$$$PGS$$$ đŸŠŠÙ©(â€ąÌ€Ì€á”•â€ąÌ€Ìàč‘)Raf$ern Taf$ern

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
18.07.2023 kl 10:32
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 05.07.2023 kl 13:43 330802

RFS

Det blandes sammen mange ulike tankemÄter her, det kan jo hende noen av dere setter pris pÄ en liten presisering/opprydding:

Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror pÄ god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dÄrlige Är i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske Är, det er jo det som er sÄ rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode Är innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 Är blir veldig gode.

Selv med noen dÄrlige regnskapsÄr kan et selskap likevel stille sikkerhet for lÄnene sine ved Ä vise til markedsmessige eiendelsverdier, altsÄ skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det gÄr riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad pÄ lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjÞperne, samt en god rente. Jeg kommer til Ä hamstre obligasjoner nÄr jeg gradvis selger meg ut av PGS, sÄ fÄr jeg 13 % med god sikkerhet i noen Är.

Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nÊrmeste Ärene, og nÄr man er fornÞyd kan man selge seg ut og kjÞpe bÞrsnoterte obligasjoner.
Redigert 17.07.2023 kl 22:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.07.2023 kl 21:38 5271

Som trollet opp av esken kommer det ene trollet frem etter det andre. Hvalross er jo TrÄdvert og har mange strenger Ä spille pÄ. Det ligger i trÄdenes natur at det er bÄde humor, haussing pÄ Hvalrossiske mÄte og innsikt og veddemÄl. Men fÞrst og fremst entusiasme for PGS/seismikk og selvfÞlgelig egen investering . Mange dyktige skribenter med innsikt i markedet/seismikk og andre deler av info og tanker omkring Peggy, som vi er investert i. At PGS er en yndet shortkandidat og at det er mye spill i og rundt aksjen. Det har vÊrt sterke krefter i sving siste Är. Da er det ogsÄ vanskelig Ä tippe utviklingen ogsÄ. Men eksperter/ de fleste uten en agenda, de mener pÄ faaglige vilkÄr at Seismikk styrkes og at den blir meget sterk fremover ei fod stund. Det tror undertegnede ogsÄ. Samt at det er tilfredstillende Ä ha kjÞpt lenge fÞr meklerne selv har beriket seg ved Ä pÄ ulike mÄter Ä trikse marked (les kunder). Og fÞr supersyklus inntreffer. For fakta er at oppdrag Þker, oppdrag innenfor «New Energy» Þker og faglig kunnskap samt verktÞy for jobbene utvikles nÄ. PGS er bransjeledende innen havvind. SÄ langt. De eier en stor flÄte selv. Peggy drar Nordover en dag. Jeg skal vÊre med Skuta Nordover.
Hvalross du er en flott driver av forumenet. Misunnelse og skjulte motiv for Ă„ baisse lar seg desverre ikke stoppe. Men blokke er en grei ting selv om at det er en kjedelig sak Ă„ mĂ„tte blokke voksne med skjulte motiv/eller litt umodne unge som leker verdensmestre inne pĂ„ trĂ„den. StĂ„ pĂ„ hvalross la Dovregubben ta seg av alle disse trollene. La dem gĂ„ til BLOKK, s BERG 😀
portion
14.07.2023 kl 21:42 5318

Etter min mening burde du ikke solgt og tatt tapet,men det blir jo selvfÞlgelig feil Ä si fordi vi har forskjellige syn pÄ PGS. Synd du ikke holdt pÄ dine aksjer,men lykke til i Scana. Jeg stoler kun pÄ meg selv etter ogsÄ har gjort mine tap i aksjer,fordi om det er mange Är siden.
Slettet bruker
14.07.2023 kl 21:46 5300

He he takk for hyggelige ord fra forskjellige. Siste ord er neppe sagt i Sagaen om Peggyfolkets skjebne. Sikker pÄ at det finnes mange mÄter Ä tjene pÄ den sannsynlige Reprisingen av PGS. Finn deres. (Ingen garantier gitt bortsett fra at det blir vilt og skumpete)
Riktig god helg til alle 😁
Redigert 14.07.2023 kl 21:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.07.2023 kl 21:55 5309

Ja vi blir flere pĂ„ skuta Nordover. Det er kjekt det, blir hyggelig RĂ„đŸ˜€
MĂ„let er der fremme vi nĂŠrmer oss og samtidig skal vi ha mange Ă„r med et godt Seismikk marked. HĂ„per pĂ„ positiv guiding og evnt. Noen positive utsagn som kan fyre Peggy litt opp 😍 NĂ„ vi fĂ„r se. Vi har en del spennende og kommende Q resultater Ă„ oppleve. Med longsen pĂ„ s stresser jeg overhodet ikke. Jeg har god tro pĂ„ at investeringen min i Peggy 😍 vil bli bra. Hvor bra set vil markedet bestemme og ikke shorterne, heldigvis. Aksjene ligger i skuffa helt til vi faktisk fĂ„r bevis pĂ„ supersyklus. Den kommer 💹💹🚱🚱🩅🩅 Da drar vi Nordover hele gjengenđŸ‘đŸ»đŸ˜ƒ
Go helg til alle sammen 😃
Redigert 14.07.2023 kl 21:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
KokosnĂžtt
14.07.2023 kl 22:10 5196

Sett filmen med Jim Carrey og Jeff Daniels, nÄr de er pÄ mopeden nordover til Aspen? - hva heter den igjen?

Slettet bruker
14.07.2023 kl 22:15 5150

Ja, det var husken da ...
KokosnĂžtt
14.07.2023 kl 22:22 5188

Shorterne er en del av markedet. Tenk pÄ det som mÄker nÄr du er pÄ havet og fisker i longsen. De er en del av totalopplevelsen.
Slettet bruker
14.07.2023 kl 22:32 5270

Du har definitivt varmet opp og blitt mer menneskelig Kokkos. Rekylen du spĂ„r opp til 6 hĂžres jo ogsĂ„ ganske 🎡tivoli ut🎱, mĂ„ske gĂ„r den enda noen knepp ...

Likte bildet
VantageVolante
14.07.2023 kl 22:32 5300

SkjĂžnner godt at nettopp den filmen var noe for deg og forumkompisene ja, dum og dummere.
geo01
14.07.2023 kl 22:41 5282

Vanskelig og spÄ q2 men fri cash er svaret,ikke LS eller brt oms.Tallene mÄ leses og jeg har en hviss tro pÄ at det kan overaske,hvorfor:
Late sales var usd 55 mill,det er i teorien et sterkt tall og investeringer innen biblotek er pÄ usd 36 mill usd.
Forrige kvartal q1 var de overinvestert mot salg som var soft og investeringenbiblotek var usd 14 mill hĂžyere enn salg LS.
Hvor mye avskrivningen pÄ bibloteket blir er vanskelig og anslÄ men om de inevsterte usd 37 mill q1 og usd 35 mill q2 og har solgt for usd 23 mill og usd 55 mill q2 gir det totalt en avskrivning pÄ usd 6 mill. for 2h.
Mens netto income cash q2 blir usd 55 mill minus usd 35 mill ergo ca usd 20 mill i q2 som havner i fri cash.(ebitda det samme)
Dette er Late sale i teorien og skal vĂŠre et faktum teknisk.

Jeg er glad for Ä se en meningsfull Þkning av MultiClient-sene salg som mer enn doblet seg sekvensielt fra Q1. Vi brukte en overvekt av 3D-fartÞystid for MultiClient-oppkjÞp med et forhÄndsfinansieringsnivÄ over 120 % av kapitaliserte kontantkostnader. For kontraktsundersÞkelser fortsetter vi Ä levere forbedrede rater og marginer.

Kontraktsinntekter var hĂžye usd 72 mill et hĂžyt tall som vil generere fri cash om ratene har Ăžkt som predikert kanskje Ebitda usd 35-40 mill.
For contract surveys, we continue to deliver improving rates and margins.

I juli startet Ramform Victory oppkjÞpet av et forhÄndsfinansiert MultiClient-prosjekt i Norskehavet 30-40 dager,forhÄndsbetalt bonus istedet for ventetid Brazilia pga forsinkelser der.
Ergo 8 skip i virksomhet med Sancho i Wndfarm kontrakt NY.

Mindre steaming mindre standby for flÄten q2 .
yard.helt likt.
For meg ser det ut som q2 er i full produksjon men med etterslep av inntekter pga uferdige prosjekter som ikke bokfĂžres q2 men er der,derfor er Ifris et hakk etter i res.
At bÄde Victory og Titan fikk 2 jobber i egentlig ventetid pÄ oppstart nye kontrakter gir q3 et sollid lÞft og Vicrory forblir uansett 2 mnd lenger i aktivitet enn planlagt inkl Brazilia kontrakten pÄ 1,2 mrd..
Sammenligne Ifris fra tidligere blir uansett helt feil pgs leveringstid pÄ endte kontrakter og salg,men det vil sikkert slÄ tilbake q3 og q4 da ferdigstilt arbeid avtar pÄ slutten og Nye arbeide i SÞr overtar vinter mnd Nov-feb.
Hyperion og Atlas og Vanguard drar inn super inntekter NordsjĂžen og Victory ble fullfinansiert nytt oppdrag i NordsjĂžen.
Det er 8 skip i farta det er mere enn hva mange trodde for 1-2 Ă„r siden.




For contract surveys, we continue to deliver improving rates and margins.
Redigert 14.07.2023 kl 22:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.07.2023 kl 22:41 5289

Om man synes det blir vanskelig med aksjer og sÄnn, kan man jo kaste seg ut i 2 andre dagsaktuelle debatter som har vÊrt behÞrig dekket her: Sjokoladebolledebatten om den etisk tvisomme influencerbollen, og den om Softis har blitt for stor. For Ä slippe Ä scrolle seg gjennom mye vanskelig tekst fikk jeg chatgpt til Ä lage et resyme, sammen med gode argumenter i en sak du kanskje heller skulle vie deg til. Ja jeg tenker pÄ Kokosbolle-debatten.


AI oppsummerer:
1. Debatten om Oskar Westerlins sjokoladebolle:

Oskar Westerlin er en kjent influencer og matblogger som delte en oppskrift pÄ en sjokoladebolle som skapte en betydelig debatt. Her er noen av hovedpunktene i diskusjonen:

Oppskriften: Oskar Westerlins sjokoladebolleoppskrift ble mÞtt med bÄde ros og kritikk. Mange fans og fÞlgere elsket oppskriften og mente at den var en spennende og innovativ vri pÄ en klassiker. Andre var derimot skeptiske til enkelte ingredienser eller tilberedningsmetoder i oppskriften.

Tradisjon vs. innovasjon: Debatten rundt sjokoladebollen reflekterte en generell konflikt mellom tradisjonelle matoppskrifter og nye, moderne tilnÊrminger. Noen mente at Westerlin brÞt med tradisjonene pÄ en spennende mÄte, mens andre var bekymret for at man skulle miste de autentiske smakene og oppskriftene som har eksistert i generasjoner.

Kulturell appropriasjon: Enkelte kritiserte Westerlin for Ă„ kulturelt appropriere oppskriften og gjĂžre den til sin egen uten Ă„ kreditere eller respektere den opprinnelige kulturen bak sjokoladeboller. Dette fĂžrte til en diskusjon om etikk og respekt for kulturell arv i matlaging og matdeling.

Viralitet og oppmerksomhet: Saken fikk mye oppmerksomhet i media og sosiale medier, noe som bÄde styrket Westerlins merkevare og fÞrte til mer debatt om grensene for hva som er akseptabelt eller ikke nÄr det gjelder matinnovasjon.

2. Debatten om softisens stĂžrrelse:

En annen pÄgÄende debatt handler om stÞrrelsen pÄ softis og om den har blitt for stor. Her er noen sentrale punkter i diskusjonen:

Helse og ernÊring: Mange har uttrykt bekymring for den Þkende stÞrrelsen pÄ softis-porsjoner og dens innvirkning pÄ folks helse. Softis er kjent for Ä vÊre rik pÄ sukker og fett, og stÞrre porsjoner kan fÞre til Þkt kaloriinntak og potensielle helseproblemer.

Matavfall: En del mennesker har pÄpekt at de stÞrre softis-porsjonene ofte fÞrer til mer matavfall, spesielt nÄr folk ikke klarer Ä fullfÞre hele porsjonen. Dette reiser spÞrsmÄl om bÊrekraft og ressursbruk knyttet til produksjonen av softis.

Opplevelse og verdi for pengene: Noen mener at stĂžrre softis-porsjoner gir bedre verdi for pengene og en mer tilfredsstillende opplevelse for kundene. Andre er bekymret for at stĂžrrelsen kan vĂŠre overdreven og bidra til overflodskultur og matoverskudd.

Regulering og ansvar: Debatten har ogsÄ berÞrt spÞrsmÄlet om regulering og ansvar i matindustrien. Noen mener at myndighetene bÞr innfÞre begrensninger eller retningslinjer for stÞrrelsen pÄ softis-porsjoner for Ä sikre helse og bÊrekraft, mens andre argumenterer for at det bÞr vÊre opp til den enkelte Ä velge hvor mye de Þnsker Ä spise.

Samlet sett har debatten om Oskar Westerlins sjokoladebolle og stÞrrelsen pÄ softis reflektert bredere spÞrsmÄl om tradisjon vs. innovasjon, kulturell appropriasjon, helse og ernÊring, bÊrekraft og matavfall, opplevelse og verdi for pengene, samt regulering og ansvar i matindustrien. Dette er komplekse spÞrsmÄl som fortsetter Ä engasjere bÄde eksperter og publikum.


3. Debatten om Kokosbollen:

Kokosboller er en populĂŠr sĂžtsak som har vĂŠrt gjenstand for debatt og diskusjon. Her er noen av hovedpunktene i debatten rundt kokosboller:

Ingrediensene: Kokosboller bestÄr vanligvis av en myk marshmallowmasse dekket av sjokolade og rullet i kokosmasse. Debatten om ingrediensene i kokosboller kan variere og omfatte spÞrsmÄl om allergener, tilsetningsstoffer og nÊringsverdi. Noen er opptatt av tilstedevÊrelsen av allergener som kan begrense tilgjengeligheten av kokosboller for personer med visse matallergier.

Tradisjon og endring: Kokosboller er en tradisjonell sĂžtsak som har eksistert i mange Ă„r. Debatten kan handle om Ă„ opprettholde tradisjonelle oppskrifter og smaker versus Ă„ introdusere nye variasjoner og endringer. Noen mener at kokosboller bĂžr forbli tro mot sine opprinnelige ingredienser og smaker, mens andre er Ă„pne for innovative tilpasninger og eksperimentering.

Sunnhet og ernĂŠring: Kokosboller er en sĂžt og energirik godbit. Diskusjonen omhandler ofte bekymringer rundt helse og ernĂŠring knyttet til et hĂžyt sukker- og fettinnhold. Mange er opptatt av Ă„ finne sunnere alternativer eller redusere porsjonsstĂžrrelser for Ă„ tilpasse seg et mer bevisst og balansert kosthold.

Kulturell kontekst og kreativitet: Kokosboller har forskjellige varianter og er til stede i ulike matkulturer over hele verden. Debatten kan omfatte spÞrsmÄl om kulturell opprinnelse, respekt og kreativ bruk av ingredienser og smaker. Noen kan uttrykke bekymring for kulturell appropriasjon, mens andre mener at kokosboller kan vÊre et uttrykk for global matkultur og utveksling av kulinariske tradisjoner.

BÊrekraft og emballasje: Diskusjonen rundt kokosboller kan ogsÄ ta opp spÞrsmÄl om bÊrekraft og miljÞpÄvirkning knyttet til produksjon, emballasje og avfallshÄndtering. Enkelte kan vÊre opptatt av Ä finne miljÞvennlige alternativer og redusere unÞdvendig bruk av plast eller engangsinnpakning.

Debatten rundt kokosboller er et komplekst tema som involverer ingredienser, tradisjon, sunnhet, kulturell kontekst, kreativitet og bÊrekraft. Diskusjonen reflekterer generelle spÞrsmÄl om matkultur, ernÊring og bÊrekraft som ofte dukker opp i samtaler om sÞtsaker og godbiter.
oddone
14.07.2023 kl 22:41 5303

Seabird fikk 2 Ärs kontrakt med TGS/Magseis for Fulmar Explorer i dag. TGS ser at det strammer seg til pÄ tilbudssiden for seismikkskip. De hadde to valg, kjÞpe SBX for ca 400m, eller signere denne kontrakten som gir de pusterom og konserverer cash.
Som "insider" i industrien ser jeg at det er "supply constraint" pÄ tilbudssiden for seismikkskip . Skip som i slutten av nedgangsyklusen som ble betraktet som stranded assets fÄr nytt liv, oljeselskaper gjÞr det de kan for Ä kunne gjennomfÞre surveys med skip som i fÞlge deres egne kriterier ikke er egnet pga alder og avlegs redundancy fremdrift. Alt gÄr an Ä fÄ til sÄ lenge man ikke har alternativer.
Det herjes med PGS, men da fÄr man bare ha stÄlnerver og sitte long. Bunnlinjen er at det er stort og Þkende behov for seismikk, og fÄ aktÞrer. Inntektene til PGS er Þkende, men oppstartkostnader og investeringer i utstyr kan surne balansen ogsÄ i dette kvartalet.
Men det blekner i forhold til aktÞrer som har sine agendaer, om det er shorting, tradere som kjÞrer kursen opp eller ned, og aktÞrer som kjÞrer den ned for Ä komme med skambud. Og det blekner igjen i forhold til en ustabil verden med volatil oljepris, vaklende finans, inflasjon, krigsfare, klimakrisekultene - inkl politikere som subsidierer (med vÄre penger) det grÞnne skiftet hinsides.
We live in interesting times... Sit tight, PGS blir en vinner etter hvert
Aksjenuubie
14.07.2023 kl 22:49 5230

Inne pÄ AI, og ser du nevner en norsk kulturskatt ifÞlge mange, Oskar Westerlin, har AI musikk blitt bestemt om vi synes er yay or nay enda? Her lander jeg pÄ sterkt nay!
Dette er faktisk en viktig samfunnsdebatt
Slettet bruker
14.07.2023 kl 22:52 5321

Er vel dumma ned og vanna ut nok som det er ja😅
(Per nÄ)
Redigert 14.07.2023 kl 22:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
macland
14.07.2023 kl 22:56 5309

Du har kanskje rett,men tok min avgjÞrelse selv og tenker shit happends. MÄtte slutte mens jeg ennÄ var i fortjeneste pÄ det jeg hadde fÞr jeg kom hit. Mitt valg,no problem ;). Synes det er noe utrolig usikkert rundt denne aksjen mht hvor den hopper eller faller. SkjÞnner ikke hvorfor den ikke har mer verdi ift nÞkkelposisjon i segmenter. Er noe som ikke stemmer for min del.
Slettet bruker
14.07.2023 kl 23:02 5402

Kasse sprudlende hvis PGS overgÄr konsensus i Q3. Tapt penger i en Ärrekke.
Aksjenuubie
14.07.2023 kl 23:03 5435

Alle hÄper vel pÄ en overraskelse eller to, men nÄ har det vÊrt neste Q og neste Q lenge med pgs.
FÄr vi et kanon Q3 eller Q4, tror jeg folk fÄr opp Þynene med at det er kontrakt seismikk som er tingen fremover. Da vil nok penger flyttes ganske fort over i pgs.
Har en dÄrlig fÞlelse pÄ Q2, men en god en pÄ lengre sikt.
Men hÄper som sagt pÄ Ä bli positivt overrasket.
Slettet bruker
14.07.2023 kl 23:05 5654

Det alle lurer pÄ:

"Noen kan uttrykke bekymring for kulturell appropriasjon, mens andre mener at kokosboller kan vĂŠre et uttrykk for global matkultur og utveksling av kulinariske tradisjoner."

("AI, ta meg tilbake til en enklere tid." AI: https://youtu.be/GWnDwpBFFLw✚)
Redigert 14.07.2023 kl 23:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
macland
14.07.2023 kl 23:33 5598

Glemte Ă„ nevne at en avgjĂžrende grunn for salg er teknisk. SĂ„ lenge den ikke bryter opp av fallende trendlinje er muligheten for dypt fall til nedre mulig. Ikke nor fa her,men tar ikke den sjansen .
TonyB
14.07.2023 kl 23:33 5597

Fint innlegg, Oddone 👍

Mange var litt raske Ä ta i bruk ordet supersyklus. PGS har selv stort sett vÊrt litt "traustere" med Ä heller fortelle oss om et "seismikkmarked i bedring" og i "upcycle". Men mye tyder pÄ at vi er pÄ vei inn der pga veldig fokus pÄ energisikkerhet, det er en veldig konsolidert tilbudsside, det har vÊrt underinvesteringer i et tiÄr. I tillegg har vi fÄtt nye "grÞnne elementer" med hÞyt fokus som ogsÄ PGS er rigget til Ä levere pÄ som CCS, havvind og seismikk innenfor mineralkartlegging

En supersyklus er en vedvarende periode med unormalt sterk etterspÞrsel som produsentene ikke klarer Ä mÞte. Er vi der enda? Mnja, kanskje ikke. Men en ser sterkere signal pÄ at vi er pÄ vei. Etter Q1 meldte PGS om hele 1300 sales-leads som er det hÞyeste siden 2014. Det meldes om stadig rateforbedringer og ordrebÞker som fylles opp pÄ stadig tidligere tidspunkt. Det er lettere Ä fÄ hÞy grad av prefounding av MC og store selskap bekrefter store letebudsjetter. SÄ dere forÞvrig her om dagen at Aker BP skulle bruke $91M neste kvartal pÄ leting.. men sykel er kanskje noe bremset av makro-setback/uro, men jeg tenker det blir glovarmt fremover. Trenger ikke vÊre riktig, men jeg tror iallefall det.

Husk og at nye kontrakter, rater skal virke litt og godgjÞre seg over tid og at det er relativt store kostnader med reaktiveringer etc i start. Men la dette dette virke over tid, sÄ vil regnskapene levere og nÄr "bevisene" kommer og re-prising kommer, kan en fint glemme Ä surre her pÄ 5-tallet.

La oss ogsÄ slippe mer setbacks som kanselleringer, utsettelser mm nÄ og fÄ bÄtene til Ä virke med skikkelig hÞy utnyttingsgrad i Q3, sÄ blir dette toppers.

FĂ„r en samtidig litt drahjelp etterhvert av tilbakerotering av storkapitalen i offshorekomplekset, sĂ„ kan en trygt si at det ikke akkurat skader. Det mĂ„ vĂŠre apetitt for Ă„ investere i offshorekomplekset, for ellers uteblir det store kjĂžpstrykket uansett hvor mye en skriker om fundamentaler i bedring 😊. Osx og olja er begynt Ă„ rĂžre pĂ„ seg selv om det ble rĂždt i dag. En har ikke sett veldig korrelerende effekt pĂ„ Oslo BĂžrs enda, men vi fĂ„r tro dette bare «lagger». Kanskje vi ogsĂ„ skal hĂ„pe pĂ„ sterkere krone for Ă„ gjĂžre OB mer attraktiv for utenlandske investorer som tross alt har nettosolgt for 35 mrd de tre foregĂ„ende kvartal.

Anyway, dette ble lenger enn tenkt, sÄ stopper her.

Ha en fin helg
Redigert 14.07.2023 kl 23:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
china
14.07.2023 kl 23:54 5463

Topp50!!!! Golman sachs Þker sÄ her er det ikke tÞm Ä rÞm!! De bare utnytter stemningen i markedet! Langebru har tÞmt seg for rundt 2 mill aksjer fÞr tall slipp, Þker med 1 mill aksjer igjen pÄ dagens lister! Her er det ingen som har mistet troen , men heller utnytter svingningene. 20 + er mitt bet innen 12 mnd.
Slettet bruker
15.07.2023 kl 00:02 5437

Det betyr bare det er veldig lurt Ä sette penger i seabird. Tgs blant annet trenger flere bÄter
.seabird har Mcap til nÊrbutikken pÄ Austevoll(og der ligger den leide baljen til et annet selskap som lett dobles).
Dobles enkelt. Utbytter/tilbakekjþp
denne kontrakten er voldsom for miniputt!
100% er 100% samme hva selskapet heter ;) Kan hente flere steder
Seismikk blir vinner - spre kronene - maksimere profitt!
Bruk det pÄ flere Pgs aksjer mens man venter pÄ «kongen pÄ haugen» skal krones
Slettet bruker
15.07.2023 kl 00:11 5417

Grattis til de som kjĂžpte fĂžr nyheten
geo01
15.07.2023 kl 00:12 5440

Bra jobba og utenkelig at Pgs i q1 fikk nto gjelden ned usd 35 mill ned,uten annet at LS var dÄrlig,eller soft.
Det sier jo og litt om etterslep av inntekter mm.
NÄ har de 8 skip i gang,ikke skjedd som jeg husker,og inntekter er mere fordelt fra diverse arbeide,ikke LS bare,men Tgs guider jo sterke LS og FS som er forhÄndsbetalte salg biblotek.eller fÄrhndsbetalt leting.
Pgs investerer usd 36 mill pr kv i Biblotek.Salget til nÄ er usd 77 mill og 2 sterke sesonger gjenstÄr.
Imens er kontraktseismokk med som de sier pÄ steroid sammen med multiklientarbeide 3D4D.som Þker sterkt i q2.
Summen av alt kommer 3 og 4 kvartal.
Pgs sier forfallet q1-2024 finansieres av driftsinntekter og jeg tror dem fundementalt med sÄ mye skip i arbeide fremover,og husk Victory fyller skipsmÄneder q4 og q1 og langt frem i 2024 som en stor buffer vinter.
En emisjon eller innhenting blir i sÄ fall minimal om det skulle skje,men troen pÄ katastrofe har blitt sagt mange ganger men Pgs har stÄtt ved lÞfter,det har ikke analytikerne.
Slettet bruker
15.07.2023 kl 00:15 5475

🌊🌊🌊 etterslep av inntekter mm 🌊🌊🌊

= Nydelig
WillyWonka
15.07.2023 kl 00:19 5472

Goldman Sachs kjÞpte litt over 3 mill i gÄr og 2 mill i dag, positivt det.

Det som derimot er spennende er at meglerkontoen til bÄde Sparebank 1 Markets og DNB Bank kjÞpte 1 mill aksjer hver i gÄr, + at Langebru (Anker) har jevnt og trutt Þkt betydelig siste tiden, trader litt her og der men har virkelig posisjonert seg. Ser han ogsÄ er heftig eksponert i Argeo.

SÄ dette er en sektor han har troa pÄ fremover nÄ!

Det skjer ting i kulissene...
oddone
15.07.2023 kl 01:00 5296

Fin den her, eldes ikke. Fra ca 50 minutter om bot'ene.
https://www.youtube.com/watch?v=lIxtlmSzBRg&t=417s
Slettet bruker
15.07.2023 kl 07:09 4919

Gode innlegg. Jeg har tro pÄ shortfest. Det blir rift om aksjene til Coltrane. Jeg kjÞper mer pÄ mandag og tirsdag hvis kurs under 6 kr.
Slettet bruker
15.07.2023 kl 09:08 4433

Var d Pedersen som snakket om utbytte..eller er d tatt ut fra lþse lufta.?😎
Hardly
15.07.2023 kl 09:23 4386

SpÞrsmÄlet om utbytte kom fra salen under Q1 og han svarte noe vagt om at de skulle se pÄ muligheten for dette i lÞpet av 2024.
Slettet bruker
15.07.2023 kl 09:50 4249

Kan vÊre enig der, noe som ikke stemmer her. Hvorfor «kaster» ikke investorene seg over denne? Er den ikke billig nok? Hva er det de venter pÄ?
KokosnĂžtt
15.07.2023 kl 10:05 4750

Sammenhengen er enklere enn du tror.
PGS tjener ikke penger. I markedsklimaet vi befinner oss i er slike selskaper nederst pÄ rangstigen av interesse. Vi lever i motstykket til dotcom-perioden, hvor ingen stilte spÞrsmÄl men var enormt positive til alle case. KapitalstrÞmmen gÄr til selskaper som leverer gode resultater og har potensiale til Ä Þke, samt beskjeden risiko for Ä tape terreng i sin bransje/sektor.

Det kan snu for selskapet - men hva sier historien? Hvordan bruker selskapet Ä levere, skuffes det eller imponeres det vanligvis? Med mindre man strutser, er det enkelt Ä vÊre enig i at det skuffes. Emisjoner kommer brÄtt, og det er fremdeles en risiko for ny selv om det ikke klinger bra pÄ kafeen her, resultater kommer inn lavt og det kan vel skje igjen. Skal ikke forundre meg om Q3 ogsÄ blir sÄvidt innafor eller svakt (vÊr, kansellering, steaming, reparasjoner/vedlikehold etc).

Det finnes selskaper som vassar i kapital, og som strever med Ä investere kapitalen i nye lukrative prosjekter. PgS kan kanskje klare (70-80% sannsynlig tipper jeg) Ä innfri neste lÄneforfall, og da er de ihvertfall tom for cash. Derfor styrar investorer unna.
Redigert 15.07.2023 kl 10:13 Du mÄ logge inn for Ä svare