Successfull PoC of new Pilot line - mulig short squeeze

Rule
BCS 18.07.2023 kl 12:23 355110

Denne tråd titel er ment som en lille service/info meddelelse till dem som måske ikke følger med på tæt hold og ikke gider læse op på BCS hoved tråden:

*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit

Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel

BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.

Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.

Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
Redigert 05.05.2024 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.03.2024 kl 21:31 5134

Artikkelen er fra 2021, så HUCHEM har nok vært del av dette arbeidet lenge før de inngikk MOU med BCS høsten 2022. Og det kan ikke være helt uinteressant det de har sett BCS utvikle. Ellers hadde de neppe selv tatt initiativ til å forlenge MoUens varighet med ett år. Men i den grad man kun evner å se halvtomme glass, så er det nok vanskelig å se noe positivt i BCS. Det får vi akseptere. Men med såpass mange selskaper på OSE finner du sikkert noe også du kan ha interesse i.

At derimot en del andre finner BCS interessant vitner top 50 listen om. Dette er aksjonærer som har sittet i ro, delvis økt mens mindre aksjonærer har lettet seg. Nå trenger det slett ikke være redusert tro på BCS som gjør at man letter seg. Noen av oss pusser opp hus, noen må ha ny bil, noen er båtentusiaster og lider av 3-fot syken og noen planlegger dyre ferieturer. Alt sammen kan gjøre det nødvendig å lette sin eksponering i aksjemarkedet.

Men at det fortsatt er et stykke frem, er jeg ikke uenig i. En ting er å få godkjent CNT-kvaliteten, noe annet er å få etablert storskalaproduksjon. Samtidig er jeg ikke i tvil om at aksjekursen av i dag er presset rimelig langt ned som følge av forventninger en del aksjonærer fikk er Q2 23 presentasjonen, og som etter disse aksjonærenes syn ikke er innfridd. Man kan være enig eller uenig med dem, men uansett har disse forventningene, som ble skapt i august 23, resultert i den usikkerheten en del markedsaktører har fått. Og usikkerhet gjør ikke annet enn å forsure interessen for det objektet usikkerheten angår, med det resultat at aksjekursen blir presset.

Dog vil det da samtidig være rom for betydelig oppgang i det denne usikkerheten eventuelt fjernes. Og da er det opp til den enkelte å sette seg inn i selskapet og hva som har skjedd det siste året og avgjøre hva man tror vil skje; selskapet mislykkes eller lykkes. Det er det kun den enkelte aksjonær som kan ta stilling til.

Ha en fortryllende aften.
MOLSEN
13.03.2024 kl 21:19 5140

Hvor mange ganger skal du ønske oss lykke til ? Gjør som Carbonisten og logg av 😅
digitalnaboen
13.03.2024 kl 20:54 5166

OK du vet altså det har ligget en enorm satsing i Sør Korea de siste 3 årene på den type industri. Det er beklagelig og litt skremmende at BCS ikke har lykkes å få til akseptabel pris og kvalitet slik at de har kommet til noen avtale ut over en relativ lite bindende MoU. Med det japanske firmaet var målet å etablere en industri i eurpoa, men det har vært stille om prosjektet i et par år. Sannsynligvis skrinlagt siden BCS ikke snakker om det det. Dersom de ikke kommer i mål med Huchem er BCS tilbake til start, med en patent som egentlig ingen vet verdien av fordi det kan ha kommet opp mange løsninger som er bedre. Ønsker lykke til, men det er langt fram.
FaderGem
13.03.2024 kl 19:19 5256

En artikkel fra Februar 2021. Det er nettopp slike ting man ikke bør glemme da man først har sett/lest de.

Ikke noe problem :-)
https://m.ajudaily.com/view/20210225155049339
Londonmannen
13.03.2024 kl 19:08 5286

Takk for at du deler. Meget interessant. Har du en link til artikkelen?
FaderGem
13.03.2024 kl 18:47 5295

"Sør-Korea startet tregt i det internasjonale kappløpet om å utvikle karbonmaterialer, som er gjenstand for intens forskning. Det kom imidlertid opp med et mål om å bli en av verdens tre beste aktører innen karbonbaserte konvergensindustrier ved å oppnå en årlig eksport på 10 billioner won (8,9 milliarder dollar) og en markedsandel på 15 prosent innen 2030.

Målet var inneholdt i et veikart for regjeringen som ble avduket av departementet for handel, industri og energi ved en seremoni 24. februar for å åpne et statlig kontrolltårn i Jeonju, 188 kilometer (116 miles) sør for Seoul. "Vi vil gjøre karbonmaterialindustrien til et nasjonalt strategisk prosjekt," sa statsminister Chung Sye-kyun i en tale, og beskrev karbonmaterialer som en ny drivkraft som kan lede Sør-Korea i 100 år i fremtiden.

Karbonmaterialer har mange former, inkludert grafitt, karbonfiber, karbon nanorør, grafen og fulleren. Deres applikasjoner inkluderer elektroniske, elektromagnetiske, elektrokjemiske, miljømessige og biomedisinske applikasjoner. Sør-Korea har i stor grad vært avhengig av importerte materialer."
FaderGem
13.03.2024 kl 16:21 3712

Absolutt! :-)

Og der ble det 621 innlegg. Gi nå en blank en, og les om litt Sør-Koreansk politikk i det grønne skiftet istedet. En rød tråd det er verdt å trekke litt i oppi alt, da ventespillet først surrer og går. Det er litt artig igrunn.
Tiden vi går inn i trumfer alle negative skikkelser.
McSlu1
13.03.2024 kl 16:02 3743

620 innlegg ja. Voksent det....
Fra noen som mener at kunsten er å bare ta det med ro og la ting gå sin gang. Litt artig i grunn.
Rule
13.03.2024 kl 14:38 3830

Gode tegn at de større fisk bider til bolle. Tænker vi kan gå en hyggelig tid i møde. Kursen historisk lav og vi står over for næste update hvor der gerne skulle være løbet resultater ind ( feedback på tests) som forventet.
FaderGem
13.03.2024 kl 14:33 3811

Da er vi enig.
Budskapet mitt er at folk skal sette seg inn i selskapet og stole på seg selv, istedet for å sette andre stemmer over sin egen, uansett om det er negativt eller positivt. Egeninnsats er tingen, det skaper trygghet. Ikke hva alle andre mener og tror fra dag til dag. Gjør man investeringer pga andres meninger, så tråkker man fort på usikker og tynn is.
rockpus
13.03.2024 kl 14:21 3786

Tror dere ikke at vi alle hadde tjent på å fremstå litt mer ydmyke? Dette i tilfelle vi ønsker å skape litt interesse for selskapet med saklige og edruelige innlegg. Om ikke, så har egentlig forumet ingen hensikt.
Til info har jeg ikke aksjer verken i dette selskapet eller noen andre. Anser meg ferdig som aksjeinvestor.
digitalnaboen
13.03.2024 kl 14:19 3757

jeg er ny på Forumet, Har skrevet 13 innlegg tror jeg om BCS og om et par andre selskap, Jeg har aldri skrevet hausseinnlegg eller baise innlegg. bare for å få frem fakta. Jeg trader ikke aksjer, Så dette du skriver er løgn. Jeg synes det er en uting når folk hausser eller baisser aksjer, Vedlig mange av mine innlegg poå forum handler om kritikk av folk som hausser eller baissser aksjer. Jeg har kritisert folk som hausser eller forsøker hausse aksjer, jeg selv har.
FaderGem
13.03.2024 kl 14:07 3717

Speil, speil på veggen der.. At en er positiv til sin egen investering er vel ganske så normalt? At du da som en trader-baisser snakker ned selskapet i tide og utide for at det skal passe din egen vinning.. altså, i dobbeltmoralskens navn, ser du deg selv i speilet? Ord som manipulasjon og hersketeknikk sitter igjen som tannkremsøl på speilet ditt.
digitalnaboen
13.03.2024 kl 13:54 3587

fadergem - de ord som formes av konsonanter og vokaler kan settes sammen i ord og setninger som til sammen blir hersketeknik, ussanheter og mobbing. Du har skrevet 618 innlegg på Forumet, kun om BCS - de første da kursen var 31. Veldig mange av innleggene dine er hausseinnlegg , skrevet i den hensikt å få folk til å kjøpe aksjen, eller oppmuntring til å la være å selge fordi det skal jo skje en snarlig kjempeoppgang. mange av innleggene dine handler om hersketeknikk og har en mobbende tone. Blir du aldri lei, og hvorfor skriver du så mange innlegg? Hobby? Hvis du mener innlegg på forum ikke har noen verdi, hvorfor skriver du da så ofte?
Kursen er hva den er, det er et paradoks tittel på BCS handler om mulig stor shorteaktivitet, men omsetningen er som regel minimal og det er i hvert fall en person som hele tiden driver med manipulativ virksomhet for å jekke opp kursen slik det ser ut som kursen stiger med mange prosent. Før jeg påpekte det en gang, foretok vedkommende kjøp på 20 aksjer gang på gang - ofte flere ganger om dagen.
FaderGem
13.03.2024 kl 12:38 3512

At folk tar seg nær av vokaler og konsonanter formet som ord i et forum, og ikke setter seg inn i selskapet ved hjelp av egen maskin... Hva skal man si? Folk er folk, ja.
Hvis investeringsgrunnlaget er Hegnar Forum, javel. Man bør gjøre en innsats selv, unnskyld hvis det kan tolkes som en hersketeknikk.
kjylling
13.03.2024 kl 12:25 3520

Mengden med hersketeknikk og idiotforklaringer på tråden er muligvis nok til å få potensielle og nysgjerrige investorer til å få avsmak og snu blikket et annet sted. Vet at det ikke burde være en innvirkende faktor, men folk er folk. Bare en tanke.
FaderGem
13.03.2024 kl 11:36 3341

Da det er sagt, så vet jeg med stor sikkerhet at jeg aldri kunne stolt på en fyr med mange forskjellige nick med forskjellige agendaer. Dette innrømmet han selv. Utrolig barnslig, er vi 10 år?
digitalnaboen
13.03.2024 kl 11:21 3377

hei solb
denne MOU er vel fra september 2022 og mye tyder på den ikke ble videreført, for slike avtaler pleier å ha ett års varighet.
29.9.2022
Oslo (Infront TDN Direkt): Bergen Carbon Solutions har signert en intensjonsavtale (MoU) med et stort japansk selskap, med mål om å etablere et joint venture-selskap for å bli en leverandør av kritiske materialer til batteribransjen i Europa.


Det fremgår av en melding torsdag.


På grunn av konfidensialitet og kommersielle årsaker vil flere detaljer om MoU og partner bli gitt etter hvert, heter det i meldingen.

Ellers synes jeg det er synd dersom dere hausserne har klart å mobbet Carbonisten ut fra forum. Jeg vet i hvertfall mange skribenter i BCS klanen jeg aldri kommer til å stole på.
Redigert 13.03.2024 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
FaderGem
13.03.2024 kl 11:04 3418

Småfolket må forstå at dette er et langtidsprosjekt og slå seg til ro med det. Stresse fra dag til dag.. Jesus Kristus, ro for helvette ned.
Da ting begynner å rulle, det er da man skal være sjeleglad man ikke solgte på bunn til de store som så litt lengre frem enn seg selv. Så bør det være lov til å spørre seg selv: Hvorfor kjøper andre det jeg selger på bunnen? De må jo være på en heidundrende sykkeltur til Jupiter, for så dum går det vel ikke an å bli, si?
FaderGem
13.03.2024 kl 10:55 3421

Folk glemmer fort, virker som det er helt blåst til tider der følelsene over en "selvpåført" aksjekurs med litt drahjelp fra algoritmer og ventetid, knebler alle koblinger i hjernen. Det er tydligvis bekmørkt for noen, mens for andre er det lyst som dagen. Folk er forskjellige, men da må da finnes grenser..
solb
13.03.2024 kl 10:48 3422

Aktørene her har trolig helt glemt dette:
Bergen Carbon Solutions har signert en intensjonsavtale med det japanske selskapet Inabata Europe GmbH. Ifølge børsmeldingen skal partene utvikle et forretningssamarbeid, og Inabata har planer om å kjøpe karbonnanofibre (EcoNano) fra Bergen Carbon Solutions. Denne avtalen har som mål å introdusere EcoNano til kunder i både Europa og Japan.
FaderGem
13.03.2024 kl 10:41 3376

Ja, må si.. Gamla er ikke ram. Spiser truseskvetterne til frokost, lunsj og kvelds.
Ho er neppe mett enda. Hvem blir neste offer som legger seg selv på tallerkenen hennes? De vet å stille seg i kø, det er bra sikkert.
Redigert 13.03.2024 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
MOLSEN
13.03.2024 kl 08:53 3352

Stakkars Carbonisten tok i går kveld sitt nick liv. Sikkert straks tilbake i ny drakt. Han solgte sine aksjer til Inger Solberg som kommer til å ta 10 gangen på det aksjebyttet. Mine varme tanker går i dag til Carbonisten som skrev sine siste ord på HO denne uken, før han sovnet stille inne med DELETE tasten som siste krampetrekning før det var slutt.
Redigert 13.03.2024 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
MOLSEN
13.03.2024 kl 05:43 3472

Enormt hva gamla kjøper - snakk om å ta verdier fra småfisken som selger på bunnivåer.
MacT
12.03.2024 kl 22:50 3579

1.
INGER SOLBERG (f. 1943)
+39 150 +21,85% 218 350 0,5203%
2.
KIM-ANDRÉ LUND (f. 1973)
+9 379 +13,1% 81 000 0,193%
3.
STIAN ALEXANDER TEIGEN (f. 1986)
+9 111 +22,2% 50 159
rockpus
12.03.2024 kl 18:29 3754

Det er dette som er problemet. Folk dumper kursen fordi det ikke kommer en melding som aldri er lovet publisert fra selskapet! Det er jo ikke kommet et eneste negativt signal fra selskapet!
FaderGem
12.03.2024 kl 18:27 3682

Alt behøves og trenger ikke børsmeldes. Det kan hende de allerede har fått svar, kanskje er det positivt, kanskje trengs det enda noen finjusteringer. Nervøse småinvestorer trenger ikke bli sydd puter under armene på fra dag til dag. Hvorfor fyller topp 50 på, uten å gnåle daglig på at det er så slitsomt og fælt å vente? Huff og huff, det er bra synd på oss. Billigere aksjer for de som fortsatt husker hva som ble sagt på prestasjonen og enda lever med troen i behold. :-)
MOLSEN
12.03.2024 kl 17:08 3749

Børsmleldes spec ? Husker ikke at Orkla børsmelder sine spec til Firsprice produkter dem lager på bestilling fra kjedene.
PrivatInvestor
12.03.2024 kl 15:49 3767

Skulle komme svar fra Huchems i februar og fra noen flere i Mars. Snart har halve Mars har gått og ingen nyheter ,er det rart folk dumper kursen for å komme seg ut.
Rule
11.03.2024 kl 23:09 4016

Så har vi ganske snart: 20.03.2024 - Annual Report

Sidste reporting var knap så ophidsende. Ja, så lidt ophidsende at en skribent begyndte at sprede budskabet at aftalen med HuChems er gået i vasken. En helt igennem vild påstand set i lyset af Q4 reporting, hvor man frigav følgende kommentar:

....The company's strategic partnership with TKG Huchems was extended during the year and the qualification process continues with positive developments....

Da Odd trådte til blev der lagt en god strategi og opfindelsen med genbrug af elektrolyt tror jeg kun kan under-vurderes.
Det er deres største cost element, så bravo på den del.
Redigert 11.03.2024 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
MOLSEN
11.03.2024 kl 22:17 4039

Gamla kjøper:

Største kjøp i selskapet


Privatperson

Organisasjon
Aksjonær
Endring
1. SOLBERG, INGER (f. '43)
+19 200

2. DAHL OG STRAND INVEST AS
+9 245

Største salg i selskapet


Privatperson

Organisasjon
Aksjonær
Endring
1. FRIMINUTT AS
-14 248

2. MODUS SURF NORDIC I AS
-9 880

3. MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC.
-8 738

4. BOFA SECURITIES EUROPE SA
-8 476
Redigert 11.03.2024 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
vulgata
11.03.2024 kl 19:56 4144

Må si at det siste 100 innleggene er svært interessante, eller....

Her er det fremdeles tålmodighet som gjelder - enten så går det, eller så går det over. Verre er det ikke..?
MOLSEN
11.03.2024 kl 19:49 4159

Husker at du påstår å eie enorme mengder aksjer, og ikke skulle selge, men bli med i skifteretten med Odd.
Det er det du har sagt, men jeg tror ikke du har så mye, og ingen som har mye skiter i eget reir med slik baissing. Tror du bløffer og er en liten fisk.
MOLSEN
11.03.2024 kl 15:45 4259

Så du tar som en selvfølge at hele Aker brygge med flere ville fått snusen i at noe gjennombrudd var på gang ? Og derav kursøkning før nyhet sprakk og børsmeldt ?
Er det alltid slik det fungerer, i seriøse selskaper ? Hva tror du han Odd tenker om at han driver såpass useriøst ifølge deg, og ville lekket slikt slik at han måtte stått skolerett for myndigheter og børssadmin ?
FaderGem
11.03.2024 kl 15:30 4274

Trenger du armringer, egg på ryggen, svømmeknappen kan du umulig ha. Du synker dypere og dypere, det blir bare mer og mer gjennomsiktig og tåpelig... Ta deg en tur ut i sola og gjør noe fornuftig.
Slettet bruker
11.03.2024 kl 15:06 4278

Stoppe meg? Hva er det du fabler om? Synes du BCS minner om et selskap som er nært forestående en gigantisk avtale med et selskap fra asia? Er det alle de andre som ikke har skjønte greia og kun du og et par andre hobbyinvestorer med tusenlapper som har skjønt det? Det er nok alltid slik at markedet bestemmer. Hadde det vært noe stort på gang hadde vi ikke lagt å snust på ATL nå. BCS går nok av børs i samme prosessen med at Odd går av til sommeren.
Redigert 11.03.2024 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
MOLSEN
11.03.2024 kl 15:06 4271

Er det du som desperat selger ? Trodde du hadde mer enn 25k aksjer, det er jo en konfirmantpost å regne.
Ikke_viktig
11.03.2024 kl 15:06 4266

Jo, det er det. Men jeg må ha RECSI til 50 før jeg kan selge de og kjøpe BCS =)