$$$PGS$$$ đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
03.08.2023 kl 12:43
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 18.07.2023 kl 10:39 376503

đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Redigert 02.08.2023 kl 11:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sweetspot
20.07.2023 kl 20:44 6893

It also gives us the us the opportunity to invest in, you know in equipments or COMPANYS or or make profitable decisions

Sounds good to me đŸ€‘
GrĂžntgress
20.07.2023 kl 20:51 6807

En ting er sikkert, Ä det er at short dekte inn i dag. BÄde synlig og de under 0,5% grensen. Tipper vi ser +-2 % short posisjon i morgen kl 15.30 og fremdeles mye som mÄ dekkes inn.
Redigert 20.07.2023 kl 20:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
KokosnĂžtt
20.07.2023 kl 21:06 6584

Godt innlegg.
Spesielt den delen om aksept for nyansert debatt.
NÄ har jeg uten tvil forstÄtt at jeg er blant mange svÊrt lavt ansett her - helt greit for meg. Men jeg ser og at det er umulig Ä komme med noe som minner om negativitet fÞr man blir komplett idioterklÊrt. Jeg skrev for 2-3 uker siden at jeg var ute pÄ 6,45. Deretter har jeg en haug med innlegg av negativ grad. Dette fordi jeg trodde pÄ nedgang og skepsisen hadde eskalert. Det man mÞter da er «sliten hore, rasshÞl, ekkel fyr o.l»
Sover godt jeg, men det skaper avstand. Tror det er vassare ord enn jeg har brukt, selv om jeg ogsÄ har vÊrt provosert. Selv nÄ, etter Ä ha gÄtt pÄ en kraftig karamell, tapt minst 100k pÄ siste trade, orker ikke sjekke - nÄr jeg leser innlegget ditt og igjen er aksjonÊr fÄr jeg lyst til Ä stille kritiske spÞrsmÄl. Men det orker jeg ikke idag. Er Þnsket at alle her inne skal vÊre 100 prosent positive til enhver tid og anse alle under den positiviteten som Fi?

Hvalross er sluppet inn igjen, og jeg ser at for mange er det en gledens dag. 40 timer uten ham var tydeligvis toff. Oppfordrer deg til Ä modererer deg to hakk - det er noen ganger provoserende med haussing mens kursen raser dag pÄ dag. Tviler pÄ at dette hensyntas, men sÄ er det nevnt. Jeg tror du ogsÄ fyrer opp andre kronisk negative, men skal snakke for meg selv. Oh well, toff dag - gratulerer til dere som fikk med hele oppgangen. HÄper den fortsetter i morgen.


.
Bondeinvestor
20.07.2023 kl 21:07 6587

Bonden er fornĂžyd med dagen idag. Sitter med 49k aksjer.
PHOinvestor
20.07.2023 kl 21:11 6513

Og olja ligger pÄ 80
Slettet bruker
20.07.2023 kl 21:19 6387

đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Redigert 20.07.2023 kl 21:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Normalone
20.07.2023 kl 21:29 6216

KokosnÞtt - jeg har forstÄelse for at det kan oppleves vanskelig Ä stille kritiske spÞrsmÄl, at en blir uglesett dersom en ikke tar del i euforien pÄ trÄden. For en investor er det etter mitt syn viktig Ä fÄ full innsikt i risikoen/"det negative" i caset/selskap en vurdere Ä investere i - selv om mange kan gi uttrykk for at det knapt finnes risiko, er det ALLTID risiko forbundet med en aksjeinvestering.

Det som jeg har vÊrt kritisk til nÄr det gjelder deg og dine innlegg - er at i stedet for Ä argumentere/komme med gode motargumenter, bidra til en bedre faglig diskusjon - legger du deg pÄ akkurat samme nivÄ som dem du kritiserer. Blant de som er positive pÄ HO, er det ogsÄ mange innlegg der en nesten garanterer at kursen skal mangedobles (uten begrunnelse) og er veldig kritisk til dem som kan ha en annen oppfatning. Etter mitt syn har du ogsÄ lagt deg pÄ samme linje - garanterer at kursen skal ned, og "fordummer" skribentene som mener noe annet. Jeg hÄper virkelig at vi fremover kan nettopp stille de gode spÞrsmÄlene, har rom for uenigheter, argumenterer og hjelper hverandre til Ä ha det beste grunnlaget for Ä ta gode beslutninger.

NÄ vet jeg ikke hvor lenge du har fulgt med pÄ PGS trÄden, men en av skribentene jeg alltid leser er Faenihelvete - han kan vÊre veldig kritisk, samtidig er min oppfatning at han (i de fleste innlegg:)) er saklig og har gode argumenter.

NÄr det er sagt, du skal virkelig ha honnÞr for de siste innleggene - det er ikke mange som "tar det som en kvinne/mann" og innrÞmmer feil. Alle tar dÄrlige valg/beslutninger - det er ingen som treffer topp/bunn.

Lykke til videre, hÄper vi fremover kan fÄ til en god og saklig diskusjon.
rischioso
20.07.2023 kl 21:36 6164

Slettet bruker skrev đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Enig og 5 min er nÄ passert - JustInCase...;)
Redigert 20.07.2023 kl 21:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
geo01
20.07.2023 kl 21:36 6184

Med denne Äpne aksjestrukturen kan alt skje,shorterne tar ny sats og selger pÄ med hovedeier i baksetet som kastet kort fÞr tall,eller nye spekulanter tar gevinst,hvem vet hvorfor noen storselger og gÄr ut av styrerommet.
Det er mye spill i spillet en ikke ser og vet.
Tgs fikk rundjuling idag og de selger LS som Pgs .
Men presentasjonen var god,kommer bedre tall q3 og q4 sÄ fÄr en se hvor dette havner.
NÄ mÄ Pgs fylle q4 og q1 fremover,det blir spennende og fÞlge.
Om vi er ferdige med 6 tallet vet ingen men det er mange som har lav inngang av stĂžrre eiere som kan snu og selge og skape sur luft.
Den hÞye omsetningen i dag er et pluss men resultatet og cash mÄ betydelig opp q3 og q4.
Svaret ligger i q4 og guiding.
Hva skjer etter lettelsesrallyet i dag?Mange sikre pÄ rett opp nÄ,interesant.
Mange sitter tungt og blir redde ved nedsalg feks.
Mange solgte idag husk det.
For meg spiller oppgangen ingen rolle og hÄper pÄ utbytter 2024/2025-2050 en pensjon i tilegg til pensjonen.
mingus7777
20.07.2023 kl 21:37 6212

PrÞver du Ä fÄ noe slags sympati nÄ Kokos?
Ett vennlig tips: bytt nick og start pÄ nytt.
Godt forsĂžk, men sorry ass.
Slettet bruker
20.07.2023 kl 21:43 6089

Absolutt rett retning nu og go peising nordover â˜ƒïžâ˜ƒïžđŸ’šđŸ’šđŸŠ…đŸŠ…đŸšąđŸšą
Slettet bruker
20.07.2023 kl 21:58 5906

KokosnÞtt: avblokkert, set der var et Êrlig og flott innlegg. Mange mÄter Ä vÊre negativ pÄ og ikke alle er positiv hele tiden. Men det gÄr an Ä vÊre negativ pÄ en konstruktiv mÄte og vÊre Êrlig Ä forklare sitt stÄsted eller komme med sine argument. For eller mot, det tror jeg de fleste voksne mennesker her inne forstÄr.
SĂ„ fortsett gjerne i samme tone sĂ„ blir det bra, negativt eller positivt, samma det. Bitterhet er uansett farlig den kan eie deg pĂ„ et litt dĂ„rlig vis og bruke opp energien dinâ˜ș Ta denne tilbakemeldingen som et konstruktivt svar pĂ„ ditt innlegg. â˜ƒïžâ˜ƒïžđŸ’šđŸ’šđŸŠ…đŸŠ…đŸšąđŸšą
geo01
20.07.2023 kl 21:59 5920

Innlegg som provoserer betyr ikke at det skal gÄ ut over innehold i tall eller fundementalt er innhentet fra alt fra Ärsrapport tidligere res og nye res.
Alt henger litt sammen sier jeg,og Pgs sa ogsÄ litt om det idag.Feks inntekts svikt pga sene betalinger ,mm medfÞrer pÄ en mÄte ubalanser inntektsfÞrt ifris,ogsÄ cash beholdning,Pgs lever egentlig pÄ etterskudd men med ferdilevert vare.
Mange her vet mye og de fleste trader,sÄnn er det fra dag til dag og stemning fora deretter.
Kanskje noen burde takke deg for negativ vinkling som har kjĂžpt billig,hvem vet?
For min del spiller det/du ingen rolle jeg mÄ ta vare pÄ aksjen og ikke falle i fristelse og selge,ute etter utbytte og de kan bli pene men fÞrst end 2024 og det kan bli historisk lenge.
Lykke til med invest.
Kritikk mÄ vÊre begrunnet,og din var aksjefallet,du hadde delvis rett men idag snudde innholdet det fundementale og du er inne ser jeg litt hÞyere enn salget sÄ da fÄr du bare gjÞre det beste selv ut av det.
No harm herfra.
Det gÄr uansett opp og ned fremover det er sikkert.
Slettet bruker
20.07.2023 kl 22:02 5867

SSom tidligere vennlig henstillt til: Verden GĂ„r SĂ„ Det Suser. FOR bra synes noen, men det er bare fordi de vil eie mer av den selv...

Husk, fear of a false factor er MEGABULL, - og alle de tulleproblemene vi har fÄtt stappet ned i halsen post covid (og kanskje ogsÄ fÞr) kan man bare se helt bort i fra. Og da spesiellt ResesjonsvÄset; min kjepphest.

Vel, nÄ er fasit inne:
Mr Yardeni pÄ CNBC.
Bull market has staying Power.
Only 25 % odds for recession over next 2.5 years.
👏👏👏


Her hjemme har vi vÊrt rÞrende medfÞlende med amerikansk inflasjon i hele Är, med den ene forgubbede mÞrkemanmen etter den andre som har tredd frem fra skyggene og skremt. I mens har den amerikanske bÞrsen fosset pÄ!

Kanskje pĂ„ tide vi her ogsĂ„ slutter Ă„ bekymre oss sĂ„ fĂŠlt for amerikansk inflasjon, og heller slĂ„r fĂžlge med oljen og det globale aksjemarkedet kraftig oppover? 2023 kan enda bli et helt heftig bĂžrsĂ„r.✚

Startet det i dag? Min spÄdom er som kjent PUMPESOMMER som glir over i EUFORIHØST, med skarp, litt for skarp SPISS OPP i november
🌊🌊🌊
Redigert 20.07.2023 kl 22:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
skadi
20.07.2023 kl 22:03 5849

Skal prÞve legge meg pÄ den plan normalone.
Hva kan vÊre forklaringen pÄ at ledelsen snakker pÄ et fullbooket tredje kvartal pÄ 21 mÄneder, nÄr det er 8 skip i drift som ogsÄ ble vist pÄ plansjen i dagens presentasjon?
Restplassno
20.07.2023 kl 22:05 5900

Leit Ä hÞre med traden din. VÊrt der selv og. Da i forbindelse med gangske kraftig gearing. Det du skriver ellers er godt og nyansert. EndelÞse skriverier om en memepump pÄ 700% som aldri kommer er i mine Þyne like altfor mye positivt, som dere andre er altfor negative. Biasen skinner gjennom like mye pÄ begge sider. Og sÄ kritiserer man hverandre for det samme, egentlig.

Jaja, ha en fin kveld og trade safe 😊

Man henter seg inn igjen etter tap, og lĂŠrer mye.
Slettet bruker
20.07.2023 kl 22:13 5799

Det er mĂ„ten du har kommunisert som har vĂŠrt uheldig . Mens vi har stĂ„tt i det, har det vĂŠrt ekstra provoserende med barnslige gjentatte innlegg av en som stĂ„r utenfor og prĂžver Ă„ jekke ned casen for ny inngang . Hvalross har stĂ„tt i flere stormer siste 1.5 Ă„rene jeg har vĂŠrt inne enn antall dine innlegg, vĂŠrt en samlende figur, forum vert
.Men nok om det, som jeg har nevnt fĂžr er verre enn tap Ă„ gĂ„ glipp av oppgang . Forrige uke svarte du til meg og jeg tilbake , der nevnte jeg og at presentasjonen blir bra! NĂ„ : kursen er sĂ„ vidt over emi kurs og vi gĂ„r raskt mot to sifret og reprising , heng deg pĂ„ nĂ„ som alt tvil om emi og fremtiden til PGS er historie . Jeg begynte med Borr da alle advarte mot den, samme problematisk med gjeld osv.. Det er ikke bare en gjeng med idioter som har sittet med blĂždende portefolie, vi har trodd pĂ„ casen, erfaring osv.. LĂŠrt Ă„ stĂ„ over fĂžlelsene og holde hodet kaldt.. GĂ„tt glipp av gevinst nĂ„r ikke..Her med PGS er vi i begynnelsen av noe stort, stĂžrre enn de fleste av oss kan se for oss 
 Bare den delen med effektivisert og kapital og tidsbesparende teknologi som PGS besitter i seg selv skal vĂŠre nok til Ă„ vĂŠre « once in a lifetime» investering . ROBUST var ordet Rune brukte flere ganger ..Selv har jeg flyttet all Borr gevinsten hit for det meste, blant annet .. Hegnars mest populĂŠre forum, la oss vĂŠre voksne om det sĂ„ er et anonymt forum.. Mistet selv beherskelsen noen ganger, menneskelig , sĂ„ lenge man stĂ„r i det, og begynner med blanke ark. KokosnĂžtt, ja det er jo nĂžtt;) .. I morgen ny dag!
Slettet bruker
20.07.2023 kl 22:25 5662

Flott RĂ„!'👏👏👏
nafa
20.07.2023 kl 22:36 5501

Godt Ă„ se deg tilbake Hvalross đŸ„łđŸ‘
For Ăžvrig mange gode innlegg for tida her.
Tror nok de som var mest preget av nedgangsperioden, nÄ trekker et lettelsens sukk med den hyggelige konsekvens at man blir mere positiv med ny konsekvens at man igjen begynner Ä skrive positive og konstruktive innlegg.
GrĂžntgress
20.07.2023 kl 22:44 5393

Det snur, Þkonomien og bÞrsene vil fÄ en oppsving mot nyttÄr er min egen personlige mening. Er ikke noe orakel, men fÞlger litt med. Opp i alt dette ligger PGS med en snu operasjon som strengt tatt burde vÊrt unÞdvendig. Nedturen til 4,9 gir ingen mening. De av oss som har fulgt med vet hvorfor. Fremtiden vil gi rettferdighet og rett kurs.
Redigert 20.07.2023 kl 22:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
PĂžlsebua
20.07.2023 kl 22:44 5405

Det er mange som er interessert i PGS, og det er bra. Det jeg synes er mest interessant akkurat nÄ er at det er fÄ aktÞrer igjen i bransjen. Se den plansjen i presentasjonen som gÄr pÄ kapasitet og aktÞrer. Det er et enormt fall i begge. SÄ hva kan det fÞre til? At ytterligere Þkt etterspÞrsel fÞrer til eksponensiell prisÞkning pÄ tjenestene. Tenk pÄ det. Det har skjedd i tank, bulk, container, gass, og nÄ kanskje snart i seismikk. Akkurat nÄ framstÄr PGS godt underpriset. For meg er det rart at den gikk sÄ langt ned. Noe av forklaringen er at DnB har for stor markedsmakt i Norge. Uansett, nÄr usikkerheten om finansieringen er borte, som antagelig bare var en konsturert usikkerhet, er framtida svÊrt positiv for kursutviklingen i PGS. Jeg mÄ sikre noen gevinster pÄ veien, men skal prÞve Ä vente til vi passerer 10 kr. Tror det skjer i Är.
Slettet bruker
20.07.2023 kl 22:45 5381

I Nord er det lys og sol hele dĂžgnet nĂ„ đŸ˜Žâ˜ƒïžâ˜ƒïžđŸ’šđŸ’šđŸŠ…đŸŠ…đŸšąđŸšą Ikke lett Ă„ vĂŠre mĂžrkemann her 😂
PĂžlsebua
20.07.2023 kl 22:54 5212

Voksent innlegg fra en reflektert person! Det er sÄnn jeg Þnsker meg forumet. Tanker og refleksjon. Ikke skittkasting og tull som at du er dum og jeg er smart. Alle gjÞr vi feil og alle treffer vi, men med ulik prosentfordeling. Det er prosentfordelingen som skiller gevinst fra tap, og gjennom felles refleksjon blir vi alle bedre.
Slettet bruker
20.07.2023 kl 22:54 5202

Hvilke forventninger kan man ha til de 3 kontraktene? Er dette ekstra buffer som kan komme nĂ„r som helst nĂ„?đŸ’”đŸ§‚đŸš€đŸ§‚đŸš€đŸ§‚đŸ’”

Vil dra kursen rett mot 9kr
RFS
20.07.2023 kl 22:55 5196

PGS teller bare 7 stk 3D fartĂžyer som tilgjengelig kapasitet i Q3, Q4 og Q1, etter plansjen Ă„ dĂžmme er det Ramform Hyperion, Victor, Atlas, Vanguard, Titan, Sovereign og Tethys. Sanco Swift med annet utstyr teller ikke med. StĂžttefartĂžyer teller heller ikke med.
Det kan virke litt rart at spesielt Sanco Swift pÄ vindoppdrag ikke telles med, de har jo sagt at det er pÄ tilsvarende rater som tradisjonell seismikk.
Vi fÄr fÞlge nÞye med pÄ dette, viktig Ä forstÄ det, for meg er det 8 skip i arbeid pluss litt stÞtte.
SÄ har de Ramform Valient, Ramform Explorer, Apollo og 4 stÞttefartÞy. Det er en egen trÄd for de som vil fÞlge skipene nÞye.
Fikk for Þvrig fÞlgende informasjon av BÄrd i PGS i dag: Apollo leies med kontrakt til 2025. Der har de kjÞpsopsjon. Swift fornyet leie i to Är nettopp, her mÄ man forhandle om en eventuell forlenging eller kjÞp nÄr den tid kommer.
VantageVolante
20.07.2023 kl 23:36 4685

Skrev kort tidligere idag at jeg gir kokos kudos for p vÊre ydmyk. Akkurat som jeg gjorde mot Ris nÄr han innrÞmmet en feilvurdering for ikke sÄ lenge siden.

Begge 2 tok det som en mann/kvinne, ved Ă„ vise det.

Det endrer synet pÄ disse for min del, og til det mer positive
Jeg kan og dra pÄ noe jevlig, det er jeg klar over. Skal selv prÞve og skjerpe egget. Selv om jeg tidvis kan vÊre frustrert nÄr jeg fÞler det butter -uten grunn.

Kokos kom med nok et innlegg ikveld, hvilket styrket mitt inntrykk av hĂžyere karakter.

NÄr det gjelder den feite selen, mÄ vi alle huske at dette er hans PARTYTIMEtrÄd. Det er ikke hans feil at stort sett samtlige diskusjoner foregÄr i en trÄd som i utgangspunktet oser haussing og fest.
Jeg har personlig snakket med han flere ganger, og mailet mye. Hele fyren skriker fest og morro og superoptimistisk positivitet.
Det er bare sÄnn han er.

TrÄdene hans er nÊr sagt designet for godvÊr, de er ikke laget for kritiske blikk selv om ogsÄ det er viktig.
Egentlig foreslÄr jeg at vi kan ta de litt mer alvorlige diskusjonene i en ny trÄd, gjerne startet av kokos.
Mener ikke en negativt ladet trÄd, men en reflektert trÄd der kritiske rÞster blir hÞrt sÄlenge det argumenteres, men ogsÄ fundamentale forhold som ogsÄ kan vÊre positive.

AltsÄ en seriÞs trÄd.

Og sÄ har vi en partytrÄd, det er ogsÄ viktig for mange, selv i tider der det har vÊrt fest i helvete med grilla kakerlakker oppi rattataen - slik jeg fÞler det har vÊrt helt siden bankkrisen (som heldigvis ikke ble store greia) startet akkurat nÄr pgs forhandlet om refinansieringen.

Jeg hÄper pÄ en ny start her pÄ forumet, akkurat som jeg hÄper dagen idag var en ny start for PGS og dets aksjonÊrer.
SÄ skal jeg etter beste evne prÞve Ä komme med sÄ presis informasjon jeg kan tillate meg, nÄr det gjelder kommende kontrakter som jeg "vet" kommer.

Ja for helvete, jeg er klink edru.
Redigert 20.07.2023 kl 23:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Nidaros-andy
20.07.2023 kl 23:39 4658

Er ikke sÄ ofte innom her, og leser mer enn jeg skriver. Akurat fÄtt hÞrt webcast og det var pÄ alle mÄter en betryggende historie. Med unntak av at Gottfred hadde en noe urovekkende hoste. Jeg har virkelig tro pÄ bransjen i de kommende Är, og det skal bli en glede Ä se hva som skjer. Pgs var den fÞrste aksje jeg kjÞpte i mars 2020 for ca 6,(uheldigvis lenge fÞr den bunnet ut) har vÊrt en del inn og ut siden den gang. Var lenge hovedsaklig inne i Mseis, og var bÄde glad, trist og forbannet nÄr TGS effektivt bÄde gjorde et kjempe hopp og satte et effektivt tak for aksjen den gang. Med det som startet som noen fÄ 10.000er og som hadde en fantastisk vekst i mseis, kunne mulighetene komme videre i PSG. Har et snitt pÄ 7,42 har hverken kjÞpt eller solgt en aksje siden da
. Har vÊrt med ned til 5, opp til 13 og ned til 5 igjen. NÄ virker det som om det endelig skal lÞsne. Dagens presentasjon tror jeg setter veien videre i bevegelse sÄ fÄr vi se hvor vi ender. Lykke til alle sammen, og hÄper at respekt og gode argumenter fortsetter Ä prege trÄden som det her gjort i kveld. Lykke til alle sammen.
Slettet bruker
21.07.2023 kl 00:04 4393

👏💯😎 V, our man
 Back to « PARTYTIME trĂ„den đŸŠ­đŸ„łÂ» .. Her er det party til bĂžrsen Ă„pner igjen, sĂ„ klinkende edru???, eeee đŸ˜…đŸ˜‚đŸ„ƒđŸ„‚..
geo01
21.07.2023 kl 00:09 4388

Jeg har drukket 5 pils.
Jeg lurer bare pÄ om det spiller noen rolle om pgs stiger og tgs faller.
Aksjekursen betyr ingenting sÄ lenge det ikke leverer utbytte i lang tid og er underpriset.
Har Klavenes pÄ pe 3,5-4 i sekken pe 7 i pandemien og sitter rolig og venter nytt utbytte snart,
Har ikke kjĂžpt flere aksjer i Pgs enn hva jeg hadde fra fĂžr 30k.
KjÞpte Tgs idag pÄ dÄrlige tall pe 15-20. utbytte aug.
Da er det bare og vente 1 Är pÄ utbytte Pgs.
Mange her er solgt fĂžr den tid.
Hva kursen er spiller ingen rolle sÄ lenge utbyttene svir.




Omnislash
21.07.2023 kl 00:10 4430

Da han/hun lanserte begrepet "forumsommer" midt i skyttergravskrigen, sÄ var han/hun allerede tilgitt for min del!
Redigert 21.07.2023 kl 00:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Platinum365
21.07.2023 kl 00:17 4363

12000kr for en helt middels restaurant!?
Platinum365
21.07.2023 kl 00:20 4354

Jeg har drukket litt jeg og GEO, 9 pils, 4 glass hvitt, 1 rĂždt, 3 portvin, og 4, straks 5 vodka/redbull. Bare Ă„ kose seg, straks presentasjon og snorke dypt og fint. (HĂ„per jeg)
mingus7777
21.07.2023 kl 00:29 4295

Blir spennende Ä se om folk tar «gevinst» her nede og mater shorterne eller om folk holder (for guds skyld HOLD!) Da kommer short til Ä slite og rakettemojiene kommer til sin rett:)