$$$PGS$$$ 😶🌫️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.08.2023 kl 12:43
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Kontur
24.07.2023 kl 21:21
5183
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Jeg velger meg selskap jeg har troen på, investerer i de og heier de frem. PGS blir en vinneraksje. Er langsiktig. Punktum.
Omnislash
24.07.2023 kl 21:42
4898
Vell.. langsiktig i forhold til daytrading, men er ikke akkurat fondsparing heller 😆
Platinum365
24.07.2023 kl 21:55
4742
Moro i oppgang, har så lite å gjøre på dagtid, så blir som regel på kvelden
Platinum365
24.07.2023 kl 21:55
4787
Kontur skrev Her snakker vi fra inngang, 2-5 år
Kursmål og en vits takk
kongsberg1
24.07.2023 kl 22:05
4695
Uansett er det en god pekepinn på hva dette dreier seg om PUD. Tenk når alle skjønner hvem som skaffer big oil dataene for produktet som skal finnes å levers. Da snakker vi supersyklus i nesten monopol situasjon. Monopolistens er ikke lønnsom, men dyr. 😇😇😇 alle skjønner tegningen som har fulgt med litt. God børsdag i morgen også folkens.
Kontur
24.07.2023 kl 22:09
4661
Platinum365 skrev Kursmål og en vits takk
Samme som jeg har holdt på siste 1,5 året. Verdsettelse PGS ett sted mellom 25-30 MRD.
Har tradet masse, men ikke PGS siden i fjor vår. Med få unntak kun kjøpt.
Vits: En mann kan også ha følelser.
Han kan for eksempel føle sult.
Har tradet masse, men ikke PGS siden i fjor vår. Med få unntak kun kjøpt.
Vits: En mann kan også ha følelser.
Han kan for eksempel føle sult.
😅😂 less is more? No way! Only more is more om det nå er ulvens XO eller Rås👇🥳😎. https://youtube.com/shorts/aOtcxmqpINg?feature=share
WillyWonka
24.07.2023 kl 22:28
4497
Olja dundrer opp og bekrefter alle signalene som har blitt skrevet om siste ukene. PGS viser stor styrke kursmessig, må si jeg er meget spent på aksjonærlistene som kommer nå. Da får vi se hvem som lastet opp som f på torsdag i superoppgangen. Håper på noen bjellesauer med påfølgende FA artikkel imorgen🔔
Redigert 24.07.2023 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Høres ut som en lovende mulighet :D
mingus7777
24.07.2023 kl 22:33
4433
Hadde sovet så dårlig hvis jeg hadde sittet med short nå.
Uffa..
Uffa..
Londonmannen
24.07.2023 kl 22:36
4413
Kontur skrev Her snakker vi fra inngang, 2-5 år
Jepp, og i løpet av de 2-5 årene vil vi få både i pose og sekk, eller gjennom kursoppgang og utbytte. Mulig utbyttene begynner så smått å komme i 2024, men jeg tror vi må vente til 2025 før de utbetaler utnytte. Men fra 2025 bør vi kunne forvente at PGS blir en grei utbyttemaskin å sitte i. Og dersom det ikke skulle skje noe katastrofalt i energimarkedet, bør vi kunne forvente en særdeles hyggelig reprising av PGS frem til 2025. Ja, PGS er helt klart en aksje man kan legge på kistebunnen, låse kisten og la tiden gjøre jobben.
Londonmannen
24.07.2023 kl 22:44
4336
Det var da en voldsom forskjell i prisen på en halvliter fra alternativ 4 og 5.
Oppgang på New York børsen og olja i grønt. Blir kanskje noen nautiske mil Nordover i morra også på Peggy 😍 !
Skuffa er igjen 😉🤑 Åpnes senere en gang kanskje når Peggy Glir forbi uti sundet her 🚢🚢🦅🦅💨💨 2024-26. kaster ut en sekk utbytte før ho glir videre Nordover. Da kan jeg si « der for pensjonen min Nordover 😇 …. På oppdrag for å øke utbetalingene ….. Vindjobb mener jeg å vite 😎
Drømmere finnes i alle landsdeler, selv Nordpå ☃️☃️
Apropos følelser: Føler jeg er i ferd med å bli rikere 😂
Skuffa er igjen 😉🤑 Åpnes senere en gang kanskje når Peggy Glir forbi uti sundet her 🚢🚢🦅🦅💨💨 2024-26. kaster ut en sekk utbytte før ho glir videre Nordover. Da kan jeg si « der for pensjonen min Nordover 😇 …. På oppdrag for å øke utbetalingene ….. Vindjobb mener jeg å vite 😎
Drømmere finnes i alle landsdeler, selv Nordpå ☃️☃️
Apropos følelser: Føler jeg er i ferd med å bli rikere 😂
Redigert 24.07.2023 kl 22:53
Nidaros-andy
24.07.2023 kl 23:03
4081
Lite tankesmie på Q3 tall ut fra Q2 rapport. Meldt at Q3 skal inneholde 18 måneder MC og 3 måneder kontrakt på de 7 skip som er med i den beregning. Vind prosjekt utom de 7 skip såvidt jeg har skjønt. I Q2 var det 6 skip i beregningen(18 måneder) og 43% var multiclient. Hvis vi runder opp får vi da 7,74 måneder MC. Prefounding Q2 på 54.4 mill$ på disse 8 måneder. Som skulle bety ca 7 mill$ prefounding per måned multiclient. Kjører vi det i 18 måneder får vi ca 126 mill$ revenue prefounding på det som igjem skulle gi ca 30 mill$ direkte profitt gitt 128% prefounding nivå. Så kommer 3 måneder kontrakt pluss havvind jobb i tillegg. Alle tall etter side 8 i Q2 rapport. Ser dette regnestykket fornuftig ut?
Redigert 24.07.2023 kl 23:24
geo01
24.07.2023 kl 23:12
4004
Da er vel 6 tallet historie da?
Pgs må fylle boka q4 først det er få skipsdager ved q2 res.
Stiger det for fort kan shorterne sette ny short på 7,5 evt 7,7 om den skulle stige.
For min del håper jeg aksjen blir på 7 tallet lenge og til q1-2024 nedbetaling er på plass.
Pgs er alt for ustabil og uroligheter opp og ned trekker ikke til seg snille karer eller kvinner i long.
Hvorfor kjøper ingen store seg inn foresten?
Det ble ingen haussing fra meg ikveld.
Hva om LS skulle falle noe en ser i Tgs aksjen.
Nå skal jeg foresten vente på utbytte Klaveness med pe 4. 20-30k gjen mens Pgs er en ventende pensjon,men det tar tid.
Det er ikke så mange kotrakter i markedet for Shearwater heller,de har ikke meldt noe siden mai.
Pgs må melde mere q4 det er ikke kommet noe etter q2,følg med sier jeg.
Lykke til.
Pgs må fylle boka q4 først det er få skipsdager ved q2 res.
Stiger det for fort kan shorterne sette ny short på 7,5 evt 7,7 om den skulle stige.
For min del håper jeg aksjen blir på 7 tallet lenge og til q1-2024 nedbetaling er på plass.
Pgs er alt for ustabil og uroligheter opp og ned trekker ikke til seg snille karer eller kvinner i long.
Hvorfor kjøper ingen store seg inn foresten?
Det ble ingen haussing fra meg ikveld.
Hva om LS skulle falle noe en ser i Tgs aksjen.
Nå skal jeg foresten vente på utbytte Klaveness med pe 4. 20-30k gjen mens Pgs er en ventende pensjon,men det tar tid.
Det er ikke så mange kotrakter i markedet for Shearwater heller,de har ikke meldt noe siden mai.
Pgs må melde mere q4 det er ikke kommet noe etter q2,følg med sier jeg.
Lykke til.
portion
24.07.2023 kl 23:28
5737
sammenligner man med 2022 så ser det ikke så værst ut med boking for Q4
• Booked position* ved Q2 2023 I tillegg er det et skip mere
• Q3 23: 21 vessel months
• Q4 23: 17 vessel months
• Q1 24: 8 vessel months
▪Booked position ved Q2 2022
– Q3 22: 18 vessel months
– Q4 22: 11 vessel months
– Q1 23: 6 vessel months
• Booked position* ved Q2 2023 I tillegg er det et skip mere
• Q3 23: 21 vessel months
• Q4 23: 17 vessel months
• Q1 24: 8 vessel months
▪Booked position ved Q2 2022
– Q3 22: 18 vessel months
– Q4 22: 11 vessel months
– Q1 23: 6 vessel months
geo01
25.07.2023 kl 00:13
5499
Brazilia kontrakten står for 3 mnd i q4 og q1.
Det er nå 7 skip i wessel ikke 6.
Titan går i dårligere kontrakt og det yard og flytting av skip til nord til sør steaming.
LS går lavere enn forventet og ingen meldte kontrakter q4 enda Shearwater har ingen etter may-23.
Det kan komme avbestillinger av kontrakter også.
Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt.
Ta gevinst er vel mantra i Pgs.
Jeg tror 3-4% av dere vil sitte lengre enn 7,7 kr.
Nedsalg fra short og hovedeier har nok en kontroll vi ikke liker.
Pgs stiger på dårlige dager på børs og faller evd gode.
Det vil svinge til en større kakse kommer,kanskje ferd eller andre frem til q1-24.
Det er nå 7 skip i wessel ikke 6.
Titan går i dårligere kontrakt og det yard og flytting av skip til nord til sør steaming.
LS går lavere enn forventet og ingen meldte kontrakter q4 enda Shearwater har ingen etter may-23.
Det kan komme avbestillinger av kontrakter også.
Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt.
Ta gevinst er vel mantra i Pgs.
Jeg tror 3-4% av dere vil sitte lengre enn 7,7 kr.
Nedsalg fra short og hovedeier har nok en kontroll vi ikke liker.
Pgs stiger på dårlige dager på børs og faller evd gode.
Det vil svinge til en større kakse kommer,kanskje ferd eller andre frem til q1-24.
Londonmannen
25.07.2023 kl 00:14
5517
Jeg vil ikke si st 6-tallet nødvendigvis er historie. Men akkurat det bekymrer meg fint lite. Hva kursen blir inneværende uke, i august eller ved nyttår vil ikke være styrende for min PGS investering. Og ser vi et par tre år frem i tid vil vi se himmelvid forskjell fra dagens kursnivå og i tillegg vil vi i løpet av den perioden få utbetalt utbytter. Vi vil bli rikelig belønnet, enten 6-tallet er historie eller ei.
Omnislash
25.07.2023 kl 00:32
5412
Hvis du ser på årsregnskapene til PGS, så er det STORE variasjoner de siste 15 årene. Tenker du at det ikke vil være tilfelle om et par tre år?
rischioso
25.07.2023 kl 00:45
5347
RE - Da er vel 6 tallet historie da?
* NEI - fra et teknisk perspektiv så er IKKE 6 tallet historie etter det mislykkede forsøket på å etablere seg på oversiden av 7 blank siste uke hvor sluttkursen endte på undersiden (6,91) på fredagen. Mao, det er fortsatt trading intervallet 6,1 - 7 som gjelder.
Sluttkurs 3 dager på rad på oversiden kan endre det og det gjenstår 2 dager til med sluttkurs på oversiden før den er å anse som etablert på oversiden og hvis ikke - vel, så vil vandringen i intervallet 6,1 - 7 fortsette frem til nytt av betydning foreligger hvor vi bør forvente at shorterne vil gjøre sitt til at vandringen på 6 tallet vil fortsette så lenge som mulig - med de muligheter (og umuligheter) det vil kunne gi ...
Ellers mye enig i hva du har listet opp ...;)
* NEI - fra et teknisk perspektiv så er IKKE 6 tallet historie etter det mislykkede forsøket på å etablere seg på oversiden av 7 blank siste uke hvor sluttkursen endte på undersiden (6,91) på fredagen. Mao, det er fortsatt trading intervallet 6,1 - 7 som gjelder.
Sluttkurs 3 dager på rad på oversiden kan endre det og det gjenstår 2 dager til med sluttkurs på oversiden før den er å anse som etablert på oversiden og hvis ikke - vel, så vil vandringen i intervallet 6,1 - 7 fortsette frem til nytt av betydning foreligger hvor vi bør forvente at shorterne vil gjøre sitt til at vandringen på 6 tallet vil fortsette så lenge som mulig - med de muligheter (og umuligheter) det vil kunne gi ...
Ellers mye enig i hva du har listet opp ...;)
geo01
25.07.2023 kl 00:48
5335
Enig,
Time.
Det er det jeg sier og har sagt lenge.
Aksjespillet er bare for de som trader.
Om Pgs er grunderselskap idag snakker vi.
Er Hvaloss en grunder eller en hausser?
Aksjeselskap eller enkeltselskaper er ikke grunders men en tapsagenda.
For min del er alle kommentarene dobbelsetninger og ingen gir mening.
Lottokuponger er aldri gratis.
Time.
Det er det jeg sier og har sagt lenge.
Aksjespillet er bare for de som trader.
Om Pgs er grunderselskap idag snakker vi.
Er Hvaloss en grunder eller en hausser?
Aksjeselskap eller enkeltselskaper er ikke grunders men en tapsagenda.
For min del er alle kommentarene dobbelsetninger og ingen gir mening.
Lottokuponger er aldri gratis.
Platinum365
25.07.2023 kl 00:54
5301
Skal garantere deg at jeg sitter forbi 7.7 og 8. Kan også garantere at jeg kun selger gevinsten på 9.
rischioso
25.07.2023 kl 00:57
5294
Det vil nok heller lønne seg å ta gevinst - å selge gevinst i overført betydning er det motsatte ...;)
Platinum365
25.07.2023 kl 01:00
5279
Ikke alle er tjuvradder, men du har er poeng. Ute i det fri igjen?
rischioso
25.07.2023 kl 01:06
5291
Heller tjuvradd enn å drive med veldedighet på børs. Friheten finner man på utsiden av forum og børs så nei - pt er jeg inne - jg oxo, men ute med trader potten ...;)
Redigert 25.07.2023 kl 01:07
Det skal karakterstyrke til for å selge elastikk i metervis.
Storm P.
Storm P.
Kontur
25.07.2023 kl 07:20
4709
God drift, fundamentalt godt marked, stadig voksende backlog, orden på finansene er det som teller i lengden.
Tradingintervaller… ja, mulig det spiller en liten rolle der og da men ser langt forbi disse krusningene, dont care.
Tradingintervaller… ja, mulig det spiller en liten rolle der og da men ser langt forbi disse krusningene, dont care.
citius
25.07.2023 kl 07:34
4573
Mange venter på Kina. De kommer for fullt
https://www.cnbc.com/2023/07/25/chinese-stocks-rally-as-beijing-vows-measures-to-boost-weak-economy.html
Olje er i siget og rusler mot 90-dollar-merket
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
https://www.cnbc.com/2023/07/25/chinese-stocks-rally-as-beijing-vows-measures-to-boost-weak-economy.html
Olje er i siget og rusler mot 90-dollar-merket
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
Redigert 25.07.2023 kl 08:09
HAS
25.07.2023 kl 07:36
4569
Ingen garanti for at det ikke kan komme negative hendelser, men det er overveiende sannsynlig at kursdrivende meldinger er like om hjørnet.
Tør shorten å sitte videre?
Tør shorten å sitte videre?
rischioso
25.07.2023 kl 07:47
4454
Mange krusninger små blir til sammen en bølge og kan gi flere aksjer og/eller en heller sikker profitt på veien mot det usikre et godt stykke lengre fremme så i så måte burde det spille en rolle - i alle fall forteller historien det - så ja takk, begge deler ...;)
Redigert 25.07.2023 kl 07:51
elnomi
25.07.2023 kl 07:53
4369
Ser ut som geo01 har forsøkt seg på en trade i PGS og vil inn langt ned på 6 tallet. geo01 som har vært så positiv det siste året og stått om PGS i de krevende tider som er tilbakelagt har nå etter et solid Q2 der emisjon/kapital ble begravd og med lysende fremtidsutsikter så er geo01 blitt "usikker". Ja vanskeligere skal det bli, kjøpe på 7,25-7.30 i dag eller løpe etter når kursen bykser over kr 8 og videre oppover?
Hvert sitt valg, for de som nå sliter og står på utsiden. Det kan fort bli nye +5% opp intrade i dag (uten melding).
Hvert sitt valg, for de som nå sliter og står på utsiden. Det kan fort bli nye +5% opp intrade i dag (uten melding).
Så du er 60% eksponert?
Det er du ikke komfortabel med i dag, forståelig nok.
Kan selvsagt bli ny mulighet på 6, men først er det neste stopp Otta.
Det er du ikke komfortabel med i dag, forståelig nok.
Kan selvsagt bli ny mulighet på 6, men først er det neste stopp Otta.
rischioso
25.07.2023 kl 07:58
4347
Om man er kjent med å trade så forstår man også at det ikke handler om lav kurs, men om forholdet mellom kjøps -og salgskurs så kursen i seg selv om den befinner seg på 5, 6 , 7 ell 10 spiller ingen rolle ...;)
Uforståelig valg av tidspunkt for trade. Etter q2 ble det for meg en enkel vurdering. Selskapet kommer til å tjene gode penger. Ikke på LS, der tolket jeg Rune som at 50musd er hva man kan forvente og at det er innafor. Men at de vil få enda et skip i arbeid er himmelsk. Ytterligere oppskalering av driften er heller ikke usannsynlig. Kanskje er det 10-12 skip i full drift om er års tid —> cashmachine
Olja opp✅️
PHLX bananas✅️
Rally ved Kina-børsene
Mandag kunngjorde det kinesiske kommunistpartiet i et toppmøte at de vil komme med støttetiltak for eiendomssektoren. Det skal bygges mye oljekrevende infrastruktur "der det bor folk"✅️
Husk det finnes alltid løsninger https://www.finansavisen.no/samfunn/2023/07/24/8024589/bytter-kjonn-for-a-komme-inn-pa-prestisjestudie. Som å bytte kjønn for å komme inn på indøk.
Eller i dette tilfelle gjøre som Stornøtta og klaske på de ekstra 10-ørene. Det har han vel tjent godt på allede✅️
Just saying i tilfelle noen ikke allerede er ALL IN+++
🌊🌊🌊
PHLX bananas✅️
Rally ved Kina-børsene
Mandag kunngjorde det kinesiske kommunistpartiet i et toppmøte at de vil komme med støttetiltak for eiendomssektoren. Det skal bygges mye oljekrevende infrastruktur "der det bor folk"✅️
Husk det finnes alltid løsninger https://www.finansavisen.no/samfunn/2023/07/24/8024589/bytter-kjonn-for-a-komme-inn-pa-prestisjestudie. Som å bytte kjønn for å komme inn på indøk.
Eller i dette tilfelle gjøre som Stornøtta og klaske på de ekstra 10-ørene. Det har han vel tjent godt på allede✅️
Just saying i tilfelle noen ikke allerede er ALL IN+++
🌊🌊🌊
Redigert 25.07.2023 kl 08:18
He he ja du sier noe der, det er til tider litt vekslende om en ser at glasset er halvtomt eller halvfullt 😉 Det er mulig at Schizofreni kan smitte gjennom tråden.
Kjører longs og speider etter Peggy😍 En dag kikker jeg nok ned i skuffa merket « Peggy going North😍» Det skjer ikke i år. Kan hende åpnes den igjen…. men kun for å putte nedi flere nykjøpte aksjer. Hvem vet !!!!
Longers paradise 🚢🚢🦅🦅
Kjører longs og speider etter Peggy😍 En dag kikker jeg nok ned i skuffa merket « Peggy going North😍» Det skjer ikke i år. Kan hende åpnes den igjen…. men kun for å putte nedi flere nykjøpte aksjer. Hvem vet !!!!
Longers paradise 🚢🚢🦅🦅
citius
25.07.2023 kl 08:23
4057
Full rulle mot første motstand ca 7,75
tar ikke lange tiden når medvinden er sterk
alle som har jobbet på havet vet det
10-kroningen ligger like nede i veien
Lang undikkene flyr på varme dager. Får håpe koko ikke har plukket opp en med klamydia eller flatlus 🪳🪲
rischioso
25.07.2023 kl 08:28
4009
RE - He he ja du sier noe der, det er til tider litt vekslende om en ser at glasset er halvtomt eller halvfullt 😉 Det er mulig at Schizofreni kan smitte gjennom tråden.
* Så dukket diagnosen opp igjen - Ja, så mye var den nylige unnskyldningen verdt hvor det var enighet om at vi skulle behandle hverandre med respekt - skjerpings ...;)
* Så dukket diagnosen opp igjen - Ja, så mye var den nylige unnskyldningen verdt hvor det var enighet om at vi skulle behandle hverandre med respekt - skjerpings ...;)
Minner mer om hakkebakke skogen- se opp for Mikkel rev og pinnsvinet.
Neste ut er vel kardemommeloven.
Stol på deg selv. Her lurer den ene seg selv og andre…;)
Selv de som taler høyest vandrer over smått og stort for og nå sin oppgang
Neste ut er vel kardemommeloven.
Stol på deg selv. Her lurer den ene seg selv og andre…;)
Selv de som taler høyest vandrer over smått og stort for og nå sin oppgang
Redigert 25.07.2023 kl 08:33
Du må kjøpe deg inn sporenstrax..