$$$PGS$$$ 😶🌫️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
03.08.2023 kl 12:43
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
elnomi
30.07.2023 kl 10:16
6312
Godt sagt Hvalross.
Vi kan alle ta feil og en lærer stadig noe nytt i aksjemarkedet. Jeg ble bare så overrasket at nettopp rischioso ikke var klar over tidspunktet for sluttauksjonen.
Men vi får heller ha fokus på den fantastiske uken som venter i PGS, blir ikke overrasket om 8 tallet igjen dukker opp.
Vi kan alle ta feil og en lærer stadig noe nytt i aksjemarkedet. Jeg ble bare så overrasket at nettopp rischioso ikke var klar over tidspunktet for sluttauksjonen.
Men vi får heller ha fokus på den fantastiske uken som venter i PGS, blir ikke overrasket om 8 tallet igjen dukker opp.
Redigert 30.07.2023 kl 10:17
Du må logge inn for å svare
unikum
30.07.2023 kl 11:00
6023
Store ord ris, ikke alle av oss som tror at du treffer noe særlig. Kjøper inn for tidlig, selger for tidlig. Ja ja godt med god tro...
Sånn som vi trader må vi ha kontroll på slikt.
Også må vi vite at kursdrivende nyheter kan komme sammen med Q resultat. Om ikke kan vi tape stort på swing tradeing.
Er redd vi lærer litt den harde veien her i team ris. Titt og stadig nye sleivspark fra mentor om det gjelder short, sluttauksjon, handel på flere millioner aksjer flere kroner over kurs nivå.. skremmende utvikling
Søren ta er han bare god til å ordlegge seg?
Også må vi vite at kursdrivende nyheter kan komme sammen med Q resultat. Om ikke kan vi tape stort på swing tradeing.
Er redd vi lærer litt den harde veien her i team ris. Titt og stadig nye sleivspark fra mentor om det gjelder short, sluttauksjon, handel på flere millioner aksjer flere kroner over kurs nivå.. skremmende utvikling
Søren ta er han bare god til å ordlegge seg?
Redigert 30.07.2023 kl 11:06
Komodo
30.07.2023 kl 11:11
5933
Var noen år før meg du da. Husker veldig godt kammerdykk til 90 meter på luft ja. Husker også at Eidsvik anbefalte kun ett slikt dykk per person i karrieren. At Per Ulv har krydret historiene med noen faktafeil og at Ris ikke vet hvordan en kork oppfører seg i vann skal vi alltids klare å leve med. Er jo tross alt et aksjeforum dette her ;-)
VantageVolante
30.07.2023 kl 12:52
5408
Dæven. Da har vi 3 stykk gamle proffdykkere på denne tråden. Det skal dere ha, dette er noen av de tøffeste kara uten tvil. Respekt
2 stikkord om kommende uke: 🐣Kykkeli Ping✨️
Piloten
30.07.2023 kl 14:20
4900
Finansmiljøet på Greåker gjør seg klar for en skummende Peggy-uke🍻
https://www.youtube.com/watch?v=e9dUuAyBzcw
https://www.youtube.com/watch?v=e9dUuAyBzcw
Vi skal ut å fly igjen! ✈️😶🌫️(🛸)
Har selv opplevd hvor oppjaget det føles å våkne opp, måtte løpe til tbane, snakke seg forbi taxi for buss for tog-kø, løpe alt man kan gjennom avgangshallen, snakke seg inn med nød og nepe på LAX-✈️ etter stengt gate osv fordi man ikke hadde snørt på seg løpeskoa i tide og hele den bøtteballeten der osv.
✨️09:00 i Morgen. Just sailing⛵️
https://youtu.be/EX1-K6qv2MY
Har selv opplevd hvor oppjaget det føles å våkne opp, måtte løpe til tbane, snakke seg forbi taxi for buss for tog-kø, løpe alt man kan gjennom avgangshallen, snakke seg inn med nød og nepe på LAX-✈️ etter stengt gate osv fordi man ikke hadde snørt på seg løpeskoa i tide og hele den bøtteballeten der osv.
✨️09:00 i Morgen. Just sailing⛵️
https://youtu.be/EX1-K6qv2MY
Redigert 30.07.2023 kl 15:31
Piloten
30.07.2023 kl 15:58
4373
Vi er ferdigsmurt og klare for oppturen Ross! Ikke påtrengende behov for å etterfylle. Dog hvis Mr Market in all honesty mener at Peggy skal ned mot 0,5 ganger sales so be it .Da plukker vi opp mer🥱
Trollstuket
30.07.2023 kl 16:35
4151
Pgs Apollo har satt kursen til Farsund fra Skagen etter 1 døgn til ankers.
Lurer på hva de har drevet med..?
Lurer på hva de har drevet med..?
Redigert 30.07.2023 kl 16:47
Skagenrøre
20 min·Nok til: 2
Prøv en klassisk og digg Skagenrøre med reker, løyrom og dill på brødskiva.
Ingredienser
400 g reker, uten skall
100 g løyrom
1.5 dl crème fraîche
1.5 dl majones
0.5 sitron
Blandes i en Ma$$iv Kontraktsbolle🍬🍭🍫, fortrinnsvis av Platinam😋
20 min·Nok til: 2
Prøv en klassisk og digg Skagenrøre med reker, løyrom og dill på brødskiva.
Ingredienser
400 g reker, uten skall
100 g løyrom
1.5 dl crème fraîche
1.5 dl majones
0.5 sitron
Blandes i en Ma$$iv Kontraktsbolle🍬🍭🍫, fortrinnsvis av Platinam😋
Hvor mange fler mill til Ankers⚓️ med Følge sa De?
Kontur
30.07.2023 kl 17:06
4282
https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/30/8025651/mener-markedet-kan-fortsette-a-stige?internal_source=sistenytt
God stigning i oljen. Vi går en flott ettersommer og børshøst i møte.
PGS er utrolig underpriset i tillegg, mye å hente inn.
God stigning i oljen. Vi går en flott ettersommer og børshøst i møte.
PGS er utrolig underpriset i tillegg, mye å hente inn.
PerUlv Den ene
30.07.2023 kl 17:07
4434
Hei Komodo
Hvilke fakta feil er det du sikter til???
Normale dykk til denne dybde som eksempelvis Ekofisk ble foretatt som metningsdykk på 2mix. Dypere dykk og forskningsdykk som ble utført på bl.a Nutec ned til rundt 500m ble det eksperimentert med 3mix. (Var ikke med på dette) Men..
Var noen av dere med på premieren til "Pioner"? I så fall hilste vi kanskje på hverandre
Ps. Kjente godt Edsvik, nr. 1 dykkerlege på Håkonsvern.
Uansett... Blir å gasse opp i PGS fremover, hehe
Hvilke fakta feil er det du sikter til???
Normale dykk til denne dybde som eksempelvis Ekofisk ble foretatt som metningsdykk på 2mix. Dypere dykk og forskningsdykk som ble utført på bl.a Nutec ned til rundt 500m ble det eksperimentert med 3mix. (Var ikke med på dette) Men..
Var noen av dere med på premieren til "Pioner"? I så fall hilste vi kanskje på hverandre
Ps. Kjente godt Edsvik, nr. 1 dykkerlege på Håkonsvern.
Uansett... Blir å gasse opp i PGS fremover, hehe
Piloten
30.07.2023 kl 17:15
4407
Apollo på tur tilbake igjen...??? Hva er d som skjer her da
😎😎😎
😎😎😎
Londonmannen
30.07.2023 kl 20:13
6743
Salige Dr Eidsvik var en fantastisk lege og personlighet. Da en av arbeiderne ved SFK kom til ham med tung pust, lyttet Eidsvik på ham for så å konstatere:»Nei, detta lete ikkje bra. Hadde du vore ein hest so hadde eg skote deg!»
Redigert 30.07.2023 kl 20:13
PerUlv Den ene skrevInnlegget er slettet
Kan du forklare litt rundt «historien gjentar seg» ? Ref Investorn.
Betviler ikke fenomenets realitet, men det høres ikke troverdig ut fra er økonomisk perspektiv. For PGS virker det å være svært reelt ettersom selskapet tydeligvis går inn i ny god-periode.
Selskaper som har 75% sannsynlighet for konkurs på et tidspunkt bruker ikke å bounce back :D. Dermed gjentar ikke historien seg.
Betviler ikke fenomenets realitet, men det høres ikke troverdig ut fra er økonomisk perspektiv. For PGS virker det å være svært reelt ettersom selskapet tydeligvis går inn i ny god-periode.
Selskaper som har 75% sannsynlighet for konkurs på et tidspunkt bruker ikke å bounce back :D. Dermed gjentar ikke historien seg.
Vært en rekke emisjoner siden den tid. Ca 25kr skal være mulig om de begynner å tjene penger over tid
Mye å hente inn ja :D
Stemmer det at selskapet tar en kostnad på 37,5 mill for å effektuere lånet på 75musd (95% av lånet utbetales)?
Stemmer det at selskapet tar en kostnad på 37,5 mill for å effektuere lånet på 75musd (95% av lånet utbetales)?
Fått med meg emisjonene :D Det var heller ikke spørsmålet. Du og Viggo Vilante altså :D
Piloten
30.07.2023 kl 21:34
6313
Går nok på rævva som Terje T synger. Du bør nok selge på åpning koko (koko koko kokkeliko)
Tiihiii:D
Jekk deg ned Terje Tyssland-fan :D
Jeg er etter alt å dømme vesentlig sterkere sits enn deg og stilte et legitimt spørsmål. God kveld videre og fly forsiktig (jeg har enorm respekt for piloter :D :D :D)
Jekk deg ned Terje Tyssland-fan :D
Jeg er etter alt å dømme vesentlig sterkere sits enn deg og stilte et legitimt spørsmål. God kveld videre og fly forsiktig (jeg har enorm respekt for piloter :D :D :D)
SoLong
30.07.2023 kl 21:43
6332
De gangene jeg har seilt til Skagen på sommeren, så har jeg kommet blakk tilbake
Stockflow
30.07.2023 kl 22:21
6138
Arnold Schwarzenegger er sterk 💪💪💪
Men det er jaggu de nye kursmålene fra $jølvesten også.
Nyt denne tiden, - som forandrer ALT!
Men det er jaggu de nye kursmålene fra $jølvesten også.
Nyt denne tiden, - som forandrer ALT!
🤩 Det Våkne$ 🤑
Takk for kvelddlektyre og fin opplsdning til ukestart. 👍🏻😀
Er klar for Nordgående nå 🚢🚢🦅🦅⛄️⛄️
Er klar for Nordgående nå 🚢🚢🦅🦅⛄️⛄️
Sweetspot
30.07.2023 kl 23:21
5751
Arnold er sterk, ja💪🏼
Men jaggu er’n flink til å synge også..
https://m.youtube.com/watch?v=THOXG-5rSk8
Tomorrow🌊🌊🌊
Men jaggu er’n flink til å synge også..
https://m.youtube.com/watch?v=THOXG-5rSk8
Tomorrow🌊🌊🌊
Redigert 30.07.2023 kl 23:21
100%
SoLong
31.07.2023 kl 00:03
5509
VantageVolante
31.07.2023 kl 00:12
5429
Slettet brukerskrev Apollo på tur tilbake igjen...??? Hva er d som skjer her da 😎😎😎
Apollo er hjelpeskip. Forhåpentligvis får hun et sett 3d streamere for vind etterhvert, ref Q2
Komodo
31.07.2023 kl 00:27
5341
Skagenrøre er digg, helt klart!
Anbefaler å hakke litt sjalottløk eller rødløk å røre inn.
Anbefaler å hakke litt sjalottløk eller rødløk å røre inn.
Komodo
31.07.2023 kl 00:36
5413
DFS du også?
He he, ja de som har vært borti Eidsvik glemmer ikke han karen der! Rape full av gode historier og anekdoter. Husker f.eks. en gang da han skulle fortelle om alvorlig trykkfallsyke i fbm. et dødsfall. Fyren ble obdusert, og beskrivelsen til Eidsvik var "vi skar han opp til lapskaus ... osv." :-) Frittalende type kan du si.
Har tenkt på det mange ganger i ettertid, og jeg er faktisk 100% sikker på at jeg aldri har møtt en bedre pedagog! Når han foreleste glemte du helt at du satt og ble undervist, han bakte bare alt stoffet inn i historer fra gamle dager. Han kom til timen uten et notat, og gikk opp til tavla og fortsatte å skrive nøyaktig der han slapp sist. Aldri et notat, aldri en forglemmelse, aldri noe surr, aldri sure miner. Han hadde rett og slett en egen evne til å formidle stoffet på en slik måte at du fulgte med og fikk med deg det han sa, alt bakt inn i utrolige historier. Fantastisk person og personlighet.
He he, ja de som har vært borti Eidsvik glemmer ikke han karen der! Rape full av gode historier og anekdoter. Husker f.eks. en gang da han skulle fortelle om alvorlig trykkfallsyke i fbm. et dødsfall. Fyren ble obdusert, og beskrivelsen til Eidsvik var "vi skar han opp til lapskaus ... osv." :-) Frittalende type kan du si.
Har tenkt på det mange ganger i ettertid, og jeg er faktisk 100% sikker på at jeg aldri har møtt en bedre pedagog! Når han foreleste glemte du helt at du satt og ble undervist, han bakte bare alt stoffet inn i historer fra gamle dager. Han kom til timen uten et notat, og gikk opp til tavla og fortsatte å skrive nøyaktig der han slapp sist. Aldri et notat, aldri en forglemmelse, aldri noe surr, aldri sure miner. Han hadde rett og slett en egen evne til å formidle stoffet på en slik måte at du fulgte med og fikk med deg det han sa, alt bakt inn i utrolige historier. Fantastisk person og personlighet.
PerUlv Den ene
31.07.2023 kl 00:37
5417
Hehe...
Har noen artige historier... Men de får vi ta under noen øl...
Har noen artige historier... Men de får vi ta under noen øl...
Komodo
31.07.2023 kl 01:40
5177
"Hei Komodo
Hvilke fakta feil er det du sikter til???"
Hei på deg også Per Ulv!
Jeg sikter til det du skrev om fri oppstigning, dekompresjon, og måten å dø på. Men siden hjernen min antagelig er en smule skadet av silent bubbeles formation gjennom en del år husket jeg ikke ordrett hva du hadde skrevet, så jeg måtte lete meg tilbake. Du skrev dette:
"For det første er ikke en fri oppstigning en kontrollert oppstigning. Om man har vert på 100 meter kan man IKKE gå rett opp. Dekompresjon i flere faser er påkrevet."
Ja, fri oppstigning er ikke en kontrollert oppstigning, det er vi enige i. Men det er allikevel ikke noe i veien for å gå rett opp, og i enkelte tilfeller kan man overleve. Det betinger at man har hatt en meget rask nedstigning, og ikke har noe tid på bunn. Dekompresjon etter 100 meters dykking er selvsagt påkrevet, men det er allikevel fullt mulig å foreta en fri oppstigning, selv om det normalt fører til døden på overflaten. Og jo lenger nede, jo sikrere død. Men det er i prinsippet altså ikke noe i veien for å foreta en fri oppstigning.
Videre skrev du dette:
"Så her er hva som skjer om du gjennomfører en fri oppstigning fra 100 meter under et vanlig dykk (Blandingsgass da oksygenet i en blanding 20/80 blir dødelig ved 93 meter) Jepp... Man får lungesprengning og dør..."
Her skriver du at luft (20/80) blir dødlig på 93 meters dyp. Dette er en sannhet med modifikasjoner. På den tiden jeg var på DFS lærte vi at man aksepterte et PO2 på 1,7 bar for gassblandinger med nitrogen, altså f.eks. luft, ved dykking i sjø, og 2,0 bar ved dykking i kammer. Det gir deg en dybde på 7 meter på rent O2, og 75 meter på luft. Mener å huske at disse grensene ble presset i krigssituasjon, men i sivilt bruk har disse grensene blitt vesentlig mer konservative. Først ble det snevret inn til 1,6 bar, deretter 1,4. Hva som er regnet som akseptert nå vet jeg ikke. Poenget er at dette uansett ikke er en knivskarp grense, men en grense som er individuell og avhengig av andre faktorer. Det er tilfeller av akutt oksygenforgiftning ned mot i alle fall 1,4 eller 1,5 bar, mens det også er tilfeller hvor folk har dykket til langt over 100 meter på luft. Verdensrekorden er faktisk 156m, og jeg kjenner personlig han som har norgesrekorden på 132. Selv har jeg aldri vært interessert i å sette rekorder, det anser jeg for hasardiøst, men har allikevel vært på noen og sytti på luft. Den tiden er forbi. Poenget er at grensen ikke er knivskarp, og den er ikke nødvendigvis på 93 meter.
Den største feilen er imidlertid at man dør av lungesprengning når man tar fri oppstigning fra 100 meter. Ja, det er fullt mulig å pådra seg lungesprengning ved en slik oppstigning, men det kan man like gjerne få på en fri oppstigning fra 10 meter. Dødsrisikoen ved fri oppstigning fra 100 meter er trykkfallsyke. Og det er uavhengig av om pustegassen er luft, trimix eller heliox.
Hvilke fakta feil er det du sikter til???"
Hei på deg også Per Ulv!
Jeg sikter til det du skrev om fri oppstigning, dekompresjon, og måten å dø på. Men siden hjernen min antagelig er en smule skadet av silent bubbeles formation gjennom en del år husket jeg ikke ordrett hva du hadde skrevet, så jeg måtte lete meg tilbake. Du skrev dette:
"For det første er ikke en fri oppstigning en kontrollert oppstigning. Om man har vert på 100 meter kan man IKKE gå rett opp. Dekompresjon i flere faser er påkrevet."
Ja, fri oppstigning er ikke en kontrollert oppstigning, det er vi enige i. Men det er allikevel ikke noe i veien for å gå rett opp, og i enkelte tilfeller kan man overleve. Det betinger at man har hatt en meget rask nedstigning, og ikke har noe tid på bunn. Dekompresjon etter 100 meters dykking er selvsagt påkrevet, men det er allikevel fullt mulig å foreta en fri oppstigning, selv om det normalt fører til døden på overflaten. Og jo lenger nede, jo sikrere død. Men det er i prinsippet altså ikke noe i veien for å foreta en fri oppstigning.
Videre skrev du dette:
"Så her er hva som skjer om du gjennomfører en fri oppstigning fra 100 meter under et vanlig dykk (Blandingsgass da oksygenet i en blanding 20/80 blir dødelig ved 93 meter) Jepp... Man får lungesprengning og dør..."
Her skriver du at luft (20/80) blir dødlig på 93 meters dyp. Dette er en sannhet med modifikasjoner. På den tiden jeg var på DFS lærte vi at man aksepterte et PO2 på 1,7 bar for gassblandinger med nitrogen, altså f.eks. luft, ved dykking i sjø, og 2,0 bar ved dykking i kammer. Det gir deg en dybde på 7 meter på rent O2, og 75 meter på luft. Mener å huske at disse grensene ble presset i krigssituasjon, men i sivilt bruk har disse grensene blitt vesentlig mer konservative. Først ble det snevret inn til 1,6 bar, deretter 1,4. Hva som er regnet som akseptert nå vet jeg ikke. Poenget er at dette uansett ikke er en knivskarp grense, men en grense som er individuell og avhengig av andre faktorer. Det er tilfeller av akutt oksygenforgiftning ned mot i alle fall 1,4 eller 1,5 bar, mens det også er tilfeller hvor folk har dykket til langt over 100 meter på luft. Verdensrekorden er faktisk 156m, og jeg kjenner personlig han som har norgesrekorden på 132. Selv har jeg aldri vært interessert i å sette rekorder, det anser jeg for hasardiøst, men har allikevel vært på noen og sytti på luft. Den tiden er forbi. Poenget er at grensen ikke er knivskarp, og den er ikke nødvendigvis på 93 meter.
Den største feilen er imidlertid at man dør av lungesprengning når man tar fri oppstigning fra 100 meter. Ja, det er fullt mulig å pådra seg lungesprengning ved en slik oppstigning, men det kan man like gjerne få på en fri oppstigning fra 10 meter. Dødsrisikoen ved fri oppstigning fra 100 meter er trykkfallsyke. Og det er uavhengig av om pustegassen er luft, trimix eller heliox.
Komodo
31.07.2023 kl 01:43
5178
PerUlv Den ene skrev Hehe... Har noen artige historier... Men de får vi ta under noen øl...
Hadde vært artig! En passe anledning er kanskje et PGS-treff når kursen bryter f.eks. 20 kroner?
Kraftige stimuli i Kina får følger ... hypp på en 5000% Ulltveit Moe som forrige gang PGS var i den mest lignende situasjonen?
Jeg visste PGS var "Partyaksje" og høysyklisk flukturerende mellom altfor lav altfor og altfor høy verdsettelse, og at potensialet for inntektsvekst var enormt.
At det fundamentale grunnlaget for hurtig doblig også utfra medianvurdering per NÅ kommmer så tydelig frem fra seneste tall var en mildt sagt gledelig overraskelse!🎁
At det fundamentale grunnlaget for hurtig doblig også utfra medianvurdering per NÅ kommmer så tydelig frem fra seneste tall var en mildt sagt gledelig overraskelse!🎁
Redigert 31.07.2023 kl 04:34
Men så er det heller ikke bare normalvurderinger jeg ser i periskopet. Blue Sky Scenarioene med kurser fra 160 og oppover som, bare kanskje og da med fler stang inn først kan rettferdiggjløres fundamentalt flere år frem i din, kan, spekulativt inntreffe i prinsippet "anytime". Ja for Fanden✨️