Successfull PoC of new Pilot line - mulig short squeeze
Denne tråd titel er ment som en lille service/info meddelelse till dem som måske ikke følger med på tæt hold og ikke gider læse op på BCS hoved tråden:
*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit
Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel
BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.
Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.
Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit
Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel
BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.
Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.
Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
Redigert 05.05.2024 kl 00:14
Du må logge inn for å svare
vulgata
15.12.2023 kl 15:00
7217
Regner med de gjerne vil dele gode nyheter før 02.02.24. Litt rart å ikke nå kommersielle specs før etter denne rapporten fremlegges.
Goliaten15
15.12.2023 kl 14:51
7222
Financial calendar
Financial calendar for Bergen Carbon Solutions AS
FINANCIAL YEAR 2023
20.03.2024 - Annual Report
08.02.2024 - Quarterly Report - Q4
FINANCIAL YEAR 2024
21.08.2024 - Half-yearly Report
24.04.2024 - Annual General Meeting
08.05.2024 - Quarterly Report - Q1
31.10.2024 - Quarterly Report - Q3
Financial calendar for Bergen Carbon Solutions AS
FINANCIAL YEAR 2023
20.03.2024 - Annual Report
08.02.2024 - Quarterly Report - Q4
FINANCIAL YEAR 2024
21.08.2024 - Half-yearly Report
24.04.2024 - Annual General Meeting
08.05.2024 - Quarterly Report - Q1
31.10.2024 - Quarterly Report - Q3
Londonmannen
15.12.2023 kl 13:06
7245
Ja, og med tanke på potensialet til BCS så er jeg ikke i tvil at vi vil oppleve den typen oppturer igjen, ja trolig enda mer brutale, når den forløsende meldingen foreligger.
Jeg tror vi får mange nye medaksjonærer i dag. Det er fint med endelig litt aktivitet rundt BCS. Artikkel og spådom om nyttårsrakett er begge supert. Alle her husker vel hva som skjedde i desember 2021? :-) (Da gikk den fra 40-80kr på et par uker rett før nyttår)
Redigert 15.12.2023 kl 12:03
Folk vil også være folk ved motsatt stemning.
Ja, han er en liten Mikkel Rev.. Men psykologien er soleklar, han får et poeng fra meg der uansett.
Folk er folk, optimisme og forventninger like så.
Folk er folk, optimisme og forventninger like så.
Londonmannen
15.12.2023 kl 11:25
7213
Det er godt mulig at det han sier er korrekt, men Teiglanger tatt med buksene nede og FA har hatt lite flatterende artikler om denne akrobaten, så jeg velger å overse det han kommer med, også når det gjelder aksjer jeg er investert i.
Selv om Teigland kan virke sleip i sin agenda, støtter jeg han fullt ut i det han her sier. Sier han noe feil, mener du? Ville ikke det være litt dumt å gå glipp av denne muligheten hvis det klaffer?
elnomi
15.12.2023 kl 10:59
7345
Molbre skrev Investornytt lanserer BCS som årets nyttårsrakett😂!
Investornytt?
Seriøst? Har du lest deg opp på Espen Teigland?
Og forrige gang han hauset BCS i hobbysiden «Investornytt» så benyttet han samtidig muligheten til selv å selge alle aksjene i BCS
Heldigvis er nok oppgangen fundamentert på annet enn Investornytt. 2024 kan bli meget lukrativt i BCS. 5X-10X-15X er mulig om brikkene endelig faller på plass
Seriøst? Har du lest deg opp på Espen Teigland?
Og forrige gang han hauset BCS i hobbysiden «Investornytt» så benyttet han samtidig muligheten til selv å selge alle aksjene i BCS
Heldigvis er nok oppgangen fundamentert på annet enn Investornytt. 2024 kan bli meget lukrativt i BCS. 5X-10X-15X er mulig om brikkene endelig faller på plass
Redigert 15.12.2023 kl 11:05
Lurer meg på om de som solgte iløpet av uka føler seg lure nå? Vil spørre igjen ved en senere anledning da BCS er i gang med produksjonen. :-)
Slettet brukerskrev Hvis dere kansellerer salgsordrene bryter vi 15 kr før lunsj.
(+) Nyttårsrakett nr. 7 i rekken – klar for en 30-40% oppgang!
Espen Teigland av Espen Teigland
14.12.2023
i Aksjer
Lesetid:2 mins read
Morgenkommentar tir
"Vi hadde Norse Atlantic som ukens sjette nyttårsrakett. ENSU som vi hadde var opp over 50% i går. Vi jakter videre og monitorerer hver dag for å levere de aksjene vi tror kan stige i verdi! Neste selskap ut er virkelig klar for et hopp på 30-40%.
Måten vi jobber på er å detektere aksjer som kan ha triggere i seg. Dette kan være fundamentale faktorer men vel så mye psykologiske faktorer gitt utviklingen i aksjen. Sammenstiller man dette med å observere handelsmønster over noe tid i chart/ordrebok klarer man å danne seg et bilde på hva investorer ønsker å gjøre nærmeste ukene.
Bergen Carbon Solution!
Selskapet som vi har nå tatt steg og skaper visibiliet for sine aksjonærer. Selskapet har hatt noe av det største verdifallet på Oslo Børs siste 18 mnd.
En spike opp mot 14 kr er ikke utenkelig i BCS nå. Skjermdump: DN/Investor
Observasjoner
Etter noe tids obserasjoner kan man se at noen kjøper skjult rett rundt 10 kr. Sist dette skjedde fikk selskapet et solid run og opp 60% på et par uker.
Jeg tror det er nok tradere som kan se potensialet med å svinge aksjen litt i førjulstider. Veldig mange av dagens aksjonærer har vært gjennom opp og nedturer uten å selge aksjer på dipper eller oppgang. Det gir rom for en eksplosiv oppgang i aksjen da det er lite reelle selgere.
Selskapet blir derfor Investornytt sin nyttårsrakett. Om selskapet kommer med noen funamentale nyheter i tillegg, kan det bli god fart i selskapet!
I september/oktober var det gode volumer og bra trøkk i aksjen. Den har nå komt ned på et nytt nivå og har konsolidert lenge nok.
Man ser at eksisterende aksjonærer stort sett øker sine posisjoner.
Selskapet hadde også en dobbelside i Teknisk Ukeblad i dag, statistisk sett fører dette til økt etterspørsel de neste dagene."
Espen Teigland av Espen Teigland
14.12.2023
i Aksjer
Lesetid:2 mins read
Morgenkommentar tir
"Vi hadde Norse Atlantic som ukens sjette nyttårsrakett. ENSU som vi hadde var opp over 50% i går. Vi jakter videre og monitorerer hver dag for å levere de aksjene vi tror kan stige i verdi! Neste selskap ut er virkelig klar for et hopp på 30-40%.
Måten vi jobber på er å detektere aksjer som kan ha triggere i seg. Dette kan være fundamentale faktorer men vel så mye psykologiske faktorer gitt utviklingen i aksjen. Sammenstiller man dette med å observere handelsmønster over noe tid i chart/ordrebok klarer man å danne seg et bilde på hva investorer ønsker å gjøre nærmeste ukene.
Bergen Carbon Solution!
Selskapet som vi har nå tatt steg og skaper visibiliet for sine aksjonærer. Selskapet har hatt noe av det største verdifallet på Oslo Børs siste 18 mnd.
En spike opp mot 14 kr er ikke utenkelig i BCS nå. Skjermdump: DN/Investor
Observasjoner
Etter noe tids obserasjoner kan man se at noen kjøper skjult rett rundt 10 kr. Sist dette skjedde fikk selskapet et solid run og opp 60% på et par uker.
Jeg tror det er nok tradere som kan se potensialet med å svinge aksjen litt i førjulstider. Veldig mange av dagens aksjonærer har vært gjennom opp og nedturer uten å selge aksjer på dipper eller oppgang. Det gir rom for en eksplosiv oppgang i aksjen da det er lite reelle selgere.
Selskapet blir derfor Investornytt sin nyttårsrakett. Om selskapet kommer med noen funamentale nyheter i tillegg, kan det bli god fart i selskapet!
I september/oktober var det gode volumer og bra trøkk i aksjen. Den har nå komt ned på et nytt nivå og har konsolidert lenge nok.
Man ser at eksisterende aksjonærer stort sett øker sine posisjoner.
Selskapet hadde også en dobbelside i Teknisk Ukeblad i dag, statistisk sett fører dette til økt etterspørsel de neste dagene."
Molbre
15.12.2023 kl 10:46
7332
Slettet brukerskrev Hvis dere kansellerer salgsordrene bryter vi 15 kr før lunsj.
Investornytt lanserer BCS som årets nyttårsrakett😂!
Hvis dere kansellerer salgsordrene bryter vi 15 kr før lunsj.
Londonmannen
15.12.2023 kl 10:04
7303
Ja, mulig det. Det er alltid noen som ikke har satt seg inn i hva de har kjøpt og som er fornøyd med skillemynt i gevinst. Vi har ulik strategi og vi mennesker har ulike mål. Det lever vi godt med.
verdensmester
15.12.2023 kl 10:03
7139
Dette skulle aldri blitt en trader aksje med short mulighet, men muligens pay back time er nå, da blir det ketchup effekt
38 000 stk er kun de som ligger åpent pr nå. Noen vil selvsagt hoppe på. Men det viser bare hvor eksplosivt det kan bli hvis alle tar til fornuft og holder på aksjene sine.
Hjelpalaus
15.12.2023 kl 09:56
7096
Slettet brukerskrev Kun 38125 ledige aksjer til salgs opp til 17 kr pr nå, og da er det TOMT! :-)
Syns salgssiden tykner til etterhvert. Mange av de som kjøpte igår skal vel ut igjen idag..?
Nei, tydeligvis ikke 🙈
Matching halt
Nei, tydeligvis ikke 🙈
Matching halt
Redigert 15.12.2023 kl 10:07
Kun 38125 ledige aksjer til salgs opp til 17 kr pr nå, og da er det TOMT! :-)
Londonmannen
15.12.2023 kl 09:52
6991
Over 200k aksjer omsatt i første åpningstimen! Det er lenge siden sist det skjedde!
Londonmannen
15.12.2023 kl 09:50
7009
solb skrev Er denne kursoppgangen helt tilfeldig?
Neppe tilfeldig at BCS nå begynner å røre på seg etter siste året i dvale. Det sies nå at produksjonen starter i 2024. Ok. I den grad dette er korrekt så må de ha løst utfordringer med hvordan storskalaproduksjon med nødvendig stabil kvalitet på produktene løses, de må ha potensielle arvtagere som er fornøyd med kvaliteten på prøvene som er mottatt og de må være rimelig klar avtale om hvor produksjonen skal foregå. Med andre ord, vi må befinne oss ganske nær tidspunktet for en særdeles positiv og forløsende melding fra BCS! Dette er det nok en del som «lukter» og som nå ønsker å ta posisjon. Da forstår seg!
God helg!
God helg!
verdensmester
15.12.2023 kl 09:35
6954
Jeg har vært med i flere år med opptur og nedtur, tenkt å gi opp flere ganger men nå er jeg mer positiv en noen gang. Du selger ikke BCS eller trader den nå
solb skrev Er denne kursoppgangen helt tilfeldig?
Vil tro det føles sånn for de som sitter på utsiden. Det ble annonsert i Teknisk Ukeblad i går at produksjon vil starte i 2024. En reprising av forventninger og optimisme er ikke langt unna for å ta oss tilbake til gamle høyder.
Londonmannen
15.12.2023 kl 00:10
4279
Dersom produksjonen de facto starter i 2024, da tror jeg nok at jeg gir trading en god dag og kun rir bølgen oppover. Hvor den stanser blir umulig å si. Jeg er redd at dersom så skjer vil mange tradere få noen smertelige opplevelser gjennom sin trading i BCS.
"Bergen Carbon Solutions viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har støtte ved cirka 9.40 kroner og motstand ved cirka 15.00 kroner. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet."
Hadde jeg tradet, hadde jeg gitt en solid faen i motstanden ved 15, og heller seilet videre og fokusert på den ved 42-ish, eller kanskje gitt faen i den også, og blitt med videre på hva dette eventyret kan bli.
Hadde jeg tradet, hadde jeg gitt en solid faen i motstanden ved 15, og heller seilet videre og fokusert på den ved 42-ish, eller kanskje gitt faen i den også, og blitt med videre på hva dette eventyret kan bli.
Redigert 14.12.2023 kl 23:01
Conrad
14.12.2023 kl 21:34
4146
PrivatInvestor skrev Produksjon igang iløpet av 24 leser jeg i TU.
Skulle gjerne lest artikkelen, må man ha fysisk blad?
Londonmannen
14.12.2023 kl 20:56
4195
PrivatInvestor skrev Produksjon igang iløpet av 24 leser jeg i TU.
Vel, da burde det bli litt av et år i 2024 for oss BCS aksjonærer!
PrivatInvestor
14.12.2023 kl 20:48
4166
Produksjon igang iløpet av 24 leser jeg i TU.
Redigert 14.12.2023 kl 20:48
"Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 11.12.2023, 1 day ago, when the stock price was 10.08. Since then BCS.OL has risen by +1.79%.
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is above the confirmation level, and we still have the scope to let the profits run. The market action does not cast a serious doubt on the wisdom of going long."
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is above the confirmation level, and we still have the scope to let the profits run. The market action does not cast a serious doubt on the wisdom of going long."
We are excited to share that Bergen Carbon Solutions is featured in the December issue of Teknisk Ukeblad!
Huchems or Inabata
BCS ref Løkke. EU/World needs Tunable technology to drive down GHG emissions, NO OTHER technology can track/measure all types of molecules (CO2, CO, NO, NO2, H2, etc. etc.) like we can 👊 👍 😎
Huchems or Inabata
BCS ref Løkke. EU/World needs Tunable technology to drive down GHG emissions, NO OTHER technology can track/measure all types of molecules (CO2, CO, NO, NO2, H2, etc. etc.) like we can 👊 👍 😎
Redigert 15.12.2023 kl 00:49
103.000 aksjer fant i dag veien til de som har trua. Spennende å se om det er læreren som hamstrer mer.
Londonmannen
12.12.2023 kl 15:39
5307
Nå skal du slippe å bekymre deg for hvor vi BCS aksjonærer har plassert pengene våre. Vi er voksne folk som vet hva vi gjør.At du ikke evner å se potensialet er ikke vår feil og det bryr oss egentlig fint lite. God Jul!
NorskBulls har dette å si:
"Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The trend is also bullish and perhaps it is the right time to participate in bullish fervor. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity."
"Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The trend is also bullish and perhaps it is the right time to participate in bullish fervor. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity."
Minner om etablert notering over 10,24 vil medføre et sterkt kjøps-signal. Etablert brudd på motsatt side, slapt salgssignal. Vi ligger å lurer på en knivsegg, spennende spennende.
Må da være dumt å være investert i noe man virkelig ikke ha trua på. Tenk å bruke tid på sånt. Selg til de som tenker annerledes enn deg, vinn-vinn, og ferdig med den saken.
McSlu1
12.12.2023 kl 12:09
5003
Latterlig!
HUCHEM er et gigantkonsern som omsetter for 500 mill euro, de har MOU'er med alt som kan være av interesse innenfor deres interessefelt, som spenner temmelig bredt innenfor kjemiske produkter. Dere legger alt for mye i denne intensjonsavtalen, som er det håpet dere klamrer dere til.
BCS har til gode å bevise at de klarer å levere noe som helst som tilfredsstiller kravene kundene stiller, de har langt igjen til å være i noen form for storskal produksjon. Det en kan håpe på er sørkoreanerne tar over hele greia og gjør det selv. Da kan det kanskje bli litt momentum her.
At kineserne innfører restriksjoner skulle en jo anta at styrket BCS sin posisjon, så langt har de ikke klart å utnytte det. En annen side ved en slik eksportrestriksjon er at EU intensiverer sin FoU på erstatningsmaterialer også selvfølgelig. Da kan toget stikke før BCS har klart noe som helst.
Men for all del, sitt med pengene deres plassert hvor dere vil. Har jo gått strålende det siste året.
HUCHEM er et gigantkonsern som omsetter for 500 mill euro, de har MOU'er med alt som kan være av interesse innenfor deres interessefelt, som spenner temmelig bredt innenfor kjemiske produkter. Dere legger alt for mye i denne intensjonsavtalen, som er det håpet dere klamrer dere til.
BCS har til gode å bevise at de klarer å levere noe som helst som tilfredsstiller kravene kundene stiller, de har langt igjen til å være i noen form for storskal produksjon. Det en kan håpe på er sørkoreanerne tar over hele greia og gjør det selv. Da kan det kanskje bli litt momentum her.
At kineserne innfører restriksjoner skulle en jo anta at styrket BCS sin posisjon, så langt har de ikke klart å utnytte det. En annen side ved en slik eksportrestriksjon er at EU intensiverer sin FoU på erstatningsmaterialer også selvfølgelig. Da kan toget stikke før BCS har klart noe som helst.
Men for all del, sitt med pengene deres plassert hvor dere vil. Har jo gått strålende det siste året.
Conrad
12.12.2023 kl 11:42
4949
BCS har mye som tyder på at de kan bli store, men de har også en veldig anspent utfordring: produktkvalitet. Det er lett å lese av Strømsnes at han ikke er komfortabel med spørsmål om når de er i mål, da han blir nødt til å slenge ut et tall (pdd. 1H/24), uten at han har noe konkret å vise til. Ved endt Q2 slang han ut 6 måneder, og ved endt Q3 (2 måneder senere) slang han ut 6 måneder igjen - men han legger seg på første halvår for å være på en tryggere grunn. Det er en umulig oppgave: enten sier han at det går fortere enn det gjør, og folk blir skuffet, eller så sier han at det tar lenger tid enn det gjør, og da blir også folk skuffet. Han håper og tror at de vil være i mål i løpet av første halvår 2024, og det er dette dagens investorer venter spent på.
Klarer de å nå spesifikasjonen til Huchems, slik at de har et konkurransedyktig produkt? Strømsnes og co. er selvsikre, og de ser ingen røde flagg. Samtidig er det en meget krevende prosess, med mye testing. De vil ikke komme med løpende info., da de føler at det som er sagt er det som fremdeles gjelder. En melding om at kvaliteten i dag er bedre enn i går, hjelper lite.
Dersom mars kommer uten at BCS er i mål med kvaliteten, så tar jeg ikke dette som en forsinkelse. Jeg tror det blir Huchems som bestemmer når kvaliteten er innenfor spesifikasjonen. BCS kan ikke annet enn å sende over prøver de mener er gode nok, og da kan det sikkert ta en stund før Huchems bekrefter dette. Forsinkelser for BCS er i utgangspunktet ikke er stort problem, da de har mer enn nok penger til utvikling, men det er veldig kjedelig for investorer som håper på eksplosiv vekst snarest.
Klarer de å nå spesifikasjonen til Huchems, slik at de har et konkurransedyktig produkt? Strømsnes og co. er selvsikre, og de ser ingen røde flagg. Samtidig er det en meget krevende prosess, med mye testing. De vil ikke komme med løpende info., da de føler at det som er sagt er det som fremdeles gjelder. En melding om at kvaliteten i dag er bedre enn i går, hjelper lite.
Dersom mars kommer uten at BCS er i mål med kvaliteten, så tar jeg ikke dette som en forsinkelse. Jeg tror det blir Huchems som bestemmer når kvaliteten er innenfor spesifikasjonen. BCS kan ikke annet enn å sende over prøver de mener er gode nok, og da kan det sikkert ta en stund før Huchems bekrefter dette. Forsinkelser for BCS er i utgangspunktet ikke er stort problem, da de har mer enn nok penger til utvikling, men det er veldig kjedelig for investorer som håper på eksplosiv vekst snarest.
solb
12.12.2023 kl 10:45
4968
Ifølge en børsmelding fra Bergen Carbon Solutions, har selskapet signert en intensjonsavtale med det japanske selskapet Inabata Europe GmbH. Avtalen innebærer at partene skal utvikle et forretningssamarbeid og at Inabata skal kjøpe karbonnanofibre (EcoNano) fra Bergen Carbon Solutions. De to selskapene er også enige om å introdusere EcoNano til sine kunder i Europa og Japan.
Londonmannen
12.12.2023 kl 10:23
4996
Ja, er nå håpet det eneste man har i BCS? Såvidt jeg har registrert så har BCS utviklet en teknologi som kan benytte CO2 til å produsere sluttprodukter som Grafitt og CNT. Jeg har også registrert at selskapet inngikk en MOU med HUCHEM i Sør-Korea i 2022. Planen er at HUCHEM skal kunne benytte BCS sin teknologi til å bygge en fabrikk i Sør-Korea som skal kunne produsere 10k tonn i året. Denne MOU ble re-signert hjøsten 2023. Og manm bør merke seg at det skjedde etter initiativ fra HUCHEM. Det forteller meg at HUCHEM er fornøyd med utviklingen som har skjedd i BCS, les deres teknologi, gjennom 2022 og utover i 2023. Dermed bekrefter HUCHEM den entusiasme CEO i BCS fremviste ved presentasjon av Q2 2023.
I høst har vi også opplevd at Kina vil innføre eksportrestriksjoner på Grafitt. Noe som er svært alvorlig for blant annet EU. EU har tatt grep for å ta inn syntetisk Grafitt på listren over stragisk viktige materialer.
Evner du du å se sammenhengen?
I høst har vi også opplevd at Kina vil innføre eksportrestriksjoner på Grafitt. Noe som er svært alvorlig for blant annet EU. EU har tatt grep for å ta inn syntetisk Grafitt på listren over stragisk viktige materialer.
Evner du du å se sammenhengen?
Vi får se hvordan det går, jeg velger å være avslappet til min investering, og kjøper meg opp med gjevne mellomrom. At andre velger å selge til de som har troen i behold får vi ikke gjort noe med. Det påpekes bare det åpenbare, men selvfølgelig vet vi enda ikke hvordan utfallet blir.
Det kan gå til helvette, på lik linje som det kan gå suverent bra. Jeg velger å tro på sistnevnte. At noen tar seg nær av mine skriverier får heller være en del av spillet, slik jeg ser det.
Det kan gå til helvette, på lik linje som det kan gå suverent bra. Jeg velger å tro på sistnevnte. At noen tar seg nær av mine skriverier får heller være en del av spillet, slik jeg ser det.
McSlu1
12.12.2023 kl 09:32
5091
Litt slitsomt å se på denne håningen av de som selger seg ut, FaderGem! Det mener jeg du skal slutte med snarest!
Det er langt flere rasjonelle grunner til å selge enn å putte aksjene i skuffen, vente og håpe at ting skal gå bra. For håpet er egentlig det eneste du har.
Det siste halve året har du mer eller mindre sagt nøyaktig det samme. At du går rundt med stoisk ro, leser avisen, drikker te, ser på solnedgangen og er i full balanse mens du håper på at dette skal bli storslagent.
Andre mener at dette kanskje ikke går all verden for tiden, markedet og media er i beste fall lunkne til selskapet, kursen siger sakte men sikkert nedover og kommer fram til at kanskje jeg istedet skal selge med ut og plassere pengene i et annet selskap.
Så langt har vel de som solgte seg ut hatt mest grunn til å være fornøyd!
Derfor, kutt ut denne ovenfra-og-ned holdningen til de som selger, kom med noe innsiktsfullt istedet annet enn samme hakket i plata eller klapp igjen nebbet!
Det er langt flere rasjonelle grunner til å selge enn å putte aksjene i skuffen, vente og håpe at ting skal gå bra. For håpet er egentlig det eneste du har.
Det siste halve året har du mer eller mindre sagt nøyaktig det samme. At du går rundt med stoisk ro, leser avisen, drikker te, ser på solnedgangen og er i full balanse mens du håper på at dette skal bli storslagent.
Andre mener at dette kanskje ikke går all verden for tiden, markedet og media er i beste fall lunkne til selskapet, kursen siger sakte men sikkert nedover og kommer fram til at kanskje jeg istedet skal selge med ut og plassere pengene i et annet selskap.
Så langt har vel de som solgte seg ut hatt mest grunn til å være fornøyd!
Derfor, kutt ut denne ovenfra-og-ned holdningen til de som selger, kom med noe innsiktsfullt istedet annet enn samme hakket i plata eller klapp igjen nebbet!
Londonmannen
11.12.2023 kl 23:33
5352
Hmmm hvor nært kildene sitter de? Neppe tilfeldigheter at de kjøper seg så kraftig opp i et selskap som er så sparsommelige med informasjon som det BCS nå er.
De store fyller bukselommene fulle, mens de små, nervøse stakkarslige mater dem. Moro!
*Akkurat sånn det skal være.
*Akkurat sånn det skal være.
Redigert 11.12.2023 kl 23:31
Rule
11.12.2023 kl 23:10
5401
aktierne ligger i skuffen på tålmodighedsprøve. det blev kursmæssig selvmord at melde klart ud om ingen triggere i nær fremtid.
mangler vi ikke dato for Q4 rapportering...? bliver vel engang i februar som sidste år..?
mangler vi ikke dato for Q4 rapportering...? bliver vel engang i februar som sidste år..?