Aker Horizons + Aramco = Sant

Frodon
AKH 13.07.2023 kl 10:30 105906

Skal Aramco samarbeidet vĂŠre game changeren for AKH?

13.07.2023, 10:00:13

«Aker Carbon Capture and Aramco to explore partnership opportunities to deploy CCUS modular solutions in Saudi Arabia»

https://newsweb.oslobors.no/message/595242

Hvis vi skal leke litt med tall her:

AKH eier 58,4% av Mainstream. AKH selv priser eierandelen til kr 7,7 milliarder. Sparebank 1 Markets priser eierandelen til kr 4,9 milliarder. Frodon sin prising av eierandelen fra 15.2.2023 var pÄ kr 4,14 milliarder. Vi kan regne pÄ utfallet i total verdien med alle 3 vurderingene

AKH eier 43,27% av Aker Carbone Capture. Mcap kr 9,2 milliard, dvs AKH sin eierandel er verdt ca kr 3,98 milliarder.

AKH eier 100% av Asset Development. AKH priser dette til kr 2,071 milliarder. AKH skriver selv at det meste av de kr 935 mill er verdier i Aker Narvik sitt industriomrÄde. AKH kjÞpte tomter og slikt for et par hundre mill. Hvorfor er det omrÄdet verdt ca kr 1 milliard nÄ? Har AKH brukt sÄ mye cash pÄ det omrÄdet? Jeg tviler sterkt, da cash beholdningen til AKH eller Aker Narvik ikke har gÄtt ned med ca 700 mill i samme periode Þkning i verdien har Þkt. Er det noen som har sett noen forklaring pÄ denne prisingen? Jeg ser Sparebank 1 Markets priser Asset Development til kr 1,24 milliarder. La oss bruke denne prisingen i utregningen, sÄ fÄr heller resten av prisingen bli et pluss seinere.

Other kr 238 mill (er det her SuperNode og GreenStat eierandelene ligger?). GreenStat aksjene er verdt kr 114 mill og siste punkt jeg hadde pÄ SuperNode var en verdi pÄ kr 48 mill. Hva er det som utgjÞr resten av verdiene pÄ denne posten?

Da fÄr vi en utregning med AKH sine verdier:

Mainstream kr 7,7 milliarder
ACC kr 3,98 milliarder
Asset Development kr 1,24 milliarder
Other kr 238 mill
Cash kr 3,583 milliarder
Gjeld kr 6,225 milliarder
Totalt kr 10,51 milliarder, dvs ca kr 15,23 pr aksje

Mainstream kr 4,9 milliarder
ACC kr 3,98 milliarder
Other kr 238 mill
Cash kr 3,583 milliarder
Totalt kr 7,71 milliarder, dvs ca kr 11,17 pr aksje

Mainstream kr 4,14 milliarder
ACC kr 3,98 milliarder
Other kr 238 mill
Cash kr 3,583 milliarder
Totalt kr 6,95 milliarder, dvs ca kr 10,07 pr aksje

Legger vi inn en holding rabatt pÄ 20%, utgjÞr det ca kr 2 i rabatt
Da stÄr vi igjen med verdier for ca kr 8 pr aksje
Redigert 13.07.2023 kl 19:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
01.08.2023 kl 22:20 3356

Hehe, hvis du ser pĂ„ fundamentene i ACC, er det vell kun long short som gjelder 😉 Du kan jo presentere en fundamental utregning pĂ„ ACC, som forsvarer dagens prising? Det burde vĂŠre en enkel oppgave for deg, som tydeligvis ikke er amatĂžr 😂😂😂
MorganKane
01.08.2023 kl 19:13 3553

Klar kursoppgang bĂžr korrelere med faktiske nyheter, enten makro eller mikro. Det samme bĂžr nedgang gjĂžre.

Helt greit Ä vente forsÄvidt, men dobling kan skje over natten. Dvs, hvis de drar opp en kanin av hatten og salg eventuelt kompromiss har blitt inngÄtt. Derfor;
Hvis du har full tro pÄ aksjen, slik som jeg har, sÄ hadde jeg Þkt i hver fall noe nÄ nÄr den subber langs bunnen. Forutsatt at du kan la aksjene stÄ en god stund (pÄ kort sikt vet man aldri hva skjer).
DĂžlle
01.08.2023 kl 18:52 3560

Ja tenk pÄ det da. SItte i minus fÞr resesjon, bÞrskrakk mm. J kjedelig. Like kjedelig som Ä lese innleggene dine. Du var jo voldsomt opptatt av Ä lage en uhorvelig mengde trÄder om dette viruset du var sÄ helt utrolig engstelig for. Du messet daglig om dommedagsvarianter. Hvordan gikk det egentlig. Jo det gikk akkurat som jeg sa til deg flere ganger. Det gÄr over av seg sjÊl og panisk til manisk babbel er meningslÞst. NÄ har du los pÄ et nytt spÞkelse. Huzzah
karve
01.08.2023 kl 18:05 3605

Mitt snitt er 3 ganger dagens kurs sÄ det et sagt, men i min portefÞlje er det den aksjen jeg er minst redd for . Har heldigvis lang horisont her og lar meg ikke blende av FRODON . Bygd opp kapital for storinnkjÞp den dagen jeg ser klar kursoppgang, tror ikke jeg er alene om det.
MorganKane
01.08.2023 kl 17:36 3667

Teknisk analyse er for amatÞrer. Se pÄ det fundamentale. Og vurder deretter. Teknisk analyse fungerer kanskje pÄ 6 av 10 aksjer. Hvis du ikke har peiling pÄ det fundamentale sÄ er teknisk imidlertid rein tipping nÄr det kommer til enkeltaksjer (hvis man fÞlger teknisk analyse blindt pÄ noen titalls aksjer sÄ har det sikkert en hensikt).

Fundamentalt er AKH et rÞverkjÞp. Problemene i Chile er ikke lÞst. Det er store kostnader og uenigheter med lÄngivere/avtalepartnere, men det er lÞsbart pÄ mellomlang sikt. Mulig de realiserer ett tap igjennom ett kompromiss, men det realiserte tapet vil vÊre himmelsk mye lavere enn hva markedet per nÄ tilsynelatende forventer (ref dagens aksjekurs). I beste fall lÞses ting av seg selv igjennom mer forbruk av elektrisk kraft i nord-chile (hydrogenproduksjon) samt Þkt lagringskapasitet (batterier og pumpekraftverk). Neste q blir spennende.

I tillegg er jeg rimelig sikker pÄ at ACC vil presentere flere avtaler i lÞpet av kort tid. Hold pÄ alt. Eventuelt Þk sakte men sikkert utover august.
Redigert 01.08.2023 kl 17:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
sisterx
01.08.2023 kl 17:31 3682

Det kan vel ikke helt utenkelig at en teknisk rekyl nĂŠrmer seg, muligens da opp mot kr 8,30 -
Aksjen ligger i oversolgt terreng -vet ikke hvor mye mer den skal falle fĂžr aksjen vender og setter en (i vĂŠrt fall forelĂžpig) bunn. Ikke lett Ă„ kimse av det grĂžnne heller. Det politiske trykket vil bare Ăžke.
Bamse
01.08.2023 kl 17:23 3711

Jeg gikk inn litt pÄ 5.8. Spennende tider fremover. Hvordan ser det ut teknisk ?
Bamse
01.08.2023 kl 17:22 3718

Jeg gikk inn litt pÄ 5.8. Spennende tider fremover. Hvordan ser det ut teknisk ?
Frodon
01.08.2023 kl 17:06 3744

Jeg er sÄ spent pÄ om dette slÄr til. Tror jeg begynte Ä advare mot dette i oktober 2022. Tenk sÄ kjedelig Ä sitte 30-40-50% eller mer i minus i en aksje allerede fÞr bÞrsene begynner Ä falle

«Resesjon i USA 12-24 mnd etter 2 Ärs renten var hÞyere enn 10 Ärs renten 30.3.2022. BÞrsene pleier toppe ca 17 mnd etterpÄ, dvs ca 30.8.2023»
Bamse
31.07.2023 kl 22:22 4236

Hvordan ser AKH ut teknisk? Det kommer til Ă„ komme for fult fremover. Det grĂžnne skifte kommer.
MorganKane
31.07.2023 kl 00:59 4589

NĂ„ begynner lĂžsningene Ă„ komme. Og btw, Atacama Ăžrkenen er helt nord i landet.

https://www.dsneg.com/news/the-largest-solar-battery-energy-storage-proje-69605621.html

Det som virkelig kommer til Ä ta av i Chile er Hydrogen. Det har, pÄ lik linje med batterier, begynt Ä komme sÄ smÄtt. I lÞpet av ett par Är vil det vÊre helt enormt. Og behov for lokal strÞm i nord " will go true the roof". Mer om det seinere.
Redigert 31.07.2023 kl 01:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
MorganKane
29.07.2023 kl 13:48 4997

Gode innspill upside,

For Ä ta regnestykket fÞrst; ACC har en verdi pÄ 9,43milliarder kroner. La oss si at verdien her Þker 10%, dvs 943 millioner kroner. Vi vet samtidig at AKH eier 43.27 % av dette, dvs. en Þkning pÄ 10% i ACC gir en verdiÞkning pÄ ca. 408 millioner i AKH. Dagens kurs pÄ AKH er 3.91 milliarder. Mao., alt annet likt, Þker verdien pÄ AKH med drÞye 10.4% nÄr ACC Þker med 10%. Rimelig heftig, men likevel et faktum.

NĂ„r det gjelder de andre "underselkapene" sĂ„ mener jeg at de ikke har floppet. Alle har alltid visst at dette tar tid. Kompetanse har Ăžkt. Prosjekter har modnet seg. Det er analytikere som har feilet fundamentalt, godt stĂžttet opp av inkompetente journalister i FA som, i beste fall (og i verste fall har vĂŠrt korrupte som fĂ„), kun har tenkt antall klikk ulike overskrifter ville generere. Å snakke om inntjening i 2030-2050 og verdistette aksjene etter slike helt meningslĂžse tippinger (og ikke engang ta hĂžyde for rentehevningerne som alle visste ville komme) burde ha vĂŠrt kriminelt. Kriminelt! Intet mindre. Kun gudene vet hvor mange smĂ„sparere de flĂ„dde.

Uansett, nÄ har de grÞnne aksjene falt 80-90%, vi er to Är nÊrmere realiseringer av prosjekter og behovet for lÞsninger har Þkt, bÄde innenfor vind, sol, cc og hydrogen/ammoniakk.

Har du vurdert hva andre selskaper med tilsvarende vekstportefĂžlje som Mainstream er verdt? Bare "brainppoweren" i Mainstream (med 600 ansatte) er verdt milliarder.

Redigert 29.07.2023 kl 14:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
upsidedown
29.07.2023 kl 12:39 5060

«PÄ disse kursene (og med den eierandelen) er man faktisk mer eksponert i ACC ved Ä kjÞpe AKH enn ACC. Teknisk analyse blir helt meningslÞs i slike tilfeller.»

Dette mÄ du utdype. Den er ny for meg.

Synes headingen er villende. Det var ikke AKH som inngikk LOI. AKH er en konstruksjon som vil vĂŠre under kurspress relativt lenge. Det er ingen snarveier innenfor hydrogen. Og vindprosjektene, med de akselererende budprisene, er etter mitt skjĂžnn dĂždfĂždt i lang tid fremover.

ACC er det eneste lyspunktet. Jeg er for tiden ikke inne i ACC, men den er alltid pÄ blokka. Den vil kjÞre heis inntil de fÄr gjennombrudd pÄ konseptet der kundene inngÄr kontrakter og betaler per tonn ACC tar hÄnd om. Det kan skaleres opp relativt raskt da modulene Aker Solutions produserer i hovedsak er ferdigutviklet. Drar dette ut i tid, eller renner ut i sanden, er jeg usikker pÄ hva Aker foretar seg.

De har lansert fire selskaper pÄ bÞrs. Tre har floppet totalt og et har klart seg rimelig bra tatt i betraktning at aksjen var verdsatt til 1,75 da den ble introdusert pÄ bÞrs. Kjenner jeg Aker rett jobbes det pÄ hÞytrykk for Ä lÞse problemet, men utfallet kan bli overraskende og gÄ i disfavÞr av alle «vÄte drÞmmer» om Ä bli rik pÄ Akers grÞnne satsing.
Redigert 29.07.2023 kl 12:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
MorganKane
29.07.2023 kl 12:06 5084

Takk for dette. Gitt de to dager i forsinkelse og en nettorediuksjon pÄ 3-400 000 aksjer per dag er det en drÞy uke fÞr de er tomme.

Videre, vi mÄ anta at villigheten til Ä kjÞpe disse aksjene Þker jo lavere pris du fÄr kjÞpt de til. Dessuten vil til og med mindre aktÞrer, som meg, se "enden" av tunnelen, og posisjonere seg deretter. Neste uke blir nok en fin uke Ä Þke pÄ, uavhengig av om bunnen er nÄdd eller ikke.

Plutselig, pÄ toppen av det hele, med rentetoppen nÄdd i USA, men fortsatt noen trinn igjen her hjemme sÄ oppdager Bank of NY at de har driti seg ut og hopper inn igjen siden man plutselig fÄr en kronestyrkelse fremover...
Patron72
29.07.2023 kl 11:25 5139

Flott innlegg Morgan

KjÞpte meg inn igÄr, denne gang med tanke om Ä bli vÊrende.
Har tradet mye i 22/23, men fĂžler tiden er inne for langsiktighet i 3 til 4 selskap.

Siste nytt fra kjÞp/salg er at bank of ny solgte ca 600k og har nÄ ca 4,3 millioner aksjer.
Samtidig fyller de pÄ med en annen konto. Der stÄr de registrert med kjÞp av ca 240k og totalbeholdning ca 1 million aksjer.( nb 2 dagers forsinkelse pÄ disse oppdateringer)
Redigert 29.07.2023 kl 11:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
MorganKane
29.07.2023 kl 10:35 5214

Det var trist Ä hÞre. AKH, uansett hvordan du vrir og vender pÄ det, er nÊr bunnen. Det blir helt meningslÞst Ä se pÄ AKH alene. Man mÄ ogsÄ se pÄ ACC. Dette siden AKH eier 43,27% av ACC. OG: ACC er fantastisk. I mine Þyne blir det mer og mer Äpenbart at carbon capture (CC) blir en svÊrt viktig del av lÞsningen. Og der er ACC heeeeeelt i ledelsen av utviklingen. Og CC kommer sinnsykt raskt nÄ. Man ser at man ikke klarer Ä redusere bruk av fossilt raskt nok. Dette i kombinasjon med de forferdelige klimaeffektene fossilt brennstoff har gjÞr at CC vokser frem. Og det vil vokse svÊrt raskt. Og ACC er som nevnt definitivt i ledelsen her. Kontraktene den siste tiden viser dette. Og mulighetene fremover, kanskje fÞrst og fremst i USA, er helt enorme. For Ä ikke snakke om samarbeidet nÄ med Amerco.

Kun gudene vet om ACC er manipulert pÄ kort sikt. Man skulle nesten tro det nÄr AKH sin eierandel er ca 4,1 milliarder, mens verdien av AKH er 3,9 milliarder. ACC vil garantert gÄ litt opp og ned, med CC blir en viktig del av lÞsningen. Og pÄ sikt vil ACC Þke kraftig. Da vil AKH fÞlge etter. PÄ disse kursene (og med den eierandelen) er man faktisk mer eksponert i ACC ved Ä kjÞpe AKH enn ACC. Teknisk analyse blir helt meningslÞs i slike tilfeller.

Videre, allerede pÄ dagens kurs er Mainstream verdsatt negativt av markedet (gitt at resten av AKH, dvs hydrogen, supernode og diverse annet er mer eller mindre riktig priset). Det er selvfÞlgelig bare tull. Selv Sparebank1 ga AKH et par Är Ä lÞse problemene. Og lÞsninger pÄ problemene vil komme. Seinest pÄ Aker sin siste presentasjon sa ledelsen at AKH sine problemer er en hovedprioritet for hele Aker konsernet. Det sier litt. I den forbindelse er jeg meget spent pÄ hva den juridiske omorganiseringen som er igang nÄ (jfr. melding 20 juli) vil bety. Jeg tror at de kanskje vil selge noe av portefÞljen i Chile. Det er Äpenbart at for et langsiktig stort selskap eller grÞnt investeringsfond, sÄ har ChileportefÞljen stor verdi. Infrastrukturen er bygget og vil vÊre produktiv i 20-30 Är. Og med inflasjonen som har vÊrt har byggekostnadene bare Þkt. Ergo; jeg tror fortsatt at den langsiktige verdien bÞr vÊre der den var fÞr nedskrivningene. Uavhengig av hva de mer kortsiktige kostnadsprobleme ved avtalene som allerede er inngÄtt betyr. NÄr (hvis) AKH selger en del av ChileportefÞljen, som jo den juridiske omorganiseringen sannsynligvis gir Äpning for, sÄ vil resten av portefÞljen ogsÄ reprises. Vi kan med andre ord lett doble oss over natten. Og til slutt; husk at Mainstream er mye mer enn bare Chile. De har mange prosjekter i portefÞljen, bÄde i USA, SÞr-Afrika, Australia osv. Alt dette blir totalt oversett ved dagens prising av aksjen. I andre selskaper blir slike portefÞljer verdsatt til milliarder. Kort sagt; dagens prising av AKH er helt latterlig.

Mitt klare rÄd: Þk sakte, men sikkert. Eventuelt bare hold pÄ de aksjene du har (kan godt hende at noen pÄ topp 20 har strategisk bestemt seg for Ä selge seg helt ut og pÄ ultrakort sikt ved man aldri hva skjer). Videre ikke legg for mye vekt pÄ den kortsiktige kursen i ACC, den vil gÄ opp og ned, men fÞlg med pÄ trenden og volumene. Og ikke minst nyheter fra dem.

Redigert 29.07.2023 kl 10:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
VĂ„gakallen
28.07.2023 kl 23:44 5446

Det ristes jevnt og trutt i aksjetreet til AKH.
Tok en liten back track pÄ kursutviklingen og hva topp 20 sysler med. Greit Ä ha noen referansespor. Kursen pÄ AKH har siden 16. juni 2023 falt ca. 32,16%. Ingen vet nÄr kursen bunner ut, men selskapsstrukturer i AKH bÞr kunne trigge store aktÞrer til Ä satse pÄ AKH i tiden fremover. ACC utvikler seg positivt i et marked som vil fortsette Ä etterspÞrre selskapets produkter og teknologiske lÞsninger. Topp 20 har siden 20 juli 2023 i hovedsak «sittet stille i bÄten». Aker Capital og Folketrygdfondet disponerer som kjent 70,27% av antall aksjer. The bank of new York mellom har solgt seg ned med a. 2,9 mill aksjer, og disponerer nÄ ca. 4 907 584 aksjer (0,71%). SÄ litt positivt info, Clearstream banking SA (topp 4) har i perioden Þkt sin beholdning med et lite tygg pÄ litt over 100 000 aksjer. Aker sitter med nÞkkelen til verktÞykassa, sÄ det blir interessant Ä se hva som skjer utover sensommer og hÞst. Tror det er viktig Ä ha med seg at det er mange markedsaktÞrer og lokalsamfunn/regioner som satser og heier pÄ AKH sine prosjekter og satsingsomrÄder. MÄlrettet fokus vil pÄ sikt kunne skape positive synergieffekter.
Ønsker alle en fin helg😎

Redigert 28.07.2023 kl 23:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bamse
28.07.2023 kl 22:05 2960

NĂ„ har vel renta i USA nĂ„d toppen. Tenker at det nesten er et kjĂžps signal nĂ„r de advarer mot AKH😊
Redigert 28.07.2023 kl 22:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Patron72
28.07.2023 kl 17:27 3187

Hvordan er treffprosenten til denne gjengen?
Hadde vÊrt interresant Ä sett en statistikk pÄ dette.
MorganKane
28.07.2023 kl 16:21 3285

Herlig,

Bare Ă„ laste sakte men sikkert. Sakte, men sikkert.
DividendYield
28.07.2023 kl 16:10 3322

https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/28/8025375/bytter-ut-deler-av-portefoljen-advarer-mot-to-gronne-aksjer

Ikke I fĂžlge denne analytikeren. Det advares mot Aker horizon. Det er ingen stĂžtte under dagens kurs og risikoen i Ă„ investere i aksjen er svĂŠrt hĂžy.
MorganKane
28.07.2023 kl 15:16 3424

Vel,

Alt dette er nÄ prissatt til negative kroner. Samtidig er det stor interesse for ACC. KjÞp sakte men sikkert. Dette vil snu. I dag, eventuelt neste uke, eventuelt uken etter.
Frodon
28.07.2023 kl 14:27 3514

Ser du eks bevegelsene til nÄ i 2023 pÄ alle de 4 kontoene til The bank of new york? Regner med at det er netto salg, men hvor mye har de andre kontoene kjÞpt? Det er min observasjon ogsÄ, at mye smÄ aksjonÊrer plukker

Dette er jo litt av det vi har diskutert her siste Ă„ret. Hentet fra dagens BĂžrsXtra

«MOTVIND: Mens Equinor-sjef Opedal kaller det havsvindindustriens fÞrste lille krise mener Recharge at industrien rammes av en perfekt storm med fÞlgende problemer: Kostnadsinflasjon, lang behandlingstid for tillatelser, motstand mot utbygginger, mer laber interesse fra de store oljeselskapene og produsenter av offshore vindturbiner med svake resultater»
synste
28.07.2023 kl 14:27 3524

Other investors har Þkt en 8-10 mill aksjer sist mnd ca. Nei har ikke god nok oversikt pr nÄ.
Hugoil
28.07.2023 kl 11:57 3713

synste/frodon: BankONYMellon er typiske mellomkonti i shorte-oppsett. De handler ikke bare med seg selv, men med originatorer i andre store meglerselskaper, selfÞlgelig i utlandet. Men i NANOV brutke de ogsÄ Storebrand fond sin konto for egenhandel. SÄ synste, fikk du god nok oversikt til Ä si sikkert at det er smÄaksjonÊrer som har kjÞpt det meste av aksjene? Jeg skrev vel i forrige innlegg at ASP, som ble dÞmt av Finanstilsynet, har rett i sin kritikk nederst i artikkelen pÄ FA-linken lenger opp.

Eller: Ne vnte vel tidligere ogsÄ om stÞrste risiko for AKH:
--
FN og WEF: «Vi eier vitenskapen og det bÞr verden fÄ vite» uttalt av Melissa Fleming i FN.
“We own the science, and we think that the world should know it, and the platforms themselves also do,”

“If you Google ‘climate change,’ you will, at the top of your search, you will get all kinds of UN resources.”

“Another really key strategy we had was to deploy influencers
 influencers who were really keen, who have huge followings, but really keen to help carry messages that were going to serve their communities, and they were much more trusted than the United Nations”

“This idea that all speech is equal is not true”

The Exposé

De innrÞmmer at de sensurerer sÞkeresultater, og betaler Big Tech & pÄvirkere for Ä forme publikums oppfatning om covid og klimaendringer.

https://www.weforum.org/events/sustainable-development-impact-meetings-2022/sessions/tackling-disinformation

>AltsÄ; vil greit grÞnt reset fungere ogsÄ under ikke-sensurert tilvÊrelse - hvor solsystemet fortsatt fungerer. Eller er det en god hensikt i Ä trykke penger og Þdsle de pÄ lite selv-valÞriserende prosjekter, les artikkelen av Fazi pÄ Armstrong trÄden.

Hva er "headwinds"ene som BĂžrge Brenda nevner her?
"From 19-23 September 2022, over 800 leaders from the private sector, government and civil society gathered from across the world to agree concrete actions to address these pressing issues.

“Finding ways to work together is all the more important in an increasingly fractured world,” said Bþrge Brende, President and Member of the Managing Board, World Economic Forum. “Despite challenging headwinds, there are instances – pockets – of collaboration that are not only promising, but offer insight into what makes cooperation possible, and even durable.”

Det er now or never: https://youtu.be/O7J6ws_XGKE
Det er ikke det at miljÞvern ikke er bra, men at det kobles med profitt. Det er litt som Ä finne opp en evighetsmaskin, man er nÞdt til Ä lure noe inn for Ä fÄ folk til Ä investere. Og det er der den stÞrste profitten ligger. Det har vi allerede sett pÄ bÞrsens grÞnne del fom. under korona-furoraens pengetrykking og slusing inn i det grÞnne.

---

Hvorfor lĂžy Joe Biden?

Joe Biden har hatt mange mĂžter med Hunter Bidens forretningsforbindelser.
Dokumentasjonen i saka mot Hunter Biden viser at president Jo Biden har lĂžyet for det amerikanske folket. Hvorfor lĂžy Joe Biden?
KanekoaTheGreat https://twitter.com/KanekoaTheGreat/status/1684732790225653760
Redigert 28.07.2023 kl 14:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
28.07.2023 kl 11:28 3705

akh kan dobles fort om det kommer noe mer news angÄende lÞsning i chile / mainstream
synste
28.07.2023 kl 10:41 3776

Har bare mobil tilgang nÄ Frodon sÄ kan ikke hjelpe deg med det du etterspÞr akkurat nÄ mtp oversikt siste mnd. Er vel noen som har tilgang pÄ pc som kan hjelpe kanskje?
synste
28.07.2023 kl 09:16 3888

De har 2 kontoer til pÄ 43 og 45. Plass. Derav den ene har handlet litt siste dagene. The bank of New York MELLON SA/NV som kjÞper. 775k sitter de pÄ nÄ. Men er ikke de som tar volumet som selges. SmÄ aksjonÊrer som har plukket mye.
Frodon
28.07.2023 kl 07:19 4076

The bank of new york solgte ca 900.000 aksjer til og det er veldig fĂ„ kjĂžp pĂ„ topp 20 🙈 Den som Ăžkte litt pĂ„ topp 20, var Nordnet Livsforsikring, som er privat investorer. Spurte tidligere om noen har tilgang til topp 50 listen, om de kan legge ut endringene eks siste mnd, men ingen svar enda. Hadde et fond plukket opp aksjene til The bank of new york, ville fondet kommet opp pĂ„ topp 20, men det har ikke skjedd. SĂ„ aksjene er spredt utover til nĂ„.

Det store spÞrsmÄlet nÄ, er om The bank of New York skal selge ut aksjene fra den andre kontoen sin ogsÄ. De har 2 kontoer pÄ topp 20, kun den ene som har solgt til nÄ
Taycon
28.07.2023 kl 07:05 4098

Hadde blitt litt av et team: Akh - E.on - Fertiberia: 3 giganter pÄ samme lag.
Redigert 28.07.2023 kl 07:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Taycon
28.07.2023 kl 06:41 4124

AKH kan jo legge inn et generÞst bud pÄ Hrgi og konvertere fra grÞnn til blÄ ammoniakk. Er litt short pÄ strÞm i Narvik har jeg forstÄtt. 3-4 prosent av Norges samlede forbruk!!!
«E24 har tidligere skrevet at Aker Horizons har fÄtt reservert tilgang pÄ 230 megawatt i Narvik gjennom sin partner Nordkraft Industrinett. En slik kapasitet tilsvarer et forbruk pÄ inntil to terawattimer (TWh) kraft Ärlig.

Skulle selskapet fÄ tilgang pÄ 600 megawatt, vil dette kunne utgjÞre et maksimalt forbruk pÄ 5,3 TWh Ärlig. Det tilsvarer mellom tre og fire prosent av Norges samlede kraftforbruk».. https://e24.no/energi-og-klima/i/y6y8vJ/roekke-selskap-fikk-stoettebrev-men-ikke-stroem
Redigert 28.07.2023 kl 06:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Taycon
27.07.2023 kl 15:22 4408

For de som eventuelt Ăžnsker Ă„ foreta en selvstendig sammenligning eller vurdere spm. om oppkjĂžp. AKH/Hrgi. Sjekk ut denne og takk for oppmerksomheten. https://www.finansavisen.no/forum/thread/160452/view/0/1
Redigert 27.07.2023 kl 17:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Taycon
27.07.2023 kl 12:42 4560

Dersom Frodons verdivurdering av Akh er i nÊrheten av riktig, sÄ er konklusjonen opplagt. Sannsynligvis vesentlig hÞyere avkastning pÄ kjÞp avi Hrgi. vs Akh. Alltids kjipt nÄr store aktÞrer selger seg ut. Det er Ärsaken til kursmassakren i hrgi. ForstÄtt det slik at akh er utsatt for det samme nÄ. Vi er heldigvis kvitt Ferncliff/Saga/State og resten av den gjengen, men de er jo ogsÄ grunnen til at man kan skaffe seg aksjen til en meget hyggelig pris. Det samme kan jo tenkes her.
Patron72
27.07.2023 kl 08:54 4798

Vi fĂ„r hĂ„pe det. Selv har jeg brukt sommeren pĂ„ Ă„ kjĂžpe meg opp i Elkem. Etter rekordĂ„ret 2022 har aksjekurs fĂ„tt juling nĂ„ i Ă„r. Satser pĂ„ at det snur oppover etterhvert 😄

Sitter med cash i backup sÄ det blir nok akh pÄ meg igjen en dag.
Taycon
27.07.2023 kl 08:46 4794

😅Noen dager unna avklaring partnerskapsavtale med Fertiberia, tildelt kraft og ca. 780 mill. kontant/stþtte som tilsvarer kr 35 pr. aksje.
Du fÄr nÄ Hrgi for kr. 6+. Verdien av lisens for lagring av CO2/Polaris kapasitet 100 mill. tonn er utelatt. Regner med at Frodon er ute av Hrgi siden han ikke lenger forsÞker Ä fÄ flere over. Blir nok bra bÄde for AKH og Hrgi til slutt - tenker jeg.
Redigert 27.07.2023 kl 09:09 Du mÄ logge inn for Ä svare