Photocure - mangedoblings kandidat

AtlasShrugged
PHO 07.07.2023 kl 12:59 148183

Photocure har nå kommet i mål med fase 3 studier i KINA og dette tror jeg kan føre til et bud på selskapet når dataene nå foreligger. Budet vil nok være et sted mellom 100-300 kr. Dette må være oslo børs ukjente juvel som står foran et mulig gjennombrudd tror jeg i tiden som kommer.
peaf
09.11.2023 kl 05:05 4382

Jeg må seie jeg blir ikke klok på den her second indication som de skriver, det kan umuligt vare en andre indikasjon som ingen melder med de store mulige inntekterne. Ikke et ord fra Asieris og det må jo bety at det ikke er en ny behandling, uten bare en helt idiotisk PHO beskrivelse av den ursprunglige avtalen og en mulig reforhandling av den.

Vi ser jo at det har gjorts en del forendringer i avtalen når det gjeller milepæler, men det stemmer bedre med det jeg alltid har hevdet at Cevira er en Blockbuster kandidat og vel så det. Når selkapen tar høyde for det og endeligen begynner komme med informasjon som viser vilke inntekter PHO kan oppnå vid ett milliard dollar salg i verden. Men jeg må tillegge at jeg har lest teksten mange ganger uten at forstå 100 % hva de egjentligen mener.

Men det bør jo vare det som er aktuellt nå vid godkjenning som det skal informeres om, og det er jo det som er viktigt for oss aksjonærer. Skulle det komme noe utover det så er det bare en bonus. Det er merkelig at de ikke kan skrive på en måte som ikke kan missforstås, og milepæler vid blockbuster salg bør jo vare avtalt og da kan de presisere dem så vi og vet hva som gjeller. Jeg har svårt for at tru at vi får 190 mil usd i milepæler og 125 mil usd i royalty vid et blockbuster salg.

Men vi for håpe at Hallerberg gjør det han er hemtet in for at gjøre og fjener all olønnsom personal, og skifter ut ledelsen til noen som tenker avkastning til eierne. Sammt noen som kan informere på en skikkelig måte som ikke kan missforstås, det har vart en katastrofe fra begynnelsen. Vi vet fortfarende ikke hva royalty vi får fra Hexvix i Kina.

Men nok om det nå kan vi nok helt sikkert regne med milliardinntekter fra Cevira, og det kommer nok en godkjenning om ikke alt for lenge. Dette er en medisin verden vil ha, og har ventet lenge på. Så får vi beklage avsporingen men de 190 mil usd i milepæler var første gangen eg hørde tales om dem, og forstår fortsatt ikke helt hvordan noe sånt plutsligt kunde dykke opp fra tomme intet. Men vi tar gjerne i mot dem.
Redigert 09.11.2023 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
peaf
09.11.2023 kl 11:12 4223

Hva gjør Hallerberg når han ser at Hex/cys salget er ned nesten 9 mil fra Q2 til Q3, syns han det er tilfredstilende trur knappest det. Og later han seg lures av milepæler fra Cevira som skall redde resultaten, trur ikke det heller. Netto resultatet for Hex/cys er ca - 41 mil hittils i år, og kommer aldri at gå i pluss i år uten Cevira betalninger.
Det er klart at Cevira skal ikke finansiere et fem år langt tap med Schneiders satsninger i Hex/cys som bare har økt tapen med åren.

Er det opp til meg bør Schneider få respass i morgen, vilket ikke er umuligt at det og er det som skjer etter styremøte. De her to andre i styret har suttit lengre en Schneider vart CEO og kan nok fortelle hvem som skal tilskrives æren for Cevira avtalen. Så Schneider ikke kan få æren for det andre har gjort, og vi har vel heller ikke noen garanti for at det er PHO som selger scopen og ikke Karl Storz. Jeg trur det fortsatt blir solgt scop uten at PHO skal bruke en masse penger på det.

Sen er det bare at vente på at Cevira resultaten publiseres, det kommer at forendre alt. Da kommer det en kjempefokus både på hva medisinen kan gjøre og vilke inntekter den kan gi.
skadi
09.11.2023 kl 11:18 4219

Er det styremøte i morgen? Da håper jeg i tilfelle på samme resultat som du.
SomSa
09.11.2023 kl 11:46 4327

Mest sannsynlig må vi glemme milepel betaling fra kinesere på USD 13 mil i 2024, det kan bli 2025-2026. Slik jeg forstod fra presentasjonen i går blir dette beløpet utbetalt når godkjenningen kommer. Nå studeres og tolkes data grundig, deretter skal søknaden skrives og sendes til godkjenning i 2024:

The NMPA considers multiple factors in its review process, including the drug’s safety, efficacy, quality, and manufacturing process. The length of the NMPA review process can vary, but it typically takes around 1-2 years for a new drug to be approved in China.

Once a drug is approved for sale in China, the NMPA requires post-market surveillance to monitor the drug’s safety and efficacy. The drug manufacturer is required to submit periodic safety reports and conduct ongoing monitoring of adverse events. The NMPA may also conduct inspections of the drug manufacturing facility to ensure compliance with GMP guidelines.

https://www.pacificbridgemedical.com/resources/navigating-chinas-drug-approval-process-key-steps-for-success/

Ting Tar Lang Tid i Kina...................
Redigert 09.11.2023 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2023 kl 12:02 4292

Somsa verken kan lese eller skrive kan, og slett heller ikke tolke verken avtaler eller retningslinjer.
peaf
09.11.2023 kl 12:19 4265

Nå er milepælen 13 mil for Kina og 31 mil usd for den globale delen, og det er en og samme studie så de kommer samtidigt. Og når det gjeller godkjenning er linken du viser til fra et selskap som hjelper til med prosessen og de beskriver det ikke enkelt da får de inget jobb. Du må finne kinesiske FDA sin beskrivelse om godkjennings prosessen for ulike medisiner, Cevira er en prioritert medisin og skal ta maks 120 dager at få godkjent. Men du og Schneider kan slå er ihop, han trur tidsfrister er forventet godkjennings tidspunkt.
SomSa
09.11.2023 kl 12:57 4217

VI får se når Schneider presentere sine kvartalresultater i tiden fremover. Småaksjonærene pleier å forvente langt mer enn hva markedet kan levere. Sa ikke Schneider at kinesere skulle satse i første omgang i Kina?

Hvis man er heldig med timing og sine innganger kan man tjene gode penger i PHO. Siste gang kjøpte jeg helt nede på 42 og solgte da Cevira og Cysview nyhetene kom. Jeg trodde at aksjen skulle over 70-80 med Cysview nyheten men det skjedde ikke. Sikkert mange viste mer enn meg om at Ting Tar Lang Tid i Kina og hvilke planer hadde kinesere ...........

Redigert 09.11.2023 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
peaf
09.11.2023 kl 13:35 4177

Schneider har sagt mye men får korrigere seg når fakta kommer på bordet, og det burde du og gjøre. Men det er vel at begjære for mye. Vet du hva en global studie betyr jo at den er global, og Kina er ikke global men lokal.
SomSa
09.11.2023 kl 14:31 4122


Av og til drømmen om rikdom gjør at folk ikke tenker nøye på alt. Asieris er et mini selskap som taper penger og de kan ikke pusse penger i alle retninger og i hytt og pinne. De er nødt til å satse i Kina i første omgang og hvis det blir suksess og tjener penger kan de satse i USA og senere i Europa og andre land. Hjemmebane i Kina med 1.398.864.000 befolkning er mer interessant enn USA og Europa.

Schneider har mer peiling om dette og sa fakta. Jeg prøver å tjene mest mulig penger i PHO og må kalkulere når Kina godkjenningen kommer. Kommer om 9 måneder eller 2,5 år fra i dag? Aksjen kan også stige litt når nyheten om at søknaden er sendt kommer. Viktigste for aksjonærene og aksjekursen nå er 4Q 2023, 1Q 2024 .......
peaf
09.11.2023 kl 15:07 4087

Orker du virkeligen med deg selv, nå har Asieris en samarbeidspartner som omsetter for over 1000 milliarder i året. Og du mener de ikke har råd at selge produktet til de som ønsker kjøpe det. Nå må du ta en meget lang ferie så spar du omgivningen for dine totalt menigsløse påstand.
Redigert 09.11.2023 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
SomSa
09.11.2023 kl 15:57 4045


Asieris er Asieris og samarbeidspartnere er samarbeidspartnere. Og ikke minst, Asieris samarbeidspartner for Cevira er Photocure. Noen har en fantastisk evne til å veve sammen diverse ting for bortforklaringer. Jeg stoler på det Schneider sier.

Se på regnskapet til Asieris, de taper penger. Deres andre samarbeidspartner skal ikke dekke utgiftene til Cevira og utbetalingene til PHO. Hvis de har inngått en slik avtale ønsker jeg å få en link...........


Redigert 09.11.2023 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
peaf
09.11.2023 kl 16:06 4060

Her har du linken : https://www.apollo.no/ Lykke til og god reise.
SomSa
09.11.2023 kl 16:18 4062


Takk for linken, jeg trenger det.

Deres partnere i ulike områder:
https://asieris.com/partner/


peaf
09.11.2023 kl 16:30 4044

Jeg vet vilke partner de har, men blev du noe klokare eller blev du bare lykkligare når du fant informasjonen.
Nå må du ta ferien din.
peaf
10.11.2023 kl 11:41 3880

Vi er 50 % ned hittils i år vilket betyr att vi må 100 % opp for at vare tilbake der vi starte året. Jeg må erkjenne at jeg hadde ikke den minste tanke at kursen kunde kollapse på den måten. Men vår venn Schneider klarer det meste, jeg trodde jo at jo nærmere vi kom Cevira resultaten skulle forventningerne øke men det skjedde ikke. All fokus ligger på hva Schneider presterer av resultater, og ikke ens nå når Cevirastudien er en bekreftet suksess og bare venter på den formelle godkjennelsen hjelper det på kursen.

Forstår de ikke at de tilsammen 44 mil usd i godkjennings milepæler er i boks, sjansen for at Cevira ikke består godkjenningsprosessen er mindre en en promille. Og de her 16 mil usd for godkjenning i annen indikasjon er og i boks, men de her 190 mil usd i milepæler som er knyttet til et Blockbuster salg er vel et spørsmål. Hvordan og hvor mye og når kommer de til utbetalning, men personligen er jeg bombsikker på at Cevira blir en blockbuster. Og da vil man naturligtvis vete hvor de her 190 mil usd kommer inn i bildet. Det er jo trots alt mer en hva hele selskapet er verdt i dag.

Og nå er det bare at vente på kongressen der Cevira resultaten blir presentert, og da kommer det et naturligt spørsmål om hvor mye en sånn medisin kan vare verdt.
Så for vi håpe noen medisinske eksperter kan komme med noen meninger eller estimat som har litt mer truverdighet en det jeg kan komme med.
Men det som fremkommer på kongressen har en enorm betydelse for en medisin som verden har ventet på.
Redigert 10.11.2023 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
peaf
13.11.2023 kl 07:18 3594

Når vi ser på Europa begynner det komme tall der i fra, etter 3 år og Schneiders aggressive satsning. De har støttet 130 oppgraderinger i år skriver de, men behøver Karl Storz hjelp av PHO for at få dem at oppgradere. Det trur jeg neppe er tilfelle, og så har de bestillning på 27 saphira scope er det PHO som har solgt dem. Men tydligen er de ikke produsert enda og de venter på at Karl Storz skal levere, det er jo ett år siden de blev lansert så de burde vel kunne fått fart på produksjonen nå om det skal bli noen vekst at tale om.

De skriver og: Vi tror at den forventede oppgraderingen av Olympus sitt blålysutstyr i 2024 vil gjenopplive Hexvix-veksten i Norden og andre områder i
Europa hvor Olympus har betydelig markedsandel.
Så kommer spørsmålet klarer Olympus gjenomføre oppgraderinger alene eller skal PHO ta til seg æren, og hvem selger Olympus scope er det PHO eller Olympus. Jeg var ikke klar over at Olympus var dominerande i Norden, og da kommer spørsmålet er det Olympus flexiscope de brukt i Norden på studier og i behandling.

Men man må jo konkludere med at det er positivt med oppgraderinger og økt scope salg, da bruket av Hexvix og øker. Og det er enda mer positivt om det er scopeprodusenterne som står for økningen og ikke PHO, men de har brukt obegripeligt mye penger i Europa om man ser på resultatet.

Men Hallerberg har vel tilgang til informasjon som vi ikke får, og kan vidta nødvendige åtgjerder for at skape lønnsomhet som han er hemtet inn før at gjøre.
Noe må gjøres om man ser på kursutvikklingen og lønnsomheten i hex/cys delen av selskapet.
peaf
14.11.2023 kl 11:52 3288

Ser radforsk har solgt enda 136.000 aksjer og har nå 414.658 aksjer, mens Lannebo AB har økt og de Hallerberg vennlige i TOP 20 tar over radforsk sine aksjer. Vilket må ses som positivt om radforsk ikke er enig med det nye styret og hva de kommer gjøre fremover. Jeg regner med at det skjer noe der meget snart, og forventer en melding fra Asieris vilken dag som helst nå hvor og når de skal presentere Cevira resultaten. Så at Blockbuster potensialet blir en offentlig diskusjon i media og vekker betydligt større interesse for aksjen en hva som er tilfelle i dag.

De 5 norske investorerne i TOP 20 har nå tilsammen just over 7 % av selskapet, Schneider har skremt i vei de fleste norske sen han tok over.
Redigert 14.11.2023 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
sokaratest
14.11.2023 kl 13:35 3190

Ikke særlig oppløftende at fagmiljøet ( radforsk ) selger før en eventuell lansering av cevira
Redigert 14.11.2023 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
rockpus
14.11.2023 kl 14:05 3150

Det er helt normalt at Radforsk justerer på sine andeler. I utgangspunktet er de fødselshjelper. Nå trenger de antagelig litt kapital til et annet selskap og har dermed redusert litt i Photocure.
Merlin
14.11.2023 kl 14:07 3139

Enig, de trenger penger til emisjonen i Oncoinvent antagelig.
peaf
14.11.2023 kl 14:09 3152

Nå har det vel vist seg at det radforsk mener og trur i en masse selskaper ender helt motsatt, Og trur ikke de på Cevira er vel suksessen given, det var vel radforsk styret med Egberth og Schneider som dømte Asieris nord eg ned etter avtalen gjenom Edison og Norne.

Se nå har Cevira bevist signifikant effekt og nådd endepunkt men det betyr ikke at radforsk plutlsligt forstår hva feil de tatt. Og de er ikke alene om det de trur det viser kursen tydligt, men Asieris og den kinesiske medisinske eksperttisen er overtygede om at suksessen er sikker.
Redigert 14.11.2023 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
Merlin
14.11.2023 kl 14:42 3095

Teknisk er Pho nå i en startende oppgangsfase. Det har vært et såkalt golden cross, der kortsiktig glidende gjennomsnitt har brutt opp gjennom langsiktig glidende gjennomsnitt. Med forecast ebitda for 2023 på 45-50 mill kr. (som riktignok i stor grad skyldes milepæler fra Asieris) holder skuta seg flytende, både resultatmessig og i cashflow. Så man kan godt akkumulere nå, uten å behøve stor risiko for å tape, nedsiden er liten, og heller vente på kursrykk oppover, når positive ting kommer.

Reklassifisering og kortsiktig mer datadetaljer fra Asieris for Cevira er vel det som kommer først.

Oppmuntrende: De svært gode Hexvixdataene fra Asieris, som viste at det er et stort ubenyttet potensial i forhold til WLC når man bruker HD-utstyr.

Nedsalget til Radforsk viser at de har problemer med å få tak i penger, og Pho er vel den mest likvide posisjonen de har! Egentlig et godt tegn for Pho som aksje. Men håpløst dumt for Radforsk. De går dermed glipp av mye potensiale i Photocure. Men svært mye av det Radforsk gjør er lite fornuftig. Sulteforet på kapital som de er. Staten sløser med sine penger, men er gjerrig på forskningsmidler. Motsatt av Danmark og Sverige. Hallerberg & Co derimot, gjør det meste riktig.
Merlin
15.11.2023 kl 01:57 2910

Men interessant om Radforsk selger Photocure for å kjøpe Oncoinvent.... Oncoinvent er billig og har kommet langt med 2 linjer. IND fra FDA for både tykktarm- og eggstokkreft er svært lovende. Blockbusterpotensial iflg. selskapet.
Redigert 15.11.2023 kl 01:58 Du må logge inn for å svare
peaf
15.11.2023 kl 10:16 2763

Jeg trur vel radforsk først og fremst reduserer for at de blev skvist ut fra styret og mista all inflytelse i selskapet. Einarsson er jo ganske maktsyk og vil styre det meste i farmasektorn i norge, først røk han ut av valgkomiteen sen røk Anders Tuv og ultimovacs dama Anne Worsøe ut i GF og sen hans valgte styreleder Egberth røk til slut. Det var vel droppen for han at inget av hans valg eller meninger lengre betydde noe. Han fikk pent finne seg i at sitte i bakgrunden og bare iakta hva som skjer.
Han har vart en meget dyr man for PHO i lange tider og jeg savner han ikke.

Radforsk har solgt ytterlige 30.000 aksjer og for meg er det helt greit, det påvirker ikke Cevira når det vel kommer på markedet om ikke alt for lenge.
heilo888
15.11.2023 kl 10:38 2735

Jeg kan ikke, som Merlin, se at PHO nå ser teknisk positiv ut.
Tvert i mot er det så langt intet "golden cross", og aksjen falt nå under SMA50 samtidig som den også falt ut av en teknisk kile på nedsiden.

Til tross for den optimistiske stemningen med lavere lange renter er det en labre stemningen omkring PHO. Jeg hørte nettopp siste webcast fra Q3 og tror mye av den litt dårlige stemningen går på at fremtidige inntektene fra både US og ikke minst Kina ligger langt frem i tid. Hexvix i Kina er ikke forventet å bli godkjent før i midten av 2025 og søknad om godkjennelse av Cevira blir først sendt til sommeren 2024 og kanskje godkjent i 2025, eventuelt 2026.
risksøker
15.11.2023 kl 11:35 2660

For deg er det bare å ligge unna, for oss som ser en fantastisk oppside gjelder dette;

Selskapet vil også kommunisere med regulerende myndigheter i nær fremtid angående innsending av NDA for APL-1706 og APL-1702.

Den kliniske fase III-studien av APL-1706, et blærekreftdiagnostisk og kirurgisk legemiddel, møtte det primære endepunktet; Den internasjonale multisenter fase III kliniske studien av APL-1702, et fotodynamisk legemiddel-enhet kombinasjonsprodukt for ikke-kirurgisk behandling av høygradige cervikale intraepitellesjoner (HSIL), møtte det primære endepunktet og forventes å bli verdens første ikke-kirurgiske produkt med bekreftet effekt for cervikal HSIL»
heilo888
15.11.2023 kl 12:01 2624

Jo, jo vel og bra, men mitt poeng etter å hørt Dan i Q3 webcast er at godkjenning og markedstilgang ligger relativt langt frem i tid når det kommer til Hexvix og Cevira i Kina.
Så får vi se om man endelig klarer å få lønnsomhet innen BLC i Europa og US?
sokaratest
15.11.2023 kl 12:17 2600

Slik jeg hørte webcasten så ville ikke han uttale seg på vegne av Asiris i det hele tatt. Det han sa var at milestoneinnbetaling fra Asiris kommer inneværende år. Det må jo bety progresjon og fremdrift , godkjenning og markedstilgang
peaf
15.11.2023 kl 12:28 2582

Ja når det gjeller Hexix var det jo bare en bekreftelse de krevde på at det virke like godt på asiatiske blærer som europeiske. Og det gjorde det og vel så det, og der har myndigheterne alle data fra før så det er nok godkjent når som helst nå. De har jo reden gitt refusjon på behandlingen, og så lenge Asieris ikke melder noe så er det vel ikke noe med det som Schneider mener noe at bry seg om. Og som sagt mange ganger før så er Cevira en prioritert medisin og blir hastebehandlet, og Asieris sa at de skulle publisere resultaten så fort som muligt.

Dette skrev Asieris 20 september.
Basert på resultatene, har APL-1702 potensialet til å bli verdens første ikke-vaksinerte produkt med verifisert klinisk effekt mot cervical HSIL. Selskapet vil i løpet av de kommende månedene være i kommunikasjon med regulatoriske myndigheter om søknad om nye medikamenter og markedsgodkjenning.

Tror det betyr at de har kontakt og diskuterer fremdriften av godkjennings prosessen.
Computum
15.11.2023 kl 13:45 2517

Det gjelder å gjøre de rette valg i aksjemarkedet.

PHO er opp 60% siden 01.07.2009 ( på14 år) (knappt bedre enn bankrente)
OSEBX er opp 338% i samme tidsrom.
Redigert 15.11.2023 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
heilo888
15.11.2023 kl 14:37 2453

Trodde virkelig at dere som er investert i PHO hadde fått med dere at behandlingstiden for godkjenning av Hexvix i Kina ble 18 måneder (dvs. ikke prioritert av myndighetene), og antatt innsendelse av Cevira for godkjennelse blir først til sommeren 2024. Om Cevira får 6, 12 eller 18 måneders behandlingstid for godkjennelse er pr. nå ukjent.
skadi
15.11.2023 kl 14:49 2439

Hvor har du denne informasjonen ifra heilo888?
peaf
15.11.2023 kl 15:14 2402

Dette skrev Asieris 12 okt.
Dataene presentert på SIU-konferansen validerer ytterligere den enorme kliniske verdien av APL-1706. Vi tror at dette innovative stoffet vil gi betydelige fordeler for blærekreftpasienter i det lokale markedet. Vi vil aktivt fremme de relaterte regulatoriske bidragene i Kina, og fremskynde markedsinngangen for å komme flere pasienter til gode så snart som mulig.»

Dette er informasjon fra de som arbeider med saken og er vel verdt minst 100 ganger mer en det Helio888 kommer med. Og en avdanked analytiker som leser gamle tidsspådommer fra Schneider som aldri har rett i noe når det gjeller Asieris.
Hayen
15.11.2023 kl 15:18 2402

"Trodde virkelig at dere som er investert i PHO hadde fått med dere at behandlingstiden for godkjenning av Hexvix i Kina ble 18 måneder (dvs. ikke prioritert av myndighetene),"

Det er helt korrekt. DS er veldig tydelig på dette i q3 pres.

"antatt innsendelse av Cevira for godkjennelse blir først til sommeren 2024"
Mulig jeg husker feil, men han sier vel i løpet av h1 neste år.
For øvrig tipper jeg de får hastegodkjenning for Cevira, og da går det vesentlig raskere enn 18 mnd. Det er for øvrig et produkt som vil generere inntekter raskere enn Hexvix. (trenger ikke plassere ut scope først f. Eks). Opplæring er nok også vesentlig enklere
heilo888
15.11.2023 kl 15:33 2369

Hayen har rett, og mulig Dan sa H1 2024 i stedet for mid 2024 for Cevira men skal sjekke når jeg får tid. Også trolig at Cevira i motsetning til Hexvix kan får kort behandlingstid f.eks. 6-12 mnd.

Du skriver fortsatt bare misvisende svada peaf! Er en grunn til at man på TI blir advart fra å lese dine feilaktige og misvisende innlegg på FA.
Redigert 15.11.2023 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
peaf
15.11.2023 kl 15:37 2360

Dette er fakta og hva PHO skriver i presentasjonen, og har de nån mer informasjon skal den komme her.
Continued progress for Asieris Assets: Cevira Phase III data expected at upcoming medical congress, potential for
Hexvix regulatory submission in China end of 2023/Cevira in 2024, anticipated milestone payments/future royalties.
Sen hva Schneider seier er ovesentligt da han ikke får opplysninger fra Asieris som de ikke gir til sine investorer.
SomSa
15.11.2023 kl 15:44 2353


Noen som skriver lange avhandlinger om hvor fantastisk alt skal bli vet mer enn de vil fortelle om. Man skal husk at data fra Cevira analyseres og tolkes grundig nå, når dette er ferdig skal søknaden skrives og leveres, etter søknadleveringen kan det ta 12-24 måneder før en godkjennelse kan komme. Jeg er redd for at vi må kanskje vente til 2025.

Er alle data analysert og tolket grundig nå? Hvis jeg husker riktig fra 3Q presentasjonen skulle søknaden leveres i løpet av 2024 (innen 1H 2024 eller 2H 2024). Ta fram kalkulatoren................

Hvis noen tviler på noe kan se på presentasjonen en gang til og sende spørsmål til selskapet!

Redigert 15.11.2023 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Merlin
15.11.2023 kl 16:01 2330

"Jeg kan ikke, som Merlin, se at PHO nå ser teknisk positiv ut.
Tvert i mot er det så langt intet "golden cross", og aksjen falt nå under SMA50 samtidig som den også falt ut av en teknisk kile på nedsiden."

Golden Cross 30/90 fant sted 2. forrige mnd.
Teknisk kile er like gjerne en bunnformasjon.
Redigert 15.11.2023 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
heilo888
15.11.2023 kl 18:38 2224

Merkelig så mye feil og tull det skrives på denne tråden!!! 30/90 var helt nytt for meg som har benyttet TA i 40 år. Det vanlige er å si at "golden cross" oppstår når 50 dagers glidende snitt bryter gjennom 200 dagers glidende snitt fra undersiden. Dvs. når Sma50 bryter Sma200 fra undersiden.
Merlin
15.11.2023 kl 23:34 2056

Slik 60 er blitt det nye 40, er 30/90 blitt det nye 50/200. Så raskt som aksjebevegelsene skjer i våre dager er 50/200 for langt til å få med svingningene godt nok. Sjekk selv, så får du en overraskelse!