganger før han hører, at kursen får seg en knekk er nok ganske så innlysende.
Det var godt sagt.
Feil, men hørtes bra ut
Feil, men hørtes bra ut
Slettet brukerskrev Ja
Tror jeg må prøve å holde meg fra å vedde likevel. Dreit meg ut her før jul. Trodde kursen skulle rekke over 10, og så gikk det enda et par uker
Redigert 14.07.2023 kl 16:23
Slettet brukerskrev Det var godt sagt. Feil, men hørtes bra ut
Nå trodde du på tresifret ved q1, q2 og det gikk vel ikke helt som du lovet.
Newbe75
14.07.2023 kl 16:26
3337
Da er vi snart tilbake til start. Blir vel et stup i neste uke når tallene kommer også..
Det er riktig London, personlig tror jeg guidingen vil bli meget positiv og skape ny momentum ;) ..
Slettet brukerskrev Hva begrunner du dette med? Q2 er jo innlysende dårlig som varslet tidligere.
Ja, hva svarer du?
Slettet brukerskrev Nå trodde du på tresifret ved q1, q2 og det gikk vel ikke helt som du lovet.
He he det er vel ikke helt riktig, selv om jeg trodde vi skulle opp
Redigert 14.07.2023 kl 16:41
Aksjenuubie
14.07.2023 kl 16:40
3211
Slettet brukerskrev Ja, hva svarer du?
Ro ned nå. Kommer en tsunami av en memepump når som helst. Har ingenting med tall eller noe å gjør.
Den bare kommer. Var 50,- denne sommern fra et orakel i fjor også, så 3 sifret skal nok gå fort skal du se
Den bare kommer. Var 50,- denne sommern fra et orakel i fjor også, så 3 sifret skal nok gå fort skal du se
Har vært med i 3 år jeg nå så jeg har hørt det meste far hausingen.
God helg
Slettet brukerskrev He he det er vel ikke helt riktig, selv om jeg trodde vi skulle opp
Joda du har nevnt tresifret flere ganger og senest denne uka. Du garanterte vel også 7.- i løpet av uka.
Personlig tror jeg vi KAN se tresisiffret. Under helt bestemte foutsetninger og max klaff. Det ville være meningsløst å forsøke tidsfeste noe sånt, er riktig lykketreff.
Og ja, vi kunne like gjerne hatt 7 denne uka, - men du og vet det ikke er noe som heter garanti i aksjemarkedet.
Hvil deg nå, gamle gutt
Og ja, vi kunne like gjerne hatt 7 denne uka, - men du og vet det ikke er noe som heter garanti i aksjemarkedet.
Hvil deg nå, gamle gutt
Redigert 14.07.2023 kl 16:55
Aksjenuubie skrev Han sa 9,- om noen uker i går
Ja, og det kan da fint gå. Du må forstå at både 9 og 19 på ingen måte er mye for denne aksjen. Men gidder ikke si mer om dette nå, nuubie
Redigert 14.07.2023 kl 17:05
SoLong
14.07.2023 kl 17:09
2960
Uka ble avsluttet på 5,85. Det må anses som mageplask for de superoptimistiske.
Men, nå skal det hausses non stop i gjennom hele helgen.
Men, nå skal det hausses non stop i gjennom hele helgen.
Aksjenuubie
14.07.2023 kl 17:20
2868
Caset pgs er bra det. Feilprisingen er total, men markedet repriser ikke pgs så lenge tallene er som de er, dessverre.
Det blir bare nok haussing. Det er skummelt, og dårlig gjort.
At det skrives last opp til ripa, ta opp belåning osv for å være med på det neste gamestop memepumps og 1000x er ikke greit. Nok en gang, jeg har bet på at det går bra akkurat nå, men justerer ofte ut fra kurs utvikling. Vi fikk et lite blaff, men det ser ut som det gikk like fort over som det kom.
Det blir bare nok haussing. Det er skummelt, og dårlig gjort.
At det skrives last opp til ripa, ta opp belåning osv for å være med på det neste gamestop memepumps og 1000x er ikke greit. Nok en gang, jeg har bet på at det går bra akkurat nå, men justerer ofte ut fra kurs utvikling. Vi fikk et lite blaff, men det ser ut som det gikk like fort over som det kom.
Slettet brukerskrev Min munn er lukket med 7 segl
Dette blir nok regnet som en god dag. Alt som ikke er krakk ned reknes som langt innafor. 3% ned i går, 3% ned i dag - det ras imot med takk ettersom man kan kjøpe stadig billigere aksjer i selskapet. At PGS ikke tjener penger bryr ingen seg om #verdensmestnaiveinvestorer
Life viddy
14.07.2023 kl 17:38
2723
Om 1 år fra nå så står kursen i 15 pluss og i mellomtiden så kommer den til og vandre frem og tilbake mellom 5-15. Så inngang nå blir bra med lange briller..
Aksjenuubie
14.07.2023 kl 17:42
2702
Vandre med 10,- fra top til bunn? Da blir det lett å bli rik på trading 😂
😃 Ja det kan like godt komme positiv guiding og overraskelser til og event. På presentasjonen. Snudde vel brått ved ei annen Q gjennomgang husker jeg 😉 Tallene er jo sånn sett historie.
Uansett så vil Peggy nå … endelig …. Være på vei inn i en meget god tid i flere markeder som har behov for Seismikk i Tiårene som kommer. Skuffa er låst og om det kommer lavtrykk igjen…. Ja så har æ forhåpentligvis penger til å kjøpe mer Peggy,s å legge i skuffa ☃️💨💨🚢🚢🦅🦅
The trend is your friend 😉 Smurt med litt Tålamod 😎
Uansett så vil Peggy nå … endelig …. Være på vei inn i en meget god tid i flere markeder som har behov for Seismikk i Tiårene som kommer. Skuffa er låst og om det kommer lavtrykk igjen…. Ja så har æ forhåpentligvis penger til å kjøpe mer Peggy,s å legge i skuffa ☃️💨💨🚢🚢🦅🦅
The trend is your friend 😉 Smurt med litt Tålamod 😎
Så en arbeider som hadde brukt av lønn og feripenger i dag.
Spyttet
Spyttet
Og hvilken trend er PGS i da?
Reverse split 20:1 så har du over tresiffret. Eneste måten man kommer dit.
Reiser til nord sammen, skal bli digg når vi er i mål bergsmofs, med først Q2 som jeg tror og håper byr på positive overraskelser💪🏼💯