På tide selskabet , viser hvilken værdier der er i selskabet
På tide at selskabet viser hvilken værdier der er i selskabet og viser os aktionærer hvad fremtiden viser.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Kommer der tilladelser, eller kommer der erstatning og hvor meget forventer de at få i erstatning.
Kan vel ikke være en hemmelighed mere, alle vil gerne vide det.
De må lægge pres på den meget svage regering,
ikke kun svigter de alle virksomheder i Quebec,
men også verdens samfundet
med enorme forurening indirekte, ved at købe råstoffer uden for landes grænser.
Syntes også ledelsen i QEC viser svagheds tegn, da de hele tiden siger, vi forsøger..
Lykkes det for QEC at få tilladelse til indvinding i deres enorme område i QEC, hvem får gevinsten,
bliver der udstedt 90 % nye aktier til kurs 0,20 som mange andre selskaber, til ny investorer, og vi sidder med håret i post kassen
og andre løber om mange år med måske fortjenesten.
Håber ledelsen vil vise styrke og få kursen op, ellers kunne de jo lade finans direktøren tale igen, han kunne få kursen op.
Hjælper ikke på kursen alle de gode artikler der findes frem ,
handling er det bedste , der kan løfte kursen.
Redigert 09.07.2023 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
14.09.2023 kl 13:25
5197
@minsin, jeg er redd den uttalelsen fra MB om tilbakekjøp av aksjer er bare noe han sier for å holde oss aksjonærer varme så for tiden vise hvor mye som ligger i det, men jeg har en følelsen på at dette er en klassisk MB bla bla bla greie, håper jeg tar feil :))
minsin
14.09.2023 kl 13:27
5190
Might be better oportunities in other companies, at OB, could be the reason... at the same time QEC are testing upper trend line, minor correction is normal...
Only 3-400k Shares traded today,, dont put to much in the correction
Anyway oil prices are 20 US higer at than 3 months ago.. which brings abt additional 15-20 mill nok in net income(Q) to QEC.
Gas prices rising to .
Think that small oil and Gas companies, with increasing production, can be the best investment at OB for the next 2-3 months...
Only 3-400k Shares traded today,, dont put to much in the correction
Anyway oil prices are 20 US higer at than 3 months ago.. which brings abt additional 15-20 mill nok in net income(Q) to QEC.
Gas prices rising to .
Think that small oil and Gas companies, with increasing production, can be the best investment at OB for the next 2-3 months...
Slettet brukerskrev Så du har altså solgt QEC nu, eller hvordan skal man forstå dig?
Nei, jeg har ikke solgt.
Men jeg lukker ikke øyne. QEC er helt tragisk.
Men jeg lukker ikke øyne. QEC er helt tragisk.
Redigert 14.09.2023 kl 13:36
minsin
14.09.2023 kl 13:34
5154
Nei - tror det er høyst realistisk at de begynner å kjøpe tilbake aksjer nå...
Penge kassa er "full" - i forhold til borre programmet deres ...
QEC bør absolutt begynne å investere, nå som de har ca 35 mill CAD på kontoen- Penger på kontoen er som kjent død kapital :-)
Timingen kan være perfekt - siden det ventes økt produksjon og inntjening i høst
20-30 mill aksjer bør de kunne kjøpe inn inneværende år - slik som inntjeningen er nå.
MB & insiderne selv har en stor personlig interesse i å få ned det totale aksjeantallet , og dermed øke deres egen prosentvise eierandel i selskapet
Alternativt kan kapitalen brukes på Redleaf i Utah... time will show :-)
Penge kassa er "full" - i forhold til borre programmet deres ...
QEC bør absolutt begynne å investere, nå som de har ca 35 mill CAD på kontoen- Penger på kontoen er som kjent død kapital :-)
Timingen kan være perfekt - siden det ventes økt produksjon og inntjening i høst
20-30 mill aksjer bør de kunne kjøpe inn inneværende år - slik som inntjeningen er nå.
MB & insiderne selv har en stor personlig interesse i å få ned det totale aksjeantallet , og dermed øke deres egen prosentvise eierandel i selskapet
Alternativt kan kapitalen brukes på Redleaf i Utah... time will show :-)
Redigert 14.09.2023 kl 13:41
Slettet brukerskrev Nei, jeg har ikke solgt. Men jeg lukker ikke øyne. QEC er helt tragisk.
Hvis du vitterlig mener, at QEC er så "tragisk", så forstår jeg ikke, at du ikke sælger dine aktier i selskabet?
Det er i virkeligheden dig, som lukker øjnene, hvis du mener, at selskabet er tragisk og du så alligevel bliver i aktien.........Kan du følge mig?
Det er i virkeligheden dig, som lukker øjnene, hvis du mener, at selskabet er tragisk og du så alligevel bliver i aktien.........Kan du følge mig?
Redigert 14.09.2023 kl 14:20
sigj2
14.09.2023 kl 13:59
5123
Menne....når sa Binna at de vurderer å kjøpe tilbake aksjer?
Det har ikke jeg fått med meg.er absolutt tilhenger av det.
Det har ikke jeg fått med meg.er absolutt tilhenger av det.
Jeg følger deg -til en viss grad.
QEC er tragisk som et oljeselskap.
Men som et lodd på Quebec er ikke noe forandret - bortsett fra at tiden løper.
QEC er tragisk som et oljeselskap.
Men som et lodd på Quebec er ikke noe forandret - bortsett fra at tiden løper.
Tiden løber hele tiden, så det er ikke noget nyt, men det er heller ikke noget nyt, at vi venter på en afgørelse i Quebec, om det bliver erstatning eller pilot/udvinding.
Desuden er det heller ikke noget nyt, at QEC tjener gode penge nu og i dag er et gældfrit selskab, hvilket er en kæmpe forandring i forhold til tidligere tider i selskabet, samt det faktum at der venter meldinger omkring Red Leaf, som også vil bidrage til et endnu mere rentabelt selskab i fremtiden.
Men men men, hvis man ikke har tiden (som ganske rigtigt løber) og tålmodigheden til at vente på de ting, så kan jeg godt forstå dig :-)
PS: Jeg har masser af tid og venter gerne.......
Desuden er det heller ikke noget nyt, at QEC tjener gode penge nu og i dag er et gældfrit selskab, hvilket er en kæmpe forandring i forhold til tidligere tider i selskabet, samt det faktum at der venter meldinger omkring Red Leaf, som også vil bidrage til et endnu mere rentabelt selskab i fremtiden.
Men men men, hvis man ikke har tiden (som ganske rigtigt løber) og tålmodigheden til at vente på de ting, så kan jeg godt forstå dig :-)
PS: Jeg har masser af tid og venter gerne.......
Peter Sellers
14.09.2023 kl 14:42
5078
@minsin, joda jeg tar noen av poengene dine og det ble vel heller ikke nevnt til hvilken pris? I så fall hvorfor begynte de ikke å kjøpe tilbake mens vi lå og surra på 1,60 tallet og ikke nå som vi har begynt "litt" stigning i kursen, det finner jeg rart og hvorfor er det ingen som har benyttet seg opsjonene bortsett fra MB som kjøpte for hele 50k :)
minsin
14.09.2023 kl 15:14
5094
Vel - dersom de velger å kjøpe tilbake aksjer - må de se det i forhold til kapitalen de har tilgjengelig, sammen med at de skal sikre videre drift for fremtidig satsning.
Nå er oljeprisen høy - de tjener godt penger .
Q3 blir meget bra - Q4 blir overgå Q3 - grunnet økt produksjon.
Dette med Opsjoner - så har de ikke travelt med å kjøpe.
Mener opsjonene har en pris på 0,27 CAD med en gyldighet på ...lang tid ..
Ikke vits å kjøpe aksjene dyrere enn de er i markedet.
De 50 k aksjer du henviser til var ikke "opsjoner" men noe MB kjøpte over børs
Nå er oljeprisen høy - de tjener godt penger .
Q3 blir meget bra - Q4 blir overgå Q3 - grunnet økt produksjon.
Dette med Opsjoner - så har de ikke travelt med å kjøpe.
Mener opsjonene har en pris på 0,27 CAD med en gyldighet på ...lang tid ..
Ikke vits å kjøpe aksjene dyrere enn de er i markedet.
De 50 k aksjer du henviser til var ikke "opsjoner" men noe MB kjøpte over børs
1013
14.09.2023 kl 15:14
5100
Der kommer ikke aktietilbagekøb der skal investeres i red leaf og nye brønne.
googleearth11
14.09.2023 kl 18:35
4890
Håper du virkelig ikke mener at en leder av et børsnotert selskap lyver om børssensitiv informasjon.
Jensi
14.09.2023 kl 19:24
4812
Har suppleret yderligere i dag
Olien går jo snart over $100
Olien går jo snart over $100
Redigert 14.09.2023 kl 19:25
minsin
14.09.2023 kl 19:42
4998
Sist jeg hørte om tilbake kjøp av aksjer var på pareto konferansen i fjor.
MB uttalte at det var en mulighet qec vurderte
Mener også at det skal stå noe om det i tidligere q - presentasjoner.
Gidder ikke selv å lete
MB uttalte at det var en mulighet qec vurderte
Mener også at det skal stå noe om det i tidligere q - presentasjoner.
Gidder ikke selv å lete
Fjellbris
14.09.2023 kl 20:54
4861
googleearth11 skrev Olja snart på 94 nå.
Skulle akkurat til å skrive det samme, Q3 blir bare bedre og bedre med slike priser kombinert med økt produksjon, for ikke å snakke om Q4 da😀
«Proof og the pudding» kommer sakte til å re prise QEC fremover.
«Proof og the pudding» kommer sakte til å re prise QEC fremover.
Redigert 14.09.2023 kl 20:55
Peter Sellers
15.09.2023 kl 06:59
4596
@minsin god morgen, ja jeg husker at det var nevnt av MB og tror det var en eller annen gang her i våres så du trenger ikke lete opp den for min skyld for jeg vet han har snakket om det, ha en fin dag :)
Peter Sellers
15.09.2023 kl 07:11
4571
@ge11 god morgen, jeg sier ikke at han lyver men fra MB har vi blitt lovet mangt og mye opp igjennom årene som jeg karakteriserer som bla bla bla. Senest i fjor var vi lovet ren produksjon på 3000boe skjedde det? Så når det gjelder min kommentar til minsin så skrev jeg at jeg håper du FÅR rett i det at han (MB) kjøper tilbake aksjer ikke at MB ikke har sagt det, for jeg har fått med meg at MB nevnte dette i våres her! Les for øvrig artikkel fra DN på uttalelser fra MB som er lovnader men som ikke har skjedd og det er ikke første gangen!! Så får vi alle håpe på at pilot blir en mulighet i nær fremtid og at produksjonsøkningen har begynt, ha en fin dag :)
https://www.dn.no/energi/michael-binnion/canada/quebec/oljesjefen-floy-til-norge-for-a-berolige-eierne/2-1-356450
https://www.dn.no/energi/michael-binnion/canada/quebec/oljesjefen-floy-til-norge-for-a-berolige-eierne/2-1-356450
sigj2
15.09.2023 kl 08:25
4433
94,32$ Nå olja
Gått opp 6$ uten antydning på aksjekursen å tre brønner til som spuddes i disse dager. Godt gjort 👏👏
Gått opp 6$ uten antydning på aksjekursen å tre brønner til som spuddes i disse dager. Godt gjort 👏👏
Peter Sellers
15.09.2023 kl 09:29
4342
@sigj2, Qec aksjen er alt for avhengig av utfallet i Quebec, uansett det er tidlig på dagen så vi får se hva vi ender på i ettermiddag :)
Det er alltid uheldig når det skapes forventninger.
(Ref. minsin og kursdrivende børsmelding i slutten av uka)
(Ref. minsin og kursdrivende børsmelding i slutten av uka)
googleearth11
15.09.2023 kl 09:57
4454
Litt enig med deg der. Nye brønner som spuddes skal forøvrig alltid børsmeldes. At noen få av oss har snappet opp de tre nye brønnene, betyr ikke at resten av markedet har fått det med seg. Så vi får vente og se.
minsin
15.09.2023 kl 10:03
4436
Bare tull det du sier...
Grunnen til at vi er på forumet er å høre hva andre mener om selskapet vi er inne i ...
Det er opp til hver enkelt å sile ut hva de mener er rett..
Ang Kursdrivende nyheter i slutten av uka..
Jeg spurte først om det var noen som visste hva den neste nyheten ville være- de som svarte pratet om høringen og q3 fremleggelsen.
Ingen var klar over - September presentasjonen som ligger rett rundt hjørnet.. og forestående Pareto konferansen.
Ser du på tidligere september presentasjoner har de dukket opp 14-16 september ... ca midt i uka.
Da er det naturlig å tro at den vil dukke opp i den tiden.
Vi vet den dukker opp i nær fremtid uansett
I hvilken grad den er kursdrivende - er dine ord. Jeg sier bare hva jeg forventer blir tatt opp.
Det jeg ser på som relevant er mer nytt om lowlands ( Erstatningen , pilot prosjektet), Red leaf i US ..
På den annen side er det ønskelig med kommentarer på at de ikke klarte å holde produksjons planen fra i fjor...
Dersom MB røper som i fjor , dagens kontant beholdning - antar den ligger i omr 33-35 mill cad
Uansett vi kan være enige i at inntektene er betydelig høyere med 94 Us fatet enn med 73 - differansen er det vi kan kalle rein netto..
Grunnen til at vi er på forumet er å høre hva andre mener om selskapet vi er inne i ...
Det er opp til hver enkelt å sile ut hva de mener er rett..
Ang Kursdrivende nyheter i slutten av uka..
Jeg spurte først om det var noen som visste hva den neste nyheten ville være- de som svarte pratet om høringen og q3 fremleggelsen.
Ingen var klar over - September presentasjonen som ligger rett rundt hjørnet.. og forestående Pareto konferansen.
Ser du på tidligere september presentasjoner har de dukket opp 14-16 september ... ca midt i uka.
Da er det naturlig å tro at den vil dukke opp i den tiden.
Vi vet den dukker opp i nær fremtid uansett
I hvilken grad den er kursdrivende - er dine ord. Jeg sier bare hva jeg forventer blir tatt opp.
Det jeg ser på som relevant er mer nytt om lowlands ( Erstatningen , pilot prosjektet), Red leaf i US ..
På den annen side er det ønskelig med kommentarer på at de ikke klarte å holde produksjons planen fra i fjor...
Dersom MB røper som i fjor , dagens kontant beholdning - antar den ligger i omr 33-35 mill cad
Uansett vi kan være enige i at inntektene er betydelig høyere med 94 Us fatet enn med 73 - differansen er det vi kan kalle rein netto..
minsin
08.09.2023 kl 10:39
3057
Teknisk sett ligger aksjen i ett perfekt område , for snarlige rykk
I slutten av neste uke kommer det børsmelding fra QEC , noe som vil drive aksjen oppover etter min mening.
Har selv lastet opp aksjer i forkant av denne meldingen :-)
08.09.2023 kl 10:39
3057
Teknisk sett ligger aksjen i ett perfekt område , for snarlige rykk
I slutten av neste uke kommer det børsmelding fra QEC , noe som vil drive aksjen oppover etter min mening.
Har selv lastet opp aksjer i forkant av denne meldingen :-)
1013
15.09.2023 kl 10:23
4390
Company presentation kommer nu på Onsdag. skiv til Jason alle mand herinde og læg pres på ham for aktietilbagekøb udlodning eller hvad i nu mener vil være godt for aktionærerne.
minsin
15.09.2023 kl 10:51
4312
Det er ditt valg om du kjøper aksjer eller ei...
Teknisk sett så har jeg tidligere sagt at vi må "tygge" oss gjennom motstanden i omr 1,80-1,85 og det er antakelig det som skjer nå...
Naturlig at aksjen korrigerer litt når den møter motstand, er nok endel som vil selge når en aksje møter motstand... så det kan ta noen dager...
Klarer vi å bryte 1,85 kan veien være kort til omr rundt 2,15
Fundamentalt så er oljeprisen på lag med oss aksjonærer- så om ikke oljeprisen plutselig faller med 10 US -- så kommer vi nok igjennom motstanden snarlig eller innen relativt kort tid..
På nedsiden ligger det støtte omr rundt 1,60
Det er det jeg forholder meg til... slik som jeg ser det ligger fortsatt aksjen i ett meget bra område for videre rykk..
Dagens ordre bilde tyder på at det er få som vil kjøpe eller er avventende ... samtidig er det omtrent ingen som vil selge aksjen på dette nivået. kun 76K aksjer omsatt
Teknisk sett så har jeg tidligere sagt at vi må "tygge" oss gjennom motstanden i omr 1,80-1,85 og det er antakelig det som skjer nå...
Naturlig at aksjen korrigerer litt når den møter motstand, er nok endel som vil selge når en aksje møter motstand... så det kan ta noen dager...
Klarer vi å bryte 1,85 kan veien være kort til omr rundt 2,15
Fundamentalt så er oljeprisen på lag med oss aksjonærer- så om ikke oljeprisen plutselig faller med 10 US -- så kommer vi nok igjennom motstanden snarlig eller innen relativt kort tid..
På nedsiden ligger det støtte omr rundt 1,60
Det er det jeg forholder meg til... slik som jeg ser det ligger fortsatt aksjen i ett meget bra område for videre rykk..
Dagens ordre bilde tyder på at det er få som vil kjøpe eller er avventende ... samtidig er det omtrent ingen som vil selge aksjen på dette nivået. kun 76K aksjer omsatt
minsin
15.09.2023 kl 11:02
4284
I forhold til tilbake kjøp av aksjer- er jeg litt usikker.
Selvfølgelig er det ett svært positivt signal- der QEC indikerer aksjen er for billig.
På den annen side kan de pengene brukes på andre områder , som vil gi større langsiktig inntjening.
Eks dersom de intensiverer borre programmet sitt - vil vi få en langsiktig gevinst...nå som oljeprisen er høy.
Det jeg ikke liker er at pengene ligger på konto og bare forrenter seg. Ønsker en mer aktiv selskaps politikk, der selskapet virkelig satser..
Dersom det blir noe av "pilot prosjektet "- må de ha litt penger på konto..
Time will show- ledelsen får finne ut hva som er beste investeringer- de har " helhets bildet".
Selvfølgelig er det ett svært positivt signal- der QEC indikerer aksjen er for billig.
På den annen side kan de pengene brukes på andre områder , som vil gi større langsiktig inntjening.
Eks dersom de intensiverer borre programmet sitt - vil vi få en langsiktig gevinst...nå som oljeprisen er høy.
Det jeg ikke liker er at pengene ligger på konto og bare forrenter seg. Ønsker en mer aktiv selskaps politikk, der selskapet virkelig satser..
Dersom det blir noe av "pilot prosjektet "- må de ha litt penger på konto..
Time will show- ledelsen får finne ut hva som er beste investeringer- de har " helhets bildet".
Noen lekket informasjon om at Binnion skal holde en presentasjon i september og markedet sender kursen sørover.
Markedet har tydeligvis lært av årevis med skuffelser..
Markedet har tydeligvis lært av årevis med skuffelser..
Prewia
15.09.2023 kl 15:41
4080
Makalöst höga oljepriser nytt al time high på börsen o Q backar som et av få bolag på börsen
Spot on, Trump.
minsin
15.09.2023 kl 16:27
3969
Det er variasjoner i aksjekurs vi investorer lever av--- det gir både salgs- og kjøps muligheter..
Det at det er september presentasjon er ikke noe som er "lekket" - QEC har det som en årlig rutine og at MB dukker opp på Pareto konferansen.
Vi får se hva presentasjonen bringer - klarer MB å overbevise markedet så stiger aksjen, blir det generell "svada" faller den. Verre er det ikke.
Det tekniske passer fortsatt bra .
Vi må "tygge" oss igjennom motstanden 1,80-1,85. klarer vi det - så åker vi videre nordover....
Ser ut til at oljeprisen alene ikke klarer å presse aksjen igjennom området
Omsetningen er 300 k , som viser liten interesse for aksjen. Få kjøpere og få selgere.
Det at det er september presentasjon er ikke noe som er "lekket" - QEC har det som en årlig rutine og at MB dukker opp på Pareto konferansen.
Vi får se hva presentasjonen bringer - klarer MB å overbevise markedet så stiger aksjen, blir det generell "svada" faller den. Verre er det ikke.
Det tekniske passer fortsatt bra .
Vi må "tygge" oss igjennom motstanden 1,80-1,85. klarer vi det - så åker vi videre nordover....
Ser ut til at oljeprisen alene ikke klarer å presse aksjen igjennom området
Omsetningen er 300 k , som viser liten interesse for aksjen. Få kjøpere og få selgere.
Ok, bare litt forvirrende..
I forrige uke skrøt du på deg at du muligens var den eneste som visste om kommende presentasjon...mens nå skriver du at det er en velkjent årlig tradisjon at Binnion informerer på Pareto konferansen..
I forrige uke skrøt du på deg at du muligens var den eneste som visste om kommende presentasjon...mens nå skriver du at det er en velkjent årlig tradisjon at Binnion informerer på Pareto konferansen..
minsin
15.09.2023 kl 17:53
3837
Skrøt ikke om noe som helst , i grunnen...
Forrige uke spurte jeg om noen visste hva det neste som ville skje rundt selskapet var - de på forumet svarte stort sett høringen , og q3 fremleggelsen..
Da måtte jeg opplyse om at september presentasjonen var anmarsj - noe som jeg trodde skulle komme rundt midten av Sept og at MB mest sannsynlig skal på Pareto konferansen..
Ikke skryt fra min side, heller en skuffelse over hvor lite aksjonærene her inne faktisk vet om selskapet de investerer i...
MBs tilstedeværelse på pareto konferranser - søk på goggle - så finner du ut fort ut at det er en rutine/tradisjon
Forrige uke spurte jeg om noen visste hva det neste som ville skje rundt selskapet var - de på forumet svarte stort sett høringen , og q3 fremleggelsen..
Da måtte jeg opplyse om at september presentasjonen var anmarsj - noe som jeg trodde skulle komme rundt midten av Sept og at MB mest sannsynlig skal på Pareto konferansen..
Ikke skryt fra min side, heller en skuffelse over hvor lite aksjonærene her inne faktisk vet om selskapet de investerer i...
MBs tilstedeværelse på pareto konferranser - søk på goggle - så finner du ut fort ut at det er en rutine/tradisjon
Som du skjønner - det er vi som ikke forstår.
Elly hadde også helt rett i sin antagelse om at aksjen skulle over 2 denne uken - bare vi forstår hva han egentlig mente.
Elly hadde også helt rett i sin antagelse om at aksjen skulle over 2 denne uken - bare vi forstår hva han egentlig mente.