$$$PGS$$$ 😶‍🌫️

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.08.2023 kl 12:43
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 18.07.2023 kl 10:39 378276

😶‍🌫️
Redigert 02.08.2023 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.07.2023 kl 19:14 6894

Ja, og selv om prosessen med å ta ut et ekstra skip starter i høst, så vil neppe skipet være i operativ drift før i løpet av sommeren 2024.
Psychodad
23.07.2023 kl 18:56 4533

Vi ble vel se oppdaterte kursmål fra meglerhus i morgen tidlig... Spent på de. Vil tro at DnB øker litt om ikke stoltheten tar de..
Slettet bruker
23.07.2023 kl 18:32 4735

Slettet bruker skrev https://youtu.be/WD-uqUnGSDM
https://youtu.be/Td9tYfG8cpQ
Slettet bruker
23.07.2023 kl 18:27 4784

Etter at jeg ble inkallt til Rektors Kontor for å helle grønn Konditorfarge i den hvite fiskebollesausen, bestemte jeg meg for Aldri noensinne å lytte til ahrimansk propaganda.
Da kommer Velstand og Lykke av seg selv, penger rett ned i lommen uten motstand✨️, og alle piker å elske, dyr å spise og det du trenger lese eller lytte til faller bare rett ned på din spesielle stiೄྀ࿐ ˊˎ-·˚ ༘₊· ͟͟͞͞꒰➳
Redigert 23.07.2023 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
citius
23.07.2023 kl 18:21 4842

Det mest logiske som bør skje her, er at Shearwater flytter inn i PGS

50-70 prosent cash, målt fra 12 - 14 kroner, resten i nye selskapets aksjer
TGS står på perrongen og lurer på hva som skjedde............

NEWCo kan legge klampen i bånn med 5 skip innen fornybar og teknologi, resten på gode rater fra 2024 og gjennom dette 10-året

alle blir Happy

Redigert 23.07.2023 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Restplassno
23.07.2023 kl 18:15 4891

Hva mener du med Bakdøren? Er ikke helt inne i lingoen her, er det noe som skjer 09 i morgen?
Slettet bruker
23.07.2023 kl 18:10 4945

Jeg sier Hei og God Søndag, på nåde fra Pavelig Moderator hold. Jo,en Kegu er vel alltid greit 🦘. Håper ikke et 💖 blir for sterkt!
(Ta vare)


⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢈⡆⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣀⣀⣤⠎⠠⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⢀⣠⣴⣶⡶⠿⠿⠛⠛⠉⠀⠀⠀⢂⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠙⠶⢤⣿⡿⠋⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⣰⣶⣮⡁⠠⣀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⣘⡻⢿⣿⣦⣄⡉⠢⢄⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢠⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⢰⣿⡇⠀⠙⠻⣿⣿⣷⣦⡈⠑⠤⣀⠀⠀⠀⣠⣴⣶⣦⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⢿⣧⠀⠀⠀⠀⠉⠻⣿⣿⣿⣷⣦⣍⠲⢄⣿⣿⣿⣿⣿⡆⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠈⢿⣧⠀⠀⠀⠀⠀⠈⠻⢟⢿⣿⣿⣇⣿⣷⣮⡙⣿⠟⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠻⣧⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠘⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⢰⣶⣭⡳⣄⡀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠹⣧⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣬⣿⣿⣿⣿⣿⡟⣼⣿⣿⣿⣶⣿⣵⣶⣄⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⣿⠀⠀⡀⠠⠀⠀⠁⢿⣿⣿⣿⣿⠏⣼⣿⣟⠿⠿⣿⣿⣿⣿⣿⣇
⠀⠀⠀⠀⡠⠗⠂⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢸⣿⣿⣿⣿⢸⣿⡿⠋⠀⠀⠀⠈⠉⠉⠉⠉
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢸⣿⣿⣿⣿⣸⣿⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣼⣿⡏⠻⣿⣷⣟⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢿⡿⣿⣄⠈⠙⠻⢷⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠈⠳⡈⠙⠛⠦⢄⠀⠉⠳⣄⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠐⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠈⢂⠀⠀⠀⠀⠀
Redigert 23.07.2023 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2023 kl 17:46 5147

Nettet snører seg rundt forumets Enfant Terrible.
9Ϛʕʔʖʢʡϛ␦🪝?ɂɁqpᑫᑭᕋᕈᕴᕵ୨୧ↅ⚸🎣

Så var det bare de ekstreme reklameinntektene fra en halv til millionen månedlige visninger da, av formuende og aktivt involverte lesere som er så høyt skattet av 💎Carat osv. Litt mer slingringsmonn enn fra allmuen bør forventes, og i så fall gis og taes i mot med ydmyke rett nok ubetalte knefallelser.

Hvalross skal som enkelte sier helst puttes i en boks uten nøkkel, og senkes til Havets Bunn. Alt jeg kan si er at jeg Kommer Tilbake, alltid Sterkere og Visere takket være der oppøvde "Ørneperspektivet" (noen hundre år). Hogg meg ihjel for hemmelighetene, ja helst - kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

Følg update her, ellers så kommer det til å oppstå en annen vei.
🌊🌊🌊
Redigert 23.07.2023 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
23.07.2023 kl 17:30 5121

Det er varmt også i Tyrkia ♨️♨️♨️ men vi ar klare til litt Peggy show 📈📈📈📈
Slettet bruker
23.07.2023 kl 17:15 4791

(men hva sier Bakdøren inn til PGS Ultima nå da?
... Pass på å vær klar 09.00 ...🧖‍♀️)
Slettet bruker
23.07.2023 kl 17:01 4852

Ja det strammer seg til. Har gjordt akkurat som Kontur og en del andre her inne. Kjøpt mer på de seneste mnd. Dipper helt ned til 5 kr. Hadde ikke mer å kjøpe for ved siste dipp før Q3 presentasjonen. Men som sagt jeg har hatt troa hele vegen på min investering i PGS. (Solgte og kjøpte igjen under «bankkrisen « i vinter 😅 ) Det ble et positivt utfall uansett av den handelen, ca 3000 fler aksjer ved gjenkjøpet. Ellers så er skuffa lukket igjen. Det skal den være fremover i lengre tid.
Ser at antall rigger også daler jevnt og trutt «over there» og et Asiatisk marked i vekst med økende forbruk. Ja oljeprisen vil nok legge på seg fint fremover og det vil også Seismikk tjenester gjøre. Ser jo utviklingen som såvidt er startet nå med større etterspørsel, samt fremvoksende nye markeder. Begrenset kapasitet på tilbydere av seismikk ja …… Har en skikkelig god følelse for min investering nå. Har hatt det hele vegen men vørt kjedelig med så mye involvering av større aktører med short og aktører med skjulte (berikende) motiv og markedsmakt m.m
Men satser på at de gode tider nå er i gang etter siste presentasjon, Q3 23 🚢🚢🦅🦅💨💨
kongsberg1
23.07.2023 kl 16:44 5027

Tror fortsatt ikke at Putin klarer å levere nok som avtalt over tid, tror jeg Saudi har kalkulert med. Derfor ser vi stigene oljepris allerede, det er bare starten. 100 Dollar kommer fort i august. Det gjør ho Peggy nordover forbi bergsmofs.
Fortsatt fin helg.
kongsberg1
23.07.2023 kl 16:39 5076

Dette er årsaken til at dreiningen av storkapitalen kommer mot big oil. Saudi sa det i vinter, verden må våkne å begynne å lete etter mere energi, om ikke blir det krise/ katastrofe. Dette kommer til å ta helt av med bare to selskaper som skal serve resten av behovet, når det tredje selskapet allerede har solgt seg for 2 til 3 år, akkurat til Saudi. Hold på aksjene eller kjøp mere som Kontur har sagt lenge.
Slettet bruker
23.07.2023 kl 16:23 5137

Takk for link, ja det kommer til å ordne seg fint for PGS fremover. Var inne på denne sidn og prøvde å telle hvor mange de har. 7 skip i aktivitet nå og snakket vel om å utstyre ett til skip med 3 D ? Eller var det ett skip til seismikk med p cabke for vind ?
Om det kommer fler båter nå i drift så snakker vi på inn i …… Enda bedre tider 😀🚢🚢🦅🦅💨💨
VantageVolante
23.07.2023 kl 16:18 5176

Det betinger isåfall en vindkontrakt til, ikke utenkelig.

Dvs 2 stykk skip (Swift og Apollo) med p cable.
geo01
23.07.2023 kl 14:03 5812

Alt handler om prisstigning pga tenders fremover.
Det er historisk mye budrunder eller anbud fremover fra tenders,og mange vanlige etterspørsler leads anslag om pris som også etterhvert mange blir realisert i kontrakt til slutt likevel men noe lengre frem.
Når disse vokser vil prisene komme i fokus,hvem gidder og gi lave anbud når motparten ikke gjør det,det er arbeid nok om de ikke vinner alt men tendensen i de 2 eneste selskapene Shearwater/Pgs vil prøve og presse prisene ganske så høyt om det blir sterk etterspørsel som alle håper.
De siste kontrakts skipene vil få de høyeste anbudene om markedet bookes fort og tidlig.
Prisene på ratene må videre opp 10-20% for og si at nå smeller det i taket.
Får vi 30% og 1 skip til Sanco Swift i 2024 med påfølgende økning i anbudspriser blir det bare og ha konto klare for utbytter.
Shearwater som skal muligens børsnoteres vil sikkert gjøre alt for økte priser før en notering 2024/2025.
Redigert 23.07.2023 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2023 kl 13:36 5814

Har de mange skip totalt ? (Talte 11 til seismikk ?) Seismikk og hjelpeskip ?
Londonmannen
23.07.2023 kl 12:55 6046

Ja, og den første kan allerede bli tatt ut i løpet av høsten 23.
Obxserver
23.07.2023 kl 12:35 6122

Alt handler om potensial i fremtidige inntekter, dermed kan vi anta med 7 - (8 Sanco Swift) båt aktiv og gross cash cost som vi vet for hele 2023 er på 550m$. Kan vi vel anta en gross cash cost rundt 700-800m$ ved full "pupp" når alle stål blir aktivert. Klarer de da å generere snitt inntekter rundt 1500m$ som de tre toppårene 2012-2014 med halvparten så mindre gjeld vil utbytte potensialet bli enormt!

Børsmeldingen som virkelig vil eksplodere kursen fremover er å aktivere båter fra Cold stack.
Slettet bruker
23.07.2023 kl 11:58 6323

21.7-2007. Hvar utbytte 10.kr...Kann jeg se Er d virkelig tilfelle d da?
Slettet bruker
23.07.2023 kl 11:43 6403

Det må letes mer ja og da …….. ja det er riktig avdekke flere felt ……… 🚢🚢🦅🦅💨💨
Oil markets will face ‘serious problems’ as demand from China and India ramps up, IEF secretary general says
PUBLISHED SAT, JUL 22 20234:04 AM EDTUPDATED SAT, JUL 22 2023AT 5:24 EDT (CNBC)
Oil prices are set to rise in the second half of the year, as supply struggles to meet demand, according to an International Energy Forum official.
Joseph McMonigle, secretary general of the International Energy Forum, attributes the push in oil prices to an increasing demand from China and India - two of the biggest oil consumers right after the U.S.
McMonigle also spoke to CNBC about the liquified natural gas market, crediting the stability in Europe’s energy market to a warmer than expected winter in 2022.
Redigert 23.07.2023 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2023 kl 11:29 6463

Takk ja fint at både Nord og Vest har sol og sommer 👍🏻 Peggy er på tur nå, ikke i horisonten ennu, ….. men om ikke lenge håper jeg. Tror at vendepunktet kom etter Q2 presentasjonen og at økonomien og lån er sikret og under kontroll. Peggy seiler firkelig inn i smulere farvann og ei god fremtid forventer jeg. Mange båter i aktivitet og flere markeder fremover kombinert med. Begrenset tilgang/ kapasitet i markedet for seismikk nå ettehvert. Da strammer det seg til👍🏻 Om ett år kanskje vi er der mange av oss har ønsket å komme ei tid nu,…. Supersyklus ! Da ser jeg nok antageligvis bare en brei hekk utpå fjorden, dure forbi …… 😀👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨
Redigert 23.07.2023 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
TonyB
23.07.2023 kl 11:19 6556

God søndag, mofsern. Unner deg sol og sommer oppi Nord. Peggy kommer. Skimter du dem i horisonten? 😄
Redigert 23.07.2023 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2023 kl 11:16 6591

Go Søndag fra et solfylt Nord 😀 Sitter å svetter ute i sola og speider etter Peggy😍 med Longsen på 😅😅💨💨🦅🦅🚢🚢
Redigert 23.07.2023 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
TonyB
23.07.2023 kl 11:01 6675

I’m honoured - for å få plass ved din side 😄, og med London ved siden av er jeg superhappy med bordsettinga 😄. Her hadde du samlet mange fine, men fortsatt plass til mange, mange flere.

Ellers interessant graf fra «whatnext» på Discord-kanalene i dag (pgs/shelf). Får ikke delt grafer her, men den viser hvordan globale kapitalstrømmer fra fond (akkumulutativt siste 12 mnd) har forlatt energisektor og plassert tilsvarende i Tech. Nesten sjokkerende når en tenker på viktigheten av energi. Så det er litt dette jeg og flere venter på…., storkapital må/bør/skal rotere disse kapitalstrømmene tilbake til energi, noe som vil pushe hele komplekset med solid medvind foruten det enkeltselskap klarer på egen hånd. Håper siste tids OSX utvikling er starten på dette 👍
Komodo
23.07.2023 kl 10:12 6908

Så lenge antall aksjer er totalt forskjellig er det vel mest nærliggende å sammenligne mcap, ikke aksjekurs.
geo01
23.07.2023 kl 10:03 6939

Og ta med 10-15 ganger så høy aksjekurs da.
Londonmannen
23.07.2023 kl 09:44 7041

Men det var nok med et betydelig lavere antall aksjer i omløp.
Londonmannen
23.07.2023 kl 09:43 7038

Ja, det hadde vært noe. Men det er vel fortsatte stykke til PGS er i en slik situasjon at de kan utbetale kr5-7 i utbytte. Ratenivået skal betydelig opp( det vil skje), kostnadene skal betydelig ned( det vil skje), aktivitetsnivået må fortsette å stige( for få ratenivået opp på nødvendig nivå) og gjeldsgraden må bli betydelig bedre( det vil skje).

Ettersom tilgangen på seismikkskip høyst sannsynlig vil være rimelig stabil på et historisk lavt nivå, mens behovet etter seismikkskip ser ut til å ta seg betydelig opp i månedene/årene som kommer, og kundene har velfylte kontoer,er det mye som taler for at næringen går et rekordhøyt ratenivå. Og da kan et utbyttenivå, som i dag fremstår som en rosa drømmesky, bli realitet. Men skal man få det med seg må man ha en god porsjon tålmodighet og ikke minst være vaksinert mot høydeskrekk. For lenge før vi er i en situasjon med kr 5-7 i utbytte, så vil aksjekursen ha nådd nye rekorder, himmelhøyt over der vi nå befinner oss. Og innen den tid vil nok de fleste av dagens aksjonærer solgt seg ned/ut og overlatt scenen til nye aktører.

Men at seismikk nå er på terskelen til en ny gullalder, det er jeg ikke i tvil om. Så gjenstår det å se hvor raskt en supersyklus viser igjen på bunnlinjen til PGS. Den vil komme, men inntil da frykter jeg vi får en turbulent reise hvor mang en håpefull aksjonær lar seg kaste av oppturen, dessverre.

Ønsker alle en god søndag fra et solfylt Vestland!
Slettet bruker
23.07.2023 kl 02:10 7674

🍻Fine bilder det Plotinus24/7, og på andre siden kanskje Porfavoryios Dos Cervezas takk som byr, krummer seg så praten går lett forbi. Ps ser mange av de største oppigjennom - flatt - har brukt runde eller ovale bord ... når der riktig skal benkes, som hos oss Peggyanere ved snarlig oppnådd kr 15:- (✅️)
Rektangulært går også, men da skal man helst være 13 til bords, som de 12 stjernetegnene kring Solen, og påfølgende mønster ... Og vi blir nok "noen" fler, men kanskje det kan avlastes litt i ballrommet 🤹, speilsalen🪞, eller 🧖‍♀️budoaret
Redigert 23.07.2023 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
geo01
23.07.2023 kl 00:24 7863

Tenders og Leads er sterke nå og forblir det fremober.
Punktum for billige kontrakter etter seismiske selskapet BPD i Saudi er nå og 2-3 år fremover.
Pgs og Shearwater må inn i en prishype for og tjene de store pengene,begge er sultne og har ventet på dette i lang tid.
Les hva CEO Shearwater sier om økte priser seismikk,en ser enorme bunnlinjer om det er neste faktum-
Det hun sier er fundementale faktum og prising kontrakter for og komme dit er 20% og Pgs sitter med usd 350 mill i bunn.
Kontraktene q3 og q4 kan vøre høyere enn hva mange vet eller vil skjønne ,håper det.
Boomen kommer,de må tjene big income fremover,begge selskapene trenger cash i syklusen.
Om prisene skulle stige 50% på seismikk vil Pgs tjene usd 650 mill ebitda pr år.
Stiger prisene 100% så er Ebitda på usd 1250 mill.
Ikke lett og tro på sånt men smeller det opp så tar det virkelig av og etterspørselen og tilgjengelig flåte styrer dette inn i det som kan bli en mega syklus.
Ingen som vet sier jeg men nå er Pgs og Shearwater alene i markedet og leads og tenders har ikke vært høyere ref q2.
Redigert 23.07.2023 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
oddone
23.07.2023 kl 00:20 7882

Quote fra Hemingway (The sun also rises) -
“How did you go bankrupt?"
Two ways. Gradually, then suddenly.”

Lett omskriving til PGS /seismikk:
“How did you get rich?"
Two ways. Gradually, then suddenly.”
Platinum365
22.07.2023 kl 23:58 7955

Slettet bruker skrev Nå ble jeg sulten😋
Sendte anbefaling til Michelin, de har sikkert glemt den juvelen der. På festen, så trekker jeg tilbake min anmodning om å sitte ved siden av Ris, jeg vil sitte veldig nærme deg, VV virker som er fin type, normalone, oppturen. TonyB til høyre for meg, jeg trenger noe hviskende inn i øret er han riktig mann. London til høyre for han igjen, på samme rekke. Kontur kan sitte i midten på bordets smalside, slik at han kan lyse opp rommet som en sheriffstjerne. FIH/Kokosnøtt fine samtalepartnere, Geiren! Han skal sitte i umiddelbar nærhet til meg! Det er flott fyr!