$$$PGS$$$ đ¶âđ«ïž
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
03.08.2023 kl 12:43
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Tosha
21.07.2023 kl 16:10
4510
De har vÊrt synlig short i en mÄned (ny 21. juni, ikke juli).
Redigert 21.07.2023 kl 16:11
Du mÄ logge inn for Ä svare
Hvis noen har et snev av FOMO sĂ„ er dette tiden Ă„ reagere pĂ„đ€
Platinum365
21.07.2023 kl 16:11
4509
Slettet brukerskrev Savner Diamantfuglen jeg. Det var bra mann
Uffa, han hadd sin egen trÄd, en av nordens stÞrste, han spurte seg selv, svarte seg selv, og la opp til seg selv. Var type det. Han snakket i tredjeperson, det er litt grisete?
WillyWonka skrev De satt en short ja, det er friskt
Desperat forsÞk pÄ Ä holde kursen nede? Vet ikke, utenfor min fatte evne.
oppturen
21.07.2023 kl 16:17
4452
Flott innlegg, men
«Shearwater er jo basically PGS uten gjeld.»
Det er direkte feil, for det fÞrste har ikke Shearwater noe bibliotek og bedriver ikke MC til seg selv, for det andre sÄ satser SW pÄ Ä bÞrsnoteres med en gjeld pÄ ca $400 mill.
«Shearwater er jo basically PGS uten gjeld.»
Det er direkte feil, for det fÞrste har ikke Shearwater noe bibliotek og bedriver ikke MC til seg selv, for det andre sÄ satser SW pÄ Ä bÞrsnoteres med en gjeld pÄ ca $400 mill.
Restplassno skrev Hvor har han skrevet dette?
HĂ„per noen andre fra ett av Nettverkene hvor mr X er đ«
kan bekrefte at Den Gigantiske Somalia Kontrakten er i Bullkanonen klar til Ä fyres av anytime i fÞlge den ydderst Velinformerte mr X, sÄ ikke de gamle grunnlÞse ryktene om at X kun er et figment av den rosske imagination dukker opp igjen fra de vante troll i eske med deres spotske spyttemunn
Redigert 21.07.2023 kl 16:29
elnomi
21.07.2023 kl 16:29
4349
MR X: SOMALIA KOMMER STRAKS, og den er GIGANTISK. LEGDEN VET VI MYE OM, MEN RATENE KAN VI BARE ANE, skjĂžnt de virker utrolig LOVENDE. BETYDNINGSFULL KONTRAKTSMELDINGđ MED KURSDRIVENDE EFFEKT ER HER GARANTERT!â
ïžÂ«
Nydelig Rossen og MR X, rett og slett nydelig!
Alt er linet opp for en perfekt hÞst pÄ de 7 hav!
Nydelig Rossen og MR X, rett og slett nydelig!
Alt er linet opp for en perfekt hÞst pÄ de 7 hav!
Aksjenuubie
21.07.2023 kl 16:30
4345
Men dine 3 kontrakter fĂžr Q2 skjedde det lite med?
Redder ikke deg og din misvisende og haussende informasjon at du skriker og gnÄler om hva andre vet. SÄ kall folk troll sÄ mye du vil, men ingenting av det du selv har spÄdd har skjedd
Redder ikke deg og din misvisende og haussende informasjon at du skriker og gnÄler om hva andre vet. SÄ kall folk troll sÄ mye du vil, men ingenting av det du selv har spÄdd har skjedd
rolser
21.07.2023 kl 16:33
4311
Mr X er bransjemann og svĂŠrt kompetent med kontakter, ikke tvil.
Jeg har personlig sett hva han har skrevet idag.
Somalia kommer sier han.
SĂ„ til alle sammen, da er det bare Ă„ se om kontrakta kommer.
Enkelt Ä mÄle Mr X pÄ den eller?
Men at den kommer straks, hakke peiling.
TTT
Jeg har personlig sett hva han har skrevet idag.
Somalia kommer sier han.
SĂ„ til alle sammen, da er det bare Ă„ se om kontrakta kommer.
Enkelt Ä mÄle Mr X pÄ den eller?
Men at den kommer straks, hakke peiling.
TTT
Redigert 21.07.2023 kl 16:36
Egyptkontrakten ble bakt inn pĂ„ presentasjonen den 11 juli, Vindkontrakmeldingen var vel rett nok kun en update - og et lĂžfte om OPPSKALERING (om du forstĂ„r det ordet nubie); -og sĂ„ venter vi som du pĂ„peker enda pĂ„ den Afrikanske Giganten. At noen dager noen ganger blir til noen uker har vi alle sett eksempler pĂ„ fĂžr. Eller sĂ„ er det kanskje slik at den Afrikanske Giganten ligger klar til publisering nĂ„r som helst, og fyres av den dagen det som mistenkes Ă„ vĂŠre AI-Kurssimulering (PGS Ultima?) anslĂ„r den fĂ„r aller stĂžrst KURSDRIVENDE EFFEKT; ref et par av gĂ„rsdagens sterkt kursdrivende MELDINGSTYFONđ...
Nykommer: jeg var all inn og kraftig belÄnt i gÄr. LÞnnsomt. Hva gjorde du, tok en "Kiwi-Bob"? - Hvor finner man egentlig lettest utgÄtt surkÄl nÄ?
Nykommer: jeg var all inn og kraftig belÄnt i gÄr. LÞnnsomt. Hva gjorde du, tok en "Kiwi-Bob"? - Hvor finner man egentlig lettest utgÄtt surkÄl nÄ?
Redigert 21.07.2023 kl 16:47
Aksjenuubie
21.07.2023 kl 16:43
4253
I gÄr og fortsatt i dag har jeg gav 5,5 og sitter med ganske mange 1000,- i pluss.
GjÞr deg ikke til mindre hausser og til tider direkte lÞgner av den grunn at det gÄr bra med meg pÄ bÞrs
GjÞr deg ikke til mindre hausser og til tider direkte lÞgner av den grunn at det gÄr bra med meg pÄ bÞrs
GullHĂ„rAllOve
21.07.2023 kl 16:45
4251
Kan du ikke bare klappe i kjeften din? Fullstendig hÄplÞs Ä skrive disse tingene. Bidrar med absolutt ingenting. Alt han har sagt har mer eller mindre stemt. Bommer noe pÄ tidsperspektiv men ikke pÄ annet enn det.
Normalone
21.07.2023 kl 16:58
4121
GullHÄrAllOve - du har etter mitt syn ingen grunn til Ä vÊre ufin mot Aksjenubie. Det som er hÄplÞst er at Hvalross skrev ETTER oppdateringen 11. juli (Q2), hvis jeg husker riktig, at det ville bli bÞrsmeldt 3 kontrakter fÞr 20. juli (Q2 rapporteringen). Det skjedde ikke. Her mÄ dere gjerne korrigere meg om jeg husker feil. Jeg tviler ikke pÄ at vi, basert pÄ det som ble uttrykt ifm med Q2 presentasjonen, fremover vil fÄ mange nye kontrakter - og VV og Mr X har truffet godt nÄr det gjelder hvilke kontrakter som kommer - samtidig har jeg forstÄelse for at det Aksjenuubie reagerer pÄ det Hvalross skrev.
Det meste av det Hvalross og andre dyktige og velvitende har ytret skal skje, har skjedd. Nemlig at fremtiden er lys og selskapet gjÞr det bra i et marked som blir bedre og bedre. De har vÊrt tidlig inn og hatt rett i mange av sine spÄdommer og hentydninger. Vanskelig Ä treffe pÄ alt. Men Hvalross og flere ogsÄ MR X har bidratt med mye fin info her.
Har du hatt ett vettig eller informativt innlegg her pÄ trÄden ?
Tror du skal koste for egen dÞr fÞrst ! FÞr du gÄr hardt ut mot andre. ? Heller innta ei litt mer ydmyk holdning
Har du hatt ett vettig eller informativt innlegg her pÄ trÄden ?
Tror du skal koste for egen dÞr fÞrst ! FÞr du gÄr hardt ut mot andre. ? Heller innta ei litt mer ydmyk holdning
GullHĂ„rAllOve
21.07.2023 kl 17:13
3921
Har al grunn til det! Aksjenubie kommer kun med kvalmende kommentarer som har til hensikt Ă„ kverulere og nedgjĂžre andre. Kun det aldri noe annet. Frivillig Ă„ lese her. Folk som skriver ting om kontrakter osv. kan jo selvsagt ikke garantere noe om tidspunkt, likevel stemmer det meste de kommer med. Og skulle det ikke stemme gir det ikke noen rett til Ă„ spy ut drit som det vedkommende gjĂžr her. Bedre Ă„ holde kjeft eller fingrene fra tastaturet. Enkelt Ă„ greit.
ForsÄvidt enig, men aksjenuubi har ikke bidratt med en eneste vettig innspill her. Stort sett bare gÄtt imot og snakket alt ned m.m
SĂ„ hadde han selv vĂŠrt i posisjon til Ă„ kritisere pga gode innspill, sĂ„ hadde jeg vĂžrt enig. Hvalross bommet. Men man kan uansett ikke lite pĂ„ rykter eller antakelser. Noe kan gĂ„ galt, noe kan ta tidâŠ. Og noe kommer ikke i orden !
SĂ„ derfor synes jeg ikke den samme nuubien har noe han eller ho skulle sagt âșïž Det er min mening bare for Ă„ si utgangspunktet mitt. Det har sikkert uansett ikke noen betydning. Og fĂ„r sikkert tilbake et eller annet . Aksjenuubien har vĂŠrt blokkert lnge hos meg pĂ„ grunn av at han har skrevet ting som har null verdi.
Men men hver sin mÄte Ä operer pÄ. Blir nok Ä blokke han pÄ nytt.
SĂ„ hadde han selv vĂŠrt i posisjon til Ă„ kritisere pga gode innspill, sĂ„ hadde jeg vĂžrt enig. Hvalross bommet. Men man kan uansett ikke lite pĂ„ rykter eller antakelser. Noe kan gĂ„ galt, noe kan ta tidâŠ. Og noe kommer ikke i orden !
SĂ„ derfor synes jeg ikke den samme nuubien har noe han eller ho skulle sagt âșïž Det er min mening bare for Ă„ si utgangspunktet mitt. Det har sikkert uansett ikke noen betydning. Og fĂ„r sikkert tilbake et eller annet . Aksjenuubien har vĂŠrt blokkert lnge hos meg pĂ„ grunn av at han har skrevet ting som har null verdi.
Men men hver sin mÄte Ä operer pÄ. Blir nok Ä blokke han pÄ nytt.
Man unngĂ„r jo ofte Ă„ handle pĂ„ "Ărlige Erlings Bruktbil", og det er jo ikke sikkert det mest nĂžytrale svaret er Ă„ hente hos "Den Normale" heller, selv om det sikkert er et kjekt nick til Ă„ gi tyngde til sine mer spekulative og manipulerende anbefalinger fra andre nick pĂ„ "lure-listen".
Personlig har jeg étt nick, og har lettere for Ä respektere Ris og de par dusin andre som er modne nok til Ä klare seg med det (dere vet hvem dere er), selv om man da alltid stÄr i fare for Ä bli konfrontert med tidligere feiltagelser.
Ps til de som stadig hevder jeg er desperat fordi jeg er nÊre konkurs og tvangssalg. Rett nok har det vÊrt en fÊl periode etter mars, og kan ikke lenger skryte av de 500% avanse siste Är som jeg delte pÄ face i vinter, men etter Ä ha vÊrt i minus med det jeg beholdt etter Ä ha vekslet inn mye av gevinsten i villa i vinter, har jeg ved hjelp av Ä ta belÄning opp og ned i tillegg til Ä sitte pal hele veien ned fra 13 med det jeg beholdt, i det minste omsider kommet meg i en fin liten pluss igjen, - og klar for Ä gange opp disse pengene mange ganger pÄ nytt.
Da mÄ jeg holde meg til strategien med Ä hÞre pÄ KILDENE, og ikke la meg skremme av all slags rusk og rask som vil skremme for Ä rane til seg aksjene mine pÄ billigsalg.
Dere vet selv hvem Sluggerne her inne er, og hvem som bare er ute etter kvalm.
Til 99 av 100 her inne: Ha en fantastisk helg. Ok du ene trege, ha en fin helg du og.
Masse KjĂŠrlighetđđ«âšïž
Personlig har jeg étt nick, og har lettere for Ä respektere Ris og de par dusin andre som er modne nok til Ä klare seg med det (dere vet hvem dere er), selv om man da alltid stÄr i fare for Ä bli konfrontert med tidligere feiltagelser.
Ps til de som stadig hevder jeg er desperat fordi jeg er nÊre konkurs og tvangssalg. Rett nok har det vÊrt en fÊl periode etter mars, og kan ikke lenger skryte av de 500% avanse siste Är som jeg delte pÄ face i vinter, men etter Ä ha vÊrt i minus med det jeg beholdt etter Ä ha vekslet inn mye av gevinsten i villa i vinter, har jeg ved hjelp av Ä ta belÄning opp og ned i tillegg til Ä sitte pal hele veien ned fra 13 med det jeg beholdt, i det minste omsider kommet meg i en fin liten pluss igjen, - og klar for Ä gange opp disse pengene mange ganger pÄ nytt.
Da mÄ jeg holde meg til strategien med Ä hÞre pÄ KILDENE, og ikke la meg skremme av all slags rusk og rask som vil skremme for Ä rane til seg aksjene mine pÄ billigsalg.
Dere vet selv hvem Sluggerne her inne er, og hvem som bare er ute etter kvalm.
Til 99 av 100 her inne: Ha en fantastisk helg. Ok du ene trege, ha en fin helg du og.
Masse KjĂŠrlighetđđ«âšïž
Redigert 21.07.2023 kl 17:22
WillyWonka
21.07.2023 kl 17:21
4031
Takk for oppklaringen, bra at du korrigerer meg sÄ informasjonen blir riktig. For en mÄned siden var de verdsatt til 15 milliarder, som nok en gang peker pÄ at PGS er latterlig underpriset.
Obxserver
21.07.2023 kl 17:33
3859
CCS kontrakten som de fikk tildelt av AKERBP ble heller ikke bÞrsmeldt, selvom dette er en strategisk viktig kontrakt. Denne ble istedet bekreftet fra Pedersen fra presentasjonen igÄr.
MR X har full kontroll kontrakter, thats for sure!
MR X har full kontroll kontrakter, thats for sure!
VantageVolante
21.07.2023 kl 17:35
3866
"MR X har full kontroll kontrakter, thats for sure!"
Verdt Ă„ ta med i betraktningen for mĂžre-degos, hanseater og annet kystfolk, ressurssrike barn av steinhardt arbeidende immigranter, hallinger og andre fjellfolk med arbeidshender, flinke damer som vĂ„ger tenke selv, de i primĂŠrnĂŠringene, de gamle pengene som jo har teften i blodet, og ogsĂ„ de imponerende Selvtenkende pĂ„ de potensielt fordummende kontor inne i Oslo. Lytt til Kildene som sitter tett pĂ„. Ha litt is i magenâïž, ha ro som Bergsmofs. Og Mangedobl pengene over litt tid. Det er til og med lett! Og ja, pengene SKAL komme lettâšïž Bare la de nĂŠrmest falle ned i lomma. Men, og dette er et viktig men - da mĂ„ du vĂŠre Ă„pen for Mulighetene som kommer dann og vann đđđ
Verdt Ă„ ta med i betraktningen for mĂžre-degos, hanseater og annet kystfolk, ressurssrike barn av steinhardt arbeidende immigranter, hallinger og andre fjellfolk med arbeidshender, flinke damer som vĂ„ger tenke selv, de i primĂŠrnĂŠringene, de gamle pengene som jo har teften i blodet, og ogsĂ„ de imponerende Selvtenkende pĂ„ de potensielt fordummende kontor inne i Oslo. Lytt til Kildene som sitter tett pĂ„. Ha litt is i magenâïž, ha ro som Bergsmofs. Og Mangedobl pengene over litt tid. Det er til og med lett! Og ja, pengene SKAL komme lettâšïž Bare la de nĂŠrmest falle ned i lomma. Men, og dette er et viktig men - da mĂ„ du vĂŠre Ă„pen for Mulighetene som kommer dann og vann đđđ
Redigert 21.07.2023 kl 17:55
VantageVolante
21.07.2023 kl 17:47
3769
Obxserver skrev Gikk meg hus forbi, takk for den VV!
Det skrives forĂžvrig en del om Somalia her.
Da kan det for meg vÊre greit Ä pÄpeke at Somalia ikke blir den eneste jobben utenfor det Afrikanske kontinent fremover.
Hint: Dere hÞrte vel hva Pedersen sa om kontraktsseismikk Q4? En haug med fartÞysmÄneder. Og ca hvor mange "fartÞysmÄneder er allerede meldt" for Q4?
Vel. Det er noen hĂžl er, ikke sant?
Det blir greit med finfine meldinger fremover, uten at jeg kan si noe om tidspunkt for meldinger. Det kan ingen utenom innsidere si noe konkret om, men noen kan si noe om "loopen".
Da kan det for meg vÊre greit Ä pÄpeke at Somalia ikke blir den eneste jobben utenfor det Afrikanske kontinent fremover.
Hint: Dere hÞrte vel hva Pedersen sa om kontraktsseismikk Q4? En haug med fartÞysmÄneder. Og ca hvor mange "fartÞysmÄneder er allerede meldt" for Q4?
Vel. Det er noen hĂžl er, ikke sant?
Det blir greit med finfine meldinger fremover, uten at jeg kan si noe om tidspunkt for meldinger. Det kan ingen utenom innsidere si noe konkret om, men noen kan si noe om "loopen".
danmark1
21.07.2023 kl 17:47
3880
SoLong skrev 3 prosent ned. En helt vanlig PGS-dag.
Gevinstsikring pÄ en fredag. Faktisk et meget lille fald i forhold til stigningen i gÄr. I nÊste uge gÄr det nord pÄ igen :-)
Opp og ned ja, BÞrsheisen gÄr bÄde opp og ned ja. Fint at du er i pluss igjen og med stor sannsynlighet kommer du godt i pluss igjen utover. Er i pluss igjen ogsÄ, men er jo bare en liten mofs i denne sammenhengen. Men dog, jeg hÄper pÄ Ä spe veldig godt pÄ min pensjon om noen Är.
Ărlighet varer uansett lengst uansett om man heter mofs eller Ross. đ Go Helg
Ărlighet varer uansett lengst uansett om man heter mofs eller Ross. đ Go Helg
"Onkel, er 10 SVĂRT GODT BETALTE MĂ
NEDER mye"?
"Ja men ta med đȘđĄđĄ" đ
"Ja men ta med đȘđĄđĄ" đ
Eller i det minste sprettertđ
Risikotillegg, eller risikoglede. Jeg seiler gjerne med. (En straff for oss med kraftig hyperaktivitet Ä inkarnere i fredstid, og det attpÄtil i Tidenes Hjelmsamfunn, og da har jeg ikke engang begynt pÄ den lange Kjedelighetstorturen med de unÞdvendige covidtiltakene, som skapte sÄ mange skjebner blant de unge og utilpasse). SÄ gi faen i hele det redselsfullt tÞrre "KjÞpesentersamfunnet" og gÄ din egen vei. Get rich or die trying om det betyr noe for deg, eller bestig et fjell, seil jorda rundt til du synker eller hva nÄ som er viktig akkurat for Deg.
https://youtube.com/shorts/Tq1e7ZTLHcw?feature=share)
https://youtube.com/shorts/Tq1e7ZTLHcw?feature=share)
Redigert 21.07.2023 kl 18:57
Normalone
21.07.2023 kl 18:16
3732
Bergsmofs - helt enig i at enhver mÄ ta ansvar for sine aksjeinvesteringer, og en mÄ selv finne ut hva en skal basere sine beslutninger pÄ (hvem en har tillit til). Generelt mÄ en vÊre veldig forsiktig med Ä legge avgjÞrende vekt pÄ det som skrives pÄ et anonymt fora. Det jeg reagerte pÄ, var sprÄkbruken til Gull nÄr Aksjenuubie denne gang poengterte helt riktig at det Hvalross hadde uttrykt ift tidspunkt for nÄr kontraktene ville komme ikke stemte. Vi fÄr alle - sÊrlig meg inkludert - gjÞre vÄrt ytterste til Ä skape et godt diskusjonsklima, unngÄ Ä snakke nedsettende om hverandre selv om en er uenig (eller korrigerer).
Slettet brukerskrev "Onkel, er 10 SVĂRT GODT BETALTE MĂ NEDER mye"? "Ja men ta med đȘđĄđĄ" đ
Litt risiko er det vel uansett verdt, nĂ„r đ°đ°đ°Potten er OVER 1 MILLIARD!!! đ°đ°đ°
Her er det bare Ă„ begynne den afrikanske festen , here we gođ https://youtu.be/uHpo5dcSr7E
Normalone
21.07.2023 kl 18:25
6570
Hvalross - selv om jeg ikke er enig i alt du skriver, blant ift belÄning, setter jeg stor pris pÄ det du bidrar med, herunder din positivitet og gode humÞr. Du har ogsÄ helt rett i at det er mange skribenter som sitter med hÞy kompetanse - og har godt innblikk i det som skjer i bransjen (deg inkludert) og kontrakter som vil komme. Og som jeg har skrevet mange ganger - alle mÄ selv ta ansvar for sine investeringer - samtidig hÄper jeg at vi kan fÄ til et godt diskusjonsklima, og ikke minst unngÄ Ä vÊre alt for bombastisk i det vi uttrykker. Vi er bare mennesker - der ingen er ufeilbar - sÄ fÄr vi hjelpe hverandre til Ä ha drt beste beslutningsgrunnlaget.
Ănsker deg - og alle sammen - en riktig fin helg, lykke til med investeringene.
Ănsker deg - og alle sammen - en riktig fin helg, lykke til med investeringene.
Redigert 21.07.2023 kl 18:27
SoLong skrev 3 prosent ned. En helt vanlig PGS-dag.
25 prosent opp er ogsĂ„ en vanlig Pgs dag, vent nu til den tar en klassisk 3 fosse dagersđ„ł.. Ă hadde ikke ventet! đ
Normalone, ja jeg er helt enig med deg i det. Ansvar for egne handlinger det kan ingen ta fra noen som helst. Aksjenuubi hadde rett det hadde han. SĂ„ om han selv starter Ă„ bidra med konstruktive innlegg sĂ„ er han velkommen til det. Jeg tar det til meg đ
Go helg
Go helg
NĂ„r drar vi? Og tror du noen blir sinte om man kjĂžrer Giske-Style pĂ„ dansegulvet!?đșđđđ
Ok det var stort av deg. Jeg var kanskje litt kjapp i angrep. Sorry, du var the bigger man
God Helg Normie đ
God Helg Normie đ
Redigert 21.07.2023 kl 18:57
Aksjenuubi: Du har helt rett i at Hvalross sine tre kontrakter ikke ble meldt eller kom. Kommer nok og ble antydet. Ber om unnskyldning for svaret tidligere.
Det som jeg hÄper pÄ videre er at du starter med konstruktive innspill du ogsÄ. FÞr du angriper andres innlegg.
SĂ„ for Ă„ ha en grei trĂ„d fremover Ăžnsker jeg ditt gode bidrag ogsĂ„. Innlegg som underbygges og argumenteres faglig for. Ikke personangrep eller Ăždeleggende kommentarer som kun fyrer opp under Ă„ Ăždelegge trĂ„den. SĂ„ her er mitt bidrag til deg. âșïž
Go helg
Det som jeg hÄper pÄ videre er at du starter med konstruktive innspill du ogsÄ. FÞr du angriper andres innlegg.
SĂ„ for Ă„ ha en grei trĂ„d fremover Ăžnsker jeg ditt gode bidrag ogsĂ„. Innlegg som underbygges og argumenteres faglig for. Ikke personangrep eller Ăždeleggende kommentarer som kun fyrer opp under Ă„ Ăždelegge trĂ„den. SĂ„ her er mitt bidrag til deg. âșïž
Go helg
VantageVolante
21.07.2023 kl 19:06
6307
Hvalross skrev 3 kontrakter, sĂ„ ble det klart at vind ĂstersjĂžen ikke ble noe av.
Men kontrakt 3 ble da vitterlig meldt innbakt i Q2 rapport.
Egypt.
Og den kontrakten har jeg faktisk sagt kommer her pÄ dette forum.
SÄ han fikk rett i EN kontrakt. Det er da noe. Og jeg har med all mulig beskjedenhet fÄtt rett i alle kontrakter jeg har nevnt her, inkl New York og Egypt x2.
NÄr jeg og flere sier storfint kontrakt Somalia, sÄ tenker jeg at det bÞr lyttes til. NÄr jeg samtidig sier at det er bra trÞkk i loopen (flere kontrakter), sÄ fÄr de som vil hÞre, og de andre ignorere.
Jeg kjĂžpte meg stort (for meg) inn dagen fĂžr Q2 av en grunn.
Jeg var dÞnn sikker pÄ oppgang pga positiv rapport, men jeg skal innrÞmme at jeg ikke sÄ 7-tallet.
Men nÄ? Er ikke sikkert 7 varer sÄ mye lenger enn 6.
Men kontrakt 3 ble da vitterlig meldt innbakt i Q2 rapport.
Egypt.
Og den kontrakten har jeg faktisk sagt kommer her pÄ dette forum.
SÄ han fikk rett i EN kontrakt. Det er da noe. Og jeg har med all mulig beskjedenhet fÄtt rett i alle kontrakter jeg har nevnt her, inkl New York og Egypt x2.
NÄr jeg og flere sier storfint kontrakt Somalia, sÄ tenker jeg at det bÞr lyttes til. NÄr jeg samtidig sier at det er bra trÞkk i loopen (flere kontrakter), sÄ fÄr de som vil hÞre, og de andre ignorere.
Jeg kjĂžpte meg stort (for meg) inn dagen fĂžr Q2 av en grunn.
Jeg var dÞnn sikker pÄ oppgang pga positiv rapport, men jeg skal innrÞmme at jeg ikke sÄ 7-tallet.
Men nÄ? Er ikke sikkert 7 varer sÄ mye lenger enn 6.
geo01
21.07.2023 kl 19:10
6306
Pgs er fullbooket 21 arbeidsmÄneder i q3,det er 7 skip i full aktivitet arbeide leting olje,gass.
De har 1 skip i havind Sanco Swift til end og 2023,
Pgs har Booket 17 mÄneder i q4 allerede og det ligger an til at q4 blir fullbooket med god margin 21 mnd.
De har ogsÄ 7 fartÞoysmÄeneder q1-2024 og det som ble sagt er at Egypt Nambia og vest Africa blir hot i vinter og det er klare Tendere til ettersport arbeide i vinter.
NÄr det gjelder Somalia vet ikke jeg,men det er Þst Africa og jeg vet ikke om de har hatt kontrakter der fÞr men da mÄ de gjennom Zueskanalen fÞr evt oppdrag der.
Pgs kan og om de ikke har nok skip Ă„pne for et 8 skip Ramform Explorer fra kald steak til usd 5-10 mill men da med maks 8-10 kabler.
Da mÄ det vÊre en vanvittig sterk kontrakt i bakÄnd om det skulle skje.
Men jeg tror det kan skje 2024 da det hagler med mindre oppdrag som blir liggende pga fullbookingen som er allerede.
Apollo mÄ til Brazilia som hjelpeskip og kan aktiveres men ikke pÄ lang tid da kontrakten Brazilia er pÄ 12 mnd pluss forsinkelse.
Det er ogsÄ mulig Tgs trenger flere skip og leie og en avtale der kan muligens bli et kaldt skip de mÄ ha pÄ langtidskontrakt.
Seismic vessel supply reduced
from almost 60 3D vessels in
2013 to ~17 in todayâs market.
https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-welcomes-two-bids-in-tender-for-brazilian-4d-seismic/2-1-1287752
4D i 2024 ikke meldt enda og kan Pgs vĂŠre en av kandidatene?
Denne blir Mega stor visst Nambia.
https://www.upstreamonline.com/exploration/major-seismic-surveys-lined-up-for-namibia-s-unsung-offshore-areas/2-1-1470937
NĂ„r denne konkurenten er borte i 2 Ă„r med verdens stĂžste seismikk kontrakt i Saudi er det betydelg press i markedet 3D:
https://www.upstreamonline.com/exclusive/world-s-largest-aramco-awards-chinese-contractor-multi-billion-dollar-seismic-contract/2-1-1458579
Tgs har kontrakts leid skip av BGP flere ganger,men strikken strammes for leie 3D 4D fra de da de er i kontrakt i 2 -4 Ă„r med 3 skip i Saudi som sikret seismikk i lang tid.
Markedet etter denne kontrakten er meget strukket og kun Shearwater op Pgs med 3 og 4D skip for kontrakt 2024-2026 ser ingen andre 3D skip igjen.
Tenk om Pgs skulle fÄ en sÄnn avtale engang,
De har 1 skip i havind Sanco Swift til end og 2023,
Pgs har Booket 17 mÄneder i q4 allerede og det ligger an til at q4 blir fullbooket med god margin 21 mnd.
De har ogsÄ 7 fartÞoysmÄeneder q1-2024 og det som ble sagt er at Egypt Nambia og vest Africa blir hot i vinter og det er klare Tendere til ettersport arbeide i vinter.
NÄr det gjelder Somalia vet ikke jeg,men det er Þst Africa og jeg vet ikke om de har hatt kontrakter der fÞr men da mÄ de gjennom Zueskanalen fÞr evt oppdrag der.
Pgs kan og om de ikke har nok skip Ă„pne for et 8 skip Ramform Explorer fra kald steak til usd 5-10 mill men da med maks 8-10 kabler.
Da mÄ det vÊre en vanvittig sterk kontrakt i bakÄnd om det skulle skje.
Men jeg tror det kan skje 2024 da det hagler med mindre oppdrag som blir liggende pga fullbookingen som er allerede.
Apollo mÄ til Brazilia som hjelpeskip og kan aktiveres men ikke pÄ lang tid da kontrakten Brazilia er pÄ 12 mnd pluss forsinkelse.
Det er ogsÄ mulig Tgs trenger flere skip og leie og en avtale der kan muligens bli et kaldt skip de mÄ ha pÄ langtidskontrakt.
Seismic vessel supply reduced
from almost 60 3D vessels in
2013 to ~17 in todayâs market.
https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-welcomes-two-bids-in-tender-for-brazilian-4d-seismic/2-1-1287752
4D i 2024 ikke meldt enda og kan Pgs vĂŠre en av kandidatene?
Denne blir Mega stor visst Nambia.
https://www.upstreamonline.com/exploration/major-seismic-surveys-lined-up-for-namibia-s-unsung-offshore-areas/2-1-1470937
NĂ„r denne konkurenten er borte i 2 Ă„r med verdens stĂžste seismikk kontrakt i Saudi er det betydelg press i markedet 3D:
https://www.upstreamonline.com/exclusive/world-s-largest-aramco-awards-chinese-contractor-multi-billion-dollar-seismic-contract/2-1-1458579
Tgs har kontrakts leid skip av BGP flere ganger,men strikken strammes for leie 3D 4D fra de da de er i kontrakt i 2 -4 Ă„r med 3 skip i Saudi som sikret seismikk i lang tid.
Markedet etter denne kontrakten er meget strukket og kun Shearwater op Pgs med 3 og 4D skip for kontrakt 2024-2026 ser ingen andre 3D skip igjen.
Tenk om Pgs skulle fÄ en sÄnn avtale engang,
Redigert 21.07.2023 kl 19:37
Platinum365
21.07.2023 kl 19:11
6374
Slettet brukerskrev đŽââ ïž
Somalia? Adenbukten. Gulltenner og khat