Photocure - mangedoblings kandidat

AtlasShrugged
PHO 07.07.2023 kl 12:59 146599

Photocure har nå kommet i mål med fase 3 studier i KINA og dette tror jeg kan føre til et bud på selskapet når dataene nå foreligger. Budet vil nok være et sted mellom 100-300 kr. Dette må være oslo børs ukjente juvel som står foran et mulig gjennombrudd tror jeg i tiden som kommer.
Burobeng
09.10.2023 kl 11:55 4471

For en tid tilbake kom oljefondet med noen retningslinjer for opsjoner, bonus og lederlønn. Er det noen som kjenner denne standarden, og kan si noe om hvor Photocure er i forhold til denne?
MacanT
09.10.2023 kl 11:41 4507

Det stemmer.

Utestående aksjeopsjoner ved slutten av 2022 var 1 922 778 med gjennomsnittlig exercise price 116,04 kr. Så kan vi legge til årets gavepakke på 748 000 aksjeopsjoner med exercise price 59,91 kr.

Altså totalt nesten 2,7 millioner opsjoner som vil føre til en kraftig utvanning når de cashes inn.

Ledelsen har allerede million lønninger pluss svære bonuser som kastes etter dem tilsynelatende uten krav til prestasjoner. Opsjonsopplegget på toppen av det hele burde være helt unødvendig.
peaf
09.10.2023 kl 11:11 4567

https://photocure.com/news/photocure-asa-share-option-grant-4546709
Totalt 748.000 aksjeopsjoner, tilsvarende 2,76 % av totalt utstedte aksjer i Selskapet, ble tildelt ansatte til en utøvelseskurs på NOK 59,91. Utøvelseskursen er lik vektet gjennomsnittlig aksjekurs 30 børsdager før tildelingsdagen med en tilleggspremie på 10 % på toppen av beregnet gjennomsnittskurs.

Skall de belønnes for at de klart rasere kursen fra 150 kr til 40 kr med 748.000 aksjer, som koster varje aksjonær 2 ,76 % av hans beholdning. Og nå er kursen 54 kr takk vare Cevira, som ingen av den gjengen bidratt med. Og totalt blir det en utvanning på 10 % med det de fått reden. Tror Hallerberg ser på det som en totalt uakseptabel kostnad før det de har prestert hittils. De blir nok nødt at finne seg en annen jobb, de har vart spinndyre i drift til nå og det må det bli en endring på.
Computum
09.10.2023 kl 10:01 4580

"Og jeg har ikke engang nevnt opsjoner, som er en historie for seg selv."

Siste opsjoner hadde såvidt jeg husker en strike pris på kr. 60,-
Det vil si at de får kjøpe aksjen for kr 60,- og den må over dette nivået før det blir gevinst (som må beskattes).
Er det så urimelig?
Du kan jo selv kjøpe aksjer godt under det nivået, hvis du ønsker. Fordelen for de ansatte er at de slipper å ta risiko. Såpass kan vi vel unne dem?
Tidligere opsjoner har vært satt helt opp i kr 140,- og vil være verdiløse under det. Jeg håper at også de vil gi gevinst for de ansatte. (hvis de ikke allerede er utløpt?)
peaf
09.10.2023 kl 06:40 4766

Som vanligt spekuleres det i oppkjøp men sjansen er vel minimal. Når det gjeller Hex/cys delen så har vel Hallerberg og styret full kontroll på verdien av den . Da er det to royalty avtaler som det skall beregnes inntekter på, der oppkjøper skall få selskapet billigare en hva royalty kan innbringe. Asieris har ikke de pengerne og må gå til en emisjon om de skall kjøpe, og en utvanning gjør det meningsløst for dem at kjøpe da vinsten går til nye aksjonærer. Og PHO selger ikke uten at få en skikkelig verdianalyse av medisinskt behov av medisinske eksperter i gynekologi. Og godkjenningsbetalningen blir jo plussed på da den er kjent.

Så PHO er vel ikke så interesseant da det ikke følger med noen rettigheter, og de er helt avhengige av hva Asieris føretar seg. Med undentag av Sinopharm som reden har en samarbeidsavtale med Asieris og skall selge deres produkter, de kan jo påvirke salget og dermed lønnsomheten til sin førdel.
Og noe billigsalg under 300 kr blir aldri aktuelt.
KeesB
08.10.2023 kl 15:15 5049

På TI tar det helt av. Rollep har noe riktigperspektiv. ´´Dessuten virker det som mange tror at et eventuelt bud = mangedobling av dagens aksjekurs. Hvis man forholder seg til den virkelige verden vil vel et eventuelt bud heller ligger i området 30-80% premium.´´. Snoeffelen skulle selge PCIB til150NOK nå kommer han med det samme om PHO.
Redigert 08.10.2023 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Fevang
07.10.2023 kl 21:46 5392

Slik kursen er nå så er vel forventningene til Q3 lik null slik jeg ser det. Men Pho har jo skuffet før de.
KeesB
07.10.2023 kl 19:47 5470

Hexvix er hexvix - resultater fra Kina blir ikke plutselig 50% bedre.
Enig med deg at TTT og at på kortsikt forventninger er for høyt, gir mulighet for trading.
leinad
07.10.2023 kl 18:03 5483

Du forundrer deg over at en aksje som er systematisk solgt ned 10 måneder i strekk, og som går 44% på en dag og tar ut et halvt år med negang, må ned og konsolidere og teste noen støttenivåer før den tar ny sats?

De som har vært tålmodige er i ferd med å bli belønnet en masse! Nyhetene kommer på løpende bånd, og de er alle av svært positiv karakter.
Det er snakk om fase 3 studier med slående gode resultater.

Det er lite til salgs, så ingen store aktører kan ta en stor posisjon uten å sende denne skyrocketing.

Blir ikke overrasket om selskapet blir kjøpt opp det neste året, med verdsettelse på 5-10 milliarder NOK. Alt beror på resultatene som høyst sannsynlig er svært banebrytende.

God lørdag!
KeesB
07.10.2023 kl 16:20 5569

Jeg forundret meg hvordan oppgangen til 62 ble omgjort til 50.

Det virker som markedet ser ting vi ikke ser helt.
- Asieris sine penger kommer kanskje i slutten av neste år, dagens penger er ikke betydelig nok
. Melding fra Frankrike gjorde ingeting med kursen, hvert land har sitt eget system og resultater i Frankrike behøver ikke å stå for rest av verden
- DS viser i Q3 ikke enda til kostnad saneringer
- DS viser at mielpæl utbetalinger trengs for å gå i pluss (kanskje)
- DS har fucking expensive tanker med å utvlikle sin egn fleks
- DS har sine tanker på å kjøpe noe som gir enda mer økte kostnader for å selge ved siden av Hexvix

Hvis markedet hadde trodd noe annet hadde topp 20 kjøpt med begge hender, nå sitte de bare stille.
Jeg mener at Q3 kan bli en skuffelse pga for høye forventninger.
Redigert 07.10.2023 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
Normalone
07.10.2023 kl 12:14 5697

Her går det slag i slag - nå blir resultatene fra Hexiw presentert, og snart skjer det samme med Cevira. Aseris har vist seg til å jobbe raskt og effektivt - og om ikke lenge er søknadene også sendt inn til NDA. Vi har aldri vært nærmere - samtidig har kursen heller knapt vært lavere siden 2019...Det er kanskje ikke uten grunn at Halleberg har kjøpt aksjer til 6.5 mill.
peaf
07.10.2023 kl 08:53 5846

Ja det kommer resultater på Hexvix studien til uken og gir bekreftelse på hvor gode de kan vare, og dermed mulig potensiale i Kina. Og med et bruk lignande det i Tyskland gir det et kjærkommet tilskudd til kassen.
https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-to-present-first-results-for-its-hexvix-phase-iii-clinical-trial-in-china-at-the-siu-2023-annual-meeting-4644687
Og husk at PHO blir et helt annet selskap når Hallerberg får gjenomført sin snuoperasjon til lønnsomhet. Styret er helt nytt og det er en god begynnelse.
Og Cevira resultaten som det står betydligt større spenning til kommer og om ikke alt for lenge.
Fevang
06.10.2023 kl 18:29 6101

Bare surr, tull og tøys med dette selskapet. Derfor har styremedlem Dylan Hallerberg kjøpt aksjer for over 6 mill. En gylden mulighet til å bli kvitt masse penger samtidig med at jeg også blir litt fattigere...... God helg!!!
hvasa
06.10.2023 kl 17:37 6142

Problemet er vel at det er vanskelig å vite hva avtalene er verdt. Photocure ser ikke ut som de følger med/informert om hvordan det går med godkjennelse på lisensierte produkter engang, og jeg frykter avtalene er gjort av amatører, og derfor kanskje ikke så lukrative som vi tror. Greit nok med engangsbetaling, men hva er disse avtalene verdt i fremtiden?, De bruker jo også penger som fulle sjømenn på salg, og historien rundt scope er bare trist. Er det egentlig så rart at markedet er skeptisk?
Og jeg har ikke engang nevnt opsjoner, som er en historie for seg selv.
Redigert 06.10.2023 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
Computum
06.10.2023 kl 17:34 6148

"Minner meg mer og mer om gruveselskapet IGE Resources."

Begynte som diamant gruveselskap og endte som inkassoselskapet Axactor. Hvordan er det mulig å se noen likhet med Photocure???
Man skal høre mye...
Fjellheim
06.10.2023 kl 16:46 6214

Uff da, Almirante. Det hørtes depressivt ut :) Dette ordner seg nå.....
Almirante
06.10.2023 kl 16:22 6268

Minner meg mer og mer om gruveselskapet IGE Resources. De kom med utallige evalueringer, rapporter og studier om potenisalet og mulig inntjening og diverse.
Men ingen substans i selskapet, ingen stabil inntjening, masse synsing og haussing av produktet, utallige "road-show" og seminarer, men leverte ingenting. Fint at diverse studier og "eksperter" anbefaler HEXVIX og BLC, men så lenge det ikke resulterer til noe ekstra salg og avtaler så her det null betydning. Photocure-aksjonær = Tidenes tålmodighetsprøve.
Fjellheim
06.10.2023 kl 15:52 6284

NY MELDING. PHO er best på alle måter og like billig :)

The most recent ccAFU (Comité de cancérologie de l'Association française d'urologie) guidelines recommend the use of BLC in a number of different positions in the care pathway for NMIBC. The study authors explain: "The health economic impact of this strategy has been evaluated using a cost-utility analysis, from the perspective of the French healthcare system, and was found to be dominant over WLC - meaning that its use results in better outcomes and lower costs overall.
leinad
06.10.2023 kl 12:50 6420

Børs for dopamin er svært sjeldent en god idè.

Photocure er på oppløpet etter årevis med venting, og folk får kjøpe aksjer på 50-tallet. Det er mildt sagt en gavepakke av dimensjoner.
Fjellheim
06.10.2023 kl 12:34 6415

Da må du bare sitte på aksjene og pass på når du kjeder deg og ingenting skjer i PHO, så er det fristende å selge litt for å ha penger til andre selskaper som går opp.
Snakker jeg av erfaring ? Tabbet meg noen ganger der :) Jeg tror på mangedobling av PHO i løpet av relativt kort tid.
leinad
06.10.2023 kl 11:09 6495

Kan noen si meg et selskap på OSE som er mer underpriset enn Photocure? Selskapet har 2 produkter som har nådd primært endepunkt i fase 3, når disse får godkjennelse for kommersialisering, vil aksjekursen eksplodere opp. Et av få case på OSE det er umulig å forstå hvorfor prises så lavt etter siste ukers nyheter.

At ny styreleder kjøpte aksjer for 6.5 mill, sier også en hel del.

Porteføljen min består av ETT selskap, Photocure. Aldri vært null diversifisert før nå, men når overbevsningen på bakgrunn av fakta er så kraftig, gjelder det å gå inn med size!
Normalone
06.10.2023 kl 10:53 6512

Jeg ønsker absolutt ikke at PHO blir kjøpt opp når kursen ligger på kr 53. Regner med at når resultatene fra Cevira blir presentert (konferanse/tidsskrift) - og markedet får opp øynene for hvor nærmere en er til at produktet blir tilgjengelig - at vi ser helt annen verdi/kurs. Det er dette en har ventet på hele året - og nå er en på oppløpssiden - er derfor merkelig at kursen ikke reagerer mer. Aseris har vist så langt at en jobber effektivt - snart vil søknaden være sendt inn, og myndighetene har all grunn til å behandle søknaden raskt gitt at dette vil vøre livsviktig for pasientene som lir berørt.
Fjellheim
06.10.2023 kl 10:30 6552

Og innsidekjøpet fra Hallerberg på over 6 millioner for en måned siden bekrefter at OPPÅT er veien. 3X eller 10X ?
peaf
06.10.2023 kl 09:52 3070

Glem oppkjøp av PHO ingen selger før dokumenterte resultater fra Cevira studien føreligger. Dette skriver Asieris i meldingen sin.
" Forsøket møtte sitt primære endepunkt, sammen med en robust sikkerhetsprofil. Omfattende data fra denne studien vil bli presentert på kommende akademiske konferanser og publisert i vitenskapelige tidsskrifter."

Jeg vet ikke når den første konferansen kommer, men er data like gode eller bedre en de fra fase 2 studien. Så er det en enorm suksess som kommer at gi gjenklang i den medisinske verden, og publisert i vitenskapelige tidsskrifter betyr at det blir publisert i andre større aviser og. Så stort er det når det endeligen kommt en medisin som leger HSIL på under 3 mnd.
Med de rette dokumenterte daterne i henderne er det mange som førstår vilket enormt potensiale Cevira har.

Og vi får snart høre fra Hallerberg og hans snuoperasjon. Vi vet nå at det kan bare gå en vei nå OPPÅT:
Normalone
05.10.2023 kl 22:38 3365

Samtidig har det vært en del som har solgt på vei nedover -nå helt ned til nesten kr 40 - men jeg håper du får rett:) Jeg synes det er merkelig at kursen fortsatt er på lavt kr 50 nå som en endelig har fått beskjeden om suksess med fase 3. Kursen er også ned over 50 % siden nyttår...
Burobeng
05.10.2023 kl 22:06 3398

2 mrd er vel nesten 80 i kurs, og det skulle godtas av 90%? Vi er mange som ikke solgte da kursen var over 150, hvorfor selge nå som vi snart kan høste royalties?
Normalone
05.10.2023 kl 17:41 3539

Jeg er rimelig sikker på at hadde det kommet et bud på hele PHO på 2 mrd, ville det fått nødvendig flertall av aksjonærene...Forstå det den som kan, men PHO er i dag mindre verdt enn i 2019 når Cevira avtalen ble inngått - til tross for suskess fase 3 og Aseris jobber med søknad om godkjennelse. Det er heller ikke lenge før vi får nyheter om Hewix i Kina.
Fjellheim
05.10.2023 kl 16:25 3624

Jeg håper ikke det blir et oppkjøp før kursen gjenspeiler mer av verdiene. Da skal vi en god del opp :)
Fjellheim
05.10.2023 kl 14:55 3685

Her kan det nok fort komme et oppkjøp vil jeg tro.
For øvrig er det lett for store aktører å holde en aksjekurs fast innenfor et rimelig intervall så lenge volumet ikke er for stort. På PHO er det kun omsatt noen millioner kroner hver dag, så det er lett å håndtere. Vi snakker lille OB :)
Burobeng
05.10.2023 kl 14:29 3692

Hva er det som får deg til å tro at vi vil selge denne gullgruva?
Normalone
05.10.2023 kl 14:25 3603

Det er skremmende at det skrives tilnærmet ingenting om at Aseris har nådd milepælene i fase III der PHO eier IPen - og at PHO fortsatt kun er verdt 1.3 mrd...Hvorfor kjøper ikke Aseris bare opp PHO i stedet for å betale engangsutbetalinger og royalty ift Cevira/Hewix??
Fjellheim
05.10.2023 kl 10:20 3720

Mye negativ psykologi knyttet til selskapet, men det gir også nydelig mulighet til billig inngang. Mangedoblingskandidat dette :) Markedsverdi på ca. 1,3 mill er latterlig.
Oldgig911
05.10.2023 kl 08:24 3810

Er pho på Discord, link?
peaf
05.10.2023 kl 06:35 3816

Trodde aldri vi skulle få se kursen på 40 tallet igjen, det er tydligt at troen på Schneider er på direkte bunnivå. En snuoperasjon av nye styret og en signalisert bekreftelse at i milliard avtalen med Cevira gjenstår det bare den formelle godkjenningen av myndigheterne i Kina og Europa. Og Hexvix som reden har fått bekrefted refusjon i Kina kommer vilken dag som helst med drygt 15 mil i godkjenningsbetalning, og har potensiale at bli noe stort i Kina. Men inget hjelper da markedet ikke ser potensialet i de reden bekreftende studieresultaten som er en garanti for en suksess.

Kursutvikklingen kan knappest tale til Schneider sin førdel, det er han som skall belyse og fremheve potensialet i PHO til all tid spesielt i presentasjonerne.
Nå regner jeg med at Hallerberg har fått en bilde av det meste som skjer og ikke skjer i PHO, og kommer med sine løsninger på problemen.

Og om man tar bare det som Asieris meldt som en utgangspunkt, da de melde at de skulle produsere 820.000 enheter av cevira i året. Og om helften selgs i Kina til 500 usd stk som er ca 2,3 mrd og resten i Europa til 1000 usd stk som er ca 4,6 mrd, det blir tilsammen 7 mrd og 800 mil til PHO i årlig royalty. Sen etter hand som Cevira blir godkjent i resten av verden, så øker jo og royalty drastiskt.

Men bare de 800 mil fra Cevira og et effektivisert med PHO,s sin hex/cys del gir et samlet overskudd på 1 mrd årlig, og bør gi en kursøkning på minst 700 %.
Og de 820.000 enheterne er jo det samme som en guiding even om vi ikke vet prisen på enheten. Og hva en skikkelig effektivisering av Hex/cys delen betyr i lønnsomhet er vel enda mer enkel at forutse. Men trur man ikke på Asieris sitt estimat eller at Hallerberg skall ta grep med lønnsomheten, da selger man aksjen.
Men de kommer garantert at angre seg og det gjeller de som ikke kjøpte og.

Vi skall heller ikke glemme de gjenstående milepælebetalninger på ca 650 mil som blir utbetalt omgående vid godkjenninger.
peaf
02.10.2023 kl 14:10 4053

Vi får neppe noen drahjelp fra Kina denne uken da det er stengt der. Så vi får sette vår lit til at Hallerberg kommer med et eller anet drag når det gjeller strategien fremover, trur ikke han utsetter snuoperasjonen men må vel ha en alternativ ledelse på plats innen han gjør noe. Har fortsatt troen på Brondberg da hon nå har hatt tid at sette seg inn i selskapet.

Men når det er sagt så har jeg aldri hørt tales om at en verdens medisin av Ceviras sin kaliber har klart at gå under raderen til alt og alle. Rundt om i verden stiger kursen med 10 - 20 mrd på en liknande nyhet om at medisinen har nådd målet i en fase 3 studie. Og bare det formelle gjenstår.
Sinopharm som er Asieris samarbeidspartner og skall selge Cevira rundt om i verden må jo undre når Asieris kurs sank 13 % i dagerne etter meldingen. De må jo vurdere et bud på Asieris, men Asieris kansje forventer en middlertidlig godkjenning meget snart da de sikkert får signaler fra myndigheterne om hva som kan skje

Hallerberg kan naturligtvis ikke vete om eller når en sån melding kommer, men vet at det kommer en eller annen form for melding med tiden og hva det betyr. Så han kan renske ut alle de som ikke skall tjene seg rike på meldingen, så vi får håpe det skjer noe reden denne uke. Så kan Schneider få seg en jobb hos en scopeprodusent,
han mener jo selv at er det noe han kan så er det at selge scope.
skadi
01.10.2023 kl 20:50 4215

Det kan jeg gjerne vente på i tilfelle. Det hadde virkelig gjort seg.
bravi
01.10.2023 kl 18:05 4294

Kanskje Hallarberg holder igjen med informasjon om Cevira dealen til etter at Schneider og gjengen med de 2,6 mill opsjonene er borte?
Normalone
01.10.2023 kl 17:12 4328

Det er fantastisk at Aseris er i mål med Fase III (Cevira). Videre er det ganske utrolig at PHO ikke har synliggjort bedre betydningen og verdien dette vil få for PHO. Skjønner at Aseris ennå ikke har fått endelig godkjenning - men sannsynligheten for at Cevira kommer ut i markedet har steget betraktelig, herunder sannsynligheten for de forskjellige utbetalingene og royalties. Tenk bare på at ved godkjenning vil engangsutbetalingen (ca 65 mUSD (?)) utgjøre halvparten av PHOs markedsverdi....
peaf
01.10.2023 kl 10:05 4505

Ja nå er Q3 perioden over og PHO har de føreløplige tallen, som viser om resultaten har gjort noen markant forbedring i perioden. Hex/cys delen er jo netto minus på ca 35 mil hittils i år om man bortser fra Cevira forskuddet, og det er totalt oaksetabelt når man ser på den enorme pengebruken. Og Hallerberg er jo hentet in for at lede snuoperasjonen som må til, og det er klart går de fra en årlig forlust på 70 mil til en vinst på 250 mil så setter det selskapet i et helt annet lys. Jeg tvivler på at Hallerberg fortsetter i styret etter neste GF og snuoperasjonen er gjenomført, han har annet at gjøre og det blir den nye styrelederen som tar over oppgaven at skape aksjonærverdier fremover.

Og får vi en ny sjef så kansje han forteller hvor mye av milepælebetalningen Asieris betaler ut når den Globale studien blir godkjent, det borde vare avklart når det gikk fra to studier til en. Og kansje vi får rede på hvor mye royalty som tilfaller PHO i Hexvix avtalen, og om det er PHO som holder med hexvix som de gjorde i Ipsenavtalen. Vi kan knappest forvente at Asieris skall melde det som vedrører PHO,s sin del av avtalerne.

Vi vet at det gjenstår ca 60 mil usd i milepæler for Cevira som alt blr utbetalt vid full godkjenning, hvorfor står det ikke i presentasjonen pluss hva som blir utbetalt etter hand. Det kan ikke vare mange som har fått med seg at nå at det er 100 % sikkert at de snart får inn 650 mil kr på konto. Sammt en spesifisered royalty avtale der de beskriver prosenter utbetalt når omsettningen når ulike summer, og den her nye med milepælebetalning når de har 100 mil usd i globalt salg hvor mye er det i den.

Det er direkte skremmende at PHO ikke kan få frem hva Cevira avtalen er verdt for selskapet, det er trots alt de som solgt cevira rettigheterne og bør vete hva de er verdt. De kan jo skrive at de håper få inn alt mellom 500 mii og 5 mrd i årlig royalty på verdenssalget. Det var vel estimert til ca 50 mil usd vid kontraktsinngåelsen, og Asieris kan ikke bestemme hva PHO trur at Cevira kan selge før i verden. Men det hadde gitt en betydligt bedre bilde om hva avtalen egjentligen er verdt, og den her reaksjonen som kom på meldingen om vellykket studieresultat og med verifisert klinisk effekt mot cervical HSIL er direkte hoppløs.

Så even om de fleste forstår at studien er vellykket så kan de ikke ha en aning om ut i verden hva den egjentlige verdien av vad en sån medisin er verdt. Og hva kan gå galt nå, har ikke Asieris klart at tolke sine resultater korrekt eller er ikke studien etter myndigheternes krav. Det vet vi er osannolikt da studieopplegget var forhandsgodkjent av myndigheterne. Det gjenstår bare en sak nå og det er at vente på pengerne som garantert kommer inn, og det kommer at overraske på oppsiden det er jeg helt sikker på.