$$$PGS$$$ 🦦٩(•̤̀ᵕ•̤́๑)Raf$ern Taf$ern

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.07.2023 kl 10:32
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 05.07.2023 kl 13:43 333577

RFS

Det blandes sammen mange ulike tankemåter her, det kan jo hende noen av dere setter pris på en liten presisering/opprydding:

Det er jo riktig at aksjen prises etter fremtidig inntjening. Vi som sitter med aksjen tror på god cashflow fremover, selv om PGS riktig nok har hatt mange dårlige år i det siste, og fortjener sikkert litt tyn for det. Vi tror likevel det kommer noen fantastiske år, det er jo det som er så rart med slike sykliske aksjer, det kommer noen sykt gode år innimellom. Noen tror at mange av de neste 10 år blir veldig gode.

Selv med noen dårlige regnskapsår kan et selskap likevel stille sikkerhet for lånene sine ved å vise til markedsmessige eiendelsverdier, altså skip og bibliotek. Sikkerheten er jo der slik at gjeldseierne kan ta over eiendelene hvis det går riktig galt. Sikkerheten for de 450MUSD (den nye obligasjonsgjelden) er skip og bibliotek markedsmessig verdsatt av skipsmeglere til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Sum gjeld 624MUSD (obligasjon pluss annen gjeld) gir gjeldsgrad på lave 26 %. Det var dette som overbeviste obligasjonskjøperne, samt en god rente. Jeg kommer til å hamstre obligasjoner når jeg gradvis selger meg ut av PGS, så får jeg 13 % med god sikkerhet i noen år.

Oppsummert: det kan bli god utvikling i aksjen de nærmeste årene, og når man er fornøyd kan man selge seg ut og kjøpe børsnoterte obligasjoner.
Redigert 17.07.2023 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
16.07.2023 kl 19:09 3934

Bloomberg:
Oil Surge to $80 Shows Long-Awaited Market Tightening Is Here
OPEC+ cuts and rising demand will drain fuel inventories
Price rally would have major political, economic consequences
Betting on a tighter oil market has been a bad trade for most of this year. But there are signs it’s finally paying off.

After languishing for months, crude surged above $80 a barrel in London last week as fuel demand in China and elsewhere recovers from the pandemic to reach new highs. That’s happening just as production cutbacks by Saudi Arabia and its OPEC+ allies are set to rapidly drain storage tanks around the world.

Slettet bruker
16.07.2023 kl 18:35 4106

Det var din mening om att "the trend is your friend" jeg reagerte på og jeg spør igjen , hva er trenden i PGS ?
Slettet bruker
16.07.2023 kl 17:48 4276

Med venninna vår, AI-NA🤖⃤👩‍🔧
Slettet bruker
16.07.2023 kl 17:18 4381

Heh! Både kilde Z og Hvalross liker å lage låter om PGS.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 17:16 4373

Går du tilbake i tråden så står den samme i q1 også.
Svava
16.07.2023 kl 16:35 4638

Det begynner å bli akseptabel dekning i Q1 2024 med de kontraktene vi kjenner til og som det ryktes om:
- Børsmeldt at Ramform Victory vil ha arbeid gjennom Q1
- Børsmeldt at Sanco Swift vil være i arbeid frem til februar
- Rykter om kontrakt i Somalia som etter tidligere uttalelser fra oljeselskapet skal vare fra november til mars
- Dette er trolig den tidligere børsmeldte kontrakten for Ramform Sovereign som ble utsatt og nå ligger Chevron inne med en ny søknad for 75 dagers seismikk i Q1: https://info.nopsema.gov.au/environment_plans/635/show_public
Redigert 16.07.2023 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
Kilde Z
16.07.2023 kl 16:30 4660

Siden jeg kjeder meg så jævlig, så kan dere plages med denne rap-en. Les den med OnklP-stemme.

PGS vi stiger, fra en krone vi fløy,
Opp til tretten, mot himmelen vi så.
Men ned igjen til fire, slik er livets lo,
Aksjehandelens vindsus, i dens evige blå.

(refreng)
Men stiger vi vil, mot femogtyve vi drømmer,
Gjennom storm og stille, der fremtiden oss møter.
Sammen vi seiler, på havet av muligheter,
I tro på PGS, vår fremtids komet.

(vers 2)
Femten måneder i gynging, opp og ned på en bølge,
Fra firertallet ser vi opp, vi tviholder på håpet.
For hver dag som går, nytt håp vil følge,
Tålmodigheten er vår, i det børsens klokke dølger.

(refreng)

(vers 3)
Tolv måneder foran, mot stjernene vi strekker,
Femogtyve på horisonten, det er dit vi trekker.
Med tålmodighet og tro, i børsens hender vi legger,
For PGS vi roper, mot fremtiden vi peker.

(refreng)
Slettet bruker
16.07.2023 kl 15:16 5128

Trenden i tillegg til det HAS peker på er at Peggy er grovt herjet med i en lengre periode nå … fra 13 og nedover. Meglerhus med svært negativ analyser. Nedsalg fra div. konti.Samtidig som de / kunder har kjøpt 😅 Som jeg skrev. Det er min subjektive oppfatning av siste halvårs styrte utvikling i PGS. Supersyklus enda …. nei var nok litt for tidlig der. Kommer det gode tider…,,, Ja tror jeg… sammen med et større flertall av hus som har dekket/analysert markedet og Peggy😍
Trenden har siden du spør vært kraftig opp, kraftig ned og Kraftig styrt av større altører. Sånn er det. Som long har jeg fylt på i «dalsøkka sørafør» og jeg er klar for et sterkt bedret marked for Peggy fremover. Har alle aksjene i skuffa og min trend har vært å kjøpe mer. Som tålmodig og long aksjonær så vil sannsynligheten for god gevinst/evnt. utbytte, komme Tidshorisont noen år …., Tidlig inn før oppgang og bedring… seint it med fin gevinst 😃
Short og trading går helt fint for min del. Regner med du er i den bolken. Eller er du i esken med troll og uten så mue som en aksje i eska ? Bare lurer og så kan du gi meg et ærlig svar siden fu får et ærlig svar fra meg her 😀
Redigert 16.07.2023 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 15:12 5122

Veldig mye markedet ikke vet som allerede er priset inn?
Vil du stå ved den kommentaren? :D

Og LS 9 musd + etterslepet du hevdet skulle gi et boost (jeg forklarte deg hvor håpløst det var, og fikk rett). Hva tenker du nå?

9 !! Mao tett på 0.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 15:09 5098

Husker godt du nevnte dette tipset Rå. Meget spennende, to say the least
Redigert 16.07.2023 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 15:05 5129

Nettopp👍, og denne personen som jeg nevnte for et par uker siden var selv fra DnB Markeds , small talk, der jeg spurte om tips uten å nevne hva jeg selv har som nevnte Pgs og at han trodde det kommer en god reprising og for han som traidet et sted mellom 11 og 12 innen 7-8 uker. Dette var altså FØR nytt kursmål ..Jeg mener de sitter på informasjon vi andre ikke gjør, når de selv går i caset all inn samtidig gamet rundt som er historie .. DnB har denne gangen snudd og det med grunn .. Jeg er all inn i det jeg har , men skulle gjerne fylt på som faen på disse nivåene .. Dette har begynt å gå på tålmodigheten, men når de løsner så løsner de som bare det. Det er min erfaring og det er det som får meg som å sitte i ro. Har jeg tenkt hva om all ut på 13 og inn på 4.9? Jaaa! Men det hadde ikke vært gitt. Har sittet på case, der jeg har lettet på et tidspunkt, men aldri klart å ta igjen . Det må jeg innrømme er verre enn real tap.. Det med tålmodighet er noe man lærer seg the hard way… Jeg velger å sitte til den store gevinsten som jeg vet kommer! PGS er once in a lifetime mulighet som PU skrev, men holdt oss på pinebenken , absolutt! Her er det utholdenhetsprøve også shorten spiller på
HAS
16.07.2023 kl 14:46 5268

https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/16/8023023/iea-venter-ytterligere-oppgang-i-oljeprisen?internal_source=sistenytt

Mens du venter på et grundig og velbegrunnet innlegg fra Mofsen, kan du jo reflektere litt over hva som har skapt "trenden".

Den er nemlig at markedet har slukt unna et massivt nedsalg fra en stor aktør som har holdt på i flere måneder.

Slutt på salget + en positiv q2 + shortinndekning vil gjøre susen:)
Redigert 16.07.2023 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:32 5330

Og hva er trenden i PGS bergmofs?
Redigert 16.07.2023 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:24 5380

DNB har jo «melet sin egen kake» i lengre tid. Vært langt unna andre seriøse meglerhus og bommet kraftig på kurs i hele perioden. Thats a fact. De har sammen med noen andre klart å stagge kursnivåetei tid….. til deres og kundenes fordel. Sånn er det når en har markedsmakt og penger til å gjlre nettopp det. Men varer ikke evig og de skynder seg derfor sakte ut av kvikkleira 😅 Som sagt de har hevet kursmålet nå og er i så måte positiv.
💨💨🚢🚢🦅🦅
HAS
16.07.2023 kl 14:17 5233

Husk at de er på veg ut av skammekroken. Da kan de ikke ta for store skritt. Det kommer nok snart et nytt.. :)
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:17 5219

Men ikke så mange måneder siden DNB opererte med 0,5kroner. Går 12 50-øringer på dagens kursmål.

Alikevel, selv med historien i ryggen, er det bare få som klarer se for seg ny 12dobling på nye halvannet år. Det faktum er rimelig underkommunisert
Aksjenuubie
16.07.2023 kl 14:14 5144

Det tenkte jeg også? Når du melder kjøp, og kursmål 6,- så betyr vel det at de mener selg når den er over 6,-? Vil ikke si de er super positive.
Men de drar opp gjennomsnittet på alle kursmålene til sammen da
Hardly
16.07.2023 kl 14:10 5181

Ja er egentlig DNB så veldig positive da? De økte kursmålet til 6. Det er vel omtrent det vi ligger på i dag. Altså ingen tro på videre kurs økning.
Kommer kursen over 6,50 får vi vel en ny salgs anbefaling fra den kanten.
HAS
16.07.2023 kl 14:10 5159

Og Hvalrossens strofer på denne tråd
bør utgis i bokform under rubrikken aksjeråd.

Og hver en soldat vil være lynende snar
å sikre seg et signert eksemplar.

Takk for innsatsen:)

Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:08 5139

💯..Denne gangen reprises vi for alvor, så den som hopper av får problemer med å catche igjen, just saying;) ..
PHOinvestor
16.07.2023 kl 14:05 5150

Det jeg mente i innlegget ovenfor er mellom q2 og q3 presentasjonene. ikke fysiske perioden.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:04 5148

😂👍🏻 Saft….. Suse 💨💨🚢🚢🦅🦅
Slettet bruker
16.07.2023 kl 14:02 5168

Ps, legg merke til at i alle disse AI genererte PGS diktene er den veldig opptatt av ordet "saft". Det er trolig for de det på forum snakkes så mye om short SQUEEZE.
Hyggelig notat til de AI-drevne algoritmene ...
Redigert 16.07.2023 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:58 5177

Magefølelsen er god for nettopp det. Men har på ny henvent meg til chatgpt for et mer objektivt svar:

I den kommende uken av flaks og hell,
PGS-aksjen skal stige med et brøl og et smell.
Hvalrossens soldater, klare til strid,
Med stjerners hjelp og kosmisk bid.

🚀💰🌟✨🍀🌈

En emojis kombinasjon som varsler suksess,
I investeringenes verden, hvor alt er en fest.
PGS vil skinne som solen på sin ferd,
Mens investorer gleder seg til det som skjer.

💼💸📈🌟💪🌠

Hvalrossens soldater, tapper og sterke,
De kjemper med mot og står ikke tilbake.
De vet at flaks og lykke er på deres side,
Og sammen med PGS vil de seire og glide.

🐋🛡️⚔️💪💫🌟

Kosmos og stjerner sender sin magi,
For å hjelpe soldatene på deres vei.
Med himmelens velsignelse og universets kraft,
Er de sikret gevinst og fremgang, helt uten tvil saft.

🌌✨🌟🚀💰🌈

Så la oss heve glassene og heie høyt,
For PGS og Hvalrossens tapre flokk i natt.
Må deres investeringer bli en suksesssang,
Og flaksen deres vare evig, både dag og natt.

🥂💼💸🎉🌟🎶
HAS
16.07.2023 kl 13:53 5113

Pedersen er klar i sin uttalelse om økte rater I et bedret marked, men påpeker at dette ikke kommer fullt til uttrykk i resultatene grunnet værforhold på sokkelen og et forlenget verftsopphold for Sovereign.

Når det gjelder Titan har det vært antydet et nytt engasjement i Afrika etter oppdraget I Egypt. Det er vel også utenkelig at en aktør med langvarig kundeforhold ikke yter en kompensasjon for en terminering så seint at båten allerede er på veg.

Overraskelser ved presentasjonen vil svært sannsynlig bli av positiv karakter:)
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:37 5199

DNB har som nok sett nøye på tall og strategien sin og har snudd nå i positiv retning. Dersom de nå mener at PGS ikke greier med sin låneforpliktelser så hadde de nok ikke kommet med en mer positiv analyse heller. De har nok sett det samme som flere av oss nå at oppgangen er etablert innen seismikk og at det lysner fremover. Mer seismikk,økte letebudsjett, behov for o/g, lagring og vind møller fremover. Bedring i Marked og økt aktivitet fir økt inntjening fremover. Det er nå det starter for alvor fremover og vår Peggy😍 er helt sentral aktør i disse markedene med båter,utstyr og teknologiske nyvinninger som gjør at også DNB (som har fått lastet inn siste halvår) er positiv 😉 Økte rater for oppdragene og alle skip i aktivitet. Kostnader for nytt utstyr og oppgraderinger av flåten er også tatt. Derfor ble også (pluss værutfordringer) Q2 litt amputert. Jeg er glad for å være fullastet (så langt) og har troa på ei god avkastning på investeringen i ho Peggy😍💨💨🚢🚢🦅🦅
PS: Tror også at positiv guiding og overraskelser kan komme på presentasjon nå. 😃 Vi får krysse fingrene. longsen skal være på lenge og doblingene skal jeg ha med ☃️
Redigert 16.07.2023 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:24 5225

Dette kan bli sett på som en rar kommentar, men ikke vær en dommedar🐪.
PGS er aksjen for den pengegra og dobblingsgla'.
₊‧.°.⋆🫧•˚₊‧⋆. Bobbler, bobblings og dobblings med dobbel D minks ⋆˙⟡♡💦 og den gåtefulle $finx⚱️🐫🛕𓂀𓁈𓆣𓋹𓀛𓁀𓀾𓀮𓆙
⠀⠀⢀⣤⠖⠊⠁⠀⠀⠀⠀⠈⠙⠓⢦⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⣴⠋⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠈⠳⡄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⡾⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠙⣆⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⣼⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢻⡄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⣿⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢸⣇⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⣿⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢸⡟⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣴⠟⢦⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠸⣇⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⡾⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⡼⠃⠀⠈⢳⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠙⣦⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⡾⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢠⡞⠁⠀⠀⠀⠀⢽⢧⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠈⠳⣄⣀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣀⡼⠋⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣠⠏⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠘⣧⠛⣦⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠉⠛⠶⠤⣤⣤⡤⠶⠞⠛⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣴⠋⠀⡀⢀⠀⡀⢀⡀⠀⣸⣤⣬⡷⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⡾⠃⢀⡐⠠⠀⠄⡀⠄⠀⠄⠈⢿⡴⢨⠝⣦⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣠⡟⠁⠠⢀⠀⠑⠈⠂⠐⠈⡐⢈⠀⠘⣿⡥⢚⡌⣻⣆⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣠⣤⣄⠀⠀⣀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣠⠟⠁⡀⠂⠌⡀⢀⠀⡀⠀⡀⠁⠌⡐⠀⠙⣷⢬⣱⣉⡟⣦⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠹⣿⣿⣦⣠⣿⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣠⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣰⠏⢀⠐⡀⢉⠐⡀⢂⠐⡀⠡⢀⡁⢂⠐⡈⢀⠹⣯⠉⠉⢸⡍⢷⣄⠀⠀⠀⠀⠀⣀⣴⣼⣿⣿⣿⣿⠃
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⡴⠋⠈⢳⡄⠀⠀⠀⠀⢀⡾⠃⠀⠀⠈⠀⢀⠂⡐⠀⠆⠠⢁⠂⡐⢀⠢⠐⡀⠄⢹⣿⣟⣫⣜⣢⣿⣷⡀⠀⠀⢸⡟⣯⠟⠛⣻⣿⠉⠀
⠀⠀⠚⢷⣤⣴⡿⠋⠀⠀⠀⠀⠀⣠⠟⠁⠀⠀⠀⠉⢷⣀⠀⢠⡟⠀⢀⠂⠂⠐⠀⠂⡐⠠⢉⠀⡡⠂⠔⢠⠂⠄⡁⠐⡀⠂⢻⣆⣀⣌⣀⣄⣘⠿⣆⠀⠀⠀⠀⠀⠐⣺⣿⠀⠀
⠀⣠⡶⠿⣹⣟⢿⢶⣄⠀⠀⢀⡼⠋⠀⢀⠀⠐⡀⠚⢻⡞⣶⣏⠀⢈⠀⠆⡈⠤⠑⡀⢂⠡⠀⠆⠀⠀⠀⠀⠀⠐⡀⠡⠐⡀⠈⢿⣍⠫⡝⡩⢍⠲⡩⢷⣄⠀⠀⠀⠀⣿⣿⠀⠀
⠀⠁⠀⠀⣼⡇⠀⠀⠉⠀⣰⠟⠀⡐⢀⡀⠠⠀⠄⡐⠈⢿⡷⠻⢷⣄⠀⠂⢁⠀⢂⠐⡀⢂⠡⢀⠉⠄⠡⢈⠂⠡⢀⠁⠆⠠⠁⡈⢿⡱⣌⠱⣊⠵⡑⢎⡹⢧⡀⠀⠠⣿⣿⠂⠀
⠀⠀⠀⠀⣾⡇⠀⠀⣠⡞⠁⢀⠀⡐⠠⢀⠡⠌⡐⠠⠈⠈⢷⡷⠿⠾⠷⣌⠀⠁⠂⢂⠐⡀⢂⠌⡐⠈⡄⠡⠈⢄⠡⠈⠄⡁⢂⠀⡘⣷⣌⠳⢌⠲⣉⠦⣱⡉⢿⣄⠈⢽⣿⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⣻⡇⢀⣴⠋⠀⡐⢀⠂⠠⠁⢂⠀⡀⠀⡁⢂⠁⠈⢿⣗⡚⢫⡙⢷⣄⡀⢀⠂⡐⠄⠂⠄⠡⣀⠡⠌⢀⠂⡁⠂⠄⢁⠂⢀⠘⣧⢫⢌⢳⡏⠛⠙⠙⠁⢸⣧⣽⣿⠄⠀
⠀⠀⠀⠀⣽⣧⡞⠁⠠⠈⠀⠁⠈⢂⠡⢀⠂⠄⠡⢀⠂⠌⠀⠄⢻⣜⠥⣚⣬⣭⣷⣤⠀⡐⢈⠐⡈⡐⢀⠂⠌⡀⠘⠀⠉⠐⠂⠈⠄⡀⠹⣷⢊⣌⢛⡟⣻⠻⣛⠦⣹⣿⣿⡀⠀
⠀⠀⠀⢠⣾⣏⠀⠐⡀⠡⠘⠀⠃⡀⠐⡀⠌⠈⠐⠀⠒⠈⠐⠀⡀⢻⣧⠙⣤⢤⠦⠼⢷⣆⠀⡐⠠⠐⠀⡈⢀⠁⠄⠠⠀⠄⠀⡈⠀⠄⡀⠹⣧⡜⢢⠜⡤⢓⡌⢲⣙⣿⣿⣿⠀
⢀⢀⡴⠿⢿⡿⠶⠳⠶⠷⠶⠷⠶⠶⠷⠶⠶⠞⠒⠒⠒⠒⠲⠲⠖⠶⠿⠿⠾⠾⠷⠿⠶⠿⠷⠶⠶⠶⠷⠶⠶⠖⠲⠒⠒⠚⠒⠒⠚⠶⠶⠗⠻⠷⠷⠾⠶⠷⠾⠷⠾⠿⣿⢿⠀
⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠸⠀
Redigert 16.07.2023 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:20 5194

Og når han selger på 6.25-6.30 er emi nærmere enn noen gang.
Da er alt virkelig forandret( eller er det det)
Lykke til alle sammen med kommende uke😎
VantageVolante
16.07.2023 kl 13:18 5183

Det han sier om rater er noe som bør legges merke til. De går aldri ut med det, men vi skjønner at de har økt betydelig fordi kontraktsseismikken kom inn relativt ok (høyere enn rekorskvartalet Q2-22) når vi samtidig vet at det lagget mye for skipene i q2. Det var egentlig bare Brasilskuta som kjørte seismikk uavbrutt i Q2. EI skute,

DETTE ER ETTER MITT SYN HOVEDGRUNNEN TIL AT DNB HAR SNUDD!! De ser at det nå er penger i dette, og at de vil klare låneforpliktelsene pga økte rater.
Slettet bruker
16.07.2023 kl 13:13 4887

Enig med deg her Ris, godt resonnert, presentasjonen tror jeg byr på positiv momentum 👍..
Slettet bruker
16.07.2023 kl 12:05 5250

At kursen vil snu opp er ikke gitt. Da hadde beslutningene vært enkle :D

Nei, jeg tror de skuffer stort, guider kostnadar opp, gir uttrykk for at de fortsatt håper å kunne innfri neste forfall, men at det skinner igjennom at det finnes alternativer for å komme i mål. Kanskje ned igjen til 5 blank?

Til Oppturen og de andre som gjettar tall. Har dere noensinne hatt for lave anslag? 1100musd for året? Da må 75% av årets omsetning komme i to siste kvartal.

Og for siste gang Geo - du nevner sterkt LS Q2 med 9musd + etterslepet (et etterlep som var hevdet 100 ganger skulle gi et boost på kursen også poengtert av riskokeren flere ganger). Hvorfor hevder du at dette er sterkt? Dere tar så mye feil (9/10), om det er Mr x som predikerer at knallsterkt q2 eller andre som gjettar. Tilfreds på utsiden, jeg tror på bedre muligheter. Vi får de på torsdag. For meg er det 75% sannsynlig at vi igjen ser 4-tallet ila fredagen. Så spår sikkert de fleste her inne samme sannsynlighet for 8.
rischioso
16.07.2023 kl 11:59 5290

Vel - Q2 perioden er ferdig med nøkkeltall som dessverre gav flere spørsmål enn svar og som derfor trigget løse emi spekulasjoner, MEN viktig å huske på at Q2 presentasjonen ikke er ferdig presentert - en liten men svært viktig forskjell.

Vi kjenner ikke til status om og rundt låneforfallet hvor emispøkelset mest sannsynlig blir hivd over bord under presentasjonen.
Ei heller kjenner vi til den den faktiske rateutviklingen som er av stor betydning for gearingen med flere båter i arbeid, den faktiske fartøyutnyttelsen, kompensasjonen etter annullering for Titan i form av cash/nye oppdrag eller i en kombo, bruken av Titan i mellomperioden hvor fremskyndet vedlikehold vil gi en ubrutt neste periode og ikke minst selskapets syn på kapasitetsutfordringer i fbm med den økende Havvindaktiviteten som vil være sterkt stigende fremover.

Mao, her er det mye - veldig mye markedet ikke vet som allerede er priset inn og det med negativt fortegn noe markedet dessverre har det med å gjøre når noe inviterer til å skape usikkerhet noe nøkkeltala denne gangen gjorde og for LS spesielt, men som vi kjenner til fra tidligere så kan det fortsatt være etterslep som faktisk kan tikke inn mellom nøkkeltall og presentasjonen så her finnes det helt klart rom for positive overraskelser og legger vi til grunn DNB's plutselige kappevending med forhøyelse av kursmål og kjøpsanbefaling og det på usikre nøkkeltall så er det god grunn til å tro at presentasjonen vil være mer positiv enn noe annet - JustSayin ...;)

Fortsatt fin søndag!
Slettet bruker
16.07.2023 kl 11:46 5275

Er nettopp det. Støy før Q2. Fort gjort å tape store penger når det svinger. Hold på hatten og husk på hvorfor du er investert…
Artige
16.07.2023 kl 11:37 5321

Her er det lurest å vente med inngang. Skal dessverre lenger ned før den snur. Er redd det blir nye 3% ned imorra.
rischioso
16.07.2023 kl 11:29 5330

... og som kjent så kommer den første doblingen alltid raskest ...;)
tennis
16.07.2023 kl 11:13 5420

Q2 er ferdig, og kursen falt ca 30% iløpet av dette kvartalet.