Photocure - mangedoblings kandidat

AtlasShrugged
PHO 07.07.2023 kl 12:59 147194

Photocure har nå kommet i mål med fase 3 studier i KINA og dette tror jeg kan føre til et bud på selskapet når dataene nå foreligger. Budet vil nok være et sted mellom 100-300 kr. Dette må være oslo børs ukjente juvel som står foran et mulig gjennombrudd tror jeg i tiden som kommer.
heilo888
10.08.2023 kl 11:37 7005

Merlin; kan du forklare hvilke skop som vil få en rask godkjennelse ved en generell nedklassifisering?
bravi
10.08.2023 kl 17:48 6732

Nei det bør ikke være noe problem å evaluere Schneider. Lurer på hvor mye kr den mannen har dratt ut i lønn, bonuser osv. fra kassa i Pho i de 5 årene han har vært ansatt? Det er ikke småtterier, i tillegg kommer denne Coy og alle selgerne som har vært en formidabel utgiftspost, den gjengen der har levert next to nothing. Tror hele salgsteamet med Schneider og Coy i spissen er overrasket selv over at de har fått holde på å melke kua i så mange år. Slikt er bare mulig i et administrasjons styrt selskap, går ikke hvis det er eierstyring.
Mye av det samme er det i andre Biotec/ Radforsk selskaper, de har etter hvert blitt avslørt av markedet, siste året har de trynet på børsen.

For å distribuere og selge Cysview/ Hexvic kit holder det med en liten webshop
Redigert 10.08.2023 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
Merlin
10.08.2023 kl 21:59 6568

"Slikt er bare mulig i et administrasjonsstyrt selskap, går ikke hvis det er eierstyring."

Ja det ser i stor grad slik ut. Radforsk har ikke gjort jobben sin. Vi får se hvilken grad av eierstyring vi får fremover. Egberts sparket er nok en god start.. En god styreleder vil uansett være meget avgjørende.
rockpus
10.08.2023 kl 22:56 6489

Vi vet vel ikke om Egberts faktisk ble sparket?
Merlin
10.08.2023 kl 23:16 6486

Driften tilsier det.
Fevang
10.08.2023 kl 23:20 6534

Børsmld: Jan H. Egberts trekker seg som styreleder i Photocure, som følge av økte forpliktelser i hans personlige selskaper.

Egberts vil forlate styret i september og valgkomiteen har igangsatt søk etter en ny styreleder.

Hvis han hadde blitt sparket ville han vel forlatt posten umiddelbart?
Merlin
10.08.2023 kl 23:33 6733

Som nevnt tidligere er det styrets ansvar å legge opp selskapets strategi. Det er vel lite tvil om at Egberts har vært passiv og overlatt strategivalgene til ledelsen. Egberts styring med Nanov er også godt kjent og de fleste vet vel hvordan det gikk. Det er ikke alltid formelle begrunnelser stemmer i forhold til de uformelle.
Fevang
10.08.2023 kl 23:45 6745

Det er vel sannsynlig at han stille og rolig har blitt bedt om å trekke seg, Ikke mange som kommer til å savne ham heller.

Jeg gjør ingenting med de få aksjene jeg har. Har vel egentlig best lyst til å kjøpe flere, men hittil ville det vært helbom det også.
peaf
11.08.2023 kl 06:18 6841

Jeg vil seie hva eg mener og ta Egberth litt i førsvar, han blev hentet og valgt inn av radforsk. På den tiden var så godt som alle i TOP 20 norske, og alle utom muligens Hanssons såg opp til radforsk som den store ekspertisen i helsesektorn. De hadde all makt i styret og valgkomiteen, og det er GF som styr styret og radforsk fikk med seg flertallet i GF. Egberth har aldr hatt makt at styre selskapet, de siste to i styret fra radforsk blev valgt bort nå på GF i mai. Og det var garantert radforsk som låg bak at Hestdal vart skiftet ut 2018 da han sikkert ikke var ening i strategin videre, vilket har vist seg riktigt. Og det er nok Einarsson som fant Schneider og fikk han inn i selskapet han var jo ledere av valgkomiteen.

Egberth har nok fulgt de instrukser han fått fra radforsk, og satse alt på vekst. Jeg var jo sikker på at når Briarwood lagte EGF for at få inn Robert Blatt i valgkomiteen så skulle de begynne skifte ut styret, og nå skjer det men har tatt lengre tid en jeg trodde. Og Schneider ryker ganske snart, han har bevisligen ikke skapt noen aksjonærverdier på 5 år. Han var flink på at reise runt på kongresser og messer og skryte opp BLC i skyerne til investorer og klarte hausse opp kursen, men at selge Hex/cys og BLC scope er han helt udugelig til. Og det straffer seg til sist.

Nå omsetter de ca 15.000 doser årligen i USA og ca 50.000 doser i Europa som i hovedsak er Tyskland, Østerrike og Norden. Hvor mange behøver de for at levere varerne til sykehusen, det må jo gå at finne rimlige løsninger på det. Og skulle de effektivisere driften så de satt igjen med drygt 200 mil i året i overskudd, så øker verdien på selskapet til ca 3 milliarder eller drygt 100 kr aksjen. Og hvor lang tid skulle det ta at nå et overskudd på 200 mil med vekst takten til Schneiders satsninger, det blir ikke på 20 talet i alle fall.

Men det er Cevira som fortsatt gjeller even om de korrigerer teksten om avtalen uten informasjon, men det beviser vel at dagens ledelse ikke har vart med og utforme avtalen når den blev lagt. Men de 2,5 mil usd de fikk nå er vel en bekreftelse på at godkjenningen er nære førestående. Og det er synd at det ikke blir fokusert på det som kommer at skje, men kommer vel snart vise seg i alle fall.
sokaratest
11.08.2023 kl 08:38 6740

Kina kan utløse milestone’ s utbetalinger for både Hexvix og Cevira i 2023, dessuten vi kineserne bidra med en en betydelig kontantstrøm i årlige royalities. Samlet sett bør derfor PHO være en « no brainer» spesielt for de som vil bli rike…
Redigert 11.08.2023 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
risksøker
11.08.2023 kl 09:01 6655

Fra Q2 rapporten side 7;
nder the License Agreement with Asieris, Photocure
previously received a signing fee of USD 5.0 million
in 2019, two milestones totaling USD 3.0 million in
2020 and two milestones totaling USD 2.0 million in
2022. In Q2 2023, the Company received a USD 2.5
million milestone payment for the Cevira
development program. In addition, the Company
may receive a total of USD 15 million based upon the
achievement of certain clinical and regulatory
milestones in China, and up to USD 33.5 million for
certain clinical and regulatory milestones in the U.S.
and the EU, as well as contractual time-based
milestones. The approval of a second indication in
China, the U.S. and Europe would result in payments
of up to USD 14.0 million. Royalties on sales between
10% and 20% will apply in all markets, as well as
sales milestones up to USD 100 million on global
revenues.

bravi
11.08.2023 kl 10:41 6509

Hadde vært greit å få bekreftet at Schneider, Coy og det overbefolkede salgskorpset får fyken før man vurderer å kjøpe Pho aksjer. Vi vet at Egberts forsvinner, men vi vet ikke hva som kommer i stedet. Er Radforsk nå helt borte fra styre og valg kommite?
HitIT
11.08.2023 kl 11:08 6579

:p


Photocure Partner Asieris confirms Hexvix Phase III clinical trial in China meets endpoint
https://newsweb.oslobors.no/message/596597
Redigert 11.08.2023 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
sokaratest
11.08.2023 kl 11:10 6582

Photocure Partner Asieris confirms Hexvix Phase III clinical trial in China meets endpoint
Press Release – Oslo, Norway, August 11, 2023: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE: 688176) has communicated today that the Hexvix® Phase III bridging trial in China has successfully met its primary research endpoint.

The objective of this multicenter Phase III trial is to support regulatory approval of Hexvix in Mainland China. The bridging trial is intended to confirm results from prior clinical trials regarding the safety and detection benefits of blue light cystoscopy (BLC®) with Hexvix compared to white light cystoscopy (WLC) in the diagnosis of non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) in a Chinese population. The clinical trial follows the same protocols for registration studies in countries where Hexvix already has market authorization.

A total of 158 patients were enrolled in this study. The completed statistical analysis results indicate that the study was successful and has achieved the primary research endpoint, which was defined as; the proportion of patients who have at least one tumor found by blue light but not by white light cystoscopy. The results of the study will be submitted to the Chinese National Medical Products Administration (NMPA) for a new drug application (NDA) in the coming months.

"The clinical data of Hexvix further confirms its outstanding clinical performance. We sincerely thank all the researchers and participants for their dedication and efforts in advancing this clinical research.” said Dr. Linda Wu, Chief Development Officer of Asieris.

“This randomized clinical Phase III trial is the first being conducted with the Richard Wolf HD “System Blue” BLC equipment to support a regulatory registration. It will be exciting to see the impact of the improved image quality on outcomes and the incremental results of BLC in patients needing a transurethral resection of bladder tumors (TURBTs). We fully expect the Phase III trial in China to complement the robust randomized controlled clinical trials which support the international approvals and use of BLC and the benefits of BLC over WLC alone.”, said Anders Neijber, Photocure’s Chief Medical Officer.

Asieris Pharmaceuticals is a global biopharma company specializing in discovering, developing and commercializing innovative drugs for the treatment of genitourinary tumors and other related diseases.

In January 2021, Asieris entered into a license agreement with Photocure ASA to obtain the exclusive registration and commercialization rights of Hexvix in mainland China and Taiwan.
In December 2021, 2021, Hexvix obtained initial clinical use in the Boao Lecheng International Medical Tourism Pilot Zone in Hainan Province, when the first patient received blue light cystoscopy with Hexvix at the Hainan General Hospital. The clinical trial obtained approval from the NMPA in the first quarter of 2022 and Hexvix was subsequently included in the real-world clinical data pilot program.


Read Asieris’ full media release here: https://asieris.com/asieris-announces-positive-phase-iii-bridging-trial-of-hexvix-a-diagnostic-drug-for-bladder-cancer/
Merlin
11.08.2023 kl 11:31 6547

Meget gode nyheter! Dette er ikke oppdaget av så mange på børsen. Bare å kjøpe.
Merlin
11.08.2023 kl 11:36 6551

Noen forsøker å holde kursen nede? Gir god kjøpsmulighet. Selve uttalelsen dokumenterer igjen at BLC er overlegent hvitt lys: "The completed statistical analysis results indicate that the study was successful and has achieved the primary research endpoint, which was defined as; the proportion of patients who have at least one tumor found by blue light but not by white light cystoscopy."
Fevang
11.08.2023 kl 12:01 6489

Det er vel ikke mulig å holde kursen nede hvis det er mange nok kjøpere??

Uansett synes jeg dette var svært gode nyheter - så jeg kjøpte mer på 44,40. Merkelig at kursen ikke går mer opp.
sokaratest
11.08.2023 kl 12:34 6396

En viktig forutsetning for at Kineserne kan kjøpe hele Pho er nå på plass. Snart kommer resultatene vedrørende Cevira og da er de fleste kortene på bordet. Håper budet ikke er under kr 300 per aksje
Almirante
11.08.2023 kl 12:41 6420

Gode nyheter dette! Neste trigger blir nok endelig godkjenning av Chinese National Medical
Products Administration (NMPA). Frem til da så vil kursen dulle opp og ned 2-3% daglig, som den har gjort i flere måneder.

300kr er nok en ønsketenking, tror nærmere 150kr hvis heldig.
Redigert 11.08.2023 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
sokaratest
11.08.2023 kl 13:13 6301

Jeg tror at et årlig overskudd på 600-800 mill er klart innen rekkevidde, forutsatt Hexvix og cevira godkjennelse. Neddiskontert vil jo det si en børsverdi på 8- 10 milliarder - eller ca kr 300/400 per aksje. Selskapet har jo verdensledende og nærmest monopol på et produkt som vil omsette for 2-3 milliarder og en margin over 40%
peaf
11.08.2023 kl 13:43 6210

Neste trigger er når favoriten din Schneider får sparken, og de får inn en som kutter alle onødvendige kostnader. Alle som kan regne vet hva det innebærer og jubelen kommer at stå høyt i tak. Det skjer mye snart bare så du vet.
Almirante
11.08.2023 kl 14:10 6139

peaf.. er vi fortsatt i barnehagen eller har du kommet deg til SFO(?)!. Favoritt og favoritt, jeg har ingen formeninger om Schneider og co, jeg bryr meg bare om aksjekursen og så fort jeg er i pluss så er jeg av Photocure-toget. Siden det er lite info fra selskapet, og FA, DN, E24 ikke tar seg bryet til å skrive noe om selskapet eller flagge noen børsmeldinger, så bruker jeg forumet til å få litt info.
Jeg vet du ikke liker ledelsen og styret, og det har jeg full forståelse for. Men at du gang på gang, i alle innlegg, skal svartmale og snakke ned CEO og ledelsen hjelper ingen. All sutringen og klagingen gjør at jeg ikke greier å ta deg og dine innlegg seriøst. Siden du mest sannsynlig vil fortsette med sytinga, så velger jeg heller å logge ut av forumet.
Merlin
11.08.2023 kl 15:04 5993

Legg merke til at skopet som har vært brukt er fra Richard Wolf, og ikke Karl Storz. Wolfs utstyr er basert på Sony-optikk og det ser ut til at dette utstyret har vesentlig bedre bildekvalitet enn øvrige skop. Det er derfor spennende å lese det CMO Neijber sier om hvordan det kan gi BLC ytterligere forsprang i forhold til hvitt lys resultatene. Han sier neppe det uten nærmere kunnskaper om Wolfs system. Dersom de kinesiske resultatene viser seg ytterligere bedre enn de man kjenner fra US og Europa, kan det nok brukes for alt det er verdt salgsmessig for Photocure.

At Asieris allerede er ferdige med fase III med "outstanding clinical performance" sier vel at godkjennelse som ventet bør gå greit. Det igjen medfører at royalties for Photocure kan komme raskere enn forventet.

At aksjen nå faller i ettermiddag, kan skyldes at enkelte aksjonærer selger uavhengig av resultatene. Kan ha sammenheng med Egberts kommende avgang for alt jeg vet.

The completed statistical analysis results indicate that the study was successful and has achieved the primary research endpoint, which was defined as; the proportion of patients who have at least one tumor found by blue light but not by white light cystoscopy. The results of the study will be submitted to the Chinese National Medical Products Administration (NMPA) for a new drug application (NDA) in the coming months.

"The clinical data of Hexvix further confirms its outstanding clinical performance. We sincerely thank all the researchers and participants for their dedication and efforts in advancing this clinical research.” said Dr. Linda Wu, Chief Development Officer of Asieris.

“This randomized clinical Phase III trial is the first being conducted with the Richard Wolf HD “System Blue” BLC equipment to support a regulatory registration. It will be exciting to see the impact of the improved image quality on outcomes and the incremental results of BLC in patients needing a transurethral resection of bladder tumors (TURBTs). We fully expect the Phase III trial in China to complement the robust randomized controlled clinical trials which support the international approvals and use of BLC and the benefits of BLC over WLC alone.”, said Anders Neijber, Photocure’s Chief Medical Officer.
Redigert 11.08.2023 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
peaf
11.08.2023 kl 15:05 6026

Ja problemet er at du ikke førstår budskapet, men jeg har alltid sagt at produkterne og muligheterne i selskapet er meget store. Men de som skall forvalte og realisere muligheterne er ikke kompetente til at realisere dem. Og for meg er det viktigt at signalisere hvor problemet ligger, og at du mener du har rett at begrense eller kvele mine meninger og det budskapet jeg sender på forumet er vel at ha litt vel høye tanker om seg selv. Ja budskapet eller sytinga som du mener fortsetter så lenge selskapet misskøttes av ledelsen. Så er vel løsningen at du blokkerer alle du mener ikke er seriøse.
Fevang
11.08.2023 kl 15:22 5978

Da er kursen tilbake omtrent der den var før mld kom. Så den var ikke vært noen ting. Aksjemarkedet er ikke alltid til å forstå.
Merlin
11.08.2023 kl 15:25 5960

peaf: Hva synes du om FDA i forhold til skopklassifisering? I hvilken grad mener du FDA-s ekstremt trege behandling har å gjøre med Pho-resultatene? I hvilken grad mener du Pho-ledelsen ikke har gjort jobben sin i denne sammenheng. Hva er din forståelse av ledelsens arbeidsbetingelser kontra de rammevilkår selskapet gis av US-myndighetene? Hva tror du er årsaken til FDAs sommel?
Blåmann
11.08.2023 kl 15:34 6017

"Hva tror du er årsaken til FDAs sommel?" Big Pharma. Kanskje er det slik at et lite konsern som Photocure må alliere seg med BP eller bli kjøpt opp av de for å oppnå SC. BP hegner om WLC og PHO trør de på tærne. Skal ikke se bort fra at BP har innflytelse langt inn i FDA.
JosefK
11.08.2023 kl 15:40 6039


Sludder. Big pharma 1) (GE Healthcare) var distributør fram til 2011. Da sa de takk for seg.

1) https://www.dn.no/photocure-tar-av-pa-ge-avtale/1-1-688410
Merlin
11.08.2023 kl 15:48 6089

BCG-markedet i USA er årlig på over 15 mrd $ og er dominert av Merck , Sanofi mv. Brukes i stor grad med relativt dårlige resultater og hyppige bivirkninger mot blærekreft. Taperne: Pasientene.

Ikke rart at det amerikanske helsevesenet er kostbart.. Dårlig behandling er dyr behandling.

https://www.marketdataforecast.com/market-reports/north-america-bcg-vaccine-market
peaf
11.08.2023 kl 16:04 6077

Alle scope i USA som brukes til operasjon har samme krav til sterlisering, om det så er WLC eller BLC stive scope eller fexible. Det er vel der grunnen ligger alle behandles like. Men stive scope har ett annet materiale som gjør det lettere og ikke skader scopet under sterlisering. Pho har vel i likhet med Karl Storz vart kjent med problemet fra begynnelsen, men har ikke opplyst om det før nå takk vare at Karl Storz valgt at avvikkle dem.. FDA syns vel det er vanskelig at særbehandle sterliseringskravet før flexiscope, det steller et naturligt spørsmål om hvorfor skall det vare enklare for flexiscope at gjøre samme operasjon.
Må nok en studie til som bekrefter at infeksjonsrisken ikke øker vid et enklare sterliseringskrav.
geem
11.08.2023 kl 16:32 5973

Under q&a for q2 var det snakk om at behov for TURBT var svakt fallende. Noen som vet noe mer?
Merlin
11.08.2023 kl 23:43 5493

Hva med utskiftbare sterile engangsløsninger for frontdelen? Det skulle jo nettopp løse problemet med ventetiden til autoklavbehandling på flere dager. Og er jo løst av Asieris partner UroViu for både faste og fleksible skop, til en meget billig penge pr. frontutskiftning. Photocure har jo tidligere hevdet at den infrekvente bruken av skop skyldes den lange steriliseringsbehandlingen. Hvorfor gjør ikke FDA noe med dette? Bla.maser jo UroViu på FDA. Viser til tidligere innlegg om det. Det virker opplagt som om det er parter som ikke ønsker konkurranse her, og det er ikke pasientene, men heller BP!
heilo888
12.08.2023 kl 21:27 4934

Er det slik at steriliseringskravene til skopene ved bruk av hvit lys ikke er så strenge som ved blålys eller er de det samme pr. i dag?
peaf
13.08.2023 kl 10:24 4616

Nå kreves det en ganske dyr og omfattende studie om du skall få bruke flexiscope i TURBT, som den PHO og Karl Storz hadde. Det har inget med sterliseringen at gjøre, det finns inga WLC flexiscope heller som er godkjende for bruk i TURBT. Så det er bare at glemme at PHO skall involvere seg med en ny produsent, da de ikke vet hvem som har beste scopet. De bør prøves ut i en annen marked først, innen de går til en dyr studie der de ikke vet om just det scopet selger. Og den her avtalen med Karl Storz er den sagt opp nå, sist Schneider prøvde lansere flere scope i USA fikk han bite det i seg og erkjenne avtalen med Karl Storz. Og den her nedklassifisering som de skyller på FDA, er bare et førsøk at dølge sin egen dumhet reglerne har vart de samme i hele tiden.

De må lære noen gang, de skall ikke blande seg inn i scopesalget, er ikke scopen bra nok at produsenten kan selge dem selv så blir de aldri en suksess. De har tapt enorme summer på at selge scope i USA, og nå har de overført og gjort samme sak i Europa og tapen øker drastisk. Og vi vet hvem som står bak strattegin med at pøse på med folk og kostnader, men han blir nok utbytt meget snart.
risksøker
14.08.2023 kl 09:37 3911

Ingen dekning i FA eller E24
risksøker
16.08.2023 kl 08:47 3198

Dødt her nå og ingen dekning i pressen.
APL-1702 Cevira planned 820.000 produksjon sets/enheter per år
sokaratest
16.08.2023 kl 09:47 3142

Apl 1720 hva slags betydning legger du i denne beskjeden ?