$$$PGS$$$ đŸŠŠÙ©(â€ąÌ€Ì€á”•â€ąÌ€Ìàč‘)Raf$ern Taf$ern

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
18.07.2023 kl 10:32
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 05.07.2023 kl 13:43 324377

RFS

Det blandes sammen mange ulike tankemÄter her, det kan jo hende noen av dere setter pris pÄ en liten presisering/opprydding:

Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror pÄ god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dÄrlige Är i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske Är, det er jo det som er sÄ rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode Är innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 Är blir veldig gode.

Selv med noen dÄrlige regnskapsÄr kan et selskap likevel stille sikkerhet for lÄnene sine ved Ä vise til markedsmessige eiendelsverdier, altsÄ skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det gÄr riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad pÄ lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjÞperne, samt en god rente. Jeg kommer til Ä hamstre obligasjoner nÄr jeg gradvis selger meg ut av PGS, sÄ fÄr jeg 13 % med god sikkerhet i noen Är.

Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nÊrmeste Ärene, og nÄr man er fornÞyd kan man selge seg ut og kjÞpe bÞrsnoterte obligasjoner.
Redigert 17.07.2023 kl 22:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
16.07.2023 kl 11:29 5250

... og som kjent sÄ kommer den fÞrste doblingen alltid raskest ...;)
Artige
16.07.2023 kl 11:37 5241

Her er det lurest Ă„ vente med inngang. Skal dessverre lenger ned fĂžr den snur. Er redd det blir nye 3% ned imorra.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 11:46 5195

Er nettopp det. StÞy fÞr Q2. Fort gjort Ä tape store penger nÄr det svinger. Hold pÄ hatten og husk pÄ hvorfor du er investert

rischioso
16.07.2023 kl 11:59 5210

Vel - Q2 perioden er ferdig med nÞkkeltall som dessverre gav flere spÞrsmÄl enn svar og som derfor trigget lÞse emi spekulasjoner, MEN viktig Ä huske pÄ at Q2 presentasjonen ikke er ferdig presentert - en liten men svÊrt viktig forskjell.

Vi kjenner ikke til status om og rundt lÄneforfallet hvor emispÞkelset mest sannsynlig blir hivd over bord under presentasjonen.
Ei heller kjenner vi til den den faktiske rateutviklingen som er av stor betydning for gearingen med flere bÄter i arbeid, den faktiske fartÞyutnyttelsen, kompensasjonen etter annullering for Titan i form av cash/nye oppdrag eller i en kombo, bruken av Titan i mellomperioden hvor fremskyndet vedlikehold vil gi en ubrutt neste periode og ikke minst selskapets syn pÄ kapasitetsutfordringer i fbm med den Þkende Havvindaktiviteten som vil vÊre sterkt stigende fremover.

Mao, her er det mye - veldig mye markedet ikke vet som allerede er priset inn og det med negativt fortegn noe markedet dessverre har det med Ä gjÞre nÄr noe inviterer til Ä skape usikkerhet noe nÞkkeltala denne gangen gjorde og for LS spesielt, men som vi kjenner til fra tidligere sÄ kan det fortsatt vÊre etterslep som faktisk kan tikke inn mellom nÞkkeltall og presentasjonen sÄ her finnes det helt klart rom for positive overraskelser og legger vi til grunn DNB's plutselige kappevending med forhÞyelse av kursmÄl og kjÞpsanbefaling og det pÄ usikre nÞkkeltall sÄ er det god grunn til Ä tro at presentasjonen vil vÊre mer positiv enn noe annet - JustSayin ...;)

Fortsatt fin sĂžndag!
KokosnĂžtt
16.07.2023 kl 12:05 5170

At kursen vil snu opp er ikke gitt. Da hadde beslutningene vĂŠrt enkle :D

Nei, jeg tror de skuffer stort, guider kostnadar opp, gir uttrykk for at de fortsatt hÄper Ä kunne innfri neste forfall, men at det skinner igjennom at det finnes alternativer for Ä komme i mÄl. Kanskje ned igjen til 5 blank?

Til Oppturen og de andre som gjettar tall. Har dere noensinne hatt for lave anslag? 1100musd for Äret? Da mÄ 75% av Ärets omsetning komme i to siste kvartal.

Og for siste gang Geo - du nevner sterkt LS Q2 med 9musd + etterslepet (et etterlep som var hevdet 100 ganger skulle gi et boost pÄ kursen ogsÄ poengtert av riskokeren flere ganger). Hvorfor hevder du at dette er sterkt? Dere tar sÄ mye feil (9/10), om det er Mr x som predikerer at knallsterkt q2 eller andre som gjettar. Tilfreds pÄ utsiden, jeg tror pÄ bedre muligheter. Vi fÄr de pÄ torsdag. For meg er det 75% sannsynlig at vi igjen ser 4-tallet ila fredagen. SÄ spÄr sikkert de fleste her inne samme sannsynlighet for 8.
VantageVolante
16.07.2023 kl 13:07 4842

Tja. SpÄr midt imellom jeg. 6-7
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:13 4807

Enig med deg her Ris, godt resonnert, presentasjonen tror jeg byr pĂ„ positiv momentum 👍..
VantageVolante
16.07.2023 kl 13:18 5103

Det han sier om rater er noe som bÞr legges merke til. De gÄr aldri ut med det, men vi skjÞnner at de har Þkt betydelig fordi kontraktsseismikken kom inn relativt ok (hÞyere enn rekorskvartalet Q2-22) nÄr vi samtidig vet at det lagget mye for skipene i q2. Det var egentlig bare Brasilskuta som kjÞrte seismikk uavbrutt i Q2. EI skute,

DETTE ER ETTER MITT SYN HOVEDGRUNNEN TIL AT DNB HAR SNUDD!! De ser at det nÄ er penger i dette, og at de vil klare lÄneforpliktelsene pga Þkte rater.
NEWREP
16.07.2023 kl 13:20 5114

Og nÄr han selger pÄ 6.25-6.30 er emi nÊrmere enn noen gang.
Da er alt virkelig forandret( eller er det det)
Lykke til alle sammen med kommende uke😎
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:24 5145

Dette kan bli sett pĂ„ som en rar kommentar, men ikke vĂŠr en dommedarđŸȘ.
PGS er aksjen for den pengegra og dobblingsgla'.
₊‧.°.â‹†đŸ«§â€ąËšâ‚Šâ€§â‹†. Bobbler, bobblings og dobblings med dobbel D minks ⋆˙⟡♡💩 og den gĂ„tefulle $finxâš±ïžđŸ«đŸ›•đ“‚€đ“ˆđ“†Łđ“‹čđ“€›đ“€đ“€Ÿđ“€źđ“†™
â €â €âą€âŁ€â –â Šâ â €â €â €â €â ˆâ ™â “âąŠâŁ„â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €
⠀⠀⠀⣮⠋⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠈⠳⡄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
â €â €âĄŸâ â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â ™âŁ†â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €
â €âŁŒâ â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âą»âĄ„â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €
⠀⣿⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀Ȿ⣇⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⣿⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀Ȿ⡟⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣮⠟Ⱪ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
â €â žâŁ‡â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âą€âĄŸâ â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âą€âĄŒâ ƒâ €â ˆâąłâŁ„â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €
â €â €â ™âŁŠâ €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âą€âĄŸâ â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âą âĄžâ â €â €â €â €âąœâą§âĄ€â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €
â €â €â €â ˆâ łâŁ„âŁ€â €â €â €â €â €â €â €â €â €âŁ€âĄŒâ ‹â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âŁ â â €â €â €â €â €â €â ˜âŁ§â ›âŁŠâ €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠉⠛⠶⠀⣀⣀⥀⠶⠞⠛⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣎⠋⠀⥀⹀⠀⥀⹀⥀⠀⣞⣀⣏⥷⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âą€âĄŸâ ƒâą€âĄâ  â €â „âĄ€â „â €â „â ˆâążâĄŽâąšâ âŁŠâĄ€â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €
â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âŁ âĄŸâ â  âą€â €â ‘â ˆâ ‚â â ˆâĄâąˆâ €â ˜âŁżâĄ„âąšâĄŒâŁ»âŁ†â €â €â €â €â €â €â €â €â €âŁ âŁ€âŁ„â €â €âŁ€â €
â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âŁ â Ÿâ âĄ€â ‚â ŒâĄ€âą€â €âĄ€â €âĄ€â â ŒâĄâ €â ™âŁ·âąŹâŁ±âŁ‰âĄŸâŁŠâĄ€â €â €â €â €â €â €â €â č⣿⣿⣩⣠⣿⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣠⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣰⠏ⱀ⠐⡀ⱉ⠐⡀ⱂ⠐⡀⠡ⱀ⡁ⱂ⠐⡈ⱀâ čâŁŻâ ‰â ‰âąžâĄâą·âŁ„â €â €â €â €â €âŁ€âŁŽâŁŒâŁżâŁżâŁżâŁżâ ƒ
â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €â €âą€âĄŽâ ‹â ˆâąłâĄ„â €â €â €â €âą€âĄŸâ ƒâ €â €â ˆâ €âą€â ‚âĄâ €â †â  âąâ ‚âĄâą€â ąâ âĄ€â „âąčâŁżâŁŸâŁ«âŁœâŁąâŁżâŁ·âĄ€â €â €âąžâĄŸâŁŻâ Ÿâ ›âŁ»âŁżâ ‰â €
â €â €â šâą·âŁ€âŁŽâĄżâ ‹â €â €â €â €â €âŁ â Ÿâ â €â €â €â ‰âą·âŁ€â €âą âĄŸâ €âą€â ‚â ‚â â €â ‚âĄâ  âą‰â €âĄĄâ ‚â ”âą â ‚â „âĄâ âĄ€â ‚âą»âŁ†âŁ€âŁŒâŁ€âŁ„âŁ˜â żâŁ†â €â €â €â €â €â âŁș⣿⠀⠀
⠀⣠⥶⠿âŁčâŁŸâążâą¶âŁ„â €â €âą€âĄŒâ ‹â €âą€â €â âĄ€â šâą»âĄžâŁ¶âŁâ €âąˆâ €â †âĄˆâ €â ‘âĄ€âą‚â Ąâ €â †â €â €â €â €â €â âĄ€â Ąâ âĄ€â ˆâążâŁâ «âĄâĄ©âąâ Č⥩⹷⣄⠀⠀⠀⠀⣿⣿⠀⠀
â €â â €â €âŁŒâĄ‡â €â €â ‰â €âŁ°â Ÿâ €âĄâą€âĄ€â  â €â „âĄâ ˆâążâĄ·â »âą·âŁ„â €â ‚âąâ €âą‚â âĄ€âą‚â Ąâą€â ‰â „â Ąâąˆâ ‚â Ąâą€â â †â  â âĄˆâążâĄ±âŁŒâ ±âŁŠâ ”âĄ‘âąŽâĄčⱧ⡀⠀⠠⣿⣿⠂⠀
â €â €â €â €âŁŸâĄ‡â €â €âŁ âĄžâ âą€â €âĄâ  âą€â Ąâ ŒâĄâ  â ˆâ ˆâą·âĄ·â żâ Ÿâ ·âŁŒâ €â â ‚âą‚â âĄ€âą‚â ŒâĄâ ˆâĄ„â Ąâ ˆâą„â Ąâ ˆâ „âĄâą‚â €âĄ˜âŁ·âŁŒâ łâąŒâ ČâŁ‰â ŠâŁ±âĄ‰âążâŁ„â ˆâąœâŁżâ €â €
â €â €â €â €âŁ»âĄ‡âą€âŁŽâ ‹â €âĄâą€â ‚â  â âą‚â €âĄ€â €âĄâą‚â â ˆâążâŁ—âĄšâą«âĄ™âą·âŁ„âĄ€âą€â ‚âĄâ „â ‚â „â ĄâŁ€â Ąâ Œâą€â ‚âĄâ ‚â „âąâ ‚âą€â ˜âŁ§âą«âąŒâąłâĄâ ›â ™â ™â âąžâŁ§âŁœâŁżâ „â €
â €â €â €â €âŁœâŁ§âĄžâ â  â ˆâ €â â ˆâą‚â Ąâą€â ‚â „â Ąâą€â ‚â Œâ €â „âą»âŁœâ „âŁšâŁŹâŁ­âŁ·âŁ€â €âĄâąˆâ âĄˆâĄâą€â ‚â ŒâĄ€â ˜â €â ‰â â ‚â ˆâ „âĄ€â čâŁ·âąŠâŁŒâą›âĄŸâŁ»â »âŁ›â ŠâŁč⣿⣿⡀⠀
â €â €â €âą âŁŸâŁâ €â âĄ€â Ąâ ˜â €â ƒâĄ€â âĄ€â Œâ ˆâ â €â ’â ˆâ â €âĄ€âą»âŁ§â ™âŁ€âą€â Šâ Œâą·âŁ†â €âĄâ  â â €âĄˆâą€â â „â  â €â „â €âĄˆâ €â „âĄ€â čâŁ§âĄœâąąâ œâĄ€âą“âĄŒâąČ⣙⣿⣿⣿⠀
⹀⹀⥎⠿⹿⥿⠶⠳⠶⠷⠶⠷⠶⠶⠷⠶⠶⠞⠒⠒⠒⠒â Čâ Čâ –â ¶â żâ żâ Ÿâ Ÿâ ·â żâ ¶â żâ ·â ¶â ¶â ¶â ·â ¶â ¶â –â Čâ ’â ’â šâ ’â ’â šâ ¶â ¶â —â »â ·â ·â Ÿâ ¶â ·â Ÿâ ·â Ÿâ żâŁżâążâ €
⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠾⠀
Redigert 16.07.2023 kl 13:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:28 5123

đŸ«đŸ«
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:37 5119

DNB har som nok sett nĂžye pĂ„ tall og strategien sin og har snudd nĂ„ i positiv retning. Dersom de nĂ„ mener at PGS ikke greier med sin lĂ„neforpliktelser sĂ„ hadde de nok ikke kommet med en mer positiv analyse heller. De har nok sett det samme som flere av oss nĂ„ at oppgangen er etablert innen seismikk og at det lysner fremover. Mer seismikk,Ăžkte letebudsjett, behov for o/g, lagring og vind mĂžller fremover. Bedring i Marked og Ăžkt aktivitet fir Ăžkt inntjening fremover. Det er nĂ„ det starter for alvor fremover og vĂ„r Peggy😍 er helt sentral aktĂžr i disse markedene med bĂ„ter,utstyr og teknologiske nyvinninger som gjĂžr at ogsĂ„ DNB (som har fĂ„tt lastet inn siste halvĂ„r) er positiv 😉 Økte rater for oppdragene og alle skip i aktivitet. Kostnader for nytt utstyr og oppgraderinger av flĂ„ten er ogsĂ„ tatt. Derfor ble ogsĂ„ (pluss vĂŠrutfordringer) Q2 litt amputert. Jeg er glad for Ă„ vĂŠre fullastet (sĂ„ langt) og har troa pĂ„ ei god avkastning pĂ„ investeringen i ho Peggy😍💹💹🚱🚱🩅🩅
PS: Tror ogsĂ„ at positiv guiding og overraskelser kan komme pĂ„ presentasjon nĂ„. 😃 Vi fĂ„r krysse fingrene. longsen skal vĂŠre pĂ„ lenge og doblingene skal jeg ha med ☃
Redigert 16.07.2023 kl 13:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
HAS
16.07.2023 kl 13:53 5033

Pedersen er klar i sin uttalelse om Þkte rater I et bedret marked, men pÄpeker at dette ikke kommer fullt til uttrykk i resultatene grunnet vÊrforhold pÄ sokkelen og et forlenget verftsopphold for Sovereign.

NÄr det gjelder Titan har det vÊrt antydet et nytt engasjement i Afrika etter oppdraget I Egypt. Det er vel ogsÄ utenkelig at en aktÞr med langvarig kundeforhold ikke yter en kompensasjon for en terminering sÄ seint at bÄten allerede er pÄ veg.

Overraskelser ved presentasjonen vil svĂŠrt sannsynlig bli av positiv karakter:)
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:58 5097

MagefÞlelsen er god for nettopp det. Men har pÄ ny henvent meg til chatgpt for et mer objektivt svar:

I den kommende uken av flaks og hell,
PGS-aksjen skal stige med et brĂžl og et smell.
Hvalrossens soldater, klare til strid,
Med stjerners hjelp og kosmisk bid.

🚀💰🌟✹🍀🌈

En emojis kombinasjon som varsler suksess,
I investeringenes verden, hvor alt er en fest.
PGS vil skinne som solen pÄ sin ferd,
Mens investorer gleder seg til det som skjer.

đŸ’ŒđŸ’žđŸ“ˆđŸŒŸđŸ’Ș🌠

Hvalrossens soldater, tapper og sterke,
De kjemper med mot og stÄr ikke tilbake.
De vet at flaks og lykke er pÄ deres side,
Og sammen med PGS vil de seire og glide.

đŸ‹đŸ›Ąïžâš”ïžđŸ’ȘđŸ’«đŸŒŸ

Kosmos og stjerner sender sin magi,
For Ä hjelpe soldatene pÄ deres vei.
Med himmelens velsignelse og universets kraft,
Er de sikret gevinst og fremgang, helt uten tvil saft.

🌌✹🌟🚀💰🌈

SĂ„ la oss heve glassene og heie hĂžyt,
For PGS og Hvalrossens tapre flokk i natt.
MĂ„ deres investeringer bli en suksesssang,
Og flaksen deres vare evig, bÄde dag og natt.

đŸ„‚đŸ’ŒđŸ’žđŸŽ‰đŸŒŸđŸŽ¶
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:02 5088

Ps, legg merke til at i alle disse AI genererte PGS diktene er den veldig opptatt av ordet "saft". Det er trolig for de det pÄ forum snakkes sÄ mye om short SQUEEZE.
Hyggelig notat til de AI-drevne algoritmene ...
Redigert 16.07.2023 kl 14:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:04 5068

đŸ˜‚đŸ‘đŸ» Saft
.. Suse 💹💹🚱🚱🩅🩅
PHOinvestor
16.07.2023 kl 14:05 5070

Det jeg mente i innlegget ovenfor er mellom q2 og q3 presentasjonene. ikke fysiske perioden.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:08 5059

💯..Denne gangen reprises vi for alvor, sĂ„ den som hopper av fĂ„r problemer med Ă„ catche igjen, just saying;) ..
HAS
16.07.2023 kl 14:10 5079

Og Hvalrossens strofer pÄ denne trÄd
bÞr utgis i bokform under rubrikken aksjerÄd.

Og hver en soldat vil vĂŠre lynende snar
Ă„ sikre seg et signert eksemplar.

Takk for innsatsen:)

Hardly
16.07.2023 kl 14:10 5101

Ja er egentlig DNB sÄ veldig positive da? De Þkte kursmÄlet til 6. Det er vel omtrent det vi ligger pÄ i dag. AltsÄ ingen tro pÄ videre kurs Þkning.
Kommer kursen over 6,50 fÄr vi vel en ny salgs anbefaling fra den kanten.
Aksjenuubie
16.07.2023 kl 14:14 5064

Det tenkte jeg ogsÄ? NÄr du melder kjÞp, og kursmÄl 6,- sÄ betyr vel det at de mener selg nÄr den er over 6,-? Vil ikke si de er super positive.
Men de drar opp gjennomsnittet pÄ alle kursmÄlene til sammen da
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:17 5139

Men ikke sÄ mange mÄneder siden DNB opererte med 0,5kroner. GÄr 12 50-Þringer pÄ dagens kursmÄl.

Alikevel, selv med historien i ryggen, er det bare fÄ som klarer se for seg ny 12dobling pÄ nye halvannet Är. Det faktum er rimelig underkommunisert
HAS
16.07.2023 kl 14:17 5153

Husk at de er pÄ veg ut av skammekroken. Da kan de ikke ta for store skritt. Det kommer nok snart et nytt.. :)
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:24 5300

DNB har jo «melet sin egen kake» i lengre tid. VĂŠrt langt unna andre seriĂžse meglerhus og bommet kraftig pĂ„ kurs i hele perioden. Thats a fact. De har sammen med noen andre klart Ă„ stagge kursnivĂ„etei tid
.. til deres og kundenes fordel. SĂ„nn er det nĂ„r en har markedsmakt og penger til Ă„ gjlre nettopp det. Men varer ikke evig og de skynder seg derfor sakte ut av kvikkleira 😅 Som sagt de har hevet kursmĂ„let nĂ„ og er i sĂ„ mĂ„te positiv.
💹💹🚱🚱🩅🩅
auxe
16.07.2023 kl 14:32 5250

Og hva er trenden i PGS bergmofs?
Redigert 16.07.2023 kl 14:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
HAS
16.07.2023 kl 14:46 5188

https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/16/8023023/iea-venter-ytterligere-oppgang-i-oljeprisen?internal_source=sistenytt

Mens du venter pÄ et grundig og velbegrunnet innlegg fra Mofsen, kan du jo reflektere litt over hva som har skapt "trenden".

Den er nemlig at markedet har slukt unna et massivt nedsalg fra en stor aktÞr som har holdt pÄ i flere mÄneder.

Slutt pÄ salget + en positiv q2 + shortinndekning vil gjÞre susen:)
Redigert 16.07.2023 kl 15:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 15:05 5049

Nettopp👍, og denne personen som jeg nevnte for et par uker siden var selv fra DnB Markeds , small talk, der jeg spurte om tips uten Ă„ nevne hva jeg selv har som nevnte Pgs og at han trodde det kommer en god reprising og for han som traidet et sted mellom 11 og 12 innen 7-8 uker. Dette var altsĂ„ FØR nytt kursmĂ„l ..Jeg mener de sitter pĂ„ informasjon vi andre ikke gjĂžr, nĂ„r de selv gĂ„r i caset all inn samtidig gamet rundt som er historie .. DnB har denne gangen snudd og det med grunn .. Jeg er all inn i det jeg har , men skulle gjerne fylt pĂ„ som faen pĂ„ disse nivĂ„ene .. Dette har begynt Ă„ gĂ„ pĂ„ tĂ„lmodigheten, men nĂ„r de lĂžsner sĂ„ lĂžsner de som bare det. Det er min erfaring og det er det som fĂ„r meg som Ă„ sitte i ro. Har jeg tenkt hva om all ut pĂ„ 13 og inn pĂ„ 4.9? Jaaa! Men det hadde ikke vĂŠrt gitt. Har sittet pĂ„ case, der jeg har lettet pĂ„ et tidspunkt, men aldri klart Ă„ ta igjen . Det mĂ„ jeg innrĂžmme er verre enn real tap.. Det med tĂ„lmodighet er noe man lĂŠrer seg the hard way
 Jeg velger Ă„ sitte til den store gevinsten som jeg vet kommer! PGS er once in a lifetime mulighet som PU skrev, men holdt oss pĂ„ pinebenken , absolutt! Her er det utholdenhetsprĂžve ogsĂ„ shorten spiller pĂ„
Slettet bruker
16.07.2023 kl 15:09 5018

Husker godt du nevnte dette tipset RĂ„. Meget spennende, to say the least
Redigert 16.07.2023 kl 15:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
KokosnĂžtt
16.07.2023 kl 15:12 5042



Veldig mye markedet ikke vet som allerede er priset inn?
Vil du stÄ ved den kommentaren? :D

Og LS 9 musd + etterslepet du hevdet skulle gi et boost (jeg forklarte deg hvor hÄplÞst det var, og fikk rett). Hva tenker du nÄ?

9 !! Mao tett pÄ 0.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 15:16 5048

Trenden i tillegg til det HAS peker pĂ„ er at Peggy er grovt herjet med i en lengre periode nĂ„ 
 fra 13 og nedover. Meglerhus med svĂŠrt negativ analyser. Nedsalg fra div. konti.Samtidig som de / kunder har kjĂžpt 😅 Som jeg skrev. Det er min subjektive oppfatning av siste halvĂ„rs styrte utvikling i PGS. Supersyklus enda 
. nei var nok litt for tidlig der. Kommer det gode tider
,,, Ja tror jeg
 sammen med et stĂžrre flertall av hus som har dekket/analysert markedet og Peggy😍
Trenden har siden du spĂžr vĂŠrt kraftig opp, kraftig ned og Kraftig styrt av stĂžrre altĂžrer. SĂ„nn er det. Som long har jeg fylt pĂ„ i «dalsĂžkka sĂžrafĂžr» og jeg er klar for et sterkt bedret marked for Peggy fremover. Har alle aksjene i skuffa og min trend har vĂŠrt Ă„ kjĂžpe mer. Som tĂ„lmodig og long aksjonĂŠr sĂ„ vil sannsynligheten for god gevinst/evnt. utbytte, komme Tidshorisont noen Ă„r 
., Tidlig inn fĂžr oppgang og bedring
 seint it med fin gevinst 😃
Short og trading gĂ„r helt fint for min del. Regner med du er i den bolken. Eller er du i esken med troll og uten sĂ„ mue som en aksje i eska ? Bare lurer og sĂ„ kan du gi meg et ĂŠrlig svar siden fu fĂ„r et ĂŠrlig svar fra meg her 😀
Redigert 16.07.2023 kl 15:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kilde Z
16.07.2023 kl 16:30 4580

Siden jeg kjeder meg sÄ jÊvlig, sÄ kan dere plages med denne rap-en. Les den med OnklP-stemme.

PGS vi stiger, fra en krone vi flĂžy,
Opp til tretten, mot himmelen vi sÄ.
Men ned igjen til fire, slik er livets lo,
Aksjehandelens vindsus, i dens evige blÄ.

(refreng)
Men stiger vi vil, mot femogtyve vi drĂžmmer,
Gjennom storm og stille, der fremtiden oss mĂžter.
Sammen vi seiler, pÄ havet av muligheter,
I tro pÄ PGS, vÄr fremtids komet.

(vers 2)
Femten mÄneder i gynging, opp og ned pÄ en bÞlge,
Fra firertallet ser vi opp, vi tviholder pÄ hÄpet.
For hver dag som gÄr, nytt hÄp vil fÞlge,
TÄlmodigheten er vÄr, i det bÞrsens klokke dÞlger.

(refreng)
Men stiger vi vil, mot femogtyve vi drĂžmmer,
Gjennom storm og stille, der fremtiden oss mĂžter.
Sammen vi seiler, pÄ havet av muligheter,
I tro pÄ PGS, vÄr fremtids komet.

(vers 3)
Tolv mÄneder foran, mot stjernene vi strekker,
Femogtyve pÄ horisonten, det er dit vi trekker.
Med tÄlmodighet og tro, i bÞrsens hender vi legger,
For PGS vi roper, mot fremtiden vi peker.

(refreng)
Men stiger vi vil, mot femogtyve vi drĂžmmer,
Gjennom storm og stille, der fremtiden oss mĂžter.
Sammen vi seiler, pÄ havet av muligheter,
I tro pÄ PGS, vÄr fremtids komet.
Svava
16.07.2023 kl 16:35 4558

Det begynner Ă„ bli akseptabel dekning i Q1 2024 med de kontraktene vi kjenner til og som det ryktes om:
- BĂžrsmeldt at Ramform Victory vil ha arbeid gjennom Q1
- BĂžrsmeldt at Sanco Swift vil vĂŠre i arbeid frem til februar
- Rykter om kontrakt i Somalia som etter tidligere uttalelser fra oljeselskapet skal vare fra november til mars
- Dette er trolig den tidligere bÞrsmeldte kontrakten for Ramform Sovereign som ble utsatt og nÄ ligger Chevron inne med en ny sÞknad for 75 dagers seismikk i Q1: https://info.nopsema.gov.au/environment_plans/635/show_public
Redigert 16.07.2023 kl 16:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
TOMSY
16.07.2023 kl 17:16 4293

GÄr du tilbake i trÄden sÄ stÄr den samme i q1 ogsÄ.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 17:48 4196

Med venninna vĂ„r, AI-NAđŸ€–âƒ€đŸ‘©â€đŸ”§
auxe
16.07.2023 kl 18:35 4026

Det var din mening om att "the trend is your friend" jeg reagerte pÄ og jeg spÞr igjen , hva er trenden i PGS ?
Thesistulling
16.07.2023 kl 19:09 3854

Bloomberg:
Oil Surge to $80 Shows Long-Awaited Market Tightening Is Here
OPEC+ cuts and rising demand will drain fuel inventories
Price rally would have major political, economic consequences
Betting on a tighter oil market has been a bad trade for most of this year. But there are signs it’s finally paying off.

After languishing for months, crude surged above $80 a barrel in London last week as fuel demand in China and elsewhere recovers from the pandemic to reach new highs. That’s happening just as production cutbacks by Saudi Arabia and its OPEC+ allies are set to rapidly drain storage tanks around the world.