På tide selskabet , viser hvilken værdier der er i selskabet

Kvike11
QEC 09.07.2023 kl 10:50 108912

På tide at selskabet viser hvilken værdier der er i selskabet og viser os aktionærer hvad fremtiden viser.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Redigert 09.07.2023 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2023 kl 17:17 6040

Det går altså i den rigtige retning på alle fronter og Oktober er ikke langt væk, hvor der kan komme massive positive nyheder for QEC 👏
tuja
12.08.2023 kl 18:11 5965

Høres ut som QEC`s clean tech program er midt i blinken, med net zero emission.
Fjellbris
12.08.2023 kl 18:53 5881

Tikk/takk, pengene renner inn i et gjeldsfritt selskap hver dag, mer blir det i Q3 og Q4 med økte olje/gass priser sant økt produksjon og snart / okt. avgjøres om det blir pilot eller erstatning😀
1013
12.08.2023 kl 19:03 5861

kurs 30 på mandag
TrumpGold
12.08.2023 kl 21:27 5481

TikkTakk, årene går
Uten at aksjonærene forstår
Hvorfor kursen ikke går
Gråter en tår
Og utvikler magesår
Men kanskje skjer noe til neste år?
Peter Sellers
13.08.2023 kl 08:40 5189

@TrumpGold, ha ha det var dagens melding og spot on TG:)))) Vi er i konstant vente modus og det er det som kjennetegner aksjen, vi får en oppgang en gang i blant for så å sige tilbake til start, rett og slett en tålmodighetsprøve!
MC Axel
13.08.2023 kl 11:38 4933

The Quebec government has said there is no energy crisis? But all this suggests that they are desperate! and that there is an energy crisis

“We are evaluating different possible options to increase the production of clean electricity. It would be irresponsible at this time to exclude certain energy sectors.” is net zero LNG one of them??

"We are in a context in the coming years where we will need massive terawatt hours to meet the demand that we anticipate in Quebec. We are at the stage where we want to look at all the options that are in front of us, including this one,” said Hydro-Quebec spokesperson Francis Labbe. "

"We have to look at what can be done … We have to look at all the ways to meet demand,” Labbe told Le Journal De Montreal. "

Read it all here:

https://tnc.news/2023/08/12/quebec-nuclear-power-plant/
Slettet bruker
13.08.2023 kl 11:59 4920

Thx for sharing, MC Axel 👍
Kvike11
13.08.2023 kl 12:00 4905

Ser ud til at regeringen bliver ved, med at nøle.
Intet besluttes, alle får lov til at rende rundt i dette cirkus, og ingen ved hvad de kan og må.
QEC må stille krav den anden vej, de har for 2 år siden leveret et projekt Clean energy til regeringen.
Nu må regeringen forklarer, kan vi bruge det til noget, eller kan vi ikke.
Hvilken virksomhed i verden tør starte noget som helst op i Quebec, eller i resten af Canada.
Mange skriver herinde, og QEC fremlage et kvartalsregnskab,
med endnu flere åbne spørgsmål,
og nul svar,
på alt det aktionærerne gerne vil vide.
Kan vi få en tids horisont,
på det hele, hvad er op og hvad er ned, i stedet for hele tiden der kommer nye muligheder i spil.
Har selv investeret massivt i QEC for år siden, og er idag låst fast i uvidenhed, og en ledelse uden rygrad.
Ingen ved stadigvæk hvad de vil forlange i erstatning, til trods for det,
arbejder QEC stadigvæk videre, i det uvisse.
Håber der snart kommer et eller andet konkret,
som vi alle kan forholde os til
Peter Sellers
13.08.2023 kl 13:28 4700

@Kvike11, du har helt rett nå er det på tide at det skjer noe og ikke bare ull prat......for øvrig så er det startet en ny tråd i går kveld som vi sikkert trenger for det er jo bare 2 uker siden forrige nye tråd!! Ærlig talt må vi ha ny tråd hver gang noen finner noe på nettet?? Pnor har hatt 1 tråd nå i over ett år hvor aksjonærene får den opplysningen de trenger via den ene tråden, mens her på Qec trådene så bombarderes det med nye tråder annen hver uke, er det virkelig nødvendig??
Fjellbris
13.08.2023 kl 14:13 4629

Kvike 11 - det sto i Q2 rapporten at forventes at vi får avklaring på energiministerens forespørsel vedr. pilot i oktober, som jo blir utrolig spennende. Om det ikke blir pilot blir nok erstatningsbeløpet kjent ganske raskt, det beløpet er nok for lengst klart, men de ønsker jo ikke gå ut med det / gå ut mot Québec dersom de gir pilot og man faktisk skal samarbeide med dem om dette, og ikke minst ha en god tone og få pilot tildelt.

Selvfølgelig ønsker vi aksjonærer så mye info og oppdateringer som mulig som kan drive kursen, men jeg synes selskapet faktisk informerer godt i Q rapportene. De har jo også meget strenge regler for info å forholde seg til, og kan jo ikke heller rapportere om alt mulig som er kursdrivende. Dette noe de selv faktisk også ikke har vært så flink til å holde, eks. infoen fra Jason til en del aksjonærer som lekket ut og ble omtalt i diverse finanspresse, der han mente erstatnings beløp pr aksje vil utgjøre kr 20-40😉
Ha en fortsatt fin søndag😀
Redigert 13.08.2023 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
elnomi
13.08.2023 kl 14:18 4610

Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen «

Kan dette virkelig skje?
Fjellbris
13.08.2023 kl 14:21 4598

Ps limer inn info / analyse som Elly postet på ny tråd i går, den bekrefter noe av det jeg med flere har skrevet lenge, og denne analysen er helt uten Québec og Jordan, beskriver kun potensiale kurs fra drift og forventet inntjening og Québec og Jordan blir ren bonus. Denne analysen viser også QECs reise i tid der den eks for 3-10 år siden ble herjet av emi spøkelset / utallige emisjoner med stadig utvanninger og blodrøde tall som herjet i aksjen. Dette vs sunn og god drift nå i et gjeldsfritt selskap med positiv EBITDA (- 224% til + 14% nå).
……
Here’s why we think Questerre is well worth watching!!!!
Elly
QEC
I går kl 21:31
1172
https://finance.yahoo.com/news/heres-why-think-questerre-energy-120925809.html

In the last three years Questerre Energy's earnings per share took off; so much so that it's a bit disingenuous to use these figures to try and deduce long term estimates. Thus, it makes sense to focus on more recent growth rates, instead. Questerre Energy's EPS shot up from CA$0.0079 to CA$0.012; a result that's bound to keep shareholders happy. That's a fantastic gain of 56%.

Careful consideration of revenue growth and earnings before interest and taxation (EBIT) margins can help inform a view on the sustainability of the recent profit growth. Questerre Energy shareholders can take confidence from the fact that EBIT margins are up from -224% to 14%, and revenue is growing. That's great to see, on both counts.
Redigert 13.08.2023 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
13.08.2023 kl 14:29 4571

Ville heller takket Elly for god info og analyse han deler vs også bruke energi på å skrive negativt om dette. Skjønner det er mange med deg som ønsker lavere og billigere inngang, og/eller er frustrert over det ene eller andre om QEC som man må poste her inne. Ta det heller med selskapet, de setter pris på tilbakemelding, det er også mye mer konstruktivt om man ønsker selskapet alt godt/kurs opp som du skriver du gjør vs poste kritiske innlegg her inne😉
Ha en fortsatt fin QEC søndag og gled deg over at kurs etter Q pres og gode tall som forventes bedre Q3 og Q4 kommer til å stige fremover😀
1013
13.08.2023 kl 14:53 4492

Qec har ikke selv råd, så tænker de får en partner eller sælger selskabet.
Slettet bruker
13.08.2023 kl 15:03 4491

Tak Fjellbris, men jeg tager Peter Selleri’s kommentar med ophøjet ro 😉 Jeg opretter alle de tråde, som jeg har lyst til og det skal hverken han eller andre blande sig i, men den tråd, som jeg oprettede bekræftede bare, hvilket potentiale som ligger i QEC selv uden Quebec og kursen kan ikke holdes nede i al evighed, hvis de fortsætter med at tjene gode penge, samtidig med at de er et gældfrit selskab, selvom “nogen” har travlt med at fortælle noget andet 😎
Redigert 13.08.2023 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
13.08.2023 kl 15:11 4456

Bare hyggelig Elly😀 Og selvfølgelig gjør du det, ofte starter man jo også en ny tråd når nye gode nyheter kommer for å «higlite» litt så de gode nyheter ikke drukner i gamle tråder med masse negativitet, eller motsatt😉
Kvike11
13.08.2023 kl 16:23 4273

Har QEC ikke lavet et pilot projekt for 2 år siden med Clean energy, var det ikke lavet tilfredstillende, siden de nu skal lave det samme igen.
Husk på det er ikke QEC der har lavet den nye lov, og smidt dem på porten, med udsigt om en erstatning der måske kan dække udgifterne.
Det er regteringen.
Derfor er der intet galt i at QEC kommer med en forventning om erstatning størrelse og fortælle offentligheden at de forventer mindst at få erstatning i størrelses orden der svarer til mellem 20 og 40 nkr pr aktie.
Det er jo bare svar til regeringen.
Er det noget du ved, de hemmeligholder erstatnings beløbet for deres aktionærer, måske endda ikke sikkert for alle aktionærer. ????
Samarbejde kan sagtens gøres, selv om alle kort lægges på bordet, skulle QEC lade sig skræmme af regeringen
og arbejde for en bananrepublik,
med pistolen for panden
Stop med at nedtone alvoren i manglende information til marked, og lad os alle håbe at QEC har "kugler" nok til at lægge frem hvad der kan være aktuelt for os alle.
Lige nu mener jeg at mangel på informationer om erstatning
er negativ kurs drivende, kan vel heller ikke være lovligt
Slettet bruker
13.08.2023 kl 17:08 4173

Det vil da ikke være særlig “kvikt” af QEC at melde noget beløb ud, før man overhovedet ved, om der bliver en sag eller ej. Det er den ene del af det, den anden del er, at hvorfor skulle man spille ud med noget, så man giver regeringen chancen for vurdere og forberede sig før en evt. retssag 🤔

Alt vedr. Quebec kører på sidelinjen og der skal selvfølgelig ikke meldes noget ud før der er noget at melde ud 🤷‍♀️
QEC skal udelukkende forkusere på de ting, som de kan gøre noget ved, nemlig at have fokus på eksisterende produktion i Kakwa, samt fokusere på mulighederne i Red Leaf og Jorden 👊
Redigert 13.08.2023 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Kvike11
13.08.2023 kl 17:19 4305

hvis de fortalte marked de forventer en erstatning i størrelses orden 40 -60 nkr pr aktie,
tror du så ikke det ville påvirke marked positivt.
Det kan de gøre uden at være konkret
Slettet bruker
13.08.2023 kl 18:22 4124

Igen, hvorfor skulle de gøre det? Læs mine begrundelser ovenfor ☝️
Peter Sellers
13.08.2023 kl 19:43 3911

@Fjellbris, ærlig talt jeg sitter som aksjonær som deg og har ingen planer for øyeblikket å kjøpe mer! Mener du virkelig at det er nødvendig og starte en ny tråd hver jævla gang det dukker opp noe på nettet?? Flott at Elly deler har ikke noe med å gjøre, men ser ikke nødvendigheten av snart 50 forskjellige Qec tråder og en ny hver andre uke....PNOR har en tråd som fungerer glimrende!! Ja jeg er kritisk Fjellbris til at vi ligger på 1,73kr er det så at du er fornøyd med det Fjellbris, kursen pt?? Hvis du mener eller tror at vi for høyere kurs eller skaper mer interesse ved å lage en haug med tråder så burde vi kanskje alle mann begynne med å starte tråder!! ps, jeg hverken trenger eller ønsker lavere kursen dersom du tror det!! Det du og Elly holder på med er haussing utover det normale men for all del det må dere gjerne få lov til for vi er straks ved 3kr, ikke sant :)) ha en fin kveld
Ha en fin kveld
Kvike11
13.08.2023 kl 20:06 3930

Tror sagtens at regeringen kan snu rundt,
men jeg vil dog gerne have et beløb på bordet,
hvis det ender med en erstatningssag, så vi har noget at forholde os til.
Slettet bruker
13.08.2023 kl 20:21 3862

Hvis du ikke tåler nye tråde, så hopper du bare videre, min ven 😉 Jeg er fløjtende ligeglad med, hvad du mener om det 👊
Fordi man kommer med nogle helt realistiske antagelser og at det ikke passer ind med dig, så er det “haussing” 🤷‍♀️
Utroligt at du seriøst mener, at QEC skal slynge et beløb ud vedr. en evt. erstatning, men der er vi også fuldstændig uenige, da det strategisk vil være et kæmpe selvmål af QEC og det er MB & Co. heldigvis klar over 👍 Ha en god aften
Redigert 13.08.2023 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
13.08.2023 kl 20:27 3899

Et erstatningskrav betyr lite frem til den dagen det evt blir vedtatt.
Det har dermed ingen hensikt at ledelsen slenger ut et beløp.
Redigert 13.08.2023 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2023 kl 20:30 3894

Tænk at vi er enige om noget vedr. QEC, tyndidioten 😎👍
Peter Sellers
13.08.2023 kl 20:51 3798

@Elly ja nå minner du meg litt om Fleksnes,: Det er min Mayday:)) det er flott at du kommer opp med ting Elly men vi trenger ikke ny tråd for hver bidige ting, men for all del kjør på det er din Mayday!!
Yzf R1
13.08.2023 kl 21:00 3741

Vil tro regjeringen tar til vet ,aktivistene kan vi værtfall se bort fra 😂
https://twitter.com/SpookLilly/status/1689116482901274624?t=d61MlV1oxltXyNCU4pTjHw&s=19
Slettet bruker
13.08.2023 kl 21:05 3739

Selv Fleksnes skal heller ikke bestemme, om jeg opretter en ny tråd 😉
Redigert 13.08.2023 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
13.08.2023 kl 21:52 3543

Helt enig Elly, også jeg med Tynnidioten👌

Peter S: føler det skinner igjennom i de fleste av dine innlegg negativitet til QEC, ledelse, info, hva som skrives her inne mm. Mulig jeg tar feil, men kan ikke skjønne annet enn at du skriver som du gjør om QEC og positive innlegg på tråden fordi du er ute etter flere billige aksjer.
Ha en fortsatt fin kveld du også😀
Redigert 13.08.2023 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
sigj2
14.08.2023 kl 09:42 2939

Pump and up?

Jeg liker det jeg ser 🤩
Fjellbris
14.08.2023 kl 09:55 2885

Absolutt, tror det kommer mye mer nå frem mot oktober samt flere og flere begynner å regne på caset og ser resultater QEC faktisk leverer (ref Q2 rapport), gjeldsfri som de er, ref også ny analyse delt av Elly i helgen😀
Redigert 14.08.2023 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
14.08.2023 kl 10:08 2823

@Fjellbris, jeg skriver i går at jeg er misfornøyd med en kurs på 1,73kr hvor jeg spør deg om du er fornøyd med 1,73pt....senest for en kort tid siden( et par uker siden)skrev jeg at vi burde ligge på rundt 3-4kr hvor er da logikken i det du sier at det skinner igjennom at jeg ønsker kursen ned? Jeg er per i dag marginalt i minus med mine 200k så hvordan du kan insinuere at jeg ønsker kursen ned er for meg en gåte, ja jeg er kritisk og lei av at vi ikke får noe konkret men bare en del bla bla om hva som skal skal skje, se Jordan siden 2018 ingenting har skjedd, noe er nevnt nå i rapporten så la oss se hva som skjer ilp de neste 6mnd!! Jeg ønsker som alle dere andre at kursen skal opp slik at vi kan tjene penger, men det ser ut til som jeg har nevnt til det kjedsommelige at Qec er avhengig av positive nyheter rundt Quebec!! Ps, du begynte senest i går og hausse om Q3 og Q4 det er du i din fulle rett til å gjøre men da må du akseptere at andre også kan være kritiske! For øyeblikket så er vi opp 4,92% som er kjempeflott og håper nå at vi kan karre oss opp til 2kr ilp av kort tid og videre opp derfra, ha en fin dag :))