På tide selskabet , viser hvilken værdier der er i selskabet
På tide at selskabet viser hvilken værdier der er i selskabet og viser os aktionærer hvad fremtiden viser.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Redigert 09.07.2023 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
googleearth11
14.08.2023 kl 10:43
6692
Svært interessant den nye rapporten fra Morningstar:
http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
P/E er nå på 23,04, hvilket er strålende!
http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
P/E er nå på 23,04, hvilket er strålende!
Fjellbris
14.08.2023 kl 11:35
6581
Hei og ok PS - da er vi i samme båt og ingen henger etter og bremser, da ser vi frem mot kurs kr 2, 3, 4 ++++ 😀😉
( som nevnt full forståelse for man er missfornøyd med utviklingen, men anbefaler å ta det/konstruktiv kritikk og innspill i rett fora/arena som er med QEC, der ledelsen også setter pris på slike innspill. Jason mfl. er f.eks. også flint til å besvare slike henvendelser).
( som nevnt full forståelse for man er missfornøyd med utviklingen, men anbefaler å ta det/konstruktiv kritikk og innspill i rett fora/arena som er med QEC, der ledelsen også setter pris på slike innspill. Jason mfl. er f.eks. også flint til å besvare slike henvendelser).
mofi1
14.08.2023 kl 13:29
6342
Jeg er veldig enig med deg og skjønner godt frustrasjonen over at lite konkret meldes, og føler at vi i stor grad blir forsøkt beroliget med at snart, snart vil ting begynne å skje enten det er i Jordan, Québec eller nya brønner andre steder. Det er enerverende og en tålmodighetsprøve, men vi som sitter i aksjen, (jeg har litt lengre til plusstall enn deg) vil nok bli sittende å se om i hvert fall noen av framtidsutsiktene kan materialisere seg til noe reelt positivitet for selskapet.
Men det stadige maset om x-antall kroner innen kort (eller lang) tid, blir for meg bare tull og tøys før noe konkret legges på bordet som vi kan diskutere ut i fra.
Så kan det godt hende at aksjen vil stige noe på forventninger og større inntjening.
Men det stadige maset om x-antall kroner innen kort (eller lang) tid, blir for meg bare tull og tøys før noe konkret legges på bordet som vi kan diskutere ut i fra.
Så kan det godt hende at aksjen vil stige noe på forventninger og større inntjening.
Peter Sellers
14.08.2023 kl 14:13
6215
@mofi1, takk for at du ser og sier det samme som meg for jeg føler det frustrerende at det blir bare prat og lite konkret fra ledelsen, igjen takk for støtte på mitt syn av saken som blir nedstemt her på trådene for det varmet mitt hjerte det du skrev! ha en fin dag videre og så sier vi tvi tvi :))
I Q2 rapporten står det at: We have also segregated $7 million of our available cash to fund abandonment liabilities in Quebec. Må QEC betale for å rydde opp etter seg og er det da vedtatt? Uavhengig om erstatning?
Peter Sellers
14.08.2023 kl 14:51
6009
@stianlaks, jeg vet dessverre ikke så kanskje noen andre kan tolke dette, men dette hadde ikke forundret meg om det renner ut $ 7 million ut av kontoen uten noen nærmere forklaring, det har vel skjedd mye rart opp igjennom årene når det gjelder penger i Qec kassa!!
googleearth11
14.08.2023 kl 15:14
5906
Kan du vise til noen eksempler der penger umotivert fra QeC? Det står svært tydelig at QEC har satt av 7 millioner til å finansiere eventuelle forpliktelser til å "rydde opp" i Quebec.
hgsd33
14.08.2023 kl 15:45
5767
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 11. aug 2023
Questerre Energy Corporation har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 1.70 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 1.70 kroner ved reaksjoner tilbake. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Questerre Energy Corporation har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 1.70 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 1.70 kroner ved reaksjoner tilbake. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Kvike11
14.08.2023 kl 15:47
5750
Slettet brukerskrev Tænk at vi er enige om noget vedr. QEC, tyndidioten 😎👍
Ingen gider hører på det du skriver, for ikke så lang tid siden skrev du :
Tror sagtens at regeringen kan snu rundt,
men jeg vil dog gerne have et beløb på bordet,
hvis det ender med en erstatningssag, så vi har noget at forholde os til.
og nu skriver du at QEC ikke skal komme med noget som helst om erstatning, kan du blive enig med dig selv om hvad du mener.
Svarer ikke mere på dine indlæg og kommentar
Tror sagtens at regeringen kan snu rundt,
men jeg vil dog gerne have et beløb på bordet,
hvis det ender med en erstatningssag, så vi har noget at forholde os til.
og nu skriver du at QEC ikke skal komme med noget som helst om erstatning, kan du blive enig med dig selv om hvad du mener.
Svarer ikke mere på dine indlæg og kommentar
Peter Sellers
14.08.2023 kl 16:51
5557
@ge11, jja da har jjo du svaret på det ge11!! jeg sa jeg dessverre at jeg ikke vet hvem hva hvor!! For emisjoner noen år tilbake da var det penger visstnok penger som ikke kunne gjøres rede for eller tok andre veier enn det emisjonen var rettet mot, men det var før min tid og det har jeg fra andre som var meget tungt inne, sjekk litt selv rundt tidligere emisjoner så har du nok noe av det svaret på det dårlige ryktet Qec har opparbeidet seg opp igjennom årene med tanke på emisjoner og anvendelse av disse!
googleearth11
14.08.2023 kl 16:55
5527
Svaret er ikke noe jeg har. Det står jo i rapporten.
Igjen: Har du noen form for dokumentasjon på det du sier der? Emisjonene husker jeg, men ikke noe om at pengene tok andre veier. Hvor har det stått noe om dette?
Igjen: Har du noen form for dokumentasjon på det du sier der? Emisjonene husker jeg, men ikke noe om at pengene tok andre veier. Hvor har det stått noe om dette?
Redigert 14.08.2023 kl 16:56
Fjellbris
14.08.2023 kl 17:25
5406
Og QEC er opp over 5% rett etter Q2 rapport😀 Den sted altså denne gangen pent på forventninger (både) i forkant av Q rapport, men også i etterkant (etter uendret samme dag) med opp over 5%.
Redigert 14.08.2023 kl 17:26
Peter Sellers
14.08.2023 kl 18:07
5231
@ge11, det står i rapporten etter oversettelse:
Vi har også skilt ut $7 millioner av våre tilgjengelige kontanter for å finansiere oppgivelsesforpliktelser i Quebec.
Så hva menes med oppgivelseforpliktelser? det står ikke "rydde opp"
Vi har også skilt ut $7 millioner av våre tilgjengelige kontanter for å finansiere oppgivelsesforpliktelser i Quebec.
Så hva menes med oppgivelseforpliktelser? det står ikke "rydde opp"
Peter Sellers
14.08.2023 kl 18:08
5347
@ge11, har du hørt om Grand Coupe som skrev en del her tidligere på Qec trådene og var aksjonær og som var tidlig inne i Qec? Han er god venn av meg og han var vel inne på topp 10 listen over de største aksjonærene en periode med 4-5mill aksjer. Det er vel knapt noen som har bedre kjennskap til Qec som han, han har familie og venner i Canada/ Quebec. Til og med Pareto var støtt og stadig på tråden til GC hvis de lurte på noe, GC traff også Michael Binnon ved flere anledninger når MB var på besøk i Oslo! Når Qec overtok andelen til Repsol i Lowlands så gikk gliset hans trill rundt og han var da i mer eller mindre halleluja stemning for nå måtte det gå veien og muligens slutt på emisjoner og en masse bla bla! Jeg har kun hans ord på at noen av emisjonene var litt tvilsomme men det kan jeg få GC til å bekrefte for meg eventuelt! Når Bill21 kom da var begeret fullt for GC og valgte å selge seg ut også pga av han var møkk lei alt pratet rundt Jordan og økning i produksjon osv det ble for mye prat og lite konkret, så i bunn og grunn er det trist at QEC trådene har mistet en stor aksjonær samt bidragsyter med masse know how om selskapet!! Han sa aldri mer Qec, man skal aldri si aldri men da må det handling til og ikke en hel masse prat!
Peter Sellers
14.08.2023 kl 18:22
5311
@sigj2, GC er ikke den som springer etter aksjer når en aksje tar av. Mange som har svidd fingra og kapitalen sin på det sigj!! men man skal aldri si aldri :))
googleearth11
14.08.2023 kl 18:23
5300
Dette var et godt og informativt innlegg. At han gikk lei, er ikke ensbetydende med at penger er sløst bort. Men skjønner tegninga.
googleearth11
14.08.2023 kl 18:24
5335
En forpliktelse i forbindelse med ev avvikling. Eller rydde opp på godt norsk.
Yzf R1
14.08.2023 kl 18:30
5301
Skønner ikke at dere gidder er jo bare te å legge tråden død til vi får noe nytt ingen her har noe konstruktivt å komme me ,ikke er det noe å snakke om ,har dere ikke annet enn å drive på her inne.Enten så er det alderen eller så e jeg trist på manges vegne , vi er i ventemidus å må da være bra med oppgang i det heletatt.
Peter Sellers
14.08.2023 kl 18:33
5302
@ge11, han gikk ikke lei, han var dritt lei alt pratet uten at det skjedde noe, det er en forskjell på det ge11 men du har kanskje det riktige svaret her også??
Fjellbris
14.08.2023 kl 19:39
4981
Fint innlegg og forståelig at mange inkl. deg og ikke minst GC er frustrert over TTT og at utviklingen har vært som den har vært. Hilse GC, som jeg tror «lusker i sivet som gjedda»😉 Fra spøk til alvor, gjelder å se fremover og glemme historikken, regne på caset og posisjonere seg deretter. QEC er et helt annet økonomisk case nå vs 5-15 år siden som ikke trenger emi for å overleve vs da. Som ren bonus har QEC (som da) fortsatt store triggere, der utfall den ene (Québec) blir avgjort i oktober (erstatning eller pilot). Om man i worst case ikke skulle få pilot og kr 0 i erstatning (som ikke skjer selvfølgelig) vil QEC fortsatt gå rundt og levere god produksjon og EBITDA 200-300 mill årlig fremover i et gjeldsfritt selskap og DET er som natt og dag vs. 5-10 år siden og er IKKE priset inn i kursen pt.
Dette skal MB og QEC ledelsen ha ros for, de har skapt en liten pengemaskin, kuttet kostnader og vært edruelige mtp skape et nytt og bærekraftig (økonomisk) QEC. Re prisingen har såvidt startet, la oss sammen glede oss over det ivertfall😀
Dette skal MB og QEC ledelsen ha ros for, de har skapt en liten pengemaskin, kuttet kostnader og vært edruelige mtp skape et nytt og bærekraftig (økonomisk) QEC. Re prisingen har såvidt startet, la oss sammen glede oss over det ivertfall😀
Redigert 14.08.2023 kl 19:45
googleearth11
14.08.2023 kl 19:51
4945
Du kan droppe spydighetene. Dritt lei pratet er ikke det samme som at pengene er sløst bort, som du påsto. Og hvis man er dritt lei pratet, så har han vel gått lei av ett eller annet? Eller? Det var påstanden om pengesløsing jeg lurte på om var dokumentert noe sted. Er overhodet ikke ute etter noe riktig svar. Lurer bare på om det er noen form for dokumentasjon, eller annen skriftlig kilde på det. Så kan jeg gjøre meg opp en mening på selvstendig grunn.
Peter Sellers
14.08.2023 kl 20:43
4700
@ge11, du er i gang igjen med dine besserwisser opplegg og ikke minst sarkasme!! Sarkasmen lå langt utenpå i ditt tilsvar når jeg fortalte om GC så å være i en vanlig dialog med deg er komplett umulig!! ha en fin kveld
Peter Sellers
15.08.2023 kl 07:37
4132
@1013 god morgen, er ikke synd på GC han har tjent seg en liten formue opp igjennom årene på Qec. Etter at han solgte seg ut gikk han inn i Borr på rundt 8kr og i dag så ligger vel den på ca 86-87kr ilp av ett par år så det er vel det man kaller en kule. I motsetning til oss andre som har surra rundt i Qec i en 5års tid så var jo det smart investering GC foretok i Borr! Ha en fin dag :))
googleearth11
15.08.2023 kl 07:51
4098
Unnskyld at jeg spør, men hvordan kan du klare å tolke et enkelt spørsmål om du har dokumentasjon på at QECs ledelse har sølt bort pengene, til å få det til å bli besserwisser-opplegg. Det var et enkelt spørsmål som jeg lurte på. Er det så vanskelig å svare? I og for seg har du jo svart indirekte at du ikke har noen dokumentasjon på påstanden om at QEC-ledelsen har sløst bort pengene. Jeg svarte jo at GC-svaret ditt var et bra innlegg, men det ga ikke svar på spørsmålet mitt. Overhodet ikke sarkastisk i det hele tatt. Den type hersketeknikk og personangrep som du driver med, bør du holde deg for god til.
Godt poeng PS.
QEC aksjonærene har gått glipp av mange andre muligheter. Vi kunne like gjerne hatt pengene i banken.
Det er fasiten der vi står i dag.
Det er naivt å påstå at det ikke betyr noe og at alt blir så bra om 2 måneder.
Man gjør ikke annet enn å lure seg selg.
Menigheten sa akkurat det samme da Thinfilm falt 99,8%.
QEC aksjonærene har gått glipp av mange andre muligheter. Vi kunne like gjerne hatt pengene i banken.
Det er fasiten der vi står i dag.
Det er naivt å påstå at det ikke betyr noe og at alt blir så bra om 2 måneder.
Man gjør ikke annet enn å lure seg selg.
Menigheten sa akkurat det samme da Thinfilm falt 99,8%.
Peter Sellers
15.08.2023 kl 10:20
3689
@ge11, det er vel en grunn til at Qec har/hatt et dårlig rykte men at de forhåpentligvis har fått bedret det nå! Nå legger vi den ballen død og går videre, ha en fin dag!
uptrade
15.08.2023 kl 14:12
3409
Fin tid i Thin & Idex 😄 eneste som ødela var Reserven, som fikk rett til slutt.
googleearth11
15.08.2023 kl 14:30
3375
Ja, men jeg har svært liten tro på at det skyldes at ledelsen har sløst bort penga. Pengene fra emisjonen er bruk til investeringer i teknologi og utbygging.
At Qec har et dårlig rykte, skyldes -tror jeg - i mye større grad at den har vært gjenstand for mye spekulasjoner - og har vært veldig ustabil. Samt uklarheter fra myndigheter i Quebec.
At Qec har et dårlig rykte, skyldes -tror jeg - i mye større grad at den har vært gjenstand for mye spekulasjoner - og har vært veldig ustabil. Samt uklarheter fra myndigheter i Quebec.
Fluefiskeren
15.08.2023 kl 14:48
3334
For min sin del er det oljeskiferen som gjør at jeg ikke kjøper.
sigj2
15.08.2023 kl 15:52
3166
For noen få år siden sa de at de skulle opp i 5000 boe/d
De har sulla på 1800-2000 i alle år.
De har sulla på 1800-2000 i alle år.
Peter Sellers
15.08.2023 kl 16:12
3103
@sigj2, helt riktig det blir mye prat og lite handling!! Pnor henter opp 5200 boe per dag, de sa at de skulle øke produksjonen fra 3k til 5k i høst i fjor og per Januar i år så nådde Pnor det de hadde lovet!
Namnam
15.08.2023 kl 16:33
3085
Pnor har vel sagt 30.000 innen et par år. Og det var 2017. Nå 6 år etter er de langt fra det. Og der er det ihvertfall ingen handling bare prat og en dårlig ledelse. Men det er bare og legge dem i skuffen eller selge dem og ikke syte på forum. Plutselig kanskje det løsner.
Redigert 15.08.2023 kl 16:37
Fluefiskeren
15.08.2023 kl 16:48
3231
Nå overdriver du. Petronor ble dannet i 2019, men du har rett i produksjonsmålet de satte seg. Der var de rimelige høye og mørke. Det skulle bygges på først og fremst uorganisk vekst ved kjøp av produserende felt. Det har de ikke foretatt så målet røyk. Kjøpet av Aje fra Panoro trakk voldsomt ut i tid. Den organiske veksten har imidlertid vært bra. De har også nylig solgt et asset og 55 mill USD ventes ganske raskt inn i kassen. Det kan økes til 85 USD dersom det blir funn og produksjon.
Han ble svært upopulær selv om han hadde 100% rett.